Презентации к урокам

Киршин Виктор Петрович

Презентации к урокам по английскому языку

Скачать:

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

TELLING THE TIME

Слайд 2

TWELVE O’CLOCK

Слайд 3

FIVE PAST TWELVE

Слайд 4

A QUARTER PAST TWELVE

Слайд 5

A HALF PAST TWELVE

Слайд 6

TWENTY TO TWELVE

Слайд 7

A QUARTER TO TWELVE


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

TRAVELLING

Слайд 2

Every night in my dreams I see you, I feel you, That is how I know you go on Far across the distance And spaces between us You have come to show you go on Near, far, wherever you are I believe that the heart does go on Once more you open the door And you're here in my heart And my heart will go on and on

Слайд 3

What ways of traveling do you prefer? By ship By train By car By plane By bus Cycling Helicopter

Слайд 4

What countries do you want to visit?

Слайд 5

Open the brackets We ………(to buy) this house last year. Ann’s plane must be somewhere above the Atlantic Ocean. She ……………… (to fly) for two hours already. The children …………………..(to play) football since 3 o’clock but they are not tired. Where are you? I …………………(to wait) you for an hour already. I love travelling by air, but I ………………(not fly) for two years. He ………………(to build) the house already.

Слайд 6

Make word combinations Unkind Unpleasant Unusual Uninteresting Unhappy Unfriendly Unexpected Unsinkable discovery ship story voyage situation relations people suitcase

Слайд 7

“Travelling”

Слайд 8

detect [d i ‘ t e k ‘ t ] обнаруживать crash [ k r æ ∫ ] столкновение avoid [ ə ‘ v ɔ i d ] избегать sink [s i ŋ k] тонуть launch [ l ɔ: n t ∫ ] запускать damage [ d æ m i d з ] разрушать prevent [ p r i ‘ v e n t ] предотвращать

Слайд 9

Fill in the verbs using them in the appropriate form detect crash avoid sink launch damage prevent In the twentieth century, scientists …………extracts of ancient plants in floating masses of ice. When travelling by car, be very attentive and ……… dangerous driving. Since the passengers were in danger, the rescue party used a helicopter to get to the place where two ships …………… This shipbuilding company has a long and successful history. They ………… one or two liners every year. The captain of the submarine ordered the crew to stop the engines to ………… a collision with a strange unidentified object moving towards them under the water. An expedition of specially-trained divers have kept trying to find the ship that ……… more than half a century ago. An unexpected storm seriously ………… the ship. That’s why the captain ordered them to stop in the nearest port to repair it.

Слайд 10

Questions: Why icebergs can be very dangerous for ships? How an iceberg caused the tragedy of the Titanic? What you have learned about the Titanic’s sisters?

Слайд 11

Titanic’s sisters Olimpic Britanic

Слайд 13

Home work: Ex. 19 p.66 retelling the text about Titanic.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Суффиксы прилагательных

Слайд 2

Суффиксы прилагательных, образованных от существительных - ful ( выражает наличие качества beautiful, colourful ) -less ( выражает отсутствие качества: colourless , useless) -al (central, formal) -y (cloudy, dirty) - ic (poetic, patriotic) - ish-ese ( выражает национальную принадлежность: Scottish, English, Chinese ary (elementary) ous (famous)

Слайд 3

Исключением является суффикс - ly , так как данный суффикс служит для образования наречий. Однако есть ряд прилагательных и довольное распространенных, которые образованы при помощи этого суффикса, например: friendly (дружелюбный), lovely (прелестный)

Слайд 4

Суффиксы прилагательных, образованных от глаголов -able /- ible ( выражает возможность подвергнуться действию, указанному глаголом: to change – changeable ( менять – изменчивый); to eat – eatable ( есть – съедобный) - ive (active, talkative) - ent /-ant (different, observant)

Слайд 5

Суффиксы прилагательных, образованных от глаголов Качество ing (reading, missing) e d (educated)

Слайд 6

Practice 1. Translate into Russian. The suffix - ful means «be full of» e.g. beautiful means «be full of» beauty.

Слайд 7

She was very thankful for our help. She likes colourful clothes. She is a very forgetful girl. We are not sure that our team will win, but we are hopeful. They lived a peaceful, happy life. He was always as helpful as possible.

Слайд 8

The suffix — ous means « ful of» which comes from French e.g. danger + ous = dangerous fame — …, humour — …, courage — …, poison — …,

Слайд 9

Use the words in the sentences. We don’t know if these chemicals are ____________ to people. She became ____________as a writer. I like to read ___________stories. There are a lot of ________ snakes in the jungle. He was a ____________soldier.

Слайд 10

Practice 2.1. Translate into Russian. The suffix -less means «without» e.g. hopeless means «without» hope.

Слайд 11

a moonless night, a cloudless sky, a noiseless machine, numberless heroes, a heartless woman, a homeless cat, a leafless tree, a nameless author, a endless war, a sleepless night

Слайд 12

Practice 4. The suffix -y. A. Translate into Russian. windy day, sunny weather, cloudy sky, sleepy child, dreamy girl, icy wind, healthy food

Слайд 13

B. Form adjectives from the nouns and translate them. sand — … , rock — … , grass — … , water- … , fog (g) — …

Слайд 14

C. Put the adjectives from B into this sentences to make them complete. This … land is very good for farming. Cows and sheep can feed here all the year round. On such … mornings it’s very difficult to drive, as you can’t see the road clearly. Holidaymakers love the … beaches in the south of Australia. The picture shows the … mountains of Scotland. …places have a lot of water in all seasons.

Слайд 15

Practice 5. Translate into Russian the adjectives, ending with the suffix — ic . scientific expedition, domestic animal, academic year, Olympic games, basic knowledge

Слайд 16

Practice 6. Make up adjectives with the help of suffix -al and translate them. music-…, industry – …, culture – …, region – …, tradition – …, nature – …, nation – …, agriculture – …, comic – …

Слайд 17

Practice 7. Суффиксы национальностей - ish , -( i )an, - ese : Scotland — …, Spain — …, Finland — …, America — …, Italy — …, Japan — … , China — … ,

Слайд 18

Practice 8. The suffix – able. eat — …, drink — …, comfort — … , read — … , respect — ….

Слайд 19

B. Use the words in the sentences: Though the cup is made of thin glass it is not ……….(break). Everybody respects him. He is very …….. (respect). I can’t read the book. It is not ……(read). The nouns are divided into …………. and un…………… (count).

Слайд 20

Practice 9. Form the words with the suffix – ive . create — … , impress — … , progress — …, act — … , mass — … ,

Слайд 21

Practice 10. Read the adjectives and spell the suffixes used in forming them. ОБРАЗЕЦ changeable — The adjective changeabl e is formed with the help of the suffix -able. successful, cloudless, collective, central, dangerous, faultless, misty, courageous, aggressive, national, breakable


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

The Past Continuous Tense

Слайд 2

We use this tense to talk about the actions that were going on, or happening at a certain moment in the past.

Слайд 3

Past Continuous употребляется для Описания действия, происходившего в определенный момент в прошлом (этот прошедший момент может быть выражен другим однократным действием (обычно в Past Simple или указанием времени) : I was playing computer games at 5 p.m. yesterday. - Я играл в компьютерные игры в пять часов вечера. Действии, которое происходило в прошлом и было прервано другим действием: He was reading his when he noticed a mistake . - Он читал письмо, когда заметил ошибку. Past Continuous часто употребляется после союза while (пока, в то время как) , а так же с выражениями from 5 till 6 , the whole evening (весь вечер), t he whole day yesterday ...

