Контрольно-измерительные тесты по английскому языку
1. Тест итогового контроля по английскому языку для 6 класса на 2018-2019 год.
2. Тест итогового контроля по английскому языку для 7 класса на 2018-2019 год (2 варианта)
3. Тест итогового контроля по английскому языку для 8 класса на 2017-2018 год (2 варианта)
4.Тест итогового контроля по английскому языку для 9 класса на 2018-2019 год (2 варианта)
5. Промежуточная аттестация по английскому языку 2 класс на 2023-2024 учебный год
6. Промежуточная аттестация по английскому языку 3 класс на 2023-2024 учебный год
7. Стартовая диагностика по английскому языку 5 класс на 2024-2025 учебный год
Скачать:
Предварительный просмотр:
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
средняя общеобразовательная школа №46
с углубленным изучением отдельных предметов
РАССМОТРЕНО: Протокол заседания методического объединения № 5 от «06» 03. 2019 года Руководитель МО ________________/Ефремова И.Н./ | УТВЕРЖДЕНО: Приказ №______ от «____» ______________2019 года Директор _____________________/Л.В. Гейнц/ |
СОГЛАСОВАНО: Заместитель директора по УВР _______________/Засыпкина Е.В./ «_____» _____________2019 года дата согласования |
Контрольно-измерительные материалы
по английскому языку за 2018/2019 уч. год
в 6 классах (базовый уровень)
Итоговый контроль
Комплексный тест
Составитель: Телегина Анна Витальевна, учитель английского языка МБОУ СОШ № 46 с УИОП
Сургут, 2019 год
Промежуточная контрольная работа
по английскому языку
6 класс (базовый уровень)
Инструкция по выполнению работы
На выполнение итоговой работы по английскому языку даётся 2 академических часа (80 минут). Работа включает в себя задания по аудированию, чтению, использованию языка (лексико-грамматические задания) и письмо (написание личного письма).
В заданиях раздела «Аудирование» представлены две части. В первом задании необходимо установить соответствие с тем, чем были заняты члены семьи, путешествуя по Риму. Во втором задании – послушать советы и поставить их в той последовательности, в которой они прозвучат во время диалога. Рекомендуемое время на выполнение заданий по аудированию: 10 минут.
В заданиях раздела «Чтение» в первой и второй частях задания на выбор и запись одного правильного ответа из 3 предложенных А, В или С. Решение и ответ требуется записать в отведённых для этого полях в работе.
Рекомендуемое время на выполнение 2 раздела: 15 минут.
Лексико-грамматический раздел представлен заданием на выбор правильных лексико-грамматических единиц в соответствие с поставленной коммуникативной задачей в предложении.
Рекомендуемое время на выполнение 3 раздела: 30 минут.
Рекомендуемое время на выполнение 4 части (письмо): 25 минут на письмо.
При выполнении работы нельзя пользоваться словарями, учебниками, рабочими тетрадями и другими справочниками, в том числе мобильными телефонами и другими гаджетами. При необходимости можно пользоваться черновиком. Записи в черновике проверяться и оцениваться не будут.
Выполнять задания можно в любом порядке (кроме раздела «Аудирование», главное – правильно выполнить как можно больше заданий. Советуем Вам для экономии времени пропускать задание, которое не удаётся выполнить сразу, и переходить к следующему. Если после выполнения всей работы у Вас останется время, можно будет вернуться к пропущенным заданиям.
Не забудьте проверить свои решения и ответы.
Желаем успеха!
Spotlight 6
Variant 2
LISTENING
- You will hear two people talking about visiting to Rome. Listen and match the people to the activities. There is one extra activity.
- Mum
- Jim
- Mary
- Dad
- Mark
A. attend a performance
B. shop for clothes
C. do sightseeing
D. stay in hotel
E. visit museums
F. shop for the souvenirs
People | Mum | Jim | Mary | Dad | Mark |
Activity |
- You will hear two people. Listen to the conversation about how to study better and put the tips in the order that you hear them. There is one extra tip.
- Turn off your music.
- Take away the things that stop you working.
- Turn off your phone.
- Have something to eat and drink on your desk.
- Put your pet outside.
- Turn off your instant messages.
- Waste your time playing computer games.
Order | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Tip |
READING
- Read the text. Then choose the correct answer A, B or C for questions 1-5.
Tom`s Day
On Sunday, Tom gets up at 10 o'clock. Then he reads his newspaper in the kitchen. He has breakfast at 11.30 and then he telephones his mother in Scotland.
In the afternoon, at 1.00, Tom plays tennis with his sister and after that, they eat dinner in a restaurant. At 6.00, Tom swims for one hour and then he goes by bike to his brother´s house. They talk and listen to music.
Tom watches television in the evening and drinks a cup of Greenfield tea. He goes to bed at 11.30.
1. Where does Tom have breakfast?
A. In his bedroom B. In the kitchen
C. In the lounge
2. Who does he telephone in the morning?
A. His brother B. His mother
C. His sister
3. Where does his mother live?
A. In Scotland B. In his brother's house
C. In England
4. How long does Tom swim for?
A. Two hours B. Six hours
C. One hour
5. What time does he play tennis with his sister?
A. 11.30 a.m. B. 2 p.m. C. 1p.m.
6. How does Tom go to his brother's house?
A. By bike B. By car C. On foot
7. What does Tom drink in the evening?
A. Juice B. Coffee C. Tea
8. What time does Tom go to bed?
A. Midnight B. 11p.m.
C. 11.30 p.m.
Question | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Answer |
- Read the text and mark the sentences A (True), B (False) or C (Doesn’t say).
From: | Sharon | |
To: | Tamara | |
Subject: | My Party | |
Dear Tamara, Thanks for the birthday card! I'm really looking forward to the weekend. I'm going to have a party on Saturday night. Mum and I are going to go shopping on Saturday morning. We want to buy some food and decorations for the party. Mum's going to make her special pizza and a birthday cake. I am going to make sandwiches. In the afternoon, my brother is going to help me decorate the house with streamers. Then, I'm going to plan the music for the party. On Sunday morning, I'm going to help my Mum clean-up. Well, I think it's going to be a great party. How are you going to spend your weekend? Write soon. Love, Sharon |
e.g. Sharon got a birthday card from Tamara. A
- Sharon’s birthday is on Saturday morning. A. True B. False C. Doesn’t say
- They are going to go buy sandwiches. A. True B. False C. Doesn’t say
- Sharon is going to decorate the house with balloons. A. True B. False C. Doesn’t say
- Sharon likes rock music. A. True B. False C. Doesn’t say
- She believes it`ll be a great party. A. True B. False C. Doesn’t say
Sentence | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Mark |
USE OF ENGLISH | GRAMMAR |
- Choose the correct item.
- Does he … history at school?
A teach B teaches C teaching
- Did they … home early last night?
A arrive B arrives C arrived
- We met ten years … .
A ago B gone C past
- I can drive a car but I … fly a plane.
A don't know B can to C can`t
- Do you … your teeth every day?
A wash B do C brush
- Frank … his homework at the moment.
A is making B does C is doing
- They often … camping at the weekend.
A go B play C do
- John is very worried … his son.
A about B at C of
- You're on holiday. You … wake up early.
A mustn't B needn't C have to
- Be quiet! You … make noise.
A must B mustn`t C can
- I'm not … to go to the cinema tonight.
A would B will C going
- . There is … food in the cupboard.
A a B any C some
- A lion is … than an elephant.
A small B smallest C smaller
- It's my birthday … 5th August.
A at B on C in
- They usually go to school … foot.
A by B on C in
Sentence | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
Item |
VOCABULARY
- Choose the correct item.
- Brendan has got a …brother.
A double B twin C twice
- The … is in the kitchen.
A bookcase B fridge C bathtub
- On Christmas Day, we all …gifts.
A transfer B change C exchange
- We had a nice picnic in the … .
A stadium B restaurant C park
- Jim does bodybuilding at the sports … .
A centre B place C room
- What are the … of the game?
A laws B guides C rules
- How … some pizza?
A about B many C like
- Let's watch the firework … .
A show B display C programme
- We go on a school … once a year.
A trip B travel C journey
- Chess and backgammon are both … games
A table B board C bored
Sentence | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Item |
EVERYDAY ENGLISH
- Read the sentence and choose the correct response.
e.g. How about Thursday then? A. I'm OK.
B. I'm afraid I can't.
1. Would you like anything to drink? A. Yes. I'd like a fruit salad, please.
B. A glass of juice, please.
2. Let's do something tonight! A. Like what?
B. I'm sorry.
3. Could I have your name, please? A. Thank you, Mr Brown.
B. Yes. It's Brown - Mr T Brown.
4. Can I have the menu? A. No, I'm on a diet.
B. Here you are, sir.
5. How do you like the fireworks? A. Yes, they are.
B. They're brilliant
Question | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Response |
WRITING
VIII. Write an e-mail to a friend about how you are going to spend your weekend (about 80 words). Use the e-mail in task IV to help you.
