Открытое занятие: "Намр, зер-земш болн темсн"
план-конспект занятия (младшая группа) по теме
Предварительный просмотр:
Тɵр: «Намр, зер-земш болн темсн»
Күсл: Əəhин кɵдлмш давулх. Эн тɵрəр дассан давтх, үгин кɵрӊ байҗулх.
Диалог олзлад, ахр зəӊгс тогтаҗ чадх, мнемосхем олзлад, ахр келвр
тогтах, ииртмҗд дурта болдг сурhмҗ ɵгх.
Давтх үгмүд: зер-земш, темсн, урҺц.
Дɵнцлмүд:мнемосхемс, зургуд, Һаруд болн сад, зер-земшин болн темсин муляжмуд, кɵвүн байр (күүклдə).
Олзлх эв-арҺс: əəҺин кɵдлмш,давтлhн,сурврмуд,наадн: «Юн альд урhна», амрлhн, амн үгин зɵɵр (үлгүрмүд), Байр күүклдə гиичд ирнə.
Кичəлин йовуд
- Психогимнастик: Би үр, чи үр, мадн цуhар үүрмүд.
- Əəhин кɵдлмш давулх. Кубик олзлад үзгүд болн үгмүд келүлх.
- Суутн. Хəлəтн. Мана тал гиич күүклдə - кɵвүн – Байр ирсн бəəнə.
Байр хальмг кел сəəнəр медхш, маднла хамдан наадад хальмг кел сəəнəр дасч авхар, мадн нɵкд болхмн. Байр таднла таньлдлхар бəəнə.
Байр: Мини нерн Байр
Би кɵвүн.
Би зурhатав.
Би Элст балhснд бəəнəв, Хальмг Таӊhчд.
Байр: Чини нерн кемб?
Бичкдүд: Мини нерн Бая.
Байр: Чи кен кɵвүн аль күүкн?
Бичкдүд: Би күүкн.
Байр: Чи кедүтəвч?
Бичкдүд: Би зурhатав.
Байр: Чи альд бəəнəч?
Бичкдүд: Би Элст балhснд бəəнəв, Хальмг Таӊhчд.
Багш: Нə, Байр сууhад маднла давт.
Багш: Алана, Ольга Бахаевна, кен?
Алана: Ольга Бахаевна сурhмҗлач.
Багш: Ольга Бахаевна ю кенə? Цеден кел.
Цеден: Ольга Бахаевна дасхна.
Багш: Саяна, бүүвəч кен?
Саяна: Бүүвəч Надежда Петровна.
Багш: Эльсана, бүүвəч ю кенə?
Эльсана: Бүүвəч уhана, ахулна.
Багш: Йир сəн, ода бостн, терзəр хəлəтн. Һаза ямаран теӊгрин бəəдл?
Бичкдүд: Һаза нарта, салькн уга, серүн ɵдр.
Багш: Хур орҗана, цасн орҗана, мɵндр орҗана?
Бичкдүд: Цасн, хур, мɵндр орҗахш.
Багш: Тиигəд, нег үгəр яhҗ келхмн болҗана?
Бичкдүд: Хур чиг уга ɵдр.
Багш: Эндр ямаран долан хонгин ɵдр?
Бичкдүд: (зогсн бəəҗ) Ɵмəрəн hурв ишкəд келнə: Эндр пүрвə ɵдр, маӊhдур
басӊ ɵдр, нɵкəдүр бембə ɵдр.
Ардакшан нег ишкəд - ɵцкүлдүр үлүмҗ ɵдр билə.
Багш: Давтчкмн долан хонгин ɵдрмүд (сарӊ, мигмр)
Бичкдүд: Долан хонгин ɵдрмүд.
Амрлhн: Серүн салькн үлəнə, мини чирə сергəнə, модуд нəəхлнə, миӊhн
хамтхасд унна.
Багш: Суутн. Һаза ямаран җилин цаг?
Бичкдүд: Һаза намр.
Багш: Намрин темдгүд келҗ ɵгтн (мнемотаблиц олзлх).
Бичкдүд: Һаза намр, серүн салькн үлəнə, нарн баhар халулна, хур орна,
Шовуд дулан hазрур ниснə.
Багш: Намрин сармуд яhҗ нерəдгднə?
Бичкдүд: Һаха сар, хулhн сар, үкр сар.
Багш: Ода ямаран сар?
