04. Учебно-методические материалы

Дворникова Юлия Александровна

  • 1.Разработка урока по теме Festivals in Britain к учебнику Spotlight, 6:

Видео к уроку Festivals in Britain

Презентация

Упражнения к уроку

  • 2. Разработка урока по теме Schools in Britain к учебнику Spotlight,5

Видео к уроку Schools in Britain

  • 3. Презентация к уроку Анализ контрольной работы. Работа над ошибками. Повторение и обобщение материала Модуля 7 Spotlight,6
  • 4.Тренировка грамматических навыков: Put the verbs in brackets into the Past Simple:
  • 5. Reading Strategies (НГЛУ)
  • 6. Список ссылок на видеоматериалы, используемые в работе
  • 7. Разработка урока по теме "Illnesses" к учебнику Spotlight, 11 (Module 4)
  • 8. Презентация к уроку "School"? Spotlight, 5
  • 9. Modal verbs

Скачать:


Предварительный просмотр:

Разработка урока по теме “Festivals in Britain”

(Учебник "Spotlight" В.Эванс, Ю.Ваулина, О. Подоляко, Д. Дули.)

Учитель :  Дворникова Юлия Александровна, учитель 1 категории

Класс: 6

Тема урока: «Особые дни»

Продолжительность урока: 45 минут

Тип урока: урок комплексного применения знаний с использованием электронно-образовательных ресурсов.

Цели урока:

Предметные:

- развивать социокультурную компетенцию;

- актуализировать  ранее изученные  лексические единицы по теме «Праздники»;

- описывать картинку с опорой на ключевые слова;

 -воспринимать на слух и понимать нужную/интересующую информацию в аутентичных видеофрагментах, содержащих как изученные языковые явления, так и некоторое количество неизученных языковых явлений;

- распознавать и употреблять в речи глаголы в настоящем продолженном времени Present Continuous и в простом настоящем времени Present Simple;

-использовать перифраз при говорении; пользоваться языковой и контекстуальной догадкой при аудировании и чтении.

Метапредметные:

-адекватно использовать речевые средства для решения различных коммуникативных задач

-прогнозировать содержание текста по его началу, концу и иллюстрациям

Личностные:

       - воспитывать уважение и доброжелательное отношение к традициям как части культуры разных стран мира.

Оборудование: компьютер, Smart Bard, проектор, мультимедийная презентация с фотографиями праздников, мультимедийная презентация для работы на Smart Board с блюдами для рождественского стола, видеоролик “Festivals”  из видеокурса “Window on Britain” (Oxford University Press), карточки с заданиями

Ход урока.

Этапы урока:

  1. Организационный момент.
  2. Вводная беседа (речевая разминка).

Цель: мотивировать учащихся на работу и на сотрудничество.

Действия учителя.

Действия обучающихся.

  • What date is it today?
  • What festival is coming?
  • What other British holidays & festivals do you know?

  • So, who can say what we’ll speak today about?

  • Yes, you’re right. Today we’ll remember everything we know about British festivals, we’ll watch a film and learn something new about traditions of celebrating holidays in Britain.

  • It’s  13th February.
  • St. Valentine’s Day.
  • Students say the names of the festivals.

  • About holidays and festivals in Great Britain.

  1. Преддемонстрационный этап.

Цель: снять возможные трудности восприятия текста и подготовить к успешному выполнению задания.

  1. Актуализация знаний.
  1. Look at the board and guess what festival it is. (презентация с фотографиями праздников)

  1. Now try to guess what is happening in these pictures. (арест  Гай Фокса,  Рождество, Масленица)

  1. Have you ever heard this song? When do they sing it? (звучит шотландская песня “Auld Lang Syne”)

Maybe you’re right, maybe you’re wrong. We’ll see it a bit later.

  1. Активизация ранее изученной лексики. (Фронтальная работа)
  1. Look at the list of different activities! Read aloud please!