From: | ||
To: | ||
Subject: | ||
Dear ______________, ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Love, |
Предварительный просмотр:
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
средняя общеобразовательная школа №46
с углубленным изучением отдельных предметов
РАССМОТРЕНО: Протокол заседания методического объединения № 5 от «06» 03. 2019 года Руководитель МО ________________/Ефремова И.Н./ | УТВЕРЖДЕНО: Приказ №______ от «____» ______________2019 года Директор _____________________/Л.В. Гейнц/ |
СОГЛАСОВАНО: Заместитель директора по УВР _______________/Засыпкина Е.В./ «_____» _____________2019 года дата согласования |
Контрольно-измерительные материалы
по английскому языку за 2018/2019 уч. год
в 7 классах (базовый уровень)
Итоговый контроль
Комплексный тест
Сургут, 2019 год
Промежуточная аттестация (итоговый контроль) в форме ОГЭ
по английскому языку
7 класс
Инструкция по выполнению работы
На выполнение итоговой работы по английскому языку даётся 2 академических часа, включая инструктаж (15 мин). На тестовую часть отводится 80 минут. Работа включает в себя задания на аудирование, чтение, использование языка (лексико-грамматические задания, письмо (написание личного письма в ответ на письмо-стимул) и творческого задания (написать собственное мнение по предложенной проблеме). Все задания соответствуют структуре и форме ОГЭ, за исключением творческого задания, и включают изученный материал за 7 класс базового уровня.
Задания на аудирование представлены в двух частях. В первом задании необходимо установить соответствие между диалогами и местами, где они происходят. Во втором задании-прослушать высказывания и подобрать соответствующее утверждение. Рекомендуемое время на выполнение 1 раздела: 15 минут.
В заданиях раздела «Чтение» в первой части необходимо установить соответствие между текстами А––G и заголовками 1––8, один заголовок лишний. Всего 7 заданий. Во второй части – в заданиях 10-17 нужно записать одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа из трех предложенных. Рекомендуемое время на выполнение 2 раздела: 30 минут.
Лексико-грамматический раздел представлен заданием на преобразование слов. Напечатанные заглавными буквами слова в конце строк, обозначенных номерами 1–15, необходимо преобразовать таким образом, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Рекомендуемое время на выполнение 3 раздела: 20 минут.
Рекомендуемое время на выполнение 4 части (личное письмо) 20 минут. Личное письмо оценивается в 10 баллов по критериям ОГЭ и включает критерии: решение коммуникативной задачи, лексика и грамматика, оформление, орфография и пунктуация.
При выполнении работы нельзя пользоваться словарями, учебниками, рабочими тетрадями и другими справочниками, в том числе мобильными телефонами и другими гаджетами. При необходимости можно пользоваться черновиком. Записи в черновике проверяться и оцениваться не будут.
Выполнять задания можно в любом порядке (кроме раздела «Аудирование», главное – правильно выполнить как можно больше заданий. Советуем Вам для экономии времени пропускать задание, которое не удаётся выполнить сразу, и переходить к следующему. Если после выполнения всей работы у Вас останется время, можно будет вернуться к пропущенным заданиям.
Не забудьте проверить свои решения и ответы.
Желаем успеха!
Составитель: Телегина Анна Витальевна, учитель английского языка МБОУ СОШ № 46 с УИОП
Exit test (form 7)
Variant 1
I Listening Comprehension
Part I
You will hear a radio programme about people’s holiday experiences and plans. Match the speakers (1-4) to the types of the holidays (A-E). There is one extra holiday.
A sightseeing holiday C touring holiday E sailing holiday
B walking holiday D beach holiday
Speaker 1 | Speaker 2 | Speaker 3 | Speaker 4 |
Part II
You will hear two people talking about a trip to the cinema. Listen to the dialogue and mark the sentences T (true) or F (false).
1 Jane and Carrie went to the cinema last weekend. __
2 It was twenty pounds for one ticket. __
3 Carrie didn’t think the film was scary. __
4 Josh didn’t really enjoy watching the film. __
5 Josh prefers science fiction films. __
II Reading Comprehension
Part I
Read the text. Match the titles to the paragraphs of the text. One title is extra.
A APPEARANCE
B ENDANGERED
C NATURE RESERVES
D ENVIRONMENTALISTS IN ACTION
E WHAT IS IT
F FOOD
G HABITAT
Endangered animals in Kazakhstan: Argali, Wild sheep
1 The Argali is the largest wild sheep on the Earth. These species are one of the most ecologically, economically and culturally important species on our planet.
2 The Argali inhabit steppes and rocky areas and open deserts, mountains on central and northern Asia, with main populations in the Kyrgyz republic, Kazakhstan and Tajikistan. The Argali usually live in groups of 2 to 100 animals.
3 The Argali sheep is related to a domestic sheep, it is about the same length as a domestic sheep but it is much taller and heavier. They have large, curved horns. Their coat ranges from light yellow to darker grey-brown in colour. The sheep are very calm and not aggressive towards other sheep, and are very social animals. Strong longlegs help these sheep run over all types of territories. Because of their large size, Argali sheep do not usually jump in the mountains.
4 They eat grass. During summer when there is more food, all animals choose higher areas.
5 Main threats to the argali sheep come from humans and human activity. These include: over-hunting and poaching (браконьерство), diseases from domestic sheep, habitat loss.
6 WWF (World Wide Fund on Nature) works with governments to protect the Argali sheep and return them into their wild habitat. It also provides support to authorities seeking to improve regulation of hunting. For example, WWF Mongolia worked with the government to produce a conservation plan for the Argali.
Part II
Read the text and mark the statements True (T), False (F), Not Stated (NS).
Among Vitamins, D Seems Short for ‘Does a Lot’
Vitamin D helps bones and muscles to grow strong and healthy. But more and more research is suggesting that vitamin D might also help to prevent many diseases.
The easiest way to get vitamin D is from sunlight. The sun’s ultraviolet rays react with skin cells to produce vitamin D. But many people worry about skin damage from the sun. As a result they cover their skin or wear sunblock or stay out of the sun.
Not many foods naturally contain vitamin D. Foods high in this vitamin include oily fish such as salmon and tuna, and fish liver oils. Researchers reported last year that farmed salmon had only about one-fourth as much vitamin D as wild salmon.
Small amounts of D are found in beef liver, cheese and eggs. Research in the last several years has shown that low levels of vitamin D may increase the risk of heart attacks and cancer. Other studies have shown that people with rheumatic diseases often have low levels of vitamin D.
More doctors are now testing their patients for their vitamin D levels. But if people take too much vitamin D, it might act as a poison .
1Vitamin D is very effective to help with the problems of teeth. __
2 According to new research, you have less risk to fall ill if you get vitamin D. __
3 Scientists get vitamin D from sunlight in laboratories. __
4 The sun’s ultraviolet rays contain vitamin D. __
5 Too much sunlight is dangerous for people’s health. __
6 Fresh meat is the main source of vitamin D in food. __
7 Wild salmon is four times richer in vitamin D than farmed salmon. __
8 Low level of vitamin D may result in brain diseases. __
9 Students taking vitamin D are better at school studies. __
10 The more vitamin D you get the healthier you are. __
III Grammar
Choose the correct item.
1 The boy … father is a dentist is my friend. A whose В which С who 2 She … the house at 7 this morning. A is leaving В left С leaves 3 I … at my mum’s shop next week. A work В worked С am working 4 I went to Berlin two years … . A since В before С ago 5 Look at that boy! He … fall off his bike. A is going to В will С is 6 I … there before. It’s a very nice museum. A ’ve gone В ’ve been С be 7 I … my ankle and it really hurts. A ’ve twisted В ’m twisting С ’ve been twisting 8 I … a new digital camera. I’m sure we’ll take nice pictures with it. A have bought В have been buying С haven’t bought | 9 You haven’t finished the milk, … ? A did you? В haven’t you? С have you? 10 If we continue to pollute the environment, many endangered species … extinct. A will become В become С are becoming 11 This film is quite … . A bored В boring С bore 12 You … take photos in the museum. It’s not allowed! A mustn’t В must С should 13 I can do it … , thank you. A myself В herself С yourself 14 Mike is … Pete. They will both do well in the exam. A as clever as В cleverer than С most clever |
IV Vocabulary
A Choose the correct item.
1 He can’t drive if he doesn’t have a driving… A licence В park С ride 2 … from Canada! A Greetings В Regards С Remarks 3 Bob is very … He is an excellent teacher. A curious В patient С athletic 4 Let me … your wrist with this bandage. A sprain В wrap С break 5 The government is trying a variety of things to … pollution. A burn В emit С reduce 6 I saw a … that was very funny. A thriller В romance С comedy | 7 We can … a birthday party. It’ll be fun! A throw В practise С move 8 If you’re tired, you should … some rest. A put В get С take 9 When we got to the campsite we put … our tents. A on В into С up 10 Brian took the video game … to the shop because it wasn’t working. A away В back С off 11 We should take the children … for a walk. It’s a lovely day! A off В away С out |
B Read the text and fill in the gaps transforming capitalized words.
Park Rules
Read the rules (1) … and follow (2) … and age restrictions. CAREFUL/HIGH
Read the (3) … signs aloud so that (4) … understand them. WARN /CHILD
Keep all body parts inside the rides at all times. Ignore images of happy (5)… waving RIDE
their hands, which is very (6) … . Hold onto handrails when provided. DANGER
Always use the 7) … equipment. Be very (8) … when rides come to a stop. SAFE/CARE
V Writing
You have received a letter from your English-speaking pen friend, Jane.
… Nature reserves are magical places for everyone who loves wildlife. They protect rare species and their habitat. They attract tourists to enjoy natural world…
… What National reserve did you visit? Where is it? What is it famous for?...
Write him a letter and answer his 3 questions. (70-80 words)
Remember the rules of letter writing.
