Варианты заданий для дифференцированного зачета по английскому языку
учебно-методический материал на тему

Платонова Лариса Робертовна

Одной из форм проведения промежуточной аттестации по дисциплине "Иностранный язык" (английский) является дифференцированный зачет. Предлагаем Вашему вниманию варианты заданий для дифференцированного зачета с целью проверки знаний студентов СПО 2-4 курсов.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Задания к дифференцированному  зачету.

Курс 2, семестр 3

Технические специальности

Билет 1.

  1. Ответьте на вопросы, используя информацию текстов  “Sports”, “The Olympic Games.”
  1. Why do people all over the world are fond of sports and games?
  2. What are summer sports and what are winter sports?
  3. When did the first Olympic Games take place?
  4. How often did the Olympic Games take place in the ancient times?  

  1. Согласитесь или опровергните следующие высказывания.
  1. The Olympic Games were held on German land in ancient times.
  2. At first the athletes took part only in race.
  3. Sports is not paid much attention to in our schools and Institutes.
  4. Sport doesn’t unite people of all classes and nationalities.

  1. Грамматические задания.

1.Выберите правильную временную форму  глагола.

1) It ………….. in this part of the world.

a) often is raining;      b) often rains;  

2.  At eight o’clock yesterday John ………. an interesting book.

a) was reading;    b) read.

3)  It ……. him  more time to get to London yesterday.

a)  is taking;         b) took.

 2. Исправьте ошибки

 1. They‘ll go to the cinema, if they’ll get tickets.  .

 2. I has little time, I must hurry.                  

 3. There are one student from France in our group.

  3. Задайте вопросы к выделенным членам предложения.

  1). My mother’s birthday will be next week.

  2). My best friend Jeff lives in Walton Street.

  3). I saw this film last month.

  4. Дополните вопрос.

  1). They  wrote a letter to  you,_______________?

  2). The children always  ask  many questions,_______?

  3). John is a very clever boy, __________________?

  5.  Расскажите об употреблении  и образовании настоящего                             длительного времени. Приведите примеры.

               

Задания к дифференцированному  зачету.

Курс 2, семестр 3

Технические специальности

Билет 2.

  1. Ответьте на вопросы, используя информацию текстов  “Sports”, “The Olympic Games.”

     1.  What kinds of sports are popular with friends and schoolmates?

     2.  Do you have to pay for sports facilities, such as stadiums, swimming pools and tennis      

          courts?

     3.  What were the first competition in Olympic Games?

     4.  Who organizes the Olympic Games now?

   

 II. Согласитесь или опровергните следующие высказывания.

      1. Physical training is not a compulsory  subject in our schools.

      2. Physical training lessons are held out doors in summer.

      3. At first the athletes took part only in race (the sprint).

      4. The Byzantine Emperor Theodosius  abolished  the  Olympic  Games in 394 A.D.    

  III. Грамматические задания.

       1.Выберите правильную временную форму  глагола

       1. John ………… to the radio when his sister came.

        a) listened;               b) was listening.

        2. It ……… ten years ago.

        a) happens;              b) happened/

        3. Look out of the window! It………. cats and dogs.

        a) is raining;             b) was raining.

   

        2. Исправьте ошибки.       

        1.  I buy a lovely bicycle last Sunday.

        2.  We was  having dinner when a postman came to the door.

        3.  She not like apples.

        3. Задайте вопросы к выделенным членам предложения

        1. The nearest bus stop is near the supermarket.

        2.  I don’t want to go to the South next holiday.  

        3.  Kate promised me to write a letter.

        4. Дополните вопрос.

        1.  We can ask at the tourist office,__________ ?

        2. You met Fred last week,___________________?

        3.  You are thinking of your future job,__________?

        5.   Расскажите об употреблении и образовании     простого настоящего времени.  Приведите примеры .      

Задания к дифференцированному  зачету.

Курс 2, семестр 3

Технические специальности

Билет 3.

  1. Ответьте на вопросы, используя информацию текстов  “Sport ”; “The Olympic Games”.  

     1. Where and when were the Olympic Games held?

     2. Who organizes the Olympic Games now?

     3. What can you say about physical training lessons at your college?

     4. What kind of sports are the most popular in our country?    

    II.    Согласитесь или опровергните следующие высказывания

  1. All necessary facilities are not provided for going in for sports.
  2. Professional sports are also paid much attention in our country.
  3. The Olympic Games are organized and provided  by  the  International  Olympic  Committee .
  4. The Olympic Games were revived to support understanding and friendship among nations.    

    III. Грамматические задания.

1.Выберите правильную временную форму  глагола.

    1. We ________ the whole morning yesterday.

        a) work;                 b)  were working.

    2.  They ___________ a difficult text last week.

         a) translated;          b) will translate.

    3.  Where is John?- He________ talks with his partners

        a) has;                    b) is having.

    2. Исправьте ошибки.       

    1. We arranged  an excursion  for you next week.

    2. She not like apples.

    3. How often is they go to the swimming pool?

    3. Задайте вопросы к выделенным членам предложения.

    1.  The weather was bad yesterday.

    2. We changed our plans for the week end.

    3. They were working hard from 4 till 9yesterday.

    4.    Дополните вопрос.

    1) There were many people at the stadium, __________?

    2) John will give this book to Nick,_________________?

    3) Pete and Mary are from London,_________________?  

    5. Расскажите об  употреблении и образовании прошедшего  длительного времени.          (The Past Continuous Tense Form).

Приведите примеры.

Задания к дифференцированному  зачету.

Курс 2, семестр 3

Технические специальности

Билет 4.

1.Ответьте на вопросы, используя информацию текстов  “Sport”; “Olympic Games”.  

1. What are the sports clubs in our country?

2. What are the most popular kinds of sports in America and England?

3. Who usually opens the games?

4. Athletes of which country march the first around the stadium in the parade of Nations?

II.    Согласитесь или опровергните следующие высказывания

1. Not all kinds of sports are popular in our country.

2. The most popular kinds of sports in the US are baseball, basketball and American football.

3. Athletes from France march the first  around the stadium in the parade of nation.

4. When the games are finished, the flag is lowered and the flame extinguished.  

III. Грамматические задания.

1.Выберите правильную временную форму  глагола.

1. Where _______ your sister now?

 a) is;                         b) is being.

2. At 8o’clock yesterday I_________ a football match on TV.

 a) watched;              b) was watching.

3. What country _____ you_____ last year?

a) do _____visit;        b) did ______ visit.

 

2. Исправьте ошибки.       

  1) Mine brother is very young.

  2) Are it raining  outside?

  3)  What do you got back?

3. Задайте вопросы к выделенным членам предложения

1) I met my friends in the café.

2. Tomorrow  I’m leaving for Paris.

3.  It’s Tuesday today.

4. Дополните вопрос.

 1) They are going to meet us tonight, ……….?

 2) He did not go to the stadium last week ,…………………….. ?

 3) She usually walks to work,_____________?

5.  Расскажите об употреблении и образовании  простого будущего времени.

