Продуктивность личного вклада педагогического работника в повышение качества образования

Салчак Долаана Салчаковна

Предварительный просмотр:


Предварительный просмотр:

Профессиональный рост педагога (повышение квалификации по профилю педагогической деятельности

Наименвание учреждения

Название курса

Дата прохождения курса

№ удостоверения    (свидетельства)

ТГИП и ПКК МО РТ

C:\Users\1\Pictures\2017-09-17\001.jpg

Нравственно – экологическое воспитание детей младшего возраста на уроках окружающего мтра

19.10.2012

Сертификат б/н

ТГИП и ПКК МО РТ

C:\Users\1\Pictures\2017-09-17\002.jpg

Формирование У УД  как ключевое условие повышения эффективности образовательного процесса НОО

14.12.2012

12 часов

Сертификат  б/н

ТГИП и ПКК МО РТ

C:\Users\1\Pictures\2017-09-17\003.jpg

Духовно – нравственное воспитание содержание, методы в соответствии и требованиями ФГОС

13.11.2013

12 часов

 Сертификат №47.

ТГИП и ПКК МО РТ

C:\Users\1\Pictures\2017-09-17\004.jpg

Проектирование образовательного процесса в условиях перехода на новые образовательные стандарты

 С 08.09 по 11.09 2015

40 часов

 Удостоверение №1475

ГАУ ДПО «Институт развития образования Иркутской области»

C:\Users\1\Pictures\2017-09-17\005.jpg

« Вопросы преподавания русского языка как родного и как неродного в образовательных организациях»

С 20.08 по 14.09 2016

72 часов

Удостоверение №16782

ТГИП и ПКК МО РТ

C:\Users\1\Pictures\2017-09-17\007.jpg

Всероссийская научно -  конференция «  Реа-лизация ФГОС общего и профессионального образования: проблемы, поиски, решения»

14-15 октября 2016

16 часов

Сертификат № 919

ТГИП и ПКК МО РТ

C:\Users\1\Pictures\2017-09-17\006.jpg

«ИКТ компетентность педагога в преподавании различных дисциплин по ФГОС»

24-29 октября 2016

72 часов

Удостоверение

№ 4117

ТГИП и ПКК МО РТ

C:\Users\1\Pictures\2017-09-17\009.jpg

« Подготовк к прохождению  педагогов

аттестации

 

28 апреля 2017г

8 часов.

Сертификат № 495

ГАУ ДПО «Институт развития образования Иркутской области»

C:\Users\1\Pictures\2017-09-17\010.jpg

« Вопросы использования русского языка как государственного языка РФ: создание языковой среды в образовательной организации»

19- 27 августа 2017

72 часов

Всего: 304 часов

Удостоверение

№ 7873



Предварительный просмотр:

Тоол-кичээл

Тема: Танянын чагаазы

Сорулгазы  Өг-бүле, школа, найырал дугайында уругларның алган  

                       билиин  улам ханыладыр. Найырал, эптиг-демниг чорук –  

                       амыдыралдың чугула негелдези дээрзин билиндирер.

             Дыңнаан чүүлүн кысказы-биле бөлүктээрин уругларга

             билиндирип чаңчыктырбышаан, медерелдиг, шын

             номчулганы чедип алыр.

             Уругларны эптиг-демниг, эш-өөзүрек, тайбыңга ынак  

              чорукка кижизидер.

Дерилгези: Даалга аайы-биле тоолга хамаарышкан чуруктар база Шиижегей кушкаштың чуруу. Магнитофонда бижилге – Х. Чүргүй-оолдуң маадырлыг чоруу. Карточкада шүлүктер.

Кичээлдиң кыйгырыы: «Кым-даа, чүү-даа уттундурбаан!»

Кичээлдиң   чорудуу

I. Организастыг кезээ.

1.Мендилежири.

 Ам бир чаа хүн үнүп келди.

 Амырлажып бараалгаайн.

 Эргим хүндүлүг, башкыларым!

 Эртенгиниң мендизи-биле!

2. Бөгүнгү класстан дашкаар номчулгавысты тоол-кичээл кылдыр эрттирер бис. «Таняның чагаазы» деп сөзүглелди номчувушаан, найырал   деп  чул  дээрзин  чугаалажыпң эптиг-демниг ажылдаар бис.

II. Кол кезээ.

         Самбырага улуг хемчээлге чуруп каан тоолдан сюжеттиг чурук- үзүндүнү (Шиижегей кушкаш бар) азыптар. Ол чүү деп тоолдан үзүнду эвес сактыптыңарам, уруглар? Уруглар тыптарга, тоолдуң эгезин бир өөреникчиге чугааладыр.

Бирги даалга Ч е м н е н и и ш к и н

Шиижегей кушкаш чемнеп чорупкан, силер аңаа дузалажыр силер. Мен кыска сөзуглел номчуп бээримге, утказының аайы-биле кыска сөзүлелга аттан чогаадыр силер . Силерниң сагынгыр-тывынгыр харыыңар Шиижекке дузаңар боор. ( Шын тыпканнарга курт-кымыскаяк, тараа чуруктарын берип, мактаар).

