Главные вкладки
Мадасова Майя Фёдоровна
Сайт учителя иностранных языков
Профессия: Учитель
Профессиональные интересы: нет
Увлечения: Книги
Регион: Республика Бурятия
Место работы: Кударинская СОШ
Навигация
Ссылка на мой мини-сайт:
https://nsportal.ru/madasova-mayya-fedorovnaО себе
Работаю учителем 25 лет.
Книги, которые сформировали мой внутренний мир
Война и мир
Мои достижения
ПЛАН – КОНСПЕКТ УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА
В 11 классе по теме «Роль английского языка в современном мире»
Тип урока: урок комплексного применения знаний, умений, навыков.
Основная Цель: формирование речевых умений учащихся на ситуативной основе в рамках обозначенной темы.
Сопутствующие задачи:
- учить школьников полноценно пользоваться английским языком во всех видах речевой деятельности в разных сферах его применения (аудирование, говорение, письмо);
- способствовать формированию умений планировать своё коммуникативное поведение;
- создать условия для активного взаимодействия, развития аналитического и критического мышления.
- совершенствовать навыки восприятия иноязычной речи на слух
- активизация лексического материала в устной и письменной речи
-активизация употребления идиом и фразовых глаголов.
Прогнозируемый результат: предполагается, что к окончанию урока учащиеся смогут осознанно оценить роль английского зыка в современном мире, указать преимущества владения иностранным языком.
Развивающие цели:
- способствовать развитию интеллектуальной, эмоциональной, мотивационной сферы учащегося
- способствовать овладению учащимися основными способами мыслительной деятельности (сравнение, анализ, обобщение);
- обеспечение межпредметных связей
Воспитательные цели:
- Совершенствование навыков сотрудничества в ходе работы
- Формирование уважительного отношения к мнению других
Задачи для учащихся:
- учиться высказывать свою точку зрения на английском языке;
- учиться применять полученные знания на практике;
Методы: коммуникативный, интерактивный, проблемный.
Оборудование урока: компьютер, мультимедийный проектор, экран, раздаточный материал
№
| Этап урока | Деятельность учителя | t | Примечание |
1 | Организационный Момент Ситуативная обусловленность Определение ключевых слов и вопросов для обсуждения на уроке.
| Good morning! Hope you are fine today and ready to master your language skills. Do you like the English language? What do you know about it?
English has become terribly popular nowadays. It is used everywhere and they say that ENGLISH HAS NO EQUALS! We have to prove this opinion today and the motto of our lesson is going to be a phrase ENGLISH is a language that came from nowhere to Conquer the World When I hear the word ‘English’ my first association is - I like English, it is my profession and my hobby What are your associations with the phrase ‘The English language”? |
|
|
2 | Stage 1 1. отработка лексики по теме
2. Работа с географической картой
3. Кроссворд | Do you agree that Is it useful to learn foreign languages ? Please, share your opinions using the expressions you see on the screen You are absolutely right. The adjectives, which are usually used with the notion “English” are international, foreign, widespread
So the first problem we are going to discuss is the following question: Is English really an international language? In the English-speaking countries they say that English is either their mother tongue or the official language. How can you explain the meaning of these phrases? Look at the screen, let`s imagine you are having geography now. Name the countries where English is a mother tongue. O`K, now find countries where English is spoken as the first language. Now, please, work in pairs, try to do these crosswords If you are ready, let`s check. |
|
|
3
| Stage 2 1.отработка речевых моделей (говорение с использование наглядности)
2. Работа с аудиотекстом (совершенствование навыков восприятия иноязычной речи на слух) | The second problem we are going to discuss is the reasons for learning English? Why do you study English? Answer this question with the help of the expressions on the screen.
1) предтекстовый этап – снятие лексических трудностей I propose you to listen to the text where you`ll find some more reasons for learning English. You`ll hear some geographical names there. Do you know them? Please read with the translation 2) текстовый этап Now listen to the text, please 3) послетекстовый этап – контроль понимание, говорение на основе прочитанного текста Now try to do the tasks. You have 4 minutes. Change your cards, please and check your classmates` works (взаимопроверка) |
|
|
4
| Stage 3 1.отработка речевых моделей
Просмотр видео Анализ омонимических пар
2. Работа с идиомами (активизация лексического материала)
Активизация употребления, Диалогическая речь
3. Фразовые глаголы
3) (совершен-ствование навыков письменной речи) | Our next problem for today is the DIFFICULTIES IN LEARNING ENGLISH By the way, what are the most difficult aspects of English for you? According to the questionnaire the most problematic topics are Idioms, Grammar, Pronunciation and Phrasal Verbs. Let`s analyze these difficulties. Why is pronunciation so important? I propose you to watch an extract from a popular TV series and hope you`ll get a clue.
So what can the wrongly pronounced word provoke? Yes, misunderstanding. There are a lot of words in English which have similar sounds but different meaning, they are called homonyms. Look at these pairs, read carefully and translate them, please.
Another tricky question is idioms. What are they used for? I want you to study some more idioms today, look at the screen and let`s read them. So you have a chance to practice these idioms Try to do the following test Now check yourselves And try to use these idioms in the following dialogues
Read them aloud
As for me, the most difficult aspect of English is Phrasal verbs. Do you know what verb has the greatest number of meanings? It is the verb GET. Just look at the screen, can you explain the meaning of these phrases? Read them, please. Now I want you to look at your pupils` sheets. Let`s revise the meanings of the phrasal verb ‘to get’ Choose the right postposition Now work in pairs and try to match the phrases from these two columns. Let`s check. So, I hope now we can go back to our pictures, can you now explain the meaning of these phrases? Try So, you see that all these aspects are really difficult.
Last week I got a letter from my pen-friend John, he is a teacher of English too. He shared his strategies of learning English but some words are out of place, please arrange them the right way. Who wants to try? |
|
|
5 | Final Stage 1) объяснение дом. задания
2)Подведение итогов урока
| So, the last question of our lesson was HOW TO LEARN ENGLISH? And I propose you to think about it more. You are school-leavers, and you can give your own recommendations. It will be your hometask, put it down into your diaries, please. Don`t forget to use these expressions.
So, today we spoke about English as international language, we discussed the reasons for learning it and its difficulties. And I`d like to focus your attention on one more phrase English makes the world smaller. Do you agree? And how can you explain it?
Yes, English makes people closer and the world smaller and I can prove it with the help of music, listen to this song, relax and sing together. So, I hope the lesson was useful for you and maybe you`ll pay more attention to this subject.Thank you for the lesson, you may be free. |
|
|
Моё портфолио
Добавить творческую работу ученика
Код для вставки списка публикаций на другие сайты