Задания дифференцированного зачета
материал

Данный материал предназначен для студентов СПО, изучающих английский язык

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл zadaniya_differentsirovannogo_zacheta.docx30.04 КБ

Предварительный просмотр:

Задания дифференцированного зачета

Вариант 1.

Задание 1. Прочитайте текст. Определите, какие из приведенных утверждений A1-A4 соответствуют содержанию текста (1 — True), какие не соответствуют (2 — False) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 — Not stated).

Jim lived with his parents until he was twenty-one years old, and then he got a job in the office of a big factory in another town, so he left home. He found a comfortable little flat which had two rooms, a small kitchen and a bathroom, and he lived there on his own.

At first he cleaned it himself, but he did not like it, so he determined to find someone else to do it instead of him. He asked a lot of his fellow workers at the factory what they did about this, and at last one of the men said, «Oh, Mrs. Roper comes and cleans my flat regularly. She washes the dishes, irons my shirts and keeps the place neat and tidy and so on. I’ll introduce her to you, if you like. She’s a charming old lady. She does her best, but she hasn’t got much energy».

«Well, you’d better ask her to come and see me, please, » Jim answered. So the next evening Mrs. Roper came to see him, and she agreed to come to his flat every morning for an hour.

After she had been working for Jim for two weeks, he looked at the mirror in his bedroom and thought, «That mirror looks very dusty. Mrs. Roper’s forgotten to clean it. I can write on it with my finger. » He wrote a message in the dust: «I’m coughing whenever I breathe because everything in this room is very dusty. »
He came home at 7 o’clock that evening, and when he had eaten his supper, he went into his bedroom and looked at the mirror. «That silly woman still hasn’t cleaned it! » he said to himself. «All it needs is a cloth! »

But then he bent down and saw a bottle in front of the mirror. «I didn’t put that bottle there», he thought. «Mrs. Roper must have left it.» He picked the bottle up and looked at it carefully.

«She’s written some words on it», he said to himself. He read the words. They were: «Cough-medicine».

A1    Jim left home city to continue his education.
1) True    2) False    3) Not stated

A2    Jim could not clean his house because he was allergic to dust.
1) True    2) False    3) Not stated

A3   Mrs. Roper did not have enough time to dust the room.
1) True    2) False    3) Not stated

A4   Jim was not happy with Mrs. Roper as a cleaner.
1) True    2) False    3) Not stated

Задание 2.Выберите правильный вариант ответов

1. The capital of the USA is…….. ?

A) New York                   С ) Chicago

B ) Detroit                        D) Washington

2.  Who is the first American President ?

A) Lincoln                        С ) Washington

B ) Jefferson                              D) J. Bush

3.  What is the official residence of the USA president ?

A) the White House                   С ) the Capitol

B ) the Congress                         D) the State Duma

4. What is the capital of Australia ?

A) London                                 С ) Washington

B ) Moscow                               D) Canberra

5. The native wild Australian animal is…….

A) cockatoo                               С ) dingo

B ) kangaroo                              D) kiwis

6.  What is the capital of New Zealand ?

A) Canberra                               С ) Wellington

B ) Sidney                                  D) Washington

7. What native  animal is the symbol of New Zealand people ?

A) emu                                        С ) kiwis

B ) cockatoo                                D) the Ravens

8. What is the capital of Canada ?

A) Montreal                                 С ) Ottawa

B ) Melbourne                              D) Cardiff

Задание 3. Вместо пропусков вставьте глагол «to be» или «to have» в нужном времени

  1. Moscow... one of the beautiful cities in the world.
  1. Nick ... a black dog.
  2. I... a student.
  3. They ... my friends.
  4. She ... at the cinema on Sunday.

Задание 4. Напишите следующие существительные во множественном числе:

park, city, man, knife, boy, sheep glass, watch, foot, hotel.

Задание 5. Read, translate

         AGRICULTURAL MACHINERY

Agricultural machines are used to till soil and to plant, cultivate, and harvest crops. Since ancient times, when cultures first began cultivating plants, people have used tools to help them grow and harvest crops. They used pointed tools to dig and keep soil loosened, and sharp, knife-like objects to harvest ripened crops. Modifications of these early implements led to the development of small hand tools that are still used in gardening, such as the spade, hoe, rake and trowel, and larger implements, such as ploughs and larger rakes that are drawn by humans, animals, or simple machines.

Modern machinery is used extensively in Western Europe, Australia, the United States, the Russian Federation and Canada.

Modern large agricultural implements, adapted to large-scale farming methods, are usually powered by diesel- or petrol-fuelled internal-combustion engines. The most important implement of modern agriculture is the tractor. It provides locomotion for many other implements and can furnish power, via its power shaft, for the operation of machines drawn behind the tractor. The power shafts of tractors can also be set up to drive belts that operate equipment such as feed grinders, pumps, and electric-power generators. Small implements, such as portable irrigators, may be powered by individual motors.

Задание 6. Match the words

1.

body-fixing plate

1.