Сөзүглелдери:

а) Өөреникчи кижи эки өөренир. Школа чурумун сагыыр. Онаалгазын күүседир. Улугларны хүндүлээр, бичиилерни камгалаар. Бажыңынга ада-иезиниң ажылынга дузалажыр. Кежээ болза ону кым-даа мактаар. Өөреникчи өскелерге үлегерлиг болур. Кезээде шевергин кеттинип чоруур. (Өөреникчи)

б) Кичээл кылыр столуңнуң иштин кижи көөр арга чок. Камналга деп чүве билбес. Карандаштар, кыдырааштар халас келбес. Ону билип чор. (Чагыг)

в) Аяс ээлдек-эвилең чаңныг. Ол өөренип турар эртеминге кезээде бештер алыр. Эжи Эрестиң өөредилгезинге дузалап турар. Аяс - класс даргазы. Ол-башкының дузалакчызы. Ада-иези ажыл-ишке кызымак улус.

(Өөреникчи Аяс)

Бистен чоруткаш Шиижекчигеш хараганга барып хонуп алган. Канчангаш-ла шимченгештиң хараганның шиш тенин хөрээнче киир кадап алган. Ызыргаштың уштур бодаан, шуут-ла хей болган. Дуза дилеп ужуплаткан.

Ийиги даалга. А н а й л ы г         ө ш к у

Номчулга номунуң 123 дугаар арнын ажыдып алгаш, ында «Таняның чагаазы» деп сөзүглелди номчуп бериңер. Эки ажылдаар болзуңарза ынчан дузалаар мен дээн ышкажыл.

а) Хөгжумнуг пауза.

Ыры башкызының үделгези-биле дайынчы маршты уругларга дыңнадыр. Бо аялганы дыңнааш, кандыг шимчээшкин кылзывысса экил?(Ырлаар, танцылаар азы марштаар болза эки-дир бе? – м а р ш т а а р) Ол марштың аяны кандыг-дыр? Ындыг хевирлиг аялганы каяа дыңнаан-дыр силер? (Телевизорга) Кайы үе хевирлиг-дир? ( Дайын үези). Ынчангаш бистиң номчуур сөзүглеливис дайын дугайында ышкажыл.

б) Башкынын улегерлиг номчулгазы.

в) Словарь ажылы.

 Фашистиг Германия-                         Совет Эвилели-

 Деражно-                                         Деражножулар-

 Немец-                                         компьютер –

 Экспонат –

 совхоз-техникум -сайзыраңгай өөредилге черлиг суур

Сөстерниң чүгле утказын билиндирер эвес, а шын адалгазын база чедип алыр. Шын бижилгезин сактып алыры-биле сөстерни кыдырааштарынга бижидер.

 г) Илчирбелей номчулга.

 д) Бот ажыл.

Үеден бергеш, доостурга , ол сөзүглелдиң кол утказын барымдаалап кыскаладыр. План аайы-биле кыскалады номчудар.

План:

1. Фашистиг Германияның халдааны.

2. Таняның чагаазы.

3. Школада амгы байдал.

Бо сөзүглелди номчааш, чүнү билип алдывыс? (Берге байдалда чүгле бодун бодавас, эш-өөрунуң дугайын база бодаар. Кандыг-даа нация улуска дузалажыр. Эптиг-демниг, найыралдыг боору чугула).

 –Дайын кандыгыл? Чүге? (Сөзүглелден ол одуругларны тыптыргаш, көрген киноларындан, номчаан номнарыңдан дайынның коргунчуг уржуктарының дугайында чугаа кылыр) Кандыг-даа нация чонга эки чүүлдү кылып каарга, кезээде сактып артар ышкажыл. Кижи каяа-даа чорааш, чонун бодап чоруур. Тыва чон ол хире хүндүткелдиг, маадырлыг чорукту кылганнар ышкажыл. Уругларның ажылының түңнелинде тен бичии-даа бол уштунуп кээр.

Үшку даалга. Ойнаан оолдар.

Уругларның эки, багай талаларын кайы-хире ылгап өөренип алганыңарны хынавыткаш, дузавыс кадар бис.

 

 а)         Оюн-оолчук эртениң-не

 Орунун ол боду эдер

 Ону көрген кижи бүрү

 ………. оол деп мактаар турган. ( э к и )

б)           Идик-хеви хирлиг, чуттуг.

 Арны-бажы былчак болза.

 Ону көрген улус дораан.

 Ол-даа …….. оол-дур дижир. ( б а г а й )

в) Онаалгазын Эртине дег кылыр болза.

    Ону база ……….. дээр бис. ( э к и )

г) Өөренместиң аргазын тып.

    Өөнге олурар кижи болза.

    Ол база …………. чаң-дыр. ( б а г а й )

д) Чажын безин өөруй албас.

    Былчак, хирлиг чоруур болза.

    Болган-на чок улус ону.

    … чаңныг уруг-дур дээр. ( ч ү д е к )

е) Коридорга маңнавас-даа.

    Кончуг таптыг ойнаар болза.

    Эрткен-дүшкен улус ону.

    ……….. төл деп санаар болгай. ( э к и )

Шүлүк соонда-ла, уруглар-биле беседа чоргузар. Эки кижи болурунга тааржыр аажы-чаңны тып, сактып алыр бис бе уруглар. ( Тен бичии уштунар)

        Дөртку даалга. Дүк салган авалар.

Авалар бисче чагаа чоргускан ышкажыл. Ону номчааш, утказын билип алыр болза , шиштен уштунар дээн-дир. (Чагаадан баштай Х. Чүргүй-оол деп атты уштуп номчудар.) Танкист дугайында уруглардан билирин айтыргаш, башкы боду немээр. Ол бистиң чангыс чер чуртуувус. Барыын-Хемчик кожууннуң Хөнделеңге төруттунген. Ооң эдилеп чорааны танкызын тураскаалга кожуун төвунуң парыгында тургускан. Ооң бир маадырлыг чоруун магнитофонда бижилгеден дыңнаалыңар

 (Дыңнадыр)

Тываның эрес оглу.

