Конспект интегрированного занятия "Моя семья"("Минии гэр булэ")
план-конспект занятия
Актуальность проблемы: Патриотическое воспитание дошкольников - это не только воспитание любви к родному дому, семье, селу, к родной природе, культурному достоянию своего народа. Все эти задачи актуальны, от решения ни одной из них нельзя отказаться, но приоритетной в дошкольном возрасте является задача воспитания у малышей любви и привязанности к родному дому, семье, прежде всего к матери, и к детскому саду.
Все начинается с родного дома и родителей. Поэтому и гуманные чувства должны воспитываться у малыша, прежде всего, по отношению к членам семьи.
Необходимо воспитывать у ребёнка любовь к родному дому. Прежде всего, дошкольник, должен получить представление о доме, как общечеловеческой ценности. Малыш должен понимать, что иметь свой дом - большое благо. Каждый человек, каждое живое существо стремится обзавестись домом и устроить его по своему вкусу, охраняет и оберегает его, дорожит семейным уютом и теплом. Потерять дом - страшная беда. Детям можно рассказать о беженцах и горе людей, лишившихся родного дома, постараться вызвать у ребят сочувствие, желание быть внимательными, доброжелательными.
Описание материала: Конспект непосредственно образовательной деятельности для детей старшей группы (5-6 лет) по теме «Моя семья», направленной на расширение у детей знаний и представлений о семье. В ходе работы активно применяются игровые методы и приёмы, способствующие развитию речевой активности старших дошкольников.
Для использования на занятии, из бросовых материалов, в ходе совместной деятельности воспитателя и детей были изготовлены: «микрофон», «диктофон» для корреспондента; «видеокамера» для оператора, подготовлены видеопрезентации: «Элдэб янзын гэр булэнууд», «Максарова Сарюнын гэр булэ»»,
« Базарова Ксюшын гэр булэ», «Минии гэр булэ.Тыхеев Арсалан»
С детьми была проведена следующая предварительная работа:
Чтение и разучивание пословиц о семье, составление тематических словариков, беседы о семье, рассматривание семейных фотографий, оформление семейного «древа» для каждого ребёнка.
Скачать:
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
БИ САРЮНА МАКСАРОВА ГЭЖЭ НЭРЭТЭЙБ
БИ БАРХАН НЮТАГТА, КОМСОМОЛЬСКО УЙЛСЭДЭ, 66 ДАХИ ГЭРТЭ АЖА h УУДАГАБ
Би 6-тайб, Барханайнгаа « Хараасгай » гэжэ сэсэрлигтэ , ахалагша группада ябадагби
МИНИИ АБА ИГОРЬ ГЕННАДЬЕВИЧ
МИНИИ ЭЖЫ ГЭЛЭГМА РАДНАЕВНА
МИНИИ ЕХЭ ЭГЭШЭ РОКСАНА 6
МИНИИ БАГА ЭГЭШЭ МАРИНА
ПОНИ ДЭЭРЭ h УУГААБ
ЭГЭШЭМНИ «САХАРНА ВАТА» ГЭЭШЭЭР НАМАЙГАА ХУНДЭЛОО
Минии миисгэй Мурка гэжэ нэрэтэй,би миисгэйдээ дуратайб
Би гэр бүлэтэйгээ ой соо сэнгэлхэ дуратайбди
Би томо болоходоо артистка болохоб
Минии гэр булэ эбтэй,хухюутэй
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
БИ БАЗАРОВА КСЮШАБ
Би Бархан нютагта , Ленинэй нэрэмжэтэ уйлсэдэ,8 дэхи гэртэ ажа h уудагаб
Би « Хараасгай » гэжэ сэсэрлигтэ , ахалагша группада ябадагби .
МИНИИ ЭЖЫ ЛЮБОВЬ ЭДУАРДОВНА
Эжыгэймни хугшэн аба Гарма Едошкиевич
Минии дуу хубуун Кирюша
Би гэр булэдоо дуратайб
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
«МОДОНОЙ Y НДЭ h ЭН ГАЗАР ДОРООГУУР, Х Y НЭЙ Y НДЭ h ЭН ГАЗАР ДЭЭГУУР»
Сайн байна ! Би Тыхеев Арсалан Евгеньевич гэжэ нэрэтэйб . Би зургаатайб . Би Барханай сэсэрлигтэ ябадагаб . Муноо намар h ургуулида орохоб
Нэгэтэ минии хугшэн эжы , Сэсэгма Дондуповна иигэжэ хэлэ h эн байгаа : « Модоной ундэ h эн газар дороогуур , хунэй ундэ h эн газар дээгуур ». Модон ундэ h эн h оо гарадаг , хун эхэ эсэгэ h ээ гарадаг . Ундэ h эгуй модон байхагуй , уг гарбалгуй хун байхагуй . Тиигэжэ хэлэхэдэнь би ураг таригуудаа , уг гарбалаа h айнаар мэдэжэ абахаа h анааб . Би эгээ туруун оорынгоо гэр булэ тухай хоорэхэмни .
