Разработка урока английского языка для 8 класса по теме: "Я и мои друзья"

разработка урока английского языка  по теме: "Я и мои друзья". 8 класс

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon razrabotka_uroka_v_8_klasse_po_teme_ya_i_moi_druzya.doc65.5 КБ

Предварительный просмотр:

Разработка   урока  в  8  классе по теме

 «Я  и мои друзья»

                                           

   Задачи урока:

1. Ознакомить учащихся с придаточными определительными

     с who/that/which.

2. Практиковать учащихся во всех видах речевой деятельности.

3. Активизировать лексику предыдущего урока в речи

    учащихся.

 

    Оборудование:

- грамматические таблицы «Придаточные определительные»;

- карточки с фонетической зарядкой;

- раздаточные карточки;

- плакаты с примерами и пословицей;

- плакат с изображением человека.

   Организационный момент.

T: Hello, my friends! How are you? Is everything OK?

    The topic of our lesson is “Friends and Friendship”.

    You are clever, nice and funny kids! Let’s begin our lesson!

                              I have a friend.

                             He’s kind and clever.

                             I’ll can to friend

                            With him forever!

T: Have you got a friend?

L: Yes, I have.

T: What is her name?

L: Her name is Lena.

T: How do you think, what does it mean “friendship”?

A: Friendship is a thing which can last forever.

      Фонетическая зарядка:

[ t ] important, true, a true friend, matter;

[ d ] do, do not, does, does not, doesn’t matter.

[ r ] friend, friendship, problem, problems, great problems;

[ θ ] think, I think;

[ t ] important, true, a true friend, matter;

[ d ] do, do not, does, does not, doesn’t matter.

  1. Речевая зарядка.

T: Agree or disagree with my statements:

     Friendship is very important in our life.

     You have a lot of friends.

      Real friends help each other.

      Real friends must be brainy.

        Проверка домашнего задания.

T: So, let’s check your home-task. What was your home-task?

A: Our home-task was read and translate the text.

T: Ok. Answer my questions, please.

     What is the text about?

L: the text is about real friends.

T: Who is the main hero of this tale?

K: The main hero is a very kind dog. The dog helped two little kittens.

T: Well done. And what Russian proverb about good friends do you

     know?

R: Друг познается в беде.

T: In English this proverb sounds as:

    “A friend in need is a friend indeed”.

Введение понятия: Что такое дружба?

T: Look at the blackboard, please. You can see one opinion about

    friend and friendship. Let’s read and translate:

              Friendship is a thing for two,

              Three or four, even more,

             Like a song, that is made to sing.

             Friendship is a doing thing.

Введение придаточных определительных.

T: Часто, когда мы хотим уточнить, какого именно человека или  

     какой именно тип людей мы имеем в виду, о ком говорим, мы

     используем придаточные определительные с союзными словами

     who/that:

     Ex: I have a friend. He lives next door.

       У меня есть друг. Он живет по соседству.

Вместо этого мы можем сказать:

Ex:  I have a friend who/that lives next door.

  Если мы уточняем, какие именно предметы, события мы имеем

в виду, мы используем придаточные определительные с союзными

словами which/that.

Ex: Friendship is a feeling that/which can last forever.

       Дружба – это чувство, которое может продолжаться вечно.

     Отработка грамматического материала (на доске):

A true friend is someone                                    forgive about you

T: Look at the blackboard. You can see some phrases and should

     make sentences and translate them.    

K: A friend is a person who can tries to understand.

     Друг – это человек, который попытается понять.

L: Friendship is a thing which can last forever.

     Дружба – это вещь, которая может длиться вечно.

I: A false friend is a person who ignores your problems.

    Не настоящий друг – это человек, который игнорирует твои

    проблемы.

     A: A true friend is someone who doesn’t forgive about you.

      Настоящий друг – это тот, кто не забудет о тебе.

A friend is a person             who         can          last forever

Friendship is a thing            which      doesn’t    ignores your problem

A false friend is a person     that                         tries to understand

T: Ok. Very good.

Подборка чувств, которые принадлежат другу.

T: And now, children, let’s characterize our friend.

     What qualities should a friend have?

     Come to the blackboard, take the card and put it on the place.

(На доске висит человек, ученики при помощи различных карточек

  с выражениями должны охарактеризовать этого человека).

1. careful [`keәfu:l] заботливый

2. brainy [`breini] умный

3. supportive [sә`po:tiv] отзывчивый

4. responsible [ri`sponsәbl] ответственный

5. loyal [`loiәl] верный

6. faithful - преданный

7. attractive [ә`træktiv] привлекательный

8. original [ә`ridgnәl] подлинный

9. bad at school – не успевать в школе

10. bossy – любит командовать.

IX. Объяснение домашнего задания.

Open your diary, write down your home task: ex. 3, p. 104 (AB ex. 4).

  1. Подведение итогов урока.

Your marks for the lesson…

Who?

a man

                      who/that

people

What?

a thing

                       that/which

things

a man                         Vs

a thing                        is

                  who          was

                  that           has

                  which         V

people                         are

things                          were

                                                 have

 [ d ] do, do not, does, does not, doesn’t matter.

     [ r ] friend, friendship, problem, problems, great problems;

[ θ ] think, I think;

[ t ] important, true, a true friend, matter;

[ d ] do, do not, does, does not, doesn’t matter.

     [ r ] friend, friendship, problem, problems, great problems;

[ θ ] think, I think;

[ t ] important, true, a true friend, matter;

[ d ] do, do not, does, does not, doesn’t matter.

     [ r ] friend, friendship, problem, problems, great problems;

[ θ ] think, I think;

[ t ] important, true, a true friend, matter;

[ d ] do, do not, does, does not, doesn’t matter.

[ r ] friend, friendship, problem, problems, great problems;

[ θ ] think, I think;

[ t ] important, true, a true friend, matter;

[ d ] do, do not, does, does not, doesn’t matter.

[ r ] friend, friendship, problem, problems, great problems;

[ θ ] think, I think;

[ t ] important, true, a true friend, matter;