Материалы для учащихся 5-х классов
Здесь вы найдете много полезного для успешного усвоения материала урока и выполнения домашних заданий.
Скачать:
Предварительный просмотр:
Предварительный просмотр:
Handwriting Book
By _________________________
Year 5" "
School №2065
Moscow
2019-2020
Правило 1: Большинство прописных букв соединяются нижним соединением. |
Упражнение 1. Пропиши по строчке. Не забудь соединить буквы внизу. ac de hi kl
mn tu
Правило 2: Эти прописные буквы соединяются верхним соединением – f[1], o[2], r, v, w. |
Упражнение 2. Пропиши по строчке. Не забудь соединить буквы вверху. fo or rvw
Упражнение 3. Пропиши слова. Не забудь соединить буквы.
are my
like the
and can in one with vet two three
four five eleven twelve
Упражнение 4. Пропиши по строчке слова по теме «Для чего мы учим английский» (раздел 0). Не забудь правильно соединить буквы. Подчеркни верхние соединения. airport travel
hot dog
Правило 3: Не забывайте закруглять хвостики внизу у букв «i» и «l» при соединении со следующей буквой. Внимание: Нельзя вести соединение из середины буквы, эти буквы соединяются только снизу! |
Упражнение 5. Пропиши по строчке. Соединяй буквы «i» и «l» только снизу!
live eleven
lily
Правило 4: Буквы «b, d, f, h, k, l» пишутся без верхних петель. Например: вот так – «ℓ» букву «l» писать неправильно. |
Упражнение 6. Пропиши по строчке (раздел 0 c 24).
books
blackboard down
friend
kite
Правило 5: Не соединяются со следующей за ней буквой – b, g, j, p, q, s, x, y, z. |
Упражнение 7. Пропиши по строчке слова. Подчеркни места между буквами, где они не соединяются.
house garden jump yellow queen play bedroom next
Правило 6: Не забывайте писать буквы «g, j, p, q, y» ниже строки. Букву «f» можно писать по-разному: на строке и ниже строки – оба варианта правильные. |
Упражнение 8. Пропиши по строчке слова. Обрати внимание на буквы. Которые надо писать ниже строки. orange
favourite jam queen
seven
Упражнение 9. Повторение. Напиши словосочетания прописными буквами. Подчеркни верхние соединения; места, где буквы не соединяются и буквы, которые пишутся ниже строки (раздел 0, c 22). at the gym at school in the garden in the park speak quiet, please walk and run go to school
Правило 7: Любая заглавная буква пишется как печатная и не соединяется со следующей за ней буквой. |
Упражнение 10. Пропиши по строчке. Не соединяй заглавные буквы. Hi Hello
Emma History
Vicky Olga
Правило 8: В английском языке с большой (заглавной) буквы пишутся имена и фамилии, клички животных; названия стран, городов и улиц; дни недели, месяца, школьные предметы, национальности и языки (чего нет в русском языке); а также местоимение «я», которое обозначается одной буквой «I». |
Упражнение 11. Пропиши названия дней недели. Подчеркни места, где не соединений. (раздел 1a).
Sunday
Monday
Tuesday
Wednesday
Thursday
Friday
Saturday
Упражнение 12. Напиши прописными буквами.
May April
Russia Russian
Moscow London
England English
Queen Street
Khabarov Avenue
Africa Europe
Упражнение 13. Учитесь писать правильно свои имена и фамилии. (Используйте таблицу транслитерации имени и фамилии для загранпаспорта:
а - a б - b в - v г - g д - d е - e ё - e ж - zh з - z и - i й - i к - k л - l м - m н - n о - o п - p р - r с - s т - t у - u ф - f х - kh ц - ts ч - ch ш - sh щ - shch ы - y ъ - ie э - e ю - iu я - ia )
Evelina Ibragimova
Vladislav Kostromin
Arina Koshliakova
Kristina Mikhaseva
Platon Novichenko
Timofei Cherednikov
Правило 9: Запомните, в английском языке сначала пишем имя, а только потом фамилию. Всегда пишется в именительном падеже. Написание фамилий мальчиков с окончанием «а» по типу русского языка приведет к путанице. Англичане подумают, что эту тетрадь подписала девочка! |
Упражнение 14. Напишите свои имя и фамилию на титульном листе этих прописей.
Правило 10: Научитесь подписывать свои школьные тетради по английскому языку правильно. Пишем в верхнем правом углу тетради. Всё на отдельных строках в столбик. На первой строке – название предмета и для чего она предназначена. Например: для контрольных работ, сочинений и т.д. Если это тетрадь для работы в классе и дома, то ничего писать не надо. Затем пишется имя и фамилия, номер и буква класса, номер школы, город. |
Упражнение 15. Перепишите образец заполнения тетради для английского языка. English(Tests) Vera Tomilina Form 5 “d” School 2065 Moscow
Правило 11: Обратите внимание, что буквы классов надо считать по порядку английского алфавита, поэтому с русскими буквами совпадает только первая «а». Например: русской нумерации класса «в» соответствует английская буква «с», «г» - «d», «к» - «j» и т. д. |
Упражнение 16. Напишите, как вы должны подписать свою собственную тетрадь и покажите учителю. Затем подпишите все свои тетрадки по английскому языку правильно.
Правило 12: Начало предложения пишется с большой буквы и в конце стоят знаки препинания. |
Упражнение 16. Перепиши предложения прописными буквами. Дополни ответ своим словом по образцу. Образец:
- What is your favourite subject? – My favourite subject is…
- What is your favourite subject? – My favourite subject is P. E.
