Сценарий районного конкурса "Звонкоголосый жаворонок"
материал на тему

Конкурс на знание родного языка среди воспитанников детских садов Черноземельского района.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл konkurs.docx27.76 КБ

Предварительный просмотр:

Звучит музыка.

Мендвт, күндтә мана гиичнр! Эндр мана садт ончта өдр – бичкдүдин марһан «Жиңгнсн дуута торһа». Эн нәр йирин шуугата, инәдтә, байрта. Эндр күүкд эврәннь эрдм – билгән үзүлх.

Здравствуйте, уважаемые гости! Сегодня в нашем детском саду знаменательный день, у нас проводится конкурс «Звонкоголосый жаворонок». А теперь давайте поприветствуем наших участников громкими аплодисментами.

Средняя возрастная группа:

Колтаев Алан, п. Комсомольский МКДОУ «Торга»

Тамадаев Намка, п. Комсомольский МКДОУ «Торга»

Бадмаев Максим, п. Комсомольский МКДОУ «Байр»;

Страшикова Сардана, п.Артезиан МКДОУ «Березка»;

Гаджаева Оюна, п. Артезиан МКДОУ «Байр»;

Старшая возрастная группа:

Танунов Тагир, п. Комсомольский МКДОУ «Торга»;

Манджиев Бадма, п. Комсомольский МКДОУ «Байр»;

Ичкеев Валера, п. Адык МКДОУ «Чебурашка»;

Бугаева Эльзята, п.Артезиан МКДОУ «Березка»;

Бадма-Горяев Зурган, п. Артезиан МКДОУ «Байр»;

Базаев Эльвиг, п. Артезиан МКДОУ «Байр»;

Күндтә мана гиичнр, күүкд

Оньдин дөрвн цагт

Ях – гих зовлң уга

Йов – гих зарһ уга бәәҗ

Седкл санамр, төвкнүн

Кезә чигн нәәрән кееһәд

Ээҗ – аавиннь нер дуудулҗ

Амулң менд бәәтн!

А теперь разрешите представить наше жюри:

  1. Лакова Елизавета Боваевна - заведующая ЧРОО
  2. Даваева Любовь Алексеевна - главный специалист по опеке и попечительству
  3. Менкиева Байрта Владимировна – руководитель РМК
  4. Сарангова Валентина Николаевна – руководитель студии «Мельпомена»

Ода мана күүкд эврәннь нер – усан келх.

№ 1. Цацлын идән бурхнд күртхә, келсн йөрәл маднд бүттхә.

№ 1. Первый конкурс – конкурс благопожеланий.

АЛАН:   Нәәртн сәәхн болтха,

               Наснтн ут болтха.

               Суусарн өнр болтн,

                         Бәәсәрн байн болтн.

НАМКА:Нә, мини үүрмүд

               Оньдин дөрвн цагт

               Аав – ээҗин нер дуудулҗ

               Бат кишгтә бәәтн.

 

          ТАГИР:Сансн санантн күцҗ,

                       Сәксн бурхнтн бүтҗ,

                       Күүнд келүлл уга,

                       Нохад хуцулл уга,

                       Мөңгн хаалһар йовҗ,

                       Менд амулң ирцхәтн!

Закончился наш первый конкурс, просим жюри выставить оценки.

№ 2. Күүнә кеерүл – келн, келнә кеерүл – үлгүр.

№ 2. А теперь у нас второй конкурс – конкурс пословиц.

 АЛАН: Дегтрәс сән иньг уга. 

 НАМКА: Үүлн уга – хур уга, утан уга – һал уга.

           ТАГИР:  Хөөткән сансн цецн, хуучан хатхсн урн.

Закончился второй конкурс, пока жюри выставляют оценки, мы поиграем в игру «Извилистой дорогой».

№ 3. Переходим к следующему конкурсу – конкурс шавашей.

№ 3. Салькн мет үләсн

         Гөрәсн мет өсрсн

         Иг мет гиигн хальмг би.

Биилҗәхнь Каткаев Байр болн Болдырева Сарина.

АЛАН:Хәрс! Хәрс! Авад од!

            Хәрин көвүн, хальгад од!

            Өскәһәрн эргәд од!

            Хәдрис! Хәдрис!

     НАМКА:Хәдрис, хәдрис! Нисәд од!

                      Хойр көлән мульҗад од!

                      Хойр ээмән холькад од!

                      Хальмг көвүн авад од!

        ТАГИР:Шар харһа домбриг шавдн бәәҗ цокитә

                     Сәәхн бичкн көвүд шаһаһарн мульҗитә

                     Хәдрис! Хәдрис!

Закончился наш третий конкурс, просим жюри выставить оценки.

№ 4. Переходим к следующему конкурсу – конкурсу песен.

  Һууҗа. (Алан)

  1. Топ-топ ишкнә,

темтрәд әрә йовна.

Һууҗа, һууҗа, һууҗуха,

Һартм багтм җульҗуха,

сөг төгрг нүдтә,

соньн, соньн шар девлтә.

  1. Наар, наар, наарич,

Невчкн буудя идич,

Һууҗа, һууҗа, һууҗуха,

Һартм багтм җульҗуха,

сөг төгрг нүдтә,

соньн, соньн шар девлтә.

