II.2-4 Совершенствование методов обучения и методов воспитания через проведение открытых педагогических мероприятий на уровне ДОУ
II. 2-4 Совершенствование методов обучения и воспитания через проведение открытых педагогических мероприятий на уровне ДОУ
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
huulgaazyn_sug_kicheel.docx | 564.09 КБ |
pomenyaem_vodu_v_akvariume_kicheel.docx | 14.92 КБ |
Предварительный просмотр:
Муниципалдыг бюджеттен хандырылгалыг школа
назыны четпээн уруглар албан чери
Овур кожууннун Саглы суурунун «ЧЕЛЭЭШ» уруглар сады
Долгандыр турар хурээлел
Ажык кичээл "Хуулгаазын суг"
2-ги бичии болук
Башкы: Монгуш С. М.
2020 ч.
Тема: «Хуулгаазын суг»
Сорулгазы:
1) Уругларга сугнун эки, багай талаларын, сугнун шынарларын (суук, кадыг, бус) ооредири;
2) Уругларнын дыл, домаан сайзырадыры;
3) Уругларга сугну камнаар, хирлендирбес, хемнер, холдерге эштип тургаш оваарамчалыг болур чоруунга кижизидери.
Словарлыг ажыл: он чок, кылагар.
Арга-методу: коргузуг, тайылбыр, оюн аргазы, ТРИЗ аргазы, туннел.
Херек чуулдер: чуруктар, сут, суглуг стаканнар; сугнун бойдуста канчаар долгандыр хуулуп турарын коргускен схема;
Баш бурунгаар ажыл: уруглар-биле ужуражылга
Кичээлдин чорудуу:
Организастыг кезээ:
Башкы:
-Экии, уруглар бо хун бисте аалчылар келген. Аалчылар - биле мендилежиптер бис бе?
Эртен унер хунум-биле
Аяс чаагай эртен-биле
Эткир уннуг чаштар-биле
Аалчылар мендээ, мендээ.
Оюн «Сугжугаш»
Сугжугаш, сугжугаш
Мээн арным эки чундур
(арнын чуур)
Мээн караам кыланназын
(караан чуур)
Мээн чаагым долбанналзын
(чаагын чуур)
Мээн аскым хулумзурзун
(хулумзуруур)
Башкы:
-Чунун дугайында оюн ойнаптывыс? Бо хун кичээливис чунун дугайында-дыр, уруглар?
Уруглар:
(Суг дугайында)
Башкы: Эр хейлер! Суг дугайында. Суг кандыг- кандыг хевирлерлиг болурул, корунер даан, уруглар:
( презентация- биле ажыл).
Оюн: «Далай чалгып тур»
Далай чалгыы, бирээ
Далай чалгыы, ийи
Далай чалгыы, уш
Далайнын чалгыы турувут!
( шулуктун аайы- биле танцылаар)
Айтырыг-харыы:
- Суг чок болза кандыгыл, уруглар?( суг чок болза биске чурттаары берге)
- Сугнун дугайында чуну билир силер, уруглар?
- Кымнарга, чулерге суг херегил? (кижилерге, дириг-амыттаннарга, унуштерге);
- Кижилер, дириг-амыттаннар, унуштер суг-биле чуну канчап, ажыглап турарлар?
- Бир эвес суг чок болза кандыгыл, уруглар?
- Суг- биле бис чуну канчап турар бис?
- Сугну камгалаар деп бодаар болза, чуну канчаар болза эки?
Уругларга тайылбыр:
(презентация салыр)
- улуг улус чокта сугга ойнап болбас;
- ковуругден сугже шурап, шымнып болбас;
- эриктен ырадыр эжинмес болза эки;
- чазын эрип чыдар хемче кирип болбас, дош адаанче ойлу берип болур;
- дош чылгап, чип болбас, ында хой микроптар бар, дылынар дошка чыпшынгаш, дылынарны ханзырадыр кезиптер.
Чурук-биле ажыл «Сугну кайда ажыглап турар бис?»
( презентация)
Дуржулга: «Суг кандыг оннугул?»
Сорулгазы:
Уругларга сугнун он чок, кылагарын суттун дузазы - биле билиндирери.
