Комплект контрольно-измерительных материалов по дисциплине "Английский язык" для технических специальностей учреждений СПО.
учебно-методический материал

Контрольно-измерительные материалы (КИМ) предназначены для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся, освоивших программу учебной дисциплины «Английский язык»..В результате изучения учебной дисциплины «Английский язык» обучающийся должен овладеть комплексом знаний, навыков и умений, которые входят в состав всех компонентов коммуникативной компетенции – языкового (лингвистического), речевого, социокультурного, учебно-познавательного и компенсаторного.Комплект включает контрольные работы, тестовые задания, упражнения на поиск ошибок и коррекцию, тематический и техничекий текст.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл kim_angliyskiy_yazyk.docx103.64 КБ

Предварительный просмотр:

МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ  ТУЛЬСКОЙ ОБЛАСТИ

ГОСУДАРСТВЕННОЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ ТУЛЬСКОЙ ОБЛАСТИ

«Щекинский политехнический колледж»

   «УТВЕРЖДАЮ»

Зам. директора по учебной работе

_________________Г.Н.Ефремова

«____» _______________ 20 __г.

КОМПЛЕКТ КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫХ МАТЕРИАЛОВ

по дисциплине «Английский язык»

специальности 35.02.12 Садово-парковое и ландшафтное строительство

35.02.01 Лесное и лесопарковое хозяйство

23.02.04 Техническая эксплуатация подъёмно-транспортных, строительных, дорожных машин и оборудования

Разработала преподаватель Батова Татьяна Ивановна

c. Селиваново, 2023 г.    

Комплект контрольно-измерительных материалов по дисциплине

«Английский язык»

одобрен цикловой комиссией общеобразовательных, общих гуманитарных, социально-экономических, математических, общих естественнонаучных дисциплин

Протокол № ______

от «____» _______________________г.

Председатель:_________Подколзина Т.В.

  1. Общие положения

Контрольно-измерительные материалы (КИМ) предназначены для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся, освоивших программу учебной дисциплины «Английский язык».

КИМ включают материалы для промежуточной аттестации в следующей форме аттестации:

курс

семестр

форма аттестации

1 курс 11ЛХ, 13СП, 12 ТЭМ

1 семестр

зачёт

2 семестр

дифференцированный зачёт

2 курс 21ЛХ, 23 СП, 22ТЭМ

1 семестр

зачёт

2 семестр

зачёт

3 курс 31ЛХ, 33СП, 32ТЭМ

1 семестр

зачёт

2 семестр

зачёт

4 курс 42ТЭМ

1 семестр

зачёт

2 семестр

дифференцированный зачёт

4 курс 43СП

1 семестр

зачёт

2 семестр

зачёт

Форма аттестации на заочном отделении - дифференцированный зачёт.

I курс,

специальности 350212Садово-парковое и ландшафтное строительство,

350201Лесное и лесопарковое хозяйство

23.02.04 Техническая эксплуатация подъёмно-транспортных, строительных, дорожных машин и оборудования

       Содержание программы учебной дисциплины «Английский язык» направлено на

достижение следующих целей:

• формирование представлений об английском языке как о языке международного

общения и средстве приобщения к ценностям мировой культуры и национальных культур;

• формирование коммуникативной компетенции, позволяющей свободно общаться

на английском языке в различных формах и на различные темы, в том числе в сфере профессиональной деятельности, с учетом приобретенного словарного запаса, а также условий, мотивов и целей общения;

• формирование и развитие всех компонентов коммуникативной компетенции:

лингвистической, социолингвистической, дискурсивной, социокультурной, социальной, стратегической и предметной;

• воспитание личности, способной и желающей участвовать в общении на межкультурном уровне;

• воспитание уважительного отношения к другим культурам и социальным субкультурам.

2. Результаты освоения дисциплины, подлежащие проверке

В результате изучения учебной дисциплины «Английский язык» обучающийся должен овладеть комплексом знаний, навыков и умений, которые входят в состав всех компонентов коммуникативной компетенции – языкового (лингвистического), речевого, социокультурного, учебно-познавательного и компенсаторного. Обучающийся должен

  Освоение содержания учебной дисциплины «Английский язык» обеспечивает достижение студентами следующих результатов:

личностных:

– сформированность ценностного отношения к языку как культурному феномену и  средству отображения развития общества, его истории и духовной культуры;

– сформированность широкого представления о достижениях национальных культур, о роли английского языка и культуры в развитии мировой культуры;

– развитие интереса и способности к наблюдению за иным способом мировидения;

– осознание своего места в поликультурном мире; готовность и способность вести диалог на английском языке с представителями других культур, достигать взаимопонимания, находить общие цели и сотрудничать в различных областях для их достижения; умение проявлять толерантность к другому образу мыслей, к иной позиции партнера по общению;

– готовность и способность к непрерывному образованию, включая самообразование, как в профессиональной области английского языка, так и в сфере английского языка;

метапредметных: – умение самостоятельно выбирать успешные коммуникативные стратегии в различных ситуациях общения;

– владение навыками проектной деятельности, моделирующей реальные ситуации межкультурной коммуникации;

– умение организовать коммуникативную деятельность, продуктивно общаться и взаимодействовать с ее участниками, учитывать их позиции, эффективно разрешать конфликты;

– умение ясно, логично и точно излагать свою точку зрения, используя адекватные языковые средства;

предметных: – сформированность коммуникативной иноязычной компетенции, необходимой для успешной социализации и самореализации, как инструмента межкультурного общения в современном поликультурном мире;

– владение знаниями о социокультурной специфике англоговорящих стран и умение строить свое речевое и неречевое поведение адекватно этой специфике; умение выделять общее и различное в культуре родной страны и англоговорящих стран;

– достижение порогового уровня владения английским языком, позволяющего выпускникам общаться в устной и письменной формах как с носителями английского языка, так и с представителями других стран, использующими данный язык как средство общения.

3. Структура контрольного задания

3.1. Тексты типовых заданий

Контрольная работа (структура there is, there are, Present Simple Tense, специальные вопросы, множественное число имён существительных)

1 вариант

Задание №1.Запишите предложения, употребляя форму глагола to be для структуры

 there is/there are и переведите.

1) There (is/are) a book on the table. 2) There (is/are) flowers in the vase. 3) There (is/are) no

magazines under the table. 4) There (was/were) a TV set near a window. 5) There (is/were) an

armchair at the corner of the room. 6) (was/were) there a school in this street? 7) There (was/were) five mistakes in my test. 8) В моей квартире три комнаты.

Задание №2.Поставьте глаголы, данные в скобках, в соответствующей форме, лице, числе  (The Present Simple Tense, The Present Continuous Tense, оборот  to be going to) и переведите предложения.

1) We often (to walk) home after work. 2)At the moment the man (to wait) for her. 3) … he always (to speak) in class? 4) They usually (not to stay) at the office after work for his English. 5.Who (to answer) question now? 6.I (to be) going to discuss this question tomorrow morning.

Задание №3.Переведите предложения и составьте специальные вопросы к выделенным словам.

1)I often go to the museums. 2)He has many relatives in this town. 3) My friends spend their weekends very interesting. 4) It takes me several hours to get to my sister.

Задание №4. Запишите предложения во множественном числе и переведите.

1)Your child is very good. 2)This woman is my sister. 3)Does your tooth still ache?

4) His dog doesn’t like bread.

Задание №5. Переведите предложения, употребляя степени сравнения прилагательных.

1.Арктический океан холоднее, чем Индийский (cold). 2.Этот сад самый красивый в нашем городе (beautiful). 3. Она говорит по-итальянски лучше, чем по-английски (good).  4. Этот студент самый внимательный в нашей группе (attentive).5.Не могли бы вы показать самую короткую дорогу к университету (short)? 6. Ваш английский сейчас лучше (well).

2 вариант

Задание  №1. Перепишите предложения и переведите.

1 ) There (is/are) many words in this sentence. 2) What (was/were) there for supper yesterday?

3) There (is/were) a table and four chairs in the dining- room. 4) (Is/are) there a computer in your classroom? 5) There (is/are) many English books on the table. 6) There (isn't/aren’t) a university in that town. 7) В комнате две кровати и стол.

Задание №2. Перепишите и переведите предложения.

1) Where does Petrov work? 2) What are they discussing now? 3) Olga eats very healthy food. 4) I don’t often get letters from my friends. 5) The woman is listening the radio at the moment. 6)We are going to translate this text tomorrow evening.

Задание №3.Переведите предложения и составьте специальные вопросы к выделенным словам.

1)I have my English lessons two times a week. 2)We usually spend our weekends in the country.3) My favourite subjects are History and Literature. 

Задание №4. Запишите предложения во множественном числе и переведите.

1)Our school is near. 2)It is a large box. 3) This man works at our office. 4) There is a computer disc in the shelf.

Задание №5.Раскрыть скобки, употребляя степени сравнения прилагательных, перевести.

1.This man is (tall) than that one. 2.Which building is the (high) in Moscow? 3.Chinese is (difficult) than English. 4. This book is (interesting) of all I have read this year.5. My sister speaks English (bad) than I do. 6.He worked (well) of all.

Тестовые задания для 1 курса

1 вариант.

1. Вставьте нужную форму глагола to be.

I … in my room.

a) is;              b) are;         c)am.

2. Укажите правильный вариант перевода.

She learns German and is doing very well.

a) Она говорит по-немецки и хорошо учится.

b) Она будет получать «отлично» по немецкому языку.

c) Она изучает немецкий и учится очень хорошо.

3. Вставьте личное местоимение.

… live in Moscow.

a) you;    b) he;   c) she.

4. Укажите правильный перевод предложения.