Слайд 4

Указатели времени:

Слайд 7

Make up sentences I Mother Father Sister We My friend My friend and I was were sleep… do… homework cook… watch… TV play… talk… go… home yesterday at 6 o’clock

Слайд 8

Раскройте скобки , употребляя глаголы в форме Past Continuous. 1. They (to write) the test at this time yesterday. 2. He (to work) in the garden from two till five o'clock. 3. We (to watch) television the whole evening. 4. You (to play) football at six o'clock? 5. You (to drink) tea at seven o'clock? 6. He (to draw) from three till four o'clock? 7. Who (to listen) to the radio at this time? 8. It (to rain) the whole day yesterday? 9. They (to skate) at three o'clock? 10. She (not to help) mother about the house from two till six.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

cake, onion, milk, meat, cheese, pepper, carrot, tea, sugar, lemon Countable Uncountable Cake Onion Pepper Carrot Lemon Milk Meat Cheese Tea Sugar

Слайд 2

Quantifiers A lot of/lots of/many/much/few/ a few/little/a little

Слайд 3

Количество Исчисляемые существительные Неисчисляемые существительные Утверждение a lot of/lots (of)/too many/(a) few a lot of/lots (of)/too much/(a) little Отрицание (not) many (not) much Вопрос (how) many ( how) much

Слайд 4

A lot of/lots of Много Утвердительные предложения С неисчисляемыми и с исчисляемыми существительными во множественном(!) числе. There is a lot of milk in the fridge. There are a lot of sweets in the box.

Слайд 5

Much/many Много Отрицательные или вопросительные предложения Much – с неисчисляемыми существительными Many – с исчисляемыми во множественном числе. Is there much water in the glass? There isn’t much ice cream in a tub. Do you have many apples? There aren’t many lemons in the fridge.

Слайд 6

How much Сколько С неисчисляемыми существительными в вопросах о количестве чего-либо How much juice would you like?

Слайд 7

How many Сколько С исчисляемыми существительными в вопросах о количестве людей/предметов How many cakes are there on the table?

Слайд 8

Too much Слишком много С неисч.сущ ., чтобы показать, что чего-то больше, чем нужно The children are making too much noise.

Слайд 9

Too many Слишком много С исч.сущ ., чтобы показать, что чего-то больше, чем нужно Don’t eat too many sweets.

Слайд 10

A few Немного (но достаточно) С исч.сущ . во мн.ч. We have a few apples. We can make a pie.

Слайд 11

A little Немного (но достаточно) С неисч.сущ . Can I have a little milk in my tea?

Слайд 12

Few/Little Почти нет (недостаточно) Few с исч.сущ . Little с неисч.сущ . There are few apples. We can’t make a pie. There is little milk left. We can’t make a porridge.

Слайд 13

Fill in the missing quantifiers Countable Uncountable many a lot of some/a few little/isn’t much any/no


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Good day !

Слайд 2

I’m glad to see you!

Слайд 3

Lets start our lesson!

Слайд 4

Определительные придаточные ( relative clauses ) Our lesson:

Слайд 5

Определительные придаточные предложения выполняют функцию определения и отвечают на вопросы what ? - какой? which ? - который?

Слайд 6

Они следуют непосредственно за тем существительным в главном предложении, которое они определяют .

Слайд 7

For example: I know who can help us . I know a man who can help us.

Слайд 8

Относительными местоимениями: who - который which - который that - который

Слайд 9

И как же их отличить???

Слайд 10

Отличие That , Which и Who Who Which

Слайд 11

That

Слайд 12

Относительными местоимениями: who - который (для людей) which - который (для неодушевленных предметов и животных) that - который (общее)

Слайд 13

Попробуй решить ! Тебе нужно выбрать правильное местоимение!

Слайд 14

The man … is sitting there is my brother. Человек, который сидит там, мой брат. The picture … hangs on the wall was painted by Repin . Картина, которая висит на стене, была написана Репиным. who which

Слайд 15

Самостоятельная работа 1.Where is the letter …. I gave you to read? 2.Here is the book ….. we have spoken about. 3.Give me the book …… I gave you yesterday. 4.There is the student … was at the theatre yesterday. 5. He posted the letter … he had written. 6 .The man … had called on you left a message.

Слайд 16

Good job!


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Plurals of Countable and Uncountable Nouns (Множественное число имён существительных)

Слайд 2

Большинство существительных образуют множественное число прибавлением " S " в конце, например banana-bananas , chair - chairs, lake - lakes , rabbit - rabbit s, doctor - doctors, apple - apples, tiger-tigers A dog dogs + s

Слайд 3

Существительные, оканчивающиеся на S, SS, SH, CH, X, O образуют множественное число прибавлением " es " в конце, например bus - buses, dress-dresses , brush - brushes, watch-watches , fox - foxes, potato – potatoes Исключения: radio - radios, piano - pianos, photo – photos, video - videos A bus buses + es

Слайд 4

Если существительное заканчивается на согласную + y , то y заменяется на ies , например lady - ladies, city - cities, baby - babies Если существительное заканчивается на гласную (a, e, i, o, u) + y , то прибавляем к существительному S , например toy - t oys baby + ies babies

Слайд 5

Некоторые существительные, оканчивающиеся на f или fe образуют множественное число путем замены f или fe на ves , например thief - thieves, knife - knives, wolf – wolves , leaf-leaves Исключения: roof – roofs Написание слов надо запомнить. A leaf leaves

Слайд 6

Неправильные существительные – образуют множественное число не по правилу. Множественное число они образуют только так : tooth - teeth, fish - fish, foot - feet, mouse - mice, deer - deer, goose - geese, ox - oxen, sheep - sheep, man - men, child - children, woman - women A mouse mice

Слайд 7

Отдельная категория существительных вообще не изменяет своей формы и не образуют множественное число. lemonade, butter, wood, money, cheese, meat, tea, coffee, milk, water, jam, juice, paper , sugar, bread, Неопределенный артикль a/an нельзя использовать с неисчисляемыми существительными. Вместо можно сказать, например, some bread. cheese

Слайд 8

Но: есть способ сделать неисчисляемые существительные исчисляемыми, используя различные упаковки water - three glasses of water, milk - two bottles of milk, three cups of coffee Two bottles of milk Three cups of coffee

Слайд 9

Неисчисляемые существительные имеют только форму единственного числа и согласуются только с глаголами в единственном числе: The money is on the table. Деньги лежат на столе. His hair is blond. Волосы у него светлые . The information is interesting. Сведения интересные . Her knowledge is great. Её знания обширны . Their progress is great. Их успехи значительны.

Слайд 10

Существительные, которые употребляются только в форме множественного числа. trousers - брюки, jeans - джинсы braces - подтяжки, scissors - ножницы, glasses - очки, troops - войска, goods - товары, сlothes - одежда, police - полиция, people - люди. Fashionable clothes are expensive now. Модная одежда сейчас дорогая . These jeans are too small for me. Эти джинсы слишком малы мне.

Слайд 11

Часто встречающаяся ошибка: Не прибавляйте " S " к прилагательным! An old book old books

Слайд 12

Choose the correct form of the nouns 1) I have a lot of ……..in the box. a) toy b) toyes c) toys

Слайд 13

That`s right!