Watch parades

Offer flowers and sweets

Watch the fireworks

Do the dusting

Exchange gifts

Make special dishes

Go to school

Decorate the house

Do tests

  1. Now find the activities that people don’t usually do at festive time.

  1.  Снятие лексических трудностей.  (Работа в группах: одна команда получает карточки со словами на английском языке, другая – с их значением на русском)

Now I want to divide you into two groups. Find your pair and put your cards on the board

Blow up the Houses of Parlament

Arrest a criminal

Sign a card

Dress up as…

Burn a model of….

Take part in

Взрывать П.П.

Арестовать преступника

Подписать открытку

Наряжаться в …

Сжечь чучело…

Принимать участие в…

Students guess the festival.

Students make their suggestions.

Students read the word combinations aloud by turns.

Go to school/ do the dusting/ do tests

They go to the board and do the task.

  1. Демонстрационный этап.

Цель: Обеспечить дальнейшее развитие языковой, речевой и социокультурной компетенции учащихся с учетом их реальных возможностей иноязычного общения.

  1. 1) Now watch the 1st sequence and do exercise 1.

Match the festival to the date.

Guy Fawkes’ Night

31st October

Pancake Day

14th February

Halloween

Some time in February

St. Valentine’s Day

5th November

Exchange your sheets and check your partner’s work. (взаимопроверка)

2)Watch again and fill in the table.

FESTIVAL

What do people do on that day?

Guy Fawkes’ Night

  • Make models of Guy Fawkes

Pancake Day

 St.Valentine’s Day

Halloween

  1. 1) Watch 2nd  sequence  and complete the sentences . (2 times)

Watch the sequence and complete the sentences.

  1. The important festivals are ……………
  2. People put up ……………………………
  3. They keep their presents under …………
  4. They spend Christmas with ………………
  5.  They give …………………..

  1. Watch  3rd sequence and try to remember what the Robinsons have for their festive dinner.

Who wants to go to the board? Please, lay the table.

  1. 1)Watch  4rd sequence and try to answer  these questions:
  1. What is the last festival of the year?
  2. What do Scottish people call it?
  3. What do people do?
  4. Where is there a really big party?

They do.

Students watch the sequence twice, do the task and read their answers aloud.

Students watch the sequence twice, do the task and read their answers aloud.

Students watch the sequence once.

A student lays the table using the multimedia presentation.

Before watching the students read the questions. While watching they make notes. After watching they answer the questions.

  1. Постдемонстрационный этап.

Цель: использовать исходный текст в качестве основы и опоры для развития продуктивных умений в устной и письменной речи.

  1. Проверка предположений (презентация с фотографиями праздников)

Now let’s turn to our pictures discussed at the beginning of the lesson. I hope you can describe what is happening in those photos.

  1. Игра на отработку общих вопросов и закрепления лексики.

Let’s play “yes/no” game. I’ll divide you into 2 groups. The 1st group gets a card with the name of a festival, the 2nd one ask yes/no questions to find out what holiday 1st group have.

Учитель делит класс на 2 группы. Одна группа получает карточку с названием или картинкой праздника. Другая группа задает вопросы до тех пор, пока не угадает название. Учитель напоминает, как задавать общие вопросы и отвечать на них.

  1. Персонализация. ( Применение полученных знаний и умений относительно себя, через призму своего жизненного опыта).

What are the most popular holidays and festivals in our country? What festivals are celebrated in your family? What festival do you like best of all and why? How do you celebrate it?

  1. Обучение монологическому высказыванию  с использованием  “mind map”.

Now boys and girls, imagine that you are going to an international congress where you’ll tell about Russian holidays. Let’s think altogether what information should be mentioned in your stories.

 Учитель рисует на доске диаграмму с помощью учеников. Учащиеся сами высказывают предложения, какая информация необходима для описания русского праздника.

Who wants to try to tell us about your favourite holiday?

  1. Домашнее задание.

So, your home task is to prepare a good presentation in Power Point (with photos and a text) about your  favourite festival.

  1. Рефлексия и выставление оценок за урок.

Now the last task for today. Read the sentences to

yourself and tick the correct ones.

