5 КЛАСС

Зикратов Геннадий Владимирович

учебные материалы для пятиклассников

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 5_kl_vhodyashchiy_test.docx22.47 КБ
Файл must_have_to_5_kl.docx17.8 КБ
Package icon didakticheskie_5_kl_pr_s_p_s.zip508.51 КБ
Файл sb_5_kl_p_13-17.pptx2.93 МБ
Файл wb_5_kl_colours_common_verbs_classroom_objects.pptx2.53 МБ
Binary Data 1d_wb_p_12.flipchart504.36 КБ
Binary Data 5_kl_progress_check_1.flipchart754.29 КБ
Binary Data english_in_use_mod_1.flipchart2.82 МБ
Binary Data mod_1_grammar_wb_p_13-14.flipchart1.78 МБ
Binary Data sb_p_43-44.flipchart2.69 МБ
Binary Data grammaticheskiy_trenazher_5_kl_mod_2_have_got.flipchart2.68 МБ
Binary Data grammaticheskiy_trenazher_5_kl_mod_2_revision_mod_1-2.flipchart1.9 МБ
Binary Data grammaticheskiy_trenazher_5_kl_mod_2_this_these.flipchart1.24 МБ
Binary Data 3d_5_kl.flipchart2.6 МБ
Binary Data extensive_reading_mod_3_5th_form.flipchart1.65 МБ
Binary Data mod_3_front_page.flipchart1.87 МБ
Binary Data progress_check_3_5th_form.flipchart958.29 КБ
Binary Data wb_3a_5th_form.flipchart1.88 МБ
Binary Data mod_3_5th_form_there_is_there_are.flipchart1.59 МБ
Binary Data predlogi_mesta.flipchart1.4 МБ
Binary Data prityazhatelnye_prilagatelnye.flipchart1.13 МБ
Binary Data reviziya_modul_1-3.flipchart1.42 МБ
Binary Data wb_3b_5th_form.flipchart2.09 МБ
Binary Data grammar_mod_3_wb.flipchart2.52 МБ
Файл zadanie_grammatika_pismo_var_1_5_kl_mod_3.docx1.97 МБ
Файл zadanie_grammatika_pismo_var_2_5_kl_mod_3.docx1.86 МБ
Файл zadanie_na_chtenie_5_kl_mod_3.docx2.2 МБ
Binary Data wb5_4a.flipchart2.16 МБ
Binary Data wb5_4b.flipchart1.36 МБ
Binary Data wb5_4c.flipchart1.68 МБ
Binary Data wb5_4d.flipchart1.43 МБ
Binary Data wb5_grammatika_4_mod.flipchart2.48 МБ
Binary Data sb_5_progress_check_5.flipchart784.39 КБ
Binary Data wb_5_5a.flipchart1.61 МБ
Binary Data wb_5_5b.flipchart1.45 МБ
Binary Data wb_5_5d.flipchart1.35 МБ
Binary Data wb5_grammatika_5_mod.flipchart1.63 МБ
Binary Data revision_1-5.flipchart696.91 КБ

Предварительный просмотр:

Входная контрольная работа по английскому языку к УМК «Spotlight 5».

Пояснительная записка

Входная контрольная работа составлена в соответствии с требованиями Федерального государственного образовательного стандарта второго поколения и направлена на определение уровня усвоения обучающимися 5 классов предметного содержания курса «Английский язык» по программе начальной школы; выявление элементов содержания, вызывающих наибольшие затруднения.

Задачи:

  • проверить уровень сформированности универсальных учебных действий в аудировании;
  •  в чтении с извлечением нужной информации;
  •  лексико-грамматических навыков.

На выполнение контрольной работы, включая организационную часть, отводится один урок – 45 минут.

Темы, вынесенные на проверку:

  1. лексика, изученная в начальной школе
  2. грамматика (степени сравнения прилагательных, Present Simple/ Present Continuous Tenses).

Оценивание результатов: за каждый правильный ответ учащиеся получают 1 балл. Максимальное количество баллов – 22. Оценка вычисляется исходя из процента правильных ответов.

