Сценарийлер
материал (старшая группа)

Чошкак Чодураа Викторовна

Сценарийлер

Скачать:


Предварительный просмотр:

Чаа чыл сценарийи.

Бичии болукке.

Киржикчилери: Харжыгаш, Снеговик, Соок-Ирей, Аза-Кадай.

Дерилгези: Болуктун иштин каастап каан турар, музыкальный центр, чаа чылдын  ырылары, лентада шарып каан дулгуур, хааржакта белектер, фен.

Байырлалдын чорудуу.

(Чаа чылдын музыказы дынналып турар, уруглар орээлче снежинканы холдарында тудуп алган музыка аайы-биле долгандыр кылаштап киргеш тогериктей туруп aap).

БАШКЫ - Здравствуй, елочка, наш друг!

                    Собрались мы все вокруг

                    Песни петь и танцевать,

                    Дружно Новый год встречать!

Уруглар шупту : Наша елка высока,

                               Наша елка велика,

                               Выше мамы, выше папы,

                               Достает до потолка.

( Харжыгаш кирип кээр )

Харжыгаш: - Экий, уруглар! Мен, кым-дыр мен, таныыр силер бе? Шын-дыр,  Соок-Ирейнин уруу Харжыгаш -тыр мен. Мени танывас кижи чок, шупту уруглар мени таныыр. Соок-Ирей кырган-ачам мени мурнай чорудупту. Мындыг чараш байырлалче чедип келгенинер кончуг эки-дир, уруглар. Шививисти долгандыр ырлажыптаалынарам, уруглар.

Хоровод «Хоровод у елочки»

Новый год! Новый год!                                    1.   Хоровод! Хоровод!

Он стучит у ворот.                                             Пляшет маленький народ

Тук-тук-тук! Тук-тук-тук!                                  Танцевать у нашей елки

Я ваш друг, я ваш друг.                                      Мы готовы целый год!

А сейчас, а сейчас                                            2.    Красота! Красота!

Дружно в пляс, дружно в пляс                           Наша елочка густа!

Стук каблук, стук каблук,                                    Не достанешь до макушки,    

Шире круг, шире круг.                                          Вот такая красота!

                                                                            3.   Под кустом, под кустом

                                                                               Кто-то с рыженьким хвостом.

                                                                                Это хитрая лисичка,

                                                                                 Под кусточком лисий дом.

                                                                           4. Снег идет, снег идет,

                                                                            Здравствуй, здравствуй Новый год!

                                                                                  До чего ж у нас веселый

                                                                                   Возле елки хоровод.

Харжыгаш: -Соок-Ирей кырган-ачавыс арга ишти-биле чоруп олурар боор.(алгырар)

- Ау-уу, Соок-Ирей, кырган -ачай! Мени дыннап тур сен бе?

Снеговик: -Ау-уу, бардым, бардым! ( Снеговик кирип кээр)

-Чуу деп алгыржып турарынар ол ? Экии!

Харжыгаш: -Бо кайыын келдин?   Кым-дыр бо уруглар?

Снеговик: -Узун- даа эвес, чолдак-даа эвес, боп - борбак Снеговик мен. Силерни чараш шиви каастап алган ойнап -хоглеп турарынарны аргада аннардан билип кааптым. А мени чуге чалаваан силер, мени утуп алганынар ол бе, аа? ( уругларны тудуп, аай-дедир халыыр)

Харжыгаш: Хар-Кадай долгандыр кор даан, уругларнын чаражын. Уруглар силерни коргеш ооруп турлар. Уругларнын тывызыктарын тып, сонуургап корем.

                                           Тывызыктар

1. Ужуп чорааш ыытавас,

Удуп чыткаш ыытавас

Оттуп келгеш моореп унер.

2. соок боорга чочая бээр

Чылып кээрге чыдыя бээр.

3. ак ширтек хову шыпты.

Снеговик: - Ох, кандыг кончуг изиг чувел. Ох, эрип баттым- на. (чоорту олуруп алыр)

Харжыгаш: - Мен сенче хуулгаазын хаттан чорудуптайын. Уруглар, дузалажынар, Снеговикче соок хаттан урунер. (уруглар урер, холдарын чаяр)

Снеговик: -Чаа, чаа ам болдум, менээ сериин болу берди. Ам силер -биле ыры ырлаксап тур мен.

