"Пять ключей"
план-конспект занятия по математике (старшая группа)

Меджитова Нажие Халитовна

Итоговое занятие.

Цель: формировать математические, конструктивные способности, коммуникативные навыки, расширять активный словарь детей.

Задачи:

Образовательные:

- закреплять знания о частях суток;

- закреплять умение различать и называть времена года;

- закреплять в памяти названия весенних месяцев;

- совершенствовать общую моторику (выполнять движения по схематическому изображению и быстро переключаться с одного движения на другое);

- продолжать развивать конструктивные навыки (складывать разрезные картинки по сказкам);

- закреплять знания о цифрах от 1 до 5;

- закреплять знание о геометрических фигурах (круг, овал, квадрат, треугольник, прямоугольник);

- закреплять умение ориентироваться на листе бумаги;

- закреплять цвета (розовый, голубой, фиолетовый, оранжевый, светло-зелёный);

Развивающие:

- развивать внимание и память;

- развивать логическое мышление (продолжать учить отгадывать загадки описательного характера).

Речевые:

- продолжать расширять словарь за счёт имён существительных (повадки, дупло, берлога, логово, нора); имён прилагательных (колючий, лохматый, неуклюжий, хитрый, злой, пушистый, голодный и др.); глаголов (прятаться, охотиться, и т.д.);

- закреплять в речи относительные прилагательные (резиновый, пластмассовый, стеклянный, бумажная и т.д.);

- закреплять умение правильно пользоваться обобщающими понятиями (классификация).

Воспитательные:

- воспитывать у детей эмпатию, доброжелательность в общении со сверстниками и взрослыми, оказывать помощь.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл gruppaga_kire_dohtur_aybolit.docx27.75 КБ

Предварительный просмотр:

Буюк группа ичюн нетиджели дерс "Беш анахтарчыкъ"

Цель: формировать математические, конструктивные способности, коммуникативные навыки, расширять активный словарь детей.

Задачи:

Образовательные:

- закреплять знания о частях суток;

- закреплять умение различать и называть времена года;

- закреплять в памяти названия весенних месяцев;

- совершенствовать общую моторику (выполнять движения по схематическому изображению и быстро переключаться с одного движения на другое);

- продолжать развивать конструктивные навыки (складывать разрезные картинки по сказкам);

- закреплять знания о цифрах от 1 до 5;

- закреплять знание о геометрических фигурах (круг, овал, квадрат, треугольник, прямоугольник);

- закреплять умение ориентироваться на листе бумаги;

- закреплять цвета (розовый, голубой, фиолетовый, оранжевый, светло-зелёный);

Развивающие:

- развивать внимание и память;

- развивать логическое мышление (продолжать учить отгадывать загадки описательного характера).

Речевые:

- продолжать расширять словарь за счёт имён существительных (повадки, дупло, берлога, логово, нора); имён прилагательных (колючий, лохматый, неуклюжий, хитрый, злой, пушистый, голодный и др.); глаголов (прятаться, охотиться, и т.д.);

- закреплять в речи относительные прилагательные (резиновый, пластмассовый, стеклянный, бумажная и т.д.);

- закреплять умение правильно пользоваться обобщающими понятиями (классификация).

Воспитательные:

- воспитывать у детей эмпатию, доброжелательность в общении со сверстниками и взрослыми, оказывать помощь.

Демонстрационный материал:

Сундучок, пять ключей разного размера, небольшая стеклянная баночка с прозрачной водой, ребристая дорожка (мостик), дорожка «Цветочная поляна», голубая ткань (озеро), пять рыбок разного цвета с цифрами от 1 до 5 , ширма, мягкие игрушки на руку (волк, заяц, белка, лиса, медведь, ёж), телефон.

Раздаточный материал:

Альбомные листы по количеству детей, набор геометрических фигур (круг, квадрат, овал, треугольник, прямоугольник), разрезные картинки по сказкам.

Методические приёмы:

Игровая ситуация, постановка проблемы, беседа-диалог, речевые игры, физминутка , конструктивная деятельность, эксперимент с водой в баночке, анализ, подведение итогов.

Секретный эксперимент с водой. Чтобы в баночке после прозрачной воды появилась цветная, нужно нанести на крышку от банки густую гуашь. После того, как вы встряхнёте или поболтаете закрытую баночку, в ней появится цветная вода.

Дерс  кетишаты:

Группагъа  кире дохтур Айболит.Балалар  ярыдаире шекилинде туралар.

Айболит:Балалар,джаным,манъа  ярдым  япынъыз.

Тербиеджи:Не олды  я?