 Приведите примеры.

Задания к дифференцированному  зачету.

Курс 2, семестр 3

Технические специальности

Билет 5.

I. Ответьте на вопросы, используя информацию текстов “Sports”; “The Olympic Games”.

   

1. What American or English sports do you know?

2. Are American football and basketball popular in Russia?

3. Who lights the Olympic Flame?

4. When did the first Olympic Games take place?

 

II.    Согласитесь или опровергните следующие высказывания

 1. In England the popular kinds of sports are golf and rugby.

 2. Sport doesn’t make people healthy and doesn’t keep them fit.

 3. The first Olympic Games took place in 776 B.C.

 4. The Olympic Games took place every four years and were a part of  religious  festival.  

III.  Грамматические задания.

1.Выберите правильную временную форму  глагола.

1. Be quiet. Father _________to the radio.

     a) is listening;            b) listens.

2. Where were you yesterday at 6 p. m?. – I was at the library. I________ for the report.

     a) prepare;                  b) was preparing

3.  How ____you ____ to  Manchester  last week?

     a) do ___ get                b) did____get

2. Исправьте ошибки.

1.  I’m more  busy than you are.

2. Jane can to skate well.    

3. What are he doing now?

3. Задайте вопросы к выделенным членам предложения.

 1. The last exercise was the easiest.

 2. Jane met her friends at a party.

 3. She doesn’t want to dance with you.

 4.    Дополните вопрос.

 1) They will arrive tomorrow, __________?

 2) She is playing with her toys, __________?

 3) You won’t be busy tomorrow, _________?

    5. Расскажите об употреблении и образовании простого прошедшего времени. Приведите примеры.

Задания к дифференцированному  зачету.

Курс 2, семестр 3

Технические специальности

Билет 6.

I.  Ответьте на вопросы, используя информацию текстов “Sport”; “The Olympic Games”.  

   1. What do you do to be healthy and fit?

   2. What are summer sports and what are winter sports?

   3. How often did the Olympic Games take place in the ancient times?

   4. What were the first competitions?

 

II.   Согласитесь или опровергните следующие высказывания

 1.  Not many people do sports on their personal initiative.

 2.  It isn’t necessary to pay for stadiums, swimming pools, skating rings etc.  

 3.  At first the athletes took part only in race (the sprint).

 4.  The first modern games were held in Athens, Greece.

 III. Грамматические задания.

1.Выберите правильную временную форму  глагола.

1. My friend_________ long poems by heart.

    a) can learn;                  b) can to learn.

2. Helen _________ this book at the library yesterday.

    a) will borrow;              b) borrowed

3. It ________ heavily  the whole morning.

    a) was snowing;             b) snowed.

2. Исправьте ошибки.

1. I am feeling tired. –Oh, do you?

2. What are he doing?

3. He is tallest boy in the group.  

 

 3. Задайте вопросы к выделенным членам предложения.

1. I have just met Simon. 

2. Jannet likes pizza very much.

3. We can start work on Monday.

 4.    Дополните вопрос.

 1) He doesn’t always return so late, ……………?

 2)  John didn’t receive any change,,…………… ?

 3)  You will do it,___________?

   

 5. Расскажите  о сложноподчиненных предложениях с придаточными  предложениями времени и условия. Приведите примеры.

Задания к дифференцированному  зачету.

Курс 2, семестр 4

Технические специальности

Билет 1.

  1. Ответьте на вопросы, используя информацию текстов  “Center of Gravity”; “Motion”; “ Inertia”.
  1. What is called the center of gravity?
  2. What does motion mean?
  3. How long will a body travel being once set in motion?

  1. Согласитесь или опровергните следующие высказывания.
  1. Moving things are not important now.
  2. The physics of things in rest is much simpler than that in motion.
  3. Motion doesn’t mean change of place and position.
  4. No bodies have inertia.

  1. Переведите на английский язык.    
  1. чем больше основание объекта, тем он устойчивее;
  2. абсолютно неподвижен;
  3. в одной точке;
  4. зависит от размера.

  1. Поставьте 5 типов вопросов к предложению.
  1. We discussed new prices the other day.

  1. Грамматические задания.

1.Выберите правильную временную форму  глагола.

 1) I………………….. his work for some time; looks promising.

a) am watching;      b) have been watching;  

2) ……….anything of my new pair of scissors?

a) Have you seen;    b) Did you see

2. Дополните  временную форму глагола.

1)  When the pirates opened the chest they found that someone…………..

taken the map.

  1. Have;            b) were;             c)  had

  1. Hurry up! He ……………… expecting you for sometime.
  1. Is;     b) has been;             c) was

  1. Заполните пропуски соответствующим наречием.

         1).They haven’t arrived ………..  .

              a) soon;               b) yet;            c) still.

         2). We haven’t  seen him ………. .

               a) often;             b) long ago;    c) lately.

          4. Дополните вопрос.

           1). They have written to  you, …………….?

           2). He never asks any questions, ………….?

5.  Расскажите об употреблении  и образовании настоящего длительного времени. Приведите примеры.

     

          Задания к дифференцированному  зачету.

Курс 2, семестр 4

Технические специальности

Билет 2.

  1. Ответьте на вопросы, используя информацию текстов  “Center of Gravity”; “Motion”; “ Inertia”.  

     1. In what case doesn’t body change its state of rest or motion?

     2. How is the weight of the body distributed?

     3. What is the physics of things at rest?

    II.    Согласитесь или опровергните следующие высказывания

  1. Any object, once it is in motion, will continue to move because of its inertia.
  2. Motion mustn’t be completely controlled.
  3. The stability of the object is not the greatest when its center of gravity is at the lowest level.
  4. The most common type of motion is motion in a straight line.    
  1. Переведите на английский язык.    

        1. движущиеся предметы;

         2. универсальная скорость;

         3. абсолютно  неподвижный;

         4. приводить в движение.

  1.  Грамматические задания.

1.Выберите правильную временную форму  глагола.

      1) Charles Dickens ……….many novels.

             a) has written;           b)  wrote

      2) I …………… a telephone call any minute now.

             a) am expecting;         b) have been expecting

 

   2. Дополните  временную форму глагола.

         1) …………… you brought the letter I sent you?

             a) have;              b) were;             c)  did.

         2) We ………….spending our holidays here. We are happy here.

              a) have been;    b) are;                c) were.  

  1. Заполните пропуски соответствующим наречием или обстоятельством времени.
  1. She will be working …………  .
  1. at this time tomorrow;    b) often;        c) soon.
  1. It was snowing…………..
  1. usually;        b) then;              c) after that.  

            4.    Дополните вопрос.

            1) There were many people at the concert,……….?

            2) This book belongs to John,…………………….. ?

      5.  Поставьте 5 типов вопросов к предложению.

        1.  My friend spent last holiday in the South.

6. Расскажите об  употреблении и образовании прошедшего  длительного времени. (The Past Continuous Tense Form).

Приведите примеры.

Задания к дифференцированному  зачету.

