ООД "Зимние явления природы"
план-конспект занятия по окружающему миру (подготовительная группа)

Очур-оол Алимаа Сузукейевна

ООД "Зимние явления природы"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл ood_zimnie_yavleniya_prirody.docx19.09 КБ

Предварительный просмотр:

Школага белеткел бөлүүнге ажык кичээл

Темазы: «Кышкы бойдустуӊ болуушкуннары»

Өөредилгенин кол адыры: Билип алыышкын сайзырадылгазы

Өөредилгенин оске адырлар-биле холбаазы: Чаа чуулду шингээдип алыры, ойнап коргузери, чугаазы.

Эртирер хевири: Кичээл-дуржулга

Кол сорулгазы: Уругларга кышкы бойдустун болуушкуннарын билиндирип быжыглаар

Өөредиглиг сорулгазы: Хар болгаш доштун шынарларынын дугайында дуржулгага хайгаарап коорун ооредир. Бойдуска хумагалыг болурунга болгаш сонуургалын оттурар.

Сайзырадыглыг сорулгазы: Уругларнын дыл-домаан сайзырадып, сос курлавырын байыдар.

Кижизидилгелиг сорулгазы: Бойдуска камныг болурунга кижизидер.

Методтар болгаш аргалар: Беседа, тайылбыр, оюн, дуржулга.

Словарлыг ажыл: Дүвү, шуурган, хыраа, хортук.

Кичээлге херек материалдар: Чуруктар, суглуг сава, хар-доштуг савалар, салфетка, телевизор, койгун ойнаарак.

Ажыл-чорудулганын

чадалары

Башкынын ажыл-чорудулгазы

Уругларнын ажыл-

чорудулгазы

1

2

3

I. Организастыг кезээ

Б: – Экии, уруглар!

Тывызык:

Кышкы тону – харга оннеш,

Чайгы тону – черге оннеш.

                                             (кодан)

– Мээн биле кады кым силерде аалдап келген дир? Бо дээрге арганын ак коданы.

– Кодан биле мендилежинер!

– Кодан чуге ак оннуг апарганыл?

– Кыштын айларын адаптаалынарам! Ам бо уеде бисте кайы айыл?

– Чурукче кичээнгейлиг корунер, январь кыштын ортаа айы – эн-не соок уези. Кыщкы бойдус кылын хар биле шыптынган, бодунуу биле кайгамчыктыг чараш. Хемнер, суглар шупту дошталган.

– Кышкы бойдустун болуушкуннарын, оскерлиишкиннерин билир силер бе?

– Чооку уеде кандыг оскерлиишкин эскердинер?

–Дыннап корунерем чунун даажыл? (Хаттын болгаш харнын даажын дыннадыр)

– Харлыг дувулуг хат хадаан, ол база бойдустун болуушкуну. Хат соонда чуну эскердинер?

Шулук: А. Шоюн «Хортук болуп хуулуп каап-тыр»

Ээргииш ышкаш долгай дуруп,

Эстеннедир, саарып, чажып,

Шугулдаан хат аккыр харны

Чууктап, булгааш туруп берди.

Хат-даа соксаан сонгам караан,

Харап барып коре бердим.

Хоокуй харлар хаттан дескеш,

Хортук болуп хуулуп каап-тыр.

– Шулукте бойдустун кандыг болуушкунун чугаалап турарыл?

– Хат соонда хар кандыг апарганыл?

– Хортук деп чул?

Уругларнын харыылары

II. Кол кезээ

– Хар канчап тыптып кээрил билир силер бе?

Ооредиглиг мультик «Откуда берется снег»

Сула шимчээшкин:

Куштуг хат-даа хадып келди,

Ыяштар-даа аай-дедир чайгангылаан.

Хат-даа соксаан,

Ыяштар-даа бедик-бедик.

Дуржулга I: хар биле дошту хайгаараар

–Харны сугже уруптарывыска чоорту эрип эгелээр. Хар эрий бээрге сугнун ону оскерли бээр.

– Харнын ону кандыгыл?

– Харнын чыды бар бе?

– Хар оттур костур бе?

– Хар канчап эрий бээрил?

– Дош канчап тыптып кээрил?

– Дош оттур костур бе?

– Дош кадыг бе чымчак бе?

II. Сугже салдадыр:

Сугнун дувунче хар, дош душпес кырынга унуп кээрин коргузер.

– Мен силерге анаа эвес хемелер хевирлиг доштанры эккелдим. Хемелернин чузу чогул?

Хемелерни кылыпкаш сугже киир салдадыр.

– Оожум эриирин эскерип коор бис.

Уруглар коор

Уруглар куштуг дынзыг урер, оожум олуруп бадар, холдарын оору кодурер, буттарыннын бажынга турар

III. Туннел кезээ

Оюн «Харнын, доштун шынарын тып»

– Мен дошту сунгаш айтырыгны салырымга шын харыыны бээр силер. Харыыны дурген адавас болза дош азы хар холунга эрип эгелээр.

– Бохун кичээливисте бойдустун канлыг болуушкунарын билип алдывыс? Хар чаарын, хат хадыырын, сугнун дошталы бээри биле танышкан бис.

Уруглар шын тода харыыны бээр

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Загадки о явлениях природы, растениях, животных и т.д

Загадки От реки и до реки Мостик разноцветный Кто же мостик замостил И на небо поместил? (Радуга, солнышко, дождик) Сидит девица, И ткать и шить мастерица. Ниток напряла Удержать их не см...

Загадки о явлениях природы.

Загадки о явлениях природы...

Конспект занятия "Явления природы"

Занятие по экспериментированию в подготовительной к школе группе....

Формирование в детях познавательной инициативы, пытливости ума, широкого кругозора через ознакомление с явлениями природы и развитие чувства эмпатии к объектам природы

Все педагоги уделяют много внимания ознакомлению детей с явлениями живой природы. Но в тоже время мало внимания уделяется ознакомлению дошкольников с явлениями природы (ледостав, росса, гроза, радуга,...

"Неживая природа.Явление природы"

исследовательская-опытная деятельность....

«Неживая и живая природа. Явления природы».

laquo;Неживая и живая природа. Явления природы». Осень...