Методическая разработка «День чувашского языка»
методическая разработка (подготовительная группа)

Смирнова Ольга Анатольевна

День чувашского языка в подготовительной к школе группе.

Мероприятие с детьми.

 

Скачать:


Предварительный просмотр:

Республиканский конкурс

«На лучшую методическую разработку по теме

«Развитие детей дошкольного возраста в условиях поликультурной среды»

Номинация «Мир веселого и грустного»

Название конкурсной работы

«День чувашского языка»

Методическая разработка составлена

Смирновой Ольгой Анатольевной, старшим воспитателем

Михеевой Мариной Леонидовной, воспитателем

МБДОУ детский сад №2 «Рябинушка»

Комсомольского района Чувашской Республики

Чебоксары

2018

Тема:  День чувашского языка в подготовительной к школе группе.

Мероприятие с детьми.

Тема% «Чёваш ч.лхи – пир.н ч.лхе»

(Аслё ушкёнри ачасемпе ирттермелли «Чёваш кун.» уяв сценарий.)

Т.ллевсем% ачасене халёх традиций.сене упрама: тёван ч.лхене юратса в.ренме хавхалантарасси: ч.лхе илемл.х.не: пуянлёхне туйма: п.л\л.хе \стерме пулёшасси?

Курёмлёх хат.р.сем% Чёваш Республикин гербепе ялав.: чёваш т.рри: И?Я?Яковлевён сён \керч.к.: терле чёваш к.некесен выстёвки?

,= хат.р.сем% тенкелсем: лаша макеч.: йывё=сем?

Уяв й.рки%

Зала хаваслё юрёпа ачасем к.ре==.?

Ерт\=.? Ырё кун пултёр хаклёран та хаклё хёнасем тата ачасем? Сире эпир паянхи Чёваш ч.лхи кун. уяв.нче курма пите хавас ?Кашни =ын хёйен тёван ч.лхине в.ренмелле, унпа яланхи пуплевре тата =ырура т.р.с усё курма пелмелле? Чёваш ч.лхи – чёваш халёх.н ч.лхи? Чёваш ч.лхи куне уявласси хал. пур =ерте те сарёлса пырать? Ку пра=ник аслё в.рентекен.м.р И?Я?Яковлев =уралнё кун.пе п.р килет? И?Я?Яковлевён =уралнё кун. – ака (апрель) уйёх.н 25-м.шенче? И?Я?Яковлев – чёвашсене =утта кёларнё:чёвашсен =.не =ыруллёхне йеркелесе янё: ачасем вали букварь: нумай к.неке пичетлесе кёларнё? И?Я?Яковлев – Ч.мп.р (Ульяновск) гимназий.нче: Хусан университет.нче в.ренне?

П.ррем.ш ача?

Тёван халёхна

,мерне те ан ман%

Ёсра та: ёшра та

Вёл пултёр ялан?

Ерт\=.?Хамёрён тёван ч.лхен п.лтер.ш. =инчен В? Давыдов – Анатри акё м.н калать?

Савар: ухтар ч.лхем.ре:

Ёна усрар чыс – хисепре%

Унпа эпир .=е в.ренн.:

Чён т\пене =ити =.кленн.:

Упрар тёван ч.лхем.ре:

Чун – ч.рери х.лхем.ре*

Унпа эпир ялан =.нтерн.:

+.р – шыв ятне =\ле =.клене?

Иккем.ш ача?

Вёхёт =итр.% чёвашён ч.лхи тим.р татр.?

Туптар: хёйрар ёна малалла!

Ыранхи =.н ёста т.нчене янраттар.?

+амрёксем! Вёл сиртен тухмалла?

 Ви==ем.ш ача?                                              

Эп – чёваш ачи: саватёп

Ч.в.л – ч.в.л ч.лхене?

Юратап юрра – сева та:

Купёса та к.слене?

Юрататёп вуламашкён

Чёвашла та вырёсла?

Ик ч.лхе вёл – ик ёс маншён:

Эп пуласшён ик ёслах?

                                     

Ерт\=.?Илемл.: илемл.: илемл. Чёваш юрри:

               Илемл. чёваш юрри те юрлама п.лсен кёна?

    «Автан»  юрё (сёвви% А? Кёлканён: к.вви Г? Лисковён)?

Ачасем?

Пире вёр=ё кирл. мар: эпир пурте мирл.

 Пурнё=шеен тёрёшатпёр?

Тёваттём.ш ача?

 Пир. вёр=ё кирл. мар:

Пире кирл. мир?

Ачасем: хастар пулар:

П.рлешер эпир?

Ерт\=.?Анне! Чи хаклё =ын =.р =инче!

