Методическая работа

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Conditionals

Слайд 2

The zero conditional is used to describe things that are generally true, natural laws. E.g. If you drop ice in water, it floats

Слайд 3

The first conditional is used to talk about a future situation we think will very probably happen. 1.If it snows –> 2.If I see Jane –> 3.If I don’t pass your exams - > we can go skating I will be very happy. you won’t (will not) enter the university. If + Present Simple will/can/must/may etc + bare infinitive

Слайд 4

You can use unless instead of if … not in the if-clause : 1. You won’t get any dessert unless you put your toys away. 2. You won’t get into a good university unless you study. Future Simple (neg. form) unless+ bare infinitive

Слайд 5

Find the equivalents in R ussian If you see a small spider, you will get a lot of money. If a girl catches the bride’s bouquet after a wedding, she will be the next to marry . If you walk under a ladder, you will have bad luck. If a black cat crosses your path you will have bad luck.

Слайд 6

The second conditional is used to describe unlikely situations in the present or future If I knew the answer -> If I were you -> If she had money -> If they spoke French -> I would tell you I would forgive her she would buy a new car they could go to France If +Past Simple would/ could /might + bare infinitive

Слайд 7

Complete the sentences If I lived in Spain… If I were the president… If I could go on a holiday to the moon… If I had a virtual pet… If I had a lot of money…

Слайд 8

Read and translate the poem If all the seas were one sea, What a great sea that would be! If all the trees were one tree, What a great tree that would be! If all the axes were one axe, What a great ax that would be! If all the men were one man, What a great man that would be! If the great man took the great axe, And cut down the great tree, And let it fall into the great sea, What a splish-splash that would be!

Слайд 9

The third conditional is used to describe situations that didn’t happen or they are a hypothetical past . If he had seen them -> If it hadn’t rained yesterday -> If I had told her the way -> he would have invited them we could have gone for a walk She wouldn’t have got lost If + Past Perfect Would/ should/ could / might + have+ III form

Слайд 10

What would have happened, if… If Columbus hadn’t discovered America, … If Einstein hadn’t discovered general relativity, … If Napoleon had won the battle, … If Mozart hadn’t died so young, … If Belt hadn’t invented the telephone, …



Предварительный просмотр:

Translate from Russian into English

Translate from English into Russian

Сарай

Тоскующий по дому

Близко

Правильный образ жизни

Install

Leaflet

Stranger

Switch on

Translate from Russian into English

Translate from English into Russian

Родной город

Огромный

Постоянный шум и загрязнение

Высокий уровень безработицы

Alarm system

Peephole

Valuables

Turn off

Translate from Russian into English

Translate from English into Russian

Оборудование

Скучать

Удобный общественный транспорт

Низкий уровень безработицы

Burglar

Protect

Hand over

Better safe than sorry

Translate from Russian into English

Translate from English into Russian

Гость

Обеспокоенный

Высокая стоимость жизни

Тишина и спокойствие

Door chain

Steal

Run out of

Lonely

Translate from Russian into English

Translate from English into Russian

Двор фермы

Доить

Переполненные улицы

Толчея и суета

Crime

Rob

Run after

Dusk to dawn

Translate from Russian into English

Translate from English into Russian

Кормить

Менять

Оживленное движение

Вести нездоровый образ жизни

Danger

Shoplift

Run into

Landscape



Предварительный просмотр:

Красивый актер

Талантливый спортсмен

Успешная карьера

Умный режиссер

Шумный оперный певец

Дорогой телевизор

Красивая фотомодель

Сообразительный режиссер

Быстрый фигурист

Мудрая актриса

Гордая фотомодель

Богатый комедийный актер

Привлекательный исполнитель



Предварительный просмотр:

Внешность

Волнение

Сплетничать

Воображение

Миф

Приключенческий рассказ

Опасный

Верный, преданный

Вымышленный

Тест, викторина

Чистый, опрятный

Писатель

Известный, знаменитый

Типичный

Великий

Удивительный, поразительный

Товарищ

Умный (11 letters)

Обычный

Стихотворение

Юмористический

Порядок

Роман

На первый взгляд

Странный

Вдохновлять

Сказка

Преступник

Расследовать загадочное дело

Подводный

Юмористический рассказ

Верный, преданный

История

Смешной

Захватывающий приключенческий рассказ

Несколько

Научная фантастика

Психология

Одержимость

Аккуратный, опрятный

Детективный рассказ

Лупа, увеличительное стекло

Расследование

Исключительный, чрезвычайный

Событие

Загадочный, таинственный

Эмоциональный

Драма

Детектив

Преступление

Комедия

Умный (6 letters)

Персонаж

Накидка, плащ с капюшоном

Выдающийся, блестящий

«Книжный червь»

Биография

Автор

Миф

Необычный

Расследование

Психология

Воображение

Событие

Загадочный, таинственный



Предварительный просмотр:

1. Correct the sentences if they are incorrect.

  • We have hired a DVD yesterday. ___________________
  • Mary just started watching this comedy. ___________________
  • They never saw a horror film. _________________
  • I saw this film last weekend. _________________
  • I have read the book but I didn’t see the film. ________________

2. Write about yourself. Use the ideas.

  • (something you did on Saturday evening) _____________________________________________________
  • (something you have done today) ______________________________________________________
  • (something you have not done today) ______________________________________________________
  • (something you didn’t do on Saturday evening) ______________________________________________________

3. Translate the sentences into English.

  • А где мама? – Она уже пошла спать.
  • _________________________________________________
  • Выключи, пожалуйста, телевизор, я готовлюсь к экзамену.
  • _________________________________________________
  • Здесь так темно. Включи свет.
  • _________________________________________________
  • В новом клипе она превращается в русалку.
  • ___________________________________________________

The Review on the Film «Avatar» by James Cameron

1. The main film of the year 2009 is «Avatar» by James Cameron, the producer of such films as «Terminator», «Titanic», «The Strangers». This film ranks with above-mentioned world-famous films and belongs to the science-fiction genre.