                             « Мороз шиплит нос»

                  ( Ыт кирип кээр.)

Ыт : - Мында чуу чыыш бооп турар чувел? Чуу каткы- хог чоруп тур? Менээ ыытавайн, будуу байырлал эртирип мээн чылым удеп чоргузар деп турганынар дээш силерни  пагалар кылдыр хуулдуруптайн бе? Менде Хуулгаазын палочка бар  (дээш аай-дерир чугааланын кылаштаар). Мээн хуулгаазын палочкамга таваржы бээр  кижи болза, дыннанар,  ол кижи доп-дораан КУСКЕ болу бээр! Ха-ха-ха! (Уругларны коргудуп топтап, палочканын чаяр).

Харжыгаш: - Бо канчап  турарын ол Ытчыгажым? Эрткен чылын кончуг эки сени уткуп алган уругларын хомудатпайн кор. Соок -Ирей Кырган-ачавыс ам дораан чедип келир, сенээ база белек четчир.

Ыт: - Соок-Ирейни манаванар, ол домей-ле келбес.  Силерге кым-даа белектер эккелбес.

Харжыгаш:- Чуге Соок-Ирей чуге келбес чувел, ыяп-ла чедип кээр болган чуве.

Ыт: - Ха-ха-ха! Мен Соок-Ирейни кажарлапкаш, арга иштинде бажында, шоочалап каапкан мен, дулгууру менде (мойнунда лентада шарып каан дулгуурун коргузуп чаяр). Дулгуурумну кымга-даа бербес мен.(дулгуурун суйбаар). Ам-даа мээн ЫТ чылым уламчылазыыыыын!

Башкы: - уруглар бис Ытка ынак бис бе? Ыт кижинин эн шынчы онну. Ыт кандыг боор ийик? (чаптанчыг, угаанныг, шалыпкын, кижинин кежээ эжи).  Ынчаарга сен танцылап билир силер бе? Бистин биле хоглеп, бисти оттунуп корем .

          Ыт танцылаар                    Танец «Утят»         башкылар

Харжыгаш: (Ытка сандай ап бээр, орээлдин эжик чоогунга салып бээр)  - Манаа бичиден дыштанып олурунар  ыры ырлап бээр бис.

Песня « Маленькой елочке холодно зимой»

                              сл. и муз.

Харжыгаш: - Ах-аа, шылап удуп калды корунерем. (Ыттын мойнунда лентада шарып каан дулгуурун чеже тырткаш ап алыр, дулгуурну Снеговикке бээр). Дурген Соок-Ирей кайда-дыр баргаш, бо дулгуур -биле ажыдыпкаш, дораан эккел. (ЫТ хаарыктап олурар)

 Харжыгаш: А бис Соок-Ирей чедип кээрге чуну канчаар бис, уруглар? Соок-Ирейден коргар кижи бар бе? Эр-хейлер, кырган-ачай  Соок-Ирейден корткан херээ чок, кижи бурузу анаа ооренип алган шулуктерин, ырыларын чугаалап, ырлаар, а ол силерни шаннаар. Мм, Соок-Ирей та чунун-биле шаннаар, экизин.

Соок-Ирейни кыйгырып коолунерем, канчап билир чоокта чедип келген, азы аргада аза берген бисти тыппайн турар чуве.

Шупту: Соок-Ирей, Соок-Ирей!

         Манап тур бис, холзеп тур бис

         Моорлап клинер, чедип келинер!

С-И рей: -Ау-уу, Ау-уу!

Харжыгаш: -Дыннадынар бе? Соок-Ирей! (шупту Соок-Ирей деп алгырар)

Шупту: Соок-Ирей, Соок-Ирей!

         Манап тур бис, холзеп тур бис

         Моорлап клинер, чедип келинер!

