"Новый год"
материал (младшая группа)
Предварительный просмотр:
Муниципальное бюджетное дошкольное образовательное учреждение - детский сад «Чечек» комбинированного вида
с. Кызыл-Мажалык Барун-Хемчикского кожууна Республики Тыва
2ги бичии болукке чаа чыл сценарийи
«Чаа чылдын белекчигештери»
Провела воспитатель:
Саин-оол Ч.Б
2018г.
Киржикчилери: Башкарыкчы
Харжыгаш
Хар-Кадай
Соок-Ирей
Койгун
Дилги
Башкарыкчы: Эргим хундулуг бистин бичии чаштарывыс , ада- иелер, башкылар база аалчылар!
Сагыш- сеткил доюлдурган сергек хоглуг
Чаа- чылдын байырлалы моорлап келди.
Долгандыр-ла бугу чуве хуулгаазынныг
Тоолда ышкаш тывызыксыг чаражын аа.
Башкарыкчы: Байырлалдар аразында Чаа- чыл - эн-не тоолчургу, солун, хоглуг, оорушкулуг, хуулгаазын байырлал болгай. Чаа чылдын байырлалын таварыштыр чаштарга, аваларга, аалчыларга байыр чедирип, аас-кежикти , кан дег кадыкшылды, оорушукуну кузевишаан, байырлалывысты эгелээр-дир бис.
Башкарыкчы:
Тоол дег чараш садывыста
Хуулгаазын маадырларлыг
Чаа чылдын тоолчугажы
Бо хун бисте аалдап келди.
Башкарыкчы: -каас чараш шиметтинген ногаан оннуг
Чуу деп аалчы чедип келген манап туру?
Уруглар: -Шивижигеш
Башкы:- Каас чараш шивижигеш чылдын кандыг уезинде аалдап кээрил?
Уруглар: -Кышкы
Башкарыкчы: Уруглар, шивижикти магадап чарашсынып чараш шулуктен бадыраалы.
Шулуктер:
1 уруг:Кан-Кыс
Наша елка хороша,
Вся сияет от огня-
Шарики хлопушки,
Красивые игрушки.
2 уруг:Саая Кудерек
Дед-Мороз скорей приди,
Нашу елочку зажги.
Пусть горит огнями,
Разными флажками.
3 уруг:Сылдыса
Здравствуй елка,Новый год,
Дед-Мороз и хоровод
С праздником вас поздравляю,
Много счастья всем желаю!
4.Лилия
Дети водят хоровод
Хлопают в ладоши.
Здравствуй, здравствуй
Новый год!, Ты такой хороший!
5.Саймира
Скоро, скоро Новый год
Скоро Дед-Мороз придет
Он подарки нам разносит
И стихи читать нас просит.
Оюн: «Игра с огоньками»
-Наша елка поздравляет всех ребят,
Крепко за руки возьмемся,
Скажем: елочка гори!
( Шивинин оттары чырып кээр).
Башкарыкчы:
Шивижикти долгандыр
Четтинчинер, уруглар
Чараш ырдан шупту
Ырлаалынар, уруглар.
Ыры: « Елочка»
(уруглар олурарлар)
(Хар-Кадай кире халып кээр).
Башкарыкчы: Ой, бо кым бисте аалдап келди, уруглар?
Хар-Кадай: Мени танып кааптынар бе, уруглар? Силер сооктан коргар силер бе, уруглар?
Уруглар: Чок.
Хар-Кадай: Холдарынар донар болза канчаар силер, уруглар?
Уруглар: Часкаптар бис( часкаар).
Хар-Кадай: Буттарынар тонар болза, канчаар силер?
Уруглар: Тепсенир бис ( тепсенир).
Хар-Кадай: -Бо чылдын кандыг уезил?
-кышка ынак силер бе уруглар, кышка ынак уруглар холдарынар часканар, буттарынар тепсенер.
Хар-Кадай: Уруглар, арыг агаарче селгуустеп унгеш кээлинер.
Оюн салаалар биле: «Мы во двор пришли гулять»
Ыры: «Харжыгаш»
Хар-Кадай:
-Силерден мен дуза дилеп тур мен, удавас арга арыгнын ан мени база Соок-Ирей келир болгай орук аштап харын арыглап чыыптаалынарам.
Оюн: «Хар кадайны чыг»
Хар-Кадай: Мында силерде солун, хоглуг-ле-дир, уруглар. Мен ам манаа ур турар болзумза, эрип каар мен, ынчангаш мен ам силерче арганын ан-меннерин чоруптайн.
( Хар-Кадай чоруптар).
