Открытый просмотр НОД "Кто живет в доме?"
материал по развитию речи (старшая группа)
Семинар для заведующих и воспитателей ДОУ Теучежского района по теме
"Особенности изучения адыгейского языка в ДОУ"
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
![]() | 455.61 КБ |
Предварительный просмотр:
Зэ1ук1эгъур
«Хэта унэм исыр?»
К1элэп1ум игъусэхэу к1алэхэр къыч1ахьах залым
-Шъумафэш1у ,к1алэхэр.(к1элэп1ур)
-Тхьауегъэпсэу (к1алэхэр)
-Непэ хьак1эхэр кьытфэк1уагъэх сэлам ятэжъугъэх .(к1элэп1ур)
-Шъуимафэш1у, хьак1э лъап1эхэр, шъукъеблагъ. (к1алэхэр)
-Шъухъупхъэдэд. К1алэхэр,мо зэ шъукъаплъ (шъхьангъупчъэм 1а феш1ы) непэ зэрэ мэфэ ш1агъор. Мы мэфэ дахэм сэлам дахэк1э тыпэжъугъэгъок1. .(к1элэп1ур)
-Шъуимафэш1у чъыгыхэр, шъуимафэш1у бзыухэр,уимафэш1у тыгъэр (к1алэхэр)
Шъухъупхъэдэд. К1алэхэр, пшысэхэр шъугу рехьа? . (к1элэп1ур)
-Ары! (к1алэхэр)
Шъуи унагъок1э хэта пшысэхэр къышъуфэзы1уатэрэр?
-Нан,мам. (к1алэхэр)
- Сыдэу хъупхъэха шъуинанэхэр.
Пшысэхэр шъугу рехьыхэмэ пшысэ гъэш1эгъон горэм шъуеплъынэу шъукъесэгъэблагъэ. Пшысэу тызэплъыщтым ыц1эр «Хэта унэм исыхэр» Мыр пшысэ къызэрык1оп. Унэм исыхэр къэтш1эным пае унэм иупч1эхэм джэуап къяттыжьын фай. Шъухьазыра?.(к1элэп1ур)
-Ары (к1алэхэр)
(К1алэхэр мэ1ыстых, пшысэм еплъых. К1элэп1ум къаритырэ упч1эмэ джэуап къыратыжьы)
Шъугу риьыгъа пшысэр? .(к1элэп1ур)
-Ары! (к1алэхэр)
- Ау шъущысызэ шъупшъыгъ , шъукъэтэджи пчэгум шъукъихь. Физминуткэ тш1ыщт, тпкъымэ зядгъэпсэфыщт.
( Зарядкэ аш1ы)
Пчъэм зэгорэ къытео
- К1алэхэр, зэ шъуда1у . Одыджыным зэгорэ къытео
(Письмэзехьар залым къыч1ахьа)
- Къеблагъ, письмэзехь. Зэгорэм уегъэгумэк1а? .(к1элэп1ур)
- Тьашъуегъэпсэу. Сэ посылкэ к1алэмэ къафэсхьыгъ, сэгузажъо сигъогу сытехьажьын фай. (письмэзехь)
Тхьауегъэпсэу, уигъогу маф! .(к1элэп1ур)
- Шъопсэу.
( посылкэр къареты ,ек1ыжьы)
-Сыдэу посылкэ даха ,сыд мыщ дэлъыр тежъугъэплъ.
Письмэ дэлъ мыщ, сыкъышъуфеджэн. .(к1элэп1ур)
(к1алэхэр мэгуш1уэх)
- Шъуимафэш1у , к1алэхэр. Сэры сурэт техыр ары. Блэк1ыгъэ тхьамафэм сурэтэу шъуиунагъохэмк1э шъутесхыгъэхэр къэзгъэхьыжьыгъ, ау тхьапэ гъэпк1эныр лъэшэу шъук1ас а1уагъэти къэзгъэпк1эжьыгъэхэп.
- Сыдэу дэгъу ыш1агъ. Дгъэпк1эжьыщта сурэтыхэр? .(к1элэп1ур)
- Ары (к1алэхэр)
( к1алэхэр мэ1ыстых, я унагъо исымэ я сурэтыхэр къэмланымэ атрагъапк1эх)
- Самира, хэта уи сурэт итыхэр? .(к1элэп1ур)
- Нан,пап,мам,сшыпхъу нахьыжъэу Элмира,сшынахьыжъэу Ренат, мыдрэр сэры. (Самира)
- Непэ тизэ1ук1эгъу шъугу рихьыгъа? .(к1элэп1ур)
-Ары!
- Сыд нахь шъугу рихьыгъэр?
(к1алэмэ джэуап къатыжъы) .(к1элэп1ур)
- Сигуапэ непэрэ зэ1ук1эгъур шъугу рихьыгъэмэ. Тихьак1эмэ хъярк1э ятэжъугъэ1ожьи группэм тык1ожьыщт. .(к1элэп1ур)
-Хъярк1э, тихьак1э лъап1эхэр (к1алэхэр)
( К1алэхэр группэм мэк1ожьых)
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Презентация по ознакомлению с окружающим "Кто где живет? Домашние животные"
Презентация к занятию в старшей группе по теме: "Кто где живет? Домашние животные"...
Презентация по ознакомлению с окружающим "Кто где живет? Домашние животные"
Презентация к занятию в старшей группе по теме: "Кто где живет? Домашние животные"...
Ах! Как весело живется на Руси!
Сценарий празднования широкой Масленицы...
"Кто в домике живет"
«Кто в домике живет?» Программное содержание:Формировать слуховое восприятие, развивать голосовой аппарат, понимание окружающей речи, способность подраж...
Конспект открытого занятия для педагогов СЗОУО в рамках Недели педагогического мастерства Тема: «Кто живет в лесу?»
Тема: «Кто живет в лесу?»Задачи: Развивать речь детей. Активизировать словарный запас. Закрепить название частей тела животных: уши, хвост, лапы.Развивать речевой слух, артикуляционный аппарат д...
![](/sites/default/files/pictures/2018/09/07/picture-1055168-1536341537.jpg)
Конспект спектакля для детей старшего дошкольного возраста "Кто на дереве живет, кто под деревом живет?"
Спектакль "Кто на дереве живет, кто под деревом живет?" (для детей старшего дошкольного возраста)....