Курс 2, семестр 4

Технические специальности

Билет 3.

  1. Ответьте на вопросы, используя информацию текстов  “Center of Gravity”; “Motion”; “ Inertia”.  

1.  Must a force be applied by some other object to stop the moving of the object?

          2. What is the meaning of the Latin word “inertia”?

          3. What is called the center of gravity?

II.    Согласитесь или опровергните следующие высказывания

1. Motion mustn’t be completely controlled.

2. Any object, once it is in motion, will continue to move because of its    inertia.

3. The location of the gravity of a uniform body is known to depend on its size,  

     III.   Переведите на английский язык.    

1. в движении;

2. центр гравитации;

3.стабильность объекта

      IV.  Грамматические задания.

1.Выберите правильную временную форму  глагола.

1. He …….. here all his life.

    a) has lived;            b) lives.

2. The minute he ……….. me, he walked quickly away.

     a) had seen;            b) saw.

2. Дополните  временную форму глагола.

         1)…………… he ever smile?

             a) do;              b) did;             c) does.

         2) I ………….. never forget what you have told me.

              a) don’t;    b) have;                c) will.  

3. Заполните пропуски соответствующим наречием или обстоятельством времени.

1) They …………  stay at this school?

  1. already;       b) seldom;        c) for ever.

2)  ………….. have you been going to this school?

  1. how long;        b) how often;              c) how soon.  

            4.    Дополните вопрос.

            1) They are going to meet us tonight, ……….?

            2) He didn’t go there ,…………………….. ?

      5.  Поставьте 5 типов вопросов к предложению.

        1.  I also often stay at home at weekends.

6.  Расскажите об употреблении и образовании настоящего совершенного времени. ( The Present Perfect Tense Form).

 Приведите примеры.

Задания к дифференцированному  зачету.

Курс 2, семестр 4

Технические специальности

Билет 4.

  1. Ответьте на вопросы, используя информацию текстов  “Center of Gravity”; “Motion”; “ Inertia”.  
  1. Why will any object remain motionless or will move in straight line?

2.  What does the gravity act on?

3.  In what case does not body change its state of  rest or motion?

II.    Согласитесь или опровергните следующие высказывания

      1.   No bodies have inertia.

 2.   In order to be of use in machine construction, motion mustn’t be completely

      controlled.

 3.  The stability of an object is the greatest  when its center of gravity is at the lowest level.

     III.   Переведите на английский язык.    

    1. двигаться прямо;

    2. гравитация влияет на;

    3. неподвижный  

      IV.  Грамматические задания.

1.Выберите правильную временную форму  глагола.

1. A taxi hit him as he………. the street.

     a) was crossing;            b) crossed.

2. She ………..  Jim well enough.

     a) knos;            b) has known.

2. Дополните  временную форму глагола.

         1) I ……………  finished everything you  told me to do, what next ?

             a) did;              b) had;             c) have.

         2) We ………….. expecting to hear from you all week.

              a) were;           b) have been;       c) had been.  

 3. Заполните пропуски соответствующим наречием или обстоятельством времени.

1) He hasn’t written me ………… .

a) long ago;       b) often;        c) since then.

2) The train ………… often stops at our station.

a) often;             b) never;        c) for a long time.  

            4.    Дополните вопрос.

            1) They will be here early, ……………………?

            2) She studies with you ,…………………….. ?

        5.  Поставьте 5 типов вопросов к предложению.

            They were watching TV from five till seven yesterday.

    6. Расскажите об употреблении и образовании настоящего перфектно-длительного времени. Приведите примеры.

Задания к дифференцированному  зачету.

Курс 2, семестр 4

Технические специальности

Билет 5.

  1. Ответьте на вопросы, используя информацию текстов  “Center of Gravity”; “Motion”; “ Inertia”.  

1.  How many points has a solid body at which it can be supported by a single

     upward force?

2.  Why have motion moving things been so important today?

3.  When does an object stay at rest?

II.    Согласитесь или опровергните следующие высказывания

 1.  The physics of things in rest is much simpler than that in motion.

 2. Experience doesn’t show us that heavy objects are more stable than light ones.  

 3.  No bodies have inertia.

     III.   Переведите на английский язык.    

    1. обладать инерцией;

    2. зависеть от формы, веса и положения;

    3.  состояние равновесия.

      IV. Грамматические задания.

1.Выберите правильную временную форму  глагола.

1. Where  …….. …… you put the key when you went out?.

    a) have;                b) did.

2. The minute he ……….. me, he walked quickly away.

     a) had seen;            b) saw.

2. Дополните  временную форму глагола.

         1) I’ll let Tompson know you …………….coming.

             a) are;              b) nave been;             c) were.

         2) …………. I go and bring you some coffee?

              a) do;              b) shall;                      c) am.  

 3. Заполните пропуски соответствующим наречием или обстоятельством времени.

  1) They are ……………. leaving the theatre .

a) never;           b) for ever;        c) just.

   2) He has been sleeping ……………….. .

a) lately;            b) for two hours;        c) late.  

            4.    Дополните вопрос.

            1) He doesn’t always return so late, ……………?

            2)  John didn’t receive any change,,…………… ?

        5.  Поставьте 5 типов вопросов к предложению.

            He usually comes home from school at 12.

    6. Расскажите об употреблении и образовании прошедшего перфектно-длительного времени. Приведите примеры.

Задания к дифференцированному  зачету.

Курс 2, семестр 4

Технические специальности

Билет 6.

  1. Ответьте на вопросы, используя информацию текстов  “Center of Gravity”; “Motion”; “ Inertia”.  

1.  Will the body stop of itself?

2.  How does the whole weight of a body act?

3.  Is it easy to measure and calculate motion?

II.    Согласитесь или опровергните следующие высказывания

      1. Motion doesn’t mean change of place and position.

2.   In order to be of use in machine construction, motion mustn’t be completely

      controlled.

 3.  The stability of an object is the greatest when its center of gravity is at the lowest level.

     III.   Переведите на английский язык.    

1. в движении;

2. центр гравитации;

3.стабильность объекта

      IV. Грамматические задания.

1.Выберите правильную временную форму  глагола.

1. Since that time he …………… as a librarian.

    a) works;                b) has been working.

2. I …………….  Arabic well.

    a) have learnt;         b) learnt.

2. Дополните  временную форму глагола.

         1) …………. you go there every year?

             a) do;              b) are;             c) would.

         2) China ………. become an important country

              a) has;             b) will;            c) had.  

 3. Заполните пропуски соответствующим наречием или словосочетанием.

  1) …………….. the rain had stopped .

a) soon after that;        b) before I was up;        c) late in the evening.

   2) ……………. We were turning round the corner.

a) at six o’clock;          b) next day;        c) the next moment.  

            4.    Дополните вопрос.

            1) The moon is rising, ……………?

            2)  You were all going to the party, ……………?

        5.  Поставьте 5 типов вопросов к предложению.

                 John has learnt all the new words in the text

    6. Сравните употребление настоящего длительного времени и прошедшего длительного времени. Приведите примеры.

