Конспект урока по английскому языку на тему «Travellings»
план-конспект занятия на тему
Развитие коммуникативной компетенции обучающихся с использованием новой лексики и грамматического материала, расширение общего кругозора.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
konspekt_uroka_po_angliyskomu_yazyku_na_temu_travelling.docx | 20.79 КБ |
Предварительный просмотр:
Конспект урока по английскому языку
на тему «Travellings»
по профессии «Автомеханик» в ОГА ПОУ «Вейделевский агротехнологический техникум имени Грязнова В.М.»
преподавателя иностранного языка Бачура Виктории Николаевны.
Тип урока: Урок открытия новых знаний
Цель урока: Развитие коммуникативной компетенции обучающихся с использованием новой лексики и грамматического материала;
расширение общего кругозора.
Обучающие задачи: активизировать изученную лексику по теме;
совершенствовать навыки аудирования и чтения с целью получения необходимой информации;
совершенствовать навыки коммуникативной компетенции обучающихся;
развитие учебно-познавательной компетенции;
развивать умения учащихся выделять главное, логично и последовательно излагать мысли на иностранном языке.
Развивающие задачи: развивать способности к осмыслению восприятия и к распределению внимания,
развивать способность анализировать, обобщать и сравнивать;
самостоятельно строить речевое высказывание; общаться в диалоге;
развивать мышление, зрительную память и воображение
Воспитательные задачи: обеспечивать условия, способствующие приобретению опыта адекватного поведения в обществе.
повышать мотивацию к изучению английского языка.
Оборудование: презентация “Travelling” в Power Point, проектор, аудиозаписи текста.
Техники и приемы, используемые на разных этапах урока:
Презентация “Travelling” в Power Point
Игровые ситуации
Работа с лексикой
Подходы, реализованные на уроке:
- коммуникативный
- компетентностный
- дифференцированный
- личностно-ориентированный
- практико-ориентированный
- деятельностный
Ход урока
I.Организационный момент.
Hello, dear friends! Is everybody ready to start? I’m right, aren’t I?
II. Актуализация знаний
– How wonderful to have opportunity to travel! We cancan see a lot of things and meet new friends. But how to choose the best way of travelling? When and where did you travel last?
Would you like to travel?
What kind of travelling do you prefer?
(Ответы обучающихся)
III. Постановка цели урока.
Today we are going to make some virtual journey. Look at the blackboard, please. You can see a quotation –
A journey of a thousand miles must begin with a single step.
Lao Tzu
Today we’ll try to make this step in order to know more and to find out what the best kinds of travellings are.
IV. Актуализация знаний
– To talk about ways to travel let us begin with the translation words from Russian into English. act some dialogues and to do different tasks we need the words.
Let’s revise them (фронтально) and then make up sentences using them.
1)тур (tour)
2) маршрут (route)
3) приключение (adventure)
4) вояж (voyage)
5) чрезвычайный (extreme)
6) багаж (luggage)
7) свет (light)
8) впечатляющий (impressive)
9) номер (number)
10) гид (guide)-
Using the first letters we made the word TRAVELLING.
Тематические ассоциации. Групповая работа.
the creation
Let`s take the word “travelling” and begin working in groups
create 5 associations to this word.
V. Первичное восприятие и усвоение нового материала
– We’re ready to continue and it’s interesting to know the reasons people like travellings.
Now read the text «Travelling» and say how you usually travel. (Skimming)
Millions of people all over the world spend their holidays travelling. They travel to see other countries and continents, modern cities and the ruins of ancient towns, they travel to enjoy picturesque places, or just for a change of scene. It is always interesting to discover new things, different ways of life, to meet different people, to try different food, to listen to different musical rhythms.
Those who live in the country like to go to a big city and spend their time visiting museums and art galleries, looking at shop windows and dining at exotic restaurants. City-dwellers usually like a quiet holiday by the sea or in the mountains, with nothing to do but walk and bathe and lie in the sun.
Most travellers and holiday-makers take a camera with them and take pictures of everything that interests them — the sights of a city, old churches and castles, views of mountains, lakes, valleys, plains, waterfalls, forests, different kinds of trees, flowers and plants, animals and birds.
Later, perhaps years later, the photos will remind them of the happy time they once had.
People travel by train, by plane, by boat, and by car. All ways of travelling have their advantages and disadvantages. And people choose one according to their plans and destinations.
If we are fond of travelling, we see and learn a lot of things that we can never see or learn at home, though we may read about them in books and newspapers and see pictures of them on TV. The best way to study geography is to travel, and the best way to get to know and understand people is to meet them in their own homes.
VI. Применение теоретических положений в условиях выполнения упражнений и решения задач
T.: We should have a travel vocabulary. Have your tasks and work with vocabulary according to the group work. Find the definitions and pay attention to the opposite words and the words with the same meaning.