I was born on the fifth of April nineteen ninety-four.

a) Я родился 15 апреля 1994 года.

b) Я родился 5 апреля 1993 года.

c) Я родился 5 апреля 1994 года.

5. Выберите вспомогательный глагол для вопросительного предложения.

… you usually go for walks in the morning or in the evening?

a) does:     b) do;      c) are.

6. Выберите предлог, если необходимо.  Look … the blackboard.

a)  - ;     b) at;     c) from.

7. Выберите вариант написания предложения в Present Continuous.

I (to write) a letter.

a) I write a letter.

b) I am writing a letter.

c) I am going to write a letter.

8. Выберите вопрос к выделенному слову.    My sister is a student.

a) Who is a student?

b) Whose sister is a student?

c) What does my sister do?

9.Выберите краткий утвердительный ответ на вопрос.

Does your friend know English well?

a) Yes, you do;   b) Yes, he does;   c) Yes, he is.

10. Выберите краткий отрицательный ответ на вопрос.

Do you often get letters?

a) No, I don’t;   b) No, you don’t;   c) No, I’m not.

II вариант

1. Выберите вопрос к выделенному слову.   I often have dictations in class.

a) Who often has dictations in class?

b) Where do you have dictations?

c) What do you do in class?

2. Закончите предложение  I like to read the magazines _________ .

a) in the evening.     b) tomorrow.      c) now.

3. Укажите правильный перевод предложения  

Я буду говорить по-английски со своим другом.

a) I am speaking English to my friend.

b) I am going to speak English to my friend.

c) I speak English to my friend.

4. Выберите правильную форму глагола to be.

His family … not in Moscow.

a) is;     b) am;    c) are

5. Укажите правильный перевод предложения  

I was born on the twenty-third of July nineteen ninety-four.

a) Я родился 23 июля 1904 года.

b) Я родился 23 июня 1994 года.

c) Я родился 23 июля 1994 года.

6. Выберите предложение в Present Indefinite Tense.

a) I’m going to read this book in a week.

b) Who often sends you letters?

c) We are having our English now.

7. Выберите предлог, если это необходимо.

Do this exercise … home.

a)  - ;         b) to;      c) at

8. Выберите тот вариант, где есть ошибка.

a) He usually goes home after work.

b) What like you to do in the evening?

c) Ann is always in time for the lessons.

9. Выберите форму личного местоимения в объектном падеже.

I don’t know … . What’s his name?

a) it;   b) him;   c) us.

10. Выберите форму множественного числа данных слов:

Дети, люди, тесты

a) child, men, tests;

b) children, man, tests;

c) children, men, tests.

Тема Настоящее и прошедшее время группы Indefinite, глаголы to be, to have, темы «Рабочий день», «Семья».

1 вариант

1. Выбрать правильный ответ.

  Я родился 17 октября 1992 года.

  a) I was born on the seventeenth of October nineteen ninety-two.

  b) I was born on seventh of October nineteen ninety-two.

  c) I was born on the seventeenth of October nineteen twenty-nine.

2. Выбрать верный перевод.

 We translated a text last Monday.

  а) Мы перевели текст в прошлые выходные.

  б) Мы перевели текст в прошлый понедельник.

  с) Мы переводим текст каждый понедельник.

3. Выберите вариант ответа, где есть ошибка.

  a) Does your sister work?

  b) What do they do eleven years ago?

  c) When did you last go to the country?

4. Выберите тот вариант ответа, где есть ошибка.

  a) to open  opened  opened

  b) to be  was/were  been

  c) to take  taken  took

5. I … in theatre yesterday.

  a) is    b) was    c) am

6. Выберите правильный перевод.

  Do you work at the week-end?

 а) Ты работаешь в выходные?

 б) Ты работал в выходные?

 с) Они работают по выходным?

7. Выберите правильный ответ.

   He (get up) at eight o’clock yesterday.

  1. He got up at eight o’clock yesterday.
  2. He gets up at eight o’clock yesterday.
  3. He got at eight o’clock yesterday.

8. Take this book and read … at home.

  a) she      b) it      c) him

9. У Ольги большая семья.

  a) Olga hasn’t a big family.

  b) Olga had a big family.

  c) Olga has a big family.

10. Какой вопрос не подходит к выделенным словам в предложении.

Our students read a lot of English books last year.

  1. What did our students do last year?
  2. Who read a lot of English books last year?
  3. What did our students read last year?

II вариант

1. Выбрать правильный ответ.

Он родился 15 апреля 1991 года.

a) He was born on the fifteenth of April nineteen nineteen.

b) He was born on the fifth of April nineteen ninety-one.

c) He was born on the fifteenth of April nineteen ninety-one.

2. Выбрать верный перевод.

I got up at 7 o’clock in the morning yesterday.

а) Я встал вчера в 7 часов утра.

б) Я пришёл вчера в 7 часов утра.

с) Я встаю каждое утро в 7 часов утра.

3. Выберите вариант ответа, где есть ошибка.

a) Do you have dinner at home?

b) When did he return home yesterday?

c) When do you last go to the theatre?

4. Выберите тот вариант ответа, где есть ошибка.

a) to close  to closed  to closed

b) to put  put  put

c) to write  written  wrote

5. … you at home last Monday?

a) are    b) were     c) is

6. Выберите правильный перевод.

When do you have your English?

а) Где ты занимаешься английским?

б) Когда ты занимаешься английским?

с) Когда ты занимался английским?

7. Выберите правильный ответ.

He (to speak) to us about the plan two days ago.

a) He spoke to us about the plan two days ago.

b) He speak to us about the plan two days ago.

c) He speaks to us about the plan two years ago.

8. Write these words and learn …

a) they     b) them     c) their

9. У тебя есть квартира?

a) Had you got a flat?

b) Did you have a flat?

c) Have you got a flat?

10. Какой вопрос не подходит к выделенным словам в предложении.

The students go usually home after classes.

a) Where do the students usually go after classes?

b) When do the students usually go home?

c) Who usually go home after classes?

Тестовые задания

Времена группы Continuous, much, a little, few, степени сравнения, безличные предложения, тема «Питание», «Спорт»

1 вариант

1. Я встаю в 7.25 утра.

  a) I get up at 25 minutes to seven.

  b) I get up at 25 minutes past seven.

  c) I got up at seven twenty-five.

2. What is the fruit?

  a) cucumber, potatoes;

  b) peach, plum;

  c) cornflakes, scone

3.Мы ждали тебя в 5 часов.

  a) We were waiting for you at 5 o’clock.

  b) We’ll be waiting for you at 5 o’clock.

  c) We wait for you at 5 o’clock.

4. Выбрать правильный ответ.

 They won’t be playing volleyball at 12 on Sunday.

  а) Они будут играть в волейбол в 12 часов в воскресенье.

  б) Они не будут играть в волейбол в 12 часов в воскресенье.

  с) Они  играют в волейбол в 12 часов в воскресенье.

5. Этот студент самый внимательный в нашей группе.

  a) This student is the most beautiful in our group.

  b) These students are the most attentive in our group.

  c) This student is the most attentive in our group.

6. Is the Thames shorter than Volga?

  a) Yes, it is.     b) No, it isn’t.         c) The Thames is as long as Volga.

7. Выбрать правильный ответ.

He has got few books.

  a) У него несколько книг.     б) У него мало книг.     c) У него нет книг.

8. Выбрать правильный ответ.

 It won’t be difficult to find a suitable pair of boots.

  а) Будет сложно найти подходящую пару сапог.

  б) Будет не трудно найти подходящую пару сапог.

  в) Меня не затруднит померить пару сапог.

9. Многие люди делают с утра зарядку, бегают трусцой, и смотрят спортивные игры.

  a) Many people do morning exercises, jumping and listen to sports news.

  b) Many people don’t do morning exercises, jumping and watch sports news.

  c) Many people do morning exercises, jog and watch sports games.

10. The most popular kinds of sports in England are …

  a) skating and skiing.    b) football and golf.     c) swimming and volleyball.

II вариант

1.Он завтракает в 7.55 утра.

a) He has breakfast at 5 minutes past seven.

b) He had breakfast at 5 minutes to eight.

c) He has breakfast at 5 minutes to eight.

2. What is the vegetable?

a) meat, chicken

b) cabbage, onion

c) pineapple, pear

3. Вы обедали в 2 часа?

a) Are you having dinner at 2 o’clock?

b) Were you having dinner at 2 o’clock?

c) Were you having supper at 2 o’clock?

4. We’ll be discussing this question tomorrow morning.

a) Мы не будем обсуждать этот вопрос завтра утром.

б) Мы будем обсуждать этот вопрос завтра утром.

с) Мы обсудим эти вопросы сегодня утром.

5. Эта книга самая интересная из всех, что я прочитал.

a) These books are the most interesting of all I have read.

b) This book is the most interesting of all I have read.

c) This book is the less interesting of all I have read.

6. Are the Alps higher than the Urals?

a) No, these aren’t.       b) Yes, these are.       c) The Alps are as high as the Urals.

7. Выбрать правильный ответ.

I have a little time.

а) У меня мало времени.

б) У меня было немного времени.

с) У меня немного времени.

8. Выбрать правильный ответ.

Do you think it will be warm or cold tomorrow?

а) Как ты думаешь, завтра будет жарко или прохладно?

б) Как ты думаешь, завтра будет тепло или холодно?

с) Ты думаешь там уже стало тепло или всё ещё холодно?

9. Выбрать правильный перевод.

Летние олимпийские игры -  это футбол, баскетбол, лёгкая атлетика, гимнастика, плавание, бокс и другие.

a) The Summer Olympic Games are football, basketball, field athletics, gymnastics, swimming, boxing and others.

b) The Summer Olympic Games are football, basketball, weight athletics, gymnastics, swimming, boxing and others.

c) The Summer Olympic Games were football, basketball, field athletics, gymnastics, swimming, boxing and others.