Совет Армияның согуушкуннарынга шыдашпайн, фашист эжелекчилер улам ыңай дезип бар чыткан. Аттыг-сураглыг 25-ки танк полугунуң хүрээлеңинге тыва эки турачылар далдарал чок эрес-дидим тулушпушаан, хевээр чоруп турган.

 Терең суглуг Мурнуу Буг хем дайынчыларның оруун доскан. Ынчалза-даа бир дугаарында Чүргүй-оолдуң танкызы сугже шымнып кирген. Ооң соонда өскелери. Суг дүвү-биле танк чорудуп көрбээн-даа болза, алызындан шыдамык, дидим болгаш Чүргүй-оол аймап девидевээн, айыткан черинден үнүп келген.

 Уругларның сактып алганын хынаптарга, тен элээн уштуна бээр.

         Бешки даалга. Ш у у р г а н           х а т.

   Шиижегей  кушкашка  дуза   келген  дыңнаалыңар.(магнитофонда   бижилгеде  күштүг  хат   хадып  турар.) Бистиң өгбелеривистиң дайын үезинде кылган маадырлыг чоруктары уттундурбас. Ынчангаш кыйгырыывысты база катап сактыптаалыңар: «Кым-даа, чүү-даа уттундурбаан!» Оларның идегел, бүзүрелин боттандырып эки өөренир силер бе, уруглар? ( Оон хат хадыырга, тен шуут уштуна бээр.)

III. Онаалга.

Таняның чагаазы деп сөзүглелди кысказы-биле эдерти чугаалаар.

IV. Түңнел.

  1. Литература: Симчит К.Д. Ондар Э.Д. ”Төрээн чугаа.” Кызыл. 2004. 2класс.
  2. Ондар Э.Д.“Класстан дашкаар номчулга ному”. Кызыл, 2002.4кл Ондар Б. ”Тыппазы чок тывызыктарым”. Кызыл, 2001.
  3. Ондар К. ”Хөглүг чаштар “ Кызыл, 1982.
  4. Ондар К. ”Күске чылдың уруглары”. Кызыл, 1986.


Предварительный просмотр:


Предварительный просмотр:

Кичээл-ужуражылга

Тема:  М. Эргеп «Авай дивес мен».

Сорулгазы:1. Чугааның утказын барымдаалап, чайның онзагай демдектерин ылгап, башкының дузазы-биле план езугаар теманы чугаалап өөредир, кезектерге чарып  оларга аттарны тыпсыр, кол утказын кысказы-биле допчулар чугаалаарынга  өөредир.

                    2. Бойдуска ынак, ооң байлаан хумагалыг  камныг кадагалаарынга, күш-ажылга ынак кылдыр  кижизидер. Бичиилерни, уругларны хүндүлээринге чаңчыктырар. Аваларның болгаш уругларның аразында харылзааны быжыктырар.

Дерии: чуруктар, ребус.

I. Организастыг кезээ.

II. Чаа теманың тайылбыры.

- М.Эргептиң солун чогаалын номчуур бис. Кичээливис онзагай. Силерниң аваларыңар база кичээлде келген. Олар силер дег бо кичээлде өөреникчилер – дир. Бо кичээлде М. Эргепттиң солун чогаалын номчуп план езугаар чурук-биле чугаалап өөренир бис.

 1.  Киирилде беседа.

Бо айтырыгларга харыылаптыарыам уруглар

-Чайын кым каттап чорааныл?

-Кандыг кат чыып алдыңар?

-Чүге катты чыыр бис?

-Каттардан кандыг чаагай чемнер белеткеп алдыңар?

Онаалгага кылган каттар дугайында рефераттарыңарны меңээ дужааптыңар, уруглар.

2.   Делгелге: « Арганың сөнү».

Аваларывыстың силерниң дузаңар –биле чайын кылып алган чемнериниң делгелгези бодур, уруглар. Янзы-бүрү аңгы аъш-чем аймаан каттардан кылып болур. Каттарда хөй витаминнер бар. Витаминнер силерниң өзериңерге чугула херек чүүл.

-Киш – кулаа варьениези кандыг аарыгларга херегил?

-Малина варьениезин чүге аваларывыс биске кыжын ижиртирил?

Бо  делгелгеде кылган варьениелерни кежээ уруглар чыып тургаш кылган. Номчуур чогаалывыс база-ла кежээ ийи уруглар дугайында. Чүү деп чогаалыл? Ребус-биле тып көруңерем, уруглар.

Шын-дыр, ”Авай дивес мен “деп чогаалды номчуулуңар.

а)    Кичээливис кыйгырыы: Шугум чазаарда – шыгаар

                      Шуугаар бертинде- боданыр.

б)    Словарь ажылы.

                            Ажаанзыраар- чай чокталыр

                            Эдерги эник- үргүлчү эдерер уруг.

                            Далбайтып –халып-ла каан

                            Салбакты- саай тудар- катты  чыыры

                            Мажактап – арткан кат чыып.

                            Шаңгыр каттар – бышпаан каттар.

                            Шору апарган- өзе берген.

                            Хөлүйтү бүргеп- караңгыладыр бүргеп келген.

                            Доорбал- шуглап болбаан

                            Септей берген- аязы берген.

