Учителям
Материалы для учителей
Скачать:
Предварительный просмотр:
Предварительный просмотр:
Самостоятельная работа по английскому языку № 1 (5 класс)
на темы: « Алфавит», «Типы слогов», «Числительные», «Цвета», «Школьные принадлежности», «Глаголы»
к УМК Spotlight 5 класс
№1
Вставь пропущенные буквы
A …., …. b, C c, D …., E e, …. …., G …., H …., I i, J …., …. k, …. l, M …., …. n, O o, P …., Q …., …. r, S s, T …., U u, V …., W …., X x, …. y, …. ….. .
№2
Определи тип слога
Cap, ride, men, got, snake, pink, wet, Russia, cute, we, plate, hi, ice, cake, nose.
№3
Реши примеры, ответ запиши словами
- five plus two is_________
- three plus one is ________
- nine minus six is _______
- ten minus four is _______
- seven plus one is _______
- five minus three is______
- four plus one is ________
- seven plus three is_______
- ten minus one is_________
№4
Раскрасьте звездочку в соответствующий цвет
№5
Найдите в клеточках 9 слов по теме «Школьные принадлежности», обведите их, выпишите и напишите перевод
S | Q | R | U | L | E | R | W | E | B |
C | W | Z | A | P | J | D | S | O | O |
H | P | E | N | C | I | L | J | V | O |
O | A | S | R | P | D | M | R | U | K |
O | D | G | R | U | H | P | U | F | A |
L | G | L | F | D | B | I | E | Y | P |
B | I | U | V | S | V | B | D | N | W |
A | E | E | B | O | Z | A | E | G | A |
G | C | O | M | P | U | T | E | R | R |
P | E | N | C | I | L | C | A | S | E |
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
№6
Напишите название глагола и переведите его
1. 2. 3.
4 5. 6. 7.
1.____________________ 5.________________
2.____________________ 6.________________
3.____________________ 7.________________
4.____________________
Ключи к самостоятельной работе
№1
Вставь пропущенные буквы
A a, B b, C c, D d, E e, Ff, G g, H h, I i, J j, K k, L l, M m, H n, O o, P p, Q q, R r, S s, T t, U u, V v, W w, X x, Y y, Zz .
№2
Определи тип слога
Cap(II), ride(I), men(II), got(II), snake(I), pink(II), wet(II), Russia(II), cute(I), we(I), plate(I), hi(I), ice(I), cake(I), nose(I).
№3
Реши примеры, ответ запиши словами
- five plus two is__seven
- three plus one is _four
- nine minus six is _three
- ten minus four is _six
- seven plus one is _eight
- five minus three is two
- four plus one is _five
- seven plus three is_ten
- ten minus one is_nine
№4
Раскрасьте звездочку в соответствующий цвет
№5
Найдите в клеточках 9 слов по теме «Школьные принадлежности», обведите его, выпишите и напишите перевод
S | Q | R | U | L | E | R | W | E | B |
C | W | Z | A | P | J | D | S | O | O |
H | P | E | N | C | I | L | J | V | O |
O | A | S | R | P | D | M | R | U | K |
O | D | G | R | U | H | P | U | F | A |
L | G | L | F | D | B | I | E | Y | P |
B | I | U | V | S | V | B | D | N | W |
A | E | E | B | O | Z | A | E | G | A |
G | C | O | M | P | U | T | E | R | R |
P | E | N | C | I | L | C | A | S | E |
Book - книга
pen_ручка_______________________rubber_ластик___________________pencilcase_пинал__________________schoolbag_портфель_____________pencil_карандаш_________________computer__компьютер____________glue_клей_______________________ruler_линейка___________________
№6
Напишите название глагола и переведите его
1. 2. 3.
4 5. 6. 7.
1. walk –прогуливаться 5. read - читать
2. sleep – спать 6. sing - петь
3. speak - говорить 7. look - смотреть
4. run – бегать
Анализ самостоятельной работа по английскому языку № 1
по темам: « Алфавит», «Типы слогов», «Числительные», «Цвета», «Школьные принадлежности», «Глаголы»
к УМК Spotlight 5 класс
Цель проверочной работы: провести итоговый контроль материала по темам: «Алфавит», «Типы слогов», «Числительные», «Цвета», «Школьные принадлежности», «Глаголы»
В проверочную работу включено 6 заданий.
