"Новый год"
материал (младшая группа)
Предварительный просмотр:
Муниципальное бюджетное дошкольное образовательное учреждение - детский сад «Чечек» комбинированного вида
с. Кызыл-Мажалык Барун-Хемчикского кожууна Республики Тыва
2ги бичии болукке чаа чыл сценарийи
«Чаа чылдын белекчигештери»
Провела воспитатель:
Саин-оол Ч.Б
2018г.
Киржикчилери: Башкарыкчы
Харжыгаш
Хар-Кадай
Соок-Ирей
Койгун
Дилги
Башкарыкчы: Эргим хундулуг бистин бичии чаштарывыс , ада- иелер, башкылар база аалчылар!
Сагыш- сеткил доюлдурган сергек хоглуг
Чаа- чылдын байырлалы моорлап келди.
Долгандыр-ла бугу чуве хуулгаазынныг
Тоолда ышкаш тывызыксыг чаражын аа.
Башкарыкчы: Байырлалдар аразында Чаа- чыл - эн-не тоолчургу, солун, хоглуг, оорушкулуг, хуулгаазын байырлал болгай. Чаа чылдын байырлалын таварыштыр чаштарга, аваларга, аалчыларга байыр чедирип, аас-кежикти , кан дег кадыкшылды, оорушукуну кузевишаан, байырлалывысты эгелээр-дир бис.
Башкарыкчы:
Тоол дег чараш садывыста
Хуулгаазын маадырларлыг
Чаа чылдын тоолчугажы
Бо хун бисте аалдап келди.
Башкарыкчы: -каас чараш шиметтинген ногаан оннуг
Чуу деп аалчы чедип келген манап туру?
Уруглар: -Шивижигеш
Башкы:- Каас чараш шивижигеш чылдын кандыг уезинде аалдап кээрил?
Уруглар: -Кышкы
Башкарыкчы: Уруглар, шивижикти магадап чарашсынып чараш шулуктен бадыраалы.
Шулуктер:
1 уруг:Кан-Кыс
Наша елка хороша,
Вся сияет от огня-
Шарики хлопушки,
Красивые игрушки.
2 уруг:Саая Кудерек
Дед-Мороз скорей приди,
Нашу елочку зажги.
Пусть горит огнями,
Разными флажками.
3 уруг:Сылдыса
Здравствуй елка,Новый год,
Дед-Мороз и хоровод
С праздником вас поздравляю,
Много счастья всем желаю!
4.Лилия
Дети водят хоровод
Хлопают в ладоши.
Здравствуй, здравствуй
Новый год!, Ты такой хороший!
5.Саймира
Скоро, скоро Новый год
Скоро Дед-Мороз придет
Он подарки нам разносит
И стихи читать нас просит.
Оюн: «Игра с огоньками»
-Наша елка поздравляет всех ребят,
Крепко за руки возьмемся,
Скажем: елочка гори!
( Шивинин оттары чырып кээр).
Башкарыкчы:
Шивижикти долгандыр
Четтинчинер, уруглар
Чараш ырдан шупту
Ырлаалынар, уруглар.
Ыры: « Елочка»
(уруглар олурарлар)
(Хар-Кадай кире халып кээр).
Башкарыкчы: Ой, бо кым бисте аалдап келди, уруглар?
Хар-Кадай: Мени танып кааптынар бе, уруглар? Силер сооктан коргар силер бе, уруглар?
Уруглар: Чок.
Хар-Кадай: Холдарынар донар болза канчаар силер, уруглар?
Уруглар: Часкаптар бис( часкаар).
Хар-Кадай: Буттарынар тонар болза, канчаар силер?
Уруглар: Тепсенир бис ( тепсенир).
Хар-Кадай: -Бо чылдын кандыг уезил?
-кышка ынак силер бе уруглар, кышка ынак уруглар холдарынар часканар, буттарынар тепсенер.
Хар-Кадай: Уруглар, арыг агаарче селгуустеп унгеш кээлинер.
Оюн салаалар биле: «Мы во двор пришли гулять»
Ыры: «Харжыгаш»
Хар-Кадай:
-Силерден мен дуза дилеп тур мен, удавас арга арыгнын ан мени база Соок-Ирей келир болгай орук аштап харын арыглап чыыптаалынарам.
Оюн: «Хар кадайны чыг»
Хар-Кадай: Мында силерде солун, хоглуг-ле-дир, уруглар. Мен ам манаа ур турар болзумза, эрип каар мен, ынчангаш мен ам силерче арганын ан-меннерин чоруптайн.
( Хар-Кадай чоруптар).
( Койгун кээр)
-Мен шоваа- эрес койгунак мен
Силерге чаа чылдын будуузунде белек кылдыр бышкан чаагай морковьтар эккелдим.