2. The action of the film is set on the planet Pandora in the year of 3000. The plot is rather simple: the super hero Avatar has to save the alien planet. What impressed me most is the spectacular world of aliens. The special effects and 3D technologies enhance the impression of the bright and colourful world. The plot of the film is fast-moving with some amusing episodes. There is, also,  another storyline that is love of the main character to a beautiful female alien.

3. To my mind, the brillant acting of the actors is above all expectations. In my opinion the film is worth watching over and over again.

  • rank with — стоять в одном ряду с
  • above-mentioned - вышеупомянутые
  • be starring — играть в главной роли
  • be set — происходить
  • what impressed me most — самое большое впечатление на меня произвело
  • enhance the impression — усиливать впечатление
  • there is another storyline — есть еще одна сюжетная линия
  • to my mind – по моему мнению
  • be worth watching – стоит посмотреть
  • over and over again – снова и снова

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

I. How to write a film review? Structure: 1. Introduction (film director, name of the film, type of the film, who starred in it) 2. Main body (the plot: what liked / did not like ) 3. Conclusion (your advice: to watch or not to watch)

Слайд 2

II. Useful Vocabulary for a Film Review : rank with — стоять в одном ряду с above-mentioned - вышеупомянутые be starring — играть в главной роли be set — происходить what impressed me most — самое большое впечатление на меня произвело enhance the impression — усиливать впечатление there is another storyline — есть еще одна сюжетная линия to my mind – по моему мнению be worth watching – стоит посмотреть over and over again – снова и снова

Слайд 3

Put the paragraphs in the right order.

Слайд 4

The Review on the Film «Avatar» by James Cameron The main film of the year 2009 is «Avatar» by James Cameron, the producer of such films as «Terminator», «Titanic», «The Strangers». This film ranks with above-mentioned world-famous films and belongs to the science-fiction genre . 2 . The action of the film is set on the planet Pandora in the year of 3000. The plot is rather simple: the super hero Avatar has to save the alien planet. What impressed me most is the spectacular world of aliens. The special effects and 3D technologies enhance the impression of the bright and colourful world. The plot of the film is fast-moving with some amusing episodes. There is, also, another storyline that is love of the main character to a beautiful female alien. 3 . To my mind, the brillant acting of the actors is above all expectations. In my opinion , the film is worth watching over and over again.

Слайд 5

Let’s remember: Structure: 1. Introduction (film director, name of the film, …, who starred in it) 2. Main body (...: what liked / did not like ) 3. Conclusion ( your …: to watch or not to watch )

Слайд 6

Structure: 1. Introduction (film director, name of the film, type of the film , who starred in it) 2. Main body ( the plot : what liked / did not like ) 3. Conclusion ( your advice : to watch or not to watch )

Слайд 7

How did you find the lesson?

Слайд 8

Write a film review Learn the sample film review by heart Learn the rules and phrases of how to write a film review



Предварительный просмотр:

If all the seas were one sea,

What a great sea that would be!

If all the trees were one tree,

What a great tree that would be!

If all the axes were one axe,

What a great ax that would be!

If all the men were one man,

What a great man that would be!

If the great man took the great axe,

And cut down the great tree,

And let it fall into the great sea,

What a splish-splash that would be!

Кабы реки и озера слить бы в озеро одно,

А из всех деревьев бора сделать дерево одно,

Топоры бы все расплавить

И отлить один топор,

А из всех людей на свете человека выше гор,

Кабы взяв топор могучий этот грозный великан

Этот ствол обрушил с кручи в это море океан-

То-то громкий был бы треск,

То-то шумный был бы плеск!



Предварительный просмотр:

PRESENT SIMPLE EXERCISES

1. WRITE AFFIRMATIVE, NEGATIVE AND INTERROGATIVE SENTENCES USING THE PRESENT SIMPLE

a) Peter watches TV in the evening every day.

b) Do you brush your teeth every day?

c) Sheila doesn’t study English.

d) Does your sister meet up with friends on Saturdays?

e) Mark and Linda don’t do their homework everyday.

 

2. COMPLETE THE TEXT USING THE PRESENT SIMPLE

(1)_____ you _________ (like) sport? My sister (2)___________ (love) sport. She usually(3)_________ (go) swimming on Tuesdays and Thursdays and(4) _________ (do) karate onFridays. My friends Andrew and Keira (5)_______________ (not do) much sport. What(6)_________ they _________ (do) in their free time? They (7)_____________ (not play)football and they (8)___________ (not do) gymnastics. They (9)____________ (be) very lazy!Andrew often (10)____________ (chat) on the Internet and Keira (11) ___________ (write) e-mails and (12)__________ (go) shopping on-line.



Предварительный просмотр:

A funny dictation

  1. Favourite colour
  2. Adjective to describe the day
  3. Your favourite actor/actress
  4. You favourite boy/girl’s name
  5. A month
  6. Your favourite means of transport
  7. A pet
  8. Your favourite dessert /di`zз:t/
  9. Your favourite place
  10. Your favourite clothes
  11. A shop you like
  12. Your favourite activity
  13. Your most important personal possession
  14. Your favourite drink
  15. A feeling

It was a (2) day in (5). I was in my (9) and I was drinking a hot (14). Suddenly the phone rang. It was (3) and friends. They were (15) because I was late. So, I put on my (1) (10) and picked up my (13). I made sure that (4) the (7) had some (8). I quickly travelled by (6) and went to the (11). When I arrived, I was surprised to see my friends were (12) there.



