Волк и семеро козлят
материал
Волк и семеро козлят на алтайском
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
volk_i_semero_kozlyat_altaylap.docx | 22.34 КБ |
Предварительный просмотр:
Муниципальное казённое общеобразовательная учреждения «Бельтирская СОШ им. К. Тебековой» ДОУ «Тийинеш»
Бӧрÿ ле jети анай
Тургузаачы: Тедуев А.В
JаныБельтирjурт, 2020 j
Кара тайганыҥэдегинде, чакпындусууныҥjарадында, торкоjажылjалаҥда, кичинек, эптÿтурачакта, энеэчкиjети анайларылакожоамырjуртаптыр.
Анаҥ ары не болгонынбойоркӧрÿгер.
Эчкианайларыназырайт, белетенет. Кÿÿ 1 (арай)
Эчки:-Кару балдарым. Мен барыпамтамдуморкоп, капуста, тату jажылӧлӧҥÿзÿпэкелейин. Слеркемгедеэжигердиачпагар, тышкарычыкпагар.
Анайлар: - Jе, эне! (ончозытеҥге) (анайларойнор, текшилежер, сÿрÿжер, бирÿзибичиккычырар, бирÿзиажанар) (Кÿÿ 2 тÿрген)
Энезибиjелеп, кожоҥдоп, айланыпайылынакелер/ Кÿÿ 1 (араай)/ эжиктитокылдадар.
Эчки: - Анайларым! Балдарым!
Эжигердикапшайачыгар,
Энегеркелдисÿтэкелди!
Тату моркоп, капуста экелди!
/бу ла ӧйдӧ, агаштыҥкийниндеjажыныпбӧрÿэчкиниҥкожоҥынугуп, ÿренипаларгабичипjат/
Анайлар: - Эне! Эне! (анайларэнезинеудураjÿгÿрер)
/ЭчкибалдарыназыраргабелетепjатКÿÿ 1 (арай)/
Кӧжӧӧ
/ Кӧжӧӧниҥ бери jанындабӧрÿтӧҥӧзӧктиҥÿстинеотурупалала, эчкиниҥкожоҥынjастыра-мыстыракожоҥдопÿренипjат/
Кӧжӧӧачылар
/Эчкианайларынjакыпjат/
Эчки: - Анайларым! Мен барыпслергеӧлӧҥ-чӧпэкелипберейин. Слерайлыгардаотурыгар, эжиктикемгедеачыпагар, бойордо мен келгенчемойнопчыкпагар.
/Эчкикожоҥдоп, биjелепагаш-аразынаjÿреберер/ Кÿÿ 1/
/Анайларбаштактанар / Кÿÿ 2/
Кÿÿ 3 (розовая пантера)
/Энеэчкиjÿребергенинкетежип, турачаккабӧрÿкелер. Jоон, коркыштуÿнилекожоҥдор/
Бӧрÿ: - Эй, балдар! Эй,анайлар!
Ачыгарэжигерди!
Энегеркелди, сÿтэкелди!
Уууу (билбейуулыпийер)
Анайлар: - Сен бистиҥэнебисэмес. Энебистиҥÿниjараш, jымжак, а сенказыр, ачапбӧрÿ! Кедери бар ары!
/буӧйдӧэчкиниҥjаныпкелипjатканыугулар. Кÿÿ 1 (араай). Бӧрÿкачар/
Эчки: - Анайларым! Балдарым!
Эжигердикапшайачыгар,
Энегеркелдисÿтэкелди!
Тату моркоп, капуста экелдим!
/анайларэжиктиачып, энезинкучактап, сӧсблаажып, бӧрÿкелгенинкуучындар. Энезичочып, коркып угар/
Кӧжӧӧ
/БӧрÿайугакелипjатКÿÿ 4/
Бӧрÿ: - Jакшыоар, кÿндÿлÿ, Айуакабыс?
Айу: - Jакшы, jакшыбӧрÿ. Не керектÿjÿрÿҥ?
Бӧрÿ:-/ыйлап/мениҥÿнимкемгедеjарабайт. Аҥ-куш ончокоркыйт. Бойымдабойымнаҥкезиктечочыйдым. Мегеjараш, чичкеÿнjазапберзер.
/Айусананат, бажынтырмайт/
Айу: - Jе отур.
/Айубӧрÿниҥÿнинjазайт/Кÿÿ 5/ (темирлердиҥтабыжы). Jазаганкийнинеҥ.