Слайд 14

2)Our dog has three nice… a) puppy b) puppies c) puppys

Слайд 15

That`s right!

Слайд 16

3) A lot of …..work at the factory. man men mens

Слайд 17

That`s right!

Слайд 18

3)There are a lot of……..in the Russian forests. deers deeres deer

Слайд 19

That`s right!

Слайд 20

Well done!


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Past Simple прошедшее простое время

Слайд 2

Past Simple означает действие, которое произошло в прошлом

Слайд 3

Указатели Past Simple Yesterday – вчера Yesterday I saw your friend. Last (month) – в прошлом месяце We spent the holidays in the country last summer. A week ago – неделю назад I went to the park a week ago. The day before yesterday – позавчера We watched TV the day before yesterday.

Слайд 4

ten years (10 лет) a week (неделю) ago ( назад ) a month (месяц) I saw this picture a week ago . year ( году ) last ( прошлым ) summer ( летом ) night ( ночью ) Last summer I was in the country.

Слайд 5

Образование Past Simple глаголы правильные неправильные + ed 2

Слайд 6

Правильные глаголы образуют вторую и третью формы путем прибавления - ed к первой форме: I форма II форма III форма work worked worked live lived lived want wanted wanted

Слайд 7

Особенности произнесения окончания – ed : окончание - ed произносится как [ t ] после глухих согласных (кроме t ): washed окончание - ed произносится как [ d ] после звонких согласных (кроме d ) и гласных: played окончание - ed произносится как как [ id ] после t и d : wanted

Слайд 8

Особенности прибавления окончания – ed : если слово оканчивается на немую –е , оно теряет эту гласную при прибавлении суффикса: liv e + e d = liv e d если о д н о с л о ж н ы й глагол в инфинитиве оканчивается на одну согласную с предшествующим к р а т к и м гласным звуком, то конечная согласная удваивается: sto p + ed = sto pp ed

Слайд 9

если слово оканчивается на –у с предшествующей с о г л а с н о й , слово меняет –у на – i : cr y + ed = cr i ed если же перед –у стоит г л а с н а я , то –у сохраняется: pla y + ed = pla y ed если глагол оканчивается на l , то l удваивается: cance l + ed = cance ll ed

Слайд 10

Прочитайте, обращая внимание на особенности произнесения окончания – ed . [t] [d] [id] look – looked live – lived decide – decided work – worked copy – copied include – included help – helped love – loved attend – attended talk – talked use – used depend - depended like – liked play – played sound – sounded

Слайд 11

Распределите слова по трём столбикам в соответствии с произнесением окончания – ed : [t] [d] [id] picked, sanded, printed, translated, stranded, waited, carried, mended, opened, tied, tried, studied, smoked, peopled, asked, laughed, knitted, jumped, developed, passed, realized, insisted, trained, stopped, danced.

Слайд 12

Прибавьте окончание – ed , помня об особенностях прибавления этого окончания hope – iron – study – change – enjoy – want – stop – copy – permit – address – travel – compel – conduct – organize - offend – cancel – wrap – direct – stay – try – wish –

Слайд 13

Неправильные глаголы 2 be – was, were catch – ca ug h t become – bec a me choose - ch o se begin – beg a n come - c a me blow – bl e w cost - cost break – br o k e cut - cut bring – br ou g ht do - d i d build – buil t draw - dr e w buy – b o u ght drink - dr a nk

Слайд 14

drive – dr o ve get - g o t eat – at e give - g a ve fall - f e ll go - went feed - f e d grow -gr e w feel – f e l t have -h ad fight – f ou ght hear - hear d find – f ou nd keep - k e p t fly – fl ew know -kn e w forget –forg o t learn - learn t

Слайд 15

leave – le ft ring - r a ng let – let run - r a n lose – los t say -sa id make – ma d e see - s aw meet – m e t sell - s o l d pay – pa id send - sen t put – put shake - sh oo k read – read show - show ed ride – r o de shut - shut

Слайд 16

sing – s a ng teach - ta ug h t sit – s a t tell - t o l d sleep – sl e p t think - th ought speak – sp o k e throw - thr e w spend – spen t wake - w o ke stand – st oo d wear - w o r e steal – st o l e win - w o n swim – sw a m write -wr o te take - t oo k

Слайд 17

Определите форму следующих глаголов . I II cook, sleep, invited, bathe, had, spoke, fought, eat, drew, bought, cleaned, discussed, knew, prepare, depend, cry, sewed, went, crossed, correct, decorated, begun, afraid, danced, celebrate, took, learnt.

Слайд 18

Выпишите в правый столбик правильные глаголы, а в левый – неправильные: forget, cut, think, cross, have, ask, read, look, change, swim, study, go, tell, pick, put, win, be, bring, watch, catch, teach, cover, answer, blow, clean, mean, drive, dance, fade, gather, travel, run, play, answer.

Слайд 19

Напишите три формы следующих глаголов : to rain, to sing, to sleep, to run, to wait, to cut, to watch, to look, to make, to get, to go, to speak, to ring, to shut, to take, to stop, to write, to travel, to sit, to tie, to play, to begin, to give, to do, to stand.

Слайд 20

Make up sentences and say what you did I played to school yesterday. did for a walk last month. went computer games 6 days ago. took a book last night. homework a week ago .

Слайд 21

Поставьте глаголы в скобках в Past Simple . 1. I (know) all the words very well. 2.She (write) the letter. 3. Yesterday I (live) in the country. 4.We (see) the film a week ago. 5. They (go) home by metro . 6. I (play) tennis last Saturday. 7. He (leave) two minutes ago. 8. My brother (work) in London in 1998. 9. We (rest) at the seaside 2 years ago. 10. Mary (take) off her coat. 11. He (stand) up and (walk)across the room. 12.They (be) at school yesterday. 13. The girl (see) somebody in the window. 14. The teacher (enter) the classroom .

Слайд 22

did Отрицание в Past Simple not V She work ed in a cafe yesterday. She did not work in a cafe yesterday. Tom saw a film yesterday. Tom did not see a film yesterday.

Слайд 23

1 . We got to the cinema twenty minutes ago. 2. She wrote the postcard last week. 3. The man came to the party an hour ago. 4. The family went to the seaside last year. 5. They were in Moscow last month. 6. Ann played basketball yesterday. 7. Children swam in the river yesterday. 8. I lived in St. Petersburg two years ago . Сделайте предложения отрицательными

Слайд 24

Did Общий вопрос в Past Simple S V She work ed in a cafe yesterday. Did she work in a cafe yesterday? Tom saw a film yesterday. Did Tom see a film yesterday? ?

Слайд 25

We visited our grandparents yesterday. He stopped in this village 2 years ago. They met Alice last week. The boy bought flowers yesterday. The wind became stronger. I did my homework in the evening. She washed her face and hands at 6 o’clock. I phoned my mum half an hour ago. The cat jumped and broke the vase. Задайте общий вопрос к предложениям

Слайд 26

Wh Специальный вопрос в Past Simple S V She work ed in a cafe yesterday. Where did she work yesterday? Tom saw a film yesterday. What did Tom see yesterday? did ?

