Открытое занятие: "Намр, зер-земш болн темсн"
план-конспект занятия (младшая группа) по теме

Тɵр: «Намр, зер-земш болн темсн» 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkrytoe_zanyatie.docx21.27 КБ

Предварительный просмотр:

Тɵр: «Намр, зер-земш болн темсн»

Күсл: Əəhин кɵдлмш давулх. Эн тɵрəр дассан давтх, үгин кɵрӊ байҗулх.

          Диалог олзлад, ахр зəӊгс тогтаҗ чадх, мнемосхем олзлад, ахр келвр

          тогтах, ииртмҗд дурта болдг сурhмҗ ɵгх.

       

 Давтх үгмүд: зер-земш, темсн, урҺц.

     

         Дɵнцлмүд:мнемосхемс, зургуд, Һаруд болн сад, зер-земшин болн темсин муляжмуд, кɵвүн байр (күүклдə).

Олзлх эв-арҺс: əəҺин  кɵдлмш,давтлhн,сурврмуд,наадн: «Юн альд урhна», амрлhн, амн үгин зɵɵр (үлгүрмүд), Байр күүклдə гиичд ирнə.

Кичəлин йовуд

  1. Психогимнастик: Би үр, чи үр, мадн цуhар үүрмүд.
  2. Əəhин кɵдлмш давулх. Кубик олзлад үзгүд болн үгмүд келүлх.
  3. Суутн. Хəлəтн. Мана тал гиич күүклдə - кɵвүн – Байр ирсн бəəнə.

Байр хальмг кел сəəнəр медхш, маднла хамдан наадад хальмг кел сəəнəр дасч авхар, мадн нɵкд болхмн. Байр таднла таньлдлхар бəəнə.

Байр: Мини нерн Байр

          Би кɵвүн.

          Би зурhатав.

          Би Элст балhснд бəəнəв, Хальмг Таӊhчд.

Байр: Чини нерн кемб?

Бичкдүд: Мини нерн Бая.

Байр: Чи кен кɵвүн аль күүкн?

Бичкдүд: Би күүкн.

Байр: Чи кедүтəвч?

Бичкдүд: Би зурhатав.

Байр: Чи альд бəəнəч?

Бичкдүд: Би Элст балhснд бəəнəв, Хальмг Таӊhчд.

Багш: Нə, Байр сууhад маднла давт.

Багш: Алана, Ольга Бахаевна, кен?

Алана: Ольга Бахаевна сурhмҗлач.

Багш: Ольга Бахаевна ю кенə? Цеден кел.

Цеден: Ольга Бахаевна дасхна.

Багш: Саяна, бүүвəч кен?

Саяна: Бүүвəч Надежда Петровна.

Багш: Эльсана, бүүвəч ю кенə?

Эльсана: Бүүвəч уhана, ахулна.

Багш: Йир сəн, ода бостн, терзəр хəлəтн. Һаза ямаран теӊгрин бəəдл?

Бичкдүд: Һаза нарта, салькн уга, серүн ɵдр.

Багш: Хур орҗана, цасн орҗана, мɵндр орҗана?

Бичкдүд: Цасн, хур, мɵндр орҗахш.

Багш: Тиигəд, нег үгəр яhҗ келхмн болҗана?

Бичкдүд: Хур чиг уга  ɵдр.

Багш: Эндр ямаран долан хонгин ɵдр?

Бичкдүд: (зогсн бəəҗ) Ɵмəрəн hурв ишкəд келнə: Эндр пүрвə ɵдр, маӊhдур

                 басӊ ɵдр, нɵкəдүр бембə ɵдр.

                 Ардакшан нег ишкəд - ɵцкүлдүр үлүмҗ ɵдр билə.

Багш: Давтчкмн долан хонгин ɵдрмүд (сарӊ, мигмр)

Бичкдүд: Долан хонгин ɵдрмүд.

Амрлhн: Серүн салькн үлəнə, мини чирə сергəнə, модуд нəəхлнə, миӊhн

                хамтхасд унна.

Багш: Суутн. Һаза ямаран җилин цаг?

Бичкдүд: Һаза намр.

Багш: Намрин темдгүд келҗ ɵгтн (мнемотаблиц олзлх).

Бичкдүд: Һаза намр, серүн салькн үлəнə, нарн баhар халулна, хур орна,

                 Шовуд дулан hазрур ниснə.

Багш: Намрин сармуд яhҗ нерəдгднə?

