Классный час на тему: «Моя малая Родина» Класс: 4б Классный руководитель: Семенова С.В, 2014

Классный час на тему: «Моя малая Родина» Класс: 4б Классный руководитель: Семенова С.В, 2014 Цель : Привитие любви к своей малой Родине. Задачи: 1. Расширить знания детей об историческом развитии п. Кобяй. 2. Воспитывать любовь к родным местам. 3. Развивать бережное отношение к природе. Оборудование: компьютер ,проектор, экран, сочинения и рисунки учеников, календари с гимном Кобяйского района. Участники: Ученики 4 «б» класса. Звучит музыка «Кэбээйи» на слова И.Петрова муз С.Павлова Ход классного часа - Ребята тема нашего классного часа « Моя малая Родина». - Как вы понимаете смысл этих слов? - Что мы зовём « Малой Родиной? (То место, где мы родились и живём.) -Ребята, а где вы родились ? - Как называется место где вы живёте ? Да, п. Кобяй - ваша малая Родина и говорить мы сегодня будем о ней. Слайд (посёлок Кобяй). Я вам немного расскажу о Кобяе Слайд. Сейчас мы послушаем вас. У вас была подготовительная работа по сбору материала о вашей малой Родине. Вы разделились на 4 группы и каждая группа работала по своей теме. Мы сейчас прослушаем ваши выступления. Надеемся, вы собрали интересный материал о истории посёлка, о его жизни сегодня, о его планах на будущее и о проблемах которые наверняка есть у посёлка. Слайд. Литературная. Исследовательская. Творческая. Экологическая. Слайд. Литературная. 1. ученик. У каждого человека есть Родина, край, где он родился и где всё кажется особенным, прекрасным, родным. 2. ученик. Но бывают мгновение, когда свой родной дом становиться дороже всего на свете, и мы связываем понятие человеческого счастья с отчим домом, улицей, селом, городом. 4. ученик. Понятие «Родина» имеет для нас несколько значений: -это и великая страна с великой историей, И то место на земле, где человек родился и вырос. В нашем классе прошёл конкурс сочинений на тему: «Малая Родина-Кобяй». Мы хотим познакомить вас с одним из них. Чтение сочинений. 5. ученик. Мы не только пишем сочинения, но и пишем стихи. Слайд. Учитель: - Ребята мало кто из вас знает историю посёлка, с чего же всё начиналось? - Посмотрите и послушаете историю Кобяя. Слайд. Исследовательская. Рассказ об истории посёлка с показом слайдов. Слайд. Творческая. Ученик. Наш посёлок строится хорошеет. Недавно прошло 75 летие района. Слайд. Мы очень рады, что люди нашего посёлка стараются делать всё, чтобы у нас было красиво. Но что ожидает нас в будущем? Ученики с рисунками «Будущее Кобяй». Экологическая. Слайд.(лес) Ученик. - Мы любим свой посёлок и хотим, чтоб он был чистым и зелёным. Чтоб вокруг него был лес, в который мы могли бы сходить за грибами и ягодами, да и просто отдохнуть , подышать свежим воздухом. Слайд(свалка) Ученик -Нас беспокоит, то что посёлок наш в некоторых местах замусорен, что в лесах появляются новые свалки мусора , возникают пожары в лесу, от неправильного поведения людей. -В результате этого погибают звери, птицы, растения. _Мы предлагаем следить за чистотой посёлка, леса. Вести разъяснительные беседы со своими родственниками ,друзьями ,знакомыми. И конечно самим не нарушать правила поведения на улице, в лесу. Тогда наш Кобяй будет красивым и зелёным. Слайд.(лес) Учитель.В большой стране у каждого человека есть свой маленький уголок – деревня или город, улица, дом – где он родился. Родина начинается на пороге нашего дома. Давайте построим свой дом счастья. Мы будем строить свой дом по кирпичику .(каждый выходит и прикрепляет карточку со словами) любовь, дружба, красота, тепло, нежность, доброта, ласка, ответственность, справедливость, радость ,здоровье ,трудолюбие, уют, доверие ,веселье, простота, смелость , честность, взаимопонимание,требовательность,уважение. -Вот мы и построили дом. В котором каждый может быть счастлив! -Что нужно делать для того, чтобы наша малая Родина была красивой и зелёной, чтобы она становилась всё лучше и лучше? -А что вы можете сделать для процветания посёлка? Понравился вам классный час? - Узнали для себя что- нибудь новое? Ученик. Стихотворение о Кобяй Звучит гимн. Мы дарим вам календарики с гимном Кобяйского района, надеемся что вы будете его петь и вспоминать наш класс. Слайды с изображением природы родного края.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл stsenariy_ko_dnyu_materi.docx17.94 КБ

Предварительный просмотр:

«Мин уонна мин ийэм»  крэхтэьии хаамыыта

        Ууммут утуо кунунэн, кэлбит кэрэ кэминэн убаастабыллаах учууталлар, ынырыылаах ыалдьыттар, кунду уорэнээччилэр! Истин, иьирэх ийэлэрбитин кэлэн иьэр саамай сырдык бырааьынньыгынан Ийэлэр куннэринэн итиитик- истинник э5эрдэлиибит! Аан дойдутаа5ы кэрэ анардар куннэриттэн уратыта диэн бу кун Ийэ урдук аатын сугэр дьоьун дьоммутугар э5эрдэ истиннин аныыбыт.