амортизатор подвески

2.

upper bearing

2.

верхний подшипник

3.

suspension spring

3.

нижний подшипник

4.

piston rod

4.

обод колеса

5.

suspension damper

5.

пластина крепления к кузову автомобиля

6.

rim (wheel rim)

6.

поворотный кулак

7.

stub axle

7.

поперечная рулевая тяга с шаровым шарниром

8.

steering arm

8.

продольный рычаг раскоса тяг

9.

track-rod ball-joint

9.

пружина подвески

10. trailing link arm

10.

резиновый амортизатор

11. bump rubber (rubber bonding)

11.

рычаг управления

12. lower bearing

12.

шток плунжера амортизатора                                                        

Задание 7. Выполните тестовые задания

1. Выберите предлог противоположный предлогу: up.

A) Under.

B) On.

C) In.

D) Down.

E) At.

2. Выберите слово, близкое по значению: small.

A) Tall.

B) High.

C) Big.

D) Little.

E) Round.

3. Выберите правильное слово.

  This is the … dress.

A) ladys’

B) lady’s

C) ladies

D) lady

E) of lady

4. Выберите правильную  форму глагола .

There… a lot of bread on the table.

A) am

B) were

C) is

D) weren`t

E) are

5. Выберите слово, в котором выделенная буква читается отлично от других слов:

A) Certainly.

B) Cemetery.

C) Catch.

D) Centre.

E) Celebrate.

 

6. Выберите правильную  форму глагола “to be”:

Running ... very good for your legs, for your heart and lungs.

A) Is.

B) Am.

C) Are.

D) Been.

E) Be.

                                                             Вариант 2

Задание 1. Прочитайте текст. Определите, какие из приведенных утверждений A1-A4 соответствуют содержанию текста (1 — True), какие не соответствуют (2 — False) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 — Not stated).

Every nation and country has a reputation of some kind. The Englishmen are believed to be cold, reserved, rather naughty, easy-going and fond of sport. They are the nation of stay-at- homes. «There is no place like home», they say. The English man’s home is his castle is a saying known all over the world.

They prefer a small house built for one family, with a small garden and a fire in the centre of the house. They like animals very much and follow many traditions especially concerning food and manners. We know much about English traditions and Customs but now I’d like to say a few words about the traditions of my native land-Russia.

First, some words about Russian people. To my mind, the main traits of their characters are their hospitality, their «open heartedness» and inventiveness. Russian fairytales reflect this. Our people are hardworking, patient, never loosing hope for better life. The Russians are the talented nation. Russia gave the world thousands of the world famous writers, composers, scientists, inventors and explorers. All of them are the pride of the nation.

Such names of Gzhel and Khokhloma are considered to be the symbols of Russia as well as matryoshkas and samovars. The history of Khokhloma goes back to the 17th century. The production of tableware-dishes, spoons, mugs was begun at that time in the villages of Suomino and Khokhloma in the Nizhniy Novgorod Province. Many carpenters, painters have been working since then reviving traditions of old masters.

The Khokhloma style is characterized by using plant elements in painting the tableware. The prevailing colors are black, yellow, golden, green and red.

Nowadays this craft is sure to be saved; it will be developed and brought into the future by the new generation of painters.

A1    The Englishmen have bad reputation among different nations in the world.
1) True    2) False    3) Not stated

A2    English people are home-centered.
1) True    2) False    3) Not stated

A3    Russia has contributed a lot to the world civilization.
1) True    2) False    3) Not stated

A4    Khokhloma style has been a typical Russian craft since Kievan Russ.
1) True    2) False    3) Not stated

Задание 2. Выберите правильный вариант ответов

1. London is situated on the river …
a) Clyde
b) Thames
c) Severn

2.  ... is the central square in London.
a) Trafalgar Square
b) Hyde Park
c) Queen’s Gallery

3. What is the capital of Australia ?

A) London                                 С ) Washington

B ) Moscow                               D) Canberra

4. What is the capital of Scotland ?

A) London                 С ) Belfast

B ) Cardiff                 D) Edinburgh

5. Who is the head of Great Britain ?

A) the President          С ) the Prime Minister

B ) the Queen             D) the Lord Chancellor

6. What is the capital of Wales ?

A) Cardiff                   С ) London

B ) Belfast                   D) Edinburgh

7. The USA is composed of……. States ?

A) 50                                             С )  53

B ) 52                                             D) 55

8. What is the symbol of England?

a) a thistle b) a red rose c) a daffodil d) camomile

9. The Queen’s official London home is

a) Windsor Castle b) Buckingham Palace c) The Tower of London d) Westminster Abbey

10. Where do men wear kilts?

a)in England b)in Scotland c)in Wales d) in Northern Ireland

Задание 3. Вместо пропусков вставьте глагол «to be» или «to have» в нужном времени

  1. London... one of the beautiful cities in the world.
  2. Ann ... a good student.
  3. I...  a mother and a father.
  4. They ... kind.
  5. He ... at home on Monday.