10. The most popular sports in Russia are…

a) snooker and darts.     b) baseball and basketball.       c) football and skiing.

3.2. Критерии оценки усвоения знаний и сформированности умений по учебной дисциплине

Контрольная работа

«5»         -  правильно выполнены и грамотно оформлены все задания;

«4»        -  выполнены с ошибками 4-5 заданий;

«3»        -  выполнены с ошибками 3-4заданий;

«2»        -  выполнено менее двух заданий.

Тест оценивается последующим критериям:

10-9 «5»(100-86%), 8-7 «4»(85-76%), 6-5 «3»(75-61%), меньше 5«2»(60% и меньше)

3.3. Время на подготовку и выполнение

Контрольная работа – 90 минут

Выполнение тестовых заданий – 20 минут

4. Перечень материалов, оборудования и информационных источников

Словари, конспект лекций

Критерии получения зачёта за 1 семестр:

1.Посещение занятий.

2.Выполнение домашних заданий, работа на уроке.

3. Устные темы о семье, квартире, распорядке дня, техникуме (5-7 предложений).

4.Оценка за месяц.

5. Ведение конспекта.

Критерии получения дифференцированного зачёта за 2 семестр:

1.Посещение занятий.

2.Выполнение домашних заданий, работа на уроке.

3. Устные темы: рассказ по 8-10 предложений «Хобби», «Питание», «Магазин», «Спорт», «Отдых».

4.Выполнение контрольной работы, индивидуальных заданий, тестов.

5. Оценка за месяц.

6. Ведение конспекта.

Тексты типовых заданий для I курса заочного отделения

Контрольная работа

 1 вариант

1. Поставьте глаголы, данные в скобках, в настоящем времени групп Continuous, Indefinite и переведите предложения.

1) She often (to walk) home after work. 2) Who is (to answer) question now? 3) … he always (to speak) in class? 4) They usually (not to stay) at the office after work for his English. 5) I (to be) going to discuss this question tomorrow morning.

II. Перевести предложения.

1) They returned home in the evening. 2) We discussed a lot of articles from these English magazines. 3) Did you get letters from your friends? 4) Mary bought a new hat. 5) I didn’t stay at the factory after six o’clock.

III.Перевести предложения с модальными глаголами.

1) The boy can read now, but he can't write.2) We couldn't speak French last year.

3) You must see this film. 4) I have to work hard at my English.5) Shall I begin

reading? 6) She need not buy bread.

IV. Перевести предложения в Present Perfect Tense.

1 ) They have just found an interesting book. 2) She's already been here. 3) Have

you graduated from the university? 4) We've learned the new rule.

V. Перевести предложения в Future Indefinite Tense.

1) When I take my last exam, I'll go to Yalta for a holiday. 2) The talk will be very

interesting. 3) She won't come today. 4) Will you be back soon?

VI. Ответить письменно на вопросы по теме “About myself” и подготовить рассказ.

1. What is your name?

2. How old are you?

3. When were you born?

4. What’s your address?

5. What do you do?

6. What do you do now?

7. Is your family large?

8. Have you got mother, father, sister, brother?

9. What are they?

10. How old are they?

11. Are you married?

12. How old is your wife (husband)?

13. What is she (he)?

14. Have you got any children?

15. How old are they?

16. What are they?

17. Have you got any relatives?

II вариант

1. Переведите предложения в соответствующем времени, лице и числе.

1) Where does Petrov work? 2) The students revise the rules in class. 3) What are they discussing now? 4) I don’t often get letters from my friends. 5) We are going to translate this text tomorrow evening.

II. Переведите предложения.

1) My working day lasted eight hours. 2) I lived in Moscow. 3) She opened the window after classes. 4) He translated a lot of foreign letters. 5) We finished work at six o’clock.

III. Переведите предложения с модальными глаголами.

l) The teacher should ask different questions. 2) I can read, but I can't speak

English. 3) Could you help me please? 4) You must do it now. 5) We have to stay

at home. 6) My sister need not write this letter: I shall phone them.

IV. Перевести предложения в Present Perfect Tense.

 1) We've already seen this new film. 2) They've never lived here. 3) She hasn't

translated the text yet. 4) What have you read this month?

V. Перевести предложения в Future  Indefinite Tense.

  1.   When will the lecture begin? 2) She'll do the work if you help her. 3) I shan't go to the country tomorrow. 4) The concert will be very interesting.

VI. Ответить письменно на вопросы по теме “About myself” и подготовить рассказ.

1. What is your name?

2. How old are you?

3. When were you born?

4. What’s your address?

5. What do you do?

6. What do you do now?

7. Is your family large?

8. Have you got mother, father, sister, brother?

9. What are they?

10. How old are they?

11. Are you married?

12. How old is your wife (husband)?

13. What is she (he)?

14. Have you got any children?

15. How old are they?

16. What are they?

17. Have you got any relatives?

                                                                           

Критерии оценки усвоения знаний и сформированности умений по учебной дисциплине

Контрольная работа

Оценка «5»-  правильно выполнены и оформлены все 7 заданий, рассказ о себе и своей семье не содержит ошибок.

Оценка «4»        -  правильно выполнены и оформлены 5 - 7 заданий; в рассказе о себе и своей семье допущены ошибки.

Оценка «3» - задания не выполнены в соответствии с требованиями, с ошибками, неправильно оформлены,  рассказ о себе содержит  7 предложений и меньше.

II-IVкурс

Специальности

специальности 35.02.12Садово-парковое и ландшафтное строительство,

35.02.01Лесное и лесопарковое хозяйство

23.02.04 Техническая эксплуатация подъёмно-транспортных, строительных, дорожных машин и оборудования

1. Общие положения

Контрольно-измерительные материалы (КИМ) предназначены для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся, освоивших программу учебной дисциплины «Английский язык».

КИМ включают материалы для промежуточной аттестации в форме дифференцированного зачёта на очном отделении и недифференцированного зачёта на заочном отделении.

2. Результаты освоения дисциплины, подлежащие проверке

В результате освоения дисциплины обучающийся должен уметь:

  • общаться (устно и письменно) на английском языке на профессиональные и повседневные темы;
  • переводить (со словарем) английские тексты профессиональной направленности;
  • самостоятельно совершенствовать устную и письменную речь, пополнять словарный запас;

В результате освоения дисциплины обучающийся должен знать:

  •   лексический (1200-1400 лексических единиц) и грамматический минимум, необходимый для чтения и перевода (со словарем) иностранных текстов профессиональной направленности.

3. Структура контрольного задания

3.1.Тексты типовых заданий для II курса очного отделения

Контрольная работа по английскому языку для 2 курса

Типы вопросительных предложений, времена активного и пассивного залога, модальные глаголы

1 вариант

Задание 1. Переведите предложения в будущем времени.

1.Когда начнётся лекция? 2. Я не поеду завтра за город. 3. Концерт будет очень интересным. 4. Она сегодня не придёт. 5. Она выполнит работу, если ты ей поможешь.

Задание 2. Напишите текст в прошедшем времени и переведите.

1) On Tuesday I get up at half past six. 2) I go to the bathroom and wash my hands and face and clean my teeth. 3) I have breakfast with my son. 4) After breakfast my son leaves home for school. 5) On Tuesday I don’t work in the morning. 6) I work in the afternoon. 7) In the evening I am at home. 8) My son watches TV, my husband reads newspapers and I do some works about the house.

Задание 3. Перепишите предложения, подчеркните Passive Voice и переведите предложения.

1) Have all these books been read? 2) She showed me the picture which had been painted by her husband. 3) The door has been left open. 4) The dictation was written without mistakes. 5) The room was cleaned and aired. 6) This article will be translated at the lesson on Monday.

Задание 4. Раскройте скобки, поставьте глагол в форме Present Perfect.

1.Who has (to write) this article? 2.He has just (to do) something for us. 3. We have just (to talk) about it. 4. He has (not to say) anything. 5. They have (to ask) me several questions.

Задание 5. Переведите предложения, используя модальные глаголы

can, may, have to, must, need.

1)В прошлом году я не умел кататься на коньках, а теперь умею. 2) Они могут путешествовать по морю. Это может быть дешевле, но занимает много времени. 3) Она должна быть дома сейчас. 4) Мне пришлось выполнить это задание.5) Им не нужно писать сочинение.

Контрольная работа по английскому языку для 2 курса

Типы вопросительных предложений, времена активного и пассивного залога, модальные глаголы

II  вариант

Задание 1. Раскройте скобки и переведите предложения в будущем времени.

1. You (to come) to my place next Sunday? 2. I (not to see) him tomorrow. 3. Where you (to go) next summer? 4. They (to stay) at home tomorrow. 5. If you (to translate) this article into Russian, I (to use) it in my report.6. When my friend (to come) to St. Petersburg, we (to go) to the Russian Museum.

Задание 2. Напишите текст в прошедшем времени и переведите.

1) On Monday we have five lessons. 2) I wake up at 7 o’clock. 3) The first lesson is Russian.

4) At this lesson we write a dictation and do some exercises. 5) Nick goes to the blackboard. 6) After the second lesson I go to the canteen. 7) I eat a sandwich and drink a cup of  tea.

Задание 3. Перепишите предложения, подчеркните Passive Voice и переведите предложения.

1)Whom were these letters written by? 2) The letter has just been typed. 3) The salad was eaten with appetite.4) The papers had been looked through and corrected by the next lesson. 5) The letter has just been sent. 6) When will this book be returned to the library?

 Задание 4. Перепишите и переведите предложения.

1)You have just heard tomorrow’s forecast. 2) She hasn’t spoken yet. 3) Have you go to plant tomatoes this year? 4) Jay has never traveled overseas. 5) The wind has changed in the morning.