Ийи стаканы салгаш – бирээзинге сугну, оскезинге сутту кудуп алыр. Чурукту суглуг стакан адаанга салгаш , уруглардан айтырар: «Чурук коступ тур бе, уруглар?(уругларнын харыылары). Улаштыр суттуг стакан адаанга чурукту салгаш, уруглардан: «Чурук коступ турар-дыр бе, уруглар?» (уругларнын харыылары).
Тайылбыр:
-Суг оттур чурук косту бээр, а сут оттур чурук козулбес. Ынчап кээрге, суг – кылагар будумел. Кылагар сугну оннуг кылдыр база кылып болур. Суглуг стаканче сутту кудупкаш, былгаптарга кылагары чидип, ак оннуг апаар. Ак оннуг чуу бар ийик, уруглар?
Башкы:
-Уруглар корунер даан, суг чуу кылдыр хула берген- дир, ижип корунерем?
( Суттуг шай)
- Суг шай кылдыр база хуула берген- дир бе?
-Ынчангаш башкылар, суттуг шайдан ижип шайланар.
Туннел:
-Чунун дугайында оорендивис, уруглар?
-Суг дугайында чуну билип алдынар?
-Сугну кайда ажыглап турар- дыр бис?
-Суг кандыг оннуг- дур?
-Сугнун кандыг дурумнери бар-дыр, уруглар?
-Четтирдим уруглар, шупту эки кичээлдээн бис.
-Эр-хейлер, уруглар!
-Кичээливис моон- биле доозулган.
Предварительный просмотр:
Муниципальное бюджетное дошкольное образовательное учреждение
Детский сад «ЧЕЛЭЭШ» с. Саглы Овюрского кожууна
ОО «Художественно-эстетическое развитие»
НОД: «Поменяем воду в аквариуме»
Возраст: Средняя
Воспитатель: С. М. Монгуш
2017г
НОД: «Поменяем воду в аквариуме»
Цель:
Учить правильно держать кисть, выполнять размашистые мазки, различать голубой цвет; вызвать интерес с гуашью; способствовать возникновению чувства радости от полученного результата.
Оборудование:
Мольберт, фланелеграф, картинки, игрушка рыбка в аквариуме, кисти, голубая краска, стаканы с водой, салфетки, листы бумаги, игру голубого и синего цвета, фигурки рыбок, несколько любых предметов.
Предварительная подготовка: воспитатель и дети рассматривают игрушку «рыбки в аквариуме», выясняют что воду в аквариуме необходимо менять, а аквариум чистить.
Ход НОД:
1. Вступительная часть.
- Я вам загадаю загадку, а вы будете его отгадывать:
Бистин чараш орээливисте
Шил бажын бар
Ол бажын иштинде
Балыктар чурттап турар
- Что это такое отгадывайте, ребята?
( Ответы детей)
Ну, конечно, это аквариум.
( Поставит на столе игрушку «Рыбка в аквариуме»).
-Но в этом аквариуме необходимо срочно поменять водичку. Сможем ли мы это сделать?
(Ответы детей)
-Но поскольку у нас аквариум игрушечный, то водичку мы будем нарисовать к листе.
2. Рисование «Поменяем воду в аквариуме».
- Посмотрите на игрушку с аквариумом. Как ты думаешь САнчай, какого цвета вода? Какую краску нам нужно подготовить?
(Голубого цвета )
-Молодец, Санчай вода голубая.
- А вы сможете отличить этот цвет от других цветов?
( Дети выполняют задание)
-Молодцы, хорошо запомнили голубой цвет от других цветов.
-Теперь мы готовы наполнить наши аквариумы с водой.
( Начинает закрашивать лист бумаги)
- Вот мы налили первое ведорочко воды, вот второе. Теперь каждый аквариум у меня заполнен наполовину. А вот теперь туда можно рыбок опускать. А теперь кажый из вас может залить водичку в свой аквариум.
( дети закрашивают лист бумаги голубой краской. Воспитатель контролирует приемы работы, оказывает помощь тем, кто испытывает затруднения, поощряет детей, дорисовывающих дополнительные детали).
- водичку в аквариумы мы налили. Пусть она постоит немного. А мы пока поиграем в игру «Море волнуется, раз».
3. Вывод:
- Молодцы, ребята вода доверху налита в аквариум. Теперь можно и рыбок опускать.
- Вода у нас какого цвета?
-Какую игру мы играли итд?