Занятие на тему "Ачам тарып остурген арбай-тараам"
план-конспект занятия по музыке (подготовительная группа)
Знакомство с бытом своего народа на примере приготовления традиционного тувинского блюда "Тыва далган"
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Ажык кичээл | 131.43 КБ |
мастер класс к занятию "Арбай тараам" | 261.03 КБ |
Онлайн-тренажёры музыкального слухаМузыкальная академия
Теория музыки и у Упражнения на развитие музыкального слуха для учащихся музыкальных школ и колледжей
Современно, удобно, эффективно
Предварительный просмотр:
Школа назыны четпээн уругларнын муниципалдыг бюджеттиг ооредилге албан чери уруглар сады «Теремок»
Шынзыткан:
ШНЧУМБОАЧ «Теремок»
Уруглар садынын эргелекчизи
________ /Ооржак А.А.
«Ачам тарып өстүрген арбай-тараам»
Школага белеткел бөлүүнүӊ уругларынга ажык кичээл
Хөгжүм башкызы
Күжүгет Саяна Саяновна
Ак-Довурак – 2021 ч
Кичээлдиг технологтуг картазы.
Кичээлдиӊ темазы: «Ачам тарып өстүрген арбай-тараам»
Кичээлдиӊ хевири: таныштырылга кичээли.
Уругларныӊ назы-хары: школага белеткел бөлүк.
Сорулгазы: тыва улустуң самы-биле болгаш чаштарга чоннуң ажыл-ижиниң бир хевири-биле таныштырар.
Даалгалары:
Ɵөредиглиг даалгазы: уругларны чугаалыг шимчээшкин таварыштыр тыва улустуң самының кол шимчээшкинниерин өөредир.
Кижизидилгелиг даалгазы: ада-өгбезиниӊ кылып чораан ажыл-ижинге хүндүткелдиг, база ынак болурунга кижизидер.
Сайзырадыр даалгазы: уругларныӊ аялганың аайы-биле шимчеп билирин база хөгжүмнүг ритмин сайзырадыр.
Словарлыг ажыл: деспи, бала-согааш, тараа.
Дерилгези: хол-биле кылган самга ажыглаар деспилер, хөгжүмнүг төп (музыкальный центр), телевизор, фортепиано.
Ажыглаар арга, методтар: беседа, көргүзүг, чаӊгыстыӊ, хөйнүӊ харыылары.
Белеткел ажыл: уругларга «Арбай-тараам» деп шүлүктү болгаш «Экии-менди» деп ырны өөредир
№ | ||||
1. | Кичээл диӊ кезектери ниӊ аттары | Башкыныӊ күүседир ужурлуг ажыл-чорудулгазы | Уругларныӊ күүседир ужурлуг ажыл-чорудулгазы | Кичээл диӊ үези |
2. | Организас тыг кезээ. Психолог туг белеткел | Экии, уруглар! Көрүңер даан, бөгүн бисте аалчылар келген, оларның-биле мендилежиптээлиңер. Көрүӊер даан, уруглар, келген аалчыларывыс силерниң аттарыңарны билбес-тир, ынчангаш төгериктей тургулапкаш, оларга боттарывысты таныштырыптаалыңар.
| Тыва аялганыӊ үделгези-биле уруглар амыр-менди солчуп кирип келирлер. Бажынымга, кудумчуга Каяа-даа бол ынак созум: Экии-экии, менди-менди! Экии-менди, амыр-менди! Уруглар төгерик кылдыр турупкаш: Оюн «Бо кым-дыр?» – Бо, бо кым-дыр? (шупту) – Бо, бо мен, мен! (чаӊгыс оол азы уруг) – Бо, бо сен, сен? (шупту) – Тензин-дир мен! (адын адаар) | |
3. | Кичээлде кезээ. Билигниӊ онза чугулазын тодара дыры | Эр-хейлер, уруглар. Аалчыларывыс силерниӊ аттарыӊарны кончуг эки сактып алдылар. Ам сандайларже олургулаптаалыңар, уруглар че. Уруглар, бистиң тыва чоннуң кылып чораан ажыл-ижиниң кандыг хевирлерин билир силер? – Эр-хейлер, уруглар. Ам бис тараны тыва улустуң канчаар тарып болгаш тыва далган деп чемивисти кылып-болбаазырадып турарының дугайында кыска дириг-чурукту көрүптээлиңер. «Амданныг-ла тыва далган» - тайылбыр фильм көрүлдези. Ынак чемивис тыва далганны канчаар кылырын көрүп, билип алдывыс. Ынчангаш, удавас келир Шагаа байырлалывыста чонувустуң делгеп салыр база бир кол чеми ол болганда, байырлалывыс дугайында ырлажыптаалыңарам. | Уруглар сандайларже олургулаптар. Уругларныӊ чижек харыызы. Ыры «Шагаа хүнү» Мөнгүн-оол Күжүгеттии. | |
4. | Практик тиг кезээ Чаа билиглер ниӊ ажыдыышкыны | Ам баш удур өөренип алганывыс «Арбай-тараам» деп шүлүүвүстү деңге чугаалаптаалыңар. Эр-хейлер, уруглар. Дараазында тыва далганны канчаар самның шимчээшкиннери-биле таныжып көрээлиңер. Аялганың үделгези-биле самның дараазында шимчээшкиннерин ургларга таныштырар: - тарааны тарып турар шимчээшкиннер; -тараа хооруп турарын көргүзүп турар шимчээшкиннер; - тарааны согааш-балага соктап турарын көргүзүп турар шимчээшкиннер; - тараны деспитде челбип турар шимчээшкиннер; -Эр-хейлер, уруглар! Сам шимчээшкиннеринге тыва далганны канчаар кылырын дыка эки көргүстүңер. | «Арбай-тараам» деп шүлүктү уруглар деңге чугаалаарлар. Уруглар башкының соондан катаптап турарлар. . | |