                             Шугул- хорадап

                             Хүлүгүр- муңгаргай.

в)     Башкының эгезинде абзацтарны номчууру, улаштыр эки ночуур уругларга номчудар.

г)    Шилилгелиг номчулга

-Чогаалда уругларның чугаалажып кат чыып чоруурун шилип номчуур.

-Дээрниң чаап келгениниң дугайында домактарны тывыңарам.

III.  Физминутка.

Кара булут бүргеп,

Хамык черни шыва алган.

Кызаңнаашкын  шывыраш дээн

Динмирээшкин киңгирт – ле дээн

Оожум аяар дамдылап

Чоорту кудуп келген

Черниң кыдыы чырып

Чаашкын-даа намдаан

IV.  Катаптаашкынга айтырыглар.

-Дозурмаа авазынга канчаар дузалашканыл?

-Кым Дозурмааны арыгже эдертипкенил?

-Арга иштинде кат кайы-хире болганыл?

-Хенертен кандыг бойдустуң болуушкуну болганыл?

-Дозурмаа кашкы класста өөренип турарыл?

-Дозурмааның Саянаны аргалап турарын сактып көрүңерем?

-Дозурмаа Саянага чүү дээш идиин кедирип кааныл?

-Ол кандыг уругул?

-Саянаның авазы чүү дээш уругларны кончааныл?

-Ол ава шын кылган бе?

    V.Кичээлге олурушкан аваларның бодалын база дыңнаар.

VI. Чогаалдың планын чурук-биле тургузары. ( Самбырага чогаалга хама-рышкан чуруктарны сюжет аайы-биле эвес азып каан турар, уруглар чуруктарны шын салгаш планын тургузар).

VII.  Чогаалдың чижек планы.

                                           1. Дозурмаа- кежээ уруг

                                           2. Дозурмаа- башкы

                                           3. Коргунчуг чаашкын.

                                           4. Дозурмаа – езулуг өңнүк .

                                           5. Чанар орук

                                           6. Дүвүренчиг уткулга

                                           7. Кежээ Саянаның бажыңында.

IX.  План ёзугаар өөреникчилерниң утказын чугаалаары.

-Силерге бо чогаал солун болду бе? Чүге?

-Кол маадыр кымыл?

-Чогаалда Саянаның четпес  чаңы чүл?

-Саяна авазын авай дивес мен дээн болгай. Шынап-ла авай дивейн баар бе, азы…

Уругларның бодалы.

X    Кичээлдиң түңнели – Кыйгырыывысты катап номчуп көрээлиңерем.

                               Шугум чазаарда шыгаар,

                               Шуугаар бертинде – боданыр.

Чүге бо чогаалды номчуп тургаш, бо үлегер домакты кыйгырыг кылдыр алган бис?

Чүнү бо сөзүглел бисти өөредип турарыл?

Дозурмааның    кандыг  чаңы  силерге    таарышты?

Авам мени аттынза –даа

Ажынмас  мен ыглавас  мен.

 Авам чагаан чылыг  сөзүн                                                                                                                           Аажок таптыг хүлээп аар мен.

Авалар уругларынга чүгле экини күзээр оларның чугаазын дыңнап чоруңар.

  1. Ажыглаан литература: Конгар Н.С. “2-3класстарга класстан дашкаар номчулга ному”. Кызыл,2001. 2-3 кл.
  2. Монгуш З.Д., Салчак Б. Ө., Ховалыг Ө.К. “Ойнавышаан өөрениили”. Кызыл, 2002. 1-2 класстарга.
  3. Ондар Э.Д. “Методиктиг сүмелер”. Тываның ном үндүрер чери, 2003.
  4. Донгак А.Б. “Уругларга адаары берге үннерни өөредири”. Кызыл, 2002.



Предварительный просмотр:

                                         Тема:   Мерген   С.Тока  

Сорулгалары: 1. Уругларны С. Токаның «Мерген» деп

                              сөзүглелин аянныг,медерелдиг, чүгүртү шын  

                              номчуурунга  өөредир.

                          2. Төрээн черинге ынак, оон кайгамчыктыг чараш  

                              бойдузун  камгалаарынга чаңчыктырар.

                           3.Уругларның сагынгыр, тывынгыр,дилеп тывар

                              аргаларын  сайзырадыр.

Кичээлдиң дерилгези: схема, карточкалар, үлегер домактар, чурук,  кроссворд.

Кичээлдиң чорудуу

  1. Организастыг кезээ.

 Кичээлге белеткелин хынаар:

Холдар, буттар шупту шын. (хол, бутту эдер).

Кончуг чараш олурар. (дурт -  сынын шын олуртур)

Кичээңгейни башкыже (карактарын башкыже кичээңгейлиг көөр)

Кичээливис эгелээли.

  1. Чаа тема:

1. Кичээливис кыйгырыы-биле таныжаалыңар.

           Демниг сааскан

           теве тудуп чиир. (үлегер домакты чуруп ап болур).

Уругларның дилеп тывар аргаларын сайзырадыр сорулга-биле.

- Демниг саасканнар дег ажылдап кириптээлиңер.

- Чогаалчы С.К-Х. Токаның сөзүглелин аянныг, чүгүртү номчувушаан,  төрээн  чериниң бойдузун кайы-хире чараш кылдыр бижип көргүскени-биле таныжар бис.

- Таныжылга: ( Мерген деп оол бар болза улам эки).

- Аът киштежип таныжар,

   Кижилер чугаалажып таныжар.