Кым морковь чииринге ынагыл, ол будун чыл иштинде кадык болур.
Чаа-Чылды кады уткуп силернин биле ойнаар дээш келдим.
Оюн: «Зимушка зима»
Музыкальн.игра: «Не боимся мы мороза»
Башкарыкчы: Койгунга ооруп четтиргенин илередир, койгун чоруур.
(Дилгижек танцылап кирип келир.)
( Корзинада моогу тудуп алган).
Дилги: Мен дилгижигеш, чарашпай дыр мен. Силернин байырлалынарда аалдап келдим. Чаа чылдын будуузунде шуптунарга байырымны соннеп тур мен, Белекчигеш эккелдим, корзинкамны корунерем, бодум ышкаш кыскыл кызыл «Дилгижек» деп могу эккелдим.
Башкарыкчы: Шынап-ла моогу. Четтирдивис Дилги!, сээн биле бис ойнаксап тур бис, ойнаар сен бе?
Шулук:
Оюн: «Зайцы и лиса»
Башкарыкчы:
Дилги Чаа чылдын байырында чедиишкиннер доктаап турзун, чигир чимис ковей болзун, ажы тол даа эки оссун.
(дилги чоруур)
Башкарыкчы: Шивижиктин отары чуге ожуп калды, уруглар? Чуу болганы ол? Кым бистин ойнап-хоглээривисти кузевейн турар чоор.
(Харжыгаш кирип кээр).
Харжыгаш:
Сонгу чуктен далаш-биле
Уругларга аалдап келдим.
Башкарыкчы: Бисте кым аллдап келген-дир, уруглар?
Уруглар: Харжыгаш.
Харжыгаш: Амыр-менди, чаштар. Мени таныыр-дыр силер бе? Кым-дыр мен?
Башкарыкчы:
Чаа чылды байырлаар дээш,
Чаштар шупту чыглып келди.
Шивижиивис ожуп калды,
Канчап барган билбейн тур бис.
Харжыгаш: Кырган-ачам менээ хуулгаазын аржыыл берип каан уруглар.
Чараш ногаан шивижик
Оттарынны кыпсып кор!
Чыглып келген чаштар
Магадап-ла корзуннер.
( Аржыылды чаярга, шивижиктин отттары хып кээр).
Харжыгаш:
-Каас чараш чырып келген шививиске шулуктеривис бар бе уруглар?
Шулуктер: 1.Ариша, 2.Найдан Тогус-оол.3.Селена,3.Виктория, 4.Кузел.5.Аглаида.
Харжыгаш: -Чараш солун байырлал чаа чыл келди шымданар,
Харжыгаштар оорлерим самнаарынче далажынар!
Танцы: «Харжыгаштар»
Башкарыкчы: - Харжыгаш уруглар шулуктерин сенээ бараалгадып чугаалап бериксеп турар дыр, дыннаар сен бе?
Харжыгаш: Мен ам силерге тывызык ыдайн, тывар силер аа, уруглар.
Кирбик салы ак,
Кеткен хеви кызыл
Уругларга оорушкуну
Ууп чадай соортуп келир.
Кым-дыр ол, уруглар?
(Соок-Ирей)
Башкарыкчы:
Чаа чылды бистин-биле
Ойнап-хоглеп уткуур кылдыр
Кырган-ачай, Соок-Ирейни
Шупту денге чалаалынар!
( Соок-Ирейни уруглар кыйгырар).
Соок-Ирей:
Экии. Экии аалчылар база чаштар.
Силер-биле чаа чылды хоглеп аар дэээш,
Эзим, арга, тайга-сыннар кезип чорааш
Сибирь, Саян дагларын мен ажыр бастым.
Каастап дерээн шивинернин чаражын аа.
Каткы-хоглуг ажы-толдун магалыын аа.
Силер-биле чаа чылды хоглээр дээштин
Сонгу чуктен чедип келдим, уруглар.
Башкарыкчы:
Шивижикти долгандыр
Четтинчинер, уруглар
Чараш ырдан шупту
Ырлаалынар, уруглар
Ыры: «Дед Мороз»
Соок-Ирей: Уруглар, силер сооктан коргар силер бе? ( Чок).
Оюндан ойнаптаалынарам че, уруглар.
Оюн: «Снежинки, льдинки».
Музыкалыг оюн: «У тебя Дед-Мороз…
Башкарыкчы:
-Соок-Ирей кырган-ачай танцы самга ынак сен бе, пляскалап самнап берем.
ПЛЯСКА Соок-Ирей.
Харжыгаш:
Сибирь, Саян дагларын ажыр баскаш,
Шылаан боор сен, кырган-ачай.
Шивижиктин чанынга
Олурупкаш дыштанып кор.