Предварительный просмотр:

Итоговый тест 6 класс

EXIT TEST

Vocabulary and Grammar

A. Choose the correct item.

1. Dan has got a __________ brother.

A. double B. twice C. twin

2. I have volleyball _____ Fridays.

A. on B. at C. in

3. He has got a big ______ in my bedroom.

A. sink B. cupboard C. wardrobe

4. Tom usually has ________ bacon for breakfast.

A. any B. some C. the

5. August is the ______ month of the year.

A. eight B. eighth C. eighteen

6. I go to school ______ bus.

A. by B. on C. in

7. John and Sally can _______ a bike.

A. ride B. drive C. sail

8. It is going to be a _____ day, so don’t forget your umbrella.

A. wet B. sunny C. hot

9. Watch ____! There is a car coming.

A. up B. over C. out

10. It is time to _____ to bed.

A. go B. have C. take

11. He _______ english at school.

A. teachers B. teach C. teaching

12. She is really keen ____ jogging.

A. on B. of C. in

13. My mum _______ very well.

A. is cooking B. cooks C. has cooked

14. At Halloween we all wear _______ .

A. cake B. costumes C. fireworks

15. Mary is doing the __________. She loves plants and flowers.

A. dusting B. homework C. gardening

16. I want ______ ice cream.

A. some B. any C. about

17. Mary lives in a block of ________.

A. flats B. rooms C. palace

18. We usually ______ shopping at the weekends.

A. do B. go C. play

19. John is doing a _______ puzzle.

A. jigsaw B.scrabble C. Monopole

20. We were afraid to swim in the______ river.

A. polluted B. deserted C. clean

21. Did you ____ your grandmother yesterday?

A. visit B. visited C. visits

22. I _____ at the door but no one answered.

A. knocked B. hit C. rang

23. I saw him two days ______.

A. ago B. past C. gone

24. Be quite. You ____ make noise.

A. can B. must not C. must

25. She is not _____ to go to the library.

A. will B. would C. going

26. Lets go and see the animals in the _______

A. stadium B. zoo C. library

27. People in the country side are _____ than in the city.

A. friendly B. friendlier C. friendliest.

28. There are lots of works of art in the ________.

A. gallery B. palace C. house

29. He is going to the International Summer ______ in august.

A. school B. flat C. house

30. You are on holiday. You _____ wake up early .

A. have to B. must not C. need not.

Every day English.

Choose the correct response.

31. How about going to the aquarium?

a) I do not really like fish.

b) Yes, I need some exercise

32. Excuse me. Is this Mr. Brown’s office?

a) thank you.

b) Yes. What I can do for you?

33. What do you do on your free time?

a) I love going wind surfing.

b) I have the perfect thing for you.

34. Can I have your name please?

a) Yes. It is Brown. Mr. Brown

b) You are welcome Mr. Brown.

35. Would you like anything to eat?

a) fruit salad, Please.

b) a cup of tea, please.

Reading.

Read the text. Mark the sentences T (true) or F (false).

At Vinnie’s Place, the food is great and the prices are fantastic. A meal for two costs £55.

Looking for something different? Well, come and visit us at Vinnie’s Place on Pleasant Avenue. Vinnie’s Place is an Italian restaurant with a difference!

Vinnie’s starters are the best in town. Try the tomato soup or mixed green salad. For a main course? Choose between the Milan chicken with rice or the Sicilian – style fish with a baked potato. But save room for dessert! How about chocolate cake? No? Then try the lemon pie?

Vinnie’s Place is open Monday to Saturday from 12 to 12.

36. You can have soup for a starter. ____________

37. The fish comes with a potato. ____________

38. There is only one kind of dessert. ____________

39. A meal for two costs more than £50 ____________

40. Vinnie’s Place is open on Sundays. _____________



Предварительный просмотр:

Exit test

Test 1 .

1.    Complete the sentences using the correct tenses with verb  ‘to read’, then fill in the correct question tag.

1. I  ……………………………… this book for 2 weeks,………………………….?        

2. I ……………………………………. this book now,……………………………?                  

3.. He  …………not……………..this book yet ,……………………………?        

4. They ……………………………… this book when you came,………………………….?        

5. We……………………………….  this book  tomorrow,……………………………….?        

6. I ………………………. this book last year,…………………………….?        

7. She sometimes………………….this book,…………………………….?

2.  Put the verbs into the present perfect continuous tense.

1.  He……………………… ………………….(work)  in this comp any since 1985.

2. I ……………………………………………(wait)  for you since five o'clock.

3. Mary …………………………………………(live)  in Belgium since 1992.

4. Why is he so tired? He …………………………………(play) football for five hours.

5. How long ………………………………………………..(learn / you)  English?

3. Conditional-O/ I. Complete the gaps with the correct form of the verb in brackets:

  1. If the temperature__________ (fall) below 0°C, water__________ (turn) into ice.
  2. If they__________ (not/leave) soon, they__________ (miss) the train.
  3. The ice__________ (melt) if you__________ (not/put) it in the fridge.

4.   Complete this table.

Number

V

V2

V3

Translation

1

wore

2

sleep

3

taken

4

сражаться

5

cost

6

rise

7

sold

8

учиться

9

drank

10

Говорить, сказать

11

broken

5.   Complete the phrases. (mines, science, famous, celebrity, hustle, traffic,  pond, pollution)

  1. ………………..gossip
  2. ………………….jams
  3. air ………………….
  4. …………………landmarks
  5. ……………………… and bustle
  6. clean out the ………………
  7. …………… …………..fiction
  8. coal …………………….

Test 2 .

1.   Complete the sentences using the correct tenses with verbs in brackets, then fill in the correct question tag

  1. My parents………………….. ……….(to live) together since 1982,………………….?
  2. I   ……………………………(not to go) to school tomorrow,……………………….?
  3. My sister………………………………. (to watch) TV at 5 o'clock yesterday,………..?
  4. I …………………………………(to live) in Moscow 5 years ago,…………………….?
  5. Mike ……………………………………..(to write) a letter at the moment,…………….?
  6. I ………………just…………….(to leave) luggage  at the station,………………….?
  7. My mother …………often   (to watch) TV, ………………………..?