Ада-иең адаан

Адың шолаң кымыл? ( Мерген)

Түңнели: Мерген - кижи ады  

2. – Өрү кодан чанынга хоюң чедире бер.

  - Тыппас мен.

- Канчап тыппас чүвел?

- Та, кайы аргада маңнап чоруур кодан.

                  а) Мерген - мерген чугаа.

                 б) Мерген - кижи ады.

3. Башкы уругларны чогаалчы Салчак Калбак-Хөрекович Токаның намдары, чогаалдары-биле таныштырар.

4. Словарь ажылы:

  а) Хөпээн – бөлүп каан сиген.( Бо таварылгада: хар овааландыр шыва берген дыттарны хөпээннерге дөмейлеп турар).

5. Башкының үлегерлиг номчулгазы:

   (Өөреникчилерниң холу-биле айытпышаан, карактары-биле номчуп
    олурарын сагындырар).

6. Өөреникчилер С.Токаның «Мерген» деп сөзүглелин:

    а) демниг эриннер-биле номчуй кааптаалыңар, уруглар.

    б) Саасканнар дег, абзацтап ыыткыр номчуулуңар (шииледир).

Номчулганың түңнели:  

Ыыткыр дүрген шын, шала кошкак номчаан   уругларны демдеглээр ужурлуг.

7. «Мерген» деп сөзүглелдиң утказы-биле ажылдаалыңар:

- Мерген деп чүү болду?

- Ол кыжын канчап баар-дыр?

- Мерген деп   хемниң үнген  бажында чүлер барыл? Ону бижээн абзацты номдан тып номчуңар (шилилгелиг номчулга).

     - Мерген хемниң унунуң үнүжү чүге байлак болганыл? Ол хем чүлерни каастап чыдарыл?

Саасканнар дег, шыырак-ла харыыладыңар, уруглар.

III  1. «Мерген» деп сөзүглелдиң утказын ийи өөреникчи:

      1-гизи утказын делгереди,

      2-гизи кысказы-биле чугаалаар

      2. ( Уруглар чугаалап турда, самбырага карточка-биле ажыл).

1-ги карточка: Ребустарны тып : 10 за, ч 10, 10-заг(,)дыс.

2-ги карточка: Ол чокта,

                    Амдан чок. ( дус)

                                   Ол дедир-

                   Албан чери. ( суд)

3-кү карточка:

Мерген    

                               

ат

угааны

  хем   ады

(Ат, чугаа, хем).

Кичээлдиң түңнели:

     - Кичээлде чүү деп чечен чугаа номчудувус?

- Чечен чугааның автору кымыл?

- Автор  сөзүглелде төрүттүнген чериниң каазын кандыг өңнерни ажыглап бижээнил? ( караңгы тайга, ак ыяштар, ак-көк угулза)

- Бодуңарның чурттап турар черинерде чүү деп хем барыл?

- Ол хемни мактап көрүңерем? ( ак-көк арыг суглуг, балыктыг, чараш даштарлыг….)

V. Түңнел.

 Кичээл дургузунда эки номчаан, харыылаан, немелде ажылдаан, өөреникчилерни мактаар)

VI. Онаалга: С.Токаның «Мерген» деп чечен чугаазын (арын 57-58)
                          номчуур, айтырыгларынга харыылаар.



Предварительный просмотр:

Номчулга болгаш бижилге дамчыштыр сайгарыкчы угаан-бодалды сайзырадыр технологияны (ТРКМЧП)

 ажыглап тургускан 2-ги класска литературлуг номчулга кичээлиниң технологтуг картазы

Кичээлдиң темазы

Класстан дашкаар номчулага кичээли « Кариес болгаш Бактериус

Кичээлдиң сорулгалары

1. Өөреникчилерни аянныг, медерелдиг номчудуп өөредир. Номчаан чогаалының утказын чогаадыкчы ажыл-биле илередип билирин чедип алыр.

2.Уругларның дыл-домаан, кругозорун сайзырадыр, сөс курлавырын байыдар.

3. Бойдуска, оон дириг амытаннарынга хумагалыг болурунга кижизидер.

Кичээлдиң хевири

Бойдус биле каттышкан

Планнаттынган түңнелдери

Эртем өөредилге ажыл-чорудулгазы: Диштерни чуурунун дурумнерин , Кижинин кадыы диштеринден хамааржыр.Кадык диштерлиг болурга кижинин арын-шырайы шевергин болуру, диш кижиге чугула ажыктыын. Ааста чемни диш-биле хоюдур дайнаарын,айнаан чем аас иштинде чара-биле холушкаш хоюй бээрин. Дишти эртен, кежээ паста биле щеткалап чуурун. Кижи бурузу тускай щеткалыг болурун. Щетканы ажыглаарда шын шимчээшкиннерни кылырын коргузуп өөредир.

Метапредметтиг өөредилге ажыл-чорудулгазы: билиглерни шингээдиринин өөредилге ажыл-чорудулгазы: салдынган айтырыгнын утказын шын медереп билип, анаа дүүшкен шын харыыны аас-биле тургузуп билири, салдынган сорулганы шиитпирлээриниң аңгы-аңгы аргалары турар деп чувеге өөренип алыры; өөренип турар чүүлу-биле бодунуң арга-дуржулгазын деңнеп билири; номдан херек медээни тып билири; таарыштырылганын өөредилге ажыл-чорудулгазы: ооредилгениң сорулгаларын салып билиринге, оларны кууседириниң аргаларын тып билиринге; бодунун ажыл-чорудулгазынын туңнелин үнелеп билиринге өөренири; харылзажылганын өөредилге ажыл-чорудулгазы:  кижилер-биле харылзажып тургаш, хүндүткелдиң дүрүмнерин ажыглап, харылзажып турар кижиниң чугаазын дыңнап, чугааже шын киржип билиринге, бодунуң бодалын илередип база шынзыдып билиринге чанчыгары.

