Контрольно измерительные материалы ОП.06 Иностранный язык (деловой)
рабочая программа на тему
КИМ ОП.06 Иностранный язык (деловой) 43.01.01. Официант, бармен
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
kim_op.06_angliyskiyyazyk_3_kurs_ofitsiant_barmen.doc | 156 КБ |
Предварительный просмотр:
Комплект
контрольно-измерительных материалов
учебной дисциплины ОП.06 Иностранный язык (деловой)
программы подготовки специалистов среднего звена (ППССЗ)
по специальности
43.01.01. Официант, бармен
1. Паспорт комплекта контрольно-оценочных средств по учебной дисциплине
ОП.06 Иностранный язык (деловой)
Общие положения
Контрольно-измерительные материалы (КИМ) предназначены для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся, освоивших программу учебной дисциплины ОП.06 Иностранный язык (деловой).
Комплект КИМ включает контрольные материалы для проведения текущего контроля и промежуточной аттестации в форме письменного экзамена.
Комплект КИМ разработан на основании:
- программы подготовки специалистов среднего звена по специальности
43.01.01. Официант, бармен
- программы учебной дисциплины ОП.06 Иностранный язык (деловой).
- Результаты освоения дисциплины, подлежащие проверке.
Результаты обучения (освоенные умения, усвоенные знания) | Формы и методы контроля и оценки результатов обучения |
знать/понимать: – значения новых лексических единиц, связанных с тематикой данного этапа и с соответствующими ситуациями общения; – языковой материал: идиоматические выражения, оценочную лексику, единицы речевого этикета, перечисленные в разделе «Языковой материал» и обслуживающие ситуации общения в рамках изучаемых тем; | Экспертная оценка выполнения практических заданий; опрос; тестирование; дифференцированный зачет |
– новые значения изученных глагольных форм (видо- временных, неличных), средства и способы выражения модальности; условия, предположения, причины, следствия, побуждения к действию; | Экспертная оценка выполнения практических заданий; опрос; тестирование; дифференцированный зачет |
– лингвострановедческую, страноведческую и социокультурную информацию, расширенную за счет новой тематики и проблематики речевого общения; | Экспертная оценка выполнения практических заданий; опрос; тестирование; дифференцированный зачет |
– тексты, построенные на языковом материале повседневного и профессионального общения, в том числе инструкции и нормативные документы по специальностям; | Экспертная оценка выполнения практических заданий; опрос; тестирование; дифференцированный зачет |
уметь: говорение – вести диалог (диалог–расспрос, диалог–обмен мнениями/суждениями, диалог; –побуждение к действию, этикетный диалог и их комбинации) в ситуациях официального общения в бытовой, социокультурной и учебно-трудовой сферах, используя аргументацию, эмоционально-оценочные средства; – рассказывать, рассуждать в связи с изученной тематикой, проблематикой прочитанных/прослушанных текстов; описывать события, излагать факты, делать сообщения; – создавать словесный социокультурный портрет своей страны и страны/стран изучаемого языка на основе разнообразной страноведческой и культуроведческой информации; | Экспертная оценка выполнения практических заданий; опрос; тестирование; дифференцированный зачет |
аудирование – понимать относительно полно (общий смысл) высказывания на изучаемом иностранном языке в различных ситуациях общения; – понимать основное содержание аутентичных аудио- или видеотекстов познавательного характера на темы, предлагаемые в рамках курса, выборочно извлекать из них необходимую информацию; – оценивать важность/новизну информации, определять свое отношение к информации; | Экспертная оценка выполнения практических заданий; опрос; тестирование; дифференцированный зачет |
чтение – читать аутентичные тексты разных стилей, используя основные виды чтения (ознакомительное, изучающее, просмотровое/поисковое) в зависимости от коммуникативной задачи; | Экспертная оценка выполнения практических заданий; опрос; тестирование; дифференцированный зачет |
письменная речь – описывать явления, события, излагать факты в письме личного и делового характера; – заполнять различные виды анкет, сообщать сведения о себе в форме, принятой в стране/странах изучаемого языка; | Экспертная оценка выполнения практических заданий; опрос; тестирование; дифференцированный зачет |
использовать приобретенные знания и умения в практической и профессиональной деятельности, повседневной жизни. |
|
- Структура контрольного задания
Вариант 1.