       

Задания к дифференцированному  зачету.

Курс 2, семестр 4

Технические специальности

Билет 7.

  1. Ответьте на вопросы, используя информацию текстов  “Center of Gravity”; “Motion”; “ Inertia”.  

1.  Are heavy objects more or less stable than the light ones?

2. Why do we say” assume as being at rest”?  

3.  When does the book lying on the table remain there?

II. Согласитесь или опровергните следующие высказывания

  1. Any object, once it is in motion, will continue to move because of its inertia.
  2. Motion mustn’t be completely controlled.
  3. The stability of the object is not the greatest when its center of gravity is at the lowest level.
  4. The most common type of motion is motion in a straight line.

   

Ш. Переведите на английский язык.    

     1. движущиеся предметы;

     2. универсальная скорость;

     3. абсолютно  неподвижный;

     4. приводить в движение.

IV. Грамматические задания.

1.Выберите правильную временную форму  глагола.

1. I  ……………. his work for some time, he looks promising

    a) am watching;         b) has been watching.

2. Charles Dickens ………….. many novels.

    a) has written;             b) wrote.

2. Дополните  временную форму глагола.

         1) …………. you go there every year?.

             a) are;              b) do;             c) would.

         2) At last I ………….. found the key that was last yesterday.

              a) have;              b) will;            c) had.  

 3. Заполните пропуски соответствующим наречием или обстоятельством времени.

  1) I have been studying Greek history ……. last October  .

a) since;            b) often;          c) soon.

   2) He has been sleeping ……………….. .

a) lately;            b) for two hours;        c) late.  

            4.  Дополните вопрос.

            1) He doesn’t always return so late, ……………?

            2)  John didn’t receive any change,,…………… ?

        5.  Поставьте 5 типов вопросов к предложению.

            He  is reading an interesting book now.

    6. Расскажите об употреблении и образовании прошедшего перфектно-длительного времени. Приведите примеры.

         

Задания к дифференцированному  зачету.

Курс 2, семестр 4

Технические специальности

Билет 8.

  1. Ответьте на вопросы, используя информацию текстов  “Center of Gravity”; “Motion”; “ Inertia”.  

1.  Will the body stop of itself?

2.  How does the whole weight of a body act?

3.  Is it easy to measure and calculate motion?

II.    Согласитесь или опровергните следующие высказывания

 1.   No bodies have inertia.

 2.   In order to be of use in machine construction, motion mustn’t be completely

      controlled.

  3.  The stability of an object is the greatest  when its center of gravity is at the    lowest level.

  III.   Переведите на английский язык.    

1. обладать инерцией;

2. зависеть от формы, веса и положения;

3.  состояние равновесия.

      IV.  Грамматические задания.

1.Выберите правильную временную форму  глагола.

1. A taxi hit him as he………. the street.

     a) was crossing;            b) crossed.

2. She ………..  Jim well enough.

     a) knows;            b) has known.

  2. Дополните  временную форму глагола.

           1)…………… he ever smile?

             a) do;              b) did;             c) does.

            2) I ………….. never forget what you have told me.

              a) don’t;    b) have;                c) will.  

3. Заполните пропуски соответствующим наречием или обстоятельством времени.

1.  She is going to finish her report ………………. .

      a) tomorrow;            b) often;             c) yesterday.

2.  They are playing in the football ………. .

       a) often;                    b)now;                c) at 6 o’clock yesterday.

            4.  Дополните вопрос.

1.  They will be glad to see  you, ……………..?

2.  There isn’t much to be done, ……………… ?

       

5. Поставьте 5 типов вопросов к предложению.

             At last I have found that book.

6. Назовите особенности употребления настоящего длительного времени. Приведите примеры.



Предварительный просмотр:

Задания к дифференцированному зачету

Курс  3  семестр 5

Технические специальности

Билет 1

I. Дайте ответы на вопросы, используя информацию  текста “ The Metric System”.

1. What quantities does physics measure? Are most of them interrelated?

2.  How many systems of measurement are widely used nowadays?

3. All the nations of the world use the metric system, don’t they?

II. Вставьте пропущенные слова, используя активный словарь текста.

1. Can you _____ cubic meter into cubic centimeter?

2. The _____ between Moscow and Samara is 1049______.

3. The teacher ______ one of his students with a difficult task.  

III. Продолжите следующие утверждения.

1. The British system of units, the metric system of units and the International system of units (SI) are ____________.

2.  Everyone who knows arithmetic can_____________.

3. Before the introduction of the metric system ________.  

 Грамматические задания.

I. Выберите правильную грамматическую форму сказуемого.  

1. We _______ these goods (товары) for three years.

a) have been selling;                         b) will sell.

2. The   firm _______ this model last year.

a) have been selling;                          b)sold.

3. He said he ______ in this plant for 5 years.

П.  Выберите правильный вариант предложения в косвенной речи.

1. I am waiting for my parents” said Nick.

a) Nick said that he is waiting for my parents.

b) Nick said that he was waiting for his parents.

c) Nick said that he was waiting for my parents.

Ш. Перепишите предложения в косвенной речи.

1.”Why do you blame her for this?”- he couldn’t understand.

2.”Now the Earth’s climate is getting wormer”, the professor reminded.

3. Masha said, ”I usually  spend my holidays in the South.”

Задания к дифференцированному зачету

Курс  3  семестр 5

Технические специальности

Билет 2

I.  Дайте ответы на вопросы, используя информацию текста “The Metric System”.

1. What was used before the metric system? Did the earlier system have any drawbacks?

2. When was the idea of decimal system realized?

3. What is the main unit of the metric system?

II. Вставьте пропущенные слова, используя активный словарь текста.

1. The teacher _____ one of his pupils with a difficult task.

2. Newton was a great ______ who formulated laws of gravitation.

3. What is ______ of the swimming poo? The swimming pool is twenty-five___long and two

_____deep, and ten____wide. So, I____ twenty-five by two and by ten and I get five hundred_____.

III. Продолжите следующие утверждения.

1. The conversion to a higher quantity in a metric system is done ________.

2. In 1791 the French Academy of Science decided___________.

3. The two French scientists took this distance_______________.  

Грамматические задания.

I. Выберите правильную грамматическую форму сказуемого.  

1. We ________ along the forest for  tow hours before we saw the house.

a) walked;                                     b)had been walking.

2. He quickly forgot everything he _______at school.

a) learns;                                       b)had learnt.

3. We _____ about him when he suddenly came in.

a)  were talking;                             b) will talk.

П.  Выберите правильный вариант предложения в косвенной речи.

1.  “I can’t fix the engine myself”, my brother admitted.

a) My brother admitted that can’t fix the engine myself.

b) My brother admitted that he couldn’t fix the engine himself.

c) My brother admitted that he couldn’t fix the engine myself.

Ш. Перепишите предложения в косвенной речи.

1. “When your turn comes, listen very carefully to what the doctor tells you,” I said to my grandmother.