Количество набранных тестовых баллов(норма)

85%-100%

70%-84%

50%-69%

Менее 50%

Оценка

5

4

3

2

Количество набранных тестовых баллов (ОВЗ)

81%-100%

61%-80%

35%-60%

Менее 35%

Оценка

5

4

3

2

МБОУ  ОССОРСКАЯ СШ

МО  ИНОСТРАННЫХ  ЯЗЫКОВ

ДИДАКТИЧЕСКИЕ  МАТЕРИАЛЫ  ДЛЯ  5  КЛАССА

Name  ________________________________                                                                                          

Входящий тест

 I. Лексико-грамматические задания.

1.Выберите правильную форму прилагательного.

1. It is the …( more wonderful/most wonderful) day of the summer!

  2. My toy is …(nicer/nicest) than all your toys.

  3. The girl named Lena the… (kindest/most kind) in our class.

  4. The green pencil is … (older/more old) than the red pencil.

  5. June is the … ( hotter/hottest) month of the year.

  6. Moscow is … (biggest/bigger) than Saratov.

  7. Monkeys are the … ( funniest/funnyest) animals.

____/7

2.Выберите правильную форму глагола.

1. Yesterday we …(dance/danced) all the day.

2. I know the birds …(live/lived) in the trees.

3. The cat …(played/plays) with the children yesterday.

4. The boys always …(ran/run) in school.

5. We often …(go/went) to our aunt Nina.

___/5

  1. Какое из слов в каждой строчке лишнее? Зачеркни его.  

   a) boots, shoes, trainers, trousers                                                            

   b) ocean, river, lake, desert, sea  

  c) granny, postman, grandpa, dad, brother                                                        

   d) sheep, horse, cow, camel, whale                                                                    

   e) Maths, PE, Thursday, Reading, Russian        

                        ____/5                                                                                                              

II.Чтение.

  1. Прочитай рассказ и выполни задание.

Yesterday afternoon John’s mother was at work. John was at home with his father. They watched TV together. Then his father said: “Let’s cook dinner for Mum and we can all have dinner!” And they went to the kitchen. The father wanted to have some soup but John didn’t like it. They decided to have fish. The father took the fish and they started cooking it together.

Then John went to his bedroom to do his homework. His father went to his room to read a book. They didn’t go to the kitchen again.

After an hour, John’s mother came home. She was tired. But when she opened the door, she ran to the kitchen and cried: “Oh, no!” The kitchen was very dirty. They couldn’t eat the fish because it was black! John’s mother wasn’t happy. John and his father were sad, too.

But then, John and his father cleaned the kitchen and cooked a pizza for dinner.

Выбери правильный ответ в соответствии с прочитанным текстом.

A1. Yesterday John was at home …

a) with his mother

b) with his father

c) with his mother and father

A2. Yesterday John’s father said:

a) “Let’s cook dinner for Mum together”.

b) “Let’s do your homework together”.

c) “Let’s watch TV together”.

A3. At first they decided to…

a) cook fish for dinner.

b) cook soup for lunch.

c) cook a pizza for dinner.

A4. They started cooking fish and …

a) John went to his bedroom to read a book.

b) John went to his bedroom to watch TV.

c) John went to his bedroom to do his homework.

A5. John’s mother was unhappy because…

a) John didn’t do his homework.

b) the kitchen was dirty.

c) John and his father cooked a pizza for dinner.

___/5

TOTAL ___/22



Предварительный просмотр:

МБОУ ОССОРСКАЯ СШ

МО  ИНОСТРАННЫХ  ЯЗЫКОВ

ДИДАКТИЧЕСКИЕ  МАТЕРИАЛЫ  ДЛЯ  5  КЛАССА

   

must and have to
Variant 1

NAME ……………………………………………       FORM  ……………….

1.  Fill the spaces in the following sentences with must or have to.

1 She . . …………… leave home at eight every morning.

2 Notice in a museum: Cameras, sticks and umbrellas ………….. . . be left at the desk.

3 He sees very badly; he . . . . . . . . . . . . . .  wear glasses.

4 1............................ do all the typing at my office.

