Для учащихся 5 класса
материалы и задания для учащихся 5 классов
Скачать:
Предварительный просмотр:
Module 5 Test
- Listen. Choose the right answer. Write.
- What animal has Jessie got? Jessie has got a…… . ( a cat, a dog or a goldfish)
- What animal has Chris got? Chris has got a…… . (a cat, a dog or a budgie)
- What animal has Sarah got? Sarah has got a…… . (a cat, a dog or a budgie)
- Complete. Translate.
- l _ _ n
- rh_ n _
- l _op _ _d
- el _ p _ an_
- C _ ina
- gi _a _ fe
3) Write in the correct box.
wash swim do run like fly go carry say walk relax cry
- s | - es | -ies |
plays |
4) Put the verbs into correct form.
1. Koalas never …….. (drink).
2. Koala ……….. (mean) “no water”.
3. The Bengal tiger ……… (live) in India.
4. They ……. (go) to school in the morning.
5) What animal is it? Is it a rabbit, a hen, a crocodile, a tiger or a koala?
- This animal is a marsupial mammal from Australia.
- This animal is small. It`s got long ears. It can jump very well.
- It`s a farm animal. It could be white, brown or black. It has got wings but it can`t fly. It gives us eggs.
- This animal is very dangerous. It lives in water. Usually it is green or brown and yellow. It has got lots of sharp teeth.
6) Write in the correct box.
guinea pig goldfish tortoise cow goose sheep koala deer bear
Wild animals | Pets | Farm animals |
tiger | cat | duck |
7) Read.
High in dense bamboo forests in the misty, rainy mountains of southwestern China lives one of the world's rarest mammals: the giant panda, also called the panda. They have black and white fur. Pandas eat almost nothing but bamboo shoots and leaves. Pandas eat fast, they eat a lot, and they spend about 12 hours a day doing it.
8) Complete.
1. Pandas are from ……. .
2. Pandas have black and white ………. .
3. They eat bamboo ……… .
4. Panda eats …… hours a day.
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
mum I have got a mum .
dad I have got a dad .
parents
grandparents
grandad I have got a grandad.
granny I have got a granny.
sister
brother
Hi! My name`s … . This is my family. I have got a/two … . I love my family! Her name is … . His name is … .
Предварительный просмотр:
● grandad ● dad ● granny ● grandparents ● brother ● sister ● mum
Hi! My name is Sue. I`m 11 years old. My family is big. I have got a ________ , her name is Ann. I love my mum. I have got a ________ , his name is Benny. My dad is 45. My _______`s name is Mary. Mary is 5. My ________`s name is George, he is 17.
I have got ___________. My __________`s name is Lucy and my ___________`s name is Mike.
● grandad ● dad ● granny ● grandparents ● brother ● sister ● mum
Hi! My name is Sue. I`m 11 years old. My family is big. I have got a ________ , her name is Ann. I love my mum. I have got a ________ , his name is Benny. My dad is 45. My _______`s name is Mary. Mary is 5. My ________`s name is George, he is 17.
I have got ___________. My __________`s name is Lucy and my ___________`s name is Mike.
● grandad ● dad ● granny ● grandparents ● brother ● sister ● mum
Hi! My name is Sue. I`m 11 years old. My family is big. I have got a ________ , her name is Ann. I love my mum. I have got a ________ , his name is Benny. My dad is 45. My _______`s name is Mary. Mary is 5. My ________`s name is George, he is 17.
I have got ___________. My __________`s name is Lucy and my ___________`s name is Mike.
● grandad ● dad ● granny ● grandparents ● brother ● sister ● mum
Hi! My name is Sue. I`m 11 years old. My family is big. I have got a ________ , her name is Ann. I love my mum. I have got a ________ , his name is Benny. My dad is 45. My _______`s name is Mary. Mary is 5. My ________`s name is George, he is 17.
I have got ___________. My __________`s name is Lucy and my ___________`s name is Mike.
● grandad ● dad ● granny ● grandparents ● brother ● sister ● mum
Hi! My name is Sue. I`m 11 years old. My family is big. I have got a ________ , her name is Ann. I love my mum. I have got a ________ , his name is Benny. My dad is 45. My _______`s name is Mary. Mary is 5. My ________`s name is George, he is 17.
I have got ___________. My __________`s name is Lucy and my ___________`s name is Mike.