Бидэ гэртээ зургаамди .
Минии баабай Тыхеев Евгений Александрович. Баабаймни ухэр малаа,хонидоо адуулдаг . Убэлдоо Харгана - даабайдагабди , нажартаа h амаадайяа нуудэгэбди .
Минии эжы Тыхеева Сэсэгма Дашинимаевна Эжымни гэртээ дуу хубууемни адуулдаг , бидэндээ амтатай эдеэ шанадаг , хубса h аймнай угаадаг , унеэеэ h аадаг , зоохэй то h оо гаргадаг .
Минии аха Тыхеев Аюша Евгеньевич 5 дахи класста h урадаг , 11 - тэй . Ахамни тулеэ сомодог , у h аяа асардаг , арга h аяа адхадаг , хонидоо манадаг , убуундээ ябадаг . Y шоо ахамни барилдадаг , би h ургуулида ороходоо ахаяа шэнги барилдадаг болохоб .
Минии эгэшэ Тыхеева Александра Евгеньевна 14-тэй, 8 класста ородог . Эгэшэмни дуу хубууеэ адуулдаг , эжыдээ ту h алдаг , номоо узэдэг . Y шоо эгэшэм h айхан открыткануудые хэдэг .
Минии дуу хубуун Тыхеев Аюр Евгеньевич. Дуу хубуумни жэлтэй . Аюркамни мулхидэг , хоер хул дээрээ байдаг , дамжадаг , мэнэ хулдэ орохо h анаатай.Би дуу хубууеээ адуулдагаб .
Минии баабайгаймни эхэ эсэгэнь : Минии ехэ баабай Тыхеев Александр Дондупович Минии хугшэн эжы Тыхеева Сэсэгма Дондуповна
Тыхеев Дондоп Ангадаевич Тыхеева Сэсэг Едошкиевна Е хэ баабайгаймни эжы абань Тыхеевтэн :
Хугшэн эжыгэймни эхэ эсэгэнь : Будаева Вера Жигмитовна Будаев Дондоп Эметхенович
Минии баабаймни гурбан эгэшэтэй , нэгэ ахатай
Минии эжыгэймни эхэ эсэгэнь : Нагса баабай Цыренов Даши Раднаевич Нагсаби Цыренова Татьяна Аюшиевна
Даши н агсабаабайгаймни эхэ эсэгэнь : ЦыреноваАнна Данзановна Цыренов Радна Масланович
Таня нагсабиин эхэ эсэгэнь Эрдыниевтэн : Вера Гармаевна Аюши Бурнушкиевич
Эжымни хоер ахатай , гурбан эгэшэтэй
Гэр булэ , уг гарбални иимэ ундэр ехэ , шанга ундэ h этэй , олон h алаатай модондо адли .
Минии гэр булэ
Уг гарбалаа узэжэ байхадамни ехэ h онин байгаа.Хун бухэн оорынгоо уг гарбал мэдэхэ е h отой . Юундэб гэхэдэ , манай уг гарбал – манай ундэ h эн . h ургуулида ороходоо ушоо саашань уг гарбалаа мэдэжэ абахаб .
Баяртай !
Предварительный просмотр:
Проведение интегрированного занятия «Моя семья»(«Минии гэр булэ»)
Предварительный просмотр:
Конспект интегрированного занятия в старшей группе
"Минии гэр булэ "(«Моя семья»).
Базарова Г.Б-М, воспитатель
МБДОУ «Барагханский детский сад «Хараасгай»
Актуальность проблемы: Патриотическое воспитание дошкольников - это не только воспитание любви к родному дому, семье, селу, к родной природе, культурному достоянию своего народа. Все эти задачи актуальны, от решения ни одной из них нельзя отказаться, но приоритетной в дошкольном возрасте является задача воспитания у малышей любви и привязанности к родному дому, семье, прежде всего к матери, и к детскому саду.