С-Ирей:- Бардым, бардым! (кирип кээр)

 -Экии,экии уругларым! Бичии саадап чорзумза -даа чедип келдим, уругларым . Оскенинерни але.  Силерни  мен сакты бердим, а силер мени сагындынар бе? Ам шупту шивижикти долгандыр хере турупкаштын ырылардан ырлажыптаалынар уругларым.

Хоровод « А потом прыг да скок»

Соок-Ирей: -Кырган-ачанарны мени дыка-ла билир- дир силер .

Ыт: (оттуп келгеш): -Чуу кончуг дааштыг чувел? Чуу болуп турар чувел? (Мойнунда лентазын тудуп алгаш). Мээн дулгуурумну кым аппарды? (деп алгырар).

Соок-Ирей: ( моорлап кээр) -Аа, сен сен бе? Мени чуге мегелеп кааш шоочаладын  сен, мен домей-ле чедип келген мен бо. Ам сээн узун думчуунну донурар мен (дээн даянгыыжы-биле думчуунче дээртир деп турар. Ыттын соондан сурер,  Ыт елканы долгандыр дезип халыыр)

Ыт : Ат болдум, ат болдум! Буруулуг мен кырган-ачай! Моон сонгаар ынчанмас мен. Мен ам-даа бир чыл бо чаптанчыг уруглар биле турар дээш могаттынып турдум. Ам-на чоруп дараазында Хаван чылга чайлап берейн. Эки  ойнап-хоглээр силер уруглар!  Мен буруулуг болдум, моон сонгаар багай болбас мен.Хаван чылды чоргузуптайн. Декабрь 31-де бажыынарга манаааар силэээээр!-ДЭЭШ ХАЛЫП УНЕ БЭЭР.

(Улаштыр хаван чылы кире халып келир)

Хаван чылы. -Экии уруглар.Мында « Чечек» уруглар садында Чаа чыл байырлаар дээн деп Ытчыгаштан дыннадым. ол келбээди бе?Мен мурнап чедип келген шээй мен.Ол чугаалаваан болза билбес болуп артып каар турган мен.

Харжыгаш: Бо канчап далажып эшкедеп чоруурун ол хаванчыгаш, сен дээрге эн улуг хундуткелдиг алчывыс шээй сен.Бо унуп олурар хоюг чымчак хаван чылы эвес ийик бе уттуптун бе?

-Ындыг ийик бе уруглар? Азы мен чазыптым бе?

Хаван: -Шынап-ла ындыг болгай, чер-ле келир ужурлуг болгай мен.Уруглар силернин –биле мен байырлалды картай байырлаар оорушкулуг хунум болган-дыр аа.( Хаван шивижикти долгандыр амырап сонуургап маннаар).

ХОРОВОД « Топ ,хлоп»

Соок-Ирей:- Аа богда, буттарым- даа шылай берди, кырган кижи дыштанмышаан, ыры, шулуктерден дыннай кааптайн!

Уругларнын шулуктери.

Хоровод « У тебя Дед Мороз»

                                   Ада-ие биле оюннар:

1.

2.

3.

Танец «Маленькой елочке не холодно зимой»

Танец  «топ-хлоп»

Хаван: - Мен база танцылап билир диин мен.

«Танец веселых поросят:

С-Ирей:  Кончуг-даа ырлаар, самнаар уруглар-дыр силер. Магаданчыын! Ам уругларга экелген белектерим улеп берейн кайынарам, оолдарым, кайда барды (дээш коорге, белектерчок боор)

-Хаа, хуулгаазын хол-хавым кайыл Харжыгажым, экеп корем кызым. Тыппастар. ( Хаван шуут белек алыксааш девидеп дилеп турар)

Соок-Ирей: Ынчаарга шупту холдарынар 3 катап часканар, буттарынар 3 катап тепсенинер. (тыппас)

(хол- хапты ёлка адаандан тып алгаш, белектерни уругларга улээр)

Соок-Ирей:Ам шупту эн ынак «хороводувусту  ДЕНГЕ ырлажыптаалынарам уруглар.

- Мени оске черде уруглар база манай берген боор. Байырлыг уругларым, келир чылын база келир мен , эки ооренир силер!