Задание:
a) - What is your favourite fruit? – My favourite fruit is…
-
-
b) - What is your favourite room? – My favourite room is…
-
-
c) - What is your favourite animal? – My favourite animal is…
-
-
Правило 13: Буквы «b, d, f, h, k, l, t» пишутся выше строки. |
Упражнение 17. Напиши прописными буквами.
dictionary ruler
pencil sharpener
Правило 14: Высота надстрочечных букв совпадает с высотой заглавных – не ниже!!! |
Упражнение 18. Перепиши предложения прописными буквами. Не забывай про правильную высоту букв.
Do you like our timetable?
-
I like Monday but I don't like Wednesday.
-
We’re at school, Mum. –
Упражнение 19. Перепиши диалог прописными буквами. Напиши, в какую игру играли дети. - What’s the time? - It’s tеn o’clock. - Let’s play in the garden. - Let’s play …… - One, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten, eleven, twelve. - Where are they? -They’re behind the tree. -No, they aren’t. -Boo! We’re next to you!
Дети играли в ............
Упражнение 20. Перепиши историю прописными буквами (обобщение).
I go to school. I have English classes three times a week: on Monday, Wednesday and Friday. I can draw and paint pictures. I can say “ABC”. I can read and write. I can count well. But my favourite subject is P.E. i like to run and jump in the gym.
Вот и все правила правописания в английском языке. Спасибо за усердие!
[1] У буквы f соединение идет от перекладины.
[2] Буква о может соединяться и вверху и внизу.
Предварительный просмотр:
Пахомова Наталья Петровна
«ЧИТАЙКА»
ПОСОБИЕ ПО ОБУЧЕНИЮ ЧТЕНИЮ В НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЕ
Посвящается моему учителю профессору Наталье Николаевне Сметанниковой, определившей вектор моей педагогической деятельности на долгие годы.
Московский, 2015
Интеллектуальная собственность. Только для ознакомления. Любое распространение и использование в коммерческих целях незаконно. При ссылке на работу упоминание автора обязательно.
РАЗДЕЛ 4.
Чтение односложных слов (1 тип ударного слога/ открытый слог – гласная на конце – алфавитное чтение).
Глава 1. Упражнение 1. … а…+ е
gate grape cake cape face plate plane
Упражнение 2.
Gate- date- late- plate cape- tape- grape- shape take - make- cake- bake pace- mace- lace- race tale- pale- sale- scale cave- brave- wave- grave age- page- cage- sage
Упражнение 3.
Pan- pane hat- hate back- bake can- cane rat-rate shack- shake Sam- same mat- mate man- mane
Упражнение 4.
Bat-bet-bade mass-mеss-mace pan-pen-pane flat-let-late ass-tress-trace man-men-mane
Упражнение 5. a mate in a cape make a maze take a plane crave for craze a cake and a grape bake a cake
Упражнение 6. Kate has a cake on the plate. A crane is in the cage. A brave mate is in a cave. Am I late?
Упражнение 7. …i …e (y) cry fry type
By-my-sly type-tyke-dyke cry-try-fry-pry-dry Tyne-style
Упражнение 8. tie pipe mice ice lime lime in ice dine rice dine with rice
File-tile-mile-pile lime-crime fine-dine pipe-ripe ride- side -bride-side ice-mice-price size-rise-wise
Упражнение 9.
Rid-ride lick-like scrib-scribe mince-mine twin-twine
Упражнение 10.
Line-lane type-tape mile-male kite-Kate lime-lane pine-pane mine-mane style-stale
Упражнение 11.
A pile of limes ride a bike
Fly a kite dine a pie a style of a bride
Упражнение 12. Прочитай фразы и предложения.
I’m fine. This pipe isn’t mine. This advice is nice. Sit in a line. Get rid of this file. Rice with spice. It’s time to dine. The mice on ice. Why shall I write?
Упражнение 13. …e/ …e…e/…ee
she and he
Be-me-he-we-she mete-Pete-Bede-Swede Crete-Steve-grebe-these
Упражнение 14. pet-Pete mete-mate-mite bed-Bede me-mane-mine
Упражнение 15. Bee tree seed wheel
See-bee-flee-tree-three-seed-wheel lee-leek-leech
Упражнение 16.
Three bees in a tree I see a green chimpanzee.
Упражнение 17. Определите в каких словах буква «е» читается, а в каких нет. Определите количество звуков и букв. Прочитайте все слова.
These, side, mice, them, mince, Steve, meet, twelve, quite, we, kite, Crete, wet, white
Упражнение 18. Определите тип чтения и распределите слова на две колонки.
Me, she, well, wheel, that, this, cat, site, sit, met, date, mane, mine, sat, mess
|
Упражнение 19. Сводное упражнение на повторение.
When-which-why-what while-wine whale-wane white-while-why-whale white-quite white-wide
Упражнение 20. Сводное упражнение на повторение.
Write-writ phase-phrase knife-knave
Упражнение 21. Прочитай фразы.
а white whale write a phrase sunrise dogs like to bite Hands to the sides
Упражнение 22. 1) В каком столбике гласные во всех словах читаются по 1 типу слога? 2) В каком столбике гласные во всех словах читаются по 2 типу слога? 3) В каком столбике буква «Е» является показателем 1 типа чтения во всех словах?
