2.4. Совершенствование методов обучения и воспитания через проведение открытых педагогических мероприятий на уровне ДОУ (экспертный лист оценивания третьего мероприятия с детьми)

Биликти Анджела Вячеславовна

2.4

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 2.4.docx24.96 КБ

Предварительный просмотр:

2.4. Совершенствование методов обучения и воспитания через проведение открытых педагогических мероприятий на уровне ДОУ (экспертный лист оценивания третьего мероприятия с детьми)

Открытое мероприятие

Место проведения

Подтверждающий документ

Непосредственно-образовательная деятельность по теме «Огбелернин чуртунче аян-чорук» в старшей группе

ДОУ

Отзыв, разработка

Муниципальное бюджетное дошкольное образовательное учреждение

детский сад «Белек» с.Белдир-Арыг Тес-Хемского кожууна Республики Тыва

Справка

о проведения открытого занятия на тему: «: Огбелернин чуртунче аян-чорук»

Дата проведения: 16.04.2015

Место проведения: МБДОУ детский сад «Белек»

Цель: Тыва улустун чурттап чорааны кидис ог-биле уругларны таныштырып, оларнын сос курлавырын байыдар; Уругларга тыва аас чогаалын  ооредип тура аас чугаазын сайзырадыр. Уругларны бичиизинден куш-ажылга ынак болгаш найыралдыг болурунга кижизидер. Уругларны тыва дылынга ынак болурунга ооредир.  Уругларны чурулгага сонуургалдыг болурун чедип алыр.

             По годовому плану детского сада Биликти А.В провела открытое занятие с детьми старшей группы. При составлении конспекта учитывала возрастные и индивидуальные особенности детей старшей дошкольного возраста. Дети занимались хорошо и заинтересованно. Занятие проводилось в хорошем уровне.

Справку составила заведующий ___________ Сырат А.В

Экспертный лист для оценивания НОД воспитателей ДОО и прочих педагогических работников и соответствии с ФГОС

Ф.И.О. педагога_______________________________________________

Тема_________________________________________________________

Предмет, должность___________________________________________

Заявленная квалификационная категория_______________________

Эксперты______________________________________________________

Критерии

Показатели

Критический

уровень

Допустимый уровень

Средний

уровень

Хороший уровень

Высокий уровень

1.

Установление интегративных связей

Взаимосвязь разнообразных видов деятельности, содержание

0

4

6

8

10

2.

Оценка правильности выбора построения структуры занятия по ФГОС

Выдержанность сюжетной линии на протяжении всего занятия. Логический переход из одного этапа в другой.

0

4

6

8

10

3.

Соблюдение санитарно-гигиенических норм к организации деятельности детей

Наличие эмоциональных разрядок, место и длительность ТСО, чередование видов преподавания.

0

4

6

8

10

4.

Методическая компетентность

Педагогический такт, культура речи, коммуникативная культура

0

4

6

8

10

                                                                                                    Сумма баллов:                      

Система оценки: Максимальный балл-50 баллов, пороговое значение-25 баллов

от 40 до 50- урок имеет высокий уровень

от 31 до 39 – урок имеет хороший уровень

от 25 до 30- урок имеет средний уровень

от 0 до 24 – урок имеет низкий уровень

Эксперт____________(______________)

                          подпись                      расшифровка подписи  

            __________(____________)

              подпись                      расшифровка подписи

Дата составления экспертного заключения «___»__________20___г

Ознакомлен(а)____________________(_______________)

                              дата, подпись               расшифровка подписи

Ажык кичээл

Темазы: Огбелернин чуртунче аян-чорук

(улуг болуктун уругларынга)

Кижизидикчи башкы Биликти Анджела Вячеславовна

Темазы: Огбелернин чуртунче аян-чорук.

Сорулгазы: Тыва улустун чурттап чорааны кидис ог-биле уругларны таныштырып, оларнын сос курлавырын байыдар; Уругларга тыва аас чогаалын  ооредип тура аас чугаазын сайзырадыр. Уругларны бичиизинден куш-ажылга ынак болгаш найыралдыг болурунга кижизидер. Уругларны тыва дылынга ынак болурунга ооредир.  Уругларны чурулгага сонуургалдыг болурун чедип алыр.

Дерилгези: тыва оглер чуруу.

Аргалары болгаш методтары: беседа, коргузуп тургаш чугаалаары, айтырыгларга харыылаары; оюннар.

Кичээлдин чорудуу:

  1. Организастыг кезээ.

-Экии уруглар! Оожум олурунар. /1, 2, 3/ Баштай таныжып алыылынарам уруглар. Мени болза Анджела Вячеславовна дээр. Бистин Републикавыста, Тывада болза  торээн дыл неделязын чарлаан. Будун делегейде февраль 21-де торээн дыл хуну болуп турар. Ынчангаш бо хун болза тыва дылывыска хамаарышкан солун кичээлди этирер бис. Баштай силерге торээн дылынын дугайында чугаалап бээйн.

Кандыг-даа нациянын оскелерден ылгалыр бир кол чуулу – торээн дылы. Ынчангаш бистер, тывалар, торээн дылывыска ынак болгаш анаа чоргаарланыр бис. Тыва дылдын сайзыраары, оон байлак, уран-чечен, арыг болуру тываларнын боттарындан хамааржыр. Тоээн дылынга хайыра чок болур болза, ол урелип, ядарап, чидип болур. Тыва дыл чоорту бокталып, ядарап бар чыткан. Ам харын тыва дылды байыдар, сайзырадыр дээш, тодаргай хемчеглерни ап чоруда берген. Оон бир херечизи болза, орус дыл-биле денге ону куруне дылы кылдыр чарлааны.