Задание 5. Переведите предложения, используя модальные глаголы can, may, have to, must, need.

1) Я умею говорить по-английски. 2) Ты должен уехать завтра утром? 3.Мне придётся пойти в магазин завтра. 4) Можно мне задать вопрос? 5) Тебе не нужно переводить эту статью.

Тексты тестовых заданий

для II курса по темам «Российская федерация», «Времена активного и страдательного залога», «Соединённое королевство Великобритании».

1 вариант

1. Найдите слово-интернационализм:

a) factory;      b) library;    c) equivalent.

2. Закончите предложение разделительным вопросом.

He couldn’t go there, ________ ?

a) did he;    b) couldn’t he;   c) could he.

3. Выберите форму вспомогательного глагола для пассивной конструкции

The building ____ built by the American architect last year.

a) is;    b) was;    c) are.

4. Выберите  нужный вопрос к предложению

Great Britain is a highly developed industrial country.

a) Where is the Great Britain situated?

b) Is the Great Britain a highly developed industrial country?

c) What city is the capital of the Great Britain?

5. Выберите нужную пассивную конструкцию к предложению

America _______ in 1492.

a) was discovered;

b) discovered;

c) will be discovered.

6. Закончите пословицу.

The devil is not black ________.

a) in a day;   b) is power;   c) as it is painted.

7. Great Britain consists of ________ .

a) three parts;   b) five parts;   c) four parts.

8. The capital of USA is ________ .

a) New York;     b) Washington;     c) London

9. The famous Russian person in music is_____ .

a) Galina Ulanova;  

b) Isaac Levitan;

c) Modest Mussorgsky.

10. Выберите вопрос к выделенным словам.

There is a hospital behind my house.

a) What is there behind your house?

b) Is there a hospital behind your house?

c) Where is there a hospital?

II вариант

1.Закончите первую часть разделительного вопроса.

_______ playing football, don’t you?

a) Do you like;   b) You like;     c) You don’t like.

2. Выберите нужную форму вспомогательного глагола для пассивной конструкции

Everything _____ done at 5 p. m. tomorrow.

a) will be;     b) is;     c) have been.

3. Выберите нужный вопрос к предложению

The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland is situated on the British Isles in the northwest of Europe.

a) What is in the United Kingdom situated?

b) Where is the UK situated?

c) Where is the Europe situated?

4. Укажите ошибку в пассивной конструкции.

a) I was shown an interesting magazine.

b) We have been told about it already.

c) Ice cream be made from milk.

5. Закончите пословицу

Marriages are made ________ .

a) in heaven;   b) is quickly spent;  c) cannot be undone.

6. Where does the monarch of Great Britain live?

a) in Buckingham Palace;

b) in Westminster Abbey;

c) in the White House.

7. There are many politician of the past, for example

a) Alexander Popov;

b) Abraham Lincoln;

c) Isaac Newton.

8. Вставьте глагол to be в нужной форме.

There ______ a telegram on the table yesterday.

a) is;   b) were;   c) was.

9. Идите прямо, поверните налево и идите до магазина

a) go ahead, turn right and go as far as the shop;

b) go ahead, turn left and go past the shop;

c) go ahead, turn left and go as far as the shop.

10. Выберите вопрос к выделенному слову.

There were five old houses in our street.

a) How many old houses were there in our street?

b) Where were there five old houses?

c) What houses were there in our street?

Тестовые задания

Времена активного и пассивного залога, времена группы Perfect, местоимения, разделительный вопрос

1 вариант

1. Have you ever been to France? Yes, I _____ there last August.

a) had been           b)went     c) have been

2. I _______ breakfast when the phone rang.

a) have        b) am having          c) was having

3. This car is  ________ than that one.

a) fast       b) faster         c) modern

4. She doesn’t like ________ television.

a) looking       b) watching         c) see

5. Would you like a coke? _______.

a)Yes, I’d like.      b)Yes, I do      c) Yes, I like.

6. Я пришёл в 7.35 утра.

a) I came at twenty-five to eight a.m.  

 b) I come at twenty-five to eight p.m.    

c) I came at thirty-five past seven p.m.  

7. If she _____ Peter, he’ll stay.

a) ask       b) has asked        c) asks

8. ____________.

a) I very much like do up the washing.

b) I like very much doing up the washing.

c) I like doing the washing up very much.

9. Do you know anyone who has a helicopter? – No, I don’t know _____.

a) anyone       b) nobody     c) someone

10. She was ill, so she had to go ______ home.

a) to         b) at      c) -

11. He wont’ be late, ______he?

a) isn’t      b) will      c) won’t

12. He came ______.

a) home late last time    b) late home last time       c) last night late home.

13.The Jones family _____ breakfast before leaving for the airport.

a) have        b) has to     c) has had

14. They told ______what to do.

a) him     b) to him      c) he

15. Let me _________ it myself.

a) to do;      b) done;       c) do

16. I like Peter. Peter likes _____.

a) mine;      b) me;       c) I

17.Our students are given a lot of homework to do every day.

a) задают;      b) зададут;      c) задали.

18. look for?

a) находить    b) искать    c) смотреть

19._____  spend your weekend in the country?

a) Do you;        b) Have you;        c) Are you

20.  _____  he return home yesterday?

a) When are;        b) When did;      c) Why does

II вариант

1.Their parents _____ by car yesterday.

a) has come     b) came     c) comes

2. I _______ for him at 5. Why didn’t he ring up?

a) wait      b) am waiting     c) was waiting

3. The film was ____ interesting than last week’s.

a) rather     b) more      c) –

4. He doesn’t like ______.

a) cook a meal.    b) making a coffee.      c) make a coffee.

5. Would you like a coffee? _______.

a)Yes, I’d like.    b)Yes, I do    c) Yes, I like.

6. Он написал мне в 5.20 вечера.

a) He wrote to me at twenty past five p.m.

b) He wrote to me at twenty to five p.m.

c) He writes to me at twenty to five a.m.

7. I’ll tell you about it, when you ______.

a) ring me up.     b) will ring me up.    c) has rung me up.

8.___________.

a) I very like reading.

b) I like very reading.

c) I like reading very much.

9. The question is so difficult that ____ can answer it.

a) nobody       b) everybody       c) somebody

10. Their parents came ___car yesterday.

a) in       b) by     c) on

11. He didn’t read all day, ____ he?

a) isn’t        b) did     c) didn’t

12. They came _____.

a) in early the morning.

b) in the morning early.

c) early in the morning.

13. Have you ever ____ in that restaurant?

a) eaten     b) eat     c) ate

14. She speak English ____  the teacher after classes

a) to     b) in     c) –

15. Let me ________ TV tonight.

a) to see      b) watch     c) watched

16. My sister knows English well. I often do my homework with ____.

a) she    b) her     c) herself

17. The delegation was met at the station.

a) встретят      b) встречают    c) встретили

18.spend?

a) тратить       b) покупать     c) находить

19. My sister is a student.

a) Who is a student?

b) Whose sister is a student?

c) What does my sister do?

20. _____  take the bus to go to her office?

a) Does Julie;    

b) Has Julie;    

c) Are Julie

3.2. Критерии оценки усвоения знаний и сформированности умений по учебной дисциплине

Контрольная работа

«5»         -  правильно выполнены и грамотно оформлены все задания;

«4»        -  выполнены с ошибками 4-5 заданий;

«3»        -  выполнены с ошибками 3-4заданий;

«2»        -  выполнено менее двух заданий.

Тест оценивается последующим критериям:

10-9 «5»(100-86%), 8-7 «4» (85-76%), 6-5 «3»(75-61%), меньше 5 «2» (60% и меньше)

17-20 «5»(100-86%), 15-16 «4»(85-76%), 12-14 «3»(75-61%), меньше 11 «2»(60% и меньше)

3.3. Время на подготовку и выполнение

Контрольная работа – 90 минут

Выполнение тестовых заданий – 20 минут

3.4. Перечень материалов, оборудования и информационных источников

Словари, конспект лекций

Критерии получения зачёта за 1 и 2 семестр:

1.Посещение занятий.

2.Выполнение домашних заданий, работа на уроке.

3. Устные темы (8-10 предложений) о путешествии, Российской федерации, Великобритании, сочинение о своей малой родине.

4.Оценка за месяц.

5. Ведение конспекта.

Тексты типовых заданий для заочного отделения

Контрольная работа

1 вариант

Задание 1.Ответьте на вопросы в форме рассказа о средствах массовой информации.

1.What kinds of mass media do you know?

2. Why is TV one of the most important mass media?

3. How many TVsets do you have at home?

4. What are your favourite programmes? Why?

5. What is your favourite radio station? Why?

6.What can you say about newspapers?

7.Do you like to watch ads?

8.Do you use Internet? For what?

9.What kinds of mass media do you prefer?

Задание 2.Напишите сочинение о своём хобби (9-10 предложений).

Задание 3. Поставьте глаголы в форме Past Simple переведите текст о науке и изобретениях.

Who really invented the telephone and radio?

1.Many schoolchildren learnt that the Scotsman Alexander Graham Bell (1) _____(invent) the telephone in 1876. But the real inventor (2)_____(be) Antonio Meucci, a poor Italian American. He (3)_____(share) a workshop with Bell in the 1860s, and (4) _____make a “talking telegraph” for his wife who was ill in bed, so that she (5)____(can) call him when she (6) _____(want) something. But Meucci never (7)_____(take) his idea to the US Patent Office, because he was too poor to pay 250 dollars that he (8)_____(need). So on February 14th 1876 Alexander Graham Bell (9)_____(take) the invention to the Patent Office instead. Just two hours later another inventor, Elisha Gray (10)______(arrive) with the same idea – too late!