Задание 4. Напишите следующие существительные во множественном числе: pet, girl,fish,teeth,woman,shelf,child,book,school,pencil.

Задание 5. Read, translate words and words combinations, answer the questions

The power from the engine to the drive wheels is transmitted through the transmission which is composed of the following mechanisms: Clutch is a device which permits the engine to be connected with, or disconnected from, the transmission mechanisms, so that the car may, or may not, move while the engine is running. Gearbox is a mechanism regulating the motive power of the engine, which is transmitted to the drive wheels of the automobile. Through drive shaft power is transmitted from the engine to the rear-axle. It is located between the gearbox and the rear-axle. Differential is the device that permits the rear wheels to revolve at different speeds independently one of the other. Front-axle and rear-axle suspensions serve to support the automobile. The front suspension of a car carries about 80% of the weight of the engine, and must at the same time withstand the shocks and jerk jars that it receives through the steering wheels; it must, therefore, be strong and stiff. It also carries about 20 to 40 percent of the weight of the entire car.

  1. 1.What mechanisms is the transmission composed of?

  1. 2.What devise connects the engine with the transmission?

  1. 3.What is the gearbox used for?

  1. 4.What must the front suspension withstand?

5.What serves to support the car?

  1. Задание 6.Match the words

1.

body-fixing plate

1.

амортизатор подвески

2.

upper bearing

2.

верхний подшипник

3.

suspension spring

3.

нижний подшипник

4.

piston rod

4.

обод колеса

5.

suspension damper

5.

пластина крепления к кузову автомобиля

6.

rim (wheel rim)

6.

поворотный кулак

7.

stub axle

7.

поперечная рулевая тяга с шаровым шарниром

8.

steering arm

8.

продольный рычаг раскоса тяг

9.

track-rod ball-joint

9.

пружина подвески

10. trailing link arm

10.

резиновый амортизатор

11. bump rubber (rubber bonding)

11.

рычаг управления

12. lower bearing

12.

шток плунжера амортизатора                                                        

Задание7. Выполните тестовые задания

            1. Синонимом слова “Smart” является:

A) Dirty.

B) Tall.

C) Bright.

D) Coward.

E) Bald.

2. Выберите правильную  форму глагола .

There … some people in the park.

A) isn`t

B) are

C) aren`t

D) is

E) am

4. Выберите слово, в котором выделенное буквосочетание читается отлично от других слов:

A) Heavy.

B) Teacher.

C) Meat.

D) Clean.

E) Beat.

5      

       5. Выберите правильную  форму глагола “to be”:

It ... a nice fairy-tale.

A) Am.

B) Been.

C) Are.

D) Is.

E) Be.

6. Найдите правильный вариант перевода:

Он не собирается идти домой.

A) He isn’t  going home now

B) He is going home now

C) He’ll go home soon

D) He is going to go home

E) He isn’t going  to go home


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Задания дифференцированного зачета по УП.01 из ПМ.01 «Ввод и обработка цифровой информации» по профессии «Мастер по обработке цифровой информации»

Задания дифференцированного зачета по УП.01 из ПМ.01 «Ввод и обработка цифровой информации» по профессии «Мастер по обработке цифровой информации»...

Задания дифференцированного зачета по УП.02 из ПМ.02 «Хранение, передача и публикация цифровой информации» по профессии «Мастер по обработке цифровой информации»

Задания дифференцированного зачета  по  УП.02 из ПМ.02 «Хранение, передача и публикация цифровой информации»по профессии «Мастер по обработке цифровой информации»...

Дифференцированный зачет ПМ2. Задания в тестовой форме (58 заданий) ПМ 02. МДК 02.01 Особенности оказания сестринской помощи детям.

Разработаны на основе Федерального государственногообразовательного стандарта по специальности среднего профессионального образования 060501 Сестринское дело.Составлены  в соответствии с рабочей ...

Дифференцированный зачет. Задания в тесовой форме (60 заданий) ПМ 01. Проведение профилактических мероприятий МДК 01.01.Здоровый человек и его окружение.

Разработаны на основе Федерального государственногообразовательного стандарта по специальности среднего профессионального образования  060501 Сестринское дело.Составлены  в соответствии с ра...

Дифференцированный зачет. Задания в тестовой форме (40 заданий) ПМ 01. Проведение профилактических мероприятий МДК 01.02.Основы профилактики.

Разработаны на основе Федерального государственногообразовательного стандарта по специальности среднего профессионального образования 060501 Сестринское дело.Составлены  в соответствии с рабочей ...

Технологические карты практических заданий дифференцированного зачета ПП «Производственная практика»

Карточки-задания практических работ дифференцированного зачета по ПП...

Тестовые задания дифференцированного зачета по родной литературе.

Цель данной работы - определение уровня знаний обучающихся, полученных в процессе обучения на занятиях по предмету «Родная литература».Дифференцированный зачет содержит 2 варианта по 18 во...