She rise writ write wet lane twelve knick will dine inch when white tree knit wring Sam same Ed these
Повторение 1: Упражнение 23. This is the time to wash my face. This is the time to sing and write. This is the time to see sunrise. This is the time to shake the hands.
Упражнение 24. At the shop.
- Hello!
- Hi! Can I help you?
- I’d like a kite.
- This red?
- That green and white.
- Take it. It’s nice.
- Thanks.
Упражнение 25. Контрольное чтение. Упражнение 26. Контрольное чтение.
The trees are green. Ten red apples on a tree The sky is blue. Five for you and five for me. I see the spring. I can shake the apple tree And you? Ten red apples for you and me.
Упражнение 27. Контрольное чтение. My little kite is red and white. Fly kite, fly in the sky! I can fry a big slice of fish in a frying-pan. Meet my mate Pete and his bride. Mike cannot ride a bike.
Упражнение 28. (a riddle) контрольное чтение.
As I’m running to St.* Ives I see a man with seven wives. And the wives have seven mice, And the mice have seven knives. A man, wives, mice and knives How many are running to St. Ives?
* St. /sent/-сокращения читаем полностью. Например: Mr.- /mistә/, Mrs.- /misis/, Dr.- /doktә/
Конец главы 1.
Предварительный просмотр:
Грамматический справочник:
Present Continuous: как образуется и когда используется
Present Continuous Tense (или Present Progressive Tense) переводится с английского языка как «настоящее длительное время». В английской речи оно употребляется наравне с Present Simple, с той же частотой, и занимает важное место в грамматике.
Когда используется Present Continuous — когда требуется подчеркнуть длительность действия в настоящем. Пределы «длительности» могут быть разными: действие может продолжаться неопределенный срок или занимать определенный промежуток времени — все это случаи употребления Present Continuous.
Present Continuous — образование предложений разных типов
Утверждение
Согласно правилам английского языка, любое предложение строится в определенном порядке. В утвердительных предложениях подлежащее занимает первое место, сказуемое — второе. В Present Continuous сказуемое составляют вспомогательный глагол to be и основной (смысловой) глагол, который выражает действие. To be принимает нужную форму (am, is, are) в зависимости от подлежащего, а основной глагол приобретает окончание -ing.
- Формула: I am + глагол-ing Пример: I am singing - Я пою.
- Формула: He/She/It is + глагол-ing Примеры: He is smiling —Он улыбается. She is dancing — Она танцует. It is shining — Оно светит.
- Формула: We/You/They are + глагол-ing Примеры: We are listening — Мы слушаем. You are reading — Вы читаете. They are swimming — Они плавают.
Добавление к глаголу окончания -ing — общее правило.
Однако присоединение окончания может трансформировать основу некоторых глаголов при образовании Present Continuous.
- Глагол заканчивается на —е
Правило: последняя буква отбрасывается Пример: make — making (делать)
- Глагол оканчивается на —ie
Правило: -ie заменяется на -y Пример: lie — lying (лежать)
- Односложный глагол, оканчивающийся на гласную с согласной
Правило: последняя согласная удваивается Пример: get — getting (получать)
Отрицание
Когда Present Continuous употребляется в отрицательных предложениях, вспомогательный и основной глагол разделяются частицей not.
- Формула: I am not + глагол-ing Пример: I am not singing - Я не пою.
- Формула: He/She/It is not + глагол-ing Примеры: He is not smiling - Он не улыбается. She is not dancing - Она не танцует. It is not shining - Оно не светит.
- Формула: We/You/They are not + глагол-ing Примеры: We are not listening - Мы не слушаем. You are not reading - Вы не читаете. They are not swimming - Они не плавают.
Вопрос
В случаях употребления Present Continuous в вопросительных предложениях вспомогательный глагол занимает первое место, за ним следует подлежащее и далее основной глагол.
- Формула: Am I + глагол-ing Пример: Am I singing? - Я пою?
- Формула: Is He/She/It + глагол-ing Примеры: Is he smiling? - Он улыбается? She is dancing? - Она танцует? Is it shining? - Оно светит?
- Формула: Are We/You/They + глагол-ing Примеры: Are we listening? - Мы слушаем? Are you reading? - Вы читаете? Are they swimming? - Они плавают?
Present Continuous — употребление в типичных случаях
1. Действие происходит прямо сейчас, в момент речи. Также можно употреблять конструкцию Present Continuous для нескольких происходящих одновременно в настоящем действий. Слова-маркеры: now (сейчас), at the moment (в данный момент).
Пример: She is eating apple while I am drinking juice - Она ест яблоко, пока я пью сок. (два действия совершаются одновременно)
2. Действие растянуто во времени и происходит в настоящем, но не ограничивается настоящей секундой. Оно началось какое-то время назад и будет продолжаться еще некоторое время. В течение этого отрезка времени выполняется обозначенное действие.
Слова-маркеры: now (сейчас), currently (сейчас, теперь), these days (В эти дни, на днях), today (сегодня), this week (на этой неделе) и т. д.
Пример: We are moving into a new house - Мы переезжаем в новый дом. (Мы заняты процессом переезда и продолжим его, но в момент речи мы не заняты конкретно этим, просто находимся в состоянии переезда)
3. Ситуация имеет временный характер.
Слова-маркеры: until (пока не), for (в течение), during (в течение).