2 вариант

Задание 1. Ответьте на вопросы в форме рассказа о средствах массовой информации в вашей жизни.

1.What kinds of mass media do you know?

2. Why is TV one of the most important mass media?

3. How many TVsets do you have at home?

4. What are your favourite programmes? Why?

5. What is your favourite radio station? Why?

6.What can you say about newspapers?

7.Do you like to watch ads?

8.Do you use Internet? For what?

9.What kinds of mass media do you prefer?

Задание 2.Напишите сочинение о своём хобби (9-10 предложений).

Задание 3. Поставьте глаголы в форме Past Simple переведите текст о науке и изобретениях.

Who really invented the telephone and radio?

At the time, nobody(11)______(believe) that the telephone was an important invention. Bell’s father-in-law, also a scientist, (12)_______(describe) the invention as “a beautiful toy”. And it was 2002 before the US Congress(13)_____(decide) that Meucci was the true inventor of the telephone! But everyone knows that the Italian Marconi(14)______(invent) the radio, right? Wrong. Actually, Guglielmo Marconi(15)_____(steal) his idea from Nicola Tesla, a Croatian scientist. Tesla(16)____(write) an article in 1893 and in it he (17)______(describe) his important new invention – the radio. But just 2 years later, Marconni(18)____(take) the idea to the US Patent Office and soon(19)____(begin) to sell it. In 1909 he even (20)_____(win) a Nobel Prize for his invention. In 1943 Nicola Tesla(21)_____(die) in New York, a poor man. That year, the US Congress(22)____(decide) that Nicola Tesla was “the true father of the radio.

Контрольная работа

Оценка «5»-  правильно выполнены и оформлены все 3 задания, рассказ и сочинение не содержит ошибок.

Оценка «4»        -  выполненные задания содержат незначительное количество ошибок.

Оценка «3» - задания не выполнены в соответствии с требованиями, с ошибками, неправильно оформлены,  рассказ и сочинение  содержит  менее 6 предложений.

III курс,

Специальности 35.02.12 Садово-парковое и ландшафтное строительство,

35.02.01Лесное и лесопарковое хозяйство

23.02.04 Техническая эксплуатация подъёмно-транспортных, строительных, дорожных машин и оборудования

4.1. Тексты типовых заданий для III курса очного отделения

Контрольная работа

Неличные формы глаголов, причастие 1, 2; конструкция «Сложное дополнение»

1 вариант

1.Переведите на русский язык с причастием I и II.

1.The man playing the piano is Kate's uncle.2. Entering the room, she turned on the light. 3. A letter sent from St.Petersburg today will be in Moscow tomorrow. 4. The word said by the student was not corrected. 5. The coat bought last year is too small for me now. 6. Looking through the newspaper, she noticed a photograph of her boss.

2.Переведите предложения на герундий.

1.Jane Eyre was fond of reading. 2. Have you finished translating this article yet? 3.He continued smoking and looking out of the window. 4. Taking a cold shower in the morning is very useful. 5.Let’s go boating.

6. She has always  dreamt of living in a small house by the sea.

3.Закончите предложение, употребляя сложное дополнение по образцу с переводом:

“Bring me a book”, said my brother to me. «Принеси мне книгу», - сказал мне брат.

My brother wanted me to bring him a book. Мой брат хотел, чтобы я принёс ему книгу.

1.The man said: “My son will study mathematics.” – The man wanted … 2.”Wait for me after school”, said Ann to me. – Ann wanted … 3. ”Fix the shelf in the kitchen,” my father said to me.  – My father wanted …

 Вставьте частицу to перед инфинитивом, где необходимо и переведите предложения.

4. That funny scene made me … laugh. 4. I expect her … send me a letter. 5. We know him  … be a great scientist. 6. Let me … help you with your homework.

2 вариант

1.Переведите на русский язык, обращая внимание на причастие I и II.

1.Working at the desk, he listened to a new CD. 2. The little plump woman standing at the window is my grandmother. 3.The books written by Dickens give us a realistic picture of the 19th century England. 4. This is a church built many years ago. 5.Nobody saw the things kept in that box. 6. The speaking doll interested the child very much.

2.Переведите предложения, обращая внимание на герундий.

1.She disliked living in her old house. 2. Have you finished washing the  dishes yet? 3. She likes sitting in the sun.4. He began writing plays at the early age. 5. I’d like you to stop interrupting me.  6. When we entered the classroom, we saw many students writing at the desks.

3. Закончите предложение, употребляя сложное дополнение по образцу с переводом:

“Bring me a book”, said my brother to me. «Принеси мне книгу», - сказал мне брат.

My brother wanted me to bring him a book. Мой брат хотел, чтобы я принёс ему книгу.

1.”It will be very good if you study English”, said my mother to me. – My mother wanted … 2. “Come to my birthday party”, said Kate to her classmates. - Kate wanted … 3. Don’t eat ice cream before dinner,” said our mother to us. – Our mother did not want …

Вставьте частицу to перед инфинитивом, где необходимо и переведите предложения.

4. I’ve never heard her  … sing.  5. What makes you … think you are right?  6. I find you … speak French very well.

4.2. Тексты тестовых заданий

Выполнить тест 1. Тема Хобби

Задание 1.Выбрать необходимые слова и заполнить пропуски

1.People do this kind of activity …….. their leisure time.

A on          B  during        C of        D among

2.Four general categories of hobbies may ….. each other.

A take part           B enjoy        C include           D  overlap

3.Each art form has many ….. for a hobby.

A possibilities      B hobbyists          C items      D games

4.Hobbists can collect …. . any thing.

A always        B especially          C almost         D increasingly

5.Learning …. . languages is his hobby.

A Spanish          B English       C foreign      D Russian

6. ….  to me, I am fond of collecting rare books.

A if        B when       C while       D as

7. I ….  this hobby with my friends.

A collect        B attend        C share        D concentrate

8. Hobbies are … into different groups.

A divided        B concentrated        C collected        D attracted

9. Some book collections are vast with thousands of ….. .

A collectors    B volumes    C hobbyists     D people

10.Some collections ….. of several items.

A consist        B include       C focus            D concentrate

Задание 2. Выберите правильную грамматическую форму и заполните пропуски.

1.My friend ….  a hobby long ago.

A chose                            B have chosen

C has chosen                  D had chosen

2.A  sports club usually …… different kinds of activity.

A has offered                   B offers

C were offered                D offer

3. Different kinds of hobbies …. Into four categories.

A was divided               C are divided

C have divided             D divide

4.We … that opera recently.

A attended                         B had attended

C have attended               D attend

5. She … a sweater all evening yesterday

A knit                                   B knits

C was knitting                    D is knitting

6. I … the foreign languages now.

A am learning                    B was learning

C learnt                               D are learning

7. Handicrafts … a lot of hobbyists.

A attract                             B was attracted

C are attracted                 D attracted

8. Nowadays many hobbyists … in sport competitions.

A takes part                        B are taking part

C took part                         D were taking part

9. My brother …. a model aeroplane on Sunday.    

A has made                        B had made

C  made                              D makes

10.As a rule, subject collections … on a particular subject.

A concentrates                  B concentrating

C concentrate                   D have concentrate

Задание 3. Текст содержит ошибки: 3  грамматические, 4 орфографические. Исправьте ошибки  и перепишите текст.

I have recently choose a hobby. Hobbies differs like tastes. I like to go in for sports. Now I am attending one of the sports clubs. We go there together with my friend twice a weak. Not long ago we take part in the compition among different colleges.

Тест 2 по теме «Официальное и неофициальное образование»

Задание 1.Выбрать необходимые слова и заполнить пропуски

1. While discussing educational systems of different countries we use …

A skills         B a scheme        C the ways       D types

2.It is not difficult to use good … while eating.

A manners      B children        C schemes           D speed

3. They  want to take …. their education.

A wish            B for               C without           D up

4. To transmit a common cultural heritage is … of general education.

A made         B received          C the aim      D the design

5.The children are taught skills they will use …. their life.

A above      B throughout          C though          D thought

6. In most countries almost all young people … their general education in secondary schools.

A take up          B offer       C include        D specialize

7. The system of education in Britain is divided into three stages: … secondary, and further education.

A vocational    B general     C primary    D special

8. British universities are … corporation, but they are mainly supported by public funds.

A independent               B different

C various                       D unique

9.Each state in the USA is in … of organizing and regulating its own system of education.

A responsible         B nation       C charge       D system

10.High school, … and senior, provide secondary education in the USA.

A primary     B elementary     C junior      D vocational

Задание 2. Текст содержит ошибки: 5  грамматических, 2 орфографических. Исправьте ошибки  и перепишите текст.

In most western nations, advanced general education is often called liberal education which aim is broad mentall development, and teach learners to study a problem from different sides. The branches of learning that help in these development are called liberal arts. This branches includes the humanities, mathematics, and the biological, physical, and social science.

Задание 3.Ответьте на вопросы о системе образования в США и Англии.

1.What stages is formal education in the USA divided into?

A general and special education

B elementary, special, adult education

C elementary, secondary, higher education

2.What stages is formal education in the UK divided into?

A primary, secondary and further education

B Secondary and vocational education

C state and private school

3.At what age do pupils take GCSE examination in the UK?

A between the ages of 5 and 16

B At the age of 15 or16

C at the age of 11

4.At what age do pupils take GCE examination in the UK?

A beyond the age of 16

B between the ages of 14 and 15

C beyond the age of 10

5.What kind of schools provide secondary education in the USA?

A higher schools

B junior and senior schools

C different kinds of colleges

Тест 3 по теме «Наука и технологии»

Задание 1.Выбрать необходимые слова и заполнить пропуски

1.The scientists solve a … of complicated mathematical problems.