2. I said to Boris,” Does your friend live in London?”

3. I said to my mother,” Did anybody come to see me?”            

Задания к дифференцированному зачету

Курс  3  семестр 5

Технические специальности

Билет 3

I.  Дайте ответы на вопросы, используя информацию текста “The Metric System.”

1. How were the units of area and volume defined?

2. Do shorter units have Greek or Latin      prefixes?

3. What is a unit of mass?

II. Вставьте пропущенные слова, используя активный словарь текста.

1. The ____ of ice is more than of water as a liquid. But the ______ of ice is less than the ____ of water at 4* C.

2. Who was the first traveller who reached the south ______?

3. The ______ that studies stars is astronomy.

III. Продолжите следующие утверждения.

1. Meter was also used to measure _________.

2. The main advantage of the metric system is________.

3. The unit of mass is defined __________.

Грамматические задания.

I.  Выберите правильную грамматическую форму сказуемого.  

1. Yesterday as I ______ down Cherry Lane, I met Thomas, an old friend of mine.

a) had been walking;             b) was walking.

2. John is still repairing his car. He must be tired. He _______ it all day.

a) has repaired;                      b) has been repairing.

3. Alice promised to come, but she’s absent. Something _____ to her.

a) has been happening:           b) has happened.

 

П.  Выберите правильный вариант предложения в косвенной речи.

1. “The Sun isn’t a planet, it is a big star,” the teacher explained.

a) The teacher explained to us that the Sun is a big star.

b) The teacher explained us that the Sun is a big star.

c) The teacher explained to us that the Sun was a big star.  

Ш. Перепишите предложения в косвенной речи.

1. I asked my sister, “Will you stay at home or go for a walk after dinner?”

2. “Have they sold the picture?” Mary asked me.

3. “Did you see your grandma yesterday, Lena?” asked Mr. Brown.    

                           

Задания к дифференцированному зачету

Курс  3  семестр 5

Технические специальности

Билет 4

I. Дайте ответы на вопросы, используя информацию текста “The Metric System.”

1. Is there a difference between the metric system and the SI system?

2. When was the SI system introduced in the USSR?

3. How many systems of measurement are widely used nowadays?

II. Вставьте пропущенные слова, используя активный словарь текста.

1. The ____ unit of the_____system are a meter, a ______ and a _____.

2. Can you _____ cubic meter into cubic centimeter?

3. The ____ between Moscow and Samara is 1049 _____.  

III. Продолжите следующие утверждения.

1. The SI system is derived ___________.

2. The British system of units, the metric system of units and the International system of units (SI) are_________.

3. Everyone who knows arithmetic can __________.

Грамматические задания.

I.  Выберите правильную грамматическую форму сказуемого.  

1. I ______ in fairs.

a) not believe;                           b) don’t believe.

2. We were told that Andrew _______ to enter that college.

a) went;                                     b) was going.

3) Where ____you _____ since last Friday?

a) have ____been;                      b)  are.            

П.  Выберите правильный вариант предложения в косвенной речи.

“Don’t make so much noise,” Mary said to Pete.

a) Mary asked Pete not to make so much noise.

b) Mary asked Pete to not make so much noise.

c) Mary asked to Pete not to make so much noise.

Ш. Перепишите предложения в косвенной речи.

1.” Will you be free tomorrow?” Colin asked Richard.

2. The doctor asked “How do you feel, Tom?”

3. “Come to my house tomorrow, Jane” said Lena.

Задания к дифференцированному зачету

Курс  3  семестр 5

Технические специальности

Билет 5

I.  Дайте ответы на вопросы, используя информацию текста “The Metric System.”

1. All the nations of the world use the metric system, don’t they?

2. What was used before the metric system? Did the earlier system have any drawbacks?

3. When was the idea   of metric system realized?

II. Вставьте пропущенные слова, используя активный словарь текста.

1.” Biology” is a________ word, and “ science”  is a______ one.

2. The teacher ____ one of his  pupils with a difficult task.

3. Newton was a great _______ who0 formulated laws of gravitation.

III. Продолжите следующие утверждения.

1. Before the introduction of the metric system_________.

2. The conversion to a higher quantity in a metric system is done ________.

3. In 1791 the French Academy of Science decided____________.  

Грамматические задания.

I.  Выберите правильную грамматическую форму сказуемого.

1.  I _______ to open this box for the last forty minutes but in vain.

a) have been trying;         b) will try.

2. It _______  : the garden is covered with  snow.

a)  snows;                         b) has snowed.

3. Jane ______ to a new flat a month ago.

a) moves;                          b) moved.

П.  Выберите правильный вариант предложения в косвенной речи.

Tom said,” Jerry has been my best friend since our early childhood.

a) Tom said that Jerry has been my best friend since our early childhood.

b) Tom said that Jerry had been his best friend since their early childhood.

c) Tom told that Jerry has been his best friend since our early childhood.

Ш. Перепишите предложения в косвенной речи.

1. My uncle said, ”I shall visit you next week.”

2. “Lock the door when you leave the house”, said my elder sister to me.

3. “ Have you received a telegram from your wife”, She asked Robert.

                     

Задания к дифференцированному зачету

Курс  3  семестр 5

Технические специальности

Билет 6

I.  Дайте ответы на вопросы, используя информацию текста “The Metric System.”

1.  When was the idea of  the metric system realized?

2.  What are the main units of  the British system?

3.  What is a unit of mass?

   

II. Вставьте пропущенные слова, используя активный словарь текста.

1. The ___ of ice is more than  the _____ of water as a liquid. But the ____ of ice       is less than  the ____ of water at 4*C.

2. Can you _____ cubic meter into cubic centimeters?

3. Newton was a great ______ who formulated laws of gravitation.

III. Продолжите следующие утверждения.

1. The British system of units, the metric system of units and the International system of units (SI) are ____________.

2.  Everyone who knows arithmetic can_____________.

3. Before the introduction of the metric system ________.  

Грамматические задания.

I.  Выберите правильную грамматическую форму сказуемого.

1. What____ you_____ of the film?

a) are____ thinking;              b) do_____ think.

2. I _______ at the hotel for a fortnight when I received your letter.

a) stayed;                          b)had been staying.

3. ____you ____ the application form jet?

a) have____filled;             b) are _____filling.  

П.  Выберите правильный вариант предложения в косвенной речи.

He said,” Where is Jill going?”

a) He asked where was Jill going.

b) He asked where Jill went.

c) He asked where Jill was going.

Ш. Перепишите предложения в косвенной речи.

1. “I shall buy some new stamps for you if you give me this one,” said Mike to Kate.

2. “When did you receive this letter?” my friend said to me.

3. “Are you fond of going to the theatre?” asked my friend.

Задания к дифференцированному зачету

Курс  3  семестр 5

Грамматическая  часть

Билет 1

I. Выберите правильную грамматическую форму сказуемого.  

1. We _______ these goods (товары) for three years.

a) have been selling;                         b) will sell.

2. The   firm _______ this model last year.

a) have been selling;                          b)sold.