Now I know:

  1. who Guy Fawkes was and what he wanted to do.
  2. what British people do on Pancake Day.
  3. What special food British People have on Christmas.
  4. What the words “Hogmany”  and “Auld Lang Syne”  mean.

Now I can:

 tell about the most popular holidays and festivals in the UK and Russia

Students describe the photos and say what is happening.

Students ask and answer the questions. They can use the word combinations on the board as a prompt.

Students answer the teacher’s questions .

A student tells about a Russian holiday using the diagram.

Students tick the sentences.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Do you know holidays well?

Слайд 7

What is happening in these pictures?

Слайд 8

When do British people sing this song? Auld Lang Syne by Robert Burns Should auld acquaintance be forgot, And never brought to mind? Should auld acquaintance be forgot, And days of auld lang syne ? And days of auld lang syne , my dear, And days of auld lang syne . Should auld acquaintance be forgot, And days of auld lang syne ?



Предварительный просмотр:

  1. Watch 1st sequence and make notes in the table.

FESTIVAL

What do people do on that day?

Guy Fawkes’ Night

  • Make models of Guy Fawkes

Pancake Day

 St.Valentine’s Day

Halloween

  1. Watch 2nd sequence and complete the sentences.
  1. The important festivals are ………………………………………………….. .
  2. People put up ……………………………………………………………………… .
  3. They keep their presents under …………………………………………… .
  4. They spend Christmas with …………………………………………………….. .
  5. ) They give ……………………………………………………………………………….. .

  1. Watch the film to the end and try to answer these questions:
  1. What is the last festival of the year?
  2. What do Scottish people call it?
  3. What do people do?
  4. Where is there a really big party?

Now I know:

  1. who Guy Fawkes was and what he wanted to do.
  2. what British people do on Pancake Day.
  3. What special food British People have on Christmas.
  4. What the words “Hogmany”  and “Auld Lang Syne”  mean.

Now I can:  

tell about the most popular holidays and festivals in the UK and Russia.



Предварительный просмотр:

Технологическая карта урока английского языка в 5 классе.

Тема урока: «Школа в Англии».

Класс: 5

Тип урока: комбинировано-речевой урок с использованием электронно-образовательных ресурсов. Урок систематизации и обобщения знаний и умений.

Время: 45 минут

УМК: Ю. Е. Ваулина, Д. Дули и др. «Английский в фокусе» - М.: Просвещение, 2016 год

Учитель: Дворникова Юлия Александровна МБОУ Афонинская СШ

Цель урока: развитие навыков аудированиия с опорой на видеоряд, формирование навыков монологического высказывания и развитие социокультурной компетенции учащихся с использованием ЦОР.

Задачи урока:

Практические:

  • актуализировать ранее изученные лексические единицы по теме «Школа. Школьные предметы»;
  • воспринимать на слух и понимать нужную/интересующую информацию в аутентичных видеофрагментах, содержащих как изученные языковые явления, так и некоторое количество неизученных языковых явлений;
  • распознавать и употреблять в речи сокращенные формы глаголов в простом настоящем времени Present Simple ( I’m; He’s; She’s etc);
  • учиться задавать и отвечать на вопросы с What/How;
  • учиться строить монологическое высказывание из 4-6 предложений;

Образовательные: расширение кругозора учащихся по теме «Школы» в Англии

Воспитательные: развивать познавательную активность учащихся, уважение к культуре других стран.

Развивающие: развитие памяти, внимания, логики, культуры речи и взаимоотношений, чувства прекрасного.

УУД, формируемые на уроке:

Регулятивные: учатся осуществлять самонаблюдение, самоконтроль, самооценку, работать индивидуально  и минигруппах.

Познавательные: учатся участвовать в разнообразных играх, направленных на овладение языковым и лексическим материалом.

Коммуникативные: развитие умений сотрудничать в процессе участия в диалоге.

Оснащение урока:  учебник и рабочая тетрадь УМК “Spotlight” – 5 класс, компьютер, Smart Bard, проектор, мультимедийная презентация с фотографиями школьных предметов, видеоролик “School”  из видеокурса “This is Britain” (Oxford University Press), карточки с заданиями


Ход урока.