Пример: He is staying in New York for three months - Он живет в Нью-Йорке три месяца. (через три месяца по каким-либо причинам он покинет Нью-Йорк, закончится срок его пребывания в этом городе; данная ситуация носит временный характер, постоянно он проживает, например, в Москве, а в Нью-Йорке находится по работе или в связи с учебой)
Предварительный просмотр:
Present Simple: правила и примеры. Что такое present simple и когда употребляется.
Что такое Present Simple?
Это простое настоящее время, обозначающее действие в самом широком смысле этого слова. Одна из самых распространенных и простых форм в английском языке для описания действий.
Действия могут быть связаны с привычками, хобби, ежедневным событием вроде подъема по утрам или чем-то, что случается регулярно.
Как образуется Present Simple?
Нет ничего проще, чем поставить глагол в форму Present Simple. Для этого нужно убрать у глагола в инфинитиве частицу «to» и поставить глагол после подлежащего. Это и есть основное правило Present Simple.
Утверждение:
I / We / You / They + V
She / He / It + V + s (es)
I go to work every day — Я хожу на работу каждый день.
They usually play tennis every weekend — Они обычно играют в теннис каждые выходные.
She brings me coffee every morning — Она приносит мне кофе каждое утро.
It snows in winter — Зимой идет снег.
ВАЖНО: В Present Simple форма глагола практически всегда совпадает с начальной. Исключение составляет третье лицо единственного числа (he / she / it) — к нему прибавляется окончание -s:
I ride — She rides
I dream — He dreams
Если глагол оканчивается на -s, -ss, -sh, -ch, -x, -o, то к нему прибавляется окончание -es
I wish — She wishes
I teach — She teaches
Если глагол оканчивается на -y, а ему предшествует согласная, то к нему прибавляется окончание -es, но -y заменяется на -i
I try — She tries
I fly — He flies
Если глагол оканчивается на -y, а ему предшествует гласная, то к нему также прибавляется окончание -es, но -y не меняется.
I play — She plays
I stay — He stays
Отрицание:
Чтобы составить отрицательное предложение — нужно поставить вспомогательный глагол между подлежащим и глаголом.
I / We / You / They + do not (don’t) + V
She / He / It + does not (doesn’t) + V
I don’t go to school every day — Я не хожу в школу каждый день
They don’t drink beer — Они не пьют пиво
She doesn’t like the weather in London — Ей не нравится погода в Лондоне
He doesn't drive the car — Он не водит машину
Вопрос:
При составлении вопросительных предложений вспомогательный глагол ставится перед подлежащим и последующим глаголом. Обычно — в начало предложения.
Do I / We / You / They + V
Does She / He / It + does not (doesn’t) + V
Do you like pizza? — Тебе нравится пицца?
Do they play football? — Они играют в футбол?
Does she learn Russian? — Она изучает русский язык?
Does he live in Spain? — Он живет в Испании?
Иногда в вопросительном предложении употребляются question words(вопросительные слова) и фразы, которые помогают задать более точный и корректный вопрос собеседнику. К таким словам относятся: how long (как долго), why (почему), where (где) и другие. Как и в других временах, они ставятся в самом начале предложения перед вопросительной конструкцией Present Simple.
QW + do (does) + I / We / You / They / She / He / It + V
Where does he live in Prague? — Где он живет в Праге? Why do you drink green tea?— Почему ты пьешь зеленый чай?
Когда в предложении с Present Simple появляется вспомогательный глагол — у основного глагола пропадает окончание -s. Считайте, что это такой своеобразный «магнит», который «перетягивает» к себе это окончание. Это касается отрицательной и вопросительной форм Present Simple.
Маркеры времени Present Simple
Для того, чтобы лучше сориентироваться где и когда употребляются глаголы Present Simple — обратите внимание на особые маркеры в тексте.
Такими «маячками» для Present Simple являются наречия (often, always, usually, etc.) и указатели времени (every day, in the morning, on Fridays, etc.).
She always drinks coffee in the morning — Она всегда пьет кофе по утрам
I usually wake up at 6 am — Обычно я просыпаюсь в 6 утра
They often talk about sport — Они часто говорят о спорте
I check my smartphone every 15 minutes — Я проверяю свой телефон каждые 15 минут
He takes a shower twice a day — Он принимает душ два раза в день
On Mondays we go to the central park — По понедельникам мы ходим в центральный парк
He comes here sometimes — Иногда он приходит сюда
Примеры предложений с Present Simple:
Утвердительные предложения:
I read a book every evening — Я читаю книгу каждый вечер
Cats like milk — Кошки любят молоко
Отрицательные предложения:
I don’t buy food in the supermarket — Я не покупаю еду в супермаркете
He doesn’t play piano very well — Он не очень хорошо играет на пианино
Вопросительные предложения:
Do you live in Paris? — Ты живешь в Париже?
Does she play in a band? — Она играет в группе?
Предварительный просмотр:
Test: Present Simple vs. Present Continuous
- Choose the correct item.