( Койгун кээр)
-Мен шоваа- эрес койгунак мен
Силерге чаа чылдын будуузунде белек кылдыр бышкан чаагай морковьтар эккелдим.
Кым морковь чииринге ынагыл, ол будун чыл иштинде кадык болур.
Чаа-Чылды кады уткуп силернин биле ойнаар дээш келдим.
Оюн: «Зимушка зима»
Музыкальн.игра: «Не боимся мы мороза»
Башкарыкчы: Койгунга ооруп четтиргенин илередир, койгун чоруур.
(Дилгижек танцылап кирип келир.)
( Корзинада моогу тудуп алган).
Дилги: Мен дилгижигеш, чарашпай дыр мен. Силернин байырлалынарда аалдап келдим. Чаа чылдын будуузунде шуптунарга байырымны соннеп тур мен, Белекчигеш эккелдим, корзинкамны корунерем, бодум ышкаш кыскыл кызыл «Дилгижек» деп могу эккелдим.
Башкарыкчы: Шынап-ла моогу. Четтирдивис Дилги!, сээн биле бис ойнаксап тур бис, ойнаар сен бе?
Шулук:
Оюн: «Зайцы и лиса»
Башкарыкчы:
Дилги Чаа чылдын байырында чедиишкиннер доктаап турзун, чигир чимис ковей болзун, ажы тол даа эки оссун.
(дилги чоруур)
Башкарыкчы: Шивижиктин отары чуге ожуп калды, уруглар? Чуу болганы ол? Кым бистин ойнап-хоглээривисти кузевейн турар чоор.
(Харжыгаш кирип кээр).
Харжыгаш:
Сонгу чуктен далаш-биле
Уругларга аалдап келдим.
Башкарыкчы: Бисте кым аллдап келген-дир, уруглар?
Уруглар: Харжыгаш.
Харжыгаш: Амыр-менди, чаштар. Мени таныыр-дыр силер бе? Кым-дыр мен?
Башкарыкчы:
Чаа чылды байырлаар дээш,
Чаштар шупту чыглып келди.
Шивижиивис ожуп калды,
Канчап барган билбейн тур бис.
Харжыгаш: Кырган-ачам менээ хуулгаазын аржыыл берип каан уруглар.
Чараш ногаан шивижик
Оттарынны кыпсып кор!
Чыглып келген чаштар
Магадап-ла корзуннер.
( Аржыылды чаярга, шивижиктин отттары хып кээр).
Харжыгаш:
-Каас чараш чырып келген шививиске шулуктеривис бар бе уруглар?
Шулуктер: 1.Ариша, 2.Найдан Тогус-оол.3.Селена,3.Виктория, 4.Кузел.5.Аглаида.
Харжыгаш: -Чараш солун байырлал чаа чыл келди шымданар,
Харжыгаштар оорлерим самнаарынче далажынар!
Танцы: «Харжыгаштар»
Башкарыкчы: - Харжыгаш уруглар шулуктерин сенээ бараалгадып чугаалап бериксеп турар дыр, дыннаар сен бе?
Харжыгаш: Мен ам силерге тывызык ыдайн, тывар силер аа, уруглар.
Кирбик салы ак,
Кеткен хеви кызыл
Уругларга оорушкуну
Ууп чадай соортуп келир.
Кым-дыр ол, уруглар?
(Соок-Ирей)
Башкарыкчы:
Чаа чылды бистин-биле
Ойнап-хоглеп уткуур кылдыр
Кырган-ачай, Соок-Ирейни
Шупту денге чалаалынар!
( Соок-Ирейни уруглар кыйгырар).
Соок-Ирей:
Экии. Экии аалчылар база чаштар.
Силер-биле чаа чылды хоглеп аар дэээш,
Эзим, арга, тайга-сыннар кезип чорааш
Сибирь, Саян дагларын мен ажыр бастым.
Каастап дерээн шивинернин чаражын аа.
Каткы-хоглуг ажы-толдун магалыын аа.
Силер-биле чаа чылды хоглээр дээштин
Сонгу чуктен чедип келдим, уруглар.
Башкарыкчы:
Шивижикти долгандыр
Четтинчинер, уруглар
Чараш ырдан шупту
Ырлаалынар, уруглар
Ыры: «Дед Мороз»
Соок-Ирей: Уруглар, силер сооктан коргар силер бе? ( Чок).
Оюндан ойнаптаалынарам че, уруглар.
Оюн: «Снежинки, льдинки».
Музыкалыг оюн: «У тебя Дед-Мороз…
Башкарыкчы:
-Соок-Ирей кырган-ачай танцы самга ынак сен бе, пляскалап самнап берем.
