Ойнаарактар байыры. Пирамида
план-конспект занятия по аппликации, лепке (старшая группа)
Предварительный просмотр:
АЖЫК КИЧЭЭЛ.
Аппликация.
ТЕМА: Ойнаарактар байыры. Пирамида.
Кижизидикчи башкы: Куулар Ч.В.
Тема: Ойнаарактар байыры.
Сорулгазы: 1. Уругларны чараш чуулге кижизидер.
2. Оларнын салааларын сайзырадыыры болгаш оларнын чээнгейин, чогаадыкчы чоруун сайзырадыыр.
3. Саазын-биле арыг-силиг, демниг ажылдаарын чедип алыр.
Дерилгези: ойнаарактар, ойнаарактар чуруктары, аалчы койгунактар.
Ажыглаар чүүлдери: өңнүг саазын, клей, салфетка.
Кичээлдин чорудуу.
- Организастыг кезээ:
Б: Экии, уруглар!
У: Экии!
Б: Силер хостуг үеңерде чуну канчаарынга ынак силер,уруглар?
У: Ойнаарактар-биле ойнаарынга.
Б: Шын-дыр, уруглар. Бо хүн аппликация кичээлинде аңгы-аңгы ойнаарактар-биле таныжар бис. Бистиң кичээливисте хүндүлүг башкыларывыстан аңгыда, кышкы арганың дириг амытаннары койгунактар аалдап келген. Олар-биле экиилежиилиңер. Олар силерни коргеш дыка өөрүп турлар, оларга чараш, кижизиг кылдыр кичээлдеп берээлинер, уруглар.
2. Пирамида-биле таныжылга.
Б: Бо чүү деп ойнаарак-дыр, уруглар?
У: Пирамида.
Б: Шын-дыр. Пирамида чуктан бе азы ыяштан бе тургустунган-дыр, уруглар?
У: Чуктан.
Б: Ону чуну канчаарынга ажыглаар бис?
У: Ойнаарынга.
Б: ол кандыг хевирлигил?
У: Борбак хевирлиг, октаптарга чуглуур. Хунчугешке , бомбукке, тавакка домей.
3. Аппликация. Пирамида.
Б: Пирамиданын өңнерин адап көрээлинер: көк, кызыл, сарыг, ногаан. Бо кичээлде өңнуг саазыннар дузазы-биле пирамиданы кылыр бис. Пирамида үш өңден тургустунган. Эң адаанга кызыл өңнуг саазынны чышпырар бис. Ортузунга оон бичии кок оннуг саазынны тудуштур чышпырып алыр бис. Эн кырынга сарыг оннуг саазынны чышпыраалынар. Клей-биле ажылдап турган ойде, оон-биле арыг силиг ажылдаар бис. Кичээнгейлиг ажылдап эгелээнинер.
4.Физминутка .( музыка)
Сула шимчээшкинден кылыптаалынар, уруглар: «Хунчугеш»
Кызыл оннуг саазыннарывысты чышпырып алганывыс соонда, кок оннуг саазынны чышпыраалынар, оон соонда сарыг оннуг саазынны чышпырар бис, уруглар. Клей-биле арыг-силиг салфетканы ажыглап оргаш ажылдаар бис.
4.1 Холдарывыс шылай берген боор, салааларывыс-биле оюндан ойнаптаалынар: Кырган-авам, кырган-ачам, авам, ачам, мен- найыралдыг өг-бүле бис.
4.2 Ойнаарактарывысты алгап-мактап, ойнаарак дугайында шулуктен чугаалаптаалынар:
Шулук: А.Бардо «Бистин Таня»
Бистин аравыста ойнаарагын эштеринден харамнаныыр, эштеринге бербес, былаажыыр, чугаа дыннавас уруглар бистин болукте бар бе?
- Чок. Ойнаарак дугайында шулуувусту чугаалаптаалынар:
«Хараммай»
Ойнаарагым кымга-даа
Ойнаар дээрге бербес-даа
Бажын силгип «хоржок» дээш
Базып алгаш чыдыптар.
Элек-элей-элекпей,
Эмин эртир хараммай.
О.О.Сувакпит.
5. Шимченгир оюн: «Адыг болгаш уруглар»
(Уруглар корзинкаларын тудуп алгаш каттаар)
Каттын хөйүн, каттын хөйүн,
Кагбайн, сыкпайн чыылынар
Адыг ашак чедип келзе,
Алдыртпайн бараалынар.
Кылган ажылдарывысты самбырага азып түңнеп көрээлиңер. Кымның пирамидазы чараш, арыг-силигил? Ажылынарга кандыг демдек салыр силер?
-Төгерик,сылдыс,үш-булуңчук кайы демдекти салыр бис?
6. Түңнел кезээ.
- Кичээлде чүү деп ойнаарак кылып өөрендивис?
- Ол кандыг өңнерден тургустунганыл?
- Кичээл силерге таарышты бе?
- Эр хейлер! Шупту эки кичээлдединер. Четтирдим, уруглар.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
РАЗВИВАЮЩАЯ ИГРА «ПОСТРОИМ ПИРАМИДУ» (ЗВУКОВАЯ ПИРАМИДА) ПО ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ОБЛАСТИ «КОММУНИКАЦИЯ» ДЛЯ ДЕТЕЙ СТАРШЕГО ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА.
Игра на развитие умения выделять последовательно звуки на фоне слова; соотносить звук и букву; составлять звуковую схему....
Тематическая консультация « Виды пирамид. Методика обучения собиранию пирамиды»
В консультации описываются основные виды пирамидок: по внешнему виду, материалу и форме. Также описана метолика обучения собиранию пирамидки....
Проект "Ойнаарактар делегейи"
Проект поможет в развитии речи с помощью игрушек....
Ойнаарактар
Долгандыр хурээлел болгаш билип алыышкын кичээли...
Оюн - хоглээшкин Март 8 -биле изиг байыр!
Сорулгазы:1) Март 8 дугайында билиглерни нептередири; 2) Уругларнын угаан-медерелин сайзырадып, март 8 херээжен чоннун байырлалы деп билиндирер.;3) Садик – биле ада-иелернин аразында ...
К О Н С П Е К Т в кружке «Музей и дети» на тему: «Третье чудо света – египетские пирамиды, пирамида Хеопса и Сфинкс. Путешествуем на космическом корабле». Для воспитанников старшей группы
Цель: Активизировать умение детей использовать знакомые источники информации для уточнения представлений об одном из Чудес Света.Задачи:1....
Рабочая программа учителя-логопеда Байыр-оол А.Ю. на 2021-2022 учебный год в дошкольном логопункте
Рабочая программа была разработана на основе отечественных авторов, а также соблюдается по примерному рабочему программе воспитания для ОО, реализующих образовательные программы ДО....