Задание 1. Перевести с русского на английский язык.
1. Позвольте мне помочь вам, мадам. 2. Давайте пойдем в парк сегодня. 3. Давайте пригласим наших друзей на обед в воскресенье. 4. Встречайте наших зарубежных гостей в вестибюле, пожалуйста. 5. Давайте закажем ужин в этом кафе. 6. Пусть Петя сделает заказ. 7. Не разрешайте им курить здесь. 8. Пусть они посмотрят этот фильм. 9. Дорогие гости, не опаздывайте к обеду, пожалуйста. 10. Что вы желаете на обед? — Салат из огурцов, бульон, отварного судака и желе из персиков.
Задание 2. Поставить глагол в нужную форму.
1. I (to work) at the restaurant. 2. My mates and I (to come) to work at about ten. 3. We (to prepare) the restaurant-hall for receiving guests. 4. The waiter (to spread) clean table-cloths on the tables, (to put) covers, cruet-sets, napkins and menu-cards on the tables. 5. I (to be) a waiter. I (to work) at this hotel.
Задание 3. Вставьте определенный или неопределенный артикль.
1. It is... table. 2. It is... pen. 3. Take... pen, please. 4. Take... bill, please. 5. This is ... hotel. ... hotel is good. 6. This is ... fresh roll. 7. These are ... tasty cakes.... cakes are on the dish.
8. My friends work at... Grand Hotel. 9. Bring us ... roast duck with potatoes.
Задание 4. Вставить подходящие по смыслу слова.
the greengrocery’s, plastic bags, aisles, saleswoman, offer, cashier’s desk
1. The _______ tells how much to pay.
2. There are several _____ in the shop: fruit and vegetables, meat and fish counters and others.
3. At _______ you can buy spring onions, brown onions, potatoes, carrots, beets, cabbages and lettuce.
4. The customers can put the vegetables into ________.
5. The green grocery and fruit aisles _______ great variety of fresh and canned vegetables and fruit.
6. When customers put everything they want into the basket they come up to the ________.
Задание 5. Перевести Текст.
About the waiters
Customers decide to eat at this or that restaurant for many reasons. Sometimes they like the menu of this restaurant and the reputation of the place. Sometimes they like the pleasant atmosphere, the music or the quality of the food and its price. Customers always choose the restaurants with good service by waiters. Good waiters are very important in the restaurant business in which they work. They make a friendly atmosphere and give good and kind service to the customers. Customers visit restaurants with good service and they want to come there again. When customers have a good time in the restaurant they tell their friends about it. Good waiters are as important as good cooks. The waiters are in direct contact with the customers. Good waiters like to work with people and make them happy. They must have good manners. The appearance of the waiters is very important. Waiters work with food and serve customers and they must be neat and clean at all times. Their uniforms must be clean and pressed. Their hair must be short or tied back. Their nails must be clean and tidy. Shoes must be clean and comfortable. Good waiters must have a spare shirt in case the first gets dirty.
Задание 6. Поставить прилагательные в сравнительную степень.
1. The waiter is (young) than the head-waiter.
2. An apricot is (bright) of four tomatoes.
3. Toast is (fresh) than roast.
Эталоны ответов
Вариант 1
Задание 2 | Задание 3 | Задание 4 | Задание 6 |
work | a | saleswoman | younger |
come | a | aisles | brighter |
prepare | the | the greengrocery’s | fresher |
spreads, puts | the | plastic bags | |
am, work | the | offer | |
the | cashier’s desk | ||
__,__ | |||
the | |||
a |
Вариант 2.
Задание 1. Перевести с русского на английский язык.