Предварительный просмотр:
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
средняя общеобразовательная школа №46
с углубленным изучением отдельных предметов
РАССМОТРЕНО: Протокол заседания методического объединения № 5 от «06» 03. 2019 года Руководитель МО ________________/Ефремова И.Н./ | УТВЕРЖДЕНО: Приказ №______ от «____» ______________2019 года Директор _____________________/Л.В. Гейнц/ |
СОГЛАСОВАНО: Заместитель директора по УВР _______________/Засыпкина Е.В./ «_____» _____________2019 года дата согласования |
Контрольно-измерительные материалы
по английскому языку за 2018/2019 уч. год
в 7 классах (базовый уровень)
Итоговый контроль
Комплексный тест
Сургут, 2019 год
Промежуточная аттестация (итоговый контроль) в форме ОГЭ
по английскому языку
7 класс
Инструкция по выполнению работы
На выполнение итоговой работы по английскому языку даётся 2 академических часа, включая инструктаж (15 мин). На тестовую часть отводится 80 минут. Работа включает в себя задания на аудирование, чтение, использование языка (лексико-грамматические задания, письмо (написание личного письма в ответ на письмо-стимул) и творческого задания (написать собственное мнение по предложенной проблеме). Все задания соответствуют структуре и форме ОГЭ, за исключением творческого задания, и включают изученный материал за 7 класс базового уровня.
Задания на аудирование представлены в двух частях. В первом задании необходимо установить соответствие между диалогами и местами, где они происходят. Во втором задании-прослушать высказывания и подобрать соответствующее утверждение. Рекомендуемое время на выполнение 1 раздела: 15 минут.
В заданиях раздела «Чтение» в первой части необходимо установить соответствие между текстами А––G и заголовками 1––8, один заголовок лишний. Всего 7 заданий. Во второй части – в заданиях 10-17 нужно записать одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа из трех предложенных. Рекомендуемое время на выполнение 2 раздела: 30 минут.
Лексико-грамматический раздел представлен заданием на преобразование слов. Напечатанные заглавными буквами слова в конце строк, обозначенных номерами 1–15, необходимо преобразовать таким образом, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Рекомендуемое время на выполнение 3 раздела: 20 минут.
Рекомендуемое время на выполнение 4 части (личное письмо) 20 минут. Личное письмо оценивается в 10 баллов по критериям ОГЭ и включает критерии: решение коммуникативной задачи, лексика и грамматика, оформление, орфография и пунктуация.
При выполнении работы нельзя пользоваться словарями, учебниками, рабочими тетрадями и другими справочниками, в том числе мобильными телефонами и другими гаджетами. При необходимости можно пользоваться черновиком. Записи в черновике проверяться и оцениваться не будут.
Выполнять задания можно в любом порядке (кроме раздела «Аудирование», главное – правильно выполнить как можно больше заданий. Советуем Вам для экономии времени пропускать задание, которое не удаётся выполнить сразу, и переходить к следующему. Если после выполнения всей работы у Вас останется время, можно будет вернуться к пропущенным заданиям.
Не забудьте проверить свои решения и ответы.
Желаем успеха!
Составитель: Телегина Анна Витальевна, учитель английского языка МБОУ СОШ № 46 с УИОП
Exit test (form 7)
Variant 2
I Listening Comprehension
Part I
You will hear a radio programme about people’s holiday experiences and plans. Match the speakers (1-4) to the types of the holidays (A-E). There is one extra holiday.
A sightseeing holiday C touring holiday E sailing holiday
B walking holiday D beach holiday
Speaker 1 | Speaker 2 | Speaker 3 | Speaker 4 |
Part II
You will hear two people talking about a trip to the cinema. Listen to the dialogue and mark the sentences T (true) or F (false).
1 Jane and Carrie went to the cinema last weekend. __
2 It was twenty pounds for one ticket. __
3 Carrie didn’t think the film was scary. __
4 Josh didn’t really enjoy watching the film. __
5 Josh prefers science fiction films. __
II Reading Comprehension
Part I
Read the text. Match the titles to the paragraphs of the text. One title is extra.
A DON’T SKIP BREAKFAST
B WATCH OUT FOR HOW BIG PORTIONS ARE
C EAT 5 PORTIONS OF FRUIT AND VEGETABLES A DAY
D REDUCE SCREEN TIME
E CHOOSE A SLIMMING DIET
F EXERCISE
Five Ways to Reach a Healthy Weight
1 Regular physical activity burns calories and builds muscle - it helps you to look and feel good and keep fit. Walking the family dog, cycling to school, and doing other things for your daily activity can all make a difference. If you want to burn more calories, add some strength exercises to build muscle. The more muscle you have, the more calories you burn, even when you aren’t exercising.
2 Fruit and vegetables are about more than just vitamins and minerals. They’re also packed with fibre, which means they fill you up. And when you eat fruit and vegetables, you’re less likely to overeat when it comes to high-calorie foods like chips or cookies.
3 Sizes of portions have increased over the past 10 years, and it means extra calories. Another important key factor in weight gain is that more people drink sugary beverages, such as sodas, juice drinks, and energy drinks. So choose smaller portions and drink water or low-fat milk instead of soda.
4 One reason people get less exercise these days is because of an increase in “screen time” - the amount of time spent watching TV, looking at the computer, or playing video games. Limit screen time to less than 2 hours per day.
5 Breakfast gives you energy to do more during the day. People who skip breakfast often feel so hungry that they eat more later on. So they get more calories than if they eat breakfast.
Part II
Read the text and mark the statements True (T), False (F), Not Stated (NS).
Among Vitamins, D Seems Short for ‘Does a Lot’
Vitamin D helps bones and muscles to grow strong and healthy. But more and more research is suggesting that vitamin D might also help to prevent many diseases.
The easiest way to get vitamin D is from sunlight. The sun’s ultraviolet rays react with skin cells to produce vitamin D. But many people worry about skin damage from the sun. As a result they cover their skin or wear sunblock or stay out of the sun.
Not many foods naturally contain vitamin D. Foods high in this vitamin include oily fish such as salmon and tuna, and fish liver oils. Researchers reported last year that farmed salmon had only about one-fourth as much vitamin D as wild salmon.
Small amounts of D are found in beef liver, cheese and eggs. Research in the last several years has shown that low levels of vitamin D may increase the risk of heart attacks and cancer. Other studies have shown that people with rheumatic diseases often have low levels of vitamin D.
More doctors are now testing their patients for their vitamin D levels. But if people take too much vitamin D, it might act as a poison .
1Vitamin D is very effective to help with the problems of teeth. __
2 According to new research, you have less risk to fall ill if you get vitamin D. __
3 Scientists get vitamin D from sunlight in laboratories. __
4 The sun’s ultraviolet rays contain vitamin D. __
5 Too much sunlight is dangerous for people’s health. __
6 Fresh meat is the main source of vitamin D in food. __
7 Wild salmon is four times richer in vitamin D than farmed salmon. __
8 Low level of vitamin D may result in brain diseases. __
9 Students taking vitamin D are better at school studies. __
10 The more vitamin D you get the healthier you are. __
III Grammar
Choose the correct item.
1 The boy … father is a dentist is my friend. A whose В which С who 2 She … the house at 7 this morning. A is leaving В left С leaves 3 I … at my mum’s shop next week. A work В worked С am working 4 I went to Berlin two years … . A since В before С ago 5 Look at that boy! He … fall off his bike. A is going to В will С is 6 I … there before. It’s a very nice museum. A ’ve gone В ’ve been С be 7 I … my ankle and it really hurts. A ’ve twisted В ’m twisting С ’ve been twisting 8 I … a new digital camera. I’m sure we’ll take nice pictures with it. A have bought В have been buying С haven’t bought | 9 You haven’t finished the milk, … ? A did you? В haven’t you? С have you? 10 If we continue to pollute the environment, many endangered species … extinct. A will become В become С are becoming 11 This film is quite … . A bored В boring С bore 12 You … take photos in the museum. It’s not allowed! A mustn’t В must С should 13 I can do it … , thank you. A myself В herself С yourself 14 Mike is … Pete. They will both do well in the exam. A as clever as В cleverer than С most clever |
IV Vocabulary
A Choose the correct item.
1 He can’t drive if he doesn’t have a driving… A licence В park С ride 2 … from Canada! A Greetings В Regards С Remarks 3 Bob is very … He is an excellent teacher. A curious В patient С athletic 4 Let me … your wrist with this bandage. A sprain В wrap С break 5 The government is trying a variety of things to … pollution. A burn В emit С reduce 6 I saw a … that was very funny. A thriller В romance С comedy | 7 We can … a birthday party. It’ll be fun! A throw В practise С move 8 If you’re tired, you should … some rest. A put В get С take 9 When we got to the campsite we put … our tents. A on В into С up 10 Brian took the video game … to the shop because it wasn’t working. A away В back С off 11 We should take the children … for a walk. It’s a lovely day! A off В away С out |
B Read the text and fill in the gaps transforming capitalized words.
Park Rules
Read the rules (1) … and follow (2) … and age restrictions. CAREFUL/HIGH
Read the (3) … signs aloud so that (4) … understand them. WARN /CHILD
Keep all body parts inside the rides at all times. Ignore images of happy (5)… waving RIDE
their hands, which is very (6) … . Hold onto handrails when provided. DANGER
Always use the 7) … equipment. Be very (8) … when rides come to a stop. SAFE/CARE
V Writing
You have received a letter from your English-speaking pen friend, Jane.
… Nature reserves are magical places for everyone who loves wildlife. They protect rare species and their habitat. They attract tourists to enjoy natural world…
… What National reserve did you visit? Where is it? What is it famous for?...
Write him a letter and answer his 3 questions. (70-80 words)
Remember the rules of letter writing.