        

2.  Put the verbs into the correct form (present perfect  continuous)

  1. She…………………………………..  (work) here for three years.
  2. We  ………………………………….(live) in London for six months.
  3. He  …………………………………….(play) hockey, so he's tired
  4. They  …………………………………..(learn) Spanish for two years.
  5. You …………………………………….. (sleep) for twelve hours.

3. Conditional-O/ I. Complete the gaps with the correct form of the verb in brackets:

  1. If she__________ (call) me, I__________ (tell) her the news.
  2. If the temperature of water__________ (reach) 100° C, it__________ (boil).
  3. If Joe__________ (repair) the boat, we__________ (go) fishing.

4.  Complete the phrases. (driving, conditions, waste,   plant, show, plastic, reports, writer)

  1. factory ………………………
  2. weather …………………..
  3. famous  ………………………
  4. a ……………………….bag
  5. ………… affection
  6. ……………….flowers
  7. working………
  8. ……………….license

5.  Complete this table.

Number

V

V2

V3

Translation

1

won

2

feed

3

given

4

put

5

стрелять

6

sing

7

paid

8

ate

9

прятать

10

shown

11

делать



Предварительный просмотр:

Test

Module 1

  1. Match the word combinations with their definitions.

Lead unhealthy lifestyle

The factories, cars produce waste harmful to nature  

Heavy traffic

Too many people

Constant noise  

Too many cars

Pollution

The sum of money you pay for accommodation, transport, etc. is really

big

Convenient public transport  

There are not many people without

work

Crowded streets  

To breathe in polluted air, smoke, sleep

for few hours…

High cost of living

living  You can hear too many sounds of

different type all the time

Low rate of unemployment

It’s easy to get to any part of the city by

bus/trolley bus/tram or metro

  1. Match the word combinations with the Russian equivalents.

High quality lifestyle  

Тишина и спокойствие

Feel isolated  

Отзывчивые люди

Beautiful landscapes  

Чувствовать одиноко, изолированно

High rate of unemployment  

Красивые пейзажи

Peace and quiet  

Правильный образ жизни

Helpful people  

Высокий уровень безработицы

3. Use Present Continuous or Present Simple to complete the sentences.

•  Where’s Jane? – She ______________________ a shower. (have)

•  My lessons ___________ at 8.00. (start)

•  Tom never ___________ computer games before he ___________ his

homework. (play, finish)

•  Nick and Peter _______________ chess at the moment. (play)

•  What time _______ your train _________? (leave)

4. Let’s make some posters with safety rules.  

a. Sign every picture. Think what people should/shouldn’t do. Use the clues in

the box.

 

b. Translate it into English:

5. Translate the sentences into English.

•  У нас закончился хлеб, поэтому я пошел в магазин.

•  Когда я шел в магазин, я встретил своего одноклассника.

•  Он гнался за своей собакой.

6. Answer the questions.

•  What should a person do if he is attacked by a dog?

•  What should a person do if he wants to cross the road?

•  What should a person do when he leaves the flat?

•  What should a person do after ironing?

7. Make a list of things you can do when:

You are tired

•  ________________

•  ________________

•  ________________

•  ________________

 

You feel energetic

•  ________________

•  ________________

•  ________________

•  ________________

8. Translate the words

Date back  

Fortress  

Страшное место

Bank

Guard

  Шедевр

Medieval

Популярно среди туристов

Extinct volcano  



Предварительный просмотр:

Test

Module2

  1. Complete the spidergram about literary genres.

2. Choose the correct variant:

1. There isn’t a cloud in the sky, but it (be) cloudy yesterday.

•  is

•  was

•  been

 2. Mr. Wilson usually finishes his work at half past three, but he (finish) it later

yesterday afternoon.  

•  finish

•  finishes

•  finished

3.  We usually have lunch at 12.30, but yesterday we (have lunch) later.

•  had lunch

•  have lunched  

•  had had lunch

4. The Browns live in a three-room apartment, but last year they (live) in a small

house in the country.  

•  were living

•  did live

•  lived

5. How you (cut) your finger?

•  How have you cut

•  How you cutted

•  How did you cut

6. When you (write) to your friends last time?

•  When do you writed

•  When did you write

•  When did you wrote

7. We (not/have) a holiday last year.

•  didn’t have

•  haven’t had

•  haven’t had

3. Translate the words.  

Journey  

Explorer  

Discover  

Explore  

Noise  

Find a knife  

Get back

Believe

Use compass  

4. Put the words in the correct order.

•  and/Alex/to look/professor/around/decided.

•  ________________________________________________________________

•  went/They/to look/a dangerous/for/journey/the/the/of/earth/center/on.

•  ________________________________________________________________

•  huge/They/elephants/saw.

•  ________________________________________________________________

•  raft/broke/Their/rocks/against.

•  ________________________________________________________________

•  found/a/They/old/knife/very.

•  ________________________________________________________________

•  in/They/were/earth/the/center/the/of.

•  ________________________________________________________________

5.  Use the cues to complete the sentences with “used to”.

•  She has short hair now. When she was young,

she_________________________ long hair.

•  He doesn’t play football, but when he was at school he

________________________ football.

•  She is a hairdresser now. Five years ago she ______________________ a

bus driver.

•  They live in New York now. Twenty years ago they

__________________________ in Moscow.

•  I don’t watch TV anymore. Two years ago I

__________________________ TV for hours.



Предварительный просмотр:

MID TEST (Modules 1-5)

Name_______________________________________________________________________________________

Form_______________                Date___________________                                         Mark_______________

                                                                                                                                                      (Time: 40 minutes)

Choose the correct item.