Предварительный просмотр:

«До свидание детский сад!» байырлалынын сценарийи.

Киржикчилери:

Башкарыкчы

Уруглар

Корреспондент

Бору

Кызыл-Бортчугеш

Айболит

Дерилгези: байырлалга дууштур зал иштин каастап каан турар. «До свидания, детский сад!» деп состерни бижээш азып каан. Уруглар каас чараш кеттинген келир.

Ажыглаар чуулдер: флешка, микрофон, аппарат, газета, портфель, ооредилге херекселдери (2шт). медали.

Байырлалдын чорудуу: Экии, хундулуг ада-иелер! Бо хун болза биске силерге оорунчуг хун болуп турар. Бо мындыг чараш кайгамчыктыг хунде бис садиктен доозуп унер уругларывысты удеп чедип келген бис.

        Бо чылын бистин садигивистен 4 уруг доозуп унер. 3 оол, 1 уруг. Уруглар 5 чылдын дургузунда садиктээш, ам школаже кирер деп белеткенип турарлар. Уругларнын мурнунда ам-даа белен эвес орук уламчылаар, ынчангашуругларга бо хун уттундурбас артып калыр кылдыр ойнап хоглеп алырын кузевишаан келир уеги бирги классчыларывысты адыш часкап уткуп алыылынар.

(«Маленькая страна» деп ырынын аялгазы-биле уруглар, оолдар аттарын адаарга унер, полукруг кылдыр туруп алырлар).

Башкарыкчы: Эргим уруглар! Бо хун онзагай болгаш оорунчуг байырлал силерге уттундурбас артып калыр хун «Доозукчунун хуну». Школа дээрге билиглер ораны, удавас силер школаже бирги базымынар базар силер, ынчангаш силер «Чечек» аттыг садиктин 2017 чылдын доозукчулары-дыр силер. Бо хун ойнап хоглеп, удуп-чемненип оскен садиинерден байырлажыры-биле  башкыларынар, ада-иелеринер шупту чыглып келген силерни удеп турарлары бо-дур. Ам ада-иелеривиске, башкыларывыска, садиктин ажылдакчыларынга четтиргенивис илередип ыры-шулуувусту бараалгадып берээлинер.

Данияр:         Сылдыс

Садикке кирерде мен        Каш чыл эрткен билбээн мен

Шала бичии турдум ыйнаан        Карак-ла бо оскен-дир бис

Чаа чылдар чеже эрткен        Углеп чыглып келгештин

Санап бижип турбаан мен.        Удеп турлар ышкажыл.

Аюна                                                          Нарсын: Четтиргеним чылыг созун илереткен

Чазык хоглуг оорумнун                                              Сеткил белээ шулуумну мен бараалгадыйн

Санын орта билбес-даа бол                                        Байырлалдын будуузунде аян тудуп

Аттарын-на билир мен                                                Башкыларга могеери хундуткел-дир

Арыннарын таныыр мен

Башкарыкчы: Уруглар. Силерни чугле ада-иелеринер, башкыларынар эвес, а кады садиктеп турган эштеринер база школаже удеп чедип келгеннер. Ортумак болуктун уругларын адыш часкап уткуп алыылынар.

(Ортумак болуктун уруглары «топ-топ топает малыш» деп ырынын аялгазы-биле кирип кээрлер).

Сылдыс: Час прощанья с детским садом

Для нас для всех настал,

Начинаем, начинаем

Наш дошкольный бал! (шупту)

Долбан: Мы пришли поздравить вас        Алиса: Школа ам хулээп алыр

С переходом первый класс!        Улам кызып ооренинер

Просим вас там не тениться        «4»-тер болгаш «5»-тер

На пятерки лишь учиться        Торелдеринер болзун

Шожал: Приучали нас турдиться        Чайна: Ооренир харын четпес

Дома маме помогать        Ойу кээрге баар сен дижип

Будьте в школе вы учиться        Оорум мени каапкаштын

Обязательно на «пять».        ООренип чоруур деп тур

Айза:

Кады ойнап хоглээр эжин

Канчап кааксай бергеннерил

Сумка болгаш кыдыраажым

Шупту белен кады баар мен.