Этапы урока:

  1. Организационный этап. 1 мин.

Вводная беседа (речевая разминка).

Цель: мотивировать учащихся на работу и на сотрудничество.

Действия учителя.

Действия обучающихся.

  • Hello boys and girls. How are you today?
  • Are you tired? Not? That’s good.
  • How many lessons do you have today?
  • What are they?
  • What is your favourite subject? What are you good at?

 

Ученики отвечают на вопросы учителя.

  1. Постановка целей и задач следующего урока. 1 мин.

Цель: мотивация учебной деятельности учащихся.

Do you know what subjects are studied in Britain schools? Do they study Maths or the Russian language? How long does a lesson last?

So, who can say what we’ll speak today about?

Yes, you’re right. Today we’ll remember everything we know about schools and subjects and learn how to talk about our school.  

Today we’ll watch a short video about English boys and girls like you and learn about their school life.

Учащиеся говорят свои предположения.

  1. Актуализация знаний. (преддемонстрационный этап работы с видео) 8 мин.

Цель: снять возможные трудности восприятия текста и подготовить к успешному выполнению задания.

  1. Проверка домашнего задания.

But before that let’s check up your homework.

Can you pronounce these words well? What’s this? (элементы фонетической разминки), (презентация – названия предметов)презентация.ppt

 Let’s check in pairs ex. In your W.b.p.19 #1

Работа с фонетической стороной речи. Повторение слов с прошлого урока.

Взаимопроверка домашнего задания из рабочей тетради.

  1. Обобщение и систематизация знаний. 10 мин.

  1. Подготовка учащихся к обобщенной деятельности.
  • Look at the board and find the mistakes in the e-mail. (w.b.p.20#1)презентация.ppt
  • Answer my questions, please. What’s her name? How old is she? What are her favourite subjects? Who is her favourite teacher? Who’s her best friend?

  1. Воспроизведение на новом уровне.
  • How do we ask questions? Учитель побуждает учащихся к формулированию правила образования вопросов с глаголом to be in the Present Simple/
  • Now it’s your turn to ask questions. Look at the board and ask questions about Sally’s choice (w.b.p.22#7) презентация.ppt

Учащиеся находят ошибки и объясняют их.

Отвечают на вопросы..

Дают свои предположения.

Фронтальная работа. Совместно с учителем выводим схему построения вопросов на доске. Записываем в тетрадь при необходимости.

  1. Применение знаний и умений в новой ситуации. Демонстрационный этап работы с видео. 15 мин.

Цель: Обеспечить дальнейшее развитие языковой, речевой и социокультурной компетенции учащихся с учетом их реальных возможностей иноязычного общения.

Imagine that we have a guest from the UK today. (фотография мальчика на доске) What would you like to know about him?

Complete the questions  on your cards!

Read them!

Now, let’s watch a video and get ready to answer the questions. (1 просмотр видеофрагмента)This is Britain  School.avi

https://www.youtube.com/watch?v=yMUJKH1fFF0

Now watch again and get ready to choose the right option (2 просмотр видеофрагмента и выполнение работы на карточке)Choose the right option.doc

Ученики выполняют задания на карточках. Зачитывают получившиеся вопросы вслух.

What’s your name?

Where are you from?

How old are you?

What is your school name?

What subjects do you study?

What is your favourite subject?

Who is your favourite teacher?

Смотрят видеофрагмент и отвечают на составленные вопросы.

  1. Контроль усвоения. Постдемонстрационный этап работы с видеоматериалом. 8 мин.

Цель: использовать исходный текст в качестве основы и опоры для развития продуктивных умений в устной и письменной речи.

  1. Проверка правильности выполнения задания.

Let’s check your answers.

  1. Персонализация.

And what about schools in Russia? Your school?

Tell Jammie about your school and your school life.

What can we tell him about?

  1. Обучение монологическому высказыванию. Составляем план рассказа при помощи Mind map

  1. Домашнее задание. Инструктаж. Р.т.стр.20.№4 ,стр.22 №8,9

Совместная проверка понятого содержания видео.

