Открытый просмотр НОД "Кто живет в доме?"
материал по развитию речи (старшая группа)
Семинар для заведующих и воспитателей ДОУ Теучежского района по теме
"Особенности изучения адыгейского языка в ДОУ"
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Сценарии открытого занятия в старшей группе на тему "Хэта унэм исыр?" | 455.61 КБ |
Предварительный просмотр:
Зэ1ук1эгъур
«Хэта унэм исыр?»
К1элэп1ум игъусэхэу к1алэхэр къыч1ахьах залым
-Шъумафэш1у ,к1алэхэр.(к1элэп1ур)
-Тхьауегъэпсэу (к1алэхэр)
-Непэ хьак1эхэр кьытфэк1уагъэх сэлам ятэжъугъэх .(к1элэп1ур)
-Шъуимафэш1у, хьак1э лъап1эхэр, шъукъеблагъ. (к1алэхэр)
-Шъухъупхъэдэд. К1алэхэр,мо зэ шъукъаплъ (шъхьангъупчъэм 1а феш1ы) непэ зэрэ мэфэ ш1агъор. Мы мэфэ дахэм сэлам дахэк1э тыпэжъугъэгъок1. .(к1элэп1ур)
-Шъуимафэш1у чъыгыхэр, шъуимафэш1у бзыухэр,уимафэш1у тыгъэр (к1алэхэр)
Шъухъупхъэдэд. К1алэхэр, пшысэхэр шъугу рехьа? . (к1элэп1ур)
-Ары! (к1алэхэр)
Шъуи унагъок1э хэта пшысэхэр къышъуфэзы1уатэрэр?
-Нан,мам. (к1алэхэр)
- Сыдэу хъупхъэха шъуинанэхэр.
Пшысэхэр шъугу рехьыхэмэ пшысэ гъэш1эгъон горэм шъуеплъынэу шъукъесэгъэблагъэ. Пшысэу тызэплъыщтым ыц1эр «Хэта унэм исыхэр» Мыр пшысэ къызэрык1оп. Унэм исыхэр къэтш1эным пае унэм иупч1эхэм джэуап къяттыжьын фай. Шъухьазыра?.(к1элэп1ур)
-Ары (к1алэхэр)
(К1алэхэр мэ1ыстых, пшысэм еплъых. К1элэп1ум къаритырэ упч1эмэ джэуап къыратыжьы)
Шъугу риьыгъа пшысэр? .(к1элэп1ур)
-Ары! (к1алэхэр)
- Ау шъущысызэ шъупшъыгъ , шъукъэтэджи пчэгум шъукъихь. Физминуткэ тш1ыщт, тпкъымэ зядгъэпсэфыщт.
( Зарядкэ аш1ы)
Пчъэм зэгорэ къытео
- К1алэхэр, зэ шъуда1у . Одыджыным зэгорэ къытео
(Письмэзехьар залым къыч1ахьа)
- Къеблагъ, письмэзехь. Зэгорэм уегъэгумэк1а? .(к1элэп1ур)
- Тьашъуегъэпсэу. Сэ посылкэ к1алэмэ къафэсхьыгъ, сэгузажъо сигъогу сытехьажьын фай. (письмэзехь)
Тхьауегъэпсэу, уигъогу маф! .(к1элэп1ур)
- Шъопсэу.
( посылкэр къареты ,ек1ыжьы)
-Сыдэу посылкэ даха ,сыд мыщ дэлъыр тежъугъэплъ.
Письмэ дэлъ мыщ, сыкъышъуфеджэн. .(к1элэп1ур)
(к1алэхэр мэгуш1уэх)
- Шъуимафэш1у , к1алэхэр. Сэры сурэт техыр ары. Блэк1ыгъэ тхьамафэм сурэтэу шъуиунагъохэмк1э шъутесхыгъэхэр къэзгъэхьыжьыгъ, ау тхьапэ гъэпк1эныр лъэшэу шъук1ас а1уагъэти къэзгъэпк1эжьыгъэхэп.
- Сыдэу дэгъу ыш1агъ. Дгъэпк1эжьыщта сурэтыхэр? .(к1элэп1ур)
- Ары (к1алэхэр)
( к1алэхэр мэ1ыстых, я унагъо исымэ я сурэтыхэр къэмланымэ атрагъапк1эх)
- Самира, хэта уи сурэт итыхэр? .(к1элэп1ур)
- Нан,пап,мам,сшыпхъу нахьыжъэу Элмира,сшынахьыжъэу Ренат, мыдрэр сэры. (Самира)
- Непэ тизэ1ук1эгъу шъугу рихьыгъа? .(к1элэп1ур)
-Ары!
- Сыд нахь шъугу рихьыгъэр?
(к1алэмэ джэуап къатыжъы) .(к1элэп1ур)
- Сигуапэ непэрэ зэ1ук1эгъур шъугу рихьыгъэмэ. Тихьак1эмэ хъярк1э ятэжъугъэ1ожьи группэм тык1ожьыщт. .(к1элэп1ур)
-Хъярк1э, тихьак1э лъап1эхэр (к1алэхэр)
( К1алэхэр группэм мэк1ожьых)
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Презентация по ознакомлению с окружающим "Кто где живет? Домашние животные"
Презентация к занятию в старшей группе по теме: "Кто где живет? Домашние животные"...
Презентация по ознакомлению с окружающим "Кто где живет? Домашние животные"
Презентация к занятию в старшей группе по теме: "Кто где живет? Домашние животные"...
Ах! Как весело живется на Руси!
Сценарий празднования широкой Масленицы...
"Кто в домике живет"
«Кто в домике живет?» Программное содержание:Формировать слуховое восприятие, развивать голосовой аппарат, понимание окружающей речи, способность подраж...
Конспект открытого занятия для педагогов СЗОУО в рамках Недели педагогического мастерства Тема: «Кто живет в лесу?»
Тема: «Кто живет в лесу?»Задачи: Развивать речь детей. Активизировать словарный запас. Закрепить название частей тела животных: уши, хвост, лапы.Развивать речевой слух, артикуляционный аппарат д...
Конспект спектакля для детей старшего дошкольного возраста "Кто на дереве живет, кто под деревом живет?"
Спектакль "Кто на дереве живет, кто под деревом живет?" (для детей старшего дошкольного возраста)....