- He usually …… in the garden on Sunday. a) works b) work c) is working
- The children …… in their room now. a) play b) are playing c) is playing
- Ben …… at the moment. He is tired. a) sleep b) sleeps c) is sleeping
- Mother …… shopping on Saturday morning. a) go b) goes c) is going
- Father usually …… to the radio in the evenings. a) listens b) is listening c) listen
- Hurry up! The bus ……. . a) come b) comes c) is coming
- Smile! Father …… our photo. a) take b) takes c) is taking
- My grandparents …… to church every Sunday. a) go b) goes c) are going
- - Where are Chris and Sam? - They …… their bikes in the park. a) ride b) are riding c) is riding
- I …… comics in bed every night. a) read b) reads c) are reading
- Antonio always …… in the sea in the summer. a) swims b) swim c) is swimming
- Where is Mum? She …… in the kitchen. a) cook b) cooks c) is cooking
- Elena …… tea now. a) drink b) drinks c) is drinking
- She never …… coffee. a) drink b) drinks c) is drinking
- He …… his homework today. a) don’t do b) doesn’t do c) isn’t doing
- Put the verbs into the correct form.
- The man usually…… (drink) tea but he ……. (drink) coffee now.
- Mother …… (clean) the house every day.
- I often …… (walk) to school. But today I …… (not, walk) to school, I ….. (run) because I’m late.
- Sally …… (make) a cake. She can’t talk to you now.
- ….. you …… (get) presents at Christmas? – Yes, I …. .
- Tim …… (not, watch) TV every day.
- …… you …… (watch) TV, Tom? No, mum! I …… (not, watching) TV. I …… (do) my homework.
- Ben …… (go) to bed at 21.00 every day but tonight he ……(go) to bed late.
0 - 14 | 15 - 20 | 21 - 26 | 27 - 30 |
Предварительный просмотр:
Present Continuous или Present Simple
Упражнение 1. Используйте глаголы в скобках в форме Present Continuous или Present Simple
- I __________English exercises twice a week. (write)
- My friend usually ________ his homework in the afternoon. (do)
- My sister __________ her homework now. (do)
- Don’t shout! The baby _________ now. (sleep)
- The baby always___________ after dinner. (sleep)
- What_______ you _________ now? (read)
- What books_______ you usually_______? (read)
- What _________your mother usually________ for lunch? (cook)
- ________ she __________a cake now? (cook)
- Tom usually__________ (cycle) to work.
- The lessons __________ (start) at 8.00 every day.
Упражнениe 2. Используйте глаголы в скобках в форме Present Continuous или Present Simple
- Sally always __________ (work) at home, but this month she ________(work) in the office.
- What’s your brother doing? He _______(do) homework. He __________ (do) it every day.
- I’m afraid our football team will lose this game. They__________ (play) very badly. They usually ______much better (play).
- What’s the postwoman doing? — She __________ (deliver) the letters. She always__________ them on Tuesdays. (deliver)
- We _______(travel) by train very often but this morning we _____(travel) by car.
- It _____________ (snow) right now. It’s beautiful! I often ____________ (snow) in winter in Moscow.
Упражнениe 3. Используйте глаголы в скобках в форме Present Continuous или Present Simple.
- I _____ (walk) to school every day but I _____(not, walk) to school on Sundays.
- Robert is a vegetarian. He ___________ (eat, not) meat.
- ______ you ________(cook) dinner every day?
- Are you in a hurry? Why ____ you _____ (run)?
— Yes, I am. I ____ (run) to school because I’m late.
- Where’s your father? Is he sleeping? — No, he isn’t. Dad is in the kitchen. He ______ (have breakfast).
- My sister is a good swimmer. She _______ (swim) every weekend. But this month she ______ (swim). She ______ (prepare) for her exams.
Предварительный просмотр:
Test: Present Simple vs. Present Continuous
- Choose the correct item.
- He usually …… in the garden on Sunday. a) works b) work c) is working
- The children …… in their room now. a) play b) are playing c) is playing
- Ben …… at the moment. He is tired. a) sleep b) sleeps c) is sleeping
- Mother …… shopping on Saturday morning. a) go b) goes c) is going
- Father usually …… to the radio in the evenings. a) listens b) is listening c) listen
- Hurry up! The bus ……. . a) come b) comes c) is coming
- Smile! Father …… our photo. a) take b) takes c) is taking
- My grandparents …… to church every Sunday. a) go b) goes c) are going
- - Where are Chris and Sam? - They …… their bikes in the park. a) ride b) are riding c) is riding
- I …… comics in bed every night. a) read b) reads c) are reading
- Antonio always …… in the sea in the summer. a) swims b) swim c) is swimming
- Where is Mum? She …… in the kitchen. a) cook b) cooks c) is cooking
- Elena …… tea now. a) drink b) drinks c) is drinking
- She never …… coffee. a) drink b) drinks c) is drinking
- He …… his homework today. a) don’t do b) doesn’t do c) isn’t doing
- Put the verbs into the correct form.
- The man usually…… (drink) tea but he ……. (drink) coffee now.
- Mother …… (clean) the house every day.
- I often …… (walk) to school. But today I …… (not, walk) to school, I ….. (run) because I’m late.
- Sally …… (make) a cake. She can’t talk to you now.
- ….. you …… (get) presents at Christmas? – Yes, I …. .
- Tim …… (not, watch) TV every day.
- …… you …… (watch) TV, Tom? No, mum! I …… (not, watching) TV. I …… (do) my homework.
- Ben …… (go) to bed at 21.00 every day but tonight he ……(go) to bed late.
0 - 14 | 15 - 20 | 21 - 26 | 27 - 30 |
Предварительный просмотр:
Test 5. Module 6 A
Vocabulary A. Complete the gaps with proper words.
- _____ up
- _____ TV
- _____ the dog
- _____ an e-mail
- _____ flowers
- _____ with friends
- _____ tea
- _____ in the park
- _____ homework
- deliver _______
- repair _______
- make _______
- wash ______
- go_______
Vocabulary B. Fill in the correct word. Two words are not used: * pen-friend * breakfast * dishes * shopping * bed * dinner * school *
- Ann does the ______ with her mum every Saturday.