1. Здравствуйте. Добро пожаловать в наш ресторан. Я ваш официант. Меня зовут…… . 2. Добрый вечер. Рад с вами встретиться. Я надеюсь, Вы проведете приятный вечер в нашем ресторане! 3. До скорой встречи! Надеюсь встретиться с Вами опять! 4. Я Ваш метрдотель. Позвольте представить вам вашего официанта. Его зовут Максим. 5. Мадам, я к Вашим услугам! Простите за опоздание! ..... Все в порядке. Ничего страшного! 6. Простите, что беспокою Вас……….. Ничего! 7. Заходите когда угодно! Приводите с собой ваших друзей! 8. Вы будете заранее заказывать стол? Вас устроит стол для двоих вечером в субботу? 9. Приходите снова, мы не прощаемся! ……. Спасибо за приглашение! 10. Добрый вечер. Садитесь. Что вы хотели на ужин? –Дайте мне рыбу, сухое белое вино, груши и мороженое.
Задание 2. Поставить глагол в нужную форму.
1. At twelve guests (to come) to dinner. 2. We (to serve) guests till five. 3. From five to six we (to have) a dinner break. 4. We (to serve) supper from six. 5. I (to be) 28 years old. I (to have) a family.
Задание 3. Вставьте определенный или неопределенный артикль.
1. It is... pie. 2. It is... bill. 3. Take... napkin, please. 4. Take... plate, please. 5. Those are ... pears. ... pears are sweet. 6. Is Kate ... waitress? — Yes she is. 7. What is it? — it is ... jam. 8. That is ... bread.... bread is stale. 9. This is... tasty tart. Take ... tart, please.
Задание 4. Вставить подходящие по смыслу слова.
Milk, bakery’s, confectionery, curds, butter, buns, muffins, dairy
1. You can buy milk, _____, cream, yogurts, kefir, sour cream, cheese, _______, cottage cheese, pot cheese, and cream cheese.
2. You can buy white and brown bread to the bread section or _______.
3. There is a rich choice of items in the ________: sugar, granulated sugar, caramel, rich sweets, chocolates, bar of chocolates biscuits.
4. There is a wide choice of _____ products in the dairy department.
5. At the _____department you can also buy eggs, mayonnaise and margarine.
6. You can also buy rolls, ________ and croissants at the bakery’s.
Задание 5. Перевести Текст.
Technology of bread making.
Bread is a valuable food. Excellent bread can be made with flour, yeast, salt and water. Other ingredients may be added, such as sugar, fat, eggs, milk, nuts and fruit. The first basic step in the production of bread is the mixing of the ingredients to form dough. This process takes place in mixers. The mixed dough undergoes the second main stage of bread production called fermentation. At this time the yeast changes sugar top carbon dioxide and alcohol and the volume of the dough increases. The fermented dough is cut into pieces by a dividing machine. The dough pieces are taken to the next machine called a rounder. The function of this machine is to round the dough pieces into the form of ball. The rounded dough balls are then subjected to a short fermentation period called intermediate proofing. After that a special moulding machine shapes the dough pieces into a loaf form. The moulded dough pieces undergo the final proofing in large chambers called proof boxes. The last and most important step is the production of bread is the baking process, which is performed in the ovens.
Задание 6. Поставить прилагательные в сравнительную степень.
1. Sour-cream is (sour) dish in this restaurant.
2. A soft-boiled egg is (soft) than a hard-boiled egg.
3. Only strong cheese is (tasty) with strong drink.
Эталоны ответов
Вариант 2
Задание 2 | Задание 3 | Задание 4 | Задание 6 |
come | a | curds, butter | sourer |
serve | a | milk | softer |
have | the | confectionery | tastier |
serve | the | dairy | |
am, have | ___,___ | bakery’s | |
a | buns | ||
a | |||
a, the | |||
the, the |
Вариант 3.
Задание 1. Перевести с русского на английский язык.
1. Здравствуйте. Добро пожаловать в наш ресторан. Я ваш официант. Меня зовут…… . 2. Добрый вечер. Рад с вами встретиться. Я надеюсь, Вы проведете приятный вечер в нашем ресторане! 3. До скорой встречи! Надеюсь встретиться с Вами опять! 4. Я Ваш метрдотель. Позвольте представить вам вашего официанта. Его зовут Максим. 5. Мадам, я к Вашим услугам! Простите за опоздание! ..... Все в порядке. Ничего страшного! 6. Простите, что беспокою Вас……….. Ничего! 7. Заходите когда угодно! Приводите с собой ваших друзей! 8. До скорой встречи! Желаю Вам удачи! ……….. И Вам также! 9. Мы рады приветствовать в нашем ресторане. Мы надеемся, что Вам понравится здесь. 10. Что вы желаете на завтрак? — Яичницу с беконом, кофе с молоком, масло и булочку.