Бӧрÿ: - А-а-а-а-а-а! Быйа-а-а-а-ан! Быйа-а-а-а-н!
/Бӧрÿлеайубиjелер/ Кÿÿ 4/ Бӧрÿагашаразынакиререр
Бӧрÿ: - Анайларым! Балдарым!
Эжигердикапшайачыгар,
Энегеркелдисÿтэкелди!
Тату моркоп, капуста экелдим!
/Анайларэжиктиачыпийер/ Кÿÿ 6 (погоня)
/Бӧрÿтурагакиреле, анайлардысÿрÿжип, тудалабуулап, сÿредеберер. Эҥлекичинеканайпечкениҥичинекирип, jажыныпкалар/
/Эчкиjаныпкелер. Кÿÿ1. Эжигинтокылдадыпкожоҥдоргобаштаза ла эжикачылаберер, кирпкелзеанайларыjок, айылдыҥичичачылып калган. Комыдап, ыйлапанайларынбедирер. Эҥкичинеканайдыпечкениҥичинеҥтабыпалар. Балазы не болгонынкуучындапберер/
/Анайкуучындаптурза, айылдыҥjанынабӧрÿкелиптыҥдаланыптурар /
Эчки: - Анайларым! Кару баодарым!
Кайдабардар?
Сӧзимди не укпаганар?
Эжигердиачапбӧрÿге не ачтар?
/Бӧрÿугуптурагакирипкелер./
Бӧрÿ: - Буканайыптуруҥэнеэчки? Мен сениҥбалдарыҥды неалтам?
Эчки: - сен апаргаҥ!!! Экелбалдарымды, кару анайларымды!
Бӧрÿ: - Jе, болды. Ыйлаба/чаптыксынып/. Барыпагаш-аразынаҥбедирепкӧрӧк.
/Бӧрÿ, эчкианайынjединип, балдарынбедирепбарар/ Кÿÿ 4/
/Бӧрÿтӧгÿнденип, агашкаjабабуулапсалгананайларгаэкелер/
Бӧрÿ: - Аха!!! Мен слердитӧгÿндепкарынбирjергеэкелдим. Балдарыҥлакожо сени база jиирим!
/Бӧрÿэчкинитударгасананар. Эчкибӧрÿгетутуртпайт, оны сÿзÿп, сÿрÿпийер. Эҥогошанайӧскӧанайлардычечипийер. Балдарыбожодынып, энезинкучактап, сÿÿнгилер./
Биjе/ Кÿÿ 7
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
игровое занятие по ФЭМП Путешествие в сказку "Волк и семеро козлят"
Задачи: Развивать логическое мышление, смекалку, умение работать с блоками. Закреплять счёт в пределах десяти, структуру задачи. Развивать умение решать задачи, отгадывать загадки. ...
Мюзикл "Волк и семеро козлят"
Сценарий разработала музыкальный руководитель детского сада . Это творческий проект по теме" Развитие творческих способностей дете" при участии вокального кружка "Колокольчик"....
Конспект образовательного процесса по сказке «Волк и семеро козлят»
Интеграция образовательных областей "Комуникация" и "Художественное творчество."...
Театрализованное представление "Волк и семеро козлят"
Праздник для мам 8Марта, с элементами театрализации для детей подготовительной логопедической группы....
МБДОУ детский сад №1 п.Радченко Конспект открытого занятия по ознакомлению дошкольников с художественной литературой в первой младшей группе Тема: рассказывание русской народной сказки «Волк и семеро козлят» Подготовила и провела: Глебова
Тема:Рассказывание русской народной сказки “Волк и семеро козлят”.Цель: Продолжать вызывать у детей интерес к слушанию сказки и учить понимать её содержание. Развивать воображение, фантазию. Вызы...
Кукольный спектакль для детей 1 младших групп по русской народной сказке «Волк и семеро козлят» с элементами ОБЖ. «Коза и волк»
Кукольный спектакль для детей 1 младших групп по русской народной сказке «Волк и семеро козлят» с элементами ОБЖ.«Коза и волк»Программное содержание: Вызвать у детей эмоциональный о...
Подвижная игра «Козлята и волк» (по мотивам сказки «Волк и семеро козлят») Для детей 2-3 лет
Подвижная игра«Козлята и волк»(для детей 2-3 лет) Классификация: сюжетная игра большой подвижности. Цель: Развитие координации движений, повышение положительного настроя и ...