- The boys are going to _______ now. It’s too late.
- It’s 7 o’ clock in the morning. I don’t want to have ________. I’m not hungry yet.
- Sam is writing an e-mail to his _______.
- What time do the children go to ________?
- You can wash the ______ in the sink.
Grammar C. Complete the gaps with: do / don’t / does/ doesn’t.
- _____ dogs like cats? - No, they _______.
- _____ your dad drive a car? - Yes, he ______.
- _____ your mum read books in English? - No, she_______.
Grammar D. Choose the correct item.
- She is drinking / is drinks coffee now.
- They isn’t / aren’t going to the cinema tonight.
- She never watches TV / is watching TV in the kitchen.
- What’s your brother doing? He does / is doing his homework.
- Does / Is she a teacher?
Grammar E. Choose the correct item.
- Вспомогательным глаголом во времени Present Simple является a) to be b) do / does c) только “do”
- В третьем лице единственного числа во времени Present Continuous к глаголу добавляется a) окончание –s b) окончание – ing
- Какое из слов является показателем времени Present Continuous? a) always b) sometimes c) at the moment
- Выберите форму 3 лица единственного числа глагола to watch в Present Simple a) watch b) watchs c) watches
Grammar F. Write the Present Continuous forms.
- The men ________(clean) the house today.
- David ______ (practice) yoga now.
- I _______ (not, do) my homework at the moment.
Writing G. You are on holiday with your parents. Write a short e-mail to your pen-friend Tom about what you are doing. Write 50 - 60 words. Remember the rules of writing e-mails. (10 points)
- Remember to write about:
- Where you are
- What the weather is like
- What you and your parents are doing TOTAL 45 POINTS
- How much you like it there, why
Test 5. Module 6 B
Vocabulary A. Complete the gaps with proper words.
- _____ in the garden
- _____ coffee
- _____to bed
- _____ on the computer
- _____ a phone call
- _____ jogging
- _____ to the bell
- _____ a DVD
- _____ hockey
- plant _______
- serve _______
- eat______
- read_______
- have _______
Vocabulary B. Fill in the correct word. Two words are not used: * letters * friends * dinner * e-mail * grandma * breakfast * mates * dog *
- The boys are playing with their class ______ in the garden.
- We usually visit our ________ on Sundays.
- Ms. Smith delivers _______ on Tuesdays.
- She never has ______ after 7 o’ clock in the evening.
- The children walk the ______ in the park.
- Sam is writing a(n) _______ to Josh.
Grammar C. Complete the gaps with: do/ don’t / does/ doesn’t.
- _____ you like cats? - No, I _______.
- _____ your mum drive a car? - Yes, she ______.
- _____ your sister read books in English? - No, she_______.
Grammar D. Choose the correct item.
- He usually work / works in the garden on Sunday.
- The children are playing /is playing in their room now.
- Ben sleeps / is sleeping at the moment.
- Mother is going / goes shopping today morning.
- Father usually watches / is watching in the evenings.
Grammar E. Choose the correct item.
- Вспомогательным глаголом во времени Present Continuous является a) to be b) do / does c) только “is”
- В третьем лице единственного числа во времени Present Simple к глаголу добавляется a) окончание –s b) окончание – ing
- Какое из следующих слов является показателем времени Present Simple? a) today b) sometimes c) at the moment
- Выберите форму 3 лица единственного числа глагола to cry в Present Simple a) crying b) crys c) cries
Grammar F. Write the Present Continuous forms.
- The men ________ (drink) tea now.
- The mechanic ______ (repair) a car today.
- Today I ________ (not, go) to school.
Writing G. You are on holiday with your parents. Write a short e-mail to your pen-friend Tom about what you are doing. Write 50 - 60 words. Remember the rules of writing e-mails. (10 points)
- Remember to write about:
- Where you are
- What the weather is like
- What you and your parents are doing
- How much you like it there, why TOTAL 45 POINTS
Предварительный просмотр:
Complete the song with the correct forms of the verbs: Present Simple or Present Continuous.
Rock Stars Song
I …………. (make) the bed every morning at night,
I …………. (tidy) my room, and that is right.
I ……….. (put) on my roller skates and I …………. (skate) to school five days a week.
I …………. (do) my homework and I ………… (clean) my teeth.
From Monday to Friday I ……….. (work) and ……….. (do) my chores –
I ………… (read) my books and I ………… (clean) the floors.
But at the weekends, I ………… (sing) and ………… (play) the guitar
Because I’m a famous rock star!
Chorus
It’s the weekend now and I ……………… (sing). I ………………… (dance).
I ………………… (write) songs and ………………. (have) fun. It’s the weekend now,
I …………………… (sing) my song. It’s number one.
Sam ……………….. (eat) his lunch at school with his mate –
A cheese salad sandwich and a piece of cake.
He ……………….. (take) the bus home and we ……………. (hang) out after school.
His friend ………………… (not, know) our secret, and that is cool.
Yes, on Saturdays and Sundays we ………………… (not, work) or …………. (do) our chores –
I ………………… (not, read) books and Sam …………………. (not, clean) the floors,
Because we’re two world famous rock stars.
And at the weekends, we …………… (sing) our songs and …………… (play) the guitars!