Предварительный просмотр:
Вариант 1
Промежуточная аттестация (итоговый контроль) в форме ОГЭ
по английскому языку
8 класс (базовый уровень)
Инструкция по выполнению работы
На выполнение итоговой работы по английскому языку даётся 2 академических часа (80 минут), включая инструктаж (5 мин). На тестовую часть отводится 75 минут. Работа включает в себя задания на аудирование, чтение, использование языка (лексико-грамматические задания) и письмо (написание личного письма в ответ на письмо-стимул). Все задания соответствуют структуре и форме ОГЭ, за исключением творческого задания, и включают изученный материал за 8 класс углубленного уровня.
В задании на аудирование необходимо прослушать высказывания и подобрать соответствующее утверждение. Рекомендуемое время на выполнение 1 раздела: 10 минут.
В задании раздела «Чтение» нужно записать одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа из трех предложенных. Рекомендуемое время на выполнение 2 раздела: 15 минут.
Лексико-грамматический раздел представлен двумя видами заданий. В первом задании напечатанные заглавными буквами слова в конце строк, обозначенных номерами 1–6, необходимо преобразовать таким образом, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Во втором задании напечатанные заглавными буквами слова в конце строк, обозначенных номерами 1–6, необходимо преобразовать таким образом, чтобы они лексически соответствовали содержанию текста Рекомендуемое время на выполнение 3 раздела: 20 минут.
Рекомендуемое время на выполнение 4 части (личное письмо): 30 минут: Личное письмо оценивается в 10 баллов по критериям ОГЭ и включает критерии: решение коммуникативной задачи, лексика и грамматика, оформление, орфография и пунктуация.
При выполнении работы нельзя пользоваться словарями, учебниками, рабочими тетрадями и другими справочниками, в том числе мобильными телефонами и другими гаджетами. При необходимости можно пользоваться черновиком. Записи в черновике проверяться и оцениваться не будут.
Выполнять задания можно в любом порядке (кроме раздела «Аудирование», главное – правильно выполнить как можно больше заданий. Советуем Вам для экономии времени пропускать задание, которое не удаётся выполнить сразу, и переходить к следующему. Если после выполнения всей работы у Вас останется время, можно будет вернуться к пропущенным заданиям.
Не забудьте проверить свои решения и ответы.
Желаем успеха!
Составитель: Телегина Анна Витальевна, учитель английского языка МБОУ СОШ № 46 с УИОП
Итоговый контроль по английскому языку в 8 классе (базовый уровень)
за 2017-2018 учебный год
Вариант I
- Listening Comprehension
Part I
Вы два раза услышите пять высказываний, обозначенных буквами А, В, С, D, Е. Установите соответствие между высказываниями и утверждениями из следующего списка: к каждому высказыванию подберите соответствующее утверждение, обозначенное цифрами. Используйте каждое утверждение из списка 1–6 только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение.
1. | The speaker tells how he/she shot the film. |
2. | The speaker explains how he/she chooses a film to watch. |
3. | The speaker talks about a film that disappointed him/her. |
4. | The speaker says what annoys him/her at the movie theatre. |
5. | The speaker advises how to learn English with films. |
6. | The speaker talks about his/her favourite film. |
A | B | C | D | E |
- Reading Comprehension
Part I
Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений 1–8 соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). В поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа.
Two sports brands
The small town in Bavaria is very famous in Germany, because there is the home of the Dassler brothers. They started two well-known sports brands: Adidas and Puma. But their story is not about peace, it's about war, disagreement and competition.
In 1924 Adolf and Rudolf started making shoes and soon had a small shoe business. The elder brother, Rudolf (or Rudi), was a veteran of World War I. He was a good businessman and knew how to sell things. The younger brother, Adolf (or Adi) was more thoughtful and creative. The brothers had 25 workers at the factory and they made 100 pairs of sports shoes every day.
During the 1936 Olympics, Adi Dassler drove to the Olympic village with a suitcase full of sports shoes. He asked an American sprinter Jesse Owens to wear and run in them. Owens won 4 gold medals and at once the Dassler shoes became popular. The Dasslers were selling 200,000 pairs of shoes each year before World War II.
We don't know much about their lives at the time of World War II. However, in the 1940s they refused to work together any more. Rudolf left the company, moved to the other bank of the river and started a competing shop there. At first he wanted to name his company Ruda, but then he thought about a graceful, quick animal – the puma. And so Puma was born.
Adi stayed with family business and renamed the company Adidas. He developed the 3-stripe logo in 1941 and registered it as Adidas' brand. Adi wanted to make a symbol that could be easily recognized by other people and three stripes was a good idea. The stripes show a mountain. You have to climb it if you want to reach the peak or achieve anything.
The serious conflict between the brothers divided the town into two: the Adidas bank and the Puma bank of the river. It was like a silent war. Only the bravest people could wear their Puma shoes and cross the river to the Adidas side of the town. When people met in the street, they first looked down at each other's shoes. It helped them to decide if that person was an enemy or a friend. What's more, Puma people didn't marry Adidas people. There were Adidas and Puma schools, pubs, shops, restaurants and hotels.
The brothers never became friendly again or even spoke to each other. Rudi died in 1974 and left Puma to his son. The family sold the company in 1989. Adi died in 1978, his son was the head of Adidas till his death in 1987. Today Puma is controlled by a big French company and Adidas is owned by a number of companies.
The "war" was declared completely over in 2009. Employees and workers of both companies shook hands and then played a football match in the Bavarian town of Herzogenaurach. The match was the first joint event for the two companies since 1948. The match ended 7–5 but the teams were not divided into Adidas and Puma. Each team was a mix of Adidas and Puma players.
- The brands Adidas and Puma were started in the USA.
1)True 2)False 3)Not stated
2. One of the brothers advertised the first sports shoes with the help of a famous athlete.
1)True 2)False 3)Not stated
3. Both brothers called their new company by their own names.
1)True 2)False 3)Not stated
4. A trip to the mountain gave Adi the idea for Adidas logo.
1)True 2)False 3)Not stated
5. The people of the town were involved in the brothers’ quarrel.
1)True 2)False 3)Not stated
6. In Bavaria most people preferred Adidas shoes to Puma shoes.
1)True 2)False 3)Not stated
7. Now Adidas and Puma belong to the Dassler family.
1)True 2)False 3)Not stated
8. The results of the football match caused a new outbreak of the war between the Adidas and Puma companies.
1)True 2)False 3)Not stated
- Grammar and Vocabulary
- Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 1 -9, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 1-9.
1 | Mr. Purcell was a small man. Large glasses ______ his eyes | MAKE |
2 | ______ . He had a pet shop. He sold cats and dogs, monkeys, birds. | BIG |
3 | It was a cold, windy day. Mr. Purcell ______ a newspaper as usual, when a strange customer appeared in the shop. | READ |
4 | "Good morning," Mr. Purcell _____ with a smile. "What can I do for you?" | SAY |
5 | The man looked at him as if he _____ him before and answered: "I want something in a cage. Something that flies." | NOT/NOTICE |
6 | "A bird ___ all right." The customer pointedsuddenly to a cage with two doves. | BE |
7 | The man had only five dollars. However, he wanted the birds so much that Mr. Purcell agreed to sell _____ the doves. | HE |
8 | Before leaving the shop, the man said that he ________ ten years in prison. | SPEND |
9 | The man went out. Mr. Purcell came up to the window to look at the customer who _______ the cage in his hands. | HOLD |
Adapted from: Caged, L.E. Reeves
- Прочитайте приведённые ниже предложения. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно лексически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.
1 | According to a new _______ study of elementaryschool students, the risk of getting fat is far greater during thesummer than when they are in school. | AMERICA |
2 | _________ say that in the summer, children do not have a strict schedule. They go to bed later and get less sleep. | RESEARCH |
3 | And because heat causes _____ , they can be less active. | LAZY |
| What's more, during those months, children are not getting free school lunches, which may be ______ than those they eat at home. |
|
5 | During the______ year, mealtimes at home and school become more fixed; sleep is better organized; physical ______ is in the schedule. | ACADEMY |
- Writing
Informal letter
You have 30 minutes to do this task.
You have received a letter from your English-speaking pen friend, Harry.
“A friend in need is a friend indeed." I always remember this proverb when my friend asks me to help with her homework. But sometimes I still think that she just uses me ...
Do you often help your classmates with studies? In what way do you help them? What do you think about such help?
Write him a letter and answer his 3 questions.
Write 100–120 words. Remember the rules of letter writing.
Предварительный просмотр:
Вариант 2
Промежуточная аттестация (итоговый контроль) в форме ОГЭ
по английскому языку
8 класс (базовый уровень)
Инструкция по выполнению работы
На выполнение итоговой работы по английскому языку даётся 2 академических часа (80 минут), включая инструктаж (5 мин). На тестовую часть отводится 75 минут. Работа включает в себя задания на аудирование, чтение, использование языка (лексико-грамматические задания) и письмо (написание личного письма в ответ на письмо-стимул). Все задания соответствуют структуре и форме ОГЭ, за исключением творческого задания, и включают изученный материал за 8 класс углубленного уровня.
В задании на аудирование необходимо прослушать высказывания и подобрать соответствующее утверждение. Рекомендуемое время на выполнение 1 раздела: 10 минут.
В задании раздела «Чтение» нужно записать одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа из трех предложенных. Рекомендуемое время на выполнение 2 раздела: 15 минут.
