конспект урока с использованием технологии Jig saw
план-конспект урока по теме

раработка урока для 7 класса с использованием данной технологии

Скачать:


Предварительный просмотр:

Паршина Н.В., учитель английского языка, МОУ лицей № 1, г. Волжский

Конспект урока "Caring and sharing" (использование метода Jig-saw)

 по 3 разделу "Look at teenage problems: school education", учебник английского языка для 7 класса (авторы М.З. Биболетова, Н.Н. Трубанева)

Цель: развитие коммуникативных навыков

Задачи урока:

- активизировать навыки чтения, умения работать с текстом, читать с извлечением информации 

- активизировать навыки говорения по теме урока

- уметь различать случаи употребления взаимозаменяемых слов

- развивать умение обобщать, делать выводы

- совершенствовать умение работы в группе

Этапы урока

Содержание этапа, микроцели

Действия учителя

Действия обучающихся

1. Оргмомент

Приветствие, организация обучающихся с целью настроя на урок.

Greeting.


Обучающиеся приветствуют учителя

2. Целеполагание. Развитие коммуникативных умений

2. Обучающимся предлагается подумать о важных и насущных вещах для них и обсудить предложенные варианты фраз

T: We have spoken a lot about education, students' problems and different kinds of schools. Today I want to discuss with you what is important for you and other children to be happy and merry.

And, to start you thinking, in pairs, discuss how important each of these things are to young people and children and why. Say which three you think are the most important.:

a house with a garden;     

an education                        clothing and warmth

food and clean water;     

a lot of toys to play with          

a large family; good medical care

 

2. Students choose and give answers why.

Ex: In my opinion, the most important things are a large family, clothing and warmth and food and clean water, because without all these things your life will be unhappy and you can't live your normal life.

3. Активизация навыков чтения, умения работать с текстом, чтение с извлечением информации


3. Обучающимся предлагается работа с текстами с целью поиска определенной информации

T: Good of you. Now let's read the text and see what can be important for a person and why.

I want you to read Texts A and В quickly and answer questions 1-4.

  1. Where does Christina work?
  2. Who does she help?
  3. Where was she born?
  4. What other country does she work in?

3. Students answer questions

(answers)

S: 1. She works in children's hospital

2. She helps homeless children

3. She was born in Ireland

4. She works in Mongolia

4. Jigsaw reading.

 (Тексты ниже)

4. Обучающимся представлены два текста и необходимо прочитать именно свой и ответить на вопросы /задать свои с целью пополнения информации

T: In pairs, Student A reads Text A and Student В reads Text B, then ask your partner questions to find out more about Christina.




Учитель проверяет правильность построения вопросов различных типов, при необходимости повторяются правила их построения




 Now try to answer the question "What is the main aim of Christina?"

4. Students read the texts and ask/answer questions

Student A

Find out:

  1. if Christina had a happy childhood.
  2. what she did at the age of 14.
  3. when she first thought about
    going to Vietnam.
  4. what she did when she first
    went to Vietnam.
  5. what she is hoping to do.
  6. How she spends her time outside Vietnam

Student В

Find out:

  1. how street kids make a living.
  2. what city Christina works in.
  3. what she does there.
  4. why the children are ill.
  5. what the children need.
  6. if any children have been
    successful.







St: to help  people in need

5. Активизация лексических знаний

5. Easily confused words.

Необходимо проработать лексику из текстов с целью научиться различать лексику подобного рода в различных контекстах

T: The pairs of words below were all in the text. Complete sentences 1-5 using the correct word from each pair in the right form.

stay/be       rise/raise       leave/forget       make/do       matter/care

5. Обучающиеся читают предложения и вставляют необходимое слово с учетом его значения

1  a  My mother is trying to          money for Save the Children.

b  In some countries the population is falling, but in others it ..........................

2        a  You can send me the book this week or next - it doesn't         

b  I don't          what happens to you. I'm not interested in you.

3        a  I brought all my books this morning but I          them on the

school bus.

b I keep a vocabulary book so that I don't          the new words

I learn.

4        a  When you come to England, do you want to          at my house?

b  Meet me tonight at the station - I          there at 7 pm.

5        a  My brother          a course in computers.

b  He thinks he          a lot of money one day.


Students answers: 1. Raise/ is rising

        2. matter/care

        3. left/forget

        4. stay/will be

        5. does/will make

6. Завершающий этап. Домашнее задание

6. T: 6. Thank you all. We have done great work together. Now you see that to be happy you should, of course, have a house, food, but it's also important to help people who are in real trouble and need care and love.

At home you will make an interview with Christina about her personally, her work and future plans.

6. Обучающиеся оценивают собственные достижения. Говорят, чему научились в ходе урока.

Students write down their homework


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

план-конспект урока по теме: «Технология приготовления изделий из дрожжевого теста, жареных во фритюре»

План урока разработан для коррекционной группы по профессии "Пекарь".Тип урока: формирование и совершенствование умений и навыков.Цель   урока:  привитие  навыков приготовления изделий ...

конспект урока по предмету "Технология". Тема урока :"Профессиональная этика"

Предмет «Технология»                      .       преподаватель технологии...

Конспект урока:"Рациональное использование и охрана водных ресурсов» "

Урок предназначен для преподавателей спецдисциплин и студентов СПО, а  также тем, кто интересуется использованием на уроках кейс - технологии....

Конспект занятия с использованием технологии ТРИЗ во 2 младшей группе

Конспект занятия с использованием технологии ТРИЗ во 2 младшей группеТема: «В гости к солнышку»...

План-конспект урока с применением технологии сотрудничества

План-конспект урока с применением технологии сотрудничества...

Элемент урока с использованием технологии кластер

Кластер оформляется в виде грозди или модели планеты со спутниками. В центре располагается основное понятие, мысль, по сторонам обозначаются крупные смысловые единицы, соединенные с центральным поняти...