Слайд 27

1 . I walked to school . (How) 2. He visited his granny last week. (When) 3. We went to the British Museum. (Where) 4. Mother went to the kitchen to cook. (Why) 5. I read the book two days ago. (When) 6. Father washed his car yesterday. (Where) 7. The students wrote the essay. (What) 8. The boy played tennis . (What) Задайте специальный вопрос к предложениям

Слайд 28

Who Вопрос к подлежащему в Past Simple Ved/2V She work ed in a cafe yesterday. Who work ed in a cafe yesterday? Tom saw a film yesterday. Who saw a film yesterday? ?

Слайд 29

Pete got up and washed his face. They played computer games. I watched TV yesterday evening. The girl painted a very nice picture. My granny liked knitting. The lesson finished at 5 o’clock. I bought a new dress yesterday. Задайте вопрос к подлежащему

Слайд 30

Thank you for your work!!!


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Past Simple Tense

Слайд 2

Remember ! Простое прошедш ее время ( Past Simple Tense ) обозначает действия, которые произошли в прошлом

Слайд 3

Remember ! Правильно говорить о том, что действие произошло в прошлом тебе помогут глаголы во II форме

Слайд 4

Все глаголы делятся на правильные и неправильные правильные like – lik ed watch – watch ed p lay – play ed c ount – count ed неправильные sleep – slept s wim – swam go – went h ave – had

Слайд 5

Remember ! Слова-спутники прошедшего времени: yesterday - вчера the day before yesterday - позавчера last month – в прошлом месяце last year – в прошлом году last week – на прошлой неделе a year ago – год назад a week ago – неделю назад in 20 10 – в 2010 году

Слайд 6

Compare: I go to school every day Boys play football. Grandma watches TV in the living room. I went to school yesterday. Girls played volleyball. Mom watched a film.

Слайд 7

Расскажите о том, что вы делали вчера с друзьями

Слайд 8

Remember! Чтобы задать вопрос или составить отрицательное предложение на помощь приходит вспомогательный глагол did

Слайд 9

slept A cat yesterday. a cat sleep y esterday yesterday. Did d id not sleep A cat ?

Слайд 10

Задайте вопросы My father played football yesterday. Did my father play football yesterday? His sister danced all night. Did his sister dance all night? My mother vizited her friends the day before yesterday. Did my mother vizit her friends the day before yesterday ?

Слайд 11

Глагол – связка to be 1. I was 2. You were 3. He was She was It was 1. We were 2. You were 3. They were

Слайд 12

Как задать вопрос? Was he happy? Were they happy?

Слайд 13

Отрицательные формы was not = wasn’t were not = weren’t

Слайд 14

He We was were in the park. in the park. not not

Слайд 15

He They was were happy. happy. ? ? Как составить вопросительное предложение

Слайд 16

Составьте вопросительные предложения We were in the park last Monday. Were we in the park last Monday? They were very happy. Were they very happy? She was a very good girl. Was she a very good girl? I was at school yesterday. Were you at school yesterday?


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Употребление Passive Voice Active Voice - подлежащее само выполняет действие: My brother has just translated this long text. Мой брат только что перевел этот длинный текст. Passive Voice - употребляется когда неизвестно или неважно, кем выполняется действие – действие производится над подлежащим: This long text has just been translated. Этот длинный текст только что переведен Если указано, кем производится действие, употребляется предлог by.

Слайд 2

Образование Present Perfect Passive This long text has just been translated.

Слайд 3

Образование V3 Правильные глаголы V+ed opened dusted translated Неправильные глаголы V3 – изменение гласных и согласных written taken told

Слайд 4

Образование отрицательной формы ОТРИЦАТЕЛЬНАЯ ФОРМА образуется при помощи отрицательной частицы “NOT” , которая ставится после вспомогательного глагола “HAVE (HAS)” . This long text has not been translated yet. Этот длинный текст еще не переведен

Слайд 5

Образование вопросительной формы Общий вопрос образуется постановкой вспомогательного глагола “HAVE (HAS)” перед подлежащим. Has this long text just been translated . Этот длинный текст только что переведен?

Слайд 6

ОБРАЗОВАНИЕ PAST PERFECT PASSIVE:

Слайд 7

Образование отрицательной формы ОТРИЦАТЕЛЬНАЯ ФОРМА образуется при помощи отрицательной частицы “NOT” , которая ставится после вспомогательного глагола “HAD” This article had not been translated by 5 o’clock. Эта статья не была переведена к пяти часам.

Слайд 8

Образование вопросительной формы Общий вопрос образуется постановкой вспомогательного глагола “HAD” перед подлежащим. . Had this article been translated by 5 o’clock. Эта статья была переведена к пяти часам?

Слайд 9

ОБРАЗОВАНИЕ FUTURE PERFECT PASSIVE: This article WILL HAVE BEEN TRANSLATED by 5 o’clock. Эта статья будет переведена к пяти часам.

Слайд 10

Образование отрицательной формы ОТРИЦАТЕЛЬНАЯ ФОРМА образуется при помощи отрицательной частицы “NOT” , которая ставится после вспомогательного глагола “SHALL / WILL” This article WILL NOT HAVE BEEN TRANSLATED by 5 o’clock. Эта статья не будет переведена к пяти часам.

Слайд 11

Образование вопросительной формы Общий вопрос образуется постановкой вспомогательного глагола “shall / will” перед подлежащим. WILL this article HAVE BEEN TRANSLATED by 5 o’clock. Эта статья будет переведена к пяти часам ?

Слайд 12

Mary has told me the news. How many pages will you have read by five o'clock tomorrow? They have already discussed the novel. I haven't yet translated the article. Has the secretary typed the letters? When I came home, mother had already cooked dinner. Mother has made some coffee. Have you ironed your dress yet? When father returned from work, we had already done our homework. When the teacher entered the classroom, the pupils had already opened their books. I have invited some friends to tea. She has given me an English book. Practice Perfect Passive Передайте следующие предложения в Passive Voice :

Слайд 13

13. I shall have done my homework by six o'clock tomorrow. 14. Will you have done this work by next Sunday? 15. Have you written the letter yet? 16. They have told us a lot о f interesting things. 17. When you come to my place tomorrow, I shall have read your book. 18. The students have written the test-paper without mistakes. 19. The children have scattered about a lot of things. 20. The girl has put all the books into the bookcase. 21. They have built excellent shelters for tourists in these mountains. 22. Have you given the exercises to all the students? 23. Have dogs ever attacked you?

Слайд 14

Передайте следующие предложения в Active Voice. Введите любые подходящие подлежащие . 1.This mountain has never been climbed before. 2. She told me that those newspapers had been carefully put away where they would not be lost. 3. Why have these cups been put here in this cupboard? 4. Invitations have been sent to all the old pupils to be present at the school's thirteenth anniversary. 5. All the passengers in the bus were listening to the story of the boy who had been saved from drowning by the quickness of the driver. 6. Have your compositions been handed in? 7. What has been said is true. 8. After the facts had been thoroughly explained to her, she no longer felt worried. 9. The light has not yet been turned off. 10. The papers had been looked through and corrected by the next lesson. 11. The letter has just been sent. 12. Have all these books been read? 13. The chicken was eaten with appetite. 14. It was so dark, that the houses could not be seen.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Ordering food

Слайд 2

The situation : You are с ustomers who would like to order food at restaurant

Слайд 3

What should we know to order food there?

Слайд 4

We should know the names of food/drinks

Слайд 5

We should know polite phrases for ordering food

Слайд 6

I s it useful to revise (remind you) the basic rules for using Countable/Uncountable nouns and rules for using some/any/much/many/How many/How much?