Лексико-грамматический раздел представлен двумя видами заданий. В первом задании напечатанные заглавными буквами слова в конце строк, обозначенных номерами 1–6, необходимо преобразовать таким образом, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Во втором задании напечатанные заглавными буквами слова в конце строк, обозначенных номерами 1–6, необходимо преобразовать таким образом, чтобы они лексически соответствовали содержанию текста Рекомендуемое время на выполнение 3 раздела: 20 минут.
Рекомендуемое время на выполнение 4 части (личное письмо): 30 минут: Личное письмо оценивается в 10 баллов по критериям ОГЭ и включает критерии: решение коммуникативной задачи, лексика и грамматика, оформление, орфография и пунктуация.
При выполнении работы нельзя пользоваться словарями, учебниками, рабочими тетрадями и другими справочниками, в том числе мобильными телефонами и другими гаджетами. При необходимости можно пользоваться черновиком. Записи в черновике проверяться и оцениваться не будут.
Выполнять задания можно в любом порядке (кроме раздела «Аудирование», главное – правильно выполнить как можно больше заданий. Советуем Вам для экономии времени пропускать задание, которое не удаётся выполнить сразу, и переходить к следующему. Если после выполнения всей работы у Вас останется время, можно будет вернуться к пропущенным заданиям.
Не забудьте проверить свои решения и ответы.
Желаем успеха!
Составитель: Телегина Анна Витальевна, учитель английского языка МБОУ СОШ № 46 с УИОП
Итоговый контроль по английскому языку в 8 классе (базовый уровень)
за 2017-2018 учебный год
Вариант II
- Listening Comprehension
Part I
Вы два раза услышите пять высказываний, обозначенных буквами А, В, С, D, Е. Установите соответствие между высказываниями и утверждениями из следующего списка: к каждому высказыванию подберите соответствующее утверждение, обозначенное цифрами. Используйте каждое утверждение из списка 1–6 только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение.
1. | The speaker tells how he/she shot the film. |
2. | The speaker explains how he/she chooses a film to watch. |
3. | The speaker talks about a film that disappointed him/her. |
4. | The speaker says what annoys him/her at the movie theatre. |
5. | The speaker advises how to learn English with films. |
6. | The speaker talks about his/her favourite film. |
A | B | C | D | E |
- Reading Comprehension
Part I
Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений 1–8 соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). В поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа.
Tea
Everybody knows that Britain is a tea-drinking nation. Tea is more than just a drink to the British – it is a way of life. Many people drink it first with breakfast, then mid-morning, with lunch, at tea-time (around 5 o’clock), with dinner and finally just before bed. As a nation, they go through 185 million cups per day! No less than 77% of British people are regular tea drinkers; they drink more than twice as much tea as coffee.
A legend says that tea was discovered in China in the third millennium BC. When a Chinese Emperor was having breakfast in his garden, a tea leaf fell into his cup with hot water. The water became coloured and the Emperor was delighted with the taste of the new drink. To Britain, tea came much later. It happened in the 17th century, when the British ships landed on the shore of China and came back with a load of tea.
Tea drinking became fashionable in England after Charles II married the Portuguese princess Catherine of Braganza. She adored tea and introduced it to the royal court. Just as people today will copy celebrities, people in the 17th and 18th centuries copied the royal family. Tea drinking spread like wildfire, starting first among the nobles and then spreading to wealthy businessmen who liked to sit down for a nice “cuppa” in coffee houses. Tea was an expensive product. It was only for the rich and often kept under lock and key.
In the 17th century the British really had two daily meals – breakfast and dinner. Dinner was the heaviest meal of the day, and was usually served in the afternoon. The custom of eating a regular “afternoon tea” began during the 1700’s, as people began serving dinner later and later in the evening. For the aristocracy, or at least for the Duchess Anna Maria of Bedford, 6 hours between meals was simply too long. She began to ask for a cup of tea and light snacks to be served around 5 pm, and then began to invite guests to join her. The custom of “afternoon tea” was born, and it spread among the upper classes and then among the workers, for whom this late afternoon meal became the main of the day.
The first tea shop for ladies was opened by Thomas Twining in 1717 and slowly tea shops began to appear throughout England making the drinking of tea available to everyone. The British appreciated the new drink for its taste. It was also believed that tea cured lots of diseases. However, the most important thing was that drinking tea prevented lots of diseases – to make the drink people used boiled water and drank less raw water.
For centuries now, tea has been the national drink of Great Britain. Tea has so thoroughly integrated itself into British culture that during World War II the government was seriously afraid that the country’s morale could suffer from the lack of tea and made a special decision to ration it.
Tea has worked its way into language too. Nowadays people have tea breaks at work, even if they drink coffee or cola. Many people call the main evening meal tea, even if they drink beer with it. When there is a lot of trouble about something very unimportant, it is called a storm in a tea cup. When someone is upset or depressed, people say they need tea and sympathy. In fact, tea is the best treatment for all sorts of problems and troubles.
1 In Britain coffee is more popular than tea.
1) True 2) False 3) Not stated
2 In the 17th century a Chinese Emperor sent tea to the British royal family as a present.
1) True 2) False 3) Not stated
3 At first the tea was drunk only by the royal family and the wealthy people.
1) True 2) False 3) Not stated
4 The “afternoon tea” tradition was started by a woman.
1) True 2) False 3) Not stated
5 The working people never joined the “afternoon tea” tradition.
1) True 2) False 3) Not stated
6 In the first tea shops tea was sold as a medicine for lots of diseases.
1) True 2) False 3) Not stated
7 During World War II the British government prohibited drinking tea.
1) True 2) False 3) Not stated
8 Tea has influenced the English vocabulary.
1) True 2) False 3) Not stated
- Grammar and Vocabulary
- Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 1 -6, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 1-6.
1 | This is a story about four children whose names were Peter, Susan, Edmund and Lucy. They had to leave their home city, London, during the war. They __________________ to the house of an old Professor. | SEND |
2 | He lived in the country, ten miles from the ______________ railway station. | NEAR |
3 | He __________________ a wife and he lived in a very large house with a housekeeper. On their first evening, the children said good night to the Professor and went upstairs. Peter suggested exploring the house in the morning. | NOT HAVE |
4 | When the next morning __________________, there was a steady rain falling. | COME |
5 | Susan, however, was hopeful, "I think the weather ____________ soon." | IMPROVE |
6 | "We were going to explore the house," Peter reminded them. He __________________ a sandwich at the moment and was absolutely happy with the whole situation. Everyone nodded and at that point their amazing adventures began. | EAT |
- Прочитайте приведённые ниже предложения. Преобразуйте слово, напечатанное заглавными буквами в скобках так, чтобы оно лексически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуск полученным словом.
1 | Telepathy may not only be a thing for comic book heroes. If you are a twin, you may feel that your twin brother or sister is in danger, sad, happy, or _______ hurt without even being in the same city as them. | PHYSICAL |
2 3 | In some cases, one twin will know about something that happened to the other twin when such ________ was clearly ________ . | KNOW POSSIBLE |
4 | There many stories about such telepathy. For example, two male twins had _______ areas of interest: one played football and the other took guitar lessons. | DIFFER |
5 6 | After a few months, however, the football _____ could play the guitar nearly as _______ as his brother without ever having taken a lesson. | PLAY GOOD |
- Writing
- Informal letter
You have 30 minutes to do this task.
You have received a letter from your English-speaking pen friend, Paul.
... Recently my younger sister who sings very well has been invited to a new TV showfor kids. I'm really happy for her, but I have grave doubts whether she would be ableto cope with the stress.
What do you think about childhood fame? In what way can it be dangerous for ayoung person? Would you like to become famous at your age?
Write him a letter and answer his 3 questions.
Write 100–120 words. Remember the rules of letter writing.
Предварительный просмотр:
Предварительный просмотр:
ВАРИАНТ 2
Промежуточная аттестация ( итоговый контроль) в форме ОГЭ
по английскому языку
9 класс
Инструкция по выполнению работы
На выполнение итоговой работы по английскому языку даётся 3 академических часа (135 минут), включая инструктаж (15 мин). На тестовую часть отводится 120 минут. Работа включает в себя задания на аудирование, чтение, использование языка (лексико-грамматические задания, письмо (написание личного письма в ответ на письмо-стимул) и творческого задания (написать собственное мнение по предложенной проблеме). Все задания соответствуют структуре и форме ОГЭ, за исключением творческого задания, и включают изученный материал за 9 класс базового уровня.
Задания на аудирование представлены в трех частях. В первом задании необходимо установить соответствие между диалогами и местами, где они происходят. Во втором задании-прослушать высказывания и подобрать соответствующее утверждение. В третьем задании – из трех предложенных вариантов выбрать только один. Рекомендуемое время на выполнение 1 раздела: 30 минут.
В заданиях раздела «Чтение» в первой части необходимо установить соответствие между текстами А––G и заголовками 1––8, один заголовок лишний. Всего 7 заданий. Во второй части – в заданиях 10-17 нужно записать одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа из трех предложенных. Рекомендуемое время на выполнение 2 раздела: 30 минут.
Лексико-грамматический раздел представлен заданием на преобразование слов. Напечатанные заглавными буквами слова в конце строк, обозначенных номерами 1–15, необходимо преобразовать таким образом, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Рекомендуемое время на выполнение 3 раздела: 30 минут.
Рекомендуемое время на выполнение 4 части (личное письмо) и 5 части (творческое задание): 30 минут: Личное письмо оценивается в 10 баллов по критериям ОГЭ и включает критерии: решение коммуникативной задачи, лексика и грамматика, оформление, орфография и пунктуация. Творческое задание оценивается в 5 баллов и включает критерии: решение коммуникативной задачи, организация текста, лексическое оформление, грамматическое оформление, орфография и пунктуация.