1 задание на знание алфавита;
2 задание на определение типов слогов;
3 на написание и знание ЛЕ по теме «Числительные;
4 на знание ЛЕ по теме «Цвета»
5 на написание и значение слов по теме «Школьные принадлежности»
6 на написание слов по теме «Глаголы»
Работу выполняли 11 учащихся - 100%
На «5» - 3 учащихся – 27%
На «4» - 3 учащихся – 27%
На «3» - 5 учащихся – 45%
На «2» - 0 учащихся – 0%
Были допущены ошибки
В 1 задании – 1 учащимся – 9%
Во 2 задании – 6 учащимися - 54%
В 3 задании – 6 учащимися – 54%
В 4 задании – 0 учащихся – 0%
В 5 задании 8 учащихся – 72%
В 6 задании 6 учащихся – 54%
Предварительный просмотр:
1. Впиши в английский алфавит недостающие буквы
Aa Bb ___ Dd Ee Ff ___Hh ____ Jj Kk ___ Mm ____ Oo Pp____ Rr Ss Tt ___ Vv Ww Xx ____ Zz
2. Майк написал буквы. Исправь его ошибки
Mn Ji Nh Bd Qg Ft Lf Rp Vw
____________________________________________________________
3.Соедини заглавные и соответствующие им строчные буквы:
A Q H L F N W T I D B G R J Y M
l f a i h w n q b r t m y g j d
4. Вставь пропущенные буквы:
A …., …. b, C c, D …., E e, …. …., G …., H …., I i, J ….,
…. k, …. l, M …., …. n, O o, P …., Q …., …. r, S s, T ….,
U u, V…., W …., X x, …. y, …. ….. .
5. Запиши данные буквы в алфавитном порядке:
K, A, C, B, G, T, L, O, R, S, N, Z, P, E.
________________________________________________________________
6. Напиши данные слова заглавными буквами и переведи их.
Например: lamp – LAMP
1) pond- ……………… 4) cat – …………….
2) bed - ……………... 5) text -……………
3) hat - …………….. 6) quick -…………….
7. Напиши данные слова строчными буквами.
Например: LAMP – lamp
1) DOG- ………………. 4) LORRY- ……………….
2) FAMILY- ……………… 5) RABBIT - …………………
3) ZOO - …………………….. 6) LIP- …………………
8. Расставьте эти слова в алфавитном порядке.
grandmother, umbrella, , ice-cream, xylophone, box, puppy, apple, seven, duck, vase, zebra, rat, orange, chair, teddy-bear, egg, monkey, family, house, wolf, jam, yellow, kite, quail, nine, lion
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Напиши названия букв
Gg ________ Ee ________
Hh ________ Ii ________
Cc _________ Aa ________
Vv _________ Yy ________
Uu _________ Kk ________
Jj __________ Pp ________
Rr _________ Qq ________
10. Напиши к маленькой букве большую
___r ___ c ____p ____n ____l ___m ____j
11. Расшифруй слова по буквам алфавита и составь предложение.
13,25 14,1,13,5 9,19 1,18,20,25,15,13
________________________________________________________
Предварительный просмотр:
Самостоятельная работа по теме "Степени сравнения прилагательных»
Задание №1. Переведите на английский язык:
1) Самый длинный,2) короче, 3)счастливый, 4)самый счастливый, 5)самый лучший, 6)самый тёмный,7) длиннее, 8)хуже, 9)лучше, 10)теплее, 11)мой лучший друг.
Задание №2. Напиши по образцу: (interesting) This book is more interesting than that book.
1. (beautiful) Ann's picture is...Jerry's picture.
2. (beautiful) The first bird is....the second bird.
3. (interesting) This lesson is....that lesson.
4. (interesting) Mary's poem is...Nick's poem.
5. (curious) Jack is......his brother.
Задание №3. Напишите, что они самые-самые.
