Сценарий Нового года (вторая группа раннего возраста)
материал (младшая группа)

Сергештей Андриян Хурен-оолович

Сценарий Нового года (вторая группа раннего возраста)

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл novogod_utrennik.docx26.76 КБ

Предварительный просмотр:

Новогодний сценарий.

Киржикчилери: Башкарыкчы

Соок – Ирей -

Харжыгаш –

Дилги –

Диин –

Адыг –

Уруглар залче аялга аайы-биле кирип келгеш, елканы долгандыр туруптарлар.

Башкарыкчы: Елка да чедип келдивис уруглар! Бистин садиивисте байырлал чедип келген уруглар. Чаражын корунер даан уруглар елканын. Чаа-чыл-биле байыр чедирип, аас-кежик кээп-ле турзун, шуптунарга уруглар болгаш аалчылар.

                Здравствуй елочка лесная,

                Серебристая густая

Ты под солнышком росла

И на праздник к нам пришла

                       Чараш солун байырлал,

Чаа-чыл келди шымданар

Шивижикти долганыыл

Чинчилерден аскылаал.

                               Елка, елка елочка

Зеленая иголочка

А на ней фонарики

Золотые шарики.        

Башкарыкчы: Корунер даан уруглар, елканын отчугаштарыннын чаражын. Силерни чарашсынып коруп турлар.

Оюн: «Харжыгаштар».

Башкарыкчы:Бо кандаай хуулгаазын бажынчыгажыл уруглар. Бичии база эвес, улуг бедик база эвес. Будуну-биле кыланайнып, чайынналып, чадазынын кырында хыраа чыдар чаражын. Кым чуртап турар чувел, бо бичии бажынчыгашта?: -кушкаш ирги бе?, азы кандыг дириг амытан ирги уруглар? Каям сокта пкорээлинерем.

(Башкарыкчы бажынчыгаштын эжиин соктаар, бажын иштинден дааш уннер, оон база катап дааштыг соктаар)

- Тук-тук-тук. Бажынчыгаш шоочан ажыт бис чада кырында тур бис, бажынчыгашче кириксеп тур бис. Чуге кым-даа биске харыы бербезил уруглар? Бисти кым-даа уткувас кандаай чоор?!(Харжыгаш унупкээр.)

  -  Эжиксоктаанышкашболду, каяам!

Харжыгаш: - Экии, уруглар, экии уруглар! Дош бажынчыгажым иштин аайлап арыглап турдум. Четирдим уруглар мени бо чараш байырлалче кыйгыргынынар дээш, ойнап хоглээринге дыка ынак кижи боор мен.

Харжыгаш: - Соок-Ирей кайы ам-даа келбээн ол бе? Орукта хар, дош, хортукке кылаштап чадап турар эвес бе, канчап чедип келир ирги але? Шагда кээр турган Соок-Ирей диин. Бисти тыппайн турар эвесбе Соок-Ирей? Ындыг болза хоглуг ырыдан ырлаптар бис бе? Оон Соок-Ирей бисти дыннап кааш чедип келир.

\

Оркестр «Ложки и колокольчики»

Соок–Ирей кирип келир.

Соок-Ирей: Ау-Ау, бар чыдыр мен, бар чыдыр мен! – экии уруглар, кыстар база ооолдар. Мен манаа эрткен чаа-чылда база кээп чораан мен, ам база силерни коргеш амырап ооруп тур мен. Елканарнын чаражын але, уруглар! Ой-ой даяангыыжым канчап барды уруглар, кордунер бе? (Дилеп турар даянгыыжын)

Харжыгаш: Соок-Ирей силер биске кээрде даянгыыжынар чок келдинер.

Соок-Ирей: Чуну уулгедип алганым ол! Аргада даянгыыжымны утупканым ол бе? Уруглар мен ам аргаже эн дурген тып алгаш келийн.

Соок-Ирей унуп чоруптар. Оон карыштыр дилги халып кээр.

Дилги: Ах, бо елканын чаражын. Ам дораан елканын отчугаштарын хавымче суп алыйн! Мээн уругларым-дилгижектерим амыраарлар! Шупту дириг амтыннар корзун, кандыг чараш елкалыг дилги боор дээр. Че ол-ла ыйнаан, мынча хой отчугаштарны угбайн баар мен.

Башкарыкчы: Ой, ой дилгижек сен чуге бистин елкавыстын отчугаштарын алырын ол? Соок-Ирейнин даянгыыжын чуге ап алган сен, дилгежек!?

Дилги:Чок мен бо даянгыышты арга иштинден тып алдым, Соок-Ирейде шупту ойнаарактар бар, а менде кээргенчиг дилгиде ойнаарагым чок. Ма боСоок-Ирейнин даянгыыжын ап алынар, ону тудар дээш, холдарым дона берди.

(Дилги хавын чуктеп алгаш чоруптар, аразында башкарыкчы уругларны чажырыптар, Соок-Ирей кирип келир)

Соок-Ирей:Уруглар арга иштинден даянгыыжмны тып чададым. Харжыгаш манаа бичии уруглар кайда бардылар?

Башкарыкчы накидканы ап кааптар.

- Бистер мында бис!

Соок-Ирей: Менден чаштыныптынар бе, уруглар? Даянгыыжым дилээр дээш изиргени бердим уруглар, ам эрип каарым ол-дур!

