Разработки уроков, внеурочных занятий
Разработки уроков, внеурочных занятий
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
plan_uroka.doc | 62.5 КБ |
konkurs_enjoy_english.docx | 196.52 КБ |
intellektualnaya_yarmarka_rack_your_brains.docx | 37.6 КБ |
Предварительный просмотр:
Построение открытого урока «How to create stories» (Урок наставничества) для учащихся 7 класса
Тема урока: How to create a story
Цели урока: Развитие навыков чтения, говорения, письма, аудирования
- развитие коммуникативной культуры учащихся
- обеспечить применение учащимися знаний и способов действий в разнообразных ситуациях
- развитие личностно-смыслового отношения к учебному предмету
Этапы урока | Характеристика деятельности | УУД |
Мотивация (самоопределение) к учебной деятельности | Good morning, children! Glad to see you. How are you? There are a lot of guests in our lesson today. Let’s greet them all together. Smile and say «Good morning» | Регулятивные: волевая саморегуляция. Личностные: действие смыслообразование Коммуникативные: планирование учебного сотрудничества с учителем и со сверстниками. |
Актуализация и пробное учебное действие. | Do you like reading books? How often do you read books? Well done, my dear children! Look at the board! (слайд 2) Once upon a time… What are we going to speak about if I have started our lesson with these nice words? ( Pupils answer the question “ The beginning of the story”) What do you think we are going to do during our lesson? Yes. OK. Very well. You are right, my dear friends. That is the aim of our lesson. Today we are going to learn how to create a story, to tell a story and fill out these empty pages. I need some assistants (mentors) today at the lesson.(Саша, Артём, Ваня, Настя, Дима, Ева) Your task is to help classmates to be sure, to feel happy and to check their answers in different situations. | 1. Отвечают на вопросы о чтении, книгах 2. Отвечают на главный вопрос Познавательные: общеучебные: Ученики вспоминают, выбирают и применяют ранее усвоенную лексику, необходимую для выражения мыслей логические: ученики проводят анализ, синтез, выбор оснований для ответа. Регулятивные: целеполагание как постановка учебной задачи. Ученики прогнозируют тему урока планирование, прогнозирование. Познавательные: умение структурировать знания; постановка и формулирование проблемы; умение осознанно и произвольно строить речевое высказывание. |
Выявление места и причины затруднения | Creating stories, especially telling them is a challenge in any language. All stories are narrated in the Past tense. We should repeat the second form of regular and irregular verbs. For example, go – the second form … Walk-…., listen…., see-… etc. | 1. Ученики стараются высказать свои предположения. Регулятивные: контроль, коррекция прогнозирование (при анализе пробного действия перед его выполнением) |
Постановка учебной задачи |
You are working in pairs now. One of you is a mentor. The other one is a mentee. Mentors are supposed to complete the gaps and read the verbs aloud while mentees are supposed to repeat these verbs correctly. Then I will check mentees. You have a time limit . I give you 3 minutes. I will check some of you. (Pupils work in pairs) I appreciate your work. | Учащиеся работают в парах, отрабатывают глаголы в прошедшем времени, наставники проверяют знание глаголов у наставляемых. Коммуникативные: планирование учебного сотрудничества со сверстниками, инициативное сотрудничество в поиске и сборе информации; управление поведением партнера; умение выражать свои мысли. Познавательные: общеучебные: умение правильно произносить глаголы в прошедшем времени; УУД постановки и решения проблем: помощь наставников в закрепление глаголов прошедшего времени |
Реализация построенного проекта. | Now, when I can see that you are good at using verbs in the Past tense, we can do more interesting and difficult work in order to create and tell a story. Now you are going to work in groups. You will join each other and work in three groups. You are the first group. Your mentor is… You are the second group. Your mentor is… You are the third group. Your mentor is… Don’t you mind? | Учащиеся в группах совместно обсуждают ход работы Коммуникативные: планирование учебного сотрудничества со сверстниками, инициативное сотрудничество в поиске и сборе информации; управление поведением партнера; умение выражать свои мысли. Познавательные: общеучебные: поиск и выделение необходимой информации, применение методов информационного поиска; смысловое чтение и выбор чтения в зависимости от цели; умение осознанно и произвольно строить речевое высказывание; логические: построение логической цепи рассуждений, анализ, синтез. УУД постановки и решения проблем: самостоятельное создание способов решения проблем поискового характера |
Первичное закрепление с комментированием во внешней речи | There are three sets of the pictures. Your task is to put the events to make a story according to the pictures. You should work all together and the mentors should control, check and correct. When the group is ready, you should read it aloud. While working the mentors are supposed to choose the members of the group to introduce the story to the audience. | Ученики обсуждают составление рассказа, подбор средств и оформление работая в группах Коммуникативные: управление поведением партнера; умение выражать свои мысли. |
