"Кип-азах"
план-конспект занятия (средняя группа) на тему

Сагалакова Наталия Александровна

Конспект по хакаскому языку

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл kip-azah.docx48.06 КБ

Предварительный просмотр:

Городское управление образования Администрации города Абакана

Фестиваль методических идей воспитателей, реализующих обучение детей хакасскому языку

Конспект ОД

«Кип-азах»

Автор: Сагалакова Н.А.,

воспитатель

МБДОУ «ЦРР - д/с «Колокольчик»

Абакан, 2017

Ӧӧн пӧгін: Олғаннарны кип-азахтар  аттарынаң таныстырары, оларны  орта адирға кöнiктiрерi.

Пӧгіннер:

  • Cöстердегi тапсағларны орта адиры;
  • Хайдағ? сурыға нандыр пiлерi;
  • Сiлiг, öкер сöстернең тузаланары.

Наа сöстер: Сiлiг, öкер.

Хатир сöстер: Кöгенек, ыстан, ипти саларға.

Иткен тоғыс: кип-азахтар сомнар кöрерi.

Кирек нимелер: Ноутбук, кип-азах трафареттер, посылка ысчаң коробка, краскалар, карандаштар, пластилиннер, хыптылар, чаҷыннар, мелей, кöзiдiг(кöгенек)

Этап образовательной деятельности

Организация рабочего пространства

Воспитательніӊ тоғызы

Олғаннарныӊ тоғызы

Психолого-педагогические условия/ Условия социальной ситуации развития

Кіріс.

Столда ноутбук турча. Экранда скайп чарып килче.

-Олғаннар, сірер пiрее ниме исчезер бе?

-Ниме искілче?

-Табыс хайдаң килче?

Олғаннар ойнапчалар.

Исчелер.

Тіліпчелер.

Ноутбуктың хыринда турыбысчалар.

Условия для развития слухового восприятия, внимания.

Экранда Тарина чоохтапча: «Изеннер олғаннар!Мин ыраххы аалда чуртапчам. Минiң чаҷын кöклö пар, ол уғаа сiлiг, öкерек, че аның кип-азах асхынах. Полыс пиреңер мағаа кöклöмее кип-азах ит пирiрге?

-Олғаннар,кöрiңер,Тарина пiске скайптаң сығдыратча.

-Олғаннар,Тарина пiстiң ниме сурынча?

-Полыс пирелер бе Таринаа?

Олғаннар Таринанаң изенесчелер.

Исчелер Таринаның чооғын.

Олғаннар нандырчалар.

Олғаннар Таринаа нандырчалар.

Условия для развития слухового восприятия.

Условия для развития речевой активности.

Условия для выражения детьми своих мыслей.

-Хайдағ кип-азахтарнаң пiс танысхабыс?

-Хыйғаҷахтар,ам ойын ойнабызалар па?

Мин сiрерге сöстер адирбын, сiрер кип-азах аттарын истiп алзар, айа сабазар. Пiлдiстiг?

Кöгенек, сосха, ойын, ыстан, сомнах, пöрiк.

-Че, чахсы. Ойын кöңнiлерiңе кiрдi бе?

-Амды хатабызалар. Хайдағ кип-азах аттары пу ойында учурааннар? Че, чарир, орта олғаннар.

- Ам пiс пу сöстернi тыыда чоохтаныбызалар (кöгенек, ыстан, пöрiк), соонаң ағыриин.

-Хайдағ тапсағлар пу сöстерде пiске учурааннар?

-Тапсағларны хада чоохтаналар: ö-ö-ö-ö-ööööö

                                           i-i-i-i-iiiiiiiii

-Че ам Таринаның сурынысты ит кöрербic.

Олғаннар сағынчалар, нандырчалар.

Олғаннар нандырчалар.

Олғаннар исчелер, айаларын саапчалар.

Нандырчалар.

Олғаннар сағынчалар, нандырчалар.

Олғаннар сöстернi адапчалар.

Олғаннар нандырчалар.

Тапсағларны адапчалар.

Условия для развития речевой активности детей.

Условия для выражения детьми своих мыслей

Ӧӧн чардығы.

Доскада кöзiдiг- кöгенек.

Столлар ӱстӱнде кип-азах трафареттар, краскалар, аймах пасха öң карандаштар, пластилиннер, хыпталар чатчалар.

-Олғаннар, кöрiңер, пу ниме? (Кöгенек)

-Орта,хайдағ ол? (сiлiг, хоостығ)

-Олғаннар, кöрiңер, пу трафарет хоостыра пic Таринаның кöклöзiне кип-азах идербic. Пастырыңар, кöрiңер, кем ниме идiр.

-Олғаннар, кöмес тынанып алалар.

Олғаннар нандырчалар.

Кöрчелер, нандырчалар

Олғаннар трафареттi кöрчелер.

Столларзар пастырчалар, кирек нимелер алчалар, тоғыс пастапчалар.

Олғаннар исчелер.

Условия для развития

инициативы, самостоятельности.

Условия для взаимодействия детей друг с другом.

Условия для выражения детьми своих мыслей.

Условия для взаимодействия воспитателя с детьми.

- «Мелей» ойынны пiлчезер па? Ойнирбыс па?

Олғаннар нандырчалар.

Ойнапчалар.

Условия для взаимодействия друг с другом.

-Че, ам тоғыстарың читiре идеңер.