Харжыгаш:Мунгарава кырган-ачай! Соок-Ирейнин даянгыыжын кым тутуп алгаш келген иик, уруглар? Дилги сээн даянгыыжынны манаа тутуп алгаш келгеш, бистин елкавыстын чараш отчугаштарын хавынче чыып алгаш чоруй барды, кырган-ачай.

Соок-Ирей:  Эр-хейлер, уруглар! Мээн даянгыыжымны кажар дилгиден кортпайн ап алганынар эки-дир. Кажар дилгини ооредир мен. Хоровод «Елка»

Соок-Ирей: Дыка чараш уруглар-дыр аа, Харжыгаш. Оюндан база ойнаптар бис бе?

Оюн «Заморожу»

Башкарыкчы: Соок-Ирей, ам бистин оюннувусту ойнаар бис бе? Бис чашты бээривиске, бисти тывар оюн диин.

Соок-Ирей кыдыынче кылаштай бээрге, башкарыкчы биле харжыгаш уругларны шыптар.(пос биле)

Оюн «Чаштып ойнаар»

Соок-Ирей: Уруглар кайда чоор? Мында ирги бе? (постун кыдыын бакылаар)

Башкарыкчы: Чок-чок, мында дииспейлер бар.

Уруглар: Мяу-мяу-мяу

Соок-Ирей: Ам кайнаар дилээр чоор? Ааа, бо шээй!

(улаштыр ыт, инек биле ойнаар)

Соок-Ирей: Эштеринни харжыгаштарны кыйгырып корем?

Соок-Ирей: Чаа-Чылды чараш солун ыры, танцы биле уткуп тур бис. Ам кым менээ шулук чугаалап бээр?

Шулуктер

Соок-Ирей: Эр-хейлер! Дыка чараш шулук чугаалаар уруглар-дыр! Ам бир ырлажыптар бис бе?

Песня «Елочка»

Соок-Ирей: Харжыгаш, арганын дириг амытаннраы биске аалдап кээр бе, харжыгаш?

Харжыгаш: Ие, кырган-ачей, каям барып дилеп корейн, келгеннер бе.

(харжыгаш диинчигешти экээр).

Диинчигеш ойнаксап, танцылаксап турар-дыр уруглар. Силер часкаар силер оон диинчигеш чарашк ылдып танцылаар.

Танцы «Диинчигештин». Уруглар база шуптутанцылаар.

Харжыгаш:Аргадан адыгны манаа экээйн уруглар? Адыг чааскаан аргага чалгаарап, бистин – биле ойнаксап, танцылаайн дидир.

Танцы «Адыгнын». Уруглар катай танцылаар. Ол аразында дилги кирип келир.

Дилги:Ам на хапта отчугаштарымны уштуп корейн. Ой, бо кандаай чувел чуге хыпайн турар отчугаштар боор? Соокта донуп калганнар-дыр, аа.

Соок – ирей: Мен отчугаштарны  ожуруп кааптым, елканы чуге хомудадып турган сен, елканын отчугаштарын бо бичии уруглардан ап алганын эки эвес-дир дилгижек!

Дилги:Ам ынчанмас мен Соок-ирей.

Соок-ирей:Моон сонгаар ынчанмас сен,дилги. Ам бистин-биле ойнап корем, дилги.

Оюн «Койгуннар болгаш дилгижек».

Башкарыкчы:Бистер шупту ойнап, хоглеп, танцылап, шулуктеп алдывыс, Соок-ирей.

Соок-ирей: Дыка солун хоглеп дыштанып алдым уруглар. Каям дилги, хар аразында белектерни кады барып дилээлем, хар дуглап каапкан эвес бе? (Белектерни улээр, Соок-ирей, харжыгаш, дилги байырлажып чоруптар.)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Долгосрочный проект "Времена года" вторая группа раннего возраста

Первые впечатления важны и неожиданные для ребёнка, а всё новое удивляет и вызывает интерес. У дошкольников возникают вопросы, с которыми они обращаются к взрослым. Будет ли развиваться любознательнос...

Творческий проект к Новому году в группе раннего возраста «Скоро, скоро Новый год!»

 Цель:организовывать все виды детской деятельности вокруг темы Нового года и новогоднего праздника.   Задачи:•формировать представления детей о новогодней елке•развиват...

Сценарий "Новый Год" для группы раннего возраста

Сценарий "Новый Год" для группы раннего возраста...

Сценарий к утреннику "Новый год" (вторая группа раннего возраста)

Новогодний утренник во второй группе раннего возраста "Приключения снеговика". Основная мысль заключается в том,что дети спасают снеговика от хитрой лисы, в знак благодарности снеговик помог...

Рабочая программа для детей 2 - 3 года (вторая группа раннего возраста)

Программа составлена на основе инновационной программы дошкольного образования «От рождения до школы» издание пятое, шестое под редакцией Н.Е. Вераксы, Т.С. Комаровой, Э.М. Дорофеевой. (Мо...

Сценарий нового года для групп раннего возраста без Деда Мороза

Сценарий предназначен для групп раннего возраста 2-3 года...

Сценарий Нового года в группе раннего возраста

Праздник в гркппе раннего возраста...