II. 2-4 Совершенствование методов обучения и методов воспитания через проведение открытых педагогических мероприятий на уровне ДОУ
2.Совершенствование методов обучения и воспитания через проведение открытых педагогических мероприятий на уровне ДОУ
№ | Возраст | НОД | Тема занятий | Дата проведения |
1
2
3
| Старшая группа
Средняя группа
Средняя группа | Художественно-эстетическое развитие. Лепка
Художественно - эстетическое развитие. Аппликация
Развитие речи | «Моя любимая игрушка»
«Осеннее дерево»
Заучивание стихотворений Чооду Кара – Куске «Анайларым домей - домей» | 06.02.2020г
26.10.2018г
17.03.2017г |
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
nod_lepka_meen_ynak_oynaaraam.docx | 19.96 КБ |
nod_anaylarym.docx | 23.11 КБ |
orus_appl_osennee_derevo.docx | 19.69 КБ |
Предварительный просмотр:
Овур кожууннун Саглы суурунун муниципалдыг бюджеттен хандырылгалыг «ЧЕЛЭЭШ» аттыг школа назы четпээн уруглар сады
Ажык кичээл
Лепка:
«Мээн ынак ойнаараам»
Улуг болук
Кижизидикчи башкы:
Донгак А. Г.
Саглы суур
Сорулгазы:
1.Уругларга пластилинни кезектерге чарып алгаш дурзу- хевир тудуп ооредир.
2.Уругларнын салааларын сайзырадып, ынак ойнаарактарны тударда кол аргаларны картаптаар: чууктаар,калбартыр киир базар, шымчынар, шымчып ап каар, суйбаар.
3.Демниг, найыралдыг болгаш арыг – силиг ажылдаарынга кижизидер.
Словарлыг ажыл: комбинированный
Херек чуулдер:
пластилин, салфетка, доскалар, стектер, ойнаарактар.
Арга – методу: коргузуг, тайылбыр,туннел.
Баш бурунгаар ажыл: уруглар- биле чугаа
Чорудуу:
- Экии, уруглар!
Богун бистер ойнааоактар дугайында чугаалажыр бис. Мен силерге тывызыктан тыптырыптайын, кичээнгейлиг дыннаар силер:
Чем чивес чарашпай
Черге чорбас чарашпай
Чучак хептиг чарашпай
Чугаазы чок чарашпай
(ойнаар- кыс)
Дузалакчы башкы Таня деп кукланы экээр. Оон эжик соктаар. Ток – ток!
Б: Чаа.Кирип моорланар!
Б: Бомбуктуг Таня келир. Уруглар- биле мендилежир. Хенертен бомбуун сугже оскунуптар.Таня ыглап эгелээр.
Б: Бомбуун сугже дужурупкеш
Моореп ыглаан Таня дыр
Оожурга Таняжык
Оон сугже дужер эвес.
Б: Ыглава, Таня.Бис сенээ дыка чараш ойнаарактардан пластилин –биле- тудуп кылып бээр бис. Таня ооруй бээр.
Таня: Кандыг ойнаарактарга ынак силер, уруглар?
Уруглар ынак ойнаарактарын чугаалаарлар. Башкы лепканын способтары биле таныштырарын уламчылаар:
Конструктивный-пластилинни ангы-ангы кезектерге узуп алгаш чогаадып тургузары.
Пластический-пластилиннин будун улуг бодундан, ээлгир шимчээшкиннернин уран аргазын ажыглаары.
Комбинированный-таарыштыр каттыштырып кылыр аргазы.
(чууктаар, калбартыр, кыдыынче узадыр тыртар, шымчынар, шымчып ап каар,киир базар, ыйлдыр идер, суйбаар.
Физминутка: «Диспеем»
Б: Мен невеляшкага ынак мен. Невеляшканы кандыг аргалар-биле кылып алганымны тайылбырлааш,коргузуп салып каан столда.
Ыры: «Куклам» (Оожум ырыны дыннаар)
Б: Мурнунарда салдынган пластилиннерден ынак ойнаарактарын кылып эгелээр.
Ажылын башкыга,Таняга хулээдир.
Оюн: «Чуу окерилген дир?»
Таня: Кандыг кончуг чараш ойнаарактар кылып бурдинер, четтирдим уруглар!
Б: Туннел:
Кичээлде чуну кылып алдывыс?
Чуну билип алдынар?
Чуну кыырда бергедештинер?
Эр-хейлер, уруглар!
Предварительный просмотр:
Овур кожуннун Саглы суурунун муниципалдыг бюджеттен хандырылгалыг «ЧЕЛЭЭШ» аттыг школа назы четпээн уруглар сады
ЧУГАА САЙЗЫРАДЫЛГАЗЫ
Тема: «Анайларым домей-домей» (Чооду Кара-Куске)
(Ийиги бичии болук)
Башкы: Донгак А.Г.
Саглы суур
Сорулгазы:
-Ооредиглиг
-шулукту аянныг, состерин билдингир кылдыр адап тургаш, шээжи-биле уругларга чугаалап бээр
-шулуктун утказынга хамаарышкан беседаны чорудары
-уругларнын сос курлавырын байлакшыдары болгаш идекпейжидер
Сайзырадыр:
-дыштанылга минутазынын уезинде кылып турар шимчээшкини дугжуп турарын сайзырадыр
Кижизидиглиг:
-бичиизинден тура биче сеткилдиг, хундулээчел, дузааргак чорукка кижизидери.
Чорудуу:
Б: Экии уруглар!
