"Кип-азах"
план-конспект занятия (средняя группа) на тему
Предварительный просмотр:
Городское управление образования Администрации города Абакана
Фестиваль методических идей воспитателей, реализующих обучение детей хакасскому языку
Конспект ОД
«Кип-азах»
Автор: Сагалакова Н.А.,
воспитатель
МБДОУ «ЦРР - д/с «Колокольчик»
Абакан, 2017
Ӧӧн пӧгін: Олғаннарны кип-азахтар аттарынаң таныстырары, оларны орта адирға кöнiктiрерi.
Пӧгіннер:
- Cöстердегi тапсағларны орта адиры;
- Хайдағ? сурыға нандыр пiлерi;
- Сiлiг, öкер сöстернең тузаланары.
Наа сöстер: Сiлiг, öкер.
Хатир сöстер: Кöгенек, ыстан, ипти саларға.
Иткен тоғыс: кип-азахтар сомнар кöрерi.
Кирек нимелер: Ноутбук, кип-азах трафареттер, посылка ысчаң коробка, краскалар, карандаштар, пластилиннер, хыптылар, чаҷыннар, мелей, кöзiдiг(кöгенек)
Этап образовательной деятельности | Организация рабочего пространства | Воспитательніӊ тоғызы | Олғаннарныӊ тоғызы | Психолого-педагогические условия/ Условия социальной ситуации развития |
Кіріс. | Столда ноутбук турча. Экранда скайп чарып килче. | -Олғаннар, сірер пiрее ниме исчезер бе? -Ниме искілче? -Табыс хайдаң килче? | Олғаннар ойнапчалар. Исчелер. Тіліпчелер. Ноутбуктың хыринда турыбысчалар. | Условия для развития слухового восприятия, внимания. |
Экранда Тарина чоохтапча: «Изеннер олғаннар!Мин ыраххы аалда чуртапчам. Минiң чаҷын кöклö пар, ол уғаа сiлiг, öкерек, че аның кип-азах асхынах. Полыс пиреңер мағаа кöклöмее кип-азах ит пирiрге? | -Олғаннар,кöрiңер,Тарина пiске скайптаң сығдыратча. -Олғаннар,Тарина пiстiң ниме сурынча? -Полыс пирелер бе Таринаа? | Олғаннар Таринанаң изенесчелер. Исчелер Таринаның чооғын. Олғаннар нандырчалар. Олғаннар Таринаа нандырчалар. | Условия для развития слухового восприятия. Условия для развития речевой активности. Условия для выражения детьми своих мыслей. | |
-Хайдағ кип-азахтарнаң пiс танысхабыс? -Хыйғаҷахтар,ам ойын ойнабызалар па? Мин сiрерге сöстер адирбын, сiрер кип-азах аттарын истiп алзар, айа сабазар. Пiлдiстiг? Кöгенек, сосха, ойын, ыстан, сомнах, пöрiк. -Че, чахсы. Ойын кöңнiлерiңе кiрдi бе? -Амды хатабызалар. Хайдағ кип-азах аттары пу ойында учурааннар? Че, чарир, орта олғаннар. - Ам пiс пу сöстернi тыыда чоохтаныбызалар (кöгенек, ыстан, пöрiк), соонаң ағыриин. -Хайдағ тапсағлар пу сöстерде пiске учурааннар? -Тапсағларны хада чоохтаналар: ö-ö-ö-ö-ööööö i-i-i-i-iiiiiiiii -Че ам Таринаның сурынысты ит кöрербic. | Олғаннар сағынчалар, нандырчалар. Олғаннар нандырчалар. Олғаннар исчелер, айаларын саапчалар. Нандырчалар. Олғаннар сағынчалар, нандырчалар. Олғаннар сöстернi адапчалар. Олғаннар нандырчалар. Тапсағларны адапчалар. | Условия для развития речевой активности детей. Условия для выражения детьми своих мыслей | ||
Ӧӧн чардығы. | Доскада кöзiдiг- кöгенек. Столлар ӱстӱнде кип-азах трафареттар, краскалар, аймах пасха öң карандаштар, пластилиннер, хыпталар чатчалар. | -Олғаннар, кöрiңер, пу ниме? (Кöгенек) -Орта,хайдағ ол? (сiлiг, хоостығ) -Олғаннар, кöрiңер, пу трафарет хоостыра пic Таринаның кöклöзiне кип-азах идербic. Пастырыңар, кöрiңер, кем ниме идiр. -Олғаннар, кöмес тынанып алалар. | Олғаннар нандырчалар. Кöрчелер, нандырчалар Олғаннар трафареттi кöрчелер. Столларзар пастырчалар, кирек нимелер алчалар, тоғыс пастапчалар. Олғаннар исчелер. | Условия для развития инициативы, самостоятельности. Условия для взаимодействия детей друг с другом. Условия для выражения детьми своих мыслей. Условия для взаимодействия воспитателя с детьми. |
- «Мелей» ойынны пiлчезер па? Ойнирбыс па? | Олғаннар нандырчалар. Ойнапчалар. | Условия для взаимодействия друг с другом. | ||
-Че, ам тоғыстарың читiре идеңер. | Олғаннар столлар кистiнзер одырчалар. | |||
Столда посылка ысчаң коробка турча. | -Кем кип-азах ит салған, столзар ағылыңар. -Хайдағ кип-азах пiс ит салғабыс? (Сiлiг) -Ит салған кип-азахтарны пiс почтадаң Таринаа ызыбызарбыс, коробказар ипти салыңар. | Олғаннар тоғыстарын столза салчалар. Олғаннар нандырчалар. Олғаннар кип-азахтар коробказа салчалар | Условия для взаимодействия воспитателя с детьми | |
Тоозылғаны | -Хайдағ наа сöстер пiлiп алғазар? Оларны тыыда чоохтанабызалар, анаң ағыриин. -Олғаннар, хайди сағынчазар, Таринаа полыс пиргебiс? Полыс пиргебiс полза, алып алыӊар кӱлінчеткен хоостарны, полыс полбаан ползабыс кӱлінминчеткен хоостар алыӊар. | Олғаннар нандырчалар, сöстернi адапчалар Олғаннар нандырчалар, хоостар талапчалар. | Условия для выражения детьми своих мыслей, желаний. |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
"Приобщение старших дошкольников к азам трудовой деятельности взрослых"
В материале представлен опыт работы детского сада по приобщению старших дошкольников к приготовлению несложных блюд в детской кухне,обучение мальчиков работе с деревом в мастерской Умелкина....
Презентация "Животные Азии"
Интегрированное занятие окружающий мир - литературное чтение. Необходимо предварительная работа по ознакомлению детей с "Книгой джунглей" Р. Кипленга(отрывочно или просмотр мультфильма)....
Опытно – экспериментальная деятельность по обучению дошкольников азам экономики
Опытно – экспериментальная деятельность по обучению дошкольников азам экономики...
"Моя Родина- мой Азов"
Занятие по патриотическому воспитанию...
Конспект НОД "Путешествие в Азию"
Программные задачи:Образовательные: формировать у детей представление об особенностях природы в Азии, продолжать формировать представления о взаимозависимости живых организмов от среды обитания ...
Методическая разработка совместной деятельности детей и инструктора по физической культуре "Путешествие в Азию".
Совместная досуговая деятельность инструктора по физической культуре с детьми....
Конспект занятия «Хакасская национальная одежда – кип-азах» в подготовительной к школе группе
Конспект занятия «Хакасская национальная одежда – кип-азах» в подготовительной к школе группе...