При помощи учителя составляем рассказ про свою школу.

  1. Рефлексия. Подведение итогов. Выставление оценок. 2 мин

Now tell me if you know

  • what school subjects are studied at British schools?
  • How long a lesson lasts?
  • Who Lolly Pop Lady is?
  • Do they wear a uniform?
  • Do they have breaks? Etc.
  • How to ask and answer questions about your school?


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Анализ контрольной работы. Работа над ошибками. Spotlight, 6 Module 7

Слайд 2

- review the vocabulary from Module 7 - review the rule for the Past Simple Tense - review regular and irregular verbs - review the difference between Present Simle/ Present Continuous / Past Simple - find and correct mistakes in the test

Слайд 3

Read and match clean busy beautiful crowded relaxed happy Wealthy Bored stressed poor quiet miserable polluted deserted ugly Excited Read and match

Слайд 4

Restore the text There are lots of ruined buildings after the tornado. Nobody goes to the post office and buys weekly newspapers. You don’t see naughty children in the streets. You don’t hear a loud music and nobody knocks on your door. Nobody lives in the town now. It is a ghost town.

Слайд 7

Now Last Sunday Usually Look! 20 years ago Always yesterday Am Are +Ving Is V2 (did) V1 (do/ does)

Слайд 9

the vocabulary from Module 7 how to use the Past Simple Tense regular and irregular verbs in the Past Simple the difference between Present Simle/ Present Continuous / Past Simple how to find and correct mistakes in the test



Предварительный просмотр:

Put the verbs in brackets into the Past Simple:

50 years ago it ………….(be) a very busy town. About 5 thousand people …………(live) there. They …………(build) houses, ………..…..(meet) with friends, ……………(cook) food, ………...(play) sports, …….…….(go) shopping, …………….(have) great time.

Lots of the people ……….(work) on farms. They ..……….(keep) farm animals and ………………(take) care of them.

After the tornado people ……………….(leave) the town because it ………..(be) completely destroyed.

Put the verbs in brackets into the Past Simple:

50 years ago it ………….(be) a very busy town. About 5 thousand people …………(live) there. They …………(build) houses, ………..…..(meet) with friends, ……………(cook) food, ………...(play) sports, …….…….(go) shopping, …………….(have) great time.

Lots of the people ……….(work) on farms. They ..……….(keep) farm animals and ………………(take) care of them.

After the tornado people ……………….(leave) the town because it ………..(be) completely destroyed.

Put the verbs in brackets into the Past Simple:

50 years ago it ………….(be) a very busy town. About 5 thousand people …………(live) there. They …………(build) houses, ………..…..(meet) with friends, ……………(cook) food, ………...(play) sports, …….…….(go) shopping, …………….(have) great time.

Lots of the people ……….(work) on farms. They ..……….(keep) farm animals and ………………(take) care of them.

After the tornado people ……………….(leave) the town because it ………..(be) completely destroyed.


Check yourself.

50 years ago it was a very busy town. About 5 thousand people lived there. They built houses, met with friends, cooked food, played sports, went shopping, had a great time.

Lots of the people worked on farms. They kept farm animals and took care of them.

After the tornado people left the town because it was completely destroyed.

  1. mistake – 5

2-4 mistakes-4

5-6 mistakes – 3

>6 mistakes - 2



Предварительный просмотр:

Список ссылок на видеоматериалы для уроков английского языка и внеурочных занятий

Класс

Тема занятия

Название материала

ссылка

2

Алфавит

Песенка

www.youtube.com/watch?v=BELlZKpi1Zs

2

Приветствие

“The Greeting song”

www.youtube.com/watch?v=gVIFEVLzP4o

2

Семья

Песенка “Finger Family”

www.youtube.com/watch?v=AYMOM9aR6eM

2

Счет до 10

Песенка “Little numbers”

www.youtube.com/watch?v=dk9Yt1PqQiw

2

Модальный глагол CAN

Песенка “What can you do?”