  1. I (miss, misses) my hometown.
  2. She (gets up, get up) at 9 pm every day.
  3. I (can’t jump, can’t stand) loud noise!
  4. Everyone (stay, stays) in bed late at weekends.
  5. I miss the (peace and quiet, hustle and bustle) city.
  6. At the moment, I am (studying, study) English.
  7. Jennifer (thinks, is thinking) of moving house.
  8. Sarah is (starting, starts) to feel homesick.
  9. The train (leaves, is leaving) in one hour.
  10. Ben (love, loves) the peace and quiet of the countryside.
  11. Mark is (real, really) sorry he broke the window.
  12. The bus is leaving! Let’s run (after, on) it!
  13. (I think, Why) you should go to bed early tonight.
  14. Yesterday, Adam (ran under, ran into) Helen.
  15. She drove all night and arrived (safely, safe) in Moscow.
  16. The shop (ran into, ran out of) milk an hour ago.
  17. You (should, maybe) take a painkiller for your headache.
  18. You must be (carefully, careful) when riding your bike in traffic.
  19. (Should we, How about) going for a jog?
  20. You (can, shouldn’t) open the door to strangers.
  21. A (comedy, mystery) story is about an event that is difficult to explain.
  22. A (science fiction, drama) story is usually set in the future with robots or strange creatures involved.
  23. A (drama, comedy) is a serious story with a lot of emotion.
  24. Olivia (write, wrote) a funny story and it was successful.
  25. Arthur Conan Doyle (creates, created) the most famous detective in literature.
  26. Jules Verne (living, lived) in Nantes.
  27. All the soldiers who (fight, fought) were very brave.
  28. Jennifer (called, calls) two minutes ago.
  29. Yesterday, Grant (met, meet) a man called Arthur.
  30. They (find, found) him and sent him home.
  31. I was (amazed, sad) by her beauty.
  32. We (saw, explored) the beach before we put up our tents.
  33. A (always, used to) read comic books all the time when I was young.
  34. After they heard the noise, the men (hide, hid) behind some tees.
  35. He closed the door, (as soon as, then) he locked it.
  36. (Suddenly, As soon as) the rain stops, let’s go for a walk!
  37. We can stay outside (as soon as, until) dinner time.
  38. I used to play the piano but (after, until) I finished school, I stopped.
  39. (When, After) I was younger, I used to write stories.
  40. He (spend, spent) his holidays in Greece when he was a child.
  41. Did you feel that (gasp, gust) of wind?
  42. It was raining so we decided to spend a (sharp, cosy) evening inside.
  43. Suddenly, the lights (went out, went in).
  44. Even after he tried to explain it to me, I was still very (confused, asleep).
  45. Stop (rubbing, crying) your eyes.
  46. People who enjoy painting as a hobby are usually very (creative, athletic).
  47. You like skateboarding, don’t you? You must be really (daring, curious).
  48. Don’t you have to be really (fit, patient) to play chess?
  49. You need to have (drive, patience) to turn your hobby into a career!
  50. They are the people (that, when) I grew up with.
  51. That is the girl (what, who) lives next door.
  52. It was summer time (when, where) we decided to go on holiday to New York.
  53. The film is (bored, boring).
  54. He is so (exciting, excited) about going to London.
  55. I am so (bored, boring) with this book.
  56. I like reading the newspaper for all its (interesting articles, chat shows).
  57. Jonathan Ross’ chat show always has funny (interviews, documentaries).
  58. Harry (watched, was watching) the news yesterday when the phone rang.
  59. While Laura (was doing, were doing) her homework, her best friend called.
  60. The bear was (eaten, eating) the bread when Julie entered the tent!
  61. Mary was (cooking, cook) dinner when John came home.
  62. What were you (do, doing) at 6 pm yesterday?
  63. This athlete broke the (record, CD) last year at the Olympic Games.
  64. It (were raining, was raining) all day when Tom took a day off work.
  65. I heard all my favourite songs on the (radio, documentary) last night.
  66. Please, (go on, go off) and continue your story!
  67. That colour (goes with, goes on) your eyes.
  68. You won’t (believe, understand) the news I have for you.
  69. Helen came up (with, to) the idea of organizing a Christmas party.
  70. My sister got her degree in Medicine. We’re all (stray, proud) of her.
  71. Ben thinks that life (will, will be) very different in the future.
  72. I don’t think the world (won’t, will) change that much in the future.
  73. Will you (look up, look down) this person in the telephone book, please?
  74. When (it was, it is) very cold, it snows.
  75. If I study hard, I (will, won’t) fail!
  76. I prefer laptops (before, because) you can take them pretty much everywhere.
  77. To sum (up, all), computers are a big part of our lives.
  78. Living in a big city is very exciting. (However, Moreover), accommodation (жилье) is very expensive.
  79. Do you think that that mini-airplanes will (behave, replace) cars in the future?
  80. What’s (true, more), children spend a lot of time playing computer games.


Предварительный просмотр:

ТЕХНОЛОГИЧЕСКАЯ КАРТА УЧЕБНОГО ЗАНЯТИЯ

ФИО: Исаева Ольга Николаевна

Иностранный язык (английский)  5 класс

Общая информация об учебном занятии

Дата:

Тема: Праздники (Celebrations)

Цель:

обучающая: освоение  во всех видах речевой деятельности знакомых и новых лексических единиц по теме «Праздники»; обучение составлению монологического высказывания о праздниках англо-говорящих стран и России;

развивающая: развитие навыков и умений во всех видах речевой деятельности;

воспитательная: воспитание уважения к праздникам, традициям и обычаям как части культуры разных стран мира.