Все начинается с родного дома и родителей. Поэтому и гуманные чувства должны воспитываться у малыша, прежде всего, по отношению к членам семьи.
Необходимо воспитывать у ребёнка любовь к родному дому. Прежде всего, дошкольник, должен получить представление о доме, как общечеловеческой ценности. Малыш должен понимать, что иметь свой дом - большое благо. Каждый человек, каждое живое существо стремится обзавестись домом и устроить его по своему вкусу, охраняет и оберегает его, дорожит семейным уютом и теплом. Потерять дом - страшная беда. Детям можно рассказать о беженцах и горе людей, лишившихся родного дома, постараться вызвать у ребят сочувствие, желание быть внимательными, доброжелательными.
Описание материала: Конспект непосредственно образовательной деятельности для детей старшей группы (5-6 лет) по теме «Моя семья», направленной на расширение у детей знаний и представлений о семье. В ходе работы активно применяются игровые методы и приёмы, способствующие развитию речевой активности старших дошкольников.
Для использования на занятии, из бросовых материалов, в ходе совместной деятельности воспитателя и детей были изготовлены: «микрофон», «диктофон» для корреспондента; «видеокамера» для оператора, подготовлены видеопрезентации: «Элдэб янзын гэр булэнууд», «Максарова Сарюнын гэр булэ»»,
« Базарова Ксюшын гэр булэ», «Минии гэр булэ.Тыхеев Арсалан»
С детьми была проведена следующая предварительная работа:
Чтение и разучивание пословиц о семье, составление тематических словариков, беседы о семье, рассматривание семейных фотографий, оформление семейного «древа» для каждого ребёнка.
Конспект интегрированного занятия «Минии гэр бүлэ”
Задачи:
Образовательные: продолжать уточнять, расширять знания и представления детей о семье, как о людях, которые живут вместе. Активизировать словарный
запас детей словами на бурятском языке, характеризующими семью и обозначающими настроение человека.
Развивающие: развивать у детей умение правильно отвечать на поставленные
вопросы, использовать речь - доказательство.
Формировать навыки применения диалогоической и монологической речи на бурятском языке.
Воспитательные: воспитывать интерес детей к самостоятельному словесному творчеству, поощрять их желание придумывать рассказы о семье. Воспитывать желание заботиться о своих близких, развивать чувство гордости за свою семью.
Материал и оборудование:
- проектор, ноутбук, экран;
- шкатулка на подносе;
-сердечки, вырезанные из картона;
- комплект картинок «Возраст человека»
- “микрофон”, “диктофон” для корреспондента;
- «видеокамера» для оператора;
- семейные фотографии, расставленные в разных уголках группы;
- музыкальный центр;
- диск с записью песни «Табан хурган»;
-стенд с семейными «древами», в центре надпись «Минии гэр булэ» («Моя семья»)
Предварительная работа с детьми:
-чтение и разучивание пословиц и потешек о семье на бурятском языке;
-составление тематических словариков «Гэр булэ» («Семья»), «Какое настроение?», «Эжы ямар бэ?» («Мама какая?»), «Аба ямар бэ?» ( «Папа какой?»);
-беседа о семье;
-рассматривание семейных фотографий;
- оформление фамильных деревьев;
Предварительная работа с родителями:
- составление с ребёнком рассказа на тему “Минии гэр бүлэ” («Моя семья»);
- подбор семейных фотографий для рассматривания в группе.
Ход НОД:
Воспитатель:
Сайн байна, үхибүүд! Сайн байна хүндэтэ айлшад! Мүнөөдэр группадамнай олон айлшад ерээд байна, бодожо мэндэшэлэе. hуугты даа. Анхаралтайгаар экран харая.
Показ презентации «Семьи бывают разные». Приложение 1
Ямар зурагуудые хараабди? Нэгэ үгөөр юун гээд нэрлэжэ болохоб?
Дети: Гэр булэ.