3. He said he ______ in this plant for 5 years.

П.  Выберите правильный вариант предложения в косвенной речи.

1. I am waiting for my parents” said Nick.

a) Nick said that he is waiting for my parents.

b) Nick said that he was waiting for his parents.

c) Nick said that he was waiting for my parents.

Ш. Перепишите предложения в косвенной речи.

1.”Why do you blame her for this?”- he couldn’t understand.

2.”Now the Earth’s climate is getting wormer”, the professor reminded.

3. Masha said, ”I usually  spend my holidays in the South.”

Задания к дифференцированному зачету

Курс  3  семестр 5

Грамматическая часть

Билет 2

I. Выберите правильную грамматическую форму сказуемого.  

1. We ________ along the forest for  tow hours before we saw the house.

a) walked;                                     b)had been walking.

2. He quickly forgot everything he _______at school.

a) learns;                                       b)had learnt.

3. We _____ about him when he suddenly came in.

a)  were talking;                             b) will talk.

П.  Выберите правильный вариант предложения в косвенной речи.

1.  “I can’t fix the engine myself”, my brother admitted.

a) My brother admitted that can’t fix the engine myself.

b) My brother admitted that he couldn’t fix the engine himself.

c) My brother admitted that he couldn’t fix the engine myself.

Ш. Перепишите предложения в косвенной речи.

1. “When your turn comes, listen very carefully to what the doctor tells you,” I said to my grandmother.

2. I said to Boris,” Does your friend live in London?”

3. I said to my mother,” Did anybody come to see me?”      

Задания к дифференцированному зачету

Курс  3  семестр 5

Грамматическая   часть

Билет 3

I.  Выберите правильную грамматическую форму сказуемого.  

1. Yesterday as I ______ down Cherry Lane, I met Thomas, an old friend of mine.

a) had been walking;             b) was walking.

2. John is still repairing his car. He must be tired. He _______ it all day.

a) has repaired;                      b) has been repairing.

3. Alice promised to come, but she’s absent. Something _____ to her.

a) has been happening:           b) has happened.

 

П.  Выберите правильный вариант предложения в косвенной речи.

1. “The Sun isn’t a planet, it is a big star,” the teacher explained.

a) The teacher explained to us that the Sun is a big star.

b) The teacher explained us that the Sun is a big star.

c) The teacher explained to us that the Sun was a big star.  

Ш. Перепишите предложения в косвенной речи.

1. I asked my sister, “Will you stay at home or go for a walk after dinner?”

2. “Have they sold the picture?” Mary asked me.

3. “Did you see your grandma yesterday, Lena?” asked Mr. Brown.    

Задания к дифференцированному зачету

Курс  3  семестр 5

Грамматические задания

Билет 4

I.  Выберите правильную грамматическую форму сказуемого.  

1. I ______ in fairs.

a) not believe;                           b) don’t believe.

2. We were told that Andrew _______ to enter that college.

a) went;                                     b) was going.

3) Where ____you _____ since last Friday?

a) have ____been;                      b)  are.            

П.  Выберите правильный вариант предложения в косвенной речи.

“Don’t make so much noise,” Mary said to Pete.

a) Mary asked Pete not to make so much noise.

b) Mary asked Pete to not make so much noise.

c) Mary asked to Pete not to make so much noise.

Ш. Перепишите предложения в косвенной речи.

1.” Will you be free tomorrow?” Colin asked Richard.

2. The doctor asked “How do you feel, Tom?”

3. “Come to my house tomorrow, Jane” said Lena.

Задания к дифференцированному зачету

Курс  3  семестр 5

Грамматические задания

Билет 5

I.  Выберите правильную грамматическую форму сказуемого.

1.  I _______ to open this box for the last forty minutes but in vain.

a) have been trying;         b) will try.

2. It _______  : the garden is covered with  snow.

a)  snows;                         b) has snowed.

3. Jane ______ to a new flat a month ago.

a) moves;                          b) moved.

П.  Выберите правильный вариант предложения в косвенной речи.

Tom said,” Jerry has been my best friend since our early childhood.

a) Tom said that Jerry has been my best friend since our early childhood.

b) Tom said that Jerry had been his best friend since their early childhood.

c) Tom told that Jerry has been his best friend since our early childhood.

Ш. Перепишите предложения в косвенной речи.

1. My uncle said, ”I shall visit you next week.”

2. “Lock the door when you leave the house”, said my elder sister to me.

3. “ Have you received a telegram from your wife”, She asked Robert.

Задания к дифференцированному зачету

Курс  3  семестр 5

Грамматические  задания

Билет 6

I.  Выберите правильную грамматическую форму сказуемого.

1. What____ you_____ of the film?

a) are____ thinking;              b) do_____ think.

2. I _______ at the hotel for a fortnight when I received your letter.

a) stayed;                          b)had been staying.

3. ____you ____ the application form jet?

a) have____filled;             b) are _____filling.  

П.  Выберите правильный вариант предложения в косвенной речи.

He said,” Where is Jill going?”

a) He asked where was Jill going.

b) He asked where Jill went.

c) He asked where Jill was going.

Ш. Перепишите предложения в косвенной речи.

1. “I shall buy some new stamps for you if you give me this one,” said Mike to Kate.

2. “When did you receive this letter?” my friend said to me.

3. “Are you fond of going to the theatre?” asked my friend.

Грамматические  задания к билетам

дифференцированного зачета

Курс 3. Семестр 6.

                            Задание 1.

I. Определите тип условных предложений.

1. Если вы сообщите мне необходимую информацию ,я вам помогу.

2. Если бы ты не был таким неуклюжим, ты не разбил бы мою любимую чашку.

 

II. Раскройте скобки. Определите  грамматическое время  сказуемого. Предложения переведите.

1. If she (to finish) work by 4 o’clock, she will go home.

2. If they understood the problem, they (to find) the solution.

III. Переведите на английский язык следующие предложения.

1. Даже если бы вы позвонили (call ) вчера , я бы не смог прийти.

2. Если я пойду в библиотеку, я возьму(borrow) для тебя эту книгу.

3. Если бы погода вчера была хорошая, мы бы пошли на стадион.

IV. Напишите следующие предложения в пассивном залоге.

1. He has improved his pronunciation.

2. The teacher will ask me at the lesson tomorrow.

3. Jane finished the work on time.

V. Раскройте скобки, поставьте глагол в активный или пассивный залог.

1. They (to look for) the girl everywhere.

2. This house (to build) in 1970.

3. All these books (to read).

Грамматические  задания к билетам

дифференцированного зачета

Курс 3. Семестр 6.

                           Задание 2.

I. Определите тип условных предложений.

1. Если бы я был премьер- министром, я бы повысил налоги.

2. Если погода улучшиться, мы пойдем на прогулку.

II. Раскройте скобки. Определите  грамматическое время  сказуемого.        Предложения переведите.

1. If she (to know) the facts, she would have told us what to do.

2. If you go by train, you (to get) there earlier.

III. Переведите на английский язык следующие предложения.

1. Если бы Катя лучше подготовилась к экзамену, она бы получила отличную   оценку.