ПЛЯСКА Соок-Ирей.
Харжыгаш:
Сибирь, Саян дагларын ажыр баскаш,
Шылаан боор сен, кырган-ачай.
Шивижиктин чанынга
Олурупкаш дыштанып кор.
Соок-Ирей: Шылай бердим уругларым. Изиин ам эриир деп бардым
Соок-Ирей:
Танцы-самны тептинер
Тааланчыг ырладынар
Кым кончуг чараш кылдыр
Шулуктен менее чугаалап бээр.
(Уруглар шулуктээр).
Шулуктер: 1.Намчыл.2.С.Кудерек. 2.Алисия. Валерия
3.Оюу.4.Алдын-Херел. 5.Яна
Башкарыкчы: -Соок-Ирей кырган ачай черде харнын хойун корем, уруглар сээн биле хар биле соккулажып ойнаксап турлар.
Оюн: «Хар биле соккулажыры».
Танцы: « Бичии одуректер».
Башкарыкчы: Уруглар, Сок-Ирей бистин-биле ойнады бе?
Уруглар: Ойнаан.
Башкарыкчы: Шивижикти долгандыр танцылады бе?
Уруглар: Танцылаан.
Башкарыкчы: Бистин-биле ырлады бе?
Уруглар: Ырлаан.
Башкарыкчы: Ам биске чуну бээрин уткан-дыр, уруглар?
Уруглар: Белектерин.
Соок-Ирей:
Ийе-ийе
Белектерим эккелдим чоп.
Хавым кайнаар кире берди,
Шивижиктин адаанда чоп
База чогул.
Башкарыкчы:
Кырган-ачай, Соок-Ирей
Чаштарывыс силерден
Белектерин алырын
Четтикпейн манап тур.
Соок-Ирей:
Менде хуулгазын борбак хар бар, уруглар. Ол хар биске белектернин кайдазын айтып бээр.
(Соок-Ирей улуг ак борбак харны даянгыыжы-биле шивини долгандыр чууктаар.
(Чууктап чорааш хортукке эккээр, ында белектер чажырып каан боор)
Соок-Ирей: -Тып алдым, бо дыр уруглар.
Белектерни алынар.
(белектерни улээр)
-Оолдарым, уругларым
Ам даа эки озунер-леУнуп келген чаа чылда ууленер будер болзун
Бистер чоруур апардывыс
Байырлыг че, ажы-толум.
Харжыгаш: -Байырлыг че уруглар!
Амдыы чылын картап база аалдап кээр бис менди чаагай!
Башкарыкчы:
-Аалчылар узун оруу
Арыг, ажык эки болзун
База катап ужурашкыже
Байырлыг че, менди чаагай!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Познавательно – речевое занятие для детей 5-6 лет. Тема: «Новые приключения Дюймовочки. Сказка на новый лад»
Познавательно – речевое занятие занятие для детей 5-6 лет, позволяющее решить следующие задачи: 1.Образовательные:1. Обобщить представления о характерных признаках весны (увеличение с...
«Коньки — это такой вид спорта, где новичок получает не меньше удовольствия, чем опытный мастер». «Коньки — это такой вид спорта, где новичок получает не меньше удовольствия, чем опытный мастер». «Коньки — это такой вид спорта, где новичок получает не
Консультация для родителей...
Сценарий открытия нового здания детского сада 2016 г. «Обживаем Новый дом!» Звучит музыкальная заставка «Дорогою добра» На экране слайды со снимками помещений нового детского сада. В музыкальный зал входит ведущий с группой детей. Взрослый (один из
Сценарий открытия нового здания детского сада 2016 г.«Обживаем Новый дом!» Звучит музыкальная заставка «Дорогою добра»На экране слайды со снимками помещений нового д...
Проект в младшей группе "Новый, Новый, Новый год!"
Цель: формирование представлений о новогоднем празднике, его традиции, культуре, главных сюжетных героях (Дед Мороз, Снегурочка, елка...
Проект "Новы, новый, новый год"
Новый год! Праздник детства...
«Новые технологии для нового поколения. Формы и способы их использования в практике работы детского сада. «Интерактивная инфографика в ДОУ: новый тренд в мнемотехнике»
Внедрение новых технологий в детском саду способствует более эффективному воспитанию ребенка, стремящегося творчески подходить к решению различных жизненных ситуаций, к получению знаний, формированию ...
«Современное воспитание и развитие дошкольников: новые подходы, новые возможности, новая ответственность»
Презентационный материал к докладу на практико-ориентированный семинар....