A origin         B variety        C universe      D cell

2.The researchers always try to … the facts.

A refer      B measure      C satisfy                     D unify

3. Different kinds of sciences … each other.

A search    B overlap     C attempt     D appear

4. … make our life and work easier.

A principles        B laws       C tools      D facts

5. People had to get food, clothes, and … .

A shelter    B machines    C cars    D technologies

6. Science is … much to modern technology.

A doing   B making     C contributing   D explaining

7. Digital computers … with numbers.

A deal    B refer    C solve     D measure

8.Analog computers work with a physical … .

A weight   B size     C quantity    D temperature

9. Computers help … for clues to the origin of the universe.

A search     B solve    C research        D investigate

10. Many tasks performed by people are now done … computers.

A among   B between      C of     D by

Задание 2. Текст содержит ошибки: 5  грамматических, 2 орфографических. Исправьте ошибки  и перепишите текст.

Computers has changed the way people work. Many tasks performing by a large number of people is done now by computers. They provide scitists with an understanding of nature. A computer produce new information so quikly that they are change people’s views of the world.

Задание 3.Ответьте на вопросы  о науке и технологиях.

1.When does a theory become a part of scientific knowledge?

A after experiments

B after tests

C after it has been tested experimentally and proved to be true

2. What do scientific theories consist of?

A different technologies

B observations and facts

C general principles and laws

3. Why have many new fields of science appeared?

A because scientific knowledge has grown and become more complicated

B because sciences influence our lives

C because it proved to be true

4. When did industrial technology begin?

A with the development of the radio

B with the development of the computer

C with the development of the steam engine

5. Where are IBMC’s headquarters?

A in Washington

B in Las Vegas

C in New York

Тест 4 по теме «Средства массовой информации»

Задание 1.Выбрать необходимые слова и заполнить пропуски.

1.Millions of … watch sports events on TV.

A listeners   B viewers     C readers    D teachers

2.New and current … programmes make up an important section of programming.

A kinds      B shows      C sports     D affairs

3.Viewers  pay … for this service.

A a fee    B a profit    C media   D a stream

4. TV station can … advertising time.

A run       B sell         C buy       D subscribe

5.TV has some advantages and … .

A tabloids       B drawbacks        C posters       D means

6…. Ads can appear in the mailboxes.

A tabloid    B  editorial       C subscribe     D poster

7.She didn’t watch this film … .

A either     B media     C too     D also

8.There is a weather … every half an hour on this radio station.

A receiver     B forecast     C average       D consumer

9. The TV signals are … from the satellite.

A reached      B run    C delivered        D subscribed

10. The portability means the … to be carried around easily.

A ability      B radio     C media      D average

Задание 2. Текст содержит ошибки: 3  грамматических, 3 орфографических. Исправьте ошибки  и перепишите текст.

  Newspapers has certain advantadges over mass media – television and radio. Newspapers can cover more news and in much greatest detail then television and radio news bulletins can. Newspapers provides an excellent means of keeping well informed on current events.

Задание 3.Ответьте на вопросы о СМИ.

1.What is a tabloid?

A a newspaper without editorials

B a small newspaper

C a newspaper about sports events

2. What is a quiz show?

A a set of entertainment programmes

B a show in which different questions are asked

C a variety show

3.For what kind of television should viewers pay money?

A for commercial TV stations

B for cable TV

C for public TV stations

4.How do the commercial TV stations make profits?

A they sell advertising time

B they pay a fee

C they subscribe to cable television

5.Where can a poster ad appear?

A on TV

B in the mailbox

C on the satellite

Тест 5 по теме «Искусство и культура»

Задание 1.Выбрать необходимые слова и заполнить пропуски.

1.In a broad sense, theatre includes the script, the performing company, …, the audience.

A drama         B melodrama       C comedy       D the stage

2.Drama comprises serious drama, melodrama, … comedy.

A tragedy   B performance     C playwright     D performers

3. For all the performances, a playwright, performers, a director, a scene designer, …are needed.

A dancers      B a costumier     C a choreographer      D a writer

4. There are different kinds of theatres, such as drama theatres, puppet theatres, … theatres.

A ballet   B musical   C central    D dancing

5.Some theatres have a … company.

A regular     B successful      C enjoyable      D repertory

6.Many … people used music in religious ceremonies.

A Chinese   B ancient     C Indian       D Russian

7.Classical music … symphonies, operas, and ballets.

A refers    B takes    C plays     D includes

8.Opera combines … and orchestral music with drama.

A dancing   B scenery    C singing   D lighting

9.TV dramas use music to … mood.

A set    B help    C need    D play

10. Singing in a can be very enjoyable.

A opera    B choir   C ballet    D stage

Задание 2. Текст содержит ошибки: 5  грамматических, 4 орфографических. Исправьте ошибки  и перепишите текст.

Like drama and dance, music are a performing art. It differ from such arts as paintin and poetry, in which artists creates works and then displays or publishes them. Musikal composers need musishians to interpret and perform their works, just as playwrights need actors to perform their plays.

Задание 3.Ответьте на вопросы  о театре и музыке.

1.What is a scenery in the theatre?

A a scene designer

B painted backgrounds

C exciting experience

2.What should a choreographer do in the theatre?

A should create dances

B should make the scenery

C should integrate all aspects of production

3.What does a playwright do?

A creates the scenery

B writes songs

C writes plays

4. What does a director of a theatre do?

A integrates all aspects of production

B makes sound effects

C makes costumes

5. What is a script?

A painted backgrounds

B an article about the performance

C a written form of a play

Тест 6 по теме «Защита окружающей среды»

Задание 1.Выбрать необходимые слова и заполнить пропуски.

1.People … their surroundings.

A pollute    B face      C kill           D operate

2.Environmental pollution … the ozone layer.

A poison    B destruct     C cause       D produce

3. Fertilizers are necessary for growing … .

A fish     B rubbish     C crops     D land

4.Factories … gases and smoke.

A dirty    B harm    C provide    D discharge

5. We should … radioactive wastes safely.

A increase    B study    C eliminate     D ban

6. Many … users turn to crime.

A computer   B drug    C addiction     D habit

7. There is a lot of advertising against drugs …

A addiction    B users   C dependence     D mind

8. Environmental pollution causes … processes.

A survival   B disastrous   C gradual    D invisible

9. Air, water, and soil are necessary to the … of all living things.

A pollution     B people     C humanity      D survival

10. They scatter rubbish and … everywhere.

A pesticides    B litter    C fertilizer   D weapons

Задание 2. Выберите форму глагола и заполните пропуски.

1.We hoped that they … this problem.

A will solve     B solve       C is solving           D would solve

2.They say that the ozone layer … gradually.

A is destructing    B was destructing      C destruct     D destructed

3.They were sure that those pesticides … the soil.

A were ruined    B ruined      C ruin     D are ruining

4.They were afraid that those fertilizers … the soil.

A would damage     B damage    C are damaging    C damages

5. The scientists told them that the reproductive cells ….

A has been destructed   B will destruct    C would destruct   D are destructed

6. He remembered that pollution of soil …the amount of available lands.

A reduces   B had reduced    C reduce   D will reduce

7. They knew that environmental pollution … disastrous processes.

A caused     B causing        C cause      D will cause

8. They were sorry that he … unemployed.

A was     B is    C were     D will be

9. She said that her brother … a drugs addictor.

A were     B is      C will be     D was

10. They say that environmental pollution … global warming.

A cause    B causes      C would cause    D have caused

Задание 3. Текст содержит ошибки: 2  грамматических, 3 орфографических. Исправьте ошибки  и перепишите текст.

  Summer is bright. Summer is as nice as spring. But when summer come, the weather become warmer and sometimes it is very hot. The sun shines brightly in the ski. The days are longer then in spring. In summer students have holidays.

Задание 4.Ответьте на вопросы  об окружающей среде.

1.What does the term “environmental pollution” mean?

A polluted air

B all the ways of polluting surrounding

C rubbish and litter

2.Why is environmental pollution a serious problem?

A because it can cause disastrous processes

B because people dirty the air with gases and smoke

C because motor vehicles fill the air with the noise

3.Why is environmental pollution a complicated problem?

A because people ruin naturally beautiful world

B because much pollution is caused by things that benefit people

C because exhaust from cars causes a large percentage of all air pollution

4. How can we reduce environmental pollution?

A Governments should enforce laws which ban the pollution of the environment

B we should work hard

C we should stop using many things that benefit us

4.3. Критерии оценки усвоения знаний и сформированности умений по учебной дисциплине

Контрольная работа

«5»         -  правильно выполнены и грамотно оформлены 3 задания;

«4»        -  правильно выполнены и грамотно оформлены 2 задания;

«3»        -  правильно выполнены и грамотно оформлены 1,5 задания;

«2»        - выполнено 1 задание.

Тест оценивается последующим критериям:

17-20 «5»(100-86%), 15-16 «4»(85-76%), 12-14 «3»(75-61%), меньше 11 «2»(60% и меньше)

4.4. Время на подготовку и выполнение

Контрольная работа – 90 минут

Выполнение тестовых заданий – 20 минут

Тексты типовых заданий для заочного отделения

Контрольная работа

        Контрольная работа по английскому языку для 3 курса

Задание 1.Прочитать текст Сосна обыкновенная. Составить описание по плану: size, age, soil, climate, habitat.

NORWAY SPRUCE /Picea Excelsa/

North Europe

Introduced to Britain in 16 th century

Especially suitable for windscreen, Woodland.

Norway Spruce is also known as Common Spruce. Spruces are used chiefly for their timber in this country. It grows fast at certain stages, although it grows slowly at first and again at maturity. Between the ages of 6 and 40 years, spruce may increase in height at the rate of 2 feet annually. The growth is stiff and tall, though the Sitka spruce (Picea sitchensis) is rather wider than the Norway spruce. Both reach 120 feet in Britain, but greater height in their native lands.