Кун сирин кордорбут

Куох окко уктэппит

Кундуттэн кундубут

Кун кубэй ийэбит.

Истин махталбытын,

Иьирэх тылбытын

Аныыбыт эйиэхэ

Сырдык санаалаах,

Кэрэттэн кэрэ

Киьибитигэр-ийэбитигэр!

Диэн туран бугунну «Мин уонна мин ийэм» диэн курэхтэьиибитин са5алыырбытын конуллээн!

Сыана5а дохсун ытыс тыаьынан корсуо5ун бугунну курэхпит кыттыылаахтарын

(кыттааччылары кытта билиьиннэрии уонна жеребьевка)

Кунду корооччулэр, кыттааччылар бугунну курэхпит дьуллуур субэтин кытта билсиэ5ин.

(дьууллуур субэни билиьиннэрии)

1 туьумэх

        Хас биирдии киьиэхэ ийэтэ сырдыктан сырдык, ураты кэрэ, саамай чугас киьитэ буолар. Ал5астарбытын коннорор, корор-истэр, буобэйдиир истин, иьирэх сыьыаннаах ийэни ылба5ай ырыа5а ыпсарбыттара, хомо5ой хоьооно холбообуттара. Курэхпит 1-кы туьумэ5э «Мин ийэм саамай бастын» диэн ааттаах. Кыттаачы о5олорбут тахсан сахабыт тылын сумэтин-суогэйин туттан кунду киьилэрин ийэлэрин хай5аан, таптаан хоьуйуохтаахтар. Дьэ эрэ са5алыа5ын!

2 туьумэх

Бары билэрбит курдук, ийэ уонна о5о костубэт, быстыбат ыкса ситимнээхтэр. Ийэ о5о туругун, ис санаатын сурэ5э сипсийэринэн ото коро-истэ, билэ сылдьар. Курэхпит 2-с туьумэ5э «Ойдоо миигин» диэн ааттаах. Билигин ийэлэрбит о5олоругар саната-инэтэ суох хамсанан кордорон дьиэ-уот улэтигэр комолоьуннэриэхтэрэ, ону- манны онотторуохтара. О5олор ону эьиги ийэлэргитин ойдоон тугу этэллэрин таайа сатыахтааххыт.

3-с туьумэх

Ийэ астаабыт аьыгар ханнык да сыаналаах ресторан аьа тэннэспэт. Ийэ барахсан аьа туохтаа5ар да инэмтэлээх, сыттыын-сымардыын атын, ураты буолар. Бугун биьиги кыттааччыларбыт иккиэн дьиэлэригэр ас бастынын астаан а5албыттарын билиьиннэриэхтэрэ.

4-с туьумэх

        Бу курэхпит эмиэ ийэ уонна о5о ситимигэр ананар. Ол курдук 3-с туьумэхпит  «Дьиэ кэргэн торуччутэ» диэн ааттаах. Билигин о5о тахсан бу шкатулкаттан боппуруос таьааран миэхэ биэрэр. Мин ону аа5ан иьитиннэрэбин, эппиэти кумаа5ыга бастаан ийэ суруйар. Суруйан баран миэхэ биэрэр.  Ол кэннэ о5о субу ыйытыкка микрофонна хоруйдуур. Ийэлээх о5о эппиэттэрин ол кэннэ тэннээн коробут.

5 туьумэх

        Курэхтэьиибит бутэьик 5-с туьумэ5э тиийэн кэллэ. Хас биирдии киьи туох эрэ сатабыллаах, талааннаах буолар. Билигин биьиги ийэлэрбит о5олорун кытта талба талааннарын кордорор ураты тугэннэрэ ууннэ! Корсуо5ун..

Курэхтэьиибит туьумэхтэрэ манан тумуктэннилэр. Кыттааччыларбытыгар ураты тугэни бэлэхтээбиккитигэр махтанабыт.  Билигин дьууллуур субэ тумугу таьаарыар диэри_________

Тыл бэриллэр дьууллуур субэ бэрэсэдээтэлигэр Эверстова А.Е.

Тумук

 Хомолтобутун, уоруубутун

Тэннэ уллэстэр,

Оруутун ойдуур, ойуур

Куьа5антан араначчылыыр,

Харанаттан харыстыыр

Сырдык аанньалбыт Ийэбит!

Кырдьык,  ийэ диэн тылга олохпут суолтата, сумэтэ кистэнэ сылдьар . Ийэ баар буолан олох,  утум сал5анар. Саамай чугас, саамай таптыыр киьи хара онорбут кундуттэн кунду киьибит Ийэбит буорар. Оло5у бэлэхтээбит, куннэ коордорбут ийэлэрбитин оссо  тогул иэйэн туран Ийэлэр куннэринэн э5эрдэлиибит!  Барыгытыгар сирдээ5и дьолу, кытаанах доруобуйаны, угус утумэн уорууну, бары кэрэни ба5арабыт. Корсуоххэ диэри!