1. That is. (beautiful) car in the shop.
2. Tom is..(good) pupil in his class.
3. That is..(funny) story in the book.
4. Jane is..(short) of the five girls.
5. Mr Baker is..(bad) driver in this town.
Предварительный просмотр:
Самостоятельная работа по теме "Present, Past, Future Simple"
7 класс
1. Раскройте скобки, употребив глагол в Present Simple, Past Simple или Future Simple.
- We … (go) roller-skating last Saturday.
- Our granny … (bake) meat-pies every weekend.
- We … (write) an essay tomorrow.
- I really … (enjoy) the opera yesterday.
- Where your husband … (work) five years ago?
- British people … (prefer) tea to coffee.
- Tom, you … (meet) me at the railway station next Sunday?
- Where she usually … (celebrate) her birthdays?
- … you (have) a big family?
- Newton … (invent) the telescope in 1668.
- When … this accident (happen)?
- I always … (send) Christmas cards to my grandparents.
- Nina and Nick … (get married) in two weeks.
- How many books they … (bring) tomorrow?
- Stanley … (have) two sons and a daughter.
2. Поставьте глагол to be в одну из форм Simple.
- … your girlfriend Italian?
- I … afraid of spiders.
- There … a lot of tourists in our café yesterday.
- Peter … in Africa next winter.
- We … never late for our Drawing classes.
- I … 70 years old in 2050.
- She … my neighbor last year.
- It … usually very hot in Egypt.
- I … born in September.
- My parents … doctors.
3. Выпишите из текста глаголы в форме Present Simple, Past Simple и Future Simple. Переведите текст.
Clara had a car accident when she was ten years old. When she grew up she was afraid of cars. Then she met Brad who was a professional racing driver. He wanted to help her and drove her in his car every day. So in five years Clara became a racing driver too. Now she drives 200 km per hour and takes part in sports championships. She really enjoys driving and has a lot of future plans. Next year she will open a driving school. And Clara and Brad will get married quite soon.
4. Превратите утвердительные предложения в отрицательные, обращая внимание на форму глагола-сказуемого.
- This coat belongs to Jane.
- I drive to Moscow once a month.
- Your boss is very impudent.
- The car stopped near the bank.
- The soup was delicious.
- The concert will start at 7 p.m.
- Her shoes are dirty.
- I bought the curtains for my bedroom.
- I am a football fan.
- Their wedding will be in spring.
Предварительный просмотр:
Самостоятельная работа по теме «Порядковые числительные»
4 класс
- Подберите к указанным порядковым числительным подходящую пару.
например: the 56th – the fifty-sixth
- the 30th the forty-ninth
- the 2nd the sixty-eighth
- the 17th the thirtieth
- the 81st the fifth
- the 5th the second
- Напиши порядковое числительное.
3-й ______________________________
20-й _____________________________
2-ой _____________________________
12-й _____________________________
1-ый _____________________________
Самостоятельная работа по теме «Порядковые числительные»
4 класс
- Подберите к указанным порядковым числительным подходящую пару.
например: the 56th – the fifty-sixth
- the 30th the forty-ninth
- the 2nd the sixty-eighth
- the 17th the thirtieth
- the 81st the fifth
- the 5th the second
- Напиши порядковое числительное.
3-й ______________________________
20-й _____________________________
2-ой _____________________________
12-й _____________________________
1-ый _____________________________
Предварительный просмотр:
Проверочная работа для 3 класса
Закрепление лексических единиц по темам Транспорт, Семья, Дни недели.
Name ________________________
1 Напиши дни недели по порядку
Friday, Monday, Saturday, Wednesday, Tuesday, Sunday, Thursday
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2 Пронумеруй слова в том порядке, в котором они будут звучать. Запиши их перевод
__ sister ___________________________ __________________________
__ family _____________________________________________________
__ stepmother __________________________________________________
__ father ______________________________________________________
__ twins _______________________________________________________
__ nurse ______________________________________________________
__ mother ______________________________________________________
__ aunt _________________________________________________________
__ uncle _________________________________________________________
3 Подбери к каждой картинке название. Одно слово лишнее.
Train, plane, car, ship, bicycle, boat, brave.