Уруглар шупту: Шулук «Садигивис, байырлыг»

«Ооренир, школа баар                                                 Санап, чуруп, бижип-даа

Ойунер ам келген» - деп,                                            Чанчыккан бис билир бис

Садиктин башкылары                                                  Ыры-шоорга, самга-даа

Чагып сургап удеп тур.                                               Ынайывыстан ынак бис.

Ада-ие база бар                                                Чагыынарны утпас бис

Амыравас аргажок                                                Садигивис, байырлыг!

Каастап шимээн орээлде                                    Эртемнерни шингээдип,

Каткы-хог-даа узук чок.                                           Эчизинге чедер бис.

Ыры «Скоро в школу мы пойдем».

М.Аржаан: Мы вам чуть-чуть завидуем

Вы школьники почти

И от души желаем

Вам доброго пути!

Танцы «Что такое доброта».

(Хенертен эжик соктаар).

Башкарыкчы: Кым бисте аалдап келгени ол, уруглар. Коруп коор бис бе?

Уруглар: ийе.

Башкарыкчы: Чаа киринер.

(Аппарат, микрофон тудуп алган корресподент кирип келир).

Корреспондент (девидеп): Экии!  Озалдап кагдым бе? Кичээл эгелей берди бе? Ой-ой кичээл даадым, байырплал эгелей берди бе? Чагырга черинге даргалардан интервью ап турумда байырлалынар тонуп каан ышкажыл. (мунгаргай чугааланыр).

Башкарыкчы: Мунгараванар ажырбас. Байырлал чаа-ла эгелеп тур. Бистин доозукчуларывыстын чараштарын корунер.

(Корреспондент аппарат-биле тыртырып турар).

Корреспондент: ынчаарга ажырбас-тыр. Мен дээрге хоглуг корреспондент-дир мен, уруглар. Корреспондент дээрге кижилерден сос ап чурукка тыртыргаш солунче биэиир кижи-дир. Мен ам силерден силернин ада-иелеринерден интервью алыр дээш келдим. Мен база силерни школаже удежип, силерден хой эвес интервьюдан алыйн.

(корреспондент уруглардан чангыстап айтырыглар салыр).

1. Бо хун сен мында чуну канчап келдин?

2. Байырлал сенээ солун-дыр бе?

3. Кады доозуп унуп турар эштеринге чуну кузээр сен?

4. Школаже оорениксеп тур сен бе?

5. Озуп келгеш кым болур сен?

6. Чуну кылырынга ынак сен?

7. Озуп келгеш садике ажылдаар башкы болксаар сен бе?

8. Озуп келгеш кандыг эки чуулдер кылыесаар сен?

9. Бир эвес хуулгаазын илбичи турган болзунза чуну илбилептер сен?

10. Чуу деп суурда чурттап турар сен?

11.Адын чуу деп ужуктен эгелээнил?

12.Чуу деп кудумчуда чурттап турар сен?

13. Даштын чылдын кандыг уезил?

14. Чуу деп байырлалда киржип турар сен?

15. Башкыларынарны хундулээр силер бе?

Уруглар шупту: Ийе!.

Корреспондент: Ынчаарга башкыларынарга ырлап танчылап берип корунерем, уруглар.

Ыры «Башкыларым».

Танцы «Стюардесса».

Башкарыкчы: Уруглар, ам бичииден корреспондентини ойнадып хогледиптер бис бе?

Уруглар: Ийе.

Башкарыкчы: Садикке чемненген соонда чуну канчаар ийик бис? (уругларнын харыылары).

Оюн горшоктар-биле.

Корреспондент: Четтирдим, уруглар, солун оюнунар, берген интервьюнар дээш. Ам шупту менче корунер чурукка тыртырыптайн. Ойнап хоглеп турунар, уруглар, дедир чедип келир мен. (уне бээр).

Башкарыкчы: Хоглуг корреспондентивис чедип келир мен дээш чоруптары ол уруглар. Корреспондентини манап чалгаарап орар эвес бис, ол келгиже тоолдар олранынче аян чоруктапкагш келир бис бе, уруглар?