2. Я пойду навестить Фрэнка, если буду завтра свободен.

3. Если бы ты попросил меня вчера, я бы сходил в магазин.

IV. Напишите следующие предложения в пассивном залоге.

1. They did not listen to the boy.

2. Thousands of people attended this meeting.

3. Someone wants you on the phone.

V. Напишите предложения в активном или пассивном залоге.

     Предложения переведите.

1. One of my friends (to take) me to the cinema last week.

2. This article (to translate) now.

3. The boy was angry because his mother (not to allow) him to go to the stadium.  

Грамматические  задания к билетам

дифференцированного зачета

Курс 3. Семестр 6.

                            Задание 3.

I. Определите тип условных предложений.

1. Если  ты позвонишь мне, я принесу тебе эту книгу.

2. Если бы я не забыл паспорт, я бы получил вчера этот перевод.

ii. Раскройте скобки. Определите  грамматическое время  сказуемого.      Предложения переведите.

1. If I were you I (to check) the facts before I wrote this letter.

2. If I (to have) more time I would take up tennis.

III. Переведите на английский язык следующие предложения.

1. На твоем месте я бы послал ему телеграмму.

2. Я бы хотел, чтобы Питер не опаздывал.

3. Если бы я знал правило, я бы не сделал ошибку в тесте.

IV. Напишите следующие предложения в пассивном залоге.

1. She found my book on the windowsill.

2. He had paid his taxes.

3. Have you written the letter yet?

V. Поставьте глагол в активный или пассивный залог.

     Предложения переведите.

1. One of my friends (to take) me to the cinema last week.

2. This article (to translate) now.

3. The truth (to tell) to her.  

Грамматические  задания к билетам

дифференцированного зачета

Курс 3. Семестр 6.

                            Задание 4.

I. Определите тип  условных предложений.

     1. Если бы не был таким рассеянным , ты бы не забыл свой портфель в поезде.

      2. Если вы счастливы, вы будете жить долго.

II. Раскройте скобки. Определите  грамматическое время  сказуемого.               Предложения переведите.

1. We wouldn’t have met Tom if Ann (to invite) us to the party.

2. His house (to be) ideal if there were a big garden around it.

    III. Переведите на английский язык следующие предложения.

1. Если бы поезд не опоздал, мы ,бы не  пропустили (to miss) представление .

2. На твоем месте я бы не говорил ей об этом.

      3. Мы выиграем игру, если будем больше тренироваться.

     IV. Напишите следующие предложения в пассивном залоге.

     1. Who wrote these letters?

     2. My mother will not allow me to go there.

     3. They are repairing the clock now.  

    V. Глагол, данный в скобках, поставьте в активный или пассивный залог.

     Предложения переведите.

    1. At twelve o’clock the workers (to load) the truck.

    2. The room (to clean and to air) yesterday.

    3. The computer program just (to write).  

Грамматические  задания к билетам

дифференцированного зачета

Курс 3. Семестр 6.

                            Задание 5.

I. Определите тип условных предложений.

1.  Надо было бы предупредить меня, что вы придете, я бы испекла пирог.

2. Если ты будешь регулярно посещать зубного врача, твои зубы будут в порядке.

II. Раскройте скобки. Определите  грамматическое время  сказуемого.               Предложения переведите.

     

 1. If I had one million dollars, I probably  ( to buy) a yacht.

 2. If my husband (to be) at home he will help us.  

 III. Переведите на английский язык следующие предложения.

 1. Ты выглядишь усталой. На твоем месте я взяла бы отпуск.

 2. Если я завтра встану рано, я пойду кататься на лыжах.

 3. Если бы им был нужен этот документ, они бы позвонили.

 IV. Напишите следующие предложения в пассивном залоге.

1. The day before yesterday Tom Jenkins invited us to the restaurant.

2. She will post the letter and the parcel tomorrow.

3. They have studied the problem for three years but haven’t get any results.

 V. От глагола, в скобках,  образуйте активный или пассивный залог.

     Предложения переведите.

    1. Look! The  bridge  (to repair).

    2. In Greece the Olympic Games (to held) once ion four years.

    3. They (to republish) the book next September.  

Грамматические  задания к билетам

дифференцированного зачета

Курс 3. Семестр 6.

                      Задание 6.

I. Определите тип условных предложений.

1. Если ты будешь так шуметь, я не смогу заснуть.

2. Если бы он закончил медицинский колледж, он был бы врачoм.

 

II. Раскройте скобки. Определите  грамматическое время  сказуемого.               Предложения переведите.

1. If I were you, I (to buy) a new bicycle.

2. If she (to lock) all the doors, the burglars wouldn’t have got in.

III. Переведите на английский язык следующие предложения.

1. Если ты будешь хорошей девочкой, я куплю тебе новую куклу.

2. Я бы  закончил эту работу, если бы ты  помог мне.

3. Мне бы хотелось, чтобы у меня было больше денег.

IV. Напишите следующие предложения в пассивном залоге.

1. You must water these plants three times a week.

2. If you behave badly your mother will punish you.

3. Jane will help me with the homework.

 

V. От глагола, в скобках,  образуйте активный или пассивный залог.

     Предложения переведите.

1. She (to choose) the best actress of the year.

2. They (not to ask) her name.

3. You (meet) by Jane at the station .



Предварительный просмотр:

Задание к дифференцированному зачету.

Курс 4, семестр 8.

Технические специальности.

Билет №1.

I. Аnswer the questions.

1.What are the external forces causing the elastic deformation of materials? Describe those forces that change the form and size of materials.

 2. What is the density of material?

II. Translate into English.

 1. Отвечать требованиям современной технологии.

 2. Используя лабораторные методы.

 3. Количество массы в единице объема.

III. Translate into English the following sentences.

 1. Упругая деформация - это реакция всех материалов на внешние силы, такие, как растяжение, сжатие, скручивание, изгиб и срез.

 2.Большинство материалов имеют более высокую плотность, чем вода и тонут в воде.

IV. Translate into Russian

Creep is a slow, permanent deformation thаt results from a steady force acting on a material. Materials at high temperatures usually suffer from this deformation. In many cases the slow deformation stops because deformation eliminates the force causing the creep. Creep extended over a long time finally leads to the rupture of the material.

Задания к дифференцированному зачету.
Курс 4, семестр 8.
Технические специальности.
Билет №2.

I. Answer  the questions.

1. What are the results of external forces?
2. What are the units of density? Where low density is needed?

II. Translate into English.
1. Новые способы использования материалов.
2. Сжатие, растяжение, изгиб, кручение, срез.
3.Мера сопротивления деформации.
4.Отношение приложенной силы на единицу площади к частной упругой деформации.

            III. Translate into English the following sentences.
1. Усталость и ползучесть материалов являются результатом внешних сил.
2. Плотность измеряется в килограммах на кубический метр.