___________________ | ____________________ | ________________________ |
__________________ | _______________________ | ________________________ |
Предварительный просмотр:
Last name_____________ Grade________ 1. Вставь пропущенные буквы ar ct ep us em ua O___ober, S___tember, M___ch, Jan__ry Nov___ber, Aug___t. 2. Найди и подчеркни зимние месяцы April, December, July, May, February. 3. Распредели в алфавитном порядке Sunday, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday. ___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ | Last name_____________ Grade________ 1. Вставь пропущенные буквы ar ct ep us em ua O___ober, S___tember, M___ch, Jan__ry Nov___ber, Aug___t. 2. Найди и подчеркни зимние месяцы April, December, July, May, February. 3. Распредели в алфавитном порядке Sunday, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday. ___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ |
Last name_____________ Grade________ 1. Вставь пропущенные буквы ar ct ep us em ua O___ober, S___tember, M___ch, Jan__ry Nov___ber, Aug___t. 2. Найди и подчеркни зимние месяцы April, December, July, May, February. 3. Распредели в алфавитном порядке Sunday, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday. ___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ | Last name_____________ Grade________ 1. Вставь пропущенные буквы ar ct ep us em ua O___ober, S___tember, M___ch, Jan__ry Nov___ber, Aug___t. 2. Найди и подчеркни зимние месяцы April, December, July, May, February. 3. Распредели в алфавитном порядке Sunday, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday. ___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ |
Last name_____________ Grade________ 1. Вставь пропущенные буквы ar ct ep us em ua O___ober, S___tember, M___ch, Jan__ry Nov___ber, Aug___t. 2. Найди и подчеркни зимние месяцы April, December, July, May, February. 3. Распредели в алфавитном порядке Sunday, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday. ___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ | Last name_____________ Grade________ 1. Вставь пропущенные буквы ar ct ep us em ua O___ober, S___tember, M___ch, Jan__ry Nov___ber, Aug___t. 2. Найди и подчеркни зимние месяцы April, December, July, May, February. 3. Распредели в алфавитном порядке Sunday, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday. ___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ |
Предварительный просмотр:
Самостоятельная работа по теме "Времена английского языка" 6 класс
Test.
- Write down the text in Past Simple.
On Monday we have five lessons. The first lesson is Russian. At this lesson we write a dictation and do some exercises. Nick goes to the blackboard. He answers well and gets “five”. After the second lesson I go to the canteen. I eat a sandwich and drink a cup of tea. I do not drink milk. After school I go to the library and then I go home.
- Translate into English.
- Мы смотрели телевизор вчера.
- Он будет играть в футбол на следующей неделе.
- Они пишут диктант сейчас.
- Я обычно пью чай с лимоном.
- Она не читает сейчас.
- Он не ходил в парк 2 дня назад.
- Мы не плаваем каждый день.
- Они не будут писать тест завтра.
- Write down the questions.
- Kate is cooking dinner now. (общий)
- I played computer yesterday. (альтернативный)
- He will eat ice-cream tomorrow. (специальный)
- She cleans teeth every day. (разделительный)
- You spent last summer in Moscow. (к подлежащему)
- Correct mistakes.
- He are sleeping now.
- I plays football every day.
- Did she went to school yesterday?
- We watch TV tomorrow.
- We not danced yesterday.
- Who does plays tennis every day?
- Where he is sleeping?
- She reads every day, is not we?
Keys.
- On Monday we had five lessons. The first lesson was Russian. At this lesson we wrote a dictation and did some exercises. Nick went to the blackboard. He answered well and got “five”. After the second lesson I went to the canteen. I ate a sandwich and drank a cup of tea. I did not drink milk. After school I went to the library and then I went home.
- We watched TV yesterday.
He will play football next week.
They are writing a dictation now.
I usually drink tea with lemon.
She isn’t reading now.
He didn’t go to the park 2 days ago.
We don’t swim every day.
They won’t write a test tomorrow.
- Is Kate cooking dinner now?
Did I play computer or football yesterday?
When will he eat ice-cream?
She cleans teeth every day, doesn’t she?
Who spent last summer in Moscow?
- He is sleeping now.
I play football every day.
Did she go to school yesterday?
We will watch TV tomorrow.
We did not dance yesterday.
Who plays tennis every day?
Where is he sleeping?
She reads every day, doesn’t she?