(Эжик чанында чулер эдип турарын дыннаалаар)
Б: Кайда дагжап, эдип турар дааш-шимээн тыптып келди уруглар?
(эжик артында ыракта аьт, инек, хаван, ошку, хой эдип турар)
Даштын кандыг дириг амытаннар алгыржып эдип турар дыр, силер таныыр дыр силер бе уруглар?
Уруглар: ошку, хой, инек …
Б: Одекте чуртап турар азырал дириг амытаннар, шын дыр.
Б: Одек – дээрге кижинин чуртап турар чери дир уруглар.
1-ги слайд:
-Бо дур азырал дириг амытаннарывыс
-Орустап корунерем , мен айтырымга чугаалаар силер
Б: Эр хейлер, кончуг эки билир дир силер харыыладынар
Ошку азырал дириг амытан,ошкуну орустап чуу дээрил?
Оон бичии чаптанчыг оглун чуу дээрил уруглар? (анай)
2-ги слайд
Ошкулернин оннери кандыг болурул?
Кижилерге ошкунун ажык-дузазы чул? (Суду эм, эьдин чиир, дугу-биле чылыг чараш хойленнер, уктар, борттер, аржыылдар аргып кедер база ошкунун дугу дыка чараш дыдыраш, хоюг боорда ортээ база садарга унелиг. Ошку сиген чиир.Ошку дыка ийистээр боор.
Ийис-дээрге шупту мага-боду ийи домей ылгаттынмас, таныттынмас анайлар дыр.
3-ку сайд
Чооду Кара-Кускенин чогаадып бижээни «Домей-домей» деп шулуун шээжи биле чугаалап бээйин кичээнгейлиг дыннанар.
Башкы экранда коргускен ийи домей – домей анайларже айтып коргузуп тургаш чугаалаар
Анайларым ийи-
Артында-ла ийис.
Домейлери аажок-
Донгур-донгур, кок-кок.
Шулукту шээжи-биле ооредиринге мнемотаблицаны ажыглаар
Б: Ам шупту картаптаалынар уруглар
Дыштанылга минутазы:
Кулактар- кулактар
Кулактары сууреннешкен
Анайлар-анайлар
Аккыр чараш анайлар
Дешкилээн-дешкилээн
Денге чаржып маннашкан
Анайлар-анайлар
Аккыр чараш анайлар
Б: Чараш кылдыр анайларны оттунуп коргустунер.Оожум барып
сандайларынарга олуруптунар.
Оюн: «Азырал болгаш черлик дириг амытаннарны ангылап салыр»
(1-2 уруглар чурук биле ажылдаар)
Арткан урулар база ойнаптаалынар че. Шулуктун эгезин мен чугаалаарымга, силер тончузун чугаалаар силар.
-Силерни домей-домей ийис анайларлар дыннаксап турар дыр, шулукту кым чугаалап бээрил?
(уруглар шулукту чугаалаар)
Анайлар:
Чаттирдивис уруглар, домей-домей анайлар ийиспейлер бистернин шулуувусту аваларынарга,ачаларынарга ,угбаларга,акыларынарга чугаалап бээр силер.
Б: Силерге база четтирдивис анайлар.Дыка-ла чараш чаптанчыг шулук ооренип алдывыс.
Предварительный просмотр:
МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ДОШКОЛЬНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ
ДЕТСКИЙ САД «ЧЕЛЭЭШ» С. САГЛЫ ОВЮРСКОГО КОЖУУНА
КОНСПЕКТ НОД
«Художественно – эстетическое развитие»
Аппликация на тему: «Осеннее дерево»
Возрастная группа: средняя
Воспитатель: А. Г.Донгак
с. Саглы
Цель: развитие у детей художественно-творческих способностей при помощи аппликации в нетрадиционной технике.
Задачи:
1) Систематизировать накопленные представления детей об осени;
2) Развивать умения аккуратно рвать бумагу на мелкие кусочки-листочки;
3)Воспитывать чуткое и бережное отношение к природе, вызвать эмоциональный отклик.
Материалы: иллюстрации осени, белый картон с заготовками, цветная бумага, клей.
Предварительная работа: наблюдение за осенними листьями на участке, чтение художественной литературы, рассматривание осенних иллюстраций.
Ход занятия:
Чтение стихотворения
«Наступила осень»
Наступила осень,
Пожелтел наш сад.
Листья на березе
Золотом горят.
Не слыхать веселых
Песен соловья.
Улетели птицы
В дальние края.
Беседа по вопросам:
-О каком времени года говорится в стихотворении?
-Почему вы так думаете?
- О каком дереве шла речь?
-Какие вы еще знаете деревья?
- А что происходит в с деревьями осенью?
-Какого цвета листья осенью? и т. д.
Воспитатель:
Ребята, а хотите мы с вами украсим осенние деревья? Но у нас нет ножниц, как же нам нарезать бумагу вместо ножниц?
Дети: варианты ответов.
Воспитатель показывает детям заготовку ствола дерева (без листьев) и раздает цветную бумагу тех же цветов, которые дети перечислили (зеленую, красную, оранжевую, желтую). Предлагает детям нарвать кусочки-листочки. Затем приклеить их на веточки и под дерево.
Физкультминутка:
Ветер по лесу летал
Ветер листики считал,
Вот дубовый, вот кленовый,
Вот рябиновый резной,
Вот с березки - золотой
Вот последний лист с осинки
Ветер бросил на тропинки.
Воспитатель: Давайте посмотрим, что у нас получилось? Какие красивые деревья! Какое настроение у вас сейчас? Вы сегодня хорошо поработали. Спасибо вам за творчество.