Самостоятельная работа с самопроверкой по эталону | Pupils put the story in order according to the pictures in groups. Ok. Check your answers looking at the board. It’s perfect. A storm of applause. | Регулятивные: контроль в форме сличения способа действия и его результата с заданным эталоном;, коррекция; оценка – оценивание качества и уровня усвоения; коррекция. Познавательные: общеучебные: умение осознанно и произвольно строить речевое высказывание |
Физкультминутка | You have been working very hard. It’s time to do our favourite exercise. Who is our PE teacher today? | Здоровьесберегающие |
Включение в систему знаний и закрепление. | Now it‘s time to create our story and to fill out these empty pages. (Слайд) Every group has its own part of the story. The first group is responsible for beginning of the story. The second one should continue. The third one will finish. Everybody in your group should take part in telling the story. (Pupils create the story and tell it ) Your story is perfect. It is such a wonderful story that is worth watching by many people. Would you like to watch this story? (watching “Goldilocks and 3 bears) | Коммуникативные: управление поведением партнера; умение выражать свои мысли. Познавательные: общеучебные: умение осознанно и произвольно строить речевое высказывание |
Информация о домашнем задании | Your HW is to write the full story sharing your parts of the story with the other groups. | Написать полученный рассказ в тетрадь |
Рефлексия учебной деятельности на уроке (итог урока). | There are a lot of pages in the book in the English language. Would you like to continue this book? I have empty pages for everybody. If you want to continue our book, take a page. If you don’t, stay at your place. Mentors, you have done excellent work today. Thank you very much. | Ученики оценивают, что им удалось легко и над чем им следует работать Познавательные: общенаучные: умение структурировать знания; оценка процесса и результатов деятельности. Коммуникативные: умение выражать свои мысли. Регулятивные: волевая саморегуляция; оценка – выделение и осознание учащимися того, что уже усвоено и что еще подлежит усвоению, прогнозирование. |
Предварительный просмотр:
Игра «ENJOY ENGLISH»
Цель: повышение мотивации учащихся к изучению английского языка.
Задачи:
- способствовать социально-личностному развитию учащихся;
- развивать умение учащихся работать в команде;
- обеспечить возможность в практической деятельности использовать знания, умения и навыки, полученные на уроках английского языка;
- содействовать повышению познавательного интереса к английскому языку;
- выявить и поддержать способных, талантливых учащихся.
Станция «Фонетическая»
1. Underline the words with these sounds: 7 points
[ ai ] – night, hi, sing, live
[ e ] – man, tan, red, bread
[ æ ] – cat, ten, men, bed
[ i: ] – sit, seat, he, life
Станция «Аудирование»
https://www.liveworksheets.com/lv3159814xk 5 points
Станция «Лексическая»
https://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=4818
Write a, e, i, o or u 16 points
dg | ct | bd | ht | lg | pn | fx | mlk |
cp | sn | fsh | wb | bt | pg | frg | nst |
Станция «Грамматическая»
Choose the correct answer. 20 points
https://www.liveworksheets.com/qe3023459ju
Станция «Письмо»
https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/Grammar/Nouns/Nouns_Sorting_ir487952dq
Place the words below into the correct columns | |||
town | fireman | ruler | car |
boy | zoo | street | baby |
paper | book | pencil | doctor |
Person | Place | Thing | |
4 points | 3 points | 5 points |
12 points
Total: 60 points
Предварительный просмотр:
Интеллектуальная ярмарка «RackYourBrains»
для учащихся 5-9-х классов.
Цель: повышение мотивации к изучению английского языка
Задачи:
образовательная– углубление и расширение лингвострановедческого материала по английскому языку;
развивающая – развитие мышления, языковой догадки, познавательного интереса и кругозора учащихся;
воспитательная – воспитание дружелюбного отношения к иноязычной культуре.
Краткое описание мероприятия(материал можно использовать на предметной неделе в школе):
в течение недели учащимся предлагается ответить на английском языке на вопросы, касающиеся страноведения Великобритании, а также выполнить задания на знание английского языка. За каждый правильный ответ учащиеся могут получить от 1 до 5 «фунтов стерлингов» в зависимости от уровня сложности задания, обменивая свои правильные ответы в «пункте обмены валюты» (заранее определяется кабинет). Затем полученные «фунты» учащиеся могут обменять на отметки у своих учителей английского языка. Предлагается следующийкурс «обмена валюты»: 5 «фунтов» - отметка 5, 3-4 «фунта» - отметка 4, 1-2 «фунта» - утешительный приз. Всего заготовлено 75 заданий общей «стоимостью» 225 «фунтов». На «проданные» вопросы вывешивается правильный ответ.
Необходимое оборудование:задания для учащихся (оформлены на отдельном стенде), «фунты стерлингов», объявление о ярмарке.
