Знакомство с языком цвета в народном декоративно-прикладном искусстве
план-конспект занятия (средняя группа) по теме
Знакомство с языком цвета в народном декоративно-прикладном искусстве
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Знакомство с языком цвета в народном декоративно-прикладном искусстве | 36.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение «Шемалаковская основная общеобразовательная школа Яльчикского района Чувашской Республики»
Непосредственная образовательная деятельность
по образовательной области «Изобразительное творчество»
(приобщение к изобразительному искусству)
с детьми средней группы на тему:
Подготовила:
воспитатель 1 категории д/г
Денисова Луиза Леонидовна
с.Шемалаково 2014 г.
1. Вӗрентӳ теми: Чӑваш эрешӗсен тӗсӗсемпе паллаштарасси.
2. Тӗллев: Ачасене чӑваш тӗррин эрешӗсем çинче миçе тĕс пулнине тата вĕсем мĕне пӗлтернине ӑнлантарса парасси.
3. Ачасемпе уйрӑм ӗçлесси.
4. Методика мелĕсем:
а) чăваш терри çинчен аса илни;
б) эрешсем мӗне пӗлтернине аса илни;
в) физкультура тӑхтавӗ;
в) ыйтусемпе хуравсем;
г) эрешсен тӗсӗсем çинчен калаçни;
д) вĕрентĕве пӗтĕмлетни.
5. Малтан тунӑ ĕçсем: Чӑваш тӗрри çинчен каласа пани, ӳкерчӗксем пӑхни, алӑ ӑстипе тӗлпулни.
6. Вӗрентӳ вӑхӑтӗнче усӑ курмалли япаласем: чӑваш тӗррипе тĕрлене япаласем (питшăлли, сӗтел çитти, чӑваш кӗпи, т. ыт.)
7. Ачасене майлаштарса лартни: ачасем çур çаврашка туса лараççĕ.
8. Вӗрентӳ йерки:
- Ачасем, паян эпир сирӗнпе чӑваш эрешӗсем тĕсĕсем çинчен калаçатпӑр. Эпир сирӗнпе чӑваш тĕрри çыруллă пулнине пӗлетпĕр, эрешсем мӗне пелтернине те ӑнланатпӑр. Паян вара çав эрешсене мӗнле тӗссемпе илӗмлетнине, çав тӗссем мӗне пӗлтернине вӗсем тӑрах мĕн курма пулни çинчен калаçатпăр.
Ӗлӗкхи чӑваш çыннисем тӗрӗ илемлӗ пултӑр тесе ӑна темиçе тӗслĕ çипсемпе тӗрленӗ. Чӑваш искусствинче тарӑн содержаниле тӗссем пурĕ çичче:
1) хӗрлӗ; 2) хура; 3) шурӑ; 4) сарӑ; 5) кӑвак; 6 симӗс; 7) тӗттĕм хӗрлĕ.
Çак тӗссем пурте мӗне те пулсан пӗлтернӗ.
- Хӗрлӗ - пурнӑç палли, юрату, хӗвел, вут, паттӑрлӑх.
- Тӗттĕм хӗрлӗ ….
- Хура – çĕр.
- Шурӑ - тасалӑх, тирпейлӗх.
- Сарӑ - тӗрӗ илемӗ.
- Кӑвак - тӗрӗ илемӗ.
- Симӗс - йывӑç, ӳсентăран.
Çипсен тӗсӗсем илемлĕ пултӑр тесе чӑваш халӑхӗ тӗрлерен курӑксем пуçтарнӑ, çав курӑксемпе сӑрланӑ.
20-мӗш ӗмĕрте, хальхи пурнӑçра чӑваш хĕрарӑмсем тĕрĕре тĕрлĕрен тӗссемпе усӑ курма тытӑннӑ.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
План-конспект НОД по теме: «Знакомство детей с историей возникновения народного декоративно-прикладного искусства».
Проведение НОД в подготовительной группе...
План-конспект НОД по теме: «Знакомство детей с историей возникновения народного декоративно-прикладного искусства».
Подготовительная группа.Интеграция образовательных областей: познавательное развитие(ПР) художественно эстетическое развитие(ХЭР)...
Знакомство детей дошкольного возраста с народным декоративно-прикладным искусством
Декоративно-прикладное искусство является едва ли не одним из самых древних. Его название происходит от лат. decoro - украшаю, а в определении "прикладное" содержится мысль о том, что оно об...
КОНСУЛЬТАЦИЯ «Знакомство детей дошкольного возраста с народным декоративно-прикладным искусством».
Народное творчество – источник чистый и вечный. Он благотворно влияет на детей, развивает их творчество, вооружает знаниями, «несет детям красоту». Это идет от души, а душа народная ...
"Знакомство детей дошкольного возраста с народным декоративно-прикладным искусством"
Главными для осуществления данного знакомства являются задачи:Формирование у детей эмоциональной отзывчивости и интереса к образцам народного декоративно-прикладного искусства, воспитание у детей жела...
Консультация для воспитателей «Знакомство детей дошкольного возраста с народным декоративно-прикладным искусством»
Консультация для воспитателей "Знакомство детей дошкольного возраста с народным декоративно-прикладным искусством", воспитатель Елена Анатольевна Осипова, МБДОУ детский сад № 17...
Знакомство детей дошкольного возраста с народным декоративно-прикладным искусством
Знакомство детей дошкольного возраста с народным декоративно-прикладным искусством...