Дарцг. (Намка)

  1. Нарта өдр һаза

Наадад йовхд сәәхн. (2 раза)

   Д – р: Дарцг делс, делс,

              Дууна айста нис. (2 раза)

  1. Бидн, бичкн күүкд,

Байрта, кишгтә бидн. (2 раза)

   Д – р: Дарцг делс, делс,

              Дууна айста нис. (2 раза)

  1. Бичкн наснас авн.

Баатр болҗ өсий. (2 раза)

   Д – р: Дарцг делс, делс,

              Дууна айста нис. (2 раза)

 

Ботхн. (Тагир)

  1. Бобн, бобн, ботхн.

Бийәсм һарад гүүнә.

Чи мана отхн,

Чамаг хәләх кергтә. 2 раза

  1. Ботхн, ботхн – бооҗуха,

Бичкн темән – җульҗуха,

Хотн – хошад – буульмха,

Хулһр чикнь – унҗуха. 2 раза

Игра «Борьба»

№ 5. Переходим к заключительному конкурсу. Домашнее задание инсценирование калмыцкой народной сказки.

 Һалун болн тоһрун. (тууль) (Алан)

Һалун усч йовад, бийән буульв:

- Би һазрар йовнав. Би уснд усчнав.

Тоһрун соңсчаһад келнә:

- Һалун, чи һәргтә шовунч! Буһ – марл мет гүүҗ чаддвч, заһсн мет усчҗ чаддвч, элә мет нисч чаддвч?

         Олн керг мууһар медхин ормд, нег керг сәәнәр мед. 

Керә болн цаяха. (тууль) (Намка)

          Керә һол деегүр нисч йовад, һолын көвәд кевтсн Цаяхаг үзнә. Эн  Цаяхаг Керә       шүүрч авна.  Усна көвәд урһҗасн модн деер сууһад, Цаяхаг идхәр седв. Үклән медсн Цаяха келнә:

- Керә, Керә, би чини эчкичнь, экичнь таньдг биләв. Тедн сән шовуд билә.

- Угу, - гиҗ аман зааглл уга Керә келнә.

 - Керә, Керә, би чини эгчиг болн ахиг меддг биләв. Тедн сәәхн шовуд билә. Болв, чи, Керә, теднәр болхнь сәәхнч!

- Ага! – гиҗ аман секҗ хәәкрәд, Цаяхаг Керә уснд алдв.

Зөөр. (тууль) (Тагир)

Кезәнә бәәҗ. Нег өвгн һурвн көвүтә бәәҗ. Өвгн көгшрәд, һурвн көвүһән дуудна:

- Не, тадн намаг угаһар яһҗ бәәхән келтн. Ухан зөөр хойр таднд бәәнү! Бәәхлә, үзүлтн.

Ууһн көвүн көк торһн бүшмүдән өмсчкәд, нааран – цааран  йовад келнә:

- Мини зөөр эн. Зөөртә күн – ухата.

Дундк көвүнь алтн билцг барун һариннь хурһнд зүүҗ авчкад келҗәнә:

- Мини зөөр эн. Зөөртә күн – ухата.

Отхн көвүнь тагчг зогсад бәәнә.

- Чи юңгад тагчг бәәнәч? – гиҗ эцкнь сурна.

- Нанд торһн бүшмүд чигн уга, алтн билцг чигн уга. Нанд көдлмш кедг хойр һар болн халун зүркн бәәнә, - гиҗ көвүн келнә.

- Көдлмш кедг хойр һар болн халун зүркн бәәхлә, теднәс даву зөөр уга. Чи эн гериг толһал, - гиҗ өвгн келв.

Вот и подошел к концу наш конкурс «Җиңгнсн дуута торһа», наши дети талантливы во всем, пока наше жюри будет подводить итоги  дети старшей группы Эльдгаев Байр и Горяева Энкира исполнят «Танец журавлей».

Игра «Не ошибись»

Для поздравления и награждения предоставляем слово нашему жюри.

Наш конкурс закончился, желаем нашим детям дальнейших успехов в изучении калмыцкого языка.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Сценарий районного художественного смотра посвященный 20-летию Ютазинского района

Сценарий художественного смотра посвященный Ютазинскому району....

Сценарий развлечения "Весенние жаворонки" в подготовительной группе

Сценарий развлечения "Весенние жаворонки" в подготовительной группе...

Сценарий народного праздника «Жаворонки» в средней группе с участием родителей.

 С  традициями и обычаями проведения народных праздников детей надо знакомить с дошкольного возраста , чтобы они сами были участниками   этих праздников: пели  песни. играли...

Сценарий народного праздника «Жаворонки» для детей среднего дошкольного возраста (4-5 лет)

Участие в народных  праздниках детей и родителей, совместное проживание праздников - это хорошая возможность возрождения и сохранения традиций русского народа. Праздник "Жаворонки" не т...

Сценарий праздника «Весеннего жаворонка» 2018

Ведущая:Весна на пост свой заступила,Тепло земле всей подарилаИ солнечным ярким лучомС улыбкой вошла в каждый дом.Идет матушка- Весна, отворяй ворота!Первым март пришел – белый снег сошел,А за н...

Сценарий праздника "День жаворонка"

Мероприятие направлено пробудить в детях интерес к русскому фольклору. Продолжать приобщать детей к культурному наследию русского народа через заклички, приметы, поговорки и русские народные песни и и...