Пиллекм.ш ача?

Пёхрём та анне =ине%

Сар х.вел пек ун кули?

Ма тесесс.н манн анне

+.р =инчи чи илемли?

Улттём.ш ача?

Анне! +ак ят чи =ывёх:

Чи чаплё =.р =инче?

Пурнать вёл .м.р сывё

Кашни =ын ч.ринче?

Саккёрм.ш ача?

Атте – анне???

Чи хаклё ятсене

Ан манёр .м.рне

Тет асанне?

«Пукане» юрё (сёвви% А? Тускил.н: к.вви% Г?Кирбюн)?

Ерт\=.?+ёкёр – пир.н пуянлёх?

 Ёна перекетл. Тыткалёр?

Тёххёрм.ш ача?

Хырём вы=масёр =ёкёр ан тыт%

+ёкёртан хакли =ук?

Алё =умасёр =ёкёр ан тыт%

+ёкёртан таси =ук?

+.л.к хывмасёр =ёкёр ан тыт%

+ёкёртан асли =ук?

Ачасем «К.тесле» вёйё выля==.?

Ерт\=.?+уркунне! Килч. ырё =уркунне:

                  Килч. яч. ёшётса?

                 Х.вел савать т.нчене:

                 Х.л ыйхинчен вёратса?

Вуннём.ш ача?

  Пуш уйёх.н в.=.нче

  Х.вел пёхр. Ёшётса?

  Силпи чёваш ял.нче

  Юр ир.лч. васкаса?

Вунп.рм.ш ача?

       ,ш.л курёк хушшинче

       Сап – сарё чечек \сет?

       Аслё Силпи ял.нче

       Нарспи ятлё х.р \сет?

Вуниккем.ш ача?

Юр каяссине к.тмес.р:

Мён у=ланкё варрине?

Хёрамасёр: шикленмес.р?

+е=пел тухнё ирхине?

«Митюк тухр. урама» юрё (сёвви% В? Бараевён: к.вви% В? Воробьевён?)

Вунви==ем.ш ача?

              Эс. манён тус – юлташ:

+ывёх тёван – хурёнташ?

+ир.п =унат паратён:

+ула у=са пыратён?

Ерт\=.?Илемл.: илемл.: илемл. чёваш ташши:

Илемл. чёваш ташши те ташлама п.лсен кёна?

«Тух – ха: Ванюк»  юрё (сёвви% Ва=анккан: к.ввине Г? Лисков =ырса илсе й.ркелен.)

Ачасем юрланё вёхётра: теп.р ачасен ушкён. таш. ташла==.?

Вунтёваттём.ш ача?

Йёмёк выртр. =ывёрма?

Кёнтёрла кирлех канма?

Пысёк .= паян вёл тунё?

К.пине хёйех - =ке =унё?

«Качака» юрё (сёвви% С? Шавлин: к.вви%  А? Токаревён)

Ачасем чёваш халёх юмах. тёрёх инсценировка лартса пара==. «Лаша шырани»?

Ерт\=.? Чёваш ч.лхине юратёр: ёна упрёр:чёваш пулнипе мёна=ланёр?

Паянхи уява эпир Альбина Юрату =ырнё «Чёваш пулнипе мёна=лан» сёввипе в.=летп.р?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

методическая разработка «ДЕНЬ ПОБЕДЫ»

Государственное бюджетное дошкольное образовательное учреждение детский сад №24 общеразвивающего вида с приоритетным осуществлением деятельности по познавательно-речевому и художественно-эстетич...

Методическая разработка" День доброты."

Раздел «Нравственное воспитание» включен почти во все образовательные программы, адресованные детям дошкольного возраста. Основа гуманного отношения к людям - способность к сопереживанию, к сочувствию...

Методическая разработка "День птиц"

1 апреля каждый год мы с детьми отмечаем "День птиц". Слушаем музыку зимнего и весеннего леса, сравниваем её. Учим стихи, песни о перелётных птицах. В этом году  мы разучили игру "лесной оркестр"...

Методическая разработка - день открытых дверей - "День города Москвы!" - музыкальная викторина.

         Музыкальная викторина - презентация:      "ЛЮБИМЫЕ МЕЛОДИИ МОСКВИЧЕЙ!"Угадай мелодию: "Песни о Москве".  Истории создания песен о Москве."Х...

Методическая разработка на чувашском языке "Необычное путешествие" для детей средней группы

Дети отправляются  в небычаное путешествие. На пути они встречают зайца, котрый очень скучал, а дети его развеселили. Потом дети встретились с куклой Пинерпи. Она детям рассказала о чувашских нац...