Воспитатель: Зүб, бидэ олон үнгын гэр бүлэнуудые хараабди. Гэр бүлэ ондо ондоо илгаатай. Харин ямаршье гэр бүлэдэ эжы, аба, үхибүүд бии ха юм. Ямаршье бүлэдэ бэе бэедээ дуратай, бэе бэедээ hанаагаа зободог, бэе бэеэ хайрладаг, гамнадаг, бэе бэеэ хараад баярладаг. Тиимэ гүү? Харагты - намда ехэ hонирхолтой абдар бии (воспитатель показывает маленький сундучок), минии урда элдэб унгын «зурхэхэнууд» байна ( показывает поднос с разноцветными “сердечками”). Мүнөө таанад нэжээд «зүрхэхэ» абаад танай гэр булэ ямар бэ гэжэ хэлээд, энэ абдар соо хэхэд. Булта адли үгэнүүдые бу хэлээрэйгты. Хүн бүхэн өөрынгөө haнаhан юумэ хэлэхэ. Намдашье гэр булэ бии, тиимэ дээрэhээ би эхилжэ хэлэхэмни: «Гэр бүлэдөө бидэ эбтэйгээр ажаhуудагабди, бултадаа ажалшабди, бэе бэедээ туhалдагабди, би өөрынгөө гэр бүлэдэ дуратайб»
(Беру с подноса сердечко и кладу его в шкатулку. Дети по очереди передают шкатулку, кладут в нее сердечки, называя добрые слова).
Воспитатель: Энэ абдарни гое hайхан үгэнүүдээр дүүрээд намдаа бусаба.Би таанадаа тулөө, иимэ гое эбтэй гэр бүлэнүүдтэй байхадатнай баярланаб. Гэртэтнай таанадаа ходо хулеэжэ байдаг юм, таанадай ерэхэдэ баярладаг, танадтаа дуратай байдаг, таанадтаа хододоо туhалдаг.
Таанадай томо болоходо эжы абатнай хүгшэрхэ ха юм. Тиимэ дээрэhээ таанад томо болоходоо гэртэхидээ, түрэлхидөө ходо хайрлажа, адуулжа ябаха еhотой болонод.
Хүн бүхэн наhан соогоо нэгэ зангаараа ябадаг гу?
Дети: Угы.
Воспитатель: Зуб. Газар дэлхэй дээрэ түрэхэдоо хун ямар байдаг бэ? hүүлээрнь ямар болодог, юу хэдэг бэ? Энэ зурагуудые хайшан гээд зүбөөр табихабди?
( Воспитатель предлагает расставить по порядку серию картин «Возраст человека»). Приложение.
Воспитатель:
Хэлэгты даа, ухибууд, гэртэхидтнай дуу дуулаха, хатарха дуратай гуу? Тиигээ hаань тэдэнээ ёохортоо урихамнай гу?
Дети: Урияа.
Воспитатель: Хундэтэ турэлхид, наашаа дүтэлэгты. Сугтаа хатарая.
(Дети вместе с воспитателем и родителями исполняют ехор):
Нэгэн, хоер-хатарая,
Хоер, гурба-дуулая,
Гурба, дурбэ -еохортоо,
Дурбэ, таба -сугларая!
Ерыт, аба, еохортоо,
Ерыт, эжы, наадандаа,
Орыт, ахай, еохортоо,
Орыт, абгай, наадандаа!
( Аудиодиск из УМК Г-Х.Ц.Гунжитовой «Минии эбтэй гэр булэ»)
Воспитатель: hайндаа, гоё ёохор наадаба гээшэбди. Үхибүүд, харагты эндэ байhан обручнуудые. Эдэ таанадай гэрнууд. Хэндэ ямар гэр hайшаагдааб тэрэ гэрээ эзэлэгты. (Дети занимают разложенные на полу обручи). Тэг дундань орогты. Нюдоо хаагты. Гэртээ ерээд байнабди гэжэ hанагты. Таниие тойроод гэр бүлэмнай байна гэжэ hанагты. Нюдоо нээгты. Телевизэрээр «Вести» гэжэ hониной дамжуулга харадаг гууд?
Дети: Харадагабди.
Воспитатель: Даба бидэ хоер «Вести» гэhэн дамжуулгын корреспондент, оператор болоод таанадhаа юумэ асуужа интервью абахаяа ерээбди. Би асуудал hурадаг корреспондент гээшэб, Даба видеокамераар таанадые буулгадаг оператор болоно. Зүбшөөнэ гут?
Дети: Зубшөөнэбди.
(«Корреспондент» задает вопросы, дети отвечают, «оператор» снимает на «видеокамеру»)
Вопросы: Ши гэр бүлэдөө хэнтэй ажаhуудагбши?
Танай гэр бүлэдэ эгээ аха хун хэн бэ?
Абынгаа эжы, абада ши хэн болонош?
Эжынгээ эжы абада ши хэн болонош?
Танай гэр бүлэдэ эгээ заахан хэн бэ?