Задание 2. Поставить глагол в нужную форму.
1. Guests (to have a good time) in me evening. They (to eat, to drink, to talk and to dance). 2. We (to serve) our guests till midnight. 3. The waiter (to give) the cash money to the cashier, (to take) the dirty dishes away and (to go) home. 4. Mike (to work) every other day. 5. My wife (to be) a waitress. She (to work) at a restaurant. Our son (to be) four.
Задание 3. Вставьте определенный или неопределенный артикль.
1. It’s... napkin. 2. It’s... pan. 3. Please take... seat. 4. Please take... apple. . 5.... fork is clean. 6. They live in ... Saint-Petersburg. 7. Bring me ... apple pie and ... cup of coffee. 8. Take ... duck, ... rice and ... pastry, please. 9. Give me ... ham, ... tea and ... roll, please.
Задание 4. Вставить подходящие по смыслу слова.
Sold, aisle, meat products, counter, meat, wide choice
1. Fruit and berry jams are ____ all year round.
2. There is also a ________ of fruit and vegetable juices to any tastes at the supermarket.
3. In the grocery _______ there are all kinds of cereals: oatmeal, millet, rice, buckwheat, pearl barley, macaroni, vermicelli and noodles.
4. At the meat ________ the customers can buy pork, beef, mutton, veal and poultry.
5. The ________ are ready packed and some of them can be cooked in microwave oven.
6. There are also delicatessen and smoked meats and sausages at the meat _____.
Задание 5. Перевести Текст
Meat and meat products.
The flesh from the cattle over 6 months of age is beef and from younger cattle is veal. Beef is a nutritious food having approximately 25% protein and rich in essential acids, B vitamins and minerals. The primary products of swine are pork, lard, hides, and innumerable by-products. Pork is more successfully cured and stored than any other meats. Fresh red meats are refrigerated. Cured meats such as ham, bacon and sausage contain chemical preservatives (salt. Nitrate, nitrite) but are in addition, heat processed and stored under refrigeration. Fresh and cured meats are also canned. Which severe heat processing a shelf-stable product is produced. In certain products stability is achieved in part through other processes: fermentation, drying, smoking and impregnation with vinegar. The manufacture of meat products includes those processes which prepare the product for consumption and increase the stability, improve the texture, colour, and appearance of various meat items. Various processes are employed depending upon the desired result. Various enzymatic, agents and other additives are often used.
Задание 6. Поставить прилагательные в сравнительную степень.
1. Zander is (big) than perch.
2. Beer is (dark) than water.
3. Pea soup was (unusual) than noodle soup.
Эталоны ответов
Вариант 3
Задание 2 | Задание 3 | Задание 4 | Задание 6 |
have a good time, eat, drink, talk and dance | a | sold | bigger |
serve | a | wide choice | darker |
gives, takes, goes | the | aisle | more unusual |
works | the | meat products | |
is,is,is | the | meat | |
the | counter | ||
___,___ | |||
___,___,___ | |||
___,____,__ |
Вариант 4.
Задание 1. Перевести с русского на английский язык.
1.Заходите когда угодно! Приводите с собой ваших друзей! 2.Вы будете заранее заказывать стол? Вас устроит стол для двоих вечером в субботу? 3.Приходите снова, мы не прощаемся! ……. Спасибо за приглашение! 4.Прошу прощения! ........ Ничего страшного! 5.Мы рады приветствовать в нашем ресторане. Мы надеемся, что Вам понравится здесь. 6.Крайне Вам признателен, что вы посетили наш ресторан! 7.Добрый вечер, уважаемые гости! Приятно с вами встретиться! 8. Позвольте представиться, я Ваш официант. Меня зовут….. 9.Крайне Вам признателен, что вы посетили наш ресторан! 10. Что вы желаете на ужин? — Жареную утку с яблоками, красное вино и мороженое.