Soil: Norway spruce likes moist deep alluvial loam or peat, if this is rich in mineral salts. Spruces dislike warm, dry or calcareous soils.

Climate: moist conditions both of atmosphere and at the root are required. Spruces are not very wind firm and grow best in association with other trees. They endure shade well and hardy unless exposed to the full blast of the wind. The Norway spruce dislikes coastal conditions.

        Habitat: the Norway or common spruce is a tree of mountains all over Europe; usually in association with silver fire and other trees of highland zones. Sitka spruce is a coastal tree, occuring only within 50 miles at the Pacific coast from Alaska to Northern California. It grows in association with alder, poplars, willow, and some of other conifers which enjoy moist coastal conditions.

        Vocabulary:

introduce, v. – зд. ввозить

require, v. – требовать

suitable, а. – пригодный

firm, a. – стойкий

Norway spruce = Common Spruce – норвежская сосна, обыкновенная

endure, v. – выносить

stage, n. – зд. Период

shade, n. – тень

maturity, n. – полное развитие

hardy, а. – стойкий

foot, n. (Pl. feet) – фут

expose, v. – выставлять

annually, adv. – ежегодно

blast, n. – порыв ветра

stiff, a. – плотный

habitat, n. – естественная среда

tall, а. – высокий

conifer, n. – хвойная порода

wide, а. – развесистый

соаstаl, а. – прибрежный

са1сагеоus, а. – известковый

highland, n. – горная страна

peat, n. – торф

alder, n. – ольха

alluvial, а. – аллювиальный

poplar, n. – тополь

loam, n. – суглинок

willow, n. – ива

Задание 2. Прочитать, переписать и перевести текст Защита и сохранение природы.

PROTECTION AND PRESERVATION OF NATURE

Protection and preservation of nature is one of the most important problems of today all over the world. All highly developed industrial countries and Russia too with their different branches of industry and transport of all kinds pollute the soil, water and air of the Earth with .their unhealthy waste products every day. All of them utilize much ore, fuel, timber and other raw materials. If this process goes on, there will be neither clean water, nor clean air, nor trees, nor other plants, nor wildlife, nor raw materials for the people who will live on our planet in future.

For our country this problem is rather new: before the Revolution Russia was a country of agriculture, thick forests, clean rivers and few branches of industry. Scientists of Russia are intensively working at the problem of preserving nature. The first step in this direction will be the realization of scientific and technological programme for our river protection. Water purifiers and circulating water systems already clean much waste water and will clean all industrial waste waters in the near future. Gas and dust cleaning plants will function everywhere. But all this will not fully solve the problem. Russian scientists see the long term solution to the problem in the utilization of wasteless technology for industrial complexes: several factories will work together: one factory will use the wastes of the other as raw material. Such technology will help fully utilize industrial wastes, and will preserve the air and water reserves.

Vocabulary:

preservation, n. – сохранение

neither ... nor, cj. – ни … ни

developed, P. II – развитый

сlean, а. – чистый

branch, n. – отрасль

plant, n. – растение

pollute, v. – загрязнять

wildlife, n. – природа

Earth, n. – земля

rather, adv. – довольно

unhealthy, а. – нездоровый

go on, v. – продолжаться

waste, n. – отходы

few, a. – немного, мало

utilize, v. – использовать

direction, n. – направление

ore, n. – железо

purifier, n. – очиститель

fuel, n. – топливо

dust, n. – пыль

timber, n. – строевой лес

solve, v. – решать

Выполнить задания: 1.Подчеркнуть в тексте признаки будущего времени. 2. Найти и выписать с переводом синонимы к словам: protection, nature, forest, industrial complex, planet, our country.

3. Составить из слов предложения: 1)can, highly, be, Radiation, dangerous. 2) must, Factories, activity, pollution, certain, reduce. 3) pesticides, People, with, damage, many, the soil, too. 4) should, Government, laws, enforce.

Задание 3. Перевести диалоги на английский язык

Диалог 1 «Знакомство»

-Здравствуйте, мистер Смит.

-Здравствуйте.

-Рад познакомиться с Вами, мистер Смит.

-Я тоже.

-Не ли хотите что-нибудь выпить?

-Да. Если можно чашку кофе.

- Кстати, мистер Смит, кто Вы по профессии?

-Я – менеджер.

-Давайте перейдём к делу.

Диалог  2 «Бронирование гостиницы».

-Здравствуйте. Отель «Москва». Могу я чем-нибудь помочь?

 -Да. Я хотел бы забронировать одноместный номер на 5 дней с 11 по 15 декабря включительно.

- Минутку. Да. Одноместный номер на 5 дней?

- Да.

- Как Вас зовут?

-Ольга Иванова.

-Произнесите по буквам, пожалуйста?

-Да, конечно И-В-А-Н-О-В-А.

-Спасибо. Ваш номер телефона?

-8 905 746 55 01

-Спасибо. До свидания.

                                                           

Критерии оценки усвоения знаний и сформированности умений по учебной дисциплине

Контрольная работа

Оценка «5»-  правильно выполнены и оформлены все 3 задания, диалог не содержит ошибок.

Оценка «4»        -  выполненные задания содержат незначительное количество ошибок.

Оценка «3» - задания не выполнены в соответствии с требованиями, с ошибками, неправильно оформлены,  диалог воспроизводится в форме чтения.

IV курс,

Специальности 35.02.12 Садово-парковое и ландшафтное строительство,

35.02.01Лесное и лесопарковое хозяйство

Тексты типовых заданий для IV курса очного отделения

Контрольная работа

1 вариант

Задание 1. Найдите слова близкие по значению и звучанию русским словам и переведите их.

Poplar, structure, information, father, longlived, system, spring, economic, zone, balance, drainage, root, crown, group.

Задание 2. Письменно перевести текст Клён сахарный.

Sugar maple

  Sugar maple commonly attains a height of 60 to 80 ft. and a diameter of 2 ft. (max.134 by 5 ft.), and under forest conditions develops a clear, straight, full bole. In the open the trunk often branches near the ground and a large dense, rounded or avoid crown is produced; the root system is shallow and wide-spreading.

  Best growth is made on moist rich well drained soils, but the species will persist on more sterile sites. In the virgin forests the common associates are beech and yellow birch, red spruce, white pine and occasional black cherry; father south sugar maple is found in mixture with the central hardwoods including basswood, ash, yellow poplar, oaks.

  Although a small amount of seed may be produced each year, it is often difficult to obtain locally, except during seed years which occur irregularly (two-to four –year intervals). Then the trees put forth myriads of yellow, clustered flowers suspended gracefully on long slender pedicles from the opening buds, at even a considerable distance, the trees appear enveloped in a yellow haze, so densely are the flowers borne. By autumn the ground is red with the winged fruits and the following spring thousands of seedlings unfold their cotyledons as they emerge from their winter covering of leaves. They prosper even under a heavy forest cover and are extremely tolerant throughout life. This species is relatively longlived and may attain an age of 200 to 300 years.

  Sugar maple is much used ornamentally and as probably superior to the soft maples which are shorter lived; however, it is susceptible to injury by gas and smoke. Although sugar maple is of primary importance in the production of timber, it is also of considerable value locally for maple sugar and syrup, produced by boiling the spring sap.

Задание 3. Ответить на вопросы к тексту.

 1) Where does sugar maple grow?

2) What height does sugar maple attain?

3) What soils are the best for sugar maple?

4) What can you say about the crown, the bole and the root system of sugar maple?

5) How is sugar maple used?

2 вариант

Задание 1. Найдите слова близкие по значению и звучанию русским словам и переведите их.

Timber, tree, black, limit, commercial, type, species, aspect, special, ornament, forest, fire, reproduction, spruce, temperature, conifers, season, soil.

Задание 2. Письменно перевести текст Бук.

Beech

  Beech is one of the most distinctive and common trees of the eastern hardwood forest, and its smooth blue gray trunk is easily recognized, even in some distance. The tree averages 70 to 80 ft. in height and 2 to 3 ft. in diameter (max. 120 by 4 ft.). In the open it is featured by a short stocky bole with a wide spreading crown, while forest conditions a clear, massive trunk and smaller crown are developed. The root system is shallow and has a tendency to produce sprouts. Such root suckering is very characteristic of beech and old trees are often surrounded by thickets of young growth, mostly of this origin rather than from seed.

  Beech is found on a wide variety of soils from the sandy loams of the northeast to the alluvial bottoms of the Ohio and central Mississippi Valleys. Moisture seems to be the controlling factor, and trees are not usually found on soils were the surface layers dry cut quickly. This species is one of the most tolerant hardwoods of the northeastern, where is mixture with yellow birch and sugar maple is comprises the northern hardwood forest. Farther south their associates include basswood, yellow poplar, black cherry and the bottom-land oaks. Best development is reached in the lower Ohio Valley and on the lower slopes of the southern Appalachians.

   Large crops of seed are produced only at irregular intervals, the germination is usually high (max.95 per cent). Beech may attain an age 300 to 400 years, but old trees are usually affected by butt rot.

Задание 3. Ответить на вопросы к тексту.

1) What is the most distinctive and common trees of the eastern hardwood forest?

2) What can you say about the root and the bole system of beech?

3) What soils are the best for beech growing?

4) When does beech attain maturity?

5) What species are mentioned in the text?

Специальность 23.02.04 Техническая эксплуатация подъёмно-транспортных, строительных, дорожных машин и оборудования

1 вариант

Задание 1. Письменно перевести текст

Environmentally Friendly Cars

Many of the world’s cities lie under a permanent blanket of smog. People are concerned about global warming, and fuel prices just keep going up and up. In recent years car manufacturers have been put under pressure to invent a vehicle that is both cheaper to run and better for the environment.