Предварительный просмотр:
УЧЕБНО-МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА
«Мой успешный урок (конспект урока в технологической карте на иностранном языке)»
Конак Наталья Александровна
Класс: 5А
Тема: «Приключение в джунглях» (Jungle Adventure )
Место и роль урока в изучаемой теме: Систематизация и обобщение знаний и умений.
Тип урока: Урок систематизации и обобщения знаний и умений.
Цель урока: Достижение учащимися предметных и метапредметных результатов.
Предметные результаты: знание лексики по теме животные, умение узнавать в контексте и использовать настоящее простое время.
Метапредметные:
Личностные УУД: проявлять интерес к новой информации, осознавать полноту знаний, устанавливать связь между целью учебной деятельности и её мотивом.
Регулятивные УУД: осуществление регулятивных действий самонаблюдения, самооценки в процессе коммуникативной деятельности на иностранном языке.
Познавательные УУД: построение логических рассуждений, включающее установление причинно-следственных связей; освоение ознакомительного, поискового чтения.
Коммуникативные УУД: умение выражать свои мысли с достаточной полнотой и точностью; умение слушать и понимать речь других.
Задачи урока:
Практическая: направлять навыки УУД к развитию умений решать коммуникативные задачи с различной степенью сложности.
Образовательные: формировать лексические навыки по теме «Мир животных», формировать грамматические навыки: употребление форм настоящего простого времени
Воспитательные: Стремиться к воспитанию чувства взаимоуважения, дисциплины, ответственности за порученное дело, бережного отношения к животным.
Развивающие: Развивать навыки и умения во всех видах речевой деятельности; Развивать умения систематизировать новые знания, развивать мыслительные операции: синтез, анализ, обобщение. Развивать память, внимание, логическое мышление.
Межпредметные связи: русский язык, природоведение, информатика
Формы работы: индивидуальная, групповая, фронтальная
Ресурсы: учебник, рабочая тетрадь, звуковое приложение (CD), компьютерная презентация лексического материала, карточки с изображением животных.
Этап урока | Время, мин | Содержание учебного материала | ФОУД (формы организации учебной деятельности) | Методы и приёмы работы | Деятельность учителя | Деятельность учащихся | ФУУД (формирование универсальных учебных действий) |
1.Организа-ционный этап. 2.Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся. | 3 3 | Ритуал приветствия учителем учеников. Задание вспомнить и назвать уже известных диких животных | Фронтальная Парная Фронтальная | Репродуктивный Частично- поисковый | Приветствует учеников. -Hello! Glad to see you! Sit down, please! -How are you? 1. Проверяет готовность к уроку. 2. Помогает учащимся включиться в речевую деятельность через микро беседу при помощи вопросов. - Imagine we`re in tropical jungle. What animals could we meet here? -Would you like to meet these animals in real? - Let`s try. | Отвечают на вопросы учителя, других учеников, задают вопросы.
Называют ранее изученных диких животных. Ответы учащихся. | Регулятивные: Волевая саморегуляция Коммуникативные: -умение вести этикетный диалог -умение с достаточной полнотой и точностью выражать свои мысли. Личностные: -осознавать неполноту знаний -проявлять интерес к новому содержанию. Познавательные: Осознанное и произвольное построение речевого высказывания. |
3.Актуали-зация знаний Подготовка учащихся к обобщенной деятельности Воспроизведение на новом уровне | 6 | Memory Challenge Riddles | Фронтальная Групповая | Репроду-ктивный | На этапе подготовки к проекту, предложил выбрать название группы (дикое животное) сформировались группы: Lions, Tigers, Leopards, Rhinos Звучит музыка джунгли 1. Помещает на тематический плакат картинку первого животного: -What animals are they? - Let`s see their task for us! - Good! Let`s move on! Look! What animals are they? -Let`s see their task! | 1. Угадывают и называют животных с опорой на иллюстрации в учебнике. Группа демонстрирует свой проект. -Lions! - We have a Memory Challenge for you! - First listen and sing! 2. Слушают, поют. - What is the first animal? (frog) - What are next? (monkey, toucan, tiger). - Thanks! You have a good memory!
| Познавательные: - осуществлять актуализацию новых лексических единиц, основываясь на учебную ситуацию и личный опыт. Коммуникативные: - умение слушать и понимать речь других - выражать свои мысли с достаточной полнотой и точностью |
4Применение знаний и умений в новой ситуации | 5 | Jeopardy! ['ʤepədɪ] Crossword | Групповая Групповая | - Great! Let`s move on! I can see some animals ! What are they? -Let`s see their task! -Good job! Wait! Who are they? | 1. Группа демонстрируют свой проект.