www.youtube.com/watch?v=qI7nYvVXudo

2

Цвета

Песенка “The colour song”

www.youtube.com/watch?v=xPWZu4LDmQM

2

Еда

“Ice cream song”

www.youtube.com/watch?v=BqVkRSO2h_M

3

Дни недели

“Days of the week”

www.youtube.com/watch?v=7AvNq2CQnOI

3

Названия месяцев

“Months of the year”

www.youtube.com/watch?v=-4s-ut7N0jQ

3

Новый год

“Jingle bells”

www.youtube.com/watch?v=eQ34DSTjsLQ

3

Одежда

“Clothes Vocabulary”

www.youtube.com/watch?v=taoCF1cKZSY

3

Еда

“Food Vocabulary”

www.youtube.com/watch?v=UaqISEs_uj0

4

Время

“What’s the time?”

www.youtube.com/watch?v=RBvmO7NgUp0

4

Погода

“The weather song”

www.youtube.com/watch?v=I8GeA3anPdo

4

Погода

“the weather forecast”

www.youtube.com/watch?v=gpBuaU5OPi8

5

Праздники и фестивали в Великобритании  

Учебный фильм

“This is Halloween”

www.youtube.com/watch?v=TSsPTSMWoJE

Учебный фильм “Festivals in Britain”

www.youtube.com/watch?v=0xTVlXoEtzE

5

Хэллоувин

Песенка

www.youtube.com/watch?v=DPRaY5QWKIk

5

Хуллоувин

Песенка-танец “The Skeleton Dance”

www.youtube.com/watch?v=e54m6XOpRgU

4/5

Школа. Школьные предметы

Учебный видеофильм

“School in Britain”

www.youtube.com/watch?v=yMUJKH1fFF0

4

Праздники и фестивали в Великобритании  

Учебный видеофильм

 “Christmas in England”

www.youtube.com/watch?v=YzSGEeaYvJc

6

Типы домов. Мой дом.

Учебный видеофильм

 “Homes in Britain”

www.youtube.com/watch?v=xcChAAprN2Q

8

Лондон

Учебный видеофильм

 “This is London”

www.youtube.com/watch?v=P2WQBD6nNY4

8

Лондон

Учебный видеофильм

 “About London”

www.youtube.com/watch?v=ikssjG1GYqU



Предварительный просмотр:

Конспект урока английского языка по теме «Опасность» (11 класс, «Spotlight»).

Цели:

1. Закрепление лексического материала по теме.

2. Воспитание толерантности и взаимоуважения.

3. Развитие креативного мышления и языковой догадки.

Задачи:

1. Развивать речевые навыки.

2. Совершенствовать навыки аудирования.

3. Совершенствовать диалогическую речь.

4. Обучать чтению с извлечением основной информации.

5. Совершенствовать словообразование.

6. Тренировать память.

Ход урока.

1. Орг. момент. Приветствие. The aim of our lesson is to practise vocabulary.

2. Работа с пословицами.

Let’s read the proverbs, explain what they mean and try to find the Russian equivalent for each. What proverb do you personally agree with?

1.Good health is above wealth.

2.An apple a day keeps the doctor away.

3.Early to bed, early to rise makes a man healthy, wealthy and wise.

4.A sound mind in a sound body.

3.Составить пятистрочный стих.

Let’s create 5-senses poem.

You have the structure of 5-senses poem in your cards. You’ll have 3 minutes to create a poem.

Health is…

• It smells like …

• It tastes like …

• It sounds like …

• It looks like …

• It makes me feel …

Let’s check.

3. Работа с текстом.

Good Health Is Above Wealth

There is a good proverb in English:» Good health is above wealth». Health was valued greatly in all times and in all countries.

The ancients said: «A sound mind in a sound body». Therefore we must live a (health) life. A healthy way of life consists of physical exercises, good plain food, absence of bad habits, such as (smokе) and (drink). Our town life today gives us little opportunities for (physic) exercises and motion. We have running water and central heating in our flats, we like to sit in a comfortable armchair and watch TV on our days off. We often forget that fresh air and exer¬cises are good for the health.