Тип занятия:

Учебное занятие открытия  новых знаний

Средства обучения: магнитофон, CD, компьютер, телевизор, мультимедийная презентация, раздаточный материал

Технология: проблемное обучение, интерактивные технологии, обучение в сотрудничестве, проектно-исследовательская технология, технология дифференцированного обучения, технология индивидуализации обучения

Структурные параметры

Основные этапы организации учебного времени

Дидактическая цель этапа

Содержание совместной деятельности педагога и обучающихся

Планируемые результаты

Форма организации межличностного коммуникативного взаимодействия и вид контроля (эвристическая беседа, тематическая дискуссия, деловая игра, компьютерная поддержка, совместная деятельность, индивидуальная самостоятельная

деятельность, человеко-машинный диалог)

Оценка: текущая, промежуточная, итоговая, непрерывная

Деятельность педагога

Деятельность обучающихся

Предметные умения

УУД: личностные, метапредметные (познавательные, коммуникативные, регулятивные), ИКТ-компетентность, ОУИП, навыки работы с текстом

  1. Целеполагание

Мотивация обучающихся на дальнейшую работу по теме

Организует исполнение песни “If you need to know the seasons ” Организует беседу о погоде, о том, чем можно заниматься в разное время года, какую одежду нужно носить. Оценивает обучающихся

Обучающиеся проверяют  друг у друга все ли готово к уроку.  Исполняют песню “ If you need to know the seasons ”  Ведут беседу о погоде. Проверяют домашнее задание (взаимопроверка)

Развитие восприятия и понимания на слух аутентичных аудиотекстов с пониманием основного содержания;

Овладение представлением  о некоторых произведениях художественной литературы на изучаемом иностранном языке

Личностные:

3.2 Готовность и способность к выполнению норм и требований школьной жизни, прав и обязанностей ученика;

 3.3 Умение вести диалог на основе равноправных отношений и взаимного уважения и принятия;

3.7 Устойчивый познавательный интерес и становление смыслообразующей функции познавательного мотива;

Регулятивные:

1 Осуществлять целеполагание, включая постановку новых целей;

Познавательные:

12 Строить логическое рассуждение;

Коммуникативные:

6 Осуществлять взаимный контроль и оказывать в сотрудничестве необходимую взаимопомощь;

 8 Адекватно использовать речевые средства для решения различных коммуникативных задач; владеть устной речью;

10 Осуществлять контроль, коррекцию, оценку действий партнера;

ОУИП

7 Ясно, логично и точно излагать свою точку зрения, использовать языковые средства, адекватные обсуждаемой проблеме;

Совместная деятельность

Текущая

оценка

  1. Постановка проблемы учебного занятия

Прогнозирование темы учебного занятия

Организует работу по прогнозированию темы учебного занятия; организация контроля хода работы;

оценивает  обучающихся

Обучающиеся формулируют тему учебного занятия; отвечают на вопросы педагога

Развитие умения вести диалог  – обмен мнениями;

Развитие умения использовать в качестве        опоры при собственных высказываниях  наглядный материал

Личностные:

3.3 Умение вести диалог на основе равноправных отношений и взаимного уважения и принятия;

3.7 Устойчивый познавательный интерес и становление смыслообразующей функции познавательного мотива;

Регулятивные:

4 Устанавливать целевые приоритеты;

 10 Самостоятельно ставить новые учебные цели и задачи;

Познавательные:

 18 Ставить проблему, аргументировать ее актуальность;

Коммуникативные:

2 Формулировать свое мнение и позицию;

 8 Адекватно использовать речевые средства для решения различных коммуникативных задач; владеть устной речью;

ОУИП

7 Ясно, логично и точно излагать свою точку зрения, использовать языковые средства, адекватные обсуждаемой проблеме;

 11Использовать догадку, озарение, интуицию

Технология проблемного обучения/ эвристическая беседа

Текущая

оценка

  1. Постановка учебной задачи

Формулирование целей учебного занятия

Организует деятельность обучающихся по формулировке целей учебного занятия. Оценивает обучающихся

Формулируют цели учебного занятия

Развитие умения вести диалог – обмен мнениями в пределах изученной тематики и усвоенного лексического материала

Личностные:

 3.3 Умение вести диалог на основе равноправных отношений и взаимного уважения и принятия;

3.7 Устойчивый познавательный интерес и становление смыслообразующей функции познавательного мотива;

Регулятивные:

1 Осуществлять целеполагание, включая постановку новых целей;

 10 Самостоятельно ставить новые учебные цели и задачи;

Познавательные:

18 Ставить проблему, аргументировать ее актуальность;

Коммуникативные:

2 Формулировать свое мнение и позицию;

8 Адекватно использовать речевые средства для решения различных коммуникативных задач; владеть устной речью;

ОУИП

7 Ясно, логично и точно излагать свою точку зрения, использовать языковые средства, адекватные обсуждаемой проблеме;

 11Использовать догадку, озарение, интуицию

Технология проблемного обучения

Текущая

оценка

  1. Применение сформированных умений на практике

Повторение изученных и введение новых слов по теме «Праздники»

Развитие умения прогнозирования содержания текста по первой фразе; развитие умения заполнять пропуски в тексте

Развитие умения выделять основное содержание при полном понимании текста

Организует совместную деятельность обучающихся по повторению изученных

слов и ознакомлению с новыми словами по данной теме. Организует совместную деятельность обучающихся по составлению высказываний о том, чем занимаются в праздники в России. Организует взаимопроверку обучающимися выполненного задания. Оценивает обучающихся

Организует прочтение первый фраз текстов; организует прослушивание текста; организует совместную деятельность обучающихся по заполнению пропущенных слов в тексте обучающимися по группам; организует самопроверку; оценивает обучающихся

Организует совместную деятельность обучающихся по выделению основного содержания; организует взаимопроверку; оценивает обучающихся

Составляют  в группах высказывания о том, чем занимаются в праздники в России с опорой на картинки. Представляют свое высказывание другим группам. Осуществляют  взаимопроверку

Читают первые фразы текстов; прогнозируют содержание текста; прослушивают текст; в группах вставляют пропущенные слова в тексте; осуществляют самопроверку

В группах выделяют основное содержание текста; осуществляют взаимопроверку

Развитие умения вести диалог-обмен мнениями;