Задание 2. Поставить глагол в нужную форму.
1. For dinner guests usually (to have) table d`hôte dishes, for supper they (to order) a la carte and special dishes. 2. They (to leave) the restaurant after midnight. 3. Let us (to read) this text. 4. (to go) home, children! 5. He (to lay) the table for breakfast at 8 o’clock.
Задание 3. Вставьте определенный или неопределенный артикль.
1. It’s... tin. 2. It’s... plate. 3. Please take ... pie. 4. Please take ... egg. 5. Where are... peaches?... peaches are on ... dish. 6. I begin my work at 8 o’clock in ... morning. 7. Here’s ... menu. 8. Give me... black coffee and... bun, please. 9. Is this... chicken? — Yes, it is.
Задание 4. Вставить подходящие по смыслу слова.
aisles, the greengrocery’s, plastic bags, saleswoman, offer, cashier’s desk
1. When customers put everything into the basket they come up to the ________.
2. The _______ tells how much to pay.
3. There are several _____ in the shop: fruit and vegetables, meat and fish counters and others.
4. The green grocery and fruit aisles _______ great variety of fresh and canned vegetables and fruit.
5. At _______ you can buy spring onions, brown onions, potatoes, carrots, beets, cabbages and lettuce.
6. The customers can put the vegetables into ________.
Задание 5. Перевести Текст
Milk processing.
Fluid milk for commercial distribution is usually pasteurized that is subjected to a temperature of 61.7*C for at least 30 min or 71.7*C for 15 sec, and then cooled and bottled. The importance of safety and cleanliness is stressed in the dairy industry. Milk may also be condensed or evaporated, dried, powdered or separated into skim milk and cream. Butter is churned from cream. Margarines are similar to butter but made of hydrogenated fats, usually vegetable in origin, with added butter-type flavours and colouring. Ice cream is the frozen product made from a combination of milk products (cream, butter or milk-either whole or evaporated condensed, skimmed or dried) and two or more of the following ingredients: eggs, water and sugar with flavouring and colouring matter. In the manufacture of ice cream, freezing is accompanied by agitation of the ingredients to avoid crystallization and to incorporate air for proper texture. Cheese is the product made from curd obtained from the whole, partly skimmed or skimmed milk of cows or other animals, with or without added cream. Many fermented products are produced from milk. These fermentations require the use of bacteria that fermented lactose or milk sugar.
Задание 6. Поставить прилагательные в сравнительную степень.
1. Fruit salad is (sweet) with port.
2. My new wine is red, but your juice is (red).
3. This green tea is hot, but that black tea is (hot).
Эталоны ответов
Вариант 4
Задание 2 | Задание 3 | Задание 4 | Задание 6 |
have, order | a | cashier’s desk | sweeter |
leave | a | saleswoman | redder |
read | the | aisles | hotter |
Go | the | offer | |
lies | ___, the, the | the greengrocery’s | |
the | plastic bags | ||
the | |||
__,__ | |||
the |
Вариант 5.
Задание 1. Перевести с русского на английский язык.
1. Итальянская кухня знаменита своими блюдами из спагетти и пиццей. 2. В этом ресторане вы найдете классический выбор французских блюд. 3. Кавказская кухня всегда была очень популярна в России. 4. Грецкий орех широко используется в приготовлении соусов. 5. Добро пожаловать в московские рестораны с русской кухней. 6. Латиноамериканская кухня известна своими пряными блюдами с большим количеством жгучего перца. 7. Русская пшеничная водка самая лучшая в мире. 8. Каштаны используются в качестве гарнира. 9. Добрый вечер, уважаемые гости! Приятно с вами встретиться! Позвольте представиться, я Ваш официант. Меня зовут….. 10. Пожалуйста, ваш завтрак. — Спасибо.
Задание 2. Поставить глагол в нужную форму.
1. Kate, (to have) a cup of tea! 2. (to do) this work now, Tom! (not to be) lazy! 3. (to pass) me the salt, please! 4. (to drink) your milk, Sam, and (to go) to bed! 5. He (to put) knives, forks, spoons and cups on the table.