We eat much meat and sugar, but not much fruit and vegetables. The problem of food is very important for the healthy way of life. We may again remember another English proverb: «An apple a day keeps the doctor away». Doctors always advise us to eat more veg¬etables and fruit, because there are very many vitamins in them.

Everybody who has bad habits must try to give them up, if he doesn’t want to fall ill. Besides, it is not very (use) to sit up late at night before a TV-set and sleep till noon the next day. And another English proverb says: «Early to bed, early to rise makes the man healthy, wealthy and wise».

A person is healthy when he is free of illness. But if you are ill or have sharp pain you have to go to the doctor immediately. He will listen to your lungs. Then the doctor will take your blood pressure and feel your pulse. If you have a bad cold, а high temperature and hacking cough, when you have a sore throat, it will be difficult for you to swallow and to breathe.

Perhaps the doctor will ask you to buy the medicine and to stay in bed for some days. If the doctor (prescribe) a medicine for you, you should take it (regular). You will drink warm milk if you have a (run) nose. You will recover (early) if you stay in bed.

People all over the world are fond of sport and games. Sport makes people healthy and keeps them fit. All necessary facilities are (provide) for them: stadiums, sports grounds, swimming-pools, skating rinks, football fields.

In general, our people are fond of sport and games, but many of them watch football, hockey and basketball on TV, lying on a comfortable sofa.

If you want to keep fit you must go in for one kind of sport or another.

Sport, healthy food and absence of bad habits help us to live a healthy life. It can help us to relax and to keep fit, to make new friends and to plan our life, to develop our mind and body and to be strong.

Предтекстовый этап.

1. Read the title and tell what is this text about.

2. Name the synonym to the expression «to be free of illness».

3. Name the antonym to the word «high».

4. Match the words.

Runny

Bad

High

Sharp

Feel

blood

temperature

pain

habits

pulse

nose

pressure

Текстовый этап.

Read the text silently and open the brackets.

Read the sentences with words in bold.

Answer the question «What is the main idea of the text”?

Послетекстовый этап.

Name the main rules how to be healthy and strong.

( — get up early and go to bed early;

— take regular exercises;

— take a cold shower every day;

— eat healthy food and never smoke;

— wash the hands before you eat and clean your teeth twice a day, etc.)

5. Аудирование.

а. Listen to the song 2 times, answer the questions «How does the singer face the problem? Is he fighter or not?» and then you’ll fill in the gaps.

b. Let’s read by chain.

Sometimes in life, disaster strikes!

It happens every day

Life brings risks and challenges

And troubles come your way

Whatever dangers I may face

I know that I’ll survive

I’ll never let life get me down

I’m glad to be alive

I’ll survive against all odds

I know that I’ll get through

As long as I stay positive

There’s nothing I can’t do

No matter what my problems are

I’ll take them in my stride

I’ll never let them conquer me

I’ll never run and hide

I’ve got determination

I don’t give up easily

I’d take on the world and win

No problem can beat me

Sometimes in life, … strikes!

It happens every day

Life brings risks and challenges

And troubles come your way

Whatever … I may face

I know that I’ll survive

I’ll never let life get me down

I’m glad to be …

I’ll … against all odds

I know that I’ll get through

As long as I stay …

There’s nothing I can’t do

No matter what my … are

I’ll take them in my stride

I’ll never let them conquer me

I’ll never run and hide

I’ve got …

I don’t give up easily

I’d take on the world and win

No problem can … me

6. Ролевая игра.

Ребята делятся на группы по 3-4 человека, в каждой группе есть врач и пациенты.

Каждый пациент имеет карточку. Перед диалогом необходимо написать свое имя, заболевание в индивидуальную карточку, после диалога – советы доктора.

Каждый диалог длится не более 2,3 минут.

You would like to visit a doctor because you have health problem. You need the doctor ‘s advice.

Your name

Illness

Doctor’ s advice

Ответить на вопросы (после работы в группах).