One of the first ideas which car manufacturers tried, was to replace engines which run on fossil fuels with electric motors. Unfortunately, these vehicles had several drawbacks and they didn’t sell very well. The problems were that the batteries of these electric cars ran out very quickly and took a long time to recharge.

Car manufacturers have improved the concept so that environmentally friendly cars can now be efficient and economical as well. The hybrid car, which has both an electric motor and a traditional petrol engine, comes in. The electric motor never needs to be recharged and it is much better for the planet than a traditional car.

In a hybrid car, the engine is controlled by a computer which determines whether the car runs on petrol, electricity, or both. When the car needs maximum power, for example, if it is accelerating or climbing a steep hill, it uses all of its resources, whereas at steady speeds it runs only on petrol. When slowing down or braking, the electric motor recharges its batteries.

Hybrid cars are made using materials such as aluminium and carbon fibre, which makes them extremely light. Hybrid cars are better for the environment because they use far less petrol than normal cars, so they produce less pollution.

Of course, hybrid cars aren’t perfect; they still run on fossil fuel an so pollute the environment to some extent. However, they may be the first step along the road to cleaner, ‘greener’ cars. Car manufacturers are already working on vehicles which run on hydrogen. The only emission from these cars is harmless water vapour. These are still some way in the future, though, as designers need to think of cheap and safe ways of producing, transporting and storing hydrogen, but at last, it looks like we might be heading in the right direction.

Задание 2. Выбрать предложение одним из предложенных вариантов

1.Car manufactures are trying to invent a new vehicle because

a)today’s cars produce too much poisonous gas;

b)today’s cars produce too much power;

c)today’s cars moves too fast.

2.Vehicles which ran on electric motors

a)moved too slowly

b)were not very popular;

c)had to have their engines replaced.

3.The electric motor in hybrid cars

a)doesn’t need to recharge its batteries;

b)had its own petrol engine;

c)takes a long time to be recharged.

4.The computer in a hybrid car

a)helps the car to go up hills;

b)keeps the car running at a steady speed;

c)decided how the car should be powered in any given time.

5.Hybrid cars are better for the powered in any given time.

a)they use different fuels;

b)the electric motor is smaller than a normal engine;

c)they produce less harmful gases

2 вариант

Задание 1.Письменно перевести текст

Traffic

Traffic on roads may consist of pedestrians, ridden or herded animals, vehicles, streetcars, buses and other conveyances, either singly or together, while using the public way for purposes of travel. Traffic laws are the laws which govern traffic and regulate vehicles, while rules of the road are both the laws and the informal rules that may have developed over time to facilitate the orderly and timely flow of traffic.

Organized traffic generally has well-established priorities, lanes, right-of-way, and traffic control at intersections.

Traffic is formally organized in many jurisdictions, with marked lanes, junctions, intersections, interchanges, traffic signals, or signs. Traffic is often classified by type: heavy motor vehicle (e.g., car, truck); other vehicle (e.g., moped, bicycle); and pedestrian. Different classes may share speed limits and easement, or may be segregated. Some jurisdictions may have very detailed and complex rules of the road while others rely more on drivers' common sense and willingness to cooperate.

Organization typically produces a better combination of travel safety and efficiency. Events which disrupt the flow and may cause traffic to degenerate into a disorganized mess include: road construction, collisions and debris in the roadway. On particularly busy freeways, a minor disruption may persist in a phenomenon known as traffic waves. A complete breakdown of organization may result in traffic congestion and gridlock. Simulations of organized traffic frequently involve queuing theory, stochastic processes and equations of mathematical physics applied to traffic flow.

3 вариант

Письменно перевести текст

Rules of the road

Rules of the road and driving etiquette are the general practices and procedures that road users are required to follow. These rules usually apply to all road users, though they are of special importance to motorists and cyclists. These rules govern interactions between vehicles and with pedestrians. The basic traffic rules are defined by an international treaty under the authority of the United Nations, the 1968 Vienna Convention on Road Traffic. Not all countries are signatory to the convention and, even among signatories, local variations in practice may be found. There are also unwritten local rules of the road, which are generally understood by local drivers.

As a general rule, drivers are expected to avoid a collision with another vehicle and pedestrians, regardless of whether or not the applicable rules of the road allow them to be where they happen to be.

In addition to the rules applicable by default, traffic signs and traffic lights must be obeyed, and instructions may be given by a police officer, either routinely (on a busy crossing instead of traffic lights) or as road traffic control around a construction zone, accident, or other road disruption.

These rules should be distinguished from the mechanical procedures required to operate one's vehicle.

Тестовые задания по английскому языку по теме «Деловое общение»

1.Whose card is this?

  а) Чья это карта?

  b) Чьи это визитки?

  c) Что это за карта?

2. Let's get down to business.

  a) Давайте перейдём к делу.

  b) Давайте назначим деловую встречу.

  c) Разрешите показать наш бизнес

.

3.У меня прекрасные отзывы с предыдущей работы.

  a) I have excellent references from your last job.

  b) I have good bonus from my previous job.

  c) I have excellent references from my previous job.

4. have, Moscow, ever, before, been, you, to?

  a) Have you ever been to Moscow before?

  b) Have been you before ever to Moscow?

  c) You have been ever to Moscow before?

5. Выбрать ответ на вопрос How do you do?

  a) Thank you very much.

  b) Glad to meet you.

  c) Yes, of course.

6. Mr Brown is (tall) than Mr. Smith.

  a) Mr Brown is talle than Mr. Smith.

  b) Mr Brown is taller than Mr. Smith.

  c) Mr Brown is the tallest than Mr. Smith.

7. I was born on the fifth of April nineteen ninety-four.

  a) Я родился 15 апреля 1994 года.

  b) Я родился 5 апреля 1993 года.

  c) Я родился 5 апреля 1994 года.

8. Выбрать американский и английский вариант (в паре) значения слова.

  a) salesman, clerk продавец

  b) mail, post  почта

  c) underground, tube   метро

9. Coach

  a) автобусная остановка

  b) междугородный туристический автобус

  c) двухэтажный автобус в Англии

10. Найти предложение без ошибок. Я хочу, чтобы он мне позвонил.

  a) I want that he called me.

  b) I want him to call me.

  c) I want he call to me.

11. Найти предложение без ошибок. Его сейчас нет на месте.

   a) He not here now.

   b) He don’t here at the moment.

   c) He is not here at the moment.

12.Mr Brown goes to London in a double-decker bus. Where will he go?

   a) He goes to square.

   b) He goes to airport.

   c) He goes to railway station.

13. Извините, он на встрече.

   a)  I'm sorry. He’s at the meeting.

   b) Excuse me. He have a meeting.

   c) I’m sorry. He has at the meeting.

14. Flight London-Athens departs at ten to eight a.m. and arrives at twenty-five past two p.m.

  a) Самолёт Лондон-Афины отправляется в 7.50 утра и прибывает в 14.25 дня.

  b) Самолёт Лондон-Афины отправляется в 8.10 утра и прибывает в 02.25 ночи.

  c) Самолёт Лондон-Афины отправляется в 22.08 ночи и прибывает в 14.25 дня.

15.Я хотел бы забронировать одноместный номер на 5 дней.

   a) I’d like to reserve a seat available for five nights.

   b) I’d like to reserve a single room for five nights.

   c) I like to reserve a single room for five nights.

   

Ответы

 1.a   2.a   3.c   4.a    5.b   6.b   7.c   8.b    9.b   10.b   11. c    12.a   13.a   14. a   15.b


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Комплект контрольно-измерительных материалов по Технической механике

КИМ – контрольно-измерительные материалы, которые применяются в дисциплинах и на междисциплинарных курсах. Обязанность по составлению КИМ ов вменена педагогам. По сути КИМы – это тестовые задания для ...

Контрольно-измерительные материалы по трудовому праву (технические специальности в средних специальных учебных заведениях).

В данной публикации приводится пример тестов по трудовому праву. Вопросы тестов соответствуют строению трудового кодекса. При их составлении были использованы как открытые, так и закрытые вопросы, что...

КОМПЛЕКТ КОНТРОЛЬНО – ИЗМЕРИТЕЛЬНЫХ МАТЕРИАЛОВ по учебной дисциплине ОП. 08 ПРАВОВОЕ ОБЕСПЕЧЕНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ профессионального цикла, основной профессиональной образовательной программы по специальности специальность 250110 Лесное и

Комплект Контрольно – измерительных материалов по учебной дисциплине ОП. 08 Правовое обеспечение профессиональной деятельности профессионального цикла,основной профессиональной образова...

Комплект контрольно-измерительных материалов для проведения дифференцированного зачета по дисциплине «Охрана труда» специальность 23.02.03 "Техническое обслуживание и ремонт автомобильного транспорта".

Контрольно-измерительные материалы (КИМ) разработаны для контроля и оценки образовательных достижений студентов, освоивших программу дисциплины ОП.08 «Охрана труда».Актуальность контрольно...

Комплекты контрольно-измерительных материалов (КИМ) для студентов технических специальностей

Комплект контрольно-измерительных материалов разработан на основе программы учебной дисциплины Английский язык с учётом требований ФГОС среднего общего образования, ФГОС среднего профессионального обр...

Комплект контрольно-измерительных материалов промежуточной аттестации учебной дисциплины «Техническая графика» по профессии 15.01.32 Оператор станков с программным управлением (на базе среднего образования)

Комплект контрольно-измерительных материалов (КИМ) промежуточной аттестации предназначен для проверки результатов освоения учебной дисциплины «Техническая графика»....