Уруглар: Ийе.

Башкарыкчы: Уруглар, шупту мени оттунуп чугаалаар силер.

Тоолдар, тоолдар костунер

Тоолдар, тоолдар келинер! (чангыс черинге долганып тургаш чугаалаар).

(красная шапочканын аяогазы-биле Кызыл –Бортчугеш кирип келир соондан бору кеденип чоруп орар).

(Кызыл бортчугеш хая корну бергеш хенертен боруну корупкеш алгырар).

Бору: А-а-а! Кызыл-Бортчугеш кайнаар баарын ол?

Кызыл – Бортчугеш: Школаже ооренирим ол.

Бору: Кайнаар? (долгандыр халыгылаар) Школа бе? Кырган аванче барбас сен бе?

Кызыл-Бортчугеш: Чок, мен школа баарым ол. Чеди харлапкан кижи-дир мен, ынчангаш ооренир уем келген.

Бору: Шынап-ла кырпган аванче барбас сен бе, Кыл-Бортчугеш? Сен черле мени мегелеп тур боор сен. Узун орук-биле чоруур-даа болзунза сыр соондан четкеш кайнаар бар чыдарынны билип алыр мен.

Кызыл-Бортчугеш: Чок мен богун кырган авамче барбас мен. Сээн дугайында шуптузун билир-ле болгай мен. Сен мээн кырган авамны чиптер ийик сен чоп, мен онй кузевейн тур мен.

Бору: Кайыын билп алдын, Кызыл-Бортчугеш?

Кызыл-Бортчугеш: Номдан номчуп алдым. Номда сээн каржы аажы чанынны шуптузун бижип каан.

Бору: Номчуп база билир сен бе Кызыл-Бортчугеш?

Кызыл-Бортчугеш: Ийе билир мен. Чуге дизе мен башкыларым чугаазын дыннаар, эки оореникчи кижи-дир мен.

Бору: А мен башкыларнын чугаазын дыннавас болгаш мелегей артып калган –дыр мен (мунгараар). Школа-даа барбайн турар мен, школа деп таа чуу чуве билбес-тир мен.

Кызыл-Бортчугеш: Мунгарава ажырбас бору ооренири кажан-даа орай эвес. Корзунзе школаже баар деп белеткенип турар уругларын хойун.

Башкарыкчы: Хундулуг, бору,  биске аажы чанын таарышпас-даа болза кээргенчиг-дир сен, ам канчаар бо байырлал таварыштыр сенээ бис бо белекти «Азбука» деп номну ббэр-дир бис. (номну белекке бээр).

Бору амырап турар: Четтирдим, уруглар.

Башкарыкчы: Школа деп чул дээрзин боруге айтып бээр бис бе, уруглар?

Уруглар: Ийе.

Ыры «Чему учат в школе».

Бору: Ам-на билпип алдым, уруглар. Четтирдим че чоруул Кызыл-Бортчугеш менээ школаны айтып бээр сен. (унуп чоруй баарлар).

Танцы Чайна «Красная шапочка». (Борбак далган кирип келир. Аай-дедир кордунгулээр).

Башкарыкчы: Бо чуу деп тоолдун маадыры-дыр, уруглар?(уругларнын харыылары).

Башкарыкчы: Экии» Бо кым боор силер? Кайнаар бар чор силер?

Борбак далган ырлаар:

Мен борбак далган мен, мен борбак далган мен

Башкылардан дестим, нянялардан дестим

Ам силерден база дезип чоруптар мен (чоруп бар чыдар).

Башкарыкчы: Адыр-адыр, бичии манна бис мында садиктен уруглар удеп тур бис. Манаа доктаап сонуургап корем, борбак далган.

Борбак далган: А мында дилги чок бе, уруглар? Мен дилгиден коргар мен.

Уруглар: Чок!

Борбак далган: Чаа эки-дир дилги хоржок болгай мени чиптер. Ындыг болза силер школа баар деп турар ышкажыл силер? Мен ам силернин билиинерни хынап корейн. «Борбак далган» деп тоолдун маадырларын адап корунерем, уруглар. (ургалрнын харыылары).

