3. Конспекты уроков
Реализация темы самообразования "Использование ИКТ-технологии на уроках английского языка"
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
v_parke_attraktsionov.docx | 25.62 КБ |
moya_semya_6_klass.doc | 41 КБ |
Предварительный просмотр:
Технологическая карта урока
Предварительный просмотр:
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение Подлесовская основная школа
2015-2016 учебный год
Урок английского языка в 6 классе
Тема: Моя Семья. My Family.
Цель урока: Систематизировать и закрепить знания учащихся по теме «Моя семья».
Задачи урока:
1. Образовательные:
- совершенствование лексических навыков по теме «Семья»,
- формирование и развитие навыков монологической и диалогической речи по теме «Внешность»,
- активизировать употребление лексики предыдущих уроков в речи учащихся,
- формировать грамматические навыки «Possessive Case»
2. Воспитательные:
– воспитывать любовь к родному дому, родным и близким людям;
- повышать мотивацию к изучению иностранного языка.
- развивать умение работать в сотрудничестве.
3. Развивающие:
– формировать умение выделять главное, частное
– развивать монологическую и диалогическую речь;
Оборудование урока:
1) УМК Enjoy English-3 М.З. Биболетовой, Н.В. Добрыниной, Н.Н. Трубаневой, «Титул» 2004г.
2) презентация Microsoft Power Point, подготовленная к уроку;
3) ноутбук, доска;
4) раздаточный материал, задания разного уровня сложности.
Тип урока: обобщение знаний по теме.
Конспект урока
1. Good morning, boys and girls!
I am glad to see you.
1. Who is on duty today?
2. Who is absent today?
3. What is the day today?
4. What is the date today?
5. What can you say about the weather?
6. Is it cold?
7. Is it sunny?
8. Is it snowing?
2. Now look at the screen and find the odd word:
- Father, sister, brother, mother, man, grandfather;
- Cousin, nephew, girl, niece, aunt, uncle;
- Hair, son, eye, skin, lips, nose;
- Beautiful, pretty, attractive, nice, ugly.
Very good! And could you suggest what we are going to talk about today? What is the topic of today lesson? You are absolutely right! We’ll talk about FAMILIES.
3. Look at these families.
What can you say about them? What relatives can you see here?
4. Now tell us about your family:
- Is it big or small?
- Have you got grandparents?
- Have you got brothers or sisters?
- Have you got aunts or uncles?
- What is you mother’s/father's name?
- Have you got elder or younger sister/brother?
5. Now you will work in groups. You have 3 minutes for this task.
Учащиеся выполняют задания в группах и дают ответы, учащиеся других групп слушают ответы одноклассников.
Задания на карточках разного уровня сложности (на картинках изображены девочки и мальчики):
Card 1. Look at the picture and say if this sentence true or false:
- Her hair is short and blond.
- Her hair is straight.
- Her eyes are blue.
- She is pretty.
- She has got an elder sister.
Card 2.
Choose the correct answer:
1. Her hair is…
a) long b)short c)blond
2. Her eyes are…
a) blue b)black c) red
3. She has got…
a) elder sister b) elder brother c) father and mother
Card 3.
Look at the picture and say if this sentence true or false:
1. Her hair is long and blond.
2. Her hair is straight.
3. Her eyes are black.
4. She is attractive.
5. She has got an aunt and a cousin.
Card 4.
- What colour is her hair?
- Is her hair long or short?
- Is her hair curly?
- Is she pretty?
- Tell about her family.
Well done! Now you can speak about the appearance of people. Let’s go to the next task.
6. Let’s remember how to form «Possessive Case».
Вспомним как образуется Притяжательный падеж.
Now look at the screen and form your own phrases.
1. The cat/eyes
2. The girl/hair
3. Tom/daughter
4. Kate/son
5. Hair/sister
6. Grandmother/book
7. Car/brother
8. Sister/appearance
7. Now open your diaries and write down your homework- exercise 7 on page 123.-2
Откройте дневники и запишите домашнее задание - упр.7 на стр.123. В этом упражнении вы должны перевести словосочетания и образовать словосочетания в притяжательном падеже.
8. Now open your books on page 124 and do exercise 8. You have 3 minutes for this task.
Let’s check it.
Учащиеся выполняют упр.8 на стр.124, затем их ответы проверяются.
OK! Let’s sum up! What have we learnt today? Did you like our lesson? I’m glad to hear it!
So our lesson is over. Your marks are….
Объявляются оценки учащихся.
See you soon! Good-bye!