Ши гэртээ ямар ажал хэдэгэбши?
Эжышни хэн гэжэ нэрэтэйб?
Абашни?
Хугшэн аба, эжышни?
Воспитатель: hайн даа! Асудалнуудтамнай харюусаhандатнай баярланабди!. hонирхолтой харюунуудые шагнаабди. Муноо нэгэ заа наадахамнай гуу?
Воспитатель: Табан хурган гэжэ надаяа наадая. Гартамнай хэды хурган бэ? Хоер гартамнай? Нэрлэе: Барбаадай, Батан Туулай, Тоохон Тобшо, Толи Байса, Бишыхан Шэгшуудэй. Барбаадай-аба, Батан Туулай –эжы, Тоохон Тобшо-аха, Толи Байса –эгэшэ, Бишыхан Шэгшүүдэй-биб.
(Проводится игра «Табан хурган», исполняется инсценировка песни «Табан хурган» с использованием аудиодиска УМК «Амар мэндэ», Г-Х.Ц.Гунжитовой)
Воспитатель: Бэрхэнууд, hайнта даа. hуугты. Мүнөө Сарюна Максарова өөрынгөө гэр бүлэ тухай хөөрэжэ угэхэнь. Анхаралтайгаар шагная.
Ксюша Базарова баhа хөөрэхэнь. hайнта даа, ямар гоеор, hонирхолтойгоор хоорэнэ гээшэб.
Арсалан Тыхеев хоорэнэ.hайндаа, Арсалан.
(Показ 2-3 презентаций «Минии гэр булэ» «Моя семья»). Приложение 2-3.
Психогимнастика «Моя семья»
Дети берутся за руки и становятся в круг:
Гар гараа барилсая
Ши бидэ хоёр
Аба эжы хоёр
Эгэшэ аха хоер
Булта бидэ баяртайбди
Эбтэй эетэй бүлэтэйбди.
Прослушивание 2-3 рассказов с использованием моделей «фамильного древа»
Воспитатель: Гоё модельнуудые хэhэн байнат, бэрхэнууд, hайндаа! Бидэ мунөөдэр юун тухай хөөрэлдөөбди? Юу хадуужа, ойлгожо абаабди? Булта дабтая:
«Би, ши,эжы, аба -хамтаа эбтэй булэбди,
Хамтаа Росси гүрэмди !»
Эхэ оромнай юун гэжэ нэрэтэйб? Гэр бүлэмнай хаана байдаг юум бэ?
Тон зуб, хадуужа абаhан байнат. Бэрхэнууд!
Список использованной литературы:
- Бабуева В.Д. Материальная и духовная культура бурят. Учебное пособие.- Улан-Удэ,2004 г.
- Ошоров Д.Д. Шэгшуудэй: Учебное пособие. Улан-Удэ, 2004 г
- Гунжитова Г.Х.Ц. Амар мэндэ-э!: Книга для учителя и родителей. Учебно-методический комплект. Улан-Удэ: ГБУ РЦ «Бэлиг», 2014 г
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Конспект интегрированного занятия. Тема: « Семья – опора счастья» (старший возраст)
Цель: воспитание любви и уважения к родным и близким, знание своей фамилии, имени и отчества родителей, своего рода и родословной.Задачи: 1.Дать первоначальные сведения о семье, родственных отно...
Конспект интегрированного занятия "Моя семья"
Конспект интегрированного занятия на тему:«Моя семья». Программное содержание: Сформировать представление о семье как о людях, которые живут вместе; Активизировать словарь на основе углубления зн...
Конспект интегрированного занятия "Моя семья"
Конспект интегрированного занятия на тему:«Моя семья». Программное содержание: Сформировать представление о семье как о людях, которые живут вместе; Активизировать словарь на основе у...
Конспект интегрированного занятия "Витаминная семья"
Конспект интегрированной образовательной деятельности по формированию здорового образа жизни у детей старшего дошкольного возраста....
Конспект интегрированного занятия "Моя семья!"
Уважаемые педагоги! предлагаю вашему вниманию консект интегрированного заняти "Моя семья!"...
Конспект интегрированного занятия «День семьи»
Цель: воспитание ответственного и радушного отношения к семье.Познакомить ребят с праздником.Развивать творческие способности детей.Воспитывать уважение к своим родным....
Конспект интегрированного занятия «Витаминная семья – овощи и фрукты»
Обогащение чувственного опыта детей и умение фиксировать полученные знания в речи, в продуктивных видах деятельности....