5 You . . . . . . . . . . . . read this book. It's really good.

6 The children . . . . . . . . . . . . . . . . . play in the streets till their mothers get home from work.

7 She felt ill and . . . . . . . . . . . . . . go home.

8 Mr Pitt . . . . . . . . . . . . . . . .  cook his own meals. His wife is away.

9 I didn’t have money so I . . . . . . . . . . .  pay by card.

10 I never remember his address; I always . . . . . . . . . . . . . . look it up.

11 Teacher: You . . . . . . . . . . . . . .  come to school in time.

12 When you go to a dentist, you . . . . . . . . . . . . .  pay him a  lot of money.

13 Father to a small son: You . . . . . . . . . . . . . . . do what Mummy says.

14 My friend's child . . . . . . . . . . . . . . . . . .  play the piano every day.

15 Doctor: I can't come now.
Patient: You . . . .. . . . . . . . . .  come; I’m terribly ill.

МБОУ ОССОРСКАЯ СШ

МО  ИНОСТРАННЫХ  ЯЗЫКОВ

ДИДАКТИЧЕСКИЕ  МАТЕРИАЛЫ  ДЛЯ  5  КЛАССА

   

must and have to
Variant 2

NAME ……………………………………………       FORM  ……………….

1.  Fill the spaces in the following sentences with must or have to.

1 English children . . . . . . . . . . . . . .  stay at school till the age of 16.

2 There is no gas in my village. People . . . .. . . . . . . . . . . . .  use electricity.

3 Teacher: All the books . . . . . . . . . . . . . .  be closed.

4 Mother to daughter: You . . . . . . . . . . . . . .come home at 7 o’clock.

5 We . . . . . . . . . . . . go home after school.

6 The buses are all full; I . . . . . . . . . . . . . . . . . . get a taxi.

7 Notice at escalators: You . . . . . . . .  carry dogs.

8 Pupils. . . . . . . . . . . . . . . . . . do a lot of homework.

9 You . . . . . . . . . . . . . . . be here by six.

10 When you don’t have a bike, you . . . . . . . . . . walk.

11 Park notice: You . . . . . . . . . . . keep all the dogs on leads.

12 She . . ..  . . . . . . . . .  learn how to ride a bicycle.

13 Railway notice: Passengers . . . . . . . . . . . . go this way.

14 I got lost and . . . . . . . . . . . . . . . . . ask a policeman the way.

15 Farmers . . . . . . . . . . . . . .  get up early.



Предварительный просмотр:

МБОУ  ОССОРСКАЯ СШ

МО  ИНОСТРАННЫХ  ЯЗЫКОВ

ДИДАКТИЧЕСКИЕ  МАТЕРИАЛЫ  ДЛЯ  5  КЛАССА

Name  ________________                                                                                          Variant 2

                     The present and past simple tenses

1. Выберите нужный вариант.

1. I usually ... my Granny on Saturday.        

a) visits; b) visited; c) visit; d) will visit        

2. There ... 30 pupils in our class last year.

a) were; b) was; c) are; d) is

3.I can ... English very well.        

a) spoke; b) speaks; c) speak; d) will speak        

4. ... they go to the Zoo with us next week?        

a) shall; b) will; c) do; d) did

5.1 ... to my friend's place yesterday.

a) goed; b) went; c) goes; d) will go        

__/5

2. Исправьте ошибки, где они есть.        

  • 1. He will spend last summer in the country.
  • 2. You goes to school every day.
  • 3. Children cooked nice dinner tomorrow.
  • 4. Last Sunday we goes to the park.

__/4

3. Сделайте предложения отрицательными и вопросительными.

  • 1. They had a P.E. lesson yesterday.
  • 2. He always gets up at 7 o’clock.                  
  • 3. Children usually play tennis on Sundays.                                               __/3

4. Откройте скобки. Поставьте глагол в нужном времени. 

  • 1. They (have) a P.E. lesson yesterday.
  • 2. He always (get up) at 7 o’clock.
  • 3. Boys (wash) the floor last Friday.

__/3

__/14

TOTAL ___/ 29


Предварительный просмотр:

Предварительный просмотр:

Предварительный просмотр:

Предварительный просмотр:

Предварительный просмотр: