открытое занятие "Аътчыгаштын чуруу"
план-конспект занятия (младшая группа)
Предварительный просмотр:
Барыын-Хемчик кожуунун Кызыл-Мажалык суурнун муниципалдыг
бюджеттиг школа назын четпээн
холушкак хевирнин «Чечек» уруглар сады
Ийиги бичи болуктун уругларынга сан кичээли
Темазы: Аътчыгаштын чуруу
Эртирген башкы: Араптан Алёна Буян-ооловна
2019 чыл
Кичээлдин хевири: кичээл аян-чорук.
Сорулгазы: Уругларга аът чуруун коргузуп тургаш, аът дугайында билиин быжыглаар, улуг, бичи, чангыс, хой деп терминнерни ангылап ооредир.
Даалгазы:
Ооредиглиг: Уругларга калбак, чинге деп хмчээлин быжыглаары болгаш чангыс хой деп терминнерниангылап ооредир.
Сайзырадыр: Уругларнын чугаа-домаан сайзырадыры; Уругларнын боданыр чоруун, сактып алырынсайзырадыр.
Кижизидилгелиг: Уругларнын сагыш-сеткили омак сергек, чазык чаагай болурун кижизидер. Улуг улустун даалгаларын, кууседиринче болгаш сонуургалдыг болурун деткиир.
Билиглер адырынын холушкаа: «Чугаа сайзырадылгазы», «Куш-культура сайзырадылгазы», «Эстетиктиг уран-чурулга сайзырадылгазы».
Дерилгези: Ойнаарак Ойнаар-кыс, компьютер, телевизор, музыкалыг физкультминутка.
Арга методу: беседа, шулук, айтырыгларга харыылаары.
Улелге херексели: саазын-биле чуруктар.
Кичээлдин чорудуу:
Организастыг кезээ:
Башкы: Уруглар чараш, тааланчыг ырыны дыннап тур силер бе? Чараш тыва аялганы дыннавышаан кырган-ававыстын аалынче селгуустеп бараалынар. Кырган-ававыстын аалынче чедерде чунун-биле чеддер бис? Силер аътка олурарынга ынак силер бе уруглар? Ынчаарга шупту аъттарывысты мунупкаш кырган-ававыска чедээлинерем.
Ам черле кырган-ававыстын аалы чоокшулаан боор уруглар. Кырган-ававыс дамчыдып турары чинге хемни кешпес, калбак хемни кежип кээр силер дээн. Кайы хем калбак-дыр уруглар? Кайы хем чинге-дыр? 9хемни кежип келир). Ойт кырган-ававыстын аалы коступ келген дыр уруглар? Аалы ырак дыр бе, чоок дыр бе?
Ойнаар-кыс: Экии, уруглар! Мээн адымны Ойнаар-кыс дээр.
Башкы: Ам таптыг топтап корунерем, кандыг Ойнаар-кыс – дыр? (тыва, тыва хептиг, чараш).
Ойнаар-кыс: Мен силерни кайы-хире кичээлдеп билиринерни, угааныынарны коор деп тур мен. Мен силерге даалга бээр деп бодап турар мен.
Ойнаар-кыс: Бир дугаар даалга: Кандыг дириг амытаннар билир силер?
(диис, ыт, хаван, инек).
Башкы: Ойнаар-кыс чуну чугаалаксай дыр. Ааа шулук чугаалаксап турар.
Шанактаптар, тергелептер
Шаап мунар, чортуп мунар
Артка-сынга тура душпес,
Аът малын эрес-ле ийин. (аът)
Башкы: - Аът дээрге азырал дириг амытан. Аътты мунуп алгаш мал кадарар, аннаар, чуък соортур, чарышка мунар.
Сула шимчээшкин: аъттар.
Башкы: Ам дараазында аъттар кылдыр хула берээлинер уруглар! Мен кандыг аът дыр мен уруглар? (улуг) Ам силер кандыг аъттар силер?(бичии). Ам бистер аъттар кылдыр хула берген болганывыста оруувус уламчылап чоруулунар.
Башкы: Ойнаар-кыска дуза херек бооп турар уруглар дузалажыырынга белен силер бе? (ийе). Ынчаарга дузавыс кадып, дараазында онаалга даалгаже кирээлинер.
Башкы: Ойнаар-кыстын чуруу харга одуп урелип калган дыр уруглар. Ойнаар-кыстын чуруун дузалажып кылып берээлинерем уруглар!
Ойнаар-кыс: Эр-хейлер четтиргеним илередип тур мен дыка-ла дузалажып бердинер уруглар!
Башкы: Ойнаар-кыс силерни дыка угааныг уруглар дыр деп мактап тур. Ам бистин чоруур уевис келди, Ойнаар-кыс биле байырлажыылынар уруглар!
Уруглар: Байырлыг!
Ойнаар-кыс: Моон соонда база мээн аалымче аалдап кээр силер чалап тур мен уруглар байырлыг!
Башкы: Ам дедир болуувусче чанып чоруулунар. Кандыг хемни кежип келген иик бис уруглар? (уруглар калбак).
Туннел:
- Аът дугайында кым шулук билир уруглар? (уруглар аът дугайында шупту дем-биле шулук чугалаар).
- Бо хун силерге чуу солун болду уруглар?
- Кымнын аалынга аалдап чордунар уруглар?
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект занятия в подготовительной группы педагога-психолога со слабослышащими детьми
Дата проведения: 21 февраля 2012 г. Участники: дети подготовительной группыПроводит: педагог-психолог Панова М.М.Цель:способствовать формиров...
Открытое занятие посвященное "Дню Матери" совместно с родителями "День открытых дверей в детском саду" Тема: "С чего начинается Родина".
Цель: Формировать чувство патриотизма путём осмысления таких понятий как « Род, Родители, Родина». Воспитание чувства долга, любви к ближним. Пробуждение интереса к истории своего рода и желания...
Открытое итоговое родительское собрание с элементом открытого показа НОД
Примерный конспект открытого итогового родительского собранияв старшей группеНОД по математическим играм Тема: «Что умеют наши дети?»Цель: показать и научить родителей игровым приемам развития у ...
КОНСПЕКТ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ НЕТРАДИЦИОННОЙ ТЕХНИКИ РИСОВАНИЯ В 1 МЛАДШЕЙ ГРУППЕ НА ТЕМУ: «МОЙ ВЕСЕЛЫЙ, ЗВОНКИЙ МЯЧ» (открытый просмотр на «Дне открытых дверей»)
Занятие по рисованию в первой младшей группе с использованием натрадиционной техники "Закрашивание с помощью кусочка поролона". Занятие проводится в игровой форме, в нем воспитываются добрые чувства, ...
«Открытие Малых Олимпийских игр, посвященных открытию ХХII Зимних Олимпийских игр «Сочи 2014».
Цели и задачи: популяризация зимних видов спорта среди детей дошкольного возраста, привлечение детей к занятиям спортом, воспитание чувства патриотизма.Время и место проведения: 7 февраля 2014, спорти...
Конспект открытого мероприятия для родителей "День открытых дверей"
Цель: Познакомить родителей с тем, какие по содержанию м объеиу знания, умения, должны усвоить их дети за данный период. Увидеть воочию своего ребенка в новой обстановке, сравнить с другими деть...
конспект открытого занятия Конспект открытого занятия с элементами театрализации по развитию лексико – грамматической стороны речи у детей с ОНР (подготовительная группа)
Конспект открытого занятия с элементами театрализации по развитию лексико – грамматической стороны речи у детей с ОНР (подготовительная группа) ТЕМА: «Почему медведь зимой спит» (по мотивам сказки В. ...