1. What health problem did you have?

2. Did the doctor help you?

3. Who had a hacking, dry cough?

4. What was doctor’s advice?

5. Who had a heart attack?

6. What should you do to get well?

7. Who had a sore throat?

8. What was doctor’s advice? etc.

7. Рефлексия.

Was the lesson interesting or not ? Why?

What was the most interesting for you ?

8. Заключительный этап урока.

Домашнее задание: упр. 1,2 стр. 28 (Р.Т.).

Выставление отметок. Подведение итогов урока.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

SCHOOL

Слайд 2

A schoolboy A schoolgirl A pupil A friend A

Слайд 3

A desk A chair 2+2=? A board A map A bell Floor

Слайд 4

A classroom A door A window

Слайд 5

Colour pencils A book An exercise-book A pen A pencil A marker

Слайд 6

A schoolbag A rubber A pencil box A ruler

Слайд 7

Что должна взять с собой в школу ученица, что – учитель, а что уже находится в классе? colour pencils, a window, a red pen, a ruler, a blue pen, a marker, a book, a bag, a schoolbag, a desk An exercise- book, a box, a board, a chair, a rubber, a map, a pencil

Слайд 8

Помоги Винни найти лишнее слово. Объясни свой выбор: A pencil, a pen, a ruler, a marker; A teacher, a school. a schoolgirl, a pupil; An exercise- book, a floor, a door, a window. A school, a classroom, a book, a door; A chair, a school, a teacher; A board, a box, a door, a floor.

Слайд 9

Помоги Дональду разделить слова: schoolpencilwindowfloorchairrubberbellmapfriend

Слайд 10

Из слов написанных на доске пропали все гласные. Помоги Жасмин догадаться о чем идет речь: Tchr Dr Flr Dsk Wndw Schlby Schlgrl Rlr Chr Rbbr Clssrm Mp

Слайд 11

Помоги Пете выбрать правильный ответ: I go to school with my friend/ my teacher. I draw with a pencil/ a ruler. I write with a pen/ a rubber. I write in my book/ my exercise-book. I sit on a chair/ on a desk. My name is Jane. I am a schoolboy/ a schoolgirl.

Слайд 12

Прочитай внимательно рассказ Джейн. Она так спешила его написать, что сделала много ошибок. Постарайся найти их: My name is Jane. I am a schoolboy. Every day I take my books, my exercise-books, a pen, colour pencils, a rubber, a ruler, a desk and put them into my schoolbag. I go to school with my teachers. At the lessons we read, we draw and we write in our books. I like my school very much. Перепиши Рассказ Джейн без ошибок


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

MODAL VERBS

Слайд 2

CAN / COULD МОГУ УМЕЮ COULD (не могли бы….) I can help you. The boy can swim well. I can speak English. When I was a child I could run very fast. Could you repeat it again?

Слайд 3

MAY / MIGHT МОЖНО ВОЗМОЖНО May I come in? – Yes, you may. Where is Pam? – She may be late, I think.

Слайд 4

MUST ДОЛЖЕН (очень строго) ОБЯЗАН You mustn’t cross the road against the traffic lights! You must study this poem by heart!

Слайд 5

SHOULD СЛЕДУЕТ (совет) ЖЕЛАТЕЛЬНО (рекомендация) If you want to be successful in your future you should study foreign languages. Teachers shouldn’t be over strict.

Слайд 6

NEED НУЖНО НАДО I need your help! You needn’t go to school tomorrow-it’sSunday.

Слайд 7

MUST / CAN / MAY … .I come in? You ….not smoke here. … take your book? He …not speak German yet. What …you see on the map? Her granny …knit very well. No one ….drink alcohol when he/she drives.

Слайд 8

TRANSLATE INTO ENGLISH Моя сестра не умеет кататься на лыжах. Можно мне задать Вам вопрос? Мы должны сегодня сдать тетради?- Нет, не надо. Может быть, он занят сейчас. Ему следует обратиться к врачу. Вам не нужно делать это упражнение. Но правило вы обязаны выучить наизусть. Я умела высоко прыгать, когда мне было 10 лет. Не могли бы Вы помочь мне?