Пример «фунта»:
Пример объявления об интеллектуальной ярмарке для учащихся:
Внимание! Внимание! Внимание! ВСОШ№ 1 c9по 14февраля 2015г. проводитсяинтеллектуальная ярмарка «RackYourBrains» Отвечайтенавопросыпо-английски, «зарабатывайтеденежки» иполучайтеусвоегоучителяанглийскогоязыкаПЯТЕРОЧКИ!!! Свои правильные ответы в письменной форме вы можете обменять на фунты (£) в пункте обмена валют, не забудьте указать номер вопроса. Торопитесь, количество вопросов ограничено! Режим работы обменного пункта (каб. № 310): 14 февраля, – 13.25 – 13.50 Курс обмена валюты: 5 фунтов – отметка «5» 3-4 фунта – отметка «4» 1-2 фунта – утешительный приз Goodluck!!! |
Примеры заданий для учащихся с ключами:
Вопросы стоимостью 1 фунт(необходимо дополнить иллюстрациями, пример показан на фотографии).
- The flower in the picture is a sunflower.
- The man in the picture is a plumber.
- This sea creature is a lobster.
- If someone hits you in the eye, you get a black eye.
- Haggis is a traditional Scottish dish.
- The man in the picture is playing the violin .
- The man in the picture is a referee.
- This popular fast food comes from Germany, it’s a hamburger.
- The bird in the picture is a peacock.
- The man in the picture is a conductor.
- The men in the picture are fighting.
- The man’s hobby is hiking.
- This sea creature is an octopus.
- This flower is a carnation.
- The girl’s hair is wavy.
Вопросы стоимостью 2 фунта.
- The plural of “boot” is “boots”, what is the plural of “foot”? – feet
- There is neither pine nor apple in this fruit. – pineapple.
- This vegetable has no egg in it. – eggplant.
- This Australian animal is not a bear. – koala.
- There’s neither mush nor room in it. – mushroom.
- The plural of “mouse”. – mice.
- The opposite of “soft”. – hard.
- You can find it in every classroom but it isn’t always black. – blackboard.
- A synonym of “lunatic”. – crazy.
- A synonym of “expensive”. – pricey.
- The opposite of “slowly”. – fast.
- A synonym of the word “language”. – tongue.
- The past form of “teach”. – taught.
- The past form of “bite”. – bit.
- This dog is not always grey. – greyhound.
Вопросы стоимостью 3 фунта.
- The capital of Northern Ireland is Belfast.
- The British flag is often called the Union Jack.
- The highest mountain in the UK is Ben Nevis.
- The famous British newspaper which is printed on pink paper is The Financial Times.
- The mysterious Loch Ness Monster is from Scotland.
- Stonehenge is about 4000 years old.
- British kings and queens are crowned at Westminster Abbey.
- Madam Tussaud’s is a museum of wax figure.
- Nelson’s Column is situated in Trafalgar Square.
- The London Underground is often called the tube.
- The Tower of London was started by William the Conqueror.
- The Beatles started their career in Liverpool.
- The famous Globe theatre where Shakespeare staged his plays is situated in London.
- King Henry VIII had 6 wives.
- The kilt is a skirt.
Вопросыстоимостью 4 фунта.
46. Who gave London its first name? – the Romans.
47. Who said “When a man is tired of London, he is tired of life?” – Samuel Johnson.
48. Which is the oldest part of London? – the City.
49. Which birds, according to legend, protect the Tower of London? – Ravens.
50. Which is the most famous shopping street in London? – Oxford Street.
51. What is the London Eye? – an observation wheel.
52. Where are the Crown Jewels kept? – the Tower of London.
53. What is the family name of the present royal family? – Windsor.
54. When did Queen Elizabeth II become Queen? – 1952
55. How many rooms are there in Buckingham Palace? – 600
56. What is the state system of the United Kingdom? – a constitutional monarchy.
57. What is the tallest building in England? – the Canary Wharf Tower.
58. Who built London bridge? – the Romans.
59. What is cricket? – a national game.
60. Where does the Queen live? – in Buckingham Palace.
Вопросы стоимостью 5 фунтов.
- If your friend says “I’m in hot weather”, it means that he or she is in trouble.
- Which is the correct question tag? - “Let’s go to the disco, shall we?”
- Complete the question: “Are you keen on pop music?”
- Complete the proverb: “Too many cooks spoil the broth.”
- If you say to someone “Keep your hair on!”, you mean “Keep calm!”
- “Belly” is an informal word for stomach.
- If you are “deaf”, what can’t you do? – hear
- How do we say the following football score: 0-0? – nil-nil
- To be “down in the mouth” means to be depressed.
- Complete the sentence: “Romeo fellhead over heels in love with Juliet.”
- Which is the correct question tag? - “I’m beautiful, aren’t I? ”
- Complete the sentence: “I’d rather go to the disco than stay at home.”
- Complete: “So many men, so many minds.”
- Complete the proverb: “One man’s meat is another man’s poison.”
- Complete the sentence: “If you borrow money, you must give it back.”