Кижизиг мөзу-шынарның өөредилге ажыл-чорудулгазы: өөреникчиниң школазынга болгаш өөредилге ажыл-чорудулгазынга эки хамаарылгазын, сонуургалын сайзырадыры, улуг улус база уе-чергелери-биле кады ажыл-чорудулганы кылыры, бодунун бодалын, кичээнгейин, логиктиг угаан-бодалын илередип, шынзыдып билири, бодунуң тускай хамаарышпазын база хууда харысаалгазын көргузери.

Өөредириниң аргалары

Номчулга болгаш бижилге дамчыштыр сайгарыкчы угаан-бодалды сайзырадыр технологияның (ТРКМЧП) аргалары: көргузуг; кезектеп тывар арга; чогаадыкчы ажыл.

Өөредириниң хевирлери

Индивидуалдыг, эжеш ажыл, класс-биле ажыл.

Өске эртемнер-биле харылзаазы

Хурээлел, тыва дыл, орус дыл, чурумалдыг уран чүүл.

Кичээлдиң дерилгези

Компьютер, экран, проектор; презентация; диштин макети;  үнелел карточкалары; 2-ги класстың эрги  «Торээн чугаа» номнары, кыдырааштар, демир-үжүктер, бөдүүн карандаштар.

Кичээлдиң чорудуу

Кичээлдин

этаптары

Башкынын

ажыл-чорудулгазы

Оореникичинин

ажыл-чорудулгазы

Бугу талалыг ооредилге ажыл-чорудулгазы (УУД)

1. Орг. кезээ. Ооредилге ажыл-чорудулгазынче барымдаа. (мотивация к учебной деятельности)

- Экии, уруглар!  

- Оорениринге белен силер бе?

- Эр-хейлер!

Кичээлдин девизи:

 Демниг сааскан

теве тудуп чиир

Богун кичээливис онзагай. Хой башкылар силернин кайы хире тывынгыр, номчуп билирил, угаанныг эвес дээш олуржуп келгени ол.Тывызыкты тывынарам.

 Аптарам ишти                                         Ак кажыктарлыг. 

Диштер.

шингээдириниң: бар билиглерин сайзырадыры; боттарының билиинге даянып алгаш, башкының айтырыгларынга шынзылгалыг харыыларны бээри; аас чугаазын, дыл-домаан, кругозорун сайзырадыры, сөс курлавырын байыдары; номда сөзуглелге болгаш бодунун билиинге даянып алгаш, чогаалдың утказын тайылбырлаан чогаадыкчы ажылды кууседири.

Кижизиг мөзу-шынарның: өске кижиниң харыызын дыннап билири; бөлукке уе-чергелери-биле кады ажыл-чорудулганы, уезинде чугааже шын киржири, бөлукке бодунуң киржилгезиниң харысаалгазын билири; бодунуң бодалын илередип, шынзыдып билири.

Харылзажылганың: өске кижиниң харыызын дыңнап билири; чугааже шын киржири.

Таарыштырылганың: ном-биле ажылдап билири

2. Билиглернин онза-чугулазы. (актуализация знаний)

- Эрткен кичээлде чуну ооренип эрткен ийик бис?

- Эр-хейлер!

Карактарга гимнастика

  Чуну билир мен.

Диштерни чугбас болза чуу болу бээрил?.

Харылзажылга (бодунун бодалдарын аас-биле илередири)

Билип алыышкын

(чаа билиглерни ном болгаш бодунун амыдыралчы опыдынга даянып, ном дузазы-биле чедип алыры)

Башкарыкчы (кичээлде кылыр ажылдарнын чурумун чугаалап билири)

3.Ооредилгеглиг сорулганы салыры (постановка учебной задачи)

 

- Бис ам арыг-шевер деп чуулду ооренип алган бис. Ынчангаш ол теманы сайзырадып, анаа хамаарыштыр боттарынар бодалдарынарны илередир силер. База бистин диштеривисти чулер уреп чоруурун билип алыр бис.

 

Башкының аянныг номчулгазын номдан эдерти көруп, кичээнгейлиг дыңнавышаан, чогаалдың кандыг хевири болурун, боттарының даап бодаашкынын илередип чугаалаарлар.

Сорулга салыры (башкынын айтыргларынын дузазы-биле кичээлдин сорулгазын салыр)

Угаап-боданыышкын (домакты номчуп тургаш, состерни адап тургаш логика ёзугаар утказын тып, чаа ужукту тывары)

Башкынын айтырыглары:

  1. Арыг-силиг болур дизе кижи чуну канчаарыл?
  2. Ол бугу кижиге чугула херек бе?
  3. Арыг болур дээш, кижи бурузу кандыг-кандыг херекселдерлиг болурул?
  • Оларны канчаар ажыглаарыл?

 

Улегерлиг номчулга.

Демдеглеп номчууру «Инсерт».

Башкынын  номчууру.

Чогаалда  сөстерниң утказын билип турарын тодарадыры-биле дараазында арганы ажыглаар – «Инсерт»: «v» – билир турдум,  «+» - чаа чүүл, «-» – өскээр бодап турдум, «?» – билбес мен, айтырар.

