открытое занятие "Аътчыгаштын чуруу"
план-конспект занятия (младшая группа)

Араптан Алёна Буян-ооловна

 "Аътчыгаштын чуруу"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл kicheel_2_ml_.gr_atchygashtyn_churuu.docx18.5 КБ

Предварительный просмотр:

Барыын-Хемчик кожуунун Кызыл-Мажалык суурнун муниципалдыг

бюджеттиг школа назын четпээн

холушкак хевирнин «Чечек» уруглар сады

Ийиги бичи болуктун уругларынга сан кичээли

Темазы: Аътчыгаштын чуруу

Эртирген башкы: Араптан Алёна Буян-ооловна

2019 чыл

Кичээлдин хевири: кичээл аян-чорук.

Сорулгазы: Уругларга аът чуруун коргузуп тургаш, аът дугайында билиин быжыглаар, улуг, бичи, чангыс, хой деп терминнерни ангылап ооредир.

Даалгазы:

Ооредиглиг: Уругларга калбак, чинге деп хмчээлин быжыглаары болгаш чангыс хой деп терминнерниангылап ооредир.

Сайзырадыр: Уругларнын чугаа-домаан сайзырадыры; Уругларнын боданыр чоруун, сактып алырынсайзырадыр.

Кижизидилгелиг: Уругларнын сагыш-сеткили омак сергек, чазык чаагай болурун кижизидер. Улуг улустун даалгаларын, кууседиринче болгаш сонуургалдыг болурун деткиир.

Билиглер адырынын холушкаа: «Чугаа сайзырадылгазы», «Куш-культура сайзырадылгазы», «Эстетиктиг уран-чурулга сайзырадылгазы».

Дерилгези: Ойнаарак Ойнаар-кыс, компьютер, телевизор, музыкалыг физкультминутка.

Арга методу: беседа, шулук, айтырыгларга харыылаары.

Улелге херексели: саазын-биле чуруктар.

Кичээлдин чорудуу:

Организастыг кезээ:

Башкы: Уруглар чараш, тааланчыг ырыны дыннап тур силер бе? Чараш тыва аялганы дыннавышаан кырган-ававыстын аалынче селгуустеп бараалынар. Кырган-ававыстын аалынче чедерде чунун-биле чеддер бис? Силер аътка олурарынга ынак силер бе уруглар?  Ынчаарга шупту аъттарывысты мунупкаш кырган-ававыска чедээлинерем.

Ам черле кырган-ававыстын аалы чоокшулаан боор уруглар. Кырган-ававыс дамчыдып турары чинге хемни кешпес, калбак хемни кежип кээр силер дээн. Кайы хем калбак-дыр уруглар? Кайы хем чинге-дыр?  9хемни кежип келир). Ойт кырган-ававыстын аалы коступ келген дыр уруглар? Аалы ырак дыр бе, чоок дыр бе?

Ойнаар-кыс: Экии, уруглар! Мээн адымны Ойнаар-кыс дээр.

Башкы: Ам таптыг топтап корунерем, кандыг Ойнаар-кыс – дыр? (тыва, тыва хептиг, чараш).

Ойнаар-кыс: Мен силерни кайы-хире кичээлдеп билиринерни, угааныынарны коор деп тур мен. Мен силерге даалга бээр деп бодап турар мен.

Ойнаар-кыс: Бир дугаар даалга: Кандыг дириг амытаннар билир силер?

(диис, ыт, хаван, инек).

Башкы: Ойнаар-кыс чуну чугаалаксай дыр. Ааа шулук чугаалаксап турар.

Шанактаптар, тергелептер

Шаап мунар, чортуп мунар

Артка-сынга тура душпес,

Аът малын эрес-ле ийин. (аът)

Башкы: - Аът дээрге азырал дириг амытан. Аътты мунуп алгаш мал кадарар, аннаар, чуък соортур, чарышка мунар.

Сула шимчээшкин: аъттар.

