Материалы для проведения мониторинга личностных и метапредметных достижений учащихся
Данные материалы я использую для оценки уровня метапредметных и личностных достижений учащихся.
Для выполнения мониторинга необходима разноплановая совместная творческая деятельность учащихся, в ходе которой они демонстрируют определенные компетенции. В своей работе я пришла к выводу, что идеальной базой для этого является проектная деятельность учащихся. Здесь есть возможность наблюдать за процессом определения своей позиции по отношению к проблеме со стороны учеников, целеполагания, отбора материалов, анализа информации, решения определенных коммуникативных задач с целью донести свое мнение до остальных участников группы, выбора средств при подготовке докладов и презентаций, распределения ролей в ходе работы группы над проектом и т.д. Также учащиеся самостоятельно анализируют полученный опыт, опираясь на вопросы в листах самооценки.
Скачать:
Предварительный просмотр:
About me and about my learning profile
Read each point and decide if it is easy for you, a little difficult for you, or difficult for you. Check the column that best describes how you feel about each idea. While working on the project fill in the table. Take your time, don’t try to do this task as quickly as possible.
Area | easy | a bit difficult | difficult |
About me | |||
1. Seeing school as a positive experience every day | |||
2. Seeing myself being successful at school | |||
Self-advocacy | |||
3. Accepting my learning and/or attention disability | |||
4. Understanding my learning strengths and weaknesses | |||
5. Feeling good about myself and about my abilities | |||
6. Explaining my learning strengths & weaknesses to others | |||
7. Taking responsibility for my learning | |||
8. Asking my teacher or others for help | |||
9. Asking questions in class | |||
10. Doing my own work | |||
11. Listening to other people’s advice & taking their advice | |||
Oral expression | |||
12. Giving an oral presentation | |||
13. Finding the right words to explain what I meanwhen I speak | |||
14. Having the confidence to speak up in class | |||
Social | |||
15 Feeling comfortable with new people in new situations and making friends | |||
16. Getting along with my teachers and classmates | |||
17. Reading what people mean by their facial expressionsand gestures |
Предварительный просмотр:
Things to focus on while getting ready to make a speech or write an essay
Check out if you can tick all of them:
Предварительный просмотр:
Fill in the table while listening to the presentation: