«О Уасӕг, уасӕг, сызгъӕрин къоппа…»
план-конспект занятия по окружающему миру
Cформировать у детей представления о характерных особенностях образа петушка на основе изобразительно-выразительных средств. Активизировать речевую активность детей. Способствовать отработке навыка рисовать нетрадиционным способом (пальчиком). Закреплять знания детей о петушке. Закрепить знания о красном и желтом цветах.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
uasag_konspekt.docx | 722.72 КБ |
Предварительный просмотр:
Конспект
Иудадзыг ахуырадон архайд
Темӕ: «О Уасӕг, уасӕг, сызгъӕрин къоппа…»
кӕстӕр къорд
Алагиры 7-ӕм рӕвдауӕндоны
хъомылгӕнӕг:
Уазиты Ритӕ
Темӕ: «О Уасӕг, уасӕг, сызгъӕрин къоппа…»
Цель: сформировать у детей представления о характерных особенностях образа петушка на основе изобразительно-выразительных средств.
Задачи:
Образовательная
Активизировать речевую активность детей. Способствовать отработке навыка рисовать нетрадиционным способом (пальчиком). Закреплять знания детей о петушке. Закрепить знания о красном и желтом цветах.
Развивающая
Продолжать развивать речь детей, обогащать словарный запас детей по данной теме. Развивать память, внимание, умение действовать указаниям воспитателя. Формировать умение выделять существенные признаки петушка. Развивать умение выразительно отображать петушка в стихотворении. Развивать умение пользоваться красками, ориентироваться на листе бумаги. Развивать мелкую моторику.
Воспитательная
Воспитывать доброжелательное отношение к сверстникам, вежливость, аккуратность; желание взаимодействовать с воспитателем, отвечать на его вопросы; заботливое отношение к петушку, вместе радоваться успехам.
Интеграция образовательных областей: «Познавательное развитие», «Речевое развитие», «Художественно-эстетическое развитие», «Физическое развитие», «Социально-коммуникативное развитие».
Оборудование: Игрушка петушок, гуашь желтого цвета, влажные салфетки, подносы, декорация птичьего двора, карандаши для массажа, ватман с изображением петушка для рисования, кукурузные зерна.
Методы и приемы: словесный, наглядный, практический, игровой, сюрпризный момент, подведение итогов.
Активизация словаря: названия цветов, петушок, гребешок, бородка, хвост, кукурузные зернышки.
Ахуыры нывӕст
Хъуысы ирон мелоди. Сывӕллӕттӕ ӕрбацыдысты стыр агъуыстмӕ.
Сӕ ахуыры рӕстӕг райдыдта хъазтӕй «Ӕгас нӕм цӕуыт!»
Хъомылгӕнӕг: Сабита! Æрбакасут ма мӕм! Кӕрадзимӕ нӕ мидбылты бахудӕм, ӕмӕ ӕгас цу зӕгъӕм:
Ӕгас цӕуыт нӕ къухта! (сывӕллӕттӕ сӕ къухтӕ размӕ ракодтой ӕмӕ 3 хатты
ӕмдзӕгъд кӕнынц)
Ӕгас цӕут нӕ къӕхтӕ! (сӕ къӕхтӕй 3 хатты тъӕпп, тъӕпп кӕнынц)
Ӕгас цӕут нӕ былтӕ (сӕ былтӕм ӕвналынц сӕ къухтӕй)
Ӕгас нӕм цу мӕ фындз (амонӕн ӕнгуылдзӕй амонынц фындзмӕ)
Бип-бип-бип!
Ӕгас нӕм цӕут нӕ уазджытӕ! (сӕ къухтӕ хӕрдмӕ сдардтой ӕмӕ салам
дӕдтынц).
Хъомылгӕнӕг: - Сывӕллӕттӕ хӕстӕг дӕр ма мӕм ӕрбалӕуут, ӕмӕ мӕм лӕмбынӕг байхъусут, ӕз уын ӕртӕккӕ радзурдзынӕн уыцци-уыцци ӕмӕ ма йӕ базонут, цӕй кой кӕнын уый:
Райсом раджы ныууасы
Бинонты фынӕй нӕ уадзы
Уасы хъи-хъри-хъу-у!