Слайд 7

The basic rules for using Countable/Uncountable nouns and rules for using some/any/much/many/How many/How much? Affirmative (+) ( утверждение) Interrogative (?) Negative (-) Countable/ Uncountable Some There are (some) apples. There is some cheese. Any Are there any apples? Is there any cheese? Any There aren’t any apples. There isn’t any cheese.

Слайд 8

When do we use How much/how many?

Слайд 9

We use How many with countable nouns. We use how much with uncountable nouns.

Слайд 10

It’s time for your examples

Слайд 11

Write a/an or some _____ rice _____ apple _____ spaghetti ( uncountable) _____ banana _____ butter _____ bread _____ egg _____ spoon ( ложка) _____ milk _____ salt _____ water _____ ice cream _____ tea _____ coffee

Слайд 12

t o m a t o i p l l e m o n k i p a s t a i v n e g g y c o u e g f i s h n s a c a k e i o h p a c r i c e m p i f x o k a u l j a b r e a d e m e a t n o l m Find 12 words and write them down below .

Слайд 13

Fill in the gaps with some/any Is there ______ juice on the table? – Yes, there is ______ juice on the table. Give me ______ butter please. – But there isn’t ______ butter in the fridge. Are there ______ shopping malls in the center of the city? – Yes, there are ______ shopping malls in the center of the city. Are there ______ flowers in the garden? – No, there aren’t ______ flowers there. Give me ______ bread please. Is there ______ jam for tea? – Yes, there is ______ jam for tea.

Слайд 14

Write much or many How __________children are there in your class? How _________ milk do you want in your tea? How _________ bread do you eat every day? How _________players are there in a football team? How ________eggs do you need for the salad? How ___________ cheese did you buy? How ___________ friends do you have ?

Слайд 15

Which sentences does the cashier say ? Which does the customer say ? Take away, please Can I take you order? I’d like a large cheeseburger, please. Would you like anything to drink with that? Is that eat in or takeaway? Here you are. An orange juice, please. Enjoy your meal. Thank you.

Слайд 16

What is the English for : Можно принять у вас заказ? ____________________________________ Вы будете кушать здесь или возьмете с собой? ____________________________________ Вы бы хотели какой-нибудь напиток? ____________________________________ Я бы хотел большой чизбургер , пожалуйста. ____________________________________ Спасибо. Приятного аппетита. _______________________________ _____

Слайд 17

Let’s try to act out several dialogs between a customer and the cashier.

Слайд 18

Now I can… Talk about food Order food/drinks Talk about my birthday party


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Местоимения much, many, a lot of, little, few. 5 класс

Слайд 2

MANY, MUCH, A LOT OF переводятся как МНОГО. Но: MANY употребляется с исчисляемыми существительными, MUCH с неисчисляемыми , A LOT OF и с теми , и с другими

Слайд 3

Местоимения LITTLE и FEW на русский язык переводятся как – мало. Но: FEW употребляется с исчисляемыми существительными, а LITTLE с неисчисляемыми

Слайд 4

MANY We don`t need many s in the room. I don`t eat many s. There are many s in the kitchen-garden . I see many s in the yard .

Слайд 5

MUCH Do you have much ? There is no much in the tap. You must not eat much I don`t drink much

Слайд 6

Вставьте вместо пропусков much или many 1.She ate __ice-cream and has got a sore throat. 2. Have you _____work to do? 3. There are_____many apples on the plate. 4. I spend _____time for reading. 5. Children have brought_____mushrooms. 6. Pupils have ______questions. 7. He made _____ mistakes in reading. 8. Do you have_____money?

Слайд 7

FEW There are few s in the zoo. There are few s in the vase. I can see few s on the farm. There are few s in my schoolbag.

Слайд 8

LITTLE There is little in the sauce-pan. We can see little in the darkness. I have little in my pocket. There is little in the river.

Слайд 9

Вставьте вместо пропусков LITTLE и FEW There is ______milk in the bottle. He has ______English books at home. Give me ______money, I haven`t got any. We have very _____time, hurry up! She received _____letters from her granny. I have _____work for today. There is _____salt in the soup. Put _____lemons in your basket.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

Различие между to be going to do something и Future Simple Конструкция to be going to + глагол используется для запланированных действий в будущем, в то время как глаголы во Future Simple служат для выражения предсказаний, решений или идей, пришедших в голову в момент разговора. Эти действия могут не произойти , поскольку не были запланированы ранее.

Слайд 3

Указатели времени Future Simple tomorrow завтра the day after tomorrow послезавтра next week на следующей неделе next month в следующем месяце next year в следующем году in a day через день in two weeks через две недели in five years через пять лет in the future в будущем

Слайд 4

Образование утвердительных предложений во времени Future Simple Подлежащее + will / shall + глагол I He She It will by this car. We You They

Слайд 5

Translate into Russian 1. They will phone me in two days. Они позвонят мне через два дня. 2. We will watch an interesting film tomorrow. Мы завтра посмотрим интересный фильм. 3. Peter will come to my birthday. Пётр придёт на мой день рождения. 4. I will use my sleeping bag in May. Я использую мой спальный мешок в мае. 5. They will fly to London in two days. Через два дня они улетят в Лондон. 6. My friends will give me presents . Мои друзья подарят мне подарки.

Слайд 6

Fill in the gaps. Use will . 1. They … come next week. 2. We … meet you at the station tomorrow. 3. Mark … come by bus in a month. 4. Our teacher … speak English to us in February. 5. It … snow in January.

Слайд 7

Обратите внимание , что will в утвердительных предложениях часто используется в сокращенной форме ‘will (will = ‘ll)

Слайд 8

Перепишите предложение, используя сокращённую форму will I will wash the floor. – I’ ll wash the floor . They will visit France in a year. She will work in the hospital in ten years. My father will come home late on Monday. Next summer we will go to Kiev. My sister will go out for lunch next Saturday.

Слайд 9

Перепишите текст в будущем времени. Alice gets up and then she walks her dog. Alice will get up and then she will walk her dog . She has breakfast. She will have breakfast. At eight o’clock she goes to school. At eight o’clock she will go to school. She always goes to school by bicycle. She will go to school by bicycle. She stops and says hello to her neighbors . She will stop and say hello to her neighbors. She has five lessons at school. She will have five lessons at school . Alice comes home and does her homework. Alice will come home and do her homework. She cooks dinner for her family. She will cook dinner for her family. In the evening Alice reads a book or watches TV. In the evening Alice will read a book or will watch TV.

Слайд 10

Translate into English 1 . Я пойду в музей завтра. I will go to the museum tomorrow . 2. Друзья украсят комнату на мой день рождения. My friends will decorate the room on my birthday. 3. Я позвоню маме на следующей неделе. I will phone my mother next week. 4. Он купит билет через два дня. He will buy the ticket in two days. 5. Завтра Том начнёт эту работу. Tom will start this work tomorrow.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Future Perfect (Active, Passive) 11 класс Тебенькова О.Л. МБОУ «ОСШ» 2016г.

Слайд 2

I will have written the letter before you come tomorrow. ( Я напишу письмо до того, как ты придёшь). I will have written a letter by 5 o’clock/ by that time tomorrow/ by the end of the week/. The Future Perfect Active will+have+written (Participle II)

Слайд 3

Future Perfect Passive will + have+been + V3 (Past participle ) He will have been asked by professor by 5 o’clock tomorrow. ( Профессор опросит его завтра до 5 часов.)