        Шаанда тыва кижилер торээн дылын аажок хумагалаар турган. Ону тода, чиге чугаалап, чогуур уезинде, херектиг черингке ажыглап чораан.

        Улуг улустун чугаазынга бичии кижилер киришпес ужурлуг турган. Ада-иези ажы-толунун чугаазын ой-шаанда эскерип, кичээнгейге алыр. Эптиг-ээлдек чугаалажыр кылдыр чанчыктырып ооредир, бир эвес хундуткел чок, анчыг состер чугаалаар апарза, ону дораан эдер: «Ынчанмас чоор, уруум. Бичии кижи ынча дивес. Ол багай сос-тур. Моон сонгаар ынчанмайн чор, уруум». Бодундан улуг кижилерни хундулээр кылдыр, а бичии кижилерни кээргээр кылдыр ажы-толун остурер турган. Кол чагыг бо: «Улуг кижилерни кырган-авай, кырган-ачай, угбай, акый дээр, бичиилерни дунмаларым дээр». Чугаа культуразын сагып билир кижи кажан-даа турамык хоон-биле чугаалашпас, хоректенмес, чугаалажып орган эжинин чугаазын электен узе кирбес, чугаа уезинде кандыг-даа шынгыы айтырыг тургустунуп келзе, эптиг-ээлдек болурун оралдажыр. Билип алдынар бе, уруглар?

  1. Бо чулер-дир, уруглар, кым билирил?

-Шын-дыр. Эр-хейлер.

-Оглерни кым коргенил, уруглар?

-Шаанда бо бистин чурттап турарывыс ышкаш бажыннар турбаан. Силернин ада-огбелеринер, кырган-аваларынар, кырган-ачаларынар  огге чурттап чорааннар.

-Оглер болза кидис болур, чуге дизе шывыы кидис, кидистен кылып каан.

-Ам бо оглерже аян-чорук кылыр бис, уруглар.

        Баштай бо огну коор бис. Бо огде  болза кончуг сагынгыр, тывынгыр, тывызыктаар улустар чурттап турар, ынчангаш тывынгырлар оо дээр. Бо оглерни анаа корбес бис, сонуургап коорде безин, ыявыла бир онаалганы куусеткеш коор бис.

-Тывынгырларнын онаалгазы бо-дур. Силерге мен тывызыктар тыптырар мен, а силер харыылаар силер.

Дорт булун, донгур аас. (Аптара).

Кара ыдым хаалга кадарды. (Шооча).

Ог иштинде алдын кадын, ойнап-ойнап удуй берди. (От).

Кежээ келир, эртен чанар. (Ореге).

Уне калбан, кире калбан. (Эжик).

-Эр-хейлер.

- Дараазында ог болза хоглугбейлер оо-дур. Мону коорде хоглуг чараш тыва ыры ырлап бээр силер.  Тараан тараа ногаа-чимис

                                Дазыр шолде сынмас турар оой-ээй.

                                Танкы ышкаш хевир сынныг

                                Даглар ужу Теве-Хаям оой-ээй.

-Эр-хейлер.

-Ам бичии дыштанып алыылынарам, уруглар.  

Сула шимчээшкин.

-Дараазында ог болза чарашпайлар оо-дур. Манаа болза национал тыва чараш хептеринер коргузуп бээр силер.

-Бо болза чечен-мергеннер оо-дур. Манаа болза кым кончуг дурген чугаа, узун-тыныш, чечен чугаа билир эвес, ону чугаалаан уруглар бо огну коор.

Чанчыл билчир-чоок торел,

Дылын билчир-хан-торел.

        Ада созун ажырып болбас,

        Ие созун ижип болбас.

-Эр-хейлер.

-Бо соолгу ог болза угаанныглар оо-дур. Бо огже кирер бис. Ону коор бис.Бо болза эн кол ог болуп турар. Бээр кирерде «Тыва дылым» деп шулукту чугаалааш кирер бис. Чуге дээрге бистин кичээливис торээн дылывыс -тыва дыл дугайында болуп турар шей, уруглар.

Тыва дылым.     Деспил-оол Санчы

Кежээлерде ыглаган чаш,

Хензиг оглун ава чайгап,

опей ырын ырлай бээрге,

ортемчей шуут шыпшын апаар.

        

Корей, кыдат, немец, орус…

Хой-ле дылдар билир-даа бол,

Хайнакталдыр холувазым

Хайыралыг тыва дылым.

 Тыва дылым-торээн дылым,

Дыннап покпес мерген дылым.

Бодал чокка сакпай эдип,

Бокталдырбас камнаар дылым.

-Чаа, бо ог иштинде чулер бар-дыр, уруглар?

-Тыва улустун эт-севи, херекселдери.

-Сонуургап корунер че, уруглар.

-Ам шупту столдарже олургулапкаш, кайы огну сонуургадынар, кайызы чараш-тыр, сеткилинерге кирер огну чуруптунар че, уруглар.

Кичээлдин туннели:        

-Богун кичээлде чунун дугайында чугаалаштывыс, уруглар?

-Кайнаар аалдап чордувус?

-Кандыг дылдын дугайында оорендивис?

-Оон ынай чуну канчалдывыс, уруглар?

-Богун кичээлде дыка эки харыыладынар, уруглар. Моон-даа сонгаар торээн дылывыс дугайында кичээлдерни, беседаларны эттирер бис, уруглар. Силер база торээн дылывыс- тыва дылывысты камнап, анаа чоргаарланып, чараш, шын кылдыр адап чоруулунар, уруглар. Четтирдим, уруглар.