При выполнении работы нельзя пользоваться словарями, учебниками, рабочими тетрадями и другими справочниками, в том числе мобильными телефонами и другими гаджетами. При необходимости можно пользоваться черновиком. Записи в черновике проверяться и оцениваться не будут.
Выполнять задания можно в любом порядке (кроме раздела «Аудирование», главное – правильно выполнить как можно больше заданий. Советуем Вам для экономии времени пропускать задание, которое не удаётся выполнить сразу, и переходить к следующему. Если после выполнения всей работы у Вас останется время, можно будет вернуться к пропущенным заданиям.
Не забудьте проверить свои решения и ответы.
Желаем успеха!
Составитель: Телегина Анна Витальевна, учитель английского языка МБОУ СОШ № 46 с УИОП
1. Coffee in the New World
2. The original taste of coffee
3. A chance discovery
4. A place for communication
5. An illegal drink
6. A long journey to Europe
7. Growing coffee plants
8. Different recipes
A. Coffee was first found in Eastern Africa in the area we know today as Ethiopia. A popular legend says that one day a man called Kaldi was watching his goats eating grass and leaves. He noticed that after eating berries from a certain bush the goats became very active. Curious, Kaldi tried the berries himself. He found that these berries gave him additional energy. The story quickly spread throughout the region.
B. The first coffee berries were transported from Ethiopia to Arabian countries and then they were cultivated in Yemen. From there, coffee travelled to Turkey where coffee beans were roasted for the first time over open fires. The roasted beans were crushed and then boiled in water, creating the drink we enjoy today. Finally, in the seventeenth century coffee arrived in France, Britain and Italy.
C. The first coffeehouses opened in Mecca and quickly became popular centres of social and political activity. The government believed that coffee stimulated radical thinking, and the governor even thought it might unite his opposition. As a result, coffee was forbidden in Mecca. The same thing happened in Turkey a century later, when coffee drinkers were severely punished.
D. They say, in 1776 the thirteen American colonies adopted coffee as their national drink instead of tea. When the British tried to raise the tax on tea, Americans refused to buy it and switched to coffee. In fact, by drinking coffee Americans demonstrated their political views and their dislike for the British – the famous tea-lovers.
E. The Italians drink their espresso with sugar, the Germans and Swiss add an equal part of hot chocolate, the Mexicans prefer it with cinnamon, and the Belgians – with chocolate. Coffee drinkers in the Middle East usually add cardamom and spices. The Egyptians, on the other hand, are extremely fond of pure, strong coffee. They add neither milk nor cream.
F. Plain and simple, nothing else. People discovered that if they drank coffee slowly they could taste bitterness, sourness, sweetness and saltiness. For a long time such a taste was new and more than enough. It needed no improvement. Only later did they start experimenting with coffee by adding milk, chocolate, and other flavors. However, nothing can hide the taste of real coffee.
G. When the first European coffeehouses opened, they quickly grew into places where people played chess, exchanged gossip, sang and danced. Coffeehouses were very popular because anyone could go and enjoy a cup of the drink. The price of a cup of coffee was reasonable. European coffee houses became meeting points for intellectuals, writers and businessmen.
Louis Armstrong
Louis Armstrong played jazz, sang jazz and wrote jazz. He recorded hit songs for fifty years and his music is still heard today on television, radio and in movies.
Louis Armstrong was born in New Orleans, in the state of Louisiana on August 4th, 1901. His father was a factory worker and left the family soon after Louis's birth. Young Louis was desperately poor. He lived with his sister, mother and grandmother in the poorest area of New Orleans known as the Battlefield because of the fighting and shooting that often happened there.
When Louis was eleven years old, he was arrested for firing a gun into the air on New Year's Eve. He was sent to a reform school, where he learned to play the trumpet in the school's band. Eighteen months later Louis was back home and already dreaming of the life of a musician. He sold newspapers, unloaded boats and sold coal. However, in the evenings Louis played the trumpet with local groups or went to clubs to listen to jazz bands. He soon became friends with one of the greatest musicians of the time, Joe Oliver, who became young Louis's teacher. As Louis's skills developed, he began to perform professionally.
He was soon able to stop working on manual labour jobs and began concentrating full-time on music, playing at parties, dances, and at local cafes. He joined Joe Oliver's band and moved to Chicago. Later, Louis organised his own band and began to record one of the greatest series of songs in the history of jazz. Louis developed a unique style of singing: he could make his voice sound like a musical instrument and he could make an instrument sound like a singer's voice. Louis enjoyed singing improvised melodies and rhythms. Armstrong was an easygoing and communicative person. His fellow musicians called him “Satchelmouth” because of his wide smile. Later, it was shortened to “Satchmo”.
Armstrong's biggest hits came later in his life. In 1964, his version of the song «Hello Dolly» was a top hit around the world. It even replaced a top-selling hit by the hugely popular British group, the Beatles. Three years later, he appeared in the film version of “Hello Dolly” with singer Barbra Streisand. The song “What a Wonderful World”, recorded in 1968, was his final big hit.
Louis Armstrong never finished the fifth grade in school, yet he wrote two books about his life and many stories for magazines. He appeared in more than thirty movies. He composed many jazz pieces. He won several gold records and many other awards. Armstrong performed about three hundred concerts each year, travelling all over the world. He became known as the legend and symbol of jazz.
Задание 10
Louis Armstrong spent his childhood in a peaceful and respectable part of New Orleans.
1) True
2) False
3) Not stated
Задание 11
Louis Armstrong did well at school.
1) True
2) False
3) Not stated
Задание 12
As a teenager Louis Armstrong did several jobs.
1) True
2) False
3) Not stated
Задание 13
Louis Armstrong taught Joe Oliver to play the trumpet.
1) True
2) False
3) Not stated
Задание 14
Louis Armstrong got his nickname due to his smile.
1) True
2) False
3) Not stated
Задание 15
Louis Armstrong never performed in a film.
1) True
2) False
3) Not stated
Задание 16
Louis Armstrong was sorry that he had not completed his school course.
1) True
2) False
3) Not stated
Задание 17
Louis Armstrong gave concerts only in the United States.
1) True
2) False
3) Not stated
You have 30 minutes to do this task.
You have received a letter from your English-speaking pen friend, Andrew.
…My family runs a family business. My grandparents started it many years ago. My dad wants me to go into the family business after I finish school. But I'm not sure what I want to do in future…
…What are your career plans? What career do your parents advise you to choose? Is there any job you wouldn’t agree to do, why?…
Write him a letter and answer his 3 questions.
Write 100–120 words. Remember the rules of letter writing.
Творческое задание.
Write down no less than 5 sentences on the topic: How do you prepare for exams? …
Предварительный просмотр:
МБОУ СОШ №10 с углубленным изучением отдельных предметов
ФОНД ОЦЕНОЧНЫХ СРЕДСТВ
текущей и промежуточной аттестации учащихся
по предмету Английский язык
класс 2
Учитель: Телегина Анна Витальевна
Квалификационная категория: первая
Сургут, 2023
ПРОМЕЖУТОЧНАЯ АТТЕСТАЦИЯ ПО ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫМ ПРОГРАММАМ НАЧАЛЬНОГО ОБЩЕГО ОБРАЗОВАНИЯ
КОНТРОЛЬНЫЕ ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЕ МАТЕРИАЛЫ
ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ 2 КЛАСС (2023-2024 УЧЕБНЫЙ ГОД)
ПОЯСНИТЕЛЬНАЯ ЗАПИСКА
Спецификация и кодификатор контрольно-измерительных материалов
по английскому языку для обучающихся 2 классов
1. Назначение контрольной работы.
Контрольная работа проводится с целью определения уровня освоения обучающимися предметного содержания курса английского языка в соответствии с требованиями Федерального государственного образовательного стандарта и выявления элементов содержания, вызывающих наибольшие затруднения у обучающихся.
2. Документы, определяющие содержание контрольной работы:
- Приказ Министерства просвещения РФ от 31 мая 2021 г. № 287 “Об утверждении федерального государственного образовательного стандарта начального общего образования”;
- Примерной учебной программы начального общего образования по английскому языку для общеобразовательных школ, лицеев, рекомендованной Департаментом образовательных программ и стандартов общего образования Министерства образования Российской Федерации;
- Письмо Министерства образования и науки РФ от 28.10.2015 № 08-1786 "О рабочих программах учебных предметов";
- Авторской программы под редакцией Н.И. Быковой, Д. Дули, М.Д. Поспеловой, В.Эванс «Английский в фокусе» для 2-4 классов общеобразовательных учреждений, издательство «Просвещение», 2015г.
3. Структура контрольной работы.
Контрольная работа состоит из 4 заданий: задания по аудированию, лексике, грамматике и чтению. В контрольной работе представлены два уровня сложности: 1-базовый уровень, 2-повышенный уровень для дифференцирования обучающихся по уровням владения иностранным языком.
Уровень сложности заданий определяется уровнями сложности языкового материала и проверяемых коммуникативных умений, а также типом задания.
Задания обоих уровней в рамках данной контрольной работы в целом не превышают требований уровня А1 по общей европейской шкале, определённой в документах Совета Европы.