-You should choose the rubric and number. For example Numbers 4. And do the task. - You`ll get 1 euro for the right answer. 2.Выполняют задания (PDF Jeopardy!) -Tigers! - We have a crossword! There are 6 hidden words. You should find them in 2 minutes. Ready, steady, go! 5. Выполняют задание (см. Приложение 2) Проверяют -Name your animals? | Познавательные: - осуществлять актуализацию полученных знаний Коммуникативные: - умение слушать и понимать речь других - выражать свои мысли с достаточной точностью и полнотой, учитывать мнение других Регулятивные: - выбирать действия в соответствии с поставленной задачей, - использовать речь для регуляции своего действия. Личностные: - формировать самооценку на основе успешности учебной деятельности, мотивацию учебно-познавательной деятельности. | |
5.Контроль усвоения, обсуждение допущенных ошибок и их коррекция | 3 | Фронтальная | 1. Проводит краткий обзор изученного материала - Great! It was our last station. Welcome home! And here I am with a 5 seconds game for you. -Name 5 wild animals -Name 5 pets -Name 5 countries -Name 5 numbers -Name 5 family members - Super! | 1. Выполняют предложенное задание. | Коммуникативные: - умение слушать и понимать речь других; - выражать свои мысли с достаточной полнотой и точностью Личностные: -умение осознавать ответственность за общее дело. | ||
6.Рефлексия Анализ и содержание итогов работы, формирование выводов по изученному материалу | 10 | Учащиеся анализируют свою работу и работу одноклассников демонстрирую карточки. | Фронтальный опрос. | Репродуктивный метод обучения. Организация усвоения учащимися стандартных способов действия с помощью ситуации выбора | 1. Предлагает подвести итоги , установить соответствие полученного результата с поставленной целью. - Please, take yous smiles. We have 4 great projects today. The 1st is Memory Challenge What do you feel about this project? Was it easy for you to take the part in? The 2nd is Riddles What do you feel about this project? Was it easy for you to take the part in? The 3rd is Jeopardy! What do you feel about this project? Was it easy for you to take the part in? 4th is Crossword What do you feel about this project? Was it easy for you to take the part in? Thanks a lot! See you next time | Учащиеся осуществляют констатирующий и прогнозирующий контроль по результату и способу действия. Учащиеся поднимают карточки при предъявлении вопроса. Если проект был подготовлен добросовестно, если собственные познавательные умения позволили легко справится с заданием то показывает карточку радостный смайлик, если наполовину, есть сомнения, то карточка довольный смайлик, если совсем плохо – карточка грустный смайлик. | Познавательные: - умение контролировать и оценивать процесс и результаты деятельности Коммуникативные: Личностные: - умение оценивать себя на уровне критерия успешности |
9.Рефлексия учебной деятельности | 4 | Учащиеся демонстрирую карточки. | Фронтальный опрос. | Репродуктивный метод обучения. Организация усвоения учащимися стандартных способов действия с помощью ситуации выбора | 1. Предлагает подвести итоги изученного на уроке материала, установить соответствие полученного результата с поставленной целью. - Let`s review what farm animals and pets do you remember? - What do you feel about that? - What tense were we talking about today? - Give me examples. - What do you feel about that? - And now we can say some words about our pets, right? - Give me examples. - What do you feel about that? | Учащиеся осуществляют констатирующий и прогнозирующий контроль по результату и способу действия. Учащиеся поднимают карточки при предъявлении вопроса. Если данная информация полностью понята учащимся и доступна, то показывает карточку радостный смайлик, если наполовину, есть сомнения, то карточка довольный смайлик, если совсем материал непонятен – карточка грустный смайлик. | Познавательные: - умение контролировать и оценивать процесс и результаты деятельности Коммуникативные: Личностные: - умение оценивать себя на уровне критерия успешности |
Конак Наталья Александровна
Предварительный просмотр:
Приложение 1
Riddles
We have got riddles for you.