Слайд 4

Future Continuous will+ be +writing (Participle I) 1. I will be writing a letter when you come tomorrow at 5o’clock. 2. I will be writing the letter the whole day tomorrow . 3. While I will be writing a letter, my sister will be cooking dinner.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Degrees of Comparison of Adjectives

Слайд 2

THE COMPARISON OF ADJECTIVES Есть 3 способа образования степеней сравнения английских прилагательных : 1. при помощи суффиксов –er , – est 2. при помощи слов more (более), the most (наиболее) 3. путем образования степеней сравнения от разных корней ( в исключениях )

Слайд 3

КОРОТКИЕ СЛОВА (1,2 СЛОГА) - ER - EST POSITIVE COMPARATIVE SUPERLATIVE SMALL SMALL ER THE SMALL EST COLD COLD ER THE COLD EST NARROW NARROW ER THE NARROW EST CLEVER CLEVER ER THE CLEVER EST SIMPLE SIMPLE R THE SIMPL EST

Слайд 4

POSITIVE COMPARATIVE SUPERLATIVE B I G BIG GER THE BIGG EST F A T FAT TER THE FAT TEST H O T HOT TER THE HOT TEST S A D SAD DER THE SAD DEST - ER - EST

Слайд 5

-y (y → i) - ER - EST POSITIVE COMPARATIVE SUPERLATIVE BU S Y BUS IER THE BUS IEST HAP P Y HAPP IER THE HAPP IEST CO S Y COS IER THE COS IEST ANG R Y ANGR IER THE ANGR IEST

Слайд 6

more most difficult more difficult the most difficult beautiful more beautiful the most beautiful POSITIVE COMPARATIVE SUPERLATIVE

Слайд 7

good - хороший better - лучше the best - самый лучший, наилучший bad - плохой worse - хуже the worst - самый плохой, наихудший little - маленький less – меньше the least - самый маленький, наименьший many, much - много more – больше the most - больше всего REMEMBER!

Слайд 8

compare ordinary uniform Parade uniform beautiful / comfortable

Слайд 9

Complete the sentences with comparative degree The weather today is ……. than yesterday. Winter is….than summer. English is ….than Japanese. Summer is….than winter. Winter is …..season of the year. Dogs are …. than cats. My brother is….. than I. My sister speaks English …… than I do. The tiger is ….. than the cat He is…. student in our group

Слайд 10

Complete the sentences EXAMPLE : This cat is ...than that cat. (big) This cat is bigger than that cat. This monkey is … than that monkey. (funny) This cat is … than that cat. (lazy) This woman is … than that woman. (busy) This film is … (good) This book is … than that book. (bad) Peter is … boy in her class. (short) This pig is … than that pig. (fat) Ann is … girl in their class. (lazy) This tomato is … than that tomato. (small)

Слайд 11

HOT LONG SHORT SILLY WHITE INTERESTING DRY BEAUTIFUL GOOD FAR DEEP BAD POSITIVE COMPARATIVE SUPERLATIVE


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Глагол CAN УМЕЮ МОГУ

Слайд 2

Утвердительное предложение Вопросительное предложение Отрицательное предложение I can You can He can She can Can I? Can you? Can he? Can she? I cannot=can't You cannot=can't He cannot=can't She cannot=can't

Слайд 3

swim. jump . dance . play football . I CAN sing. roller – skate . play computer games . fly . play tennis

Слайд 4

swim. jump . dance . play football . I CAN NOT sing. roller – skate . play computer games . fly . play tennis

Слайд 5

Общий вопрос He can swim. Can he swim ? Ответ: Yes, he can. Да. No, he can not. Нет .

Слайд 6

New words: to read [ ri:d ] – читать to jump [d з mp ] – прыгать to dance [ da:ns ] – танцевать to run [r n] – бегать to write [ rait ] – писать

Слайд 7

Look at the pictures.

Слайд 8

« A super cat » My cat can sing, my cat can walk, My cat can watch TV. My cat can do so many things And it can play with me! My cat can't play computer games And can't sit on my bed. But all in all. But all in all It is a super cat.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

ARE YOU AWARE OF YOUR RIGHTS?

Слайд 2

DO YOU HAVE ANY RIGHTS? At school At home In the street

Слайд 3

The Convention on the Rights of the Child

Слайд 4

The Convention …..is the first International document on the Rights of the Child ….spells out the basic human rights of children …. includes 54 articles …..was approved by the UN on the 20 th November of 1989 ….was ratified by Russia in 1990

Слайд 5

As a child or a young person you have the right: to live (obvious but important) to choose your own religion to an education to be with you parents to be protected from abuse and neglect to express the views you have to a decent standard of living to choose your friends and hang out with them to be protected from all forms of cruelty, exploitation and torture.

Слайд 6

Guess the meaning of the words decent оскорбление Abuse поддерживать, защищать Neglect игнорировать torture порядочный Uphold пытать, истязать

Слайд 7

Translate into Russian Right Be in the right Be within your rights By right Responsibility Take responsibility for Responsibility to

Слайд 8

Match the halves Following the rules freedom of speech Consequences result from a right If you don’t accept responsibility to feel safe Equal opportunity is is a responsibility Everyone has a right not accepting responsibilities One right is other people can lose their rights

Слайд 9

Discuss these questions Do you know about your rights? How do you find out about your rights? Do you think young people in general know about their rights? What can you do help them learn?


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Are you keen on sports ?

Слайд 2

To be keen on smth. - сильно желать чего-либо, страстно любить, увлекаться чем-то. He is keen on opera- он увлекается оперой I am not very keen on football- я не особенный любитель футбола

Слайд 3

I think, we are going to talk about… England Sports Hobbies School

Слайд 4

learn new words practice new words sing a song play a game read a text work with a dictionary make up a dialogue make up a monologue

Слайд 5

Basketball [´bɑ:skɪtbɔ:l] Karate [kə'rɑ:tɪ] Rock clim b ing [rɒk 'klaɪmɪŋ] Diving ['daɪvɪŋ] Football ['fυtbɔ:l] Dance [dɑ:ns] Gymnastics [dʒɪm'næstɪks] Hunting ['hʌntɪŋ] Pigeon racing ['pɪdʒǝn'reɪsɪŋ] Sailing ['seɪlɪŋ] Boating ['bəυtɪŋ] V olleyball ['vɒlɪbɔ:l] B aseball ['beɪsbɔ:l] S urf-riding ['sɜ:fraɪdɪŋ] jogging ['dʒɒɡɪŋ] Snowboarding [snəυ'bɔ:dɪŋ ] Tennis ['tenɪs] Mountain biking ['maυntɪn̗ baɪk i ŋ] Ice skating [aɪs skeɪtɪŋ] Judo ['dʒu:dəυ] Skiing ['ski:ɪŋ] Long jump ['lɒŋdʒʌmp] Athletics [æθ'letɪks] Chess [tʃes] Cycling ['saɪklɪŋ] B adminton ['bædmɪntǝn] G olf [ɡɒlf] Bowling ['bəulɪŋ] Yoga ['jəugə] Phonetic Drill

Слайд 6

Let us recall the kinds of sports

Слайд 7

Speech drill Do you like sports ? Do you like watching sports ? Do you do any sports ? What games do you play at school ? What kinds of sport would you like to learn in Physical Education ? How do you think the Physical Education is important ?

