II.2-4 Совершенствование методов обучения и методов воспитания через проведение открытых педагогических мероприятий на уровне ДОУ

II. 2-4 Совершенствование методов обучения и воспитания через проведение открытых педагогических мероприятий на уровне ДОУ

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл huulgaazyn_sug_kicheel.docx564.09 КБ
Файл pomenyaem_vodu_v_akvariume_kicheel.docx14.92 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципалдыг бюджеттен хандырылгалыг школа

назыны четпээн уруглар албан чери

Овур кожууннун Саглы суурунун «ЧЕЛЭЭШ»  уруглар сады

Долгандыр турар хурээлел

Ажык кичээл "Хуулгаазын суг"

 2-ги бичии болук

https://ds05.infourok.ru/uploads/ex/061a/0009f129-0ee93137/hello_html_7781903c.jpg

                                                                                     

                                                                                   Башкы: Монгуш С. М.

2020 ч.

 Тема: «Хуулгаазын суг»

Сорулгазы:  

               1) Уругларга сугнун эки, багай талаларын, сугнун шынарларын (суук, кадыг, бус) ооредири;

               2)  Уругларнын дыл, домаан сайзырадыры;

               3) Уругларга сугну камнаар, хирлендирбес, хемнер, холдерге эштип тургаш оваарамчалыг болур чоруунга кижизидери. 

Словарлыг ажыл: он чок, кылагар.

Арга-методу: коргузуг, тайылбыр, оюн аргазы, ТРИЗ аргазы, туннел.

Херек чуулдер: чуруктар, сут, суглуг стаканнар; сугнун бойдуста канчаар долгандыр хуулуп турарын коргускен схема;  

Баш бурунгаар ажыл: уруглар-биле ужуражылга

                                             Кичээлдин чорудуу:

Организастыг кезээ:

Башкы:

       -Экии, уруглар бо хун бисте аалчылар келген. Аалчылар - биле мендилежиптер бис бе?

Эртен унер хунум-биле

Аяс чаагай эртен-биле

Эткир уннуг чаштар-биле

Аалчылар мендээ, мендээ.

Оюн «Сугжугаш»

                                               Сугжугаш, сугжугаш

Мээн арным эки чундур

(арнын чуур)

Мээн караам кыланназын

(караан чуур)

Мээн чаагым долбанналзын

(чаагын чуур)

Мээн аскым хулумзурзун

(хулумзуруур)

Башкы:  

        -Чунун дугайында оюн ойнаптывыс?  Бо хун кичээливис чунун дугайында-дыр,  уруглар?

Уруглар: 

             (Суг дугайында)

Башкы: Эр хейлер! Суг дугайында. Суг кандыг- кандыг хевирлерлиг болурул, корунер даан, уруглар:

 ( презентация- биле ажыл).

Оюн: «Далай чалгып тур»

                                             Далай чалгыы, бирээ

                                             Далай чалгыы, ийи

                                             Далай чалгыы, уш

 Далайнын чалгыы турувут!

( шулуктун аайы- биле танцылаар)

 Айтырыг-харыы: 

       - Суг чок болза кандыгыл, уруглар?( суг чок болза биске чурттаары берге)

      - Сугнун дугайында чуну билир силер, уруглар?

      - Кымнарга, чулерге суг херегил? (кижилерге, дириг-амыттаннарга, унуштерге);

      - Кижилер, дириг-амыттаннар, унуштер суг-биле чуну канчап, ажыглап турарлар?

     - Бир эвес суг чок болза кандыгыл, уруглар?

     - Суг- биле бис чуну канчап турар бис?

     - Сугну камгалаар деп бодаар болза, чуну канчаар болза эки?

Уругларга тайылбыр:

(презентация салыр)

- улуг улус чокта сугга ойнап болбас;

- ковуругден сугже шурап, шымнып болбас;

- эриктен ырадыр эжинмес болза эки;

- чазын эрип чыдар хемче кирип болбас, дош адаанче ойлу берип болур;

- дош чылгап, чип болбас, ында хой микроптар бар, дылынар дошка чыпшынгаш, дылынарны ханзырадыр кезиптер.

Чурук-биле ажыл «Сугну кайда ажыглап турар бис?»

( презентация)

 Дуржулга:  «Суг кандыг оннугул?»

Сорулгазы: 

        Уругларга сугнун он чок, кылагарын суттун дузазы - биле  билиндирери.