4. Распределение заданий контрольной работы по разделам и проверяемым умениям и навыкам
Раздел работы | Проверяемые элементы содержания | Коды проверяемых элементов содержания по кодификатору | Кол-во заданий | Максим. кол-во баллов | |
1 | Аудирование | Выборочное понимание необходимой/запрашиваемой информации | 2.2 | 4 | 4 |
2 | Лексика | Выборочное понимание лексических единиц | 3.2 | 5 | 5 |
3 | Грамматика | Распознавание и употребление простых предложений с простым глагольным сказуемым (He speaks English.) | 3.3.5 | 6 | 6 |
Распознавание и употребление предложений с составным глагольным сказуемым (I want to dance. She can skate well.) | 3.3.6 | ||||
Распознавание и употребление глагольных конструкций have/has got | 3.3.11 | ||||
Распознавание и употребление модального глагола сan/can’t для выражения умения (I can ride a bike.) и отсутствия умения (I can’t ride a bike.); can для получения разрешения (Can I go out?) | 3.3.12 | ||||
4 | Чтение | Понимание запрашиваемой информации фактического характера с опорой на иллюстрации и с использованием языковой догадки в учебных текстах, построенных на изученном языковом материале, объёмом до 80 слов | 2.3 | 5 | 5 |
20 |
Спецификация теста
№ задания | Контролируемые элементы знаний | Кол-во баллов за правильный ответ |
1 | аудирование | 4 |
2 | лексика | 5 |
3 | грамматика (простые предложения) | 6 |
4 | чтение | 5 |
Итого | 20 |
5. Время выполнения работы
На выполнение контрольной работы отводится 40 минут. Рекомендуемое время выполнения отдельных разделов:
Аудирование – 5 мин (включая инструкцию).
Лексика – 10 мин.
Грамматика – 15 мин.
Чтение – 10 мин.
6. Система оценивания.
Контрольная работа состоит из четырех разделов:
Задание 1 (Аудирование): Выборочное понимание необходимой/запрашиваемой информации.
Задание 2 (Лексика): Выборочное понимание лексических единиц. Тип задания: соотнесение картинки с лексическими единицами английского языка, соотнесение англо-русского перевода.
Задание 3 (Грамматика): составление простых предложений.
Задание 4 (Чтение): умение находить запрашиваемую информацию. Тип задания: краткий ответ на вопрос по тексту.
Данная контрольная работа предназначена для учащихся 2-х классов, которые занимаются по УМК Spotlight.
Контрольная работа имеет критерии оценивания результатов и ключ.
За каждый правильный ответ учащийся получает 1 балл. Максимальное количество баллов – 20. Успешность выполнения работы определяется исходя из следующего соответствия:
Шкала пересчета первичных баллов в отметку
Общий балл | 40% | 41-69% | 70- 89% | 90 -100 % |
Отметка | «2» | «3» | «4» | «5» |
Ключи к заданиям
Вариант 1 | Вариант 2 | |
1 | Yes, yes, no, no | |
2 | 52431 | |
3 |
|
|
4 |
|
|
ПРОМЕЖУТОЧНАЯ АТТЕСТАЦИЯ ПО ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫМ ПРОГРАММАМ НАЧАЛЬНОГО ОБЩЕГО ОБРАЗОВАНИЯ
АДМИНИСТРАТИВНАЯ КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА
ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ
2 КЛАСС (2023-2024 УЧЕБНЫЙГОД)
Вариант 1
- Прослушай и отметь √.
yes | no | |
| ||
| ||
| ||
|
2. Прочитайте и соедините слова.
Ant | 1 | Зонтик | |
Cat | 2 | Кошка | |
Horse | 3 | Мышка | |
Mouse | 4 | Лошадка | |
Umbrella | 5 | Муравей |
3. Поставь слова в правильном порядке, чтобы получились предложения. Запиши полученные предложения.
1. like, I, banana. ____________________________________________________
2. eight, I'm. ______________________________________________________
3. can, He, swing. __________________________________________________
4. got, I've, ears, small. ______________________________________________
5. name, is, My, Bob._______________________________________________
6. I, dance, can. ____________________________________________________
4. Прочти текст и заполни таблицу.
My favourite pet.
I’ve got a parrot. His name is Kesha. He’s green and yellow. He’s funny. He can fly and sing. He can’t run. His favourite food is seeds (зёрнышки). I love my parrot!
Pet: | |
Name: | |
Color: | |
Can: | |
Can’t: |
ПРОМЕЖУТОЧНАЯ АТТЕСТАЦИЯ ПО ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫМ ПРОГРАММАМ НАЧАЛЬНОГО ОБЩЕГО ОБРАЗОВАНИЯ
АДМИНИСТРАТИВНАЯ КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА
ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ
2 КЛАСС (2023-2024УЧЕБНЫЙГОД)
Вариант 2
1. Прослушай и отметь √.
yes | no | |
| ||
| ||
| ||
|
2. Прочитайте и соедините слова.
Egg | 1 | Лампа | |
Flag | 2 | Флаг | |
Kangaroo | 3 | Апельсин | |
Orange | 4 | Кенгуру | |
Lamp | 5 | Яйцо |
3. Поставь слова в правильном порядке, чтобы получились предложения. Запиши полученные предложения.
1. like, I, pizza. ____________________________________________________
2. seven, I'm. ______________________________________________________
3. can, She, run. __________________________________________________
4. got, I've, eyes, big.______________________________________________
5. name, is, My, Ron._______________________________________________
6. I, jump, can. ____________________________________________________
4. Прочти текст и заполни таблицу.
My favourite pet.
I’ve got a cat. Her name is Kitty. She’s white and black. She’s funny. She can run and jump but she can’t fly. Her favourite food is milk. I love my cat!
Pet: | |
Name: | |
Color: | |
Can: | |
Can’t: |
Предварительный просмотр:
МБОУ СОШ №10 с углубленным изучением отдельных предметов
ФОНД ОЦЕНОЧНЫХ СРЕДСТВ
текущей и промежуточной аттестации учащихся
по предмету Английский язык
класс 3
Учитель: Телегина Анна Витальевна
Квалификационная категория: первая
Сургут 2024
ПРОМЕЖУТОЧНАЯ АТТЕСТАЦИЯ ПО ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫМ ПРОГРАММАМ НАЧАЛЬНОГО ОБЩЕГО ОБРАЗОВАНИЯ
КОНТРОЛЬНЫЕ ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЕ МАТЕРИАЛЫ
ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ 3 КЛАСС (2023-2024 УЧЕБНЫЙ ГОД)
ПОЯСНИТЕЛЬНАЯ ЗАПИСКА
Спецификация и кодификатор контрольно-измерительных материалов
по английскому языку для обучающихся 3 классов
1. Назначение контрольной работы.
Контрольная работа проводится с целью определения уровня освоения обучающимися предметного содержания курса английского языка в соответствии с требованиями Федерального государственного образовательного стандарта и выявления элементов содержания, вызывающих наибольшие затруднения у обучающихся.
2. Документы, определяющие содержание контрольной работы:
- Приказ Министерства просвещения РФ от 31 мая 2021 г. № 287 “Об утверждении федерального государственного образовательного стандарта начального общего образования”;
- Примерной учебной программы начального общего образования по английскому языку для общеобразовательных школ, лицеев, рекомендованной Департаментом образовательных программ и стандартов общего образования Министерства образования Российской Федерации;
- Письмо Министерства образования и науки РФ от 28.10.2015 № 08-1786 "О рабочих программах учебных предметов";
- Авторской программы под редакцией Н.И. Быковой, Д. Дули, М.Д. Поспеловой, В.Эванс «Английский в фокусе» для 2-4 классов общеобразовательных учреждений, издательство «Просвещение», 2015г.
3. Структура контрольной работы.
Контрольная работа состоит из 5 заданий: задания по лексике, грамматике и чтению.
4. Распределение заданий контрольной работы по разделам и проверяемым умениям и навыкам
ПРЕДМЕТНЫЕ РЕЗУЛЬТАТЫ ОСВОЕНИЯ УЧЕБНОГО ПРЕДМЕТА
В результате изучения тем ученик должен
Знать:
Лексику, грамматику (глагол to be, глагол have got, оборот thereis /are, степени сравнения прилагательных).
Уметь: читать, написать слово от транскрипции, составлять словосочетания, переводить лексико-грамматические структурывыделять необходимую информацию в тексте
Форма работы: тестирование
Необходимые инструменты при выполнении работы: письменные принадлежности
При выполнении работы запрещено использовать словари, справочные и табличные материалы.
Время выполнения: 40 минут
Спецификация теста
№ задания | Контролируемые элементы знаний | Кол-во баллов за правильный ответ |
1 | Аудирование | 5 |
2 | Лексика | 5 |
3 | Грамматика | 5 |
4 | Чтение | 5 |
Итого | 20 |
Критерии оценивания: каждое задание оценивается 1 баллом.
Шкала пересчета первичных баллов в отметку
Общий балл | 40% | 50-69% | 70- 89% | 90 -100 % |
Отметка | «2» | «3» | «4» | «5» |
Ключи
Вариант 1
1 | House / a bathroom / kitchen / living room / garden |
2 | 1 c / 2 a / 3 e / 4 b / 5 d |
3 | These / speaks / are / Tim’s / have got |
4 | No / yes / yes / yes / no |
Вариант 2
1 | House / a bathroom / kitchen / living room / garden |
2 | 1 c / 2 e / 3 a / 4 b / 5 d |
3 | That / are / have got / eats / Mary’s |
4 | No / no / yes / no / no |
ПРОМЕЖУТОЧНАЯ АТТЕСТАЦИЯ ПО ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫМ ПРОГРАММАМ НАЧАЛЬНОГО ОБЩЕГО ОБРАЗОВАНИЯ
АДМИНИСТРАТИВНАЯ КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА
ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ 3 КЛАСС
(2023-2024 УЧЕБНЫЙ ГОД)
Вариант 1
- Прослушайте аудио и выберите правильный вариант ответа:
This is my ……… (house / home),
It’s number two.