Борбак далган: Шыдаар уруглар-дыр силер. Мен-даа оруум уламчылап чоруптайн. (унер).(Айболит коступ кээр).

Айболит: Аарып турар ан-мен бар бе? (уругларны топтап коор).

Башкарыкчы, уруглар: Экии! Чок-чок! Бо дээрге школа баар деп турар уруглар-дыр Айболит. Садиги-биле байырлажып турар.

Айболит: Аа! Кырый берген болгша карам четпестеп каан ышкажыл, уруглар. Койгунактар, дилгижектер кылдыр коруп тур ышкажыл мен силерни. Школа кирерде баштай эмчи эртер чуве болгай мен силерни шинчип хынап корейн. (уругларны шинчиир). Ишти хырнынар кадык-тыр ам угаан мээнерни хынап корейн.

(Бодалгалыг тывызыктар тыптырар).

5каарган будукка        Дагаа 2 оолдарлыг

Медээжок-ла хуралдаан        Даады-ла кады чоруур

Анаа катчып 2 каарган        6 чуурга кажаазында

Артынга кээп хонуп ап-тыр        Ам-на частыр чыгай берге

Чеже каарган хуралдаанын        Олар частып келир болза

Че-ве оолдар бодаптынар.(7)        Оолдары чеже боорул?(8)

Хоолбекке 8 одурек        Чечен-оол деп бичии оолчук

Оор-онер эштип чораан.        Чеди буру чыып алган

6 эжи ырай бээрге,        Анаа немей база 3-ту

Артканнары артып калган.        Ачытызы чыып берген.

Холге чеже одуректер        Чечен-оолдун бурулери

Эштип артып калганнарыл?)2)        Чеже боор-дур сананарам. (10).

Айболит: Угаанынар-даа ажырбас-тыр. Школага эки ооренир силер, уруглар. (унуп чоруй баар).

Башкарыкчы: Кандыг оранда келгенивис ол, уруглар. Тоолдарнын маадырлары бичии-ле оскерли берген-дир бе? Че ам дедир байырлалывысче чоруулунар. Корреспондентивис чедип келген бисти манап тур боор. Анаа чорбайн ойнап –хоглеп чоруулунар.

Оюн «Сентябрь 1».

2 ойнакчы сандайда удаан улус оттунуп олурар. Стол кырында ооредилге херекселдери салып каан. Медээни бериптерге удаан ойнакчылар ооредилге херекселин сумкаже чыыпкаш «Оорениринге белен мен» деп медээни бээр.(2-3 хире уругга ойнадыр).

(Корреспондент кирип кээр).

Корреспондент: Озалдавадым бе? Ам-даа байырлалынар тонмээн ышкажыл. Ада-иелерден интервью ап четтикпээн мен. Удавас уруунар школаже кирер ог-буленерде канчалдыр белеткенип турар силер дыннап корээлинер.

1. Эртенгини 6 шакта кым бир дугаар туруп келирил?

2. Бирги классчынын формазын кым базып бээрил?

3.Кежээ будильникти кым ажылдадып каарыл?

4. Кым эртенги чем кылырыл:?

5.Сумказын кым белеткээрил?

6. Уруунар 2 алырга кым буруулуг болурул?

7. Хуралдарже кым баарыл?

8. Доозукчу уругларга чуну кузээр силер?  

Корреспондент: Эр-хейлер ада-иелер. Шупту даалганы кымнар кылыры билдине берди.

Башкарыкчы: Байырлалывыс ам-даа уламчылап турар уруглар. Ортумак болуктун уруглары байыр чедирип танцылап бээр-дир.

Танцы «Антошка».

Данияр: Да мы грустим совсем немного        Аюна: Расставаясь на прощание

И время не вернуть назад        Песню садику дарю

И нам пора пора дорогу        До свиданья, до свиданья

Прощай любимый детский сад!        Милый сад тебя люблю

Нарсын        Шупту 4-лээн

До свиданья, детский сад        Школа ам хулээп алыр

Все ребята говорят        Улам кызып ооренир бис

Никогда мы не забудем        Башкы болгаш ажылчыннар

Наш любимы детский сад!        База садик байырлыг!