Словарь ажылы: кариес, бактериус, пломба Өөреникчилерниң амыдырал дуржулгазынга даянып алгаш, утказы билдинмес болган сөстерни тайылбырлаар.

«Доктаап номчууру»

Номчууру эки өөреникчилерге строфа аайы-биле номчудар.

 Бир строфаны номчуткаш, доктаашкынны кылдыртыр, класстың шупту өөреникчилеринге утказынга хамаарыштыр айтырыг домактары тургустурар.

  Айтырыглар салыр.

Кижизидилгелиг түңнел.

Диштернин кадык болуру дээрге кижинин бугу организми кадык болур деп билип ап болур. Диш кижиге чугула ажыктыг. Ааста чемни диш-биле хоюдур дайнаар бис. Дайнаан чем аас иштинде чара-биле холушкаш хоюй бээр. Дишти эртен, кежээ паста биле щеткалап чуур. Кижи бурузу тускай щеткалыг болур ужурлуг. Щетканы ажыглаарда шын шимчээшкиннерни кылыры чугула.

Бөлуктерге ажыл.

- Ам бөлуктерге «диш» деп сөске синквейнден тургузуп көрээлиңер.

«Синквейнни» тургузар чурумун сагындырар:

1-ги одуруг – теманы чаңгыс сөс-биле адаар (чуве ады).

2-ги одуруг – теманы ийи сөс-биле тодарадып бижиири (демдек аттары).

3-ку одуруг – теманы көргускен чувениң кылдыныын көргускен сөстер (кылыг сөстери).

Филворд

Башкынын айтырыглары

  • Арыг-шевер болур дизе, кижи .чунар, арыгланыр.
  1. Арыг-шевер чорук кижиге дыка чугула.
  2. Арыг-шевер болур дизе кижиге ыяп-ла диш чуур щётка, мочалка, аржыыл, дыргак, дыргак кезер хачы, саван, диш чуур паста…
  3. Диш чуур паста болгаш щётканы эртен, кежээ ажыглаар. Ону шын ажыглаары чугула. Бир айда щётканы содалыг сугга сугар. …

Холдарны хынамчалаг чуур. Чамдык уруглар соок сугга былгапкаш, хирин арый берген деп бодаар.Ол шын эвес. Чүге дээрге, кижинин кежи кеш үзү – биле шыптынган болур. Ындыг  кешке  үс так чыпшына бээр. Ындыг таварылгада ук хирни чугле кеш үзү – биле  кады арылдырып болур.Хирни арылдырарынга саван кончуг Үстү саван эзилдиргеш, оон – биле кады хирни арылдырыптар.Холдун иштики, даштыкы талаларын, салаалар аразын саваннап чуур. Хир дыргактар аразынга хѳй чыглыр.Ону тускай щетка – биле аштаар. Саваннап чунган соонда, холду кургадыр чоткаш, хорлангыны тускай  

          вазелин – биле чаар.

Сула шимчээшкин

(Утказынга кылдыныглар күүседир)

Хөглугбей херилгеш,

Зарядкалап кирипкен.

1,2,3 (2 катап_

1,2,3 (2 катап)

Олурар-даа, турар-даа,

Олурар-даа турар-даа.

  1. Оожум, аяар олудунче олурар. 

  1. Диш
  2. Арыг, чараш , аарыг
  3. Камнаар,чуур. Эмнээр.

Бөлук бүрүзү күүсеткен чогаадыкчы ажылын хынаар.

Дижи аараан уруглардан коргузер.

Состерни тыпкаш ангы ангы оннер – биле будупкаш чанында эжинге коргузер.

Д

Щ

Т

С

И

Ё

А

А

ш

Т

К

П

Харылзажылганың: бөлукке уе-чергелери-биле кады ажыл-чорудулганы кылыры, харысаалгазын билири; бөлукке чугааны шын чорудуп билири,

санал-бодалдарын солчуру, өске кижиниң харыызын дыңнап билири.

Билиг шингээдириниң: өөредилгелиг сорулгаларны шиитпирлээри-биле эргежок чугула сөстер, домактарны тодарадып билири.

Таарыштырылганың: ном-биле ажылдап билири;чаа теманы шингээдип алганын баш бурунгаар айтыры.

Кижизиг мөзу-шынарның: эртем-билигниң кижиге чулула херегин билири.

4. Ажыл-чорудулганын рефлексиязы. (кичээлдин туннели)

3. Үнелел карточкалары-биле ажылдадыр.

 Бо кичээлде чуу чувеге ѳѳренип алдывыс?

Онаалга

Чугаанын утказын чуруур. Ону чугаалап ѳѳренир.

Үнелел карточкалары-биле ажылдаар. Кичээлди сонуургаан улус кайы дишти будуптар - дыр силер?

Кичээлдин кыйгырыынга эглип кээлинер. Кыйгырыывыска дууштур ажылдаан бис бе?