There’s a bedroom, ………….. (a bathroom / a toilet)
And a …………. (kitchen / garden), too!
In my house there’s a ……….. (living room / bathroom)
And in the ………… (garden / house)
All the flowers bloom!
- Соедините слово с переводом:
1) mouth | a)говорить |
2) talk | b) короткий |
3) clever | c) рот |
4) short | d) комната |
5) room | e) умный |
- Выберите правильный вариант ответа:
- ………….. are my dolls (this / these / that).
- She (speak/speaks) English every day.
- The lemons (is/are) on the plate.
- Whose is the chair? It’s ………….. . (Tim / Tim’s)
- We (have got/has got) salad for lunch.
- Прочитайте текст. Определите утверждения: yes (правда), no (ложь).
Our house is very big! There’s a living room, a kitchen, three bathrooms and four bedrooms! Look! There’s a blue bath in my bathroom! Our living room is yellow and there are two mirrors and a big sofa in it. Look at all the trees in our garden! Our house is very nice!
- There are two kitchens. …………
- There are four bedrooms. ………...
- The bath is blue. ………….
- The living room is yellow. ………..
- There is one mirror in the living room. …………
ПРОМЕЖУТОЧНАЯ АТТЕСТАЦИЯ ПО ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫМ ПРОГРАММАМ НАЧАЛЬНОГО ОБЩЕГО ОБРАЗОВАНИЯ
АДМИНИСТРАТИВНАЯ КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА
ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ 3 КЛАСС
(2023-2024 УЧЕБНЫЙ ГОД)
Вариант 2
- Прослушайте аудио и выберите правильный вариант ответа:
This is my ……… (house / home),
It’s number two.
There’s a bedroom, ………….. (a bathroom / a toilet)
And a …………. (kitchen / garden), too!
In my house there’s a ……….. (living room / bathroom)
And in the ………… (garden / house)
All the flowers bloom!
- Соедините слово с переводом:
1) head | a)очаровательный |
2) crawl | b) кухонная плита |
3) cute | c) голова |
4) cooker | d) тело |
5) body | e) ползать |
- Выберите правильный вариант ответа:
- ………… is my photo. (that / those / these)
- The apples (is/are) on the table.
- We (have got/has got) salad for lunch.
- Jason (eat/eats) ice cream every day.
- Whose is the bed? (Mary / Mary’s)
- Прочитайте текст. Определите утверждения: yes (правда), no (ложь).
Our house is small! There’s a living room, a kitchen, one bathroom and two bedrooms! Look! There’s a blue bath in the bathroom! Our living room is green and there are two sofas in it. Look at all the trees in our garden! Our house is very nice!
- There are two kitchens. …………
- There is one bedroom. ………...
- The bath is blue. ………….
- The living room is yellow. ………..
- There is one sofa in the living room. …………
Предварительный просмотр:
МБОУ СОШ №10 с углубленным изучением отдельных предметов
СТАРТОВАЯ ДИАГНОСТИКА
учащихся 5 класса
по предмету Английский язык
Учитель: Телегина Анна Витальевна
Квалификационная категория: первая
СТАРТОВАЯ ДИАГНОСТИКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ 5 КЛАСС (2024-2025 УЧЕБНЫЙ ГОД) ПОЯСНИТЕЛЬНАЯ ЗАПИСКА Спецификация и кодификатор контрольно-измерительных материалов по английскому языку для обучающихся 5 классов 1. Назначение стартовой диагностики. Стартовая диагностическая работа проводится в соответствии с пунктом 13 части 3 статьи 28 Федерального закона от 29.12.2012 № 273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации», Федеральной образовательной программы основного общего образования, Федеральной образовательной программы среднего общего образования, Положением о внутренней системе оценки качества образования, на основании плана-графика реализации внутренней системы оценки качества образования на 2024-2025 учебный год, с целью оценки готовности учащихся к освоению программ основного общего и среднего общего образования. Стартовая диагностическая работа проводится с целью определения уровня освоения обучающимися предметного содержания курса английского языка в соответствии с требованиями Федерального государственного образовательного стандарта и выявления элементов содержания, вызывающих наибольшие затруднения у обучающихся. Стартовая диагностическая работа состоит из 4 заданий: задания по лексике, чтению, грамматике. 2. Распределение заданий стартовой диагностической работы по разделам и проверяемым умениям и навыкам
5. Время выполнения работы На выполнение стартовой диагностической работы отводится 40 минут. Рекомендуемое время выполнения отдельных разделов: Чтение – 10 мин. Грамматика – 10 мин. Лексика – 10 мин. Словообразование 10 мин 6. Система оценивания. Стартовая диагностическая работа состоит из четырех разделов: Задание 1 (лексика): умение заполнить пропуск правильной лексической единицей. Задание 2 (грамматика): умение определить правильную грамматическую форму и использовать ее в предложение. Задание 3 (чтение): умение понимать детальное содержание прочитанного. Задание 4 (Английский в жизни): умение сопосатвить вопрос и ответ. Данная стартовая диагностическая работа предназначена для учащихся 5-х классов, которые занимаются по УМК Spotlight. Работа имеет критерии оценивания результатов и ключ. За каждый правильный ответ учащийся получает 1 балл. Максимальное количество баллов – 20. Успешность выполнения работы определяется исходя из следующих критериев оценивания: 86% – 100% – «отлично» 70% – 85% – «хорошо» 45% – 69% баллов – «удовлетворительно» 0% –44% – «неудовлетворительно» СТАРТОВАЯ ДИАГНОСТИКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ 5 КЛАСС (БАЗОВЫЙ УРОВЕНЬ) (2024-2025 УЧЕБНЫЙ ГОД) Вариант1 |
I. Vocabulary
Complete the sentences with the words: Tuesday, draw, teacher, classes, uniform
- The pupils meet before ___________.
- We wear _________ at school.
- I have got five lessons on __________.
- Who is your Handicraft __________?
- He likes to ___________ very much.
II. Grammar
Choose the correct word:
- There (is/are) some exercise books in the bag.
- She (speak/speaks) English every day.
- Steve (have got/has got) a comfortable desk.
- My friends (will go/go) to the museum tomorrow.
- They (do not/did not) play games yesterday.
III. Reading
Read the text. Answer True or False.
It was the first day at school. It was nine o’clock. All the pupils were in the classroom. They knew they had a new teacher – Miss Chatter.
After the bell teacher came into the room. She was kind and nice. “Good morning, children’, she said and smiled. The lesson began. But the pupils didn’t do what their new teacher said. They spoke loudly and ran into the classroom. Suddenly it became dark and very cold for a minute. The pupils sat at their desks and looked at Miss Chatter.
Their new teacher took Oliver’s pen looked at it and said: “Three, two, one!”. The blue pen became red and turned into a nice red umbrella. The pupils were surprised but happy. All pupils laughed.
- This story is about school life.
- Miss Chatter is a doctor.
- The pupils do what their new teacher said.
- They did not run into the classroom.
- The pupils were happy.
IV. Use of English
Choose the correct response.
1. How are you? | A. I’m twelve. |
2. Hello. My name’s Bob. | B. He’s from Canada |
3. How old are you? | C. It’s blue |
4.Where’s Tom from? | D. I’m fine, thanks |
5.What colour is you ball? | E.Hello. Nice to meet you. |
СТАРТОВАЯ ДИАГНОСТИКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ
5 КЛАСС (БАЗОВЫЙ УРОВЕНЬ) (2024-2025 УЧЕБНЫЙ ГОД)
Вариант 2
I. Vocabulary
Complete the sentences with the words: draw, teacher, uniform, Tuesday, classes
1. We wear _________ at school.
2.Who is your Handicraft __________?
3. He likes to ___________ very much.
4. The pupils meet before ___________.
5. I have got five lessons on __________.
II. Grammar
Choose the correct word:
1. There (is/are) some pens in the bag.
2. I (speak/speaks) English every day.
3. Mike (have got/has got) a comfortable desk.
4. My friends (will go/go) to cinema tomorrow.
5. She (do not/did not) play games yesterday.
III. Reading
Read the text. Answer True or False.
It was the first day at school. It was nine o’clock. All the pupils were in the classroom. They knew they had a new teacher – Miss Chatter.
After the bell teacher came into the room. She was kind and nice. “Good morning, children’, she said and smiled. The lesson began. But the pupils didn’t do what their new teacher said. They spoke loudly and ran into the classroom. Suddenly it became dark and very cold for a minute. The pupils sat at their desks and looked at Miss Chatter.
Their new teacher took Oliver’s pen looked at it and said: “Three, two, one!”. The blue pen became red and turned into a nice red umbrella. The pupils were surprised but happy. All pupils laughed.
1.This story is about school life.
2. Miss Chatter is a doctor.
3. The pupils do what their new teacher said.
4. They did not run into the classroom.
5. The pupils were happy.
IV. Use of English
Choose the correct response.
1. How are you? | A. I’m eleven. | ||
2. Hello. My name’s Bob. | B. He’s from China | ||
3. How old are you? | C. It’s red | ||
4.Where’s Tom from? | D. I’m fine, thanks | ||
5. What colour is you ball? | E. Hello. Nice to meet you. Ключи
|