II. 2-4 Совершенствование методов обучения и методов воспитания через проведение открытых педагогических мероприятий на уровне ДОУ

Донгак Артыш Григорьевна

2.Совершенствование методов обучения и воспитания через проведение открытых педагогических мероприятий на уровне ДОУ

Возраст

НОД

Тема

 занятий

Дата проведения

1

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

Старшая

группа

 

 

Средняя группа

 

 

 

Средняя группа

Художественно-эстетическое развитие. Лепка

 

Художественно - эстетическое развитие. Аппликация

 

Развитие речи

«Моя любимая игрушка»

 

 

«Осеннее дерево»

 

 

 

 

Заучивание стихотворений Чооду Кара – Куске «Анайларым домей - домей»

06.02.2020г

 

 

 

26.10.2018г

 

 

 

 

17.03.2017г

 

     

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл nod_lepka_meen_ynak_oynaaraam.docx19.96 КБ
Файл nod_anaylarym.docx23.11 КБ
Файл orus_appl_osennee_derevo.docx19.69 КБ

Предварительный просмотр:

Овур кожууннун Саглы суурунун муниципалдыг бюджеттен хандырылгалыг  «ЧЕЛЭЭШ» аттыг школа назы четпээн уруглар сады

Ажык кичээл

Лепка:

«Мээн ынак ойнаараам»

                                                                           

                 Улуг болук

                                            Кижизидикчи башкы:

                                                                                 Донгак А. Г.

Саглы суур

Сорулгазы:

1.Уругларга пластилинни кезектерге чарып алгаш дурзу- хевир тудуп ооредир.

2.Уругларнын салааларын сайзырадып, ынак ойнаарактарны тударда кол аргаларны картаптаар: чууктаар,калбартыр киир базар, шымчынар, шымчып ап каар, суйбаар.

3.Демниг, найыралдыг болгаш арыг – силиг ажылдаарынга кижизидер.

Словарлыг ажыл: комбинированный

Херек чуулдер:

пластилин, салфетка, доскалар, стектер, ойнаарактар.

Арга – методу: коргузуг, тайылбыр,туннел.

Баш бурунгаар ажыл: уруглар- биле чугаа

Чорудуу:

- Экии, уруглар!  

Богун бистер ойнааоактар дугайында чугаалажыр бис. Мен силерге тывызыктан тыптырыптайын, кичээнгейлиг дыннаар силер:

Чем чивес чарашпай

Черге чорбас чарашпай

Чучак хептиг чарашпай

Чугаазы чок чарашпай

(ойнаар- кыс)

Дузалакчы башкы Таня деп кукланы экээр. Оон эжик соктаар. Ток – ток!

Б: Чаа.Кирип моорланар!

Б: Бомбуктуг Таня келир. Уруглар- биле мендилежир. Хенертен бомбуун сугже оскунуптар.Таня ыглап эгелээр.

Б: Бомбуун сугже дужурупкеш

Моореп ыглаан Таня дыр

Оожурга Таняжык

Оон сугже дужер эвес.

Б: Ыглава, Таня.Бис сенээ дыка чараш ойнаарактардан пластилин –биле- тудуп кылып бээр бис. Таня ооруй бээр.

Таня: Кандыг ойнаарактарга ынак силер, уруглар?

Уруглар ынак ойнаарактарын чугаалаарлар. Башкы лепканын способтары биле таныштырарын уламчылаар:

Конструктивный-пластилинни ангы-ангы кезектерге узуп алгаш чогаадып тургузары.

Пластический-пластилиннин будун улуг бодундан, ээлгир шимчээшкиннернин уран аргазын ажыглаары.

Комбинированный-таарыштыр каттыштырып кылыр аргазы.

(чууктаар, калбартыр, кыдыынче узадыр тыртар, шымчынар, шымчып ап каар,киир базар, ыйлдыр идер, суйбаар.

Физминутка: «Диспеем»

Б: Мен невеляшкага ынак мен. Невеляшканы кандыг аргалар-биле кылып алганымны тайылбырлааш,коргузуп салып каан столда.

Ыры: «Куклам» (Оожум ырыны дыннаар)

Б: Мурнунарда салдынган пластилиннерден ынак ойнаарактарын кылып эгелээр.

Ажылын башкыга,Таняга хулээдир.

 Оюн: «Чуу окерилген дир?»

Таня: Кандыг кончуг чараш ойнаарактар кылып бурдинер, четтирдим уруглар!

Б: Туннел:

Кичээлде чуну кылып алдывыс?

Чуну билип алдынар?

Чуну кыырда бергедештинер?

Эр-хейлер, уруглар!



Предварительный просмотр:

Овур кожуннун Саглы суурунун муниципалдыг бюджеттен хандырылгалыг «ЧЕЛЭЭШ» аттыг школа назы четпээн уруглар сады

ЧУГАА САЙЗЫРАДЫЛГАЗЫ

Тема: «Анайларым домей-домей» (Чооду Кара-Куске)

(Ийиги бичии болук)

Башкы: Донгак А.Г.

Саглы суур

Сорулгазы:

-Ооредиглиг

-шулукту аянныг, состерин билдингир кылдыр адап тургаш, шээжи-биле уругларга чугаалап бээр

-шулуктун утказынга хамаарышкан беседаны чорудары

-уругларнын сос курлавырын байлакшыдары болгаш идекпейжидер

Сайзырадыр:

-дыштанылга минутазынын уезинде кылып турар шимчээшкини дугжуп турарын сайзырадыр

Кижизидиглиг:

-бичиизинден тура биче сеткилдиг, хундулээчел, дузааргак чорукка кижизидери.

Чорудуу:

Б: Экии уруглар!