Chorus
It’s the weekend now and Sam ……………………. (not, work) or ………………. (make) the bed.
He …………………. (sing) and he ……………….. (dance). And that is great!
He……………………. (write) songs and …………………(have) fun.
It’s the weekend now.
Sam ………………………… (sing) his song. It’s number one.
Предварительный просмотр:
5 класс. Проверочная работа Module1. Вариант 1.
1. Вставь пропущенные буквы и напиши название школьного предмета под правильной цифрой.
Py__ical Educa__ion / Geogra__hy / Math__ / __rt / Hist__ry
1) ___________2) ________3) _____________
4) _________________________5) ____________________
2. Прочитай и-мейл и заполни пропуски подходящими по смыслу словами из списка:
eraser / pencil case / years / PE / Science / subjects / Wednesdays / name
Hi! My 1) __________ is Jane. I'm 14 2) __________ old. My favourite 3) ___________are Math and 4) ___________. I don't like 5) _________ because I'm bad at sports. I also like Art classes, but I only have them on 6) _______________. For my Math classes I always have a pencil and an 7) ____________ in my 8) ____________________.
3. Вставь правильный артикль «a» или «an».
- He has got ____ eraser.
- They have got ____ yellow desk.
- This is ____ blackboard.
- She has got ____ atlas.
4. Вставь правильную форму глагола «быть»: am, is, are.
- They _____ from Russia.
- It _____nice to meet you, Robert!
- I _____ eleven years old.
- She ____ great.
- _____ you a vet?
- What ____ her name?
5. Вставь подходящее по смыслу личное местоимение.
- This is Emma and Tom. _______ are in the same class.
- How old are you? - ______ am 11 years old.
- This is Bob. ______ is my friend.
- This is our school. ______ is Greenwood Secondary School.
6. Прочитай текст и напиши «YES» если утверждения под текстом верные или «NO» если они неверные.
Hi Henry!
How are you? My name is Chris and I’m ten years old. I go to Green School. My favourite subject is PE. I also like History and English. I have a lunch break from 12:30 to 1:30 every day. My favourite day at school is Friday. I have History, English and PE on this day.
Well, that’s about it.
Please write soon and tell me about your school.
Bye for now,
Chris
- Chris is 10 years old. _______
- Chris goes to Yellow School. ______
- His favourite subject is Information Technology. ______
- He likes English and History. _______
- Chris starts lunch at half past twelve. _______
- He likes Thursday very much. _______
7. Выбери и обведи правильный ответ.
- What's your name?
- Angeline.
- Yes, please.
- I don't know.
- How are you?
- No, It's not.
- It's on Wednesday.
- I'm fine, thanks.
3) How old are you?
- I'm in Grade 5.
- I'm 13.
- Great!
4) Do you like your school?
- Yes, of course!
- No, thank you.
- Yes, it's English.
- What subjects do you like?
- No, I don't.
- Science and History.
- Nice to meet you.
- When do you have your Geography classes?
- Yes, I am.
- Nice!
- On Mondays.
- Good morning!
- Hello!
- See you.
с) I'm fine, thanks.
0 – 19 | 20 – 27 | 28 – 35 | 36 – 40 |
2 | 3 | 4 | 5 |
5 класс. Проверочная работа Module1. Вариант 2.
1. Вставь пропущенные буквы и напиши название школьной принадлежности под правильной цифрой.
Not__book / Blackbo__rd / Ru__er / __esk / Pe__cil ca__e
1) ____________2) ________________
3) _________________________
4) _________________________5) _______________
2. Прочитай послание от учителя на доске объявлений и заполни пропуски подходящими по смыслу словами из списка:
pencil case / name / count / sharpener / Tuesday / classes / ruler / Maths
Dear students!
My 1) ___________ is Mrs. Greeves and I am your new 2) _____________ teacher. Our 3) _____________ start on 4) _________________, 11:00 a.m. in Room D. You need a pencil, a 5) _______________ and a 6) _________________ for the classes. It's a good idea to have them in a 7) __________________________ . We will learn how to 8) _____________big numbers and study geometric shapes. See you in class, Mrs. Greeves
3. Вставь правильный артикль «a» или «an».
- This is ____ desk.
- I have _____ apple in my bag.
- You have ____ pink pencil case.
- Amy has ____ orange notebook.
4. Вставь правильную форму глагола «быть»:am, is, are.
- Roses ______ red.
- _____ her name Olga?
- I _____ ten years old.
- We ______ best friends.
- I _____ in Grade 5.
- How ______ you?
5. Вставь подходящее по смыслу личное местоимение.
- This is Emily. _______ is my friend.
- How old are _______? - I am 11 years old.
- This is Bob and Rob. _______ are in the same class.
- This is my school. ______ is Yellowstone Secondary School.
6. Прочти письмо и заполни пропуски.
Hi, Luke! Nice to meet you, I'm Olivia! I'm 12 years old. I live in Australia and I go to Stanley School. My favourite subjects are History and Art. I have Art classes every Tuesday and Friday. I like English too, but we only have it on Thursdays. My best friend is Mandy, she's new to our school and we are in the same class. We like to read books and comics. My school is really good! Tell me about your school, too. Write back soon! Bye! Olivia
- Olivia is ________ years old.
- Olivia goes to _________ School.
- Her favourite subjects are History, ________ and English.
- She has English on _______________.
- Olivia's Art classes are on ____________ and Fridays.
- Her best friend's name is _______________.