Бичкдүд: Һаха сар, хулhн сар, үкр сар.

Багш: Ода ямаран сар?

Бичкдүд: Ода үкр сар.

Багш: Намрин тускар үлгрмүд келҗ ɵгтн?

Бичкдүд: 1. Намр нату, хавр хату.

                 2. Намр хурадг, үвл хорадг.

                 3. Намр хурар эклдг,

                     Хавр хунар эклдг.      

Багш: Йир сəн, ухата бичкдүд. Һаза намр?

Бичкдүд: Һаза намр.

Багш: Намрар, əмтн ямаран урhц хурана?

Бичкдүд: Зер-земшн болн темснə зургуд олзлад нерəдлhин келүлх.

                 Альмн, кедмн, чи – зер-земш.

                 Адамч, хаяр, мəӊгрсн – темсн.

Багш: Бичкдүд, тана дер дор юн бəəнə, хəлəтн?

Бичкдүд:зургуд hарhҗ авад келнə:

                Нанд альмн бəəнə.

                (мнемотаблиц олзлад - ɵӊг, зүснь, кемҗə, амтнь, альд урдгинь келҗ  

                 ɵгх).

                 Үлгүрнь: Эн альмн – улан, тɵгрг, ик, əмтəхн садт урhна.

                 (5-6 бичкдүдəс сурх)

Багш: Йир сəн.

           Байр муурад бəəҗ. Бостн иим наад наадхмн: «Юн альд урhна?»

         Ковролинограф олзлад бичкн керчсн темснə болн зер-земшин зургуд

           авад наалдулх . Темснə hарудт, зер-земшин садт. Бичкдүд неҗəдəр авад

           наалдулад, келҗ ɵгнə: «Юн альд урhдгинь».

Багш: Байр маднд дала темс болн зер-земш авч ирҗ. Байр сəəнəр медҗəхш

          юн зер-земш, юн темсн. Мадн тоолдг келəд шүүҗ авхмн кен илhкинь

            үлгүрнь: нег күн темс земблд цуглана, нег күн зер-земш. Йир сəн.          

            Байрлҗанав.  Сəн бəəтн!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект занятия в подготовительной группы педагога-психолога со слабослышащими детьми

Дата проведения:  21  февраля  2012  г. Участники:   дети подготовительной группыПроводит:  педагог-психолог Панова  М.М.Цель:способствовать формиров...

Открытое занятие посвященное "Дню Матери" совместно с родителями "День открытых дверей в детском саду" Тема: "С чего начинается Родина".

Цель: Формировать чувство патриотизма путём осмысления таких понятий как « Род, Родители, Родина». Воспитание чувства долга, любви к ближним. Пробуждение интереса к истории своего рода и желания...

Открытое итоговое родительское собрание с элементом открытого показа НОД

Примерный конспект открытого итогового родительского собранияв старшей группеНОД по математическим играм Тема: «Что умеют наши дети?»Цель: показать и научить родителей игровым приемам развития у ...

КОНСПЕКТ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ НЕТРАДИЦИОННОЙ ТЕХНИКИ РИСОВАНИЯ В 1 МЛАДШЕЙ ГРУППЕ НА ТЕМУ: «МОЙ ВЕСЕЛЫЙ, ЗВОНКИЙ МЯЧ» (открытый просмотр на «Дне открытых дверей»)

Занятие по рисованию в первой младшей группе с использованием натрадиционной техники "Закрашивание с помощью кусочка поролона". Занятие проводится в игровой форме, в нем воспитываются добрые чувства, ...

«Открытие Малых Олимпийских игр, посвященных открытию ХХII Зимних Олимпийских игр «Сочи 2014».

Цели и задачи: популяризация зимних видов спорта среди детей дошкольного возраста, привлечение детей к занятиям спортом, воспитание чувства патриотизма.Время и место проведения: 7 февраля 2014, спорти...

КАЛЕНДАРЬ ЗНАМЕНАТЕЛЬНЫХ И ПАМЯТНЫХ ДАТ РЕСПУБЛИКИ КАЛМЫКИЯ ХАЛЬМГ ТАӉҺЧИН ОНЧТА БОЛН ТОДЛВРИН ӨДРМҮДИН ЛИТ

В выпуске «Календарь знаменательных и памятных дат Республики Калмыкия. Хальмг Таңһчин ончта болн тодлврин өдрмүдин лит» включены дни рождения и памятные даты деятелей литературы, искусств...