Соок-Ирей: Шылай бердим уругларым. Изиин ам эриир деп бардым
Соок-Ирей:
Танцы-самны тептинер
Тааланчыг ырладынар
Кым кончуг чараш кылдыр
Шулуктен менее чугаалап бээр.
(Уруглар шулуктээр).
Шулуктер: 1.Намчыл.2.С.Кудерек. 2.Алисия. Валерия
3.Оюу.4.Алдын-Херел. 5.Яна
Башкарыкчы: -Соок-Ирей кырган ачай черде харнын хойун корем, уруглар сээн биле хар биле соккулажып ойнаксап турлар.
Оюн: «Хар биле соккулажыры».
Танцы: « Бичии одуректер».
Башкарыкчы: Уруглар, Сок-Ирей бистин-биле ойнады бе?
Уруглар: Ойнаан.
Башкарыкчы: Шивижикти долгандыр танцылады бе?
Уруглар: Танцылаан.
Башкарыкчы: Бистин-биле ырлады бе?
Уруглар: Ырлаан.
Башкарыкчы: Ам биске чуну бээрин уткан-дыр, уруглар?
Уруглар: Белектерин.
Соок-Ирей:
Ийе-ийе
Белектерим эккелдим чоп.
Хавым кайнаар кире берди,
Шивижиктин адаанда чоп
База чогул.
Башкарыкчы:
Кырган-ачай, Соок-Ирей
Чаштарывыс силерден
Белектерин алырын
Четтикпейн манап тур.
Соок-Ирей:
Менде хуулгазын борбак хар бар, уруглар. Ол хар биске белектернин кайдазын айтып бээр.
(Соок-Ирей улуг ак борбак харны даянгыыжы-биле шивини долгандыр чууктаар.
(Чууктап чорааш хортукке эккээр, ында белектер чажырып каан боор)
Соок-Ирей: -Тып алдым, бо дыр уруглар.
Белектерни алынар.
(белектерни улээр)
-Оолдарым, уругларым
Ам даа эки озунер-леУнуп келген чаа чылда ууленер будер болзун
Бистер чоруур апардывыс
Байырлыг че, ажы-толум.
Харжыгаш: -Байырлыг че уруглар!
Амдыы чылын картап база аалдап кээр бис менди чаагай!
Башкарыкчы:
-Аалчылар узун оруу
Арыг, ажык эки болзун
База катап ужурашкыже
Байырлыг че, менди чаагай!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
«Коньки — это такой вид спорта, где новичок получает не меньше удовольствия, чем опытный мастер». «Коньки — это такой вид спорта, где новичок получает не меньше удовольствия, чем опытный мастер». «Коньки — это такой вид спорта, где новичок получает не
Консультация для родителей...
![](/sites/default/files/pictures/2017/05/25/picture-914256-1495708683.jpg)
Сценарий открытия нового здания детского сада 2016 г. «Обживаем Новый дом!» Звучит музыкальная заставка «Дорогою добра» На экране слайды со снимками помещений нового детского сада. В музыкальный зал входит ведущий с группой детей. Взрослый (один из
Сценарий открытия нового здания детского сада 2016 г.«Обживаем Новый дом!» Звучит музыкальная заставка «Дорогою добра»На экране слайды со снимками помещений нового д...
![](/sites/default/files/pictures/2020/09/28/picture-1273021-1601316732.jpg)
Проект в младшей группе "Новый, Новый, Новый год!"
Цель: формирование представлений о новогоднем празднике, его традиции, культуре, главных сюжетных героях (Дед Мороз, Снегурочка, елка...
![](/sites/default/files/pictures/2020/02/19/picture-1219952-1582114775.jpg)
«Новые технологии для нового поколения. Формы и способы их использования в практике работы детского сада. «Интерактивная инфографика в ДОУ: новый тренд в мнемотехнике»
Внедрение новых технологий в детском саду способствует более эффективному воспитанию ребенка, стремящегося творчески подходить к решению различных жизненных ситуаций, к получению знаний, формированию ...
«Современное воспитание и развитие дошкольников: новые подходы, новые возможности, новая ответственность»
Презентационный материал к докладу на практико-ориентированный семинар....
![](/sites/default/files/pictures/2023/10/23/picture-869519-1698068495.jpg)
Консультация "Адаптация к детскому саду"Детский сад – это новое окружение, новая обстановка, новые люди. Ребенок в период адаптации находится в стрессовом состоянии. И в наших силах сделать так, чтобы ребенок воспринимал детский сад как новое интересное п
Детский сад – это новое окружение, новая обстановка, новые люди. Ребенок в период адаптации находится в стрессовом состоянии. И в наших силах сделать так, чтобы ребенок воспринимал детский сад к...