Задание 3. Вставьте определенный или неопределенный артикль.
1. It’s... tea. 2. It is... mead. 3. Take ... meat, please. 4. Take ... tea, please. 5. Where is ... butter? ... butter is on ... table. 6. We take... cheese... butter and... tea for breakfast. 7. Bring us ... bottle of red wine, please. 8. Is that... pie? — No, it isn’t. That is... cake. 9. Is this... vacant table? — Yes, it is. Take ... seat, please.
Задание 4. Вставить подходящие по смыслу слова.
Shopping, products, counters, save time, cash desk, foodstuffs, supermarkets
1. The ________are located in shopping centers or malls and along main roads.
2. The supermarkets are popular because they _______, have low prices and variety of ________ in one place.
3. The customers choose the goods they want to buy and pay for them at the _______.
4. People do _______almost every day.
5. Customers can buy all the necessary ________at the supermarkets.
6. Everything on the _______ looks very attractive and sales staffs are very polite.
Задание 5. Перевести Текст
Methods of cooking.
Cooking is a heat treatment5 of food to make it edible. Many products cannot be eaten raw. Meat, fish and vegetables are usually cooked. Some fruit are not cooked, but some, such as apples, pears and currants may be used in pies or to make desserts. Fruits are also cooked to make jams, jellies and marmalades. The four basic ways to cook food are: heating in a liquid (boiling, stewing), heating in fat or oil(frying and sautéing), heating in steam(steaming), heating by dry heat(baking, roasting and grilling). Boiling. We may boil food in different liquids and mixtures, including water, stock and wine. Meat, poultry, vegetables and spaghetti are cooked in this way. Stewing is cooking food slowly in liquid. It is often used for meat. Vegetables, herbs and spices are usually added at the end of cooking. Deep-frying is immersion of food in hot fat or oil. Chipped potatoes and doughnuts are the best example of deep frying. Deep-fried food is called fritters. Shallow frying is frying on a pan in hot fat or oil, when the food is fried on both sides. We can fry eggs, meat, vegetables, mushrooms, onions and pancakes. Sautéing is frying when natural juices of the food are mixed with the fat or oil in the saucepan. We can also add stock, wine or cream as a result we obtain a dish with sauce.
Задание 6. Поставить прилагательные в сравнительную степень.
1. This cookery book is interesting, but that book is (interesting).
2. This mutton chop is large, but that veal chop is (high-calorie).
3. This pig is very fat, but the pig of our neighbor is (fat).
Эталоны ответов
Вариант 5
Задание 2 | Задание 3 | Задание 4 | Задание 6 |
have | a | supermarkets | more interesting |
Do, be not | a | save time, foodstuffs | more high-calorie |
Pass | the | cash desk | fatter |
Drink, go | the | shopping | |
puts | a, the | products | |
__,__,__ | counters | ||
the | |||
a, a | |||
a, the |
Вариант 6.
Задание 1. Перевести с русского на английский язык.
1. Петр — мой друг. Он метрдотель. 2. Катя — официантка. Она в зале. 3. Кто вы?—Я официант. Как вас зовут? — Меня зовут Бен. 4. Это отварная осетрина? — Да. 5. То салат из огурцов? — Нет. То мясной салат. 6. Это варенье из слив или персиков? — Это варенье из персиков. 7. Эти яблоки не сладкие. Принесите мне сладкие яблоки. 8. Что это? — Это лимонное желе. 9. Какой это сок? — Это яблочный сок. 10. Вы желаете судака или осетрину?
Задание 2. Поставить глагол в нужную форму.
1. (not to go out) in bad weather! 2. Let us (to write) this sentence into English! 3. Let the girls (to sing) this song after supper! 4. Let me (to help) you! 5. They (to serve) breakfast at 9 o’clock. The waiters (to be) in the hall.
Задание 3. Вставьте определенный или неопределенный артикль.