- This animal is big. It`s red or orange with black, grey or brown strips. (Right. It`s a tiger)
- This animal is funny. It `s big and grey. If it is Indian – it has got one horn. If it`s from Africa – it has got two. (Right. It`s a rhino)
- This animal is very big and tall. It carries heavy things with its trunk. It has big ears. (Right. It`s an elephant)
- This animal is small. It`s got long ears. It can jump very well. (Right. It`s a rabbit)
- This animal is very dangerous. It lives in water. Usually it is green or brown and yellow. It has got lots of sharp teeth. (Right. It`s a crocodile)
- It`s a farm animal. It could be white, brown or black. It has got wings but it can`t fly. It gives us eggs. (Right. It`s a hen)
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Count from 10 to 1 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 1
10 + 9 = is ___? Is nineteen 2
How many tons does the blue whale weight at birth? Tt weighs 50 tons. 3
Name four countries in South Asia. India, Nepal, China, Pakistan 4
44 - 22= is ___? 44 - 22 is 22 5
African rhinos have___horns African rhinos have 2 horns. 1
What colour is a goose? It`s white. 2
How many legs has giraffe got? It has got 4(four) long legs. 3
Can elephants fly? No, they can`t. 4
Are there any penguins in China? No, there aren`t. Only in zoos. 5
Your mum`s mum is your__ My mum`s mum is my granny . 1
Bart Simpson is Lisa`s ___ Bart Simpson is Lisa`s brother. 2
Your mother`s daughter is your ____ My mother`s daughter is my sister. 3
Guess the word “_ ra_dp _” grandpa 4
Have you got any brothers or sisters? Yes, I have. / No, I haven`t. 5
Write your question here Write your answer here 1
Write your question here Write your answer here 2
Write your question here Write your answer here 3
Write your question here Write your answer here 4
Write your question here Write your answer here 5
Write your question here Write your answer here 1
Write your question here Write your answer here 2
Write your question here Write your answer here 3
Write your question here Write your answer here 4
Write your question here Write your answer here 5
Write your question here Write your answer here 1
Write your question here Write your answer here 2
Write your question here Write your answer here 3
Write your question here Write your answer here 4
Write your question here Write your answer here 5
Write your question here Write your answer here 1
Write your question here Write your answer here 2
Write your question here Write your answer here 3
Write your question here Write your answer here 4
Write your question here Write your answer here 5
Write your question here Write your answer here 1
Write your question here Write your answer here 2
Write your question here Write your answer here 3
Write your question here Write your answer here 4
Write your question here Write your answer here 5
Write your question here Write your answer here 1
Write your question here Write your answer here 2
Write your question here Write your answer here 3
Write your question here Write your answer here 4
Write your question here Write your answer here 5
Предварительный просмотр:
Crossword
Ответы:
I | Y | Z | W | B | B | T | G | Z | W |
N | E | R | L | P | O | L | R | Q | A |
D | L | L | E | O | P | Q | A | W | L |
I | T | Q | U | M | A | R | N | N | E |
A | D | V | K | T | R | D | D | L | R |
R | H | I | N | T | E | E | P | Q | U |
I | B | Z | O | A | I | Y | A | W | S |
W | Q | A | V | Q | Y | W | P | R | S |
C | R | T | F | O | U | R | X | W | I |
Z | H | N | E | Y | U | M | Z | C | A |
- Fill in the gaps
- This ________________ is from ________________ .
- My _________________ has got __________ pet cats.
- She wants to see a grey ____________ in ______________ .
I | G | ||||||||
N | R | ||||||||
D | L | E | O | P | A | ||||
I | A | N | |||||||
A | R | D | D | R | |||||
R | H | I | N | P | U | ||||
O | A | S | |||||||
F | O | U | R | ||||||
Приложение 2
- Find 6 words
I | Y | Z | W | B | B | T | G | Z | W |
N | E | R | L | P | O | L | R | Q | A |
D | L | L | E | O | P | Q | A | W | L |
I | T | Q | U | M | A | R | N | N | E |
A | D | V | K | T | R | D | D | L | R |
R | H | I | N | T | E | E | P | Q | U |
I | B | Z | O | A | I | Y | A | W | S |
W | Q | A | V | Q | Y | W | P | R | S |
C | R | T | F | O | U | R | X | W | I |
Z | H | N | E | Y | U | M | Z | C | A |
- Fill in the gaps
- This ________________ is from ________________ .
- My _________________ has got __________ pet cats.
- She wants to see a grey ____________ in ______________ .