Слайд 8

Name the sports!

Слайд 9

Name the sports!

Слайд 10

Name the sports!

Слайд 11

Name the sports!

Слайд 12

Следует пояснить следующее : to play = to take part in a sport , a game ; to do = to take part in a sport alone for enjoyment; to go = to take part in a sport or activity for enjoyment and not in order to compete against people.

Слайд 13

play , go or do ??? We ___________ games: I __________ football. 2) We __________ activities: I _________ yoga. 3) We ________ doing something: I _______ shopping every weekend. play play do do go go


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Going shopping

Слайд 2

florist’s

Слайд 3

Shoe shop

Слайд 4

newsagent’s

Слайд 5

chemist’s

Слайд 6

record shop

Слайд 7

greengrocer’s

Слайд 8

bakery

Слайд 9

jeweller’s

Слайд 10

Fast food restaurant

Слайд 11

Book shop

Слайд 12

Clothes shop

Слайд 13

Toy shop

Слайд 14

florist’s shoe shop clothes shop Where is the clothes shop? - It’s next to the shoe shop. Where is the shoe shop? The shoe shop is between the florist’s and the clothes shop . next to - следующий between - между

Слайд 15

a CD a pair of shoes A magazine A ring a CD some aspirin Some tulips A skirt A teddy bear

Слайд 16

A/An - The Benny’s is a shoe shop. The shop is next to Karen’s.

Слайд 17

I have … apple every day. Is there … toy shop in this town? I am going to the chemist’s on … fifth floor. I want to buy … new pair of shoes. Kate always has … party on her Birthday. Fill in a, an or the: an a the a a

Слайд 18

shopping centre / mall

Слайд 19

Past Simple - простое прошедшее Affirmative - утвердительная форма глагол to be I was You were He was She was It was We were You were They were

Слайд 20

Past Simple - простое прошедшее Negative - отрицательная форма глагол to be was not = wasn’t were not = weren’t I was not at the mall yesterday . We were not at the mall yesterday.

Слайд 21

Как задать вопрос? Interrogative – вопросительная форма Was she at the mall yesterday ? Were they at the mall yesterday ?

Слайд 22

Yesterday The day before yesterday Last week Last month Last year …ago Once Слова-спутники прошедшего времени:

Слайд 23

ten days ago last summer yesterday a week ago the day before yesterday last year a month ago 10 дней тому назад позавчера в прошлом году неделю тому назад прошлым летом вчера месяц тому назад

Слайд 24

Home task: p. 106 ex.1 – words, p.107 ex. 3b


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Asking for/Giving directions

Слайд 2

Asking for directions Where’ s the…? – Где находится …? How do I get to…? – К ак добраться до…? Could you tell me how to get to…? – Не могли бы Вы сказать, как добраться до…?

Слайд 3

Giving directions Go up/down – идите вверх / вниз… It’s on your right / left… - Э то справа/ слева… Turn left / right… - Поверните налево/ направо It’s on the corner of - это находится на углу... It’s next to / near / opposite/ between … - Это находится за/ около/ напротив/ между…


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

The World around Us

Слайд 2

The World around Us Nature Places Plants and animals

Слайд 3

The aims : To learn new words about the World To learn new plants and places around us To remember the adjectives To remember how we compare ( сравнивать ) things

Слайд 4

Nature Weather: Rain – rainy Snow – snowy Sun – sunny Fog – foggy Wind - windy Cloud - cloudy Hot Warm Cool Cold Frosty

Слайд 5

Water

Слайд 6

Places Space Planet Earth Continent Island Country City Field Forest Mountain Hill

Слайд 7

Plants

Слайд 8

Animals Birds – dove, eagle Fish – shark, salmon Insects – fly, bee Wild animals – tiger, wolf Domestic animals – cat, cow

Слайд 9

The World around Us

Слайд 10

Long – long er - the long est cold – cold er – the cold est fast – fast er – the fast est beautiful – more beautiful - the most interesting – more interesting - the most interesting beautiful

Слайд 11

What’s the coldest country you know? What animal is the fastest? What flower is the nicest? Where is the hottest weather? What bird is the biggest? What ocean is the warmest? What’ s the longest river you know?

Слайд 12

What is more dangerous - a bee or a whale? What is smaller – the Black Sea or the Ladoga Lake? What is more beautiful – the sunset of the sunrise? What is smarter – a dog or a dove? What is kinder – a lion or a hamster? What is noisier – a parrot or a spider?

Слайд 13

The results


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Present Simple

Слайд 2

THE PRESENT SIMPLE TENSE ( Настоящее простое время) Случаи употребления простого настоящего времени: 1. Обычные, регулярно повторяющиеся действия; I do morning exercises every day. Каждое утро я делаю зарядку. Указатели времени: every day – каждый день usually, normally – обычно often – часто always – всегда sometimes – иногда seldom - редко

Слайд 3

2. Общеизвестная истина; The sun rises in the East. Солнце восходит на востоке. 3. Последовательность событий, действий в настоящем времени. I get up at 7 o’clock, eat breakfast and go to school. Я встаю в 7 часов, завтракаю и иду в школу.

Слайд 4

Спряжение глаголов в the Present Simple Tense : Утвердительная форма I You We They He She It work s work Вопросительная форма Отрицательная форма Do I you we they work? Does he she it work? I You We They He She It do not work (don’t) does not work (doesn’t) Правильно пишем и произносим:  Глаголы, оканчивающиеся на – ss, -sh, -ch, -x, -o -es , читается / iz/ I watch he watch es  Глаголы, оканчивающиеся на согласную + y y+ -ies , читается / z/ I study he stud ies

Слайд 5

Present Simple ( настоящее простое время) Повествовательное (утвердительное) предложение

Слайд 6

To Be I am a pupil He She It is a pupil You We They a re pupil s

Слайд 7

I You We They h ave (got) a dog He She It h as (got) a dog Wow!

Слайд 8

do does I You We They r ead a book He She It r ead s a book

Слайд 9

Present Simple Отрицательное предложение Not Not Not Not Not Not Not

Слайд 10

To Be I am not a pupil He She It i s not a pupil You We They a re not pupil s

Слайд 11

I You We They h ave not a cat He She It has not a cat

Слайд 12

I You We They Do not = Don’t d on’t like a pie He She It Doesn’t like a pie Does not = doesn’t

Слайд 13

Present Simple Общий вопрос

Слайд 14

Is he a pupil? Yes, he is Have you a dog? Yes, I have Has she a cat? Yes, she has Do you read a book? Yes, I do Does she like an ice-cream? Yes, she does

Слайд 15

Is he a pupil? She isn’t Have you a dog? I haven’t Has she a cat? She hasn’t Do you read a book? No, I don’t Does she like an ice-cream? No, she doesn’t

Слайд 16

Present Simple Who? Вопрос к подлежащему

Слайд 17

Who are you? Кто? Who is he? Кто? Who read s a book? Кто? Who like s an ice-cream? Кто?

Слайд 18

Present simple Специальный вопрос What Where When

Слайд 19

1. What is he? What ? Where? 2. What do you have? When? Why? How? 3. What does he read? How many? How much? 4. What do you eat?

Слайд 20

Сделай вопрос! 1. They have an English book . - What do they have? or - What have they? 2. He has a red USSR scarf. - Who has a red USSR scarf? 3. The child has many toys. - How many toys has the child? or - How many toys has the child?