1. It is... milk. 2. It’s... meat. 3. Please take ... milk. 4. Please take ... game. 5. ... wine is red. 6. They don’t drink ... black coffee, they drink ... white coffee. 7. Give me ... bottle of mineral water. 8. Is that... mutton chop? — No, it isn’t. That is... veal chop. 9. This is ... fresh roll.
Задание 4. Вставить подходящие по смыслу слова.
Shops, the customers, grocer’s, footwear, the greengrocer’s, the confectioner’s
1. When people want to buy something, they go to ____where various goods are sold.
2. At ____ you can buy sugar, tea, coffee, salt, pepper, ham, bacon, sausages, and frankfurters and so on.
3. We go to _______ for vegetables and fruit.
4. Cakes and sweets are sold at ________.
5. We buy boots and shoes at the _______shop.
6. People who often come to buy different things in the shop are called __________.
Задание 5. Перевести Текст.
Human diet. The person’s diet is what he eats and drinks and it is highly important because both growth and health are affected by it. Everyone knows that without food people starve to death and every year this happens in some country of the world in the times of famine. Even people who can get food, however, sometimes suffer from various kinds of illness because they are eating too much of one kind of food and not enough of another. This is because the body has many different needs and these needs require a balanced diet. A normal healthy diet for one day is a salad, fruit of some kind, fish or meat, a pint of milk, some cheese or an egg and some bread. Apple, orange or grapefruit juice is always a good thing at breakfast or at any other time, so is a glass of water first thing in the morning and last thing at night. Water is of course, absolutely necessary to every kind of diet. About 70% of the weight of the human body is water and a healthy man requires four quarts of water every 24 hours. However, since about 70% of most of the foods eaten is water, a large proportion of water comes from his food. The rest must be provided by tea, coffee, milk, soup, and of course, plain water.
Задание 6. Поставить прилагательные в сравнительную степень.
1. Our red caviar is large, but fresh caviar is much (large).
2. His foreign marmalade is dark, but our jam is (dark).
3. Your German is well appointed, but my French is (well appointed).
Эталоны ответов
Вариант 6
Задание 2 | Задание 3 | Задание 4 | Задание 6 |
Don’t go out | a | shops | larger |
write | a | the confectioner’s | darker |
sing | the | the greengrocer’s | more well appointed |
help | the | grocer’s | |
serve | the | footwear | |
are | a,a | the customers | |
a | |||
the, the | |||
a |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Комплект контрольно-измерительных материалов для промежуточной аттестации учебной дисциплины «Иностранный язык (английский)» специальность № 54.02.01 «Дизайн (по отраслям)»
Контрольно-измерительные материалы (КИМ) предназначены для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся, освоивших программу учебной дисциплины «Иностранный язык (английский)&r...
Контрольно измерительные материалы ОДБ 03. Английский язык и Немецкий язык для 1 и 2 курса
КИМ ОДБ 03. Английский язык и Немецкий язык для 1 и 2 курса...
Контрольно измерительные материалы ОГСЭ.03.Английский язык и Немецкий язык
КИМ ОГСЭ.03.Английский язык 43.02.02.Парикмахерское искусство...
Контрольно-измерительные материалы по дисциплине "Иностранный (английский) язык" 1 курс
Контрольно- измерительные материалы предназначены для преподавателей английского языка НПО и СПО для всех специальностей 1 курс...
Контрольно-измерительные материалы по дисциплине Иностранный язык (английский), 2-4 курсы
Представлены материалы для проведения срезового тестирования по дисциплине Иностранный язык (английский), 2-4 курсы, спецальности: Сестринское дело и Лабораторная диагностика. Каждая работа представле...
КОМПЛЕКТ КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫХ МАТЕРИАЛОВ ПО УЧЕБНОЙ ДИСЦИПЛИНЕ ОУДб.04 ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК программы подготовки специалистов
комплект контрольно-измерительных материалов по учебной дисциплинеОУДб.04 ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК программы подготовки специалистов среднего звена (...
Комплект контрольно-измерительных материалов по дисциплине "Английский язык" для технических специальностей учреждений СПО.
Контрольно-измерительные материалы (КИМ) предназначены для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся, освоивших программу учебной дисциплины «Английский язык»..В результате ...