Развитие умения  составлять краткое монологическое высказывание;

Овладение лексическими единицами, обслуживающими данную тему;

Развитие умения восприятия аутентичного аудиотекста на слух с выборочным пониманием, выделяя нужную информацию;

Развитие умения вставлять пропущенную информацию в текст;

Развитие умения читать аутентичные тексты с выборочным пониманием нужной информации

Развитие умения восприятия аутентичного текста на слух с основным пониманием;

Развитие представления об особенностях образа жизни, быта, культуры стран изучаемого языка

Личностные:

2.4 Уважение к народам мира и принятие их, межэтническая толерантность;

 3.3 Умение вести диалог на основе равноправных отношений и взаимного уважения и принятия;

3.7 Устойчивый познавательный интерес и становление смыслообразующей функции познавательного мотива;

Регулятивные:

 8  Адекватно самостоятельно оценивать правильность выполнения действия и вносить необходимые коррективы в исполнение как в конце действия, так и по ходу его реализации;

15 Осуществлять познавательную рефлексию в отношении действий по решению учебных и познавательных задач;

Познавательные:

 12 Строить логическое рассуждение;

Коммуникативные:

5 Задавать вопросы, необходимые для организации собственной деятельности и сотрудничества с партнером;

6 Осуществлять взаимный контроль и оказывать в сотрудничестве необходимую взаимопомощь;

7 Адекватно использовать речь для планирования и регуляции своей деятельности;

10 Осуществлять контроль, коррекцию, оценку действий

 партнера, уметь убеждать;

7 Ясно, логично и точно излагать свою точку зрения, использовать языковые средства, адекватные обсуждаемой проблеме;

Личностные:

2.4 Уважение к народам мира и принятие их, межэтническая толерантность;

 3.3 Умение вести диалог на основе равноправных отношений и взаимного уважения и принятия;

3.7 Устойчивый познавательный интерес и становление смыслообразующей функции познавательного мотива;

Регулятивные:

3 Планировать пути достижения целей;

 7 Осуществлять констатирующий и предвосхищающий контроль по результату и по способу действия;

8 Адекватно самостоятельно оценивать правильность выполнения действия и вносить необходимые коррективы в исполнение как в конце действия, так и по ходу его реализации;

Познавательные:

 5 Осуществлять выбор наиболее эффективных способов решения задач в зависимости от конкретных условий;

 14 Владеть основами ознакомительного и поискового чтения;

Коммуникативные:

3 Устанавливать и сравнивать разные точки зрения, прежде чем принимать решения и делать выбор; 5 Задавать вопросы, необходимые для организации собственной деятельности и сотрудничества с партнером;

 8 Адекватно использовать речевые средства для решения различных коммуникативных задач; владеть устной речью;

 11 Работать в группе – устанавливать рабочие отношения;

ОУИП

1 Планировать и выполнять учебное исследование, используя модели, методы и приемы, адекватные исследуемой проблеме;

 11Использовать догадку, озарение, интуицию;

 16 Целенаправленно развивать свои коммуникативные способности;

ССЧиРТ

1.7 Находить в тексте необходимую информацию;

 1.9 Ставить перед собой цель чтения, направляя внимание на полезную в данный момент информацию

Личностные:

2.4 Уважение к народам мира и принятие их, межэтническая толерантность;

3.3 Умение вести диалог на основе равноправных отношений и взаимного уважения и принятия;

3.7 Устойчивый познавательный интерес и становление смыслообразующей функции познавательного мотива;

Регулятивные:

3 Планировать пути достижения целей;

 8 Адекватно самостоятельно оценивать правильность выполнения действия и вносить необходимые коррективы в исполнение как в конце действия, так и по ходу его реализации;

Познавательные:

 5 Осуществлять выбор наиболее эффективных способов решения задач в зависимости от конкретных условий;

 14 Владеть основами ознакомительного и поискового чтения;

Коммуникативные:

3 Устанавливать и сравнивать разные точки зрения, прежде чем принимать решения и делать выбор; 5 Задавать вопросы, необходимые для организации собственной деятельности и сотрудничества с партнером;

 6 Осуществлять взаимный контроль и оказывать в сотрудничестве необходимую взаимопомощь;

 8 Адекватно использовать речевые средства для решения различных коммуникативных задач; владеть устной речью;

 11 Работать в группе – устанавливать рабочие отношения;

ОУИП

1 Планировать и выполнять учебное исследование, используя модели, методы и приемы, адекватные исследуемой проблеме;

 11Использовать догадку, озарение, интуицию;

 16 Целенаправленно развивать свои коммуникативные способности;

ССЧиРТ

1.7 Находить в тексте необходимую информацию;

 1.9 Ставить перед собой цель чтения, направляя внимание на полезную в данный момент информацию

Совместная деятельность

Исследовательская технология/ совместная деятельность

Исследовательская технология/ совместная деятельность

Текущая

оценка

(взаимо-

оценка)

Текущая

оценка

(само-

оценка)

Текущая оценка (взаимооценка)

  1. Практическое применение сформированных умений

Развитие умения понимать иностранную речь на слух. Повторение изученной лексики

Организует совместную деятельность обучающихся по выполнению упражнений под руководством другого обучающегося; оценивает обучающихся

Выполняют в группах физические упражнения под рифмовку

Развитие умение адекватно произносить и различать на слух все звуки изучаемого языка, соблюдать ударение и интонацию в словах и фразах

Личностные:

2.6 Признание ценности здоровья, своего и других людей;

 3.2 Готовность и способность к выполнению норм и требований школьной жизни, прав и обязанностей ученика;

Регулятивные:

 8 Адекватно самостоятельно оценивать правильность выполнения действия и вносить необходимые коррективы в исполнение как в конце действия, так и по ходу его реализации;

 14 Использовать основы саморегуляции в учебной и познавательной деятельности в форме осознанного управления своим поведением и деятельностью, направленной на достижение поставленных целей;