(Эжик чанында чулер эдип турарын  дыннаалаар)

Б: Кайда  дагжап, эдип турар дааш-шимээн тыптып келди  уруглар?

(эжик артында ыракта  аьт, инек, хаван, ошку, хой эдип турар)

Даштын кандыг дириг амытаннар алгыржып эдип турар дыр, силер таныыр дыр силер бе уруглар?

Уруглар: ошку,  хой, инек …

Б: Одекте чуртап турар азырал дириг амытаннар, шын дыр.

Б: Одек – дээрге кижинин чуртап турар чери дир уруглар.

1-ги слайд:

-Бо дур азырал дириг амытаннарывыс

-Орустап корунерем ,  мен айтырымга чугаалаар силер

Б: Эр хейлер, кончуг эки билир дир силер  харыыладынар

Ошку азырал дириг амытан,ошкуну орустап чуу дээрил?

 Оон бичии чаптанчыг оглун чуу дээрил уруглар? (анай)

2-ги слайд

Ошкулернин оннери кандыг болурул?

Кижилерге ошкунун ажык-дузазы чул?  (Суду эм, эьдин чиир, дугу-биле чылыг чараш хойленнер, уктар, борттер, аржыылдар аргып кедер база ошкунун дугу дыка чараш дыдыраш,  хоюг боорда ортээ база садарга унелиг. Ошку сиген чиир.Ошку дыка ийистээр боор.

Ийис-дээрге шупту мага-боду ийи   домей ылгаттынмас, таныттынмас анайлар дыр.

3-ку сайд

Чооду Кара-Кускенин чогаадып бижээни «Домей-домей» деп шулуун шээжи биле чугаалап бээйин кичээнгейлиг дыннанар.

Башкы экранда коргускен ийи домей – домей анайларже айтып коргузуп тургаш чугаалаар

Анайларым ийи-

Артында-ла ийис.

Домейлери аажок-

Донгур-донгур, кок-кок.

        Шулукту шээжи-биле ооредиринге мнемотаблицаны ажыглаар

Б: Ам шупту картаптаалынар уруглар

Дыштанылга минутазы:

Кулактар- кулактар

Кулактары сууреннешкен

Анайлар-анайлар

Аккыр чараш анайлар

Дешкилээн-дешкилээн

Денге чаржып маннашкан

Анайлар-анайлар

Аккыр чараш анайлар

Б: Чараш кылдыр анайларны оттунуп коргустунер.Оожум барып        

сандайларынарга олуруптунар.

Оюн: «Азырал болгаш черлик дириг амытаннарны ангылап салыр»

(1-2 уруглар чурук биле ажылдаар)

Арткан урулар база ойнаптаалынар че. Шулуктун эгезин мен чугаалаарымга, силер тончузун чугаалаар силар.

-Силерни домей-домей ийис анайларлар дыннаксап турар дыр, шулукту кым чугаалап бээрил?

(уруглар шулукту чугаалаар)

Анайлар:

Чаттирдивис уруглар, домей-домей анайлар ийиспейлер бистернин шулуувусту аваларынарга,ачаларынарга ,угбаларга,акыларынарга чугаалап бээр силер.

Б: Силерге база четтирдивис анайлар.Дыка-ла чараш чаптанчыг шулук ооренип алдывыс.



Предварительный просмотр:

МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ДОШКОЛЬНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ

ДЕТСКИЙ САД «ЧЕЛЭЭШ» С. САГЛЫ ОВЮРСКОГО КОЖУУНА

КОНСПЕКТ НОД

«Художественно – эстетическое развитие»

Аппликация на тему: «Осеннее дерево»

Возрастная группа: средняя

                                                                              Воспитатель: А. Г.Донгак

                                                     

с. Саглы

Цель: развитие у детей художественно-творческих способностей при помощи аппликации в нетрадиционной технике.  

Задачи:

1) Систематизировать накопленные представления детей об осени;

2) Развивать умения аккуратно рвать бумагу на мелкие кусочки-листочки;

3)Воспитывать чуткое и бережное отношение к природе, вызвать эмоциональный отклик.

Материалы: иллюстрации осени, белый картон с заготовками, цветная бумага, клей.

Предварительная работа: наблюдение за осенними листьями на участке, чтение художественной литературы, рассматривание осенних иллюстраций.

Ход занятия:

Чтение стихотворения

«Наступила осень»

Наступила осень,

Пожелтел наш сад.

Листья на березе

Золотом горят.

Не слыхать веселых

Песен соловья.

Улетели птицы

В дальние края.

Беседа по вопросам:

-О каком времени года говорится в стихотворении?

-Почему вы так думаете?

- О каком дереве  шла речь?

-Какие вы еще знаете деревья?

- А что происходит в с деревьями осенью?

-Какого цвета листья осенью? и т. д.

Воспитатель: 

Ребята, а хотите мы с вами украсим осенние деревья? Но у нас нет ножниц, как же нам нарезать бумагу вместо ножниц?

Дети: варианты ответов.

Воспитатель показывает детям заготовку ствола дерева (без листьев) и раздает цветную бумагу тех же цветов, которые дети перечислили (зеленую, красную, оранжевую, желтую). Предлагает детям нарвать кусочки-листочки. Затем приклеить их на веточки и под дерево.

Физкультминутка:

Ветер по лесу летал

Ветер листики считал,

Вот дубовый, вот кленовый,

Вот рябиновый резной,

Вот с березки - золотой

Вот последний лист с осинки

Ветер бросил на тропинки.

Воспитатель: Давайте посмотрим, что у нас получилось? Какие красивые деревья! Какое настроение у вас сейчас? Вы сегодня хорошо поработали. Спасибо вам за творчество.