А:Билесизми,манъа  Африкадан  телефон  ачтылар  ве  аджеле  кельмеге  риджа  эттилер.Африкада  бутюн  айванчыкълар  хаста  олдылар.Мен  тылсымлы  сув  алып, энди  ёлгъа  чыкътым, амма  зулум  пиратлар  менден  тылсымлы  сувны  тутып  алдылар.Олар  сувны  сандыкъ  ичине къапатып,анахтарны  терен  терен  гольге  ташладылар.

Т:Бизлер насыл ярдым берип олурмыз?Не  япмалымыз?

А:Сизлер беш вазифени  беджермек керексинъиз.Эр  бир  догъру  беджерильген  вазифе ичюн  балыкъчыкътан  бир  анахтар  алырсынъыз.

Беш  анахтар  топласанъыз,тылсымлы  сув олгъан сандычыкъны ачып олурсынъыз.Мен де сизлернен кетер эдим ,амма мени башкъа хаста  айванчыкълар  беклей.

Т:Ярдым япайыкъмы,балар.Ёлгъа чыкъмакъ керек.Амма башта тешкерейик,Айболитке ярдым этип олурсынъызмы?

Оюн"Кун къысымлары"(джумлени  битир")

-Гедже юкълаймыз,саба гимнастикасыны исе беден арекетлерини (саба япамыз)

-Сабалыкъны саба,уйлеликни исе (уйледе) ашаймыз

-Уйлеликни куньдюз,акъшамлыкъны исе (акъшам) ашаймыз.

-Бир куньде къач къысым?(4) айтынъыз(саба,уйле,акъшам,гедже).

-Шимди йылнынъ насыл мевсими?(Баарь)Баарь айларыны айтынъыз.(Март,апрель,май-унутма)Шимди насыл ай).

Т:Машалла!Энди оюны "Насвл мевсиминде?"

-Насыл йыл мевсиминде ювуналар ве кунешнинъ нурлары тюбюнде къызыналар.

-Насыл йыл мевсимнде къушлар дженюпке учып кетелер?(кузьде)

-Насыл йыл мевсиминде  акъбардкълар  ачалар?(баарьде)

-Насыл йыл мевсиминде къар топу ойнайлар?

-Насыл йыл мевсиминде  тереклернинъ  япракълары тёкюле?

Т:Голь тарафкъа ёл аламыз.Келинъиз  балалар,башта чечек иле гулленген ёлчыкътан кечейик,сонъ исе копюрчиктен  кечемиз.

-Бакъынъыз,гольде балыкъчыкълар ялдайлар.Вазифелернинъ сырасыны бильмек  ичюн,балыкъларны  невбетке къоймакъ керек.(Эр бир бала обручнинъ ичине 1 ден 5 ракъамлы балыкъларны невбетнен тизе)

-1 ракъамлы балыкъны тапынъыз.

-Машалла! Мына биринджи балыкъчыкъ ве биринджи вазифе!

1 вазифе."Бир сёзнен айт" топнен оюны.

-Алма,армут,эрик.лимон...(мейвалар)

-Ятакъ,курсю(стул),долап(шкаф)...(эв донатма  эшьялары-мебель)

-Копек,мышыкъ,сыгъыр,эчки...(эв айванлары)

-Ана,баба,бита,къартбаба....(сой-соп-аиле)

-Къокъла,конструктор,машина,топ....(оюнджакълар)

-Папуч,чызмалар,потиклер...(аякъаплар)

-Балкъурт,къыз боджеги(стрекоза),чибин,къонъуз...(боджеклер-ашератлар)

-Учакъ,вертолёт,ракета....(ава транспорты)

Энди оюн "Бу шейлер  неден  япылгъан?

-Топ резинадан.....демек о резиналы.

-Топ  пластмассадан...пластмассалы.

-Стакан джамдан...джамлы-ишели.

-курси агъачтан....агъачлы.

-дефтер кягъыттан...къягъытлы.

-макъас демирден...демирлы.

Т:Машалла!Мына балыкъчыкътан догъру  джеваплар  ичюн  анахтар(1).Энди 2 ракъамлы  балыкъчыкъны  тапынъыз.

2 вазифе.Балалар ширма янында  ярыдаире  шекилинде отуралар.

Оюн "Айванны  адыны тап"

Т:Эгер айваннынъ адыны тапсанъыз,ширма устюнде о пейда олур.

-Бу айваннынъ тончыгъы язда куль тюсте,къышта-беяз.Орманда эркимден къоркъа,чалы тюбюнде сакълана.(тавшан).

-О кичкене ве тегенекли .Къышта юкълай.Язда исе боджеклерни ве къуртларны тута.(кирпи)

-О балабан.чуллу,абдал(неуклюжий).Къышта къобасында  юкълай.Язда орманда  юре,бал ве ахудут(малина) къыдыра.(Аюв).