 Используемая литература: 1.Новые приключения Бобра Суперзуба – брошюра для школьников.М . 2.Необычное путешествие по Зубной Галактике – брошюра. М. ООО « Проктер энд Гэмбел ». 3.Всемирная, мировая история. История ухода за зубами. Сайт istoria.ru.articles /zuby.php. 4. БУДЬ ЗДОРОВ, РАСТИ БОЛЬШОЙ http://dob.1september.ru/2004/14/5.htm 5. МоеСознание http://www.moesoznanye.ru/hystory/431-10-interesnyx-faktov-iz-istorii-stomatologii.html 6. Кариес: причины и профилактика http://www.u-lekar.ru/content/view/970/11/

        



Предварительный просмотр:

C:\Users\1\Pictures\2017-09-22\005.jpg


Предварительный просмотр:


Предварительный просмотр:

Участие педагогического работника в профессиональных конкурсах (призовые места) (высшая категория)

Участие в профессиональных конкурсах

Год,

Месяц

Наименование конкурса

указанием статуса

Результат

участия

Документ, подтверждающий участие (грамота, диплом, сертификат)

2013,

сентябрь

Грант Председателя  администрации г. Ак-Довурак в рамках реализации ПНП «Образование». «Лучший учитель-2013»

Победитель конкурса

«Лучший классный руководитель-2013»

C:\Users\1\Pictures\2017-09-14\018.jpg

2013,

сентябрь

Городской конкурс профессионального мастерства классных руководителей

«Самый классный

 классный - 2015»

Победитель конкурса

«Самый  классный классный-2015»

     C:\Users\1\Pictures\2017-09-14\019.jpg     

2017,

февраль

Конкурс «Учитель года - 2017»

Школьный этап.

1 место

C:\Users\1\Pictures\2017-09-14\020.jpg

2017,

февраль

Конкурс «Учитель года - 2017»

«Учитель – мастер своего дела»

Муниципального этапа конкурса

Номинаци я

C:\Users\1\Pictures\2017-09-08\009.jpg

30.03.

2017

Городская научно – практическая конференция по теме « Инновационные подходы в реализации ФГОС начального и дошкольного образования»

1 место

Приказ № 142 от 30.03.2017

C:\Users\1\Pictures\2017-09-14\017.jpg

 

           Уровень

Муни ципальный

Региональный

Федеральный

Всего

2

2

1

Итого

2

2

1


Предварительный просмотр:


Предварительный просмотр:

Обобщение и распространение педагогического опыта в рамках курсов повышения квалификации: открытые уроки, мастер-классы, внеклассные мероприятия

Уровень проведения

В чем участвовал

Результат

Награда

Приказ №

1

Всероссийский

2 этап Всероссийский дистанционной педагогической олимпиадеФГОС в терминах и на практике

Участие

Сертификат

 

C:\Users\1\Pictures\2017-09-09\003.jpg

Регистрационный номер  АО-296

От 01.03.2015

2

Региональный

Открытый урок по литературному чтению «Мерген»

Распространение опыта на зональном семинаре.

Грамота

C:\Users\1\Pictures\2017-09-09\004.jpg

№ 2327/1 от 18.12.2012

3

Муниципальный

Городская научно – практическая конференция по теме « Инновационные подходы в реализации ФГОС начального и дошкольного образования»

1 место

C:\Users\1\Pictures\2017-09-14\017.jpg

Приказ № 142 от 30.03.2017

4

Региональный

Всероссийская научно – практическая конференция                               « Реализация ФГОС  общего и профессионального образования; проблемы, поиски, решения»

Сертификат

C:\Users\1\Pictures\2017-09-17\007.jpg

14-15 октября 2016

5

Муниципальный

Конкурс «Учитель года - 2017»

«Учитель – мастер своего дела»

 Доклад

C:\Users\1\Pictures\2017-09-08\009.jpg

27.02.2017

           Уровень

Муни ципальный

Региональный

Федеральный

Всего

2

2

1

Итого

2

2

1



Предварительный просмотр:

 Выступления на научно-практических конференциях, педагогических чтениях, фестивалях

Уровень проведения

Наименование мероприятия

Результат

1

Региональный

Открытый урок по теме «Мерген»

C:\Users\1\Pictures\2017-09-09\004.jpg

1

Муниципальный

Методсеминар на конкурсе «Карта

индивидуального образовательного маршрута»

1C:\Users\1\Pictures\2017-09-08\009.jpg6.02.2017

2

Школьный

 Мастер – класс. « Индивидуальный образовательный маршрут (ИОМ)
младшего школьника
как средство реализации требований ФГОС НОО»

25.08.2017

3

Региональный

Всероссийская научно – практическая конференция                               « Реализация ФГОС  общего и профессионального образования; проблемы, поиски, решения»

Сертификат

14-15 октября 2016

C:\Users\1\Pictures\2017-09-17\007.jpg

4

Муниципальный

Городская научно – практическая конференция по теме « Инновационные подходы в реализации ФГОС начального и дошкольного образования»

1 место

30.03.2017

C:\Users\1\Pictures\2017-09-14\017.jpg

.2017 

5

Муниципальный

Городской семинар воспитателей и учителей начальных классов на тему «Шестилетки на порге школы»

Отзыв учителей

C:\Users\1\Pictures\2017-09-17\011.jpg

6

Всероссийский

2 этап Всероссийский дистанционной педагогической олимпиадеФГОС в терминах и на практике

C:\Users\1\Pictures\2017-09-09\003.jpg

Регистрационный номер  АО-296

От 01.03.2015

           Уровень

Муни ципальный

Региональный

Федеральный

Всего

3

2

1

Итого

3

2

1

Всего 6



Предварительный просмотр:

C:\Users\1\Pictures\2017-10-30\002.jpg



Предварительный просмотр:

C:\Users\1\Pictures\2017-10-30\003.jpg



Предварительный просмотр:

C:\Users\1\Pictures\2017-10-30\004.jpg



Предварительный просмотр:

C:\Users\1\Pictures\2017-10-30\001.jpg