Олғаннар столлар кистiнзер одырчалар.

Столда посылка ысчаң коробка турча.

-Кем кип-азах ит салған, столзар ағылыңар.

-Хайдағ кип-азах пiс ит салғабыс? (Сiлiг)

-Ит салған кип-азахтарны пiс почтадаң Таринаа ызыбызарбыс, коробказар ипти салыңар.

Олғаннар тоғыстарын столза салчалар.

Олғаннар нандырчалар.

Олғаннар кип-азахтар коробказа салчалар

Условия для взаимодействия воспитателя с детьми

Тоозылғаны

-Хайдағ наа сöстер пiлiп алғазар? Оларны тыыда чоохтанабызалар, анаң ағыриин.

-Олғаннар, хайди сағынчазар, Таринаа полыс пиргебiс? Полыс пиргебiс полза, алып алыӊар кӱлінчеткен хоостарны, полыс полбаан ползабыс кӱлінминчеткен хоостар алыӊар.

Олғаннар нандырчалар, сöстернi адапчалар

Олғаннар нандырчалар,  хоостар талапчалар.

Условия для выражения детьми своих мыслей, желаний.

C:\Users\серега\Downloads\4px-BW84_n2rMKrJxPHZeZUFO1iUZk3G6rh9cLaRMl72QuhIITm5069UCsFeXMP7dqKzPgR4KtrLQpnjxHOsKg==.jpg   C:\Users\серега\Downloads\4px-BW84_n2rMKrJxPHZeZUFO1iUZk3G6rh9cLaRMl72QuhIITm5069UCsFeXMP7dqKzPgR4KtrLQpnjxHOsKg==.jpg   C:\Users\серега\Downloads\4px-BW84_n2rMKrJxPHZeZUFO1iUZk3G6rh9cLaRMl72QuhIITm5069UCsFeXMP7dqKzPgR4KtrLQpnjxHOsKg==.jpg    C:\Users\серега\Downloads\4px-BW84_n2rMKrJxPHZeZUFO1iUZk3G6rh9cLaRMl72QuhIITm5069UCsFeXMP7dqKzPgR4KtrLQpnjxHOsKg==.jpg       C:\Users\серега\Downloads\4px-BW84_n2rMKrJxPHZeZUFO1iUZk3G6rh9cLaRMl72QuhIITm5069UCsFeXMP7dqKzPgR4KtrLQpnjxHOsKg==.jpg

C:\Users\серега\Downloads\4px-BW84_n2rMKrJxPHZeZUFO1iUZk3G6rh9cLaRMl72QuhIITm5069UCsFeXMP7dqKzPgR4KtrLQpnjxHOsKg==.jpg   C:\Users\серега\Downloads\4px-BW84_n2rMKrJxPHZeZUFO1iUZk3G6rh9cLaRMl72QuhIITm5069UCsFeXMP7dqKzPgR4KtrLQpnjxHOsKg==.jpg   C:\Users\серега\Downloads\4px-BW84_n2rMKrJxPHZeZUFO1iUZk3G6rh9cLaRMl72QuhIITm5069UCsFeXMP7dqKzPgR4KtrLQpnjxHOsKg==.jpg   C:\Users\серега\Downloads\4px-BW84_n2rMKrJxPHZeZUFO1iUZk3G6rh9cLaRMl72QuhIITm5069UCsFeXMP7dqKzPgR4KtrLQpnjxHOsKg==.jpg        C:\Users\серега\Downloads\4px-BW84_n2rMKrJxPHZeZUFO1iUZk3G6rh9cLaRMl72QuhIITm5069UCsFeXMP7dqKzPgR4KtrLQpnjxHOsKg==.jpg

  C:\Users\серега\Downloads\sad_face.jpg    C:\Users\серега\Downloads\sad_face.jpg     C:\Users\серега\Downloads\sad_face.jpg       C:\Users\серега\Downloads\sad_face.jpg

    C:\Users\серега\Downloads\sad_face.jpg    C:\Users\серега\Downloads\sad_face.jpg     C:\Users\серега\Downloads\sad_face.jpg        C:\Users\серега\Downloads\sad_face.jpg


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

"Приобщение старших дошкольников к азам трудовой деятельности взрослых"

В материале представлен опыт  работы детского сада по приобщению старших дошкольников к приготовлению несложных блюд в детской кухне,обучение мальчиков работе с деревом в мастерской Умелкина....

Презентация "Животные Азии"

Интегрированное занятие окружающий мир - литературное чтение. Необходимо предварительная работа по ознакомлению детей с "Книгой джунглей" Р. Кипленга(отрывочно или просмотр мультфильма)....

Опытно – экспериментальная деятельность по обучению дошкольников азам экономики

Опытно – экспериментальная деятельность по обучению дошкольников азам экономики...

"Моя Родина- мой Азов"

Занятие по патриотическому воспитанию...

Конспект НОД "Путешествие в Азию"

Программные задачи:Образовательные: формировать у детей представление об особенностях природы в Азии, продолжать формировать представления о взаимозависимости живых организмов от среды обитания ...

Методическая разработка совместной деятельности детей и инструктора по физической культуре "Путешествие в Азию".

Совместная досуговая деятельность инструктора по физической культуре с детьми....

Конспект занятия «Хакасская национальная одежда – кип-азах» в подготовительной к школе группе

Конспект занятия «Хакасская национальная одежда – кип-азах» в подготовительной к школе группе...