-О джийрен(рыжая) ве айнеджи.Онынъ къуйругъы  йымшакъ ,пуфлы.Къобада яшай.Сычан ве тавшанларны тута.(Тильки)

-О боз(серый) ве къоркъунчлы,серт ве ач.Тавшанлар ве бузавларны  тута.Къобада яшай (къашкъыр).

-О кучюк,чабик,джийрен.Тереклерден чапкъалай,къувушта яшай.Карпасина(шишки) ве джевиз къыра (сансар).

Т:Балалар,я бу айванлар насыл айванлар?Догъру,кийик айванлар.Догъру джеваплар ичюн балыкъчыкъ бизге(2)анахтарны бере.Учюнджи балыкъчыкъ не ерде?(Балалар 3 ракъал балыкъны тапалар)

3 вазифе. О бизлерге раатланмакъны теклиф эте.Беден тербие докъкъасы " Шенъ адамчыкълар ".

Тербиеджи карточканы косьтере, балалар исе керекли арекетлерни япалар.

Т: Балыкътан даа бир анахтар аламыз.Невбеттеки вазифе 4. (Маса, стол,рале башына отуралар)

4 вазифе. "Къаерде не булуна?" оюны.Балаларгъа альбом япрагъында геометрик шекиллерни ерлештирелер.

Т: Ортада - тёгерек.

Онъ тараф тёпе кошесинде - квадрат (дёрткоше).

Сал тараф аша кошесинде - овал (даире).

Онъ тараф аша кошесинде - учькоше.

Сол тараф тёпе кошесинде - тюзкоше.

Т : Пек яхшы.Эр ким догъру яптымы?

Балыкъчыкъ бизге дёртюнджи (4) анахтарны бере.Энди сонъки вазифени бакъайыкъ.Соньки  балыкъ къалды.Насыл ракъам?Догъру, 5 (беш).

5 вазифе. Парча ресимлерден масал тизмек.Балалар чешит масалларгъа аит парча ресимлерни топлап, масалны таныйлар.

Т: Машалла" Бакъчыкъ бизге даа бир анахтар бере.Бойле этип, къач анахтар топладыкъ? (Беш). Докътыр Айболитке телефон ачмакъ вакъты кельди.

Айболитке телефон ачалар.Айболит кире.

Айболит : Сизде 5 - дане анахтар.Шимди уйгъан анахтарны тапып , сандыкъчыкъны ачып, тылсымлы сувны алыныз.

Балалар ве тербиеджи анахтарны уйдурып, сандыкъчыкъны ачалар ве сувны алалар.( Сув  тыныкъ).

Т : Менимдже, бу сув адий.

Айболит : Ойле дегиль!Мына бакъынъыз! (Айболит банканы бир парча басманен къапата о якъкъа бу  якъкъа саллай, ренкли чув пейда ола).

- Керчек , тылсымлы сув!Ярдымыныз ичюн сагъ олунъыз! Тез- тез Африка тарафкъа ёл алам, айванчыкъларны тедавийлемек керек.Сизлерге исе менден сандыкъчыкъта сюрприз, сизлер хасталанмамакъ ичюн. Сагълыкънен къалынъыз.

Тербиеджи ве балалар сандыкъчыкъта витаминлер тапалар.

Тербиеджи ве балалар . Сагъ олунъыз.Сагълыкънен барынъыз!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Новогодний сценарий "Пять ключей от сундука"

Увлекательные путешествия и встречи с героями сказок...

конспект занятия "Пять ключей Доброграда"

Закрепление знаний о сказках и сказочных героях, укреплять  сознании детей понятие доброты, как необходимого компонента в жизни человека....

"Пять ключей" Сценарий новогоднего развлечения для детей старшего возраста

Сценарий конкурсной елки для детей старшего дошкольного возраста, занявшей первое место в городском конкурсе новогодних представлений....

Конспект НОД по Познанию( ФЦКМ )в средней группе на тему «Пять ключей»

Итоговое занятие для детей в средней гркппе по образовательной области Познание (ФЦКМ), для определения знаний детей на конец учебного года....

Конспект итоговой организованной образовательной деятельности детей в средней группе на тему «Пять ключей»

Конспект итоговой организованной  образовательной деятельности детей в средней группе на тему «Пять ключей»...

Конспект аттестационного занятия Непосредственно образовательная деятельность Открытое занятие по формированию математических представлений «Пять ключей» в старшей группе. Выполнила: Воспитатель старшей группы «Очаровашки» Григорьева Ольга Ивановна

Конспект аттестационного занятияНепосредственно образовательная деятельность Открытое занятие по формированию математических представлений «Пять ключей» в старшей группе.Выполнила: Воспитатель старшей...

План - конспект итогового занятия ( средняя группа) на тему: " Пять ключей"

Конспект НОД итогового занятия для средней группы....