  Ийи стаканы салгаш – бирээзинге сугну, оскезинге сутту кудуп алыр. Чурукту суглуг стакан адаанга салгаш , уруглардан айтырар: «Чурук коступ тур бе, уруглар?(уругларнын харыылары).  Улаштыр суттуг стакан адаанга чурукту салгаш, уруглардан: «Чурук коступ турар-дыр бе, уруглар?» (уругларнын харыылары).

 Тайылбыр: 

     -Суг оттур чурук косту бээр, а сут оттур чурук козулбес. Ынчап кээрге, суг – кылагар будумел. Кылагар сугну оннуг кылдыр база кылып болур. Суглуг стаканче сутту кудупкаш, былгаптарга кылагары чидип, ак оннуг апаар. Ак оннуг чуу бар ийик, уруглар?

Башкы: 

    -Уруглар корунер даан, суг чуу кылдыр хула берген- дир, ижип корунерем?

( Суттуг шай)

    - Суг шай кылдыр база хуула берген- дир бе?

     -Ынчангаш башкылар, суттуг шайдан ижип шайланар.

Туннел:  

     -Чунун дугайында оорендивис, уруглар?

     -Суг дугайында чуну билип алдынар?

     -Сугну кайда ажыглап турар- дыр бис?

     -Суг  кандыг оннуг- дур?

     -Сугнун кандыг дурумнери бар-дыр, уруглар?

     -Четтирдим уруглар, шупту эки кичээлдээн бис.

     -Эр-хейлер, уруглар! 

     -Кичээливис моон- биле доозулган. 

C:\Users\asus\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\20200206_101510.jpg

C:\Users\asus\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\20200206_101038.jpg



Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное дошкольное образовательное учреждение

Детский сад «ЧЕЛЭЭШ» с. Саглы Овюрского кожууна

ОО «Художественно-эстетическое развитие»

НОД: «Поменяем воду в аквариуме»

Возраст: Средняя

                                                                    Воспитатель: С. М. Монгуш

 

2017г

НОД: «Поменяем воду в аквариуме»

Цель:

Учить правильно держать кисть, выполнять размашистые мазки, различать голубой цвет; вызвать интерес с гуашью; способствовать возникновению чувства радости от полученного результата.

Оборудование:

Мольберт, фланелеграф, картинки, игрушка рыбка в аквариуме, кисти,  голубая краска, стаканы с водой, салфетки, листы бумаги, игру голубого и синего цвета, фигурки рыбок, несколько любых предметов.

Предварительная подготовка: воспитатель и дети рассматривают игрушку «рыбки в аквариуме», выясняют что воду в аквариуме необходимо менять, а аквариум чистить.

                                                    Ход НОД:

1. Вступительная часть.

- Я вам загадаю загадку, а вы будете его отгадывать:

Бистин чараш орээливисте

Шил бажын бар

Ол бажын иштинде

Балыктар чурттап турар

- Что это такое отгадывайте, ребята?

( Ответы детей)

Ну, конечно, это аквариум.

( Поставит на столе игрушку «Рыбка в аквариуме»).

-Но в этом аквариуме необходимо срочно поменять водичку. Сможем ли мы это сделать?

(Ответы детей)

-Но поскольку у нас аквариум игрушечный, то водичку мы будем нарисовать к листе.

2. Рисование «Поменяем воду в аквариуме».

- Посмотрите на игрушку с аквариумом. Как ты думаешь САнчай, какого цвета вода? Какую краску нам нужно подготовить?

(Голубого цвета )

-Молодец, Санчай вода голубая.

- А вы сможете отличить этот цвет от других цветов?

( Дети выполняют задание)

-Молодцы, хорошо запомнили голубой цвет от других цветов.

-Теперь мы готовы наполнить наши аквариумы с водой.

( Начинает закрашивать лист бумаги)

- Вот мы налили первое ведорочко воды, вот второе. Теперь каждый аквариум у меня заполнен наполовину. А вот теперь туда можно рыбок опускать. А теперь кажый из вас может залить водичку в свой аквариум.

( дети закрашивают лист бумаги голубой краской. Воспитатель контролирует приемы работы, оказывает помощь тем, кто испытывает затруднения, поощряет детей, дорисовывающих дополнительные детали).

- водичку в аквариумы мы налили. Пусть она постоит немного. А мы пока поиграем в игру «Море волнуется, раз».

3. Вывод:

- Молодцы, ребята вода доверху налита в аквариум. Теперь можно и рыбок опускать.

- Вода у нас какого цвета?

-Какую игру мы играли итд?