Сыстын афон у-у! (Уасӕг)
Тынг раст сабитӕ, уый у уасӕг. Ӕмӕ махма дар ис уасӕг. Цомут мӕ, ӕмӕ йӕ асагурам. Хъуысы ирон мелоди
(Хъомылгӕнӕг ӕмӕ сывӕллӕттӕ цӕунц картмӕ).
Хъомылгӕнӕг: Сывӕллӕттӕ! Нӕ рӕзма цаугӕ дон. СЛАЙД. Цӕмӕй доны сӕрты бахизӕм - саразӕм ма хид. (Сывӕллӕттӕ кърандӕстӕ сӕ къухты ратул-батул кӕнынц). Саразтой. СЛАЙД Хъуысы ирон мелодии. Цӕунц дардтӕр.
Бацыдысты, ӕссардтой уасӕг ӕмӕ йӕ райстой.
Хъомылгӕнӕг зонгӕ кӕны сывӕллӕтты уасӕгимӕ:
- Сабита, уасӕгӕн ай у иӕ къоппа.
Иумӕ ма иӕ зӕгъӕм: къоппа (2 хатты)
Ай та у иӕ боцъо.
Зӕгъӕм та иӕ иумӕ: боцъо (2 хатты)
Ай та у иӕ къӕдзил.
Зӕгъӕм мӕ иӕ иумӕ: къӕдзил (2 хатты)
(Зонгӕ сӕ кӕны сырх хуызимӕ)
- Сывӕллӕттӕ! Уасӕг та куыд уасы?
- Хъи-хъри-хъу-у!
- Тынг хорз! Уӕдӕ ма нӕ зӕрдыл ӕрлӕууын кӕнӕм Хетӕгкаты Къостайы ӕмдзӕвгӕ «Уасӕг» ӕмӕ йӕ иумӕ рӕдзурӕм. (Иууылдӕр иумӕ дзурынц)
- Тынг хорз! (Уасӕджы сывӕрын йӕ бынаты)
Улӕфты минут:
Къухтӕ, къухтӕ айрӕзут!
Къухтӕ, къухтӕ атӕхут!
Къухтӕ, къухтӕ бамбӕхсут!
Къухтӕ, къухтӕ кӕм стут?
Мӕнӕ стӕм!
Хъомылгӕнӕг: - Сывӕллӕттӕ! Стъолмӕ ма хӕстӕгдӕр ӕрбалӕууыт ӕмӕ ма йӕм ӕркӕсут. Зӕгъут ма мын уасӕг цы фæхæры? СЛАЙД.
Сывӕллӕтты дзуаппытӕ. Сывӕллӕттӕ архайынц прищепкатимӕ.
Хъомылгӕнӕг: Ардӕм ма ӕрбакӕсут. Манӕ уасӕг цы ,нкъард у. Æвӕцӕгӕн ӕхормаг у. Радтӕм ма йын хӕринаг.
- Уӕдӕ ма сывӕллӕттӕ уа амонӕн ӕнгуылдзтӕ бур ахорӕны атулут ӕмӕ дзы сныв кӕнӕм нӕ уасӕгӕн нартхоры гагатӕ.
Сывӕллӕтта архайынц. (Хъуысы ирон мелодии). Хъомылгӕнӕг сын кӕны ӕххуыс ӕмӕ сын кӕны рӕвдауон ныхӕстӕ.
- Мӕнӕ цас нартхоры гагатӕ сныв кодтат нӕ уасӕгӕн. Цы зӕрдӕхалар стут! Уасӕг уын зӕгъы бузныг, ӕмӕ уын дӕтты лӕвӕрттӕ. (Хъомылгӕнӕг уары сывӕллӕттан къӕфеттӕ).
Мах та нӕ уазджытӕн зӕгъӕм хӕрзбон!