Познавательные:

5 Осуществлять выбор наиболее эффективных способов решения задач в зависимости о  конкретных условий;

Коммуникативные:

9 Организовывать и планировать учебное сотрудничество с учителем и сверстниками, определять цели и функции участников, способы воздействия; планировать общие способы работы;

14 Отображать в речи содержание совершаемых действий в форме громкой социализированной речи;

19 Брать на себя инициативу в организации совместного действия

Обучение в сотрудничестве

Текущая

оценка

  1. Применение сформированных умений в составлении монологических высказываний

Развитие умения выбирать правильный вариант ответа

Развитие умения составлять монологическое высказывание с опорой на ключевые фразы

Организует работу в группах; организует работу по выполнению задания с выбором правильного ответа; организует взаимоконтроль; оценивает обучающихся

Организует работу в группах; организует взаимоконтроль; организует  работу по составлению монологических высказываний; оценивает обучающихся

Работают в группах, выполняя задание с выбором правильного ответа; осуществляют взаимооценку;

Работают в группах, составляя монолог с опорой на ключевые фразы; представляют его; осуществляют взаимопроверку

Развитие умения выполнять задание с выбором ответов из нескольких предложенных;

Овладение лексическими единицами, обслуживающими данную тему

Развитие умения составлять монологическое высказывание;

Развитие умение адекватно произносить и различать на слух все звуки изучаемого языка, соблюдать ударение и интонацию в словах и фразах

Личностные:

2.4 Уважение к народам мира и принятие их, межэтническая толерантность;

3.3 Умение вести диалог на основе равноправных отношений и взаимного уважения и принятия;

Регулятивные:

1 Осуществлять целеполагание, включая постановку новых целей;

 8 Адекватно самостоятельно оценивать правильность выполнения действия и вносить необходимые коррективы в исполнение как в конце действия, так и по ходу его реализации;

Познавательные:

 5 Осуществлять выбор наиболее эффективных способов решения задач в зависимости о  конкретных условий;

 10 Осуществлять сериацию, сравнение и классификацию;

Коммуникативные:

1 Учитывать разные мнения и стремиться к координации различных позиций в сотрудничестве;

6 Осуществлять взаимный контроль и оказывать в сотрудничестве необходимую взаимопомощь;

 8 Адекватно использовать речевые средства для решения различных коммуникативных задач; владеть устной речью;

 11 Работать в группе – устанавливать рабочие отношения;

ОУИП

1 Планировать и выполнять учебное исследование, используя модели, методы и приемы, адекватные исследуемой проблеме;

 11Использовать догадку, озарение, интуицию;

ССЧиРТ

 1.7 Находить в тексте необходимую информацию;

 1.9 Ставить перед собой цель чтения, направляя внимание на полезную в данный момент информацию

Личностные:

2.4 Уважение к народам мира и принятие их, межэтническая толерантность;

3.3 Умение вести диалог на основе равноправных отношений и взаимного уважения и принятия;

Регулятивные:

3 Планировать пути достижения целей;

 5 Уметь самостоятельно контролировать свое время и управлять им;

8 Адекватно самостоятельно оценивать правильность выполнения действия и вносить необходимые коррективы в исполнение как в конце действия, так и по ходу его реализации;

Познавательные:

1 Владеть основам реализации проектно-исследовательской  деятельности;

12 Строить логическое рассуждение;

Коммуникативные:

1 Учитывать разные мнения и стремиться к координации различных позиций в сотрудничестве;

 5 Задавать вопросы, необходимые для организации собственной деятельности  и сотрудничества с партнером;

6 Осуществлять взаимный контроль и оказывать в сотрудничестве необходимую взаимопомощь;

 8 Адекватно использовать речевые средства для решения различных коммуникативных задач; владеть устной речью;

 11 Работать в группе – устанавливать рабочие отношения;

ОУИП

1 Планировать и выполнять учебное исследование, используя модели, методы и приемы, адекватные исследуемой проблеме;

 11Использовать догадку, озарение, интуицию;

ССЧиРТ

1.7 Находить в тексте необходимую информацию;

Обучение в сотрудничестве

Обучение в сотрудничестве

Текущая

оценка

(взаимо-

оценка)

Текущая оценка (взаимооценка)

  1. Информация о домашнем задании, инструкции к выполнению

Поясняет выполнение домашнего задания

SB ex. 9 p. 97

Записывают домашнее задание в дневник

Коммуникативные:

7 Адекватно использовать речь для планирования и регуляции своей деятельности

  1. Рефлексия

Развитие умений оценивать свою деятельность

Подводит итоги учебного занятия, предлагает осуществить самооценку своих достижений

Выполняют самооценку учебной деятельности на уроке. Соотносят результаты своей деятельности с целями учебного занятия Выслушивают одноклассников, озвучивают своё мнение.

Развитие умения вести диалог-обмен мнениями;

Развитие умения составлять рассуждение с выражением своего мнения

Личностные:

 3.2 Готовность и способность к выполнению норм и требований школьной жизни, прав и обязанностей ученика;

 3.3 Умение вести диалог на основе равноправных отношений и взаимного уважения и принятия;

Регулятивные:

 2 Самостоятельно анализировать условия достижения цели на основе выделенных учителем ориентиров действия;

 15 Осуществлять познавательную рефлексию в отношении действий по решению учебных и познавательных задач;

Познавательные:

12 Строить логическое рассуждение;

Коммуникативные:

6 Осуществлять взаимный контроль и оказывать в сотрудничестве необходимую взаимопомощь;

 10 Осуществлять контроль, коррекцию, оценку действий партнера;

12 Владеть основами коммуникативной рефлексии;

 21 Осуществлять коммуникативную рефлексию как осознание оснований собственных действий и действий партнера

Текущая

оценка

Самооценка

Рефлексия