Бичкдүд: Ода үкр сар.
Багш: Намрин тускар үлгрмүд келҗ ɵгтн?
Бичкдүд: 1. Намр нату, хавр хату.
2. Намр хурадг, үвл хорадг.
3. Намр хурар эклдг,
Хавр хунар эклдг.
Багш: Йир сəн, ухата бичкдүд. Һаза намр?
Бичкдүд: Һаза намр.
Багш: Намрар, əмтн ямаран урhц хурана?
Бичкдүд: Зер-земшн болн темснə зургуд олзлад нерəдлhин келүлх.
Альмн, кедмн, чи – зер-земш.
Адамч, хаяр, мəӊгрсн – темсн.
Багш: Бичкдүд, тана дер дор юн бəəнə, хəлəтн?
Бичкдүд:зургуд hарhҗ авад келнə:
Нанд альмн бəəнə.
(мнемотаблиц олзлад - ɵӊг, зүснь, кемҗə, амтнь, альд урдгинь келҗ
ɵгх).
Үлгүрнь: Эн альмн – улан, тɵгрг, ик, əмтəхн садт урhна.
(5-6 бичкдүдəс сурх)
Багш: Йир сəн.
Байр муурад бəəҗ. Бостн иим наад наадхмн: «Юн альд урhна?»
Ковролинограф олзлад бичкн керчсн темснə болн зер-земшин зургуд
авад наалдулх . Темснə hарудт, зер-земшин садт. Бичкдүд неҗəдəр авад
наалдулад, келҗ ɵгнə: «Юн альд урhдгинь».
Багш: Байр маднд дала темс болн зер-земш авч ирҗ. Байр сəəнəр медҗəхш
юн зер-земш, юн темсн. Мадн тоолдг келəд шүүҗ авхмн кен илhкинь
үлгүрнь: нег күн темс земблд цуглана, нег күн зер-земш. Йир сəн.
Байрлҗанав. Сəн бəəтн!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект занятия в подготовительной группы педагога-психолога со слабослышащими детьми
Дата проведения: 21 февраля 2012 г. Участники: дети подготовительной группыПроводит: педагог-психолог Панова М.М.Цель:способствовать формиров...
Открытое занятие посвященное "Дню Матери" совместно с родителями "День открытых дверей в детском саду" Тема: "С чего начинается Родина".
Цель: Формировать чувство патриотизма путём осмысления таких понятий как « Род, Родители, Родина». Воспитание чувства долга, любви к ближним. Пробуждение интереса к истории своего рода и желания...
Открытое итоговое родительское собрание с элементом открытого показа НОД
Примерный конспект открытого итогового родительского собранияв старшей группеНОД по математическим играм Тема: «Что умеют наши дети?»Цель: показать и научить родителей игровым приемам развития у ...
КОНСПЕКТ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ НЕТРАДИЦИОННОЙ ТЕХНИКИ РИСОВАНИЯ В 1 МЛАДШЕЙ ГРУППЕ НА ТЕМУ: «МОЙ ВЕСЕЛЫЙ, ЗВОНКИЙ МЯЧ» (открытый просмотр на «Дне открытых дверей»)
Занятие по рисованию в первой младшей группе с использованием натрадиционной техники "Закрашивание с помощью кусочка поролона". Занятие проводится в игровой форме, в нем воспитываются добрые чувства, ...
«Открытие Малых Олимпийских игр, посвященных открытию ХХII Зимних Олимпийских игр «Сочи 2014».
Цели и задачи: популяризация зимних видов спорта среди детей дошкольного возраста, привлечение детей к занятиям спортом, воспитание чувства патриотизма.Время и место проведения: 7 февраля 2014, спорти...
Интегрирован кичəл (хальмг келн болн зурлhн)
Интегрирован кичəл...
КАЛЕНДАРЬ ЗНАМЕНАТЕЛЬНЫХ И ПАМЯТНЫХ ДАТ РЕСПУБЛИКИ КАЛМЫКИЯ ХАЛЬМГ ТАӉҺЧИН ОНЧТА БОЛН ТОДЛВРИН ӨДРМҮДИН ЛИТ
В выпуске «Календарь знаменательных и памятных дат Республики Калмыкия. Хальмг Таңһчин ончта болн тодлврин өдрмүдин лит» включены дни рождения и памятные даты деятелей литературы, искусств...