Башкы: Ам дараазында аъттар кылдыр хула берээлинер уруглар! Мен кандыг аът дыр мен уруглар? (улуг) Ам силер кандыг аъттар силер?(бичии). Ам бистер аъттар кылдыр хула берген болганывыста оруувус уламчылап чоруулунар.

Башкы: Ойнаар-кыска дуза херек бооп турар уруглар дузалажыырынга белен силер бе? (ийе). Ынчаарга дузавыс кадып, дараазында онаалга даалгаже кирээлинер.

Башкы: Ойнаар-кыстын чуруу харга одуп урелип калган дыр уруглар. Ойнаар-кыстын чуруун дузалажып кылып берээлинерем уруглар!

Ойнаар-кыс: Эр-хейлер четтиргеним илередип тур мен дыка-ла дузалажып бердинер уруглар!

Башкы: Ойнаар-кыс силерни дыка угааныг уруглар дыр деп мактап тур. Ам бистин чоруур уевис келди, Ойнаар-кыс биле байырлажыылынар уруглар!

Уруглар: Байырлыг!

Ойнаар-кыс: Моон соонда база мээн аалымче аалдап кээр силер чалап тур мен уруглар байырлыг!

Башкы: Ам дедир болуувусче чанып чоруулунар. Кандыг хемни кежип келген иик бис уруглар? (уруглар калбак).

Туннел:

  1. Аът дугайында кым шулук билир уруглар? (уруглар аът дугайында шупту дем-биле шулук чугалаар).
  2. Бо хун силерге чуу солун болду уруглар?
  3. Кымнын аалынга аалдап чордунар уруглар?

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект занятия в подготовительной группы педагога-психолога со слабослышащими детьми

Дата проведения:  21  февраля  2012  г. Участники:   дети подготовительной группыПроводит:  педагог-психолог Панова  М.М.Цель:способствовать формиров...

Открытое занятие посвященное "Дню Матери" совместно с родителями "День открытых дверей в детском саду" Тема: "С чего начинается Родина".

Цель: Формировать чувство патриотизма путём осмысления таких понятий как « Род, Родители, Родина». Воспитание чувства долга, любви к ближним. Пробуждение интереса к истории своего рода и желания...

Открытое итоговое родительское собрание с элементом открытого показа НОД

Примерный конспект открытого итогового родительского собранияв старшей группеНОД по математическим играм Тема: «Что умеют наши дети?»Цель: показать и научить родителей игровым приемам развития у ...

КОНСПЕКТ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ НЕТРАДИЦИОННОЙ ТЕХНИКИ РИСОВАНИЯ В 1 МЛАДШЕЙ ГРУППЕ НА ТЕМУ: «МОЙ ВЕСЕЛЫЙ, ЗВОНКИЙ МЯЧ» (открытый просмотр на «Дне открытых дверей»)

Занятие по рисованию в первой младшей группе с использованием натрадиционной техники "Закрашивание с помощью кусочка поролона". Занятие проводится в игровой форме, в нем воспитываются добрые чувства, ...

«Открытие Малых Олимпийских игр, посвященных открытию ХХII Зимних Олимпийских игр «Сочи 2014».

Цели и задачи: популяризация зимних видов спорта среди детей дошкольного возраста, привлечение детей к занятиям спортом, воспитание чувства патриотизма.Время и место проведения: 7 февраля 2014, спорти...

Конспект открытого мероприятия для родителей "День открытых дверей"

Цель:  Познакомить родителей с тем, какие по содержанию м объеиу знания, умения, должны усвоить их дети за данный период. Увидеть воочию своего ребенка в новой обстановке, сравнить с другими деть...

конспект открытого занятия Конспект открытого занятия с элементами театрализации по развитию лексико – грамматической стороны речи у детей с ОНР (подготовительная группа)

Конспект открытого занятия с элементами театрализации по развитию лексико – грамматической стороны речи у детей с ОНР (подготовительная группа) ТЕМА: «Почему медведь зимой спит» (по мотивам сказки В. ...