ООД "Зимние явления природы"
план-конспект занятия по окружающему миру (подготовительная группа)
Предварительный просмотр:
Школага белеткел бөлүүнге ажык кичээл
Темазы: «Кышкы бойдустуӊ болуушкуннары»
Өөредилгенин кол адыры: Билип алыышкын сайзырадылгазы
Өөредилгенин оске адырлар-биле холбаазы: Чаа чуулду шингээдип алыры, ойнап коргузери, чугаазы.
Эртирер хевири: Кичээл-дуржулга
Кол сорулгазы: Уругларга кышкы бойдустун болуушкуннарын билиндирип быжыглаар
Өөредиглиг сорулгазы: Хар болгаш доштун шынарларынын дугайында дуржулгага хайгаарап коорун ооредир. Бойдуска хумагалыг болурунга болгаш сонуургалын оттурар.
Сайзырадыглыг сорулгазы: Уругларнын дыл-домаан сайзырадып, сос курлавырын байыдар.
Кижизидилгелиг сорулгазы: Бойдуска камныг болурунга кижизидер.
Методтар болгаш аргалар: Беседа, тайылбыр, оюн, дуржулга.
Словарлыг ажыл: Дүвү, шуурган, хыраа, хортук.
Кичээлге херек материалдар: Чуруктар, суглуг сава, хар-доштуг савалар, салфетка, телевизор, койгун ойнаарак.
Ажыл-чорудулганын чадалары | Башкынын ажыл-чорудулгазы | Уругларнын ажыл- чорудулгазы |
1 | 2 | 3 |
I. Организастыг кезээ | Б: – Экии, уруглар! Тывызык: Кышкы тону – харга оннеш, Чайгы тону – черге оннеш. (кодан) – Мээн биле кады кым силерде аалдап келген дир? Бо дээрге арганын ак коданы. – Кодан биле мендилежинер! – Кодан чуге ак оннуг апарганыл? – Кыштын айларын адаптаалынарам! Ам бо уеде бисте кайы айыл? – Чурукче кичээнгейлиг корунер, январь кыштын ортаа айы – эн-не соок уези. Кыщкы бойдус кылын хар биле шыптынган, бодунуу биле кайгамчыктыг чараш. Хемнер, суглар шупту дошталган. – Кышкы бойдустун болуушкуннарын, оскерлиишкиннерин билир силер бе? – Чооку уеде кандыг оскерлиишкин эскердинер? –Дыннап корунерем чунун даажыл? (Хаттын болгаш харнын даажын дыннадыр) – Харлыг дувулуг хат хадаан, ол база бойдустун болуушкуну. Хат соонда чуну эскердинер? Шулук: А. Шоюн «Хортук болуп хуулуп каап-тыр» Ээргииш ышкаш долгай дуруп, Эстеннедир, саарып, чажып, Шугулдаан хат аккыр харны Чууктап, булгааш туруп берди. Хат-даа соксаан сонгам караан, Харап барып коре бердим. Хоокуй харлар хаттан дескеш, Хортук болуп хуулуп каап-тыр. – Шулукте бойдустун кандыг болуушкунун чугаалап турарыл? – Хат соонда хар кандыг апарганыл? – Хортук деп чул? | Уругларнын харыылары |
II. Кол кезээ | – Хар канчап тыптып кээрил билир силер бе? Ооредиглиг мультик «Откуда берется снег» Сула шимчээшкин: Куштуг хат-даа хадып келди, Ыяштар-даа аай-дедир чайгангылаан. Хат-даа соксаан, Ыяштар-даа бедик-бедик. Дуржулга I: хар биле дошту хайгаараар –Харны сугже уруптарывыска чоорту эрип эгелээр. Хар эрий бээрге сугнун ону оскерли бээр. – Харнын ону кандыгыл? – Харнын чыды бар бе? – Хар оттур костур бе? – Хар канчап эрий бээрил? – Дош канчап тыптып кээрил? – Дош оттур костур бе? – Дош кадыг бе чымчак бе? II. Сугже салдадыр: Сугнун дувунче хар, дош душпес кырынга унуп кээрин коргузер. – Мен силерге анаа эвес хемелер хевирлиг доштанры эккелдим. Хемелернин чузу чогул? Хемелерни кылыпкаш сугже киир салдадыр. – Оожум эриирин эскерип коор бис. | Уруглар коор Уруглар куштуг дынзыг урер, оожум олуруп бадар, холдарын оору кодурер, буттарыннын бажынга турар |
III. Туннел кезээ | Оюн «Харнын, доштун шынарын тып» – Мен дошту сунгаш айтырыгны салырымга шын харыыны бээр силер. Харыыны дурген адавас болза дош азы хар холунга эрип эгелээр. – Бохун кичээливисте бойдустун канлыг болуушкунарын билип алдывыс? Хар чаарын, хат хадыырын, сугнун дошталы бээри биле танышкан бис. | Уруглар шын тода харыыны бээр |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Прогнозирование погоды по поведенчиским реакциям животных и растений, а так же по явлениям природы.
из опыта работы...
Загадки о явлениях природы, растениях, животных и т.д
Загадки От реки и до реки Мостик разноцветный Кто же мостик замостил И на небо поместил? (Радуга, солнышко, дождик) Сидит девица, И ткать и шить мастерица. Ниток напряла Удержать их не см...
Загадки о явлениях природы.
Загадки о явлениях природы...
Конспект занятия "Явления природы"
Занятие по экспериментированию в подготовительной к школе группе....
Формирование в детях познавательной инициативы, пытливости ума, широкого кругозора через ознакомление с явлениями природы и развитие чувства эмпатии к объектам природы
Все педагоги уделяют много внимания ознакомлению детей с явлениями живой природы. Но в тоже время мало внимания уделяется ознакомлению дошкольников с явлениями природы (ледостав, росса, гроза, радуга,...
"Неживая природа.Явление природы"
исследовательская-опытная деятельность....
«Неживая и живая природа. Явления природы».
laquo;Неживая и живая природа. Явления природы». Осень...