7. Выбери и напиши правильный ответ.
- How are you?
- See you later.
- I'm great, thanks.
- My name is Paul.
- Is it your bike?
- Yes, it is.
- It's green.
- No, I don't.
- What's your name?
- Yes, please.
- Samanta.
- I don't know.
- How old are you?
- I'm in Class A.
- I'm 11.
- Great!
- Do you like your school?
- No, it’s not good!
- No, thank you.
- No, it's English.
- What subjects do you like?
- IT and Music.
- Students.
- My school is great!
- When do you have your English classes?
- Yes, I am.
- Nice!
- On Mondays
0 – 19 | 20 – 27 | 28 – 35 | 36 – 40 |
2 | 3 | 4 | 5 |
5 класс. Module1. Ответы
Вариант 1.
- Pysical Education – 4 Geography – 5 Maths – 1 Art – 2 History – 3
- Name – years – subjects – Science – PE – Wednesdays – eraser - pencil case
- an – a – a – an
- are – is – am – is – Are – is
- they – I – he – it
- yes – no – no – yes – yes – no
- a – c – b – a – b – c – a
Вариант 2.
- notebook – 2 blackboard – 4 ruler – 1 desk – 5 pencil case – 3
- name – Maths – classes – Tuesday – ruler – sharpener – pencil case – count
- a – an – a – an
- are – Is – am – are – am – are
- she – you – they – It
- 12 – Stanley – Art –Thursdays – Tuesday – Mandy
- b – a – b – b – a – a – с
Предварительный просмотр:
ТЕСТ НА ФОРМЫ ГЛАГОЛА TO BE НАСТОЯЩЕГО ВРЕМЕНИ
- Правильно расставь местоимения: We / He / I / She / They / It / You
| am | a student. |
| is | tall |
| are | in Class A. |
- Правильно расставь am, is, are.
- She is 12.
- Peter ____ 15.
- They ___ from England.
- We ___ happy.
- I ____ a doctor.
- The Art class ____ in Room C.
- You _____from Moscow.
- My mum ____a teacher.
- Напиши предложения по образцу.
- He/from Russia. He is from Russia.
00. He/ not / from Canada. He isn’t from Canada.
- They/from England ___________________
- We/ not / from the USA ___________
- His father/from Germany ______________
- I / not / from Japan ________________
- Напиши вопросы по образцу.
0. She/brave? – Yes, _____ __Is she brave? – Yes, she is.__
1. Peter/ in Year 6? – Yes, _____
2. They /nice.
3. We/happy
4. They/ doctors.
5. He/ friendly.
6. You /from Moscow.
7. My mum /a teacher.
Утвердительные предложения.
Ответы к заданиям:
l
- is
- are
- are
- am
- is
- are
- is
ll
- She is from Canada.
- are
- are
- are
- am
- is
- is
Отрицательные и вопросительные предложения.
lll.
- Peter is not a teacher.
- are not
- are not
- am not
- is not
- are not
- is not
lV.
- She is not from Spain.
- are not
- are not
- are not
- am not
- is not
- is not
V.
- Is Peter a teacher?
- Are they
- Are we
- Am I
- Is he
- Are you
- Is my mum
VI.
- Is she from Spain?
- Are they
- Are we
- Are you
- Am I
- Is his father
- Is her mother
Vll.
- Is Peter kind?
- Are they
- Are we
- Are they
- Is he
- Are you
- Is my mum
Предварительный просмотр:
ТЕСТ НА ФОРМЫ ГЛАГОЛА TO BE НАСТОЯЩЕГО ВРЕМЕНИ. Время выполнения 20 мин.
- Правильно расставь местоимения: We / He / I / She / They / It / You. (4 балла)
| am | a student. |
| is | tall. |
| are | in Class A. |
- Правильно расставь am, is, are. (7 баллов)
- She is 12.
- Peter ____ 15.
- They ___ from England.
- We ___ happy.
- I ____ a doctor.
- The Art class ___ in Room C.
- You _____from Moscow.
- My mum ____a teacher.
- Напиши предложения по образцу. (4 балла)
- He/from Russia. He is from Russia.
00. He/ not / from Canada. He isn’t from Canada.
- They/from England ___________________
- We/ not / from the USA ___________
- His father/from Germany ______________
- I / not / from Japan ________________
- Напиши вопросы и ответы по образцу. (5 баллов)
0. she/brave? – Yes, _____ __Is she brave? – Yes, she is.
1. Peter/ in Year 6? – No, ______
2. she /happy at school? – Yes, _____
3. you and Ben in the same class? – No, ______
4. you /from Moscow? – Yes, _____
5. it / a notepad? Yes, _____
Перевод баллов в оценку:
2 | 3 | 4 | 5 |
0 – 9 | 10 – 13 | 14 – 17 | 18 – 20 |
Ответы к заданиям:
А. 1. I 2. He/ she/ it 3 we/ you / they
B.
- is
- are
- are
- am
- is
- are
- is
C.
1. They are from England.
2. We are not from the USA.
3. His father is from Germany.
4. I am not from Japan.
D.
1. Is Peter in Year 6? – No, he isn’t.
2. Is she happy at school? – Yes, she is.
3. Are you and Ben in the same class? – No, we aren’t.
4. Are you from Moscow? – Yes, I am.
5. It it a notepad? Yes, it is.
2 | 3 | 4 | 5 |
0 – 9 | 10 – 13 | 14 – 17 | 18 – 20 |