Олимпиада по родному языку 3-4 классы
Материал к региональной олимпиаде
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
olimpiada_po_kalmytskomu.docx | 17.79 КБ |
tanldlhn.pdf | 192.26 КБ |
vizitka_badmaevoy_amuli.pdf | 238.86 КБ |
Предварительный просмотр:
В 2014-2015 учебном году работа секций «Калмыцкий язык для детей нетитульной национальности» (3-5, 6-8 кл.) и «Национальные классы» (3-4, 5-6 кл.) будет продолжена в форме «Ролевая игра».
Выбор темы определяется целями проведения ролевой игры, а также содержанием программного материала. Обучающимся предлагается на выбор несколько вариантов проблем, связанных с конкретной учебной темой. Тема разбивается на отдельные вопросы, которые необходимо сообщить обучающимся для организации самостоятельной работы участников ролевой игры.
Учителям калмыцкого языка и литературы при подготовке обучающихся 3-5, 6-8 классов нетитульной национальности и обучающихся 3-4, 5-6 национальных классов необходимо обучить правилам и нормам групповой коммуникации согласно данным рекомендациям.
Задания для секции
«Калмыцкий язык для детей нетитульной национальности»
1-гч баг (3-5 кл.)
Төр: «Йиртмҗин бәәдл».
Базовый диалог:
- Санл, менд!
- О-о, менд, Нүүдлә!
- Эндр сәәхн өдр болҗана?
- Э-э, дулан ирв?
- Эн хаврин түрүн өдр.
- Чик, эндр моһа сарин негн.
- Һаза һарад наадый!
- Йовый!
***
- Мендвт, күүкд!
- Мендвт, багш!
- Эндр ямаран өдр? Самбрт бичий!
- Эндр бар сарин тавн.
- Эн сард йиртмҗ ямаран болна?
- Һаза киитн.
Төр: «Элст – Хальмг Таңһчин хотл балһсн».
Базовый диалог
- Байрта, менд!
- Менд, Өлзәтә!
- Хаврин амрлһан яһҗ давулнач?
- Элст балһс орх санатав.
- О-о, дала соньн юм үзхч!
- Чик!
***
- Мендвт, күүкд!
- Мендвт!
- Тадн – Хальмг Таңһчин гиичнр.
- Э-э, бидн Хальмг Таңһчин тускар умшлавидн.
- Хальмг Таңһчин холт балһсн ямаран?
- Элст балһсн.
2-гч баг (6-8 кл.)
Төр: «Хальмг улсин амн үгин зөөр».
Базовый диалог
- Мендвт, күүкд!
- Мендвт, багш!
- Күүкд, хальмг үлгүр кен меднә?
- Күн-ахта, девл-захта.
- Йир сән! Тәльвртә тууль кен меднә?
- Ааһд алг булг. Эн юмб?
- Эн нүдн.
***
- Аав, мендвт!
- Менд, ач!
- Ямаран бәәнәч?
- Эн-тер уга.
- Нанд хальмг тууль келҗ ас.
- Э-э, келҗ өгнәв.
- Ода бидн класст “Кеедә” гидг тууль умшчанавидн.
- Хальмг улст туульс дала.
Төр: «Хальмг улсин дуд»
Базовый диалог:
- Бадм, менд!
- Менд, Басң!
- Хальмг улсин дуд соңснач?
- Э-э, соңснав, мини телефонд цөөкн хальмг дуд бәәнә.
- «Ээҗин цә» ду меддвч?
- Уга, соңсад угав, чини телефонд бәәнү?
- Э-э, бәәнә, хамдан соңсий!
***
- Ээҗ, мендвт!
- Менд, Цаһан!
- Ээҗ, гем-шалтг уга бәәнт?
- Гем уга.
- Хуучн хальмг дуд меддвт?
- Э-э, хуучн дуд дала. “Хар келн тоһрун” гидг дууна 2-3 бадг меднәв.
- Би тиим ду соңсад угав.
Секция «Национальные классы»
(3-4 классы)
1. обучающиеся подходят друг к другу и с обязательной улыбкой обмениваются репликами (к примеру, «таньлдсндан байрлҗанав”, “харһсндан байрта бәәнәв”)
2. обучающиеся обращаются друг к другу с вежливыми просьбами (к примеру, «буйн болтха», «нанд цәәлһҗ өгич”).
4. обучающиеся рассказывают друг другу о столице нашей республики — городе Элиста, достопримечательностях, любимых местах, подкрепляя высказывания примерами.
5. работая вместе, обучающиеся выражают друг другу благодарность за оказанную помощь, за приятную беседу и т. д.
7. обучающиеся слушают друг друга и кивают в знак согласия или несогласия (шог марһан).
Ролевая игра по теме “Элст – хотл балһсн”
Базовый диалог:
- Мендвт, мана гиичнр! Альдас ирвт?
- Мендвт, Моңһлас.
- Би тана орчулачв. Мини нерн Дорҗ. Ю үзх санатавт?
- Тана хотл балһснла таньлдхар седҗәнәвидн.
- Би таднд балһс үзүлнәв. Хәләтн, Хальмгин хурл...
***
- Танас сурҗ болхий?
- Э – э.
- Мөңк һал альд бәәнә?
- “Иньгллт” гидг нертә паркд бәәнә.
- Ямаран соньн юм медхәр бәәнәт?
- Хальмгин алдр үрдүдин нерд медхәр седләвидн.
- Дорд үзг хәләһәд йовтн. Тенд эднә зургуд өлгәтә....
Ролевая игра по теме «Хаврин цаг».
Базовый диалог:
- Көвүн, менд!
- Менд!
- Би чамла таньлдхар седҗәләв.
- Таньлдый.
- Мини нерн Бадм.
- Би -Байр.
- Чини дурта җилин цаг ямаран?
- Нанд хавр таасгдна!Чини дурта цаг ямаран, Бадм?
- Би цанар дошхдан дуртав. Тегәд үвлд дуртав.
***
- Менд, Айса!
- Менд, Сәәхлә!
- Чи альдвч?
- Би һаза наачанав.
- Эндр йиртмҗин бәәдл ямаран?
- О, эндр йир дулан, нарта өдр!