 

        Ыры «Кустун айы унду».

        Танцы оолдарнын «Джентльмены».

Корреспондент: Эр-хейлер, уруглар. Моон-даа сонгаар школага база эки ооренир силер. Доозукчуларга белеткеп алган белээм медальдарны тыпсып тур мен. Эки ооренир силер байырлыг. Школага оорени бээринерге база аалдап баар мен.

Сылдыс:

Мы грустим, очень жаль расставаться

Обещаем свой сад навещать!

Но пора наступила прощаться

Всем спасибо хотим сказать.

Башкарыкчы: Садиктин ажылдакчыларынга четтиргенивис илередип шулуктеп берээлинер, уруглар.

Шожал        Менди

Эргелекчи ажылы        Азарганчыг бичии чашты

Эмин эртир берге        Авазы дег ажаап карактаар

Ынчалза-даа ажылынга        Амыр-дыжын уттуп алыр

Ынаныштыг башкывыс        Аажок ынак башкыларывыс.

Чыргал Римма Михайловнага

Чедиишкиннер кузеп тур бис.

Ачыты        Алиса

Арат чоннун ажы-толунун        Хулумзуруу чайнап турар

Кадыын камнаар, эмнээр-даа        Хундуткелдиг няняларывыс

Кайгамчыктыг эмчивиске        Арыг-силиг, кежээ боорун

Чедиишкиннер кузээр-дир бис.        Хуннун биске чагып келген

        Ынчангаштын няняларга

        Ынак болган уруглар бис.

Сылдыс                                                                                  Намзырай

Ажыл-агый удурткулаар        Дангаар эртен дъуште кежээ

Аъш-чемни ундургулээр        Таан чаагай чемнер кылыр

Ажылгыр-даа, шалыпкын-даа        Эрес кежээ поварларывыска

Аржаан Семис-ооловнага        Хуннун биске амданныг чем

Аас-кежик чедиишкиннер кузээр-дир бис.        Кылганы дээш четтирдивис.

Аюна        Карим

Хирге чамга бораштырбас        Бичии чаштар донмазын дээш

Чоорган хавы аржыылдар чуур        Кочегарын одагылаар

Чогум черле кылбазы чок        Кончуг эрес шудургулар

Шенне Морзековнага        Кочегаристерге

Четтиргенивис илереттивис        Алдар атты кузээлинер.

Долбан        Альфия

Садигивис ишти даштын                                       Дуне хундус дыжын билбес

Арыг-силиг аштап ширбиир                                 Оорларнын бажын билир охранниктер

Хууда ончу ошку-хоюн                                                 Омак сергек охранниктерге

Хумагалыг ажаап кадарар                                            Узун назын кузедивис.

Артыш Николаевичиге

Аас-кежик кузедивис.

Башкарыкчы: Ам бээр кичээнгейлиг корунер, уруглар. (Демдектер коргузер 1-5).

Бо дээрге силернин школага алыр демдектеринер-дир. Ам силер бичии доозукчулар «школага эки ооренир мен» деп дангырак бээр силер. Мени оттунуп катаптаар силер.

Школага оорени бергеш башкыларым созун дыннаар мен.

Кичээлден озалдавас мен. Эки оореникчи болур мен.

Ооренир, ооренир база катап ооренир. (уруглар чугаалаар).

Ыры «Рано утром детский сад».

Вальс «Прощальный вальс».

Башкарыкчы: Мынчалдыр бистин байырлалывыс тончузунде келди уруглар. Садикке силер 5 чылдын дургузунда хой-ле чараш чолун чуулдерни ооренип алган силер. Билиинерни моон-даа сонгаар кошкатпайн улаштыр школага дыннангыр, эки ооренир уруглар болурунарны кузээр=дир бис. Садиинерни утпайн чоруурунарны кузээр=дир бис.

Ам Байыр чедирери-биле садиктин эргелекчизинге состу бээр-дир бис.

Дипломнар грамоталар тыпсыр.

Шайлаашкын.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Сценарийлер

Сценарийлер...

Сценарийлер

сценарий...