Разработка урока английского языка для 8 класса по теме: "Я и мои друзья"
разработка урока английского языка по теме: "Я и мои друзья". 8 класс
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
razrabotka_uroka_v_8_klasse_po_teme_ya_i_moi_druzya.doc | 65.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Разработка урока в 8 классе по теме
«Я и мои друзья»
Задачи урока:
1. Ознакомить учащихся с придаточными определительными
с who/that/which.
2. Практиковать учащихся во всех видах речевой деятельности.
3. Активизировать лексику предыдущего урока в речи
учащихся.
Оборудование:
- грамматические таблицы «Придаточные определительные»;
- карточки с фонетической зарядкой;
- раздаточные карточки;
- плакаты с примерами и пословицей;
- плакат с изображением человека.
Организационный момент.
T: Hello, my friends! How are you? Is everything OK?
The topic of our lesson is “Friends and Friendship”.
You are clever, nice and funny kids! Let’s begin our lesson!
I have a friend.
He’s kind and clever.
I’ll can to friend
With him forever!
T: Have you got a friend?
L: Yes, I have.
T: What is her name?
L: Her name is Lena.
T: How do you think, what does it mean “friendship”?
A: Friendship is a thing which can last forever.
Фонетическая зарядка:
[ t ] important, true, a true friend, matter;
[ d ] do, do not, does, does not, doesn’t matter.
[ r ] friend, friendship, problem, problems, great problems;
[ θ ] think, I think;
[ t ] important, true, a true friend, matter;
[ d ] do, do not, does, does not, doesn’t matter.
- Речевая зарядка.
T: Agree or disagree with my statements:
Friendship is very important in our life.
You have a lot of friends.
Real friends help each other.
Real friends must be brainy.
Проверка домашнего задания.
T: So, let’s check your home-task. What was your home-task?
A: Our home-task was read and translate the text.
T: Ok. Answer my questions, please.
What is the text about?
L: the text is about real friends.
T: Who is the main hero of this tale?
K: The main hero is a very kind dog. The dog helped two little kittens.
T: Well done. And what Russian proverb about good friends do you
know?
R: Друг познается в беде.
T: In English this proverb sounds as:
“A friend in need is a friend indeed”.
Введение понятия: Что такое дружба?
T: Look at the blackboard, please. You can see one opinion about
friend and friendship. Let’s read and translate:
Friendship is a thing for two,
Three or four, even more,
Like a song, that is made to sing.
Friendship is a doing thing.
Введение придаточных определительных.
T: Часто, когда мы хотим уточнить, какого именно человека или
какой именно тип людей мы имеем в виду, о ком говорим, мы
используем придаточные определительные с союзными словами
who/that:
Ex: I have a friend. He lives next door.
У меня есть друг. Он живет по соседству.
Вместо этого мы можем сказать:
Ex: I have a friend who/that lives next door.
Если мы уточняем, какие именно предметы, события мы имеем
в виду, мы используем придаточные определительные с союзными
словами which/that.
Ex: Friendship is a feeling that/which can last forever.
Дружба – это чувство, которое может продолжаться вечно.
Отработка грамматического материала (на доске):
A true friend is someone forgive about you
T: Look at the blackboard. You can see some phrases and should
make sentences and translate them.
K: A friend is a person who can tries to understand.
Друг – это человек, который попытается понять.
L: Friendship is a thing which can last forever.
Дружба – это вещь, которая может длиться вечно.
I: A false friend is a person who ignores your problems.
Не настоящий друг – это человек, который игнорирует твои
проблемы.
A: A true friend is someone who doesn’t forgive about you.
Настоящий друг – это тот, кто не забудет о тебе.
A friend is a person who can last forever
Friendship is a thing which doesn’t ignores your problem
A false friend is a person that tries to understand
T: Ok. Very good.
Подборка чувств, которые принадлежат другу.
T: And now, children, let’s characterize our friend.
What qualities should a friend have?
Come to the blackboard, take the card and put it on the place.
(На доске висит человек, ученики при помощи различных карточек
с выражениями должны охарактеризовать этого человека).
1. careful [`keәfu:l] заботливый
2. brainy [`breini] умный
3. supportive [sә`po:tiv] отзывчивый
4. responsible [ri`sponsәbl] ответственный
5. loyal [`loiәl] верный
6. faithful - преданный
7. attractive [ә`træktiv] привлекательный
8. original [ә`ridgnәl] подлинный
9. bad at school – не успевать в школе
10. bossy – любит командовать.
IX. Объяснение домашнего задания.
Open your diary, write down your home task: ex. 3, p. 104 (AB ex. 4).
- Подведение итогов урока.
Your marks for the lesson…
Who?
a man
who/that
people
What?
a thing
that/which
things
a man Vs
a thing is
who was
that has
which V
people are
things were
have
[ d ] do, do not, does, does not, doesn’t matter.
[ r ] friend, friendship, problem, problems, great problems;
[ θ ] think, I think;
[ t ] important, true, a true friend, matter;
[ d ] do, do not, does, does not, doesn’t matter.
[ r ] friend, friendship, problem, problems, great problems;
[ θ ] think, I think;
[ t ] important, true, a true friend, matter;
[ d ] do, do not, does, does not, doesn’t matter.
[ r ] friend, friendship, problem, problems, great problems;
[ θ ] think, I think;
[ t ] important, true, a true friend, matter;
[ d ] do, do not, does, does not, doesn’t matter.
[ r ] friend, friendship, problem, problems, great problems;
[ θ ] think, I think;
[ t ] important, true, a true friend, matter;
[ d ] do, do not, does, does not, doesn’t matter.
[ r ] friend, friendship, problem, problems, great problems;
[ θ ] think, I think;
[ t ] important, true, a true friend, matter;