5. | Рефлексия | -Уруглар, тыва чонувустуң чүү деп тыва чемниң дугайында билип алдыңар? -тыва далганны кылыр шимчээшкиннерни самга канчаар көргүстүвүс? -Бир дугаарында кандыг шимчээшкин көргүзерил? -Дараазында? Эр-хейлер, уруглар. Дыка эки сактып билип алган-дыр силер. Бөгүнгү кичээливисте өөренген чүүлдеривисти быжыглаары-биле силерге бо чуруктарны белек кылдыр сөңнээйн, уруглар. Бажыңарыңарга баргаш аваларыңарга сонуургадыр силер. Башкы уругларга солун чуруктарны үлээр. | Уругларныӊ чижек харыылары. Уруглар үне бээрлер. |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Сорулгазы : эртемниң деңнелин бедидери болгаш арга-дуржулга солчуру . Даалгалары : - башкының ажылынга ажыглаар аргалар болгаш методтарны дамчыдары ; - мастер класстың киржикчилериниң профессионалдыг деңнелин бедидер ; - киржикчи башкы бүрүзүнүң хууда чогаадыкчы ажыл - чорудулгазын хевирлеп боттандырары .
Уруглар садыны хогжум удуртукчу башкыдан аңгы-аңгы билигни болгаш өөредилге аргаларын башкы ажыл-чорудулга негеп турар . А бистиң чогаадыкчы мергежиливис хүн-бүрүде чаа-чаа өөредиглиг хевирлерни дилээринче деткимчени берип турар .
Сан кичээллиң дүрзүлерин Самга канчаар ажыглаар бис? Дорт шыйыг , төгерик дээш Доозазын шенеп көрээл.
Чергелешкек шыйыг кылдыр Четтинчипкеш туруптаалы Мурнуу шыйыг уругларныы , Артыы шыйыг оолдарныы .
Дараазынла көрүңерем, Дорт чангыс шыйыг боор бис. Оолдарнын шыйыы бисче Уругларче катчып келзин .
Тергиин чараш бөмбүк ышкаш Төгерикти тургузар бис. Төгериктиң ортузу боор Төпче киргеш , дедир үнер.
Чергелешкек шыйыг кылдыр Четтинчипкеш туруптаалы Мурнуу шыйыг уругларныы , Артыы шыйыг оолдарныы .
Шак-ла мындыг оюннар самның аңгы-аңгы чуруктарын (рисунок танца) уругларның дүрген шиңгээдиринге дузазы улуг .
Киришкенинер дээш четтирдим !
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Конспекты занятий Занятия по развитию речи Конспект итогового занятия по развитию речи «В гости к бабушке»
Конспекты занятийЗанятия по развитию речиКонспект итогового занятия по развитию речи «В гости к бабушке»...
Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект занятия в подготовительной группы педагога-психолога со слабослышащими детьми
Дата проведения: 21 февраля 2012 г. Участники: дети подготовительной группыПроводит: педагог-психолог Панова М.М.Цель:способствовать формиров...
Интегрированное комплексное занятие в первой младшей группе "Путешествие в сказку" Интегрированное комплексное занятие в первой младшей группе "Путешествие в сказку" Интегрированное комплексное занятие в первой младшей группе "Путешествие в сказку"
Цель: Напомнить детям содержание знакомой сказки, побуждать их к проговариванию и повторению вслед за воспитателем отдельных слов и фраз, воспитывать любовь к художественной литературе.Задачи:·...
План-конспект занятия по физкультуре (средняя группа) по теме: Занятия с детьми в средней группе: «В здоровом теле – здоровый дух» Физкультурно-познавательное занятие.
«В здоровом теле – здоровый дух»Физкультурно-познавательное занятие...
Конспект комплексного занятия по математике и конструированию во второй младшей группе Конспект комплексного занятия по математике и конструированию во второй младшей группе Конспект занятий
Познакомить детей с числом и цифрой 6.Совершенствовать навыки счета и сравнения совокупностей предмета.Формировать умение детей различать понятия вчера, сегодня, завтра.Закреплять знания о геоме...
Планирование занятий педагога - психолога. Планирование занятий для родительского клуба или адаптационной группы. Формат занятий Я + мама.
Планирование занятий для родительского клуба или адаптационной группы. Формат занятий Я + мама.ДатаNТема и Название встречиЦельСодержаниеМатериал и оборудованиесентябрь1Консультация для родителе...
Интегративное занятие для детей младшего дошкольного возраста «Весенняя капель» Интегративное занятие для детей младшего дошкольного возраста «Весенняя капель» Интегративное занятие для детей младшего дошкольного возраста «Весенняя капель»
Интеграция: чтение художественной литературы; коммуникация; социализация.Цель: развитие умение детей рисовать пальчиками вертикальную линию,состоящую из точек.Образовательные:- развивать умение ...