(Обучающиеся получают задание найти перевод слов и составить с ними предложение или словосочетание).
to arrive, to depart, to leave, to stay. to book, to reserve, reservation, to cancel a reservation
holiday, business trip
suitcase, bag, luggage
trip, journey, to travel, map
travel agent, brochure
ticket office, fare, price, single/return ticket
by foot, on foot
by plane, by train, by taxi, by car
road, traffic lights, speed limit, cross roads, road signs
- Развитие навыков аудирования.
- Listen to the text and do the task.
Text for listening
As for tourists, the fastest and the most comfortable way to travel long distances is by air. You can sit back and relax or even watch a video. Of course, you should pay more money. Some people are afraid of accidents in the air.
Travelling by ship is cheaper. Large ships often have shops, restaurants and a swimming pool. But a sea voyage is the slowest way to get to your destination people suffer from sea sickness can’t sail by ship.
Perhaps, the most comfortable way to travel is by car, simply because you decide when and where to stop. You are free from the timetable and you are not afraid to miss a train or a bus. But your car needs petrol and it can break down.
A train journey is often the best way to see a country. You can enjoy the view or have dinner in the restaurant car. If you travel long you can reserve a bed in a sleeping compartment. But it is also not the fastest or cheapest way to travel.
After-listening task.
Agree or disagree with the statements.
- Travelling by plane is a very fast way.
- It is cheap to fly by plane.
- Travelling by ship is cheap.
- All people can sail by ship.
- You don’t depend on the timetable driving your own car.
- If you want to enjoy the country view you should travel by bus.
- Travelling by train is very fast and cheap.
Match the opposites.
Cheap, slow, to tense, to stop, expensive, fast, relax, to move, to enjoy, to suffer.
VII. Самостоятельное, творческое использование сформированных умений и навыков.
1)Writing.
Make up questions to the marked words.
1.If a person wants to get very quickly to a long destination he flies by plane.
2.There are some plane accidents in the air.
3.If you are not in a hurry you may travel by ship.
4.It is comfortable to travel in a private car.
5.But your car can break down.
2)Creation work.
Use the words denoting city transport and make a Cluster.
Car
Wheels, steering wheel, dash board, indicators, headlights, roof, bonnet, boot, engine, battery, windscreen wipers, garage, car mechanic, petrol station, service
Bus
Double decker, single decker, passengers, bus driver, bus stop, bus station, bus conductor, coach, luggage hold, bus lane
Bus travel phrases:
the next stop, the last stop, to get on/off the bus, to buy a ticket
VIII. Обобщение усвоенного материала
– I’m very happy you have succeeded in acting with new vocabulary. Thank you. To sum up, let’s think what way of travelling is the best. (обучающиеся заполняют схемы в тетрадях. Данное задание не только подводит итог урока, но и готовит обучающихся к домашнему заданию.)
IX. Домашнее задание
To write a short essay or to make a presentation using words on the topic.
X. Рефлексия деятельности
– Tell me, please, if our lesson will help you to do your homework. What have you learnt today? Do you like the lesson? Have you worked hard/ with pleasure or were you lazy/inactive? (Обучающиеся отвечают на вопросы и учитель подводит итог урока)
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Конспект урока по английскому языку для студентов НПО по теме «Historical places of Great Britain»
Конспект урока по английскому языку для студентов НПО по теме «Historical places of Great Britain»...
Конспект урока по английскому языку по теме: "Профессии"
Это обобщающий урок по теме "Профессии". В этом уроке используются презентации, подготовленные студентами для защиты данной темы. Закрепление лексического и грамматического материала в различноы...
Конспект урока по английскому языку для учащихся 6-ых классов. Тема: Активизация лексических навыков по теме “Food” в речевых видах деятельности (монологическая\ диалогическая речь) с элементами критического мышления.
Цель: научить детей соглашаться и не соглашаться друг с другом, доказывать свою точку зренияБазовый учебник «Английский в фокусе 6 класс», учебник для общеобразовательных учрежденийЗадачи:·...
Конспект урока по английскому языку в профессиональном учебном заведении по теме "Fasteners"
Данный конспект разработан на базе учебного пособия Mechanics, by Jim D.Dearholt и предназначен для студентов-механиков.Тема "Fasteners" (Крепёж) - одна из начальных при обучении студентов-механ...
Конспект урока по английскому языку на тему "Job Hunting"
Данная методическая разработка урока тему «Job Hunting» предназначена для студентов 2-го курса специальности «Финансы».Цель методической разработки – привить навыки делового общения на английско...
Конспект урока по английскому языку на тему «Food in Different Countries»
Активизация лексического материала по теме: “Food”, обучение аудированию и устному высказыванию на основе прослушанного текста, развитие умений и навыков употребления новой и ранее изученн...