Слайд 21

Сделай отрицательное предложение и вопросительное 1 . This is a cat - This isn’t a cat. - Is this a cat? 2 . They are drivers. - They aren’t drivers. - Are they drivers? 3. I am at home. - I am not at home. - Are you at home?

Слайд 22

Поставь все типы вопросов She gets up at 8 o’clock. - Does she get up at 8 o’clock? - Does she get up at 8 o’clock or at 11 o’clock? - Who gets up at 8 o’clock? - When does she get up? - She gets up at 8 o’clock, doesn’t she ? - She doesn’t get up at 8 o’clock, does she ?


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Past Simple Present Simple Future Simple

Слайд 4

Present Simple – это простое настоящее время. Употребление: 1. Типичное действие 1)Регулярные повторяющиеся действия 2)Универсальные факты 3)Расписания транспорта 4)Чувства и мысли 2. Важная информация в прошлом

Слайд 5

Образование Present Simple . Present Simple в утвердительных предложениях образуется с помощью инфинитива (т.е. глагола в первой форме). К форме 3 лица ед.ч . прибавляется окончание –s\ es .

Слайд 6

Отрицательные предложения формируются по схеме: do not ( don’t ) + инфинитив does not ( doesn’t ) + инфинитив Вопросительные предложения формируются по схеме: Do + S (подлежащее) + инфинитив Does + S (подлежащее) + инфинитив

Слайд 9

Past Simple – простое прошедшее время. Предложения, в которых оно использовано, относят нас к прошлым событиям, которые никак не связаны с настоящим. Это время допустимо использовать только в контексте прошлого, который может быть подчеркнут: а) разнообразными обстоятельствами времени: уesterday , last ( that ) Sunday , the day before yesterday , last ( that ) week \ month \ year , ago , in 2010, on the 20 of November б ) другими действиями в прошлом: Alexis came when Sophia was already asleep . – Алексис пришла, когда София уже спала.

Слайд 10

Past Simple употребляется для обозначения: 1) простых единичных действий, которые произошли в прошлом, или фактов, относящихся к прошлому. Mia was a beauty . – Миа была красавицей. Logan didn’t hear what Gabriel said . – Логан не слышал, что сказал Габриэль. 2) привычных , повторяющихся действий в прошлом. All summer Aidan got up at 5. – Все лето Эйдон вставал в 5. 3) Нескольких последовательных действий в прошлом. Luke got up , put on his ridiculous hat and left . - Люк встал, надел свою нелепую шляпу и вышел. 4) Действий , событий или процессов, которые происходили в определенный момент прошлого с глаголами, которые не имеют формы Continuous . Austin didn’t understand what Jennifer was talking about . – Остин не понимал, о чем говорила Дженифер . 5) Будущих действий в условных предложениях I типа, переданных в косвенной речи. Sean said Madeline would come if nothing unexpected happened .

Слайд 11

Past Simple Tense

Слайд 12

Future Simple – это простое будущее время. Future Simple употребляется для обозначения: 1) простых одиночных действий, которые произойдут в будущем: Logan will return in May. – Логан вернется в мае. 2) последовательности действий в будущем: Dylan will take Anna to town. They will do shopping. They’ll be back late. – Дилан возьмет Анну в город. Они будут делать покупки. Они вернутся поздно. 3) повторяющихся действий в будущем: Samuel will see Jasmine often in winter. – Зимой Самуэль будет часто навещать Жасмин.

Слайд 13

Future Simple Tense

Слайд 15

Ex. 1 . Put the verb in the Present, Past or Future Simple We … (go) roller-skating last Saturday. Our granny … (bake) meat-pies every weekend. We … (write) an essay tomorrow. I really … (enjoy) the opera yesterday. Where your husband … (work) five years ago? British people … (prefer) tea to coffee. Tom , you … (meet) me at the railway station next Sunday? 8. Where she usually … (celebrate) her birthdays? 9. … you (have) a big family? 10. Newton … (invent) the telescope in 1668. 11. When … this accident (happen)? 12. I always … (send) Christmas cards to my grandparents

Слайд 16

Ex. 2. Write the negative. This coat belongs to Jane. I drive to Moscow once a month. Your boss is very impudent. The car stopped near the bank. The soup was delicious. The concert will start at 7 p.m. Her shoes are dirty. I bought the curtains for my bedroom. I am a football fan. Their wedding will be in spring.

Слайд 17

Ex. 3. Translate into English. Он сделает упражнение по английскому языку, если у него не будет других дел. Если я не помогу ему, он не напишет контрольную работу завтра. Он не пойдет в библиотеку сегодня вечером. Если он не пойдет в библиотеку, он будет дома. Мы будем дома завтра. Если мы будем дома завтра, мы посмотрим эту программу по телевизору. Ее не будет завтра дома. Если ее не будет завтра дома, оставьте ей записку. Завтра погода будет хорошая. Если завтра погода будет хорошая, мы поедем за город. Когда она приходит в школу, она снимает пальто.

Слайд 18

12. Когда она придет в школу, она снимет пальто. 13. Как только он вспоминает эту смешную сцену, он начинает смеяться. 14 . Как только он вспомнит эту смешную сцену, он начнет смеяться. 15 . Я приду домой в шесть часов. 16 . Когда я приду домой, я позвоню вам. 17 . Она позвонит нам вечером. 18 . Если она позвонит вам, попросите ее принести мне книгу. 19 . Я увижу Тома завтра. 20 . Как только я увижу Тома, я расскажу ему об этом. 21 . Я поеду в Париж на будущей неделе. 22 . Перед тем, как я поеду в Париж, я позвоню вам.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Употребление артикля the с географическими названиями

Слайд 2

the 1. Стороны света , полюса регионы t he South , t he North Pole , t he Far East 2. Океаны, моря, реки, озёра, группы озер, групп островов, заливы (gulfs), проливы, течения, каналы, водопады The Atlantic Ocean , t he Red Sea , the Thames , , t he Baikal , the Great Lakes , the British Isles , the Gulf of Mexico , the Gulf Stream , the Niagara Falls 3. Перед существительными, являющимися един- ственными в своём роде The Solar System

Слайд 3

the 4. Перед названиями горных цепей, пустынь , равнин, долин The Alps , the Caucasus , the Sahara, t he Great Plains , the Mississippi Valley 5 . Перед названиями стран, содержащих слова: republic, union, kingdom, states, federation the Russian Federation , the United Kingdom , the Irish Republic; и в некоторых исключениях the Netherlands , the Ukraine , the Philippines , the Argentine , the Vatican City , the Congo

Слайд 4

Zero Article (No Article) 1. Перед названиями стран в единственном числе Russia, Spain 2. Перед названиями островов, горных вершин Jamaica, Cuba, Cyprus, Elbrus, Everest 3. Перед названиями континентов Africa, Asia 4. Перед названиями городов, деревень, улиц, площадей Khabarovsk, Lenin street, Red Square

Слайд 5

Zero Article (No Article) 5. Со словами north(ern), ancient, old, central, medieval, etc. Central America 6. С названиями штатов California, Ohio 7. С названиями планет Venus, Mars Attention !!! the Baikal , но _ Lake Baikal

Слайд 6

Test “ Articles with geographical names”

Слайд 7

Keys for test: “ Articles with geographical names”