            IV. Translate into Russian.

Fatigue is the growth of cracks under stress. It occurs when a mechanical part is subjected to a repeated or cyclic  stress, such as vibration.
Knowledge of tensile stress, elastic limits, and the resistance of materials to creep and fatigue are of basic importance in engineering.

Задания к дифференцированному зачету.

Курс 4, семестр 8.
Технические специальности.
Билет №3.

I. Answer the questions.

1. What is the result of tension? What happens if the elastic limit of material is exceeded under tension?

2. What are the densities of water, aluminium and steel?

II. Translate into English.

1.Возвращать первоначальный размер и форм.

2.Внешняя сила.

3.Жесткая конструкция.

4.Прочность на сжатие.

III. Translate into English the following sentences.

1.Когда деталь работает долгое время под циклическими напряжениями, в ней появляются небольшие растущие трещины из-за усталости металла.

2.Свинец, медь, алюминий и золото - самые ковкие металлы.


IV. Translate into Russian.

Tension is a pulling forse; for example, the force in a cable holding a weight. Under tension, a material usually stretches, returning to its original length if the force does not exceed the material's elastic limit. Under larger tensions, the material doesn't return completely to its original condition, and under greater forces the material ruptures.

Задания к дифференцированному зачету.

Курс 4, семестр 8.

Технические специальности.

Билет №3.

I. Answer the questions.

1. What is the result of tension? What happens if the elastic limit of material is exceeded under tension?

2. What are the densities of water, aluminium and steel?

II. Translate into English.

1.Возвращать первоначальный размер и форм.

2.Внешняя сила.

3.Жесткая конструкция.

4.Прочность на сжатие.

           III. Translate into English the following sentences.

1.Когда деталь работает долгое время под циклическими напряжениями, в ней появляются небольшие растущие трещины из-за усталости металла.

2.Свинец, медь, алюминий и золото - самые ковкие металлы.

IV. Translate into Russian.

Tension is a pulling forse; for example, the force in a cable holding a weight. Under tension, a material usually stretches, returning to its original length if the force does not exceed the material's elastic limit. Under larger tensions, the material doesn't return completely to its original condition, and under greater forces the material ruptures. 

Задания к дифференцированному зачету.

Курс 4, семестр 8.
Технические специальности.
Билет №4.


            I. Answer the questions.

1. What kinds of deformation are the combinations of tension and compression?
2. A measure of what properties is stiffness? When stiffness is important?

II. Translate into English.

1. Постоянная деформация.

2.Уменьшение объема.

3.Способность материала деформироваться, не разрушаясь.

4. Поглощать энергию путем деформации.

III. Translate into English the following sentences.

1. Ползучесть - это медленное изменение размера детали под напряжением.

2. Плотность материала очень важна, особенно в авиации.
          IV. Translate into Russian.

Compression is a pressure causing a decrease in volume. When a material is subjekted to a bending, shearing, or torsion (twisting) force, both tensile and compressive forces are simultaneously at work. When a metal bar is bent, one side of it is stretched and subjected to a tensional force, and the other side is compressed.

Задания к дифференцированному зачету.

Курс 4, семестр 8.

Технические специальности.

Билет №5.

I. Answer the questions.

1. What do we call fatigue. When does it occur?

What are the results of fatigue?

2. What is strength?

II. Translate into Engllish.

1. Растягивающие и сжимающие силы.

2. Превышать предел упругости материала.

3. Обратно пропорционально квадрату размера дефекта.

4.Постепенное изменение формы.

Ш. Translate into English the following sentences.

1. Внешние силы вызывают постоянную деформацию и разрушение материала.

2. Сопротивление ползучести является очень важным свойством материалов, которые используются в авиационных моторах.

IV. Translate into Russian.

Stiffness is a measure of the resistance to deformation such as stretching or bending. The young modulus is a measure of the resistance to simple stretching or compression. It is the ratio of the applied force per unit area (stress) to the fractional elastic deformation (strain). Stiffness is important when a rigid structure is to be made.

Задания к дифференцированному зачету

Курс 4, семестр 8

Технические специальности

Билет 6.

I. Answer the questions.

  1. What do we call creep? When does this type of permanent deformation take place? What are the results of creep?
  2. What is young modulus?

II. Translate into English.

  1. Повышенные температуры.
  2. Высокие  растягивающие усилия.
  3. Повторяющиеся циклические напряжения.
  4. Разрушение материала.

III. Translate into English the following sentences.

  1. Растягивающие и сжимающие силы работают одновременно, когда мы изгибаем или скручиваем материал.
  2. Чем более металл жесткий, тем менее он деформируется под нагрузкой.

IV. Translate into Russian.

  1. Ductility is the ability of a material to deform without breaking. One of the great advantages of metals is their ability to be formed into the shape that is needed, such as car body parts. Materials that are not ductile are brittle, Ductile materials  can absorb energy by deformation but brittle materials cannot.

Задания к дифференцированному зачету

Курс 4, семестр 8

Технические специальности

Билет 7

  1. Answer the questions.
  1. What properties of steel are necessary  for the manufacturing of: a) springs, b) car body parts, c)bolts and nuts, d) cutting tools?
  2. What is toughness?
  1. Translate into English.

1.Развитие и распространение мелких трещин.

2.Сопротивление материалов ползучести и усталости.

3. Способность материала деформироваться не разрушаясь.

4. Постепенное изменение формы.

  1. Translate into English the following sentences:
  1. Когда металл растягивают, он сначала течет, то есть пластически деформируется.
  2. Растяжение материала выше предела его упругости дает постоянную деформацию или разрушение.

IV Translate into Russian.

 Creep resistance is the resistance to a gradual permanent change of shape, and it becomes especially important at higher temperatures. A successful research has been made in materials for machine parts that operate at high temperatures and under high tensile forces without gradually extending, for example the parts of plane engines.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Вопросы и практические задания к дифференцированному зачету по дисциплине "Финансы, денежное обращение и кредит" по специальности 38.02.01 Экономика и бухгалтерский учет (по отраслям)

Вопросы и практические задания к дифференцированному зачету по дисциплине "Финансы, денежное обращение и кредит" по специальности 38.02.01 Экономика и бухгалтерский учет (по отраслям)...

Задания для дифференцированного зачета по ТИЛФ

Задания для дифференцированного зачета предназначены для студентов 2-го курса, изучающих технологию изготовления лекарственных форм на специальности Фармация, с целью итогового контроля знаний и умени...

Задания для дифференцированного зачета по литературе

Итоговые задания по литературе для обучающихся I-II курсов для контроля усвоения полученных знаний....

группа 551 - 20.03.2020 г. Задание для дифференцированного зачета

Уважаемые студенты! Вам необходимо выполнить свой вариант задания дифференцированного зачета на распечатанном бланке ответов рукописно, затем нужно отсканировать (или сфотографировать) выполненное зад...

Вопросы для подготовки к дифференцированному зачету по английскому языку 1 курс

Список вопросов для подготовки к дифференцированному зачету по английскому языку...