Промежуточный контроль
Тесты, упражнения
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
test_4_klass.ppt | 255 КБ |
test_2_klass.doc | 21.5 КБ |
there_is_there_are.xls | 26 КБ |
voprositelnye_slova_2_klass.ppt | 218 КБ |
razdelit_vopr.ppt | 1.1 МБ |
test_santa_claus.xls | 134.5 КБ |
sbornik_uprazhneniy_angl_yaz_2ch.pdf | 1.79 МБ |
sbornik_uprazhneniy_angl_yaz_3ch.pdf_1.pdf | 810.51 КБ |
sbornik_uprazhneniy_angl_yaz.pdf | 1.81 МБ |
mestoimeniya_2_klass.xls | 16 КБ |
prityazhatelnyy_padezh_test_version_1.xls | 31.5 КБ |
there_is_there_are.xls | 23.5 КБ |
chislitelnye_3_klass.xls | 113.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Результат теста Время: 1 мин. 3 сек. ещё исправить
flat dining room sitting room квартира
sitting room dining room house столовая
flat sitting room bathroom гостиная
upstairs downstairs expensive вверх по лестнице
upstairs armchair downstairs вниз по лестнице
armchair fireplace sofa кресло
expensive quiet wonderful дорогой
wonderful quiet lovely прелестный
furniture curtains corner мебель
In the middle of In the corner of behind в углу чего - либо
to be in a hurry In the middle of In front of в середине чего - либо
to set the table mirror That sounds good. накрывать на стол
after to be in a hurry before спешить
to be sure next to describe описывать
in next to at рядом с чем - либо
opposite round at напротив
to believe to understand to be sure быть уверенным
sink a wash basin cooker раковина (на кухне)
I like it a lot. How do you like it? When is the best time to come round? Как вам это нравится ?
happen suddenly fridge вдруг, внезапно, неожиданно
Предварительный просмотр:
Test
I. Make the right sentences! Составьте предложения!
Granny / hi
Am / I / fine
Family / my / fine /is /too
Like / play / to / I / and / bike / a / ride
Love / I / you
Tib / bye
II. Put the letters in gaps! Вставьте буквы в пропуски!
t _ n r _ d
gr _ _ n pl _ _ s _
r _ _ d m _
w _ h _
s _ v _n l _ t _s
Br _ t_ _ n
III. Выберите правильный вариант!
I … at home. (am, is, - )
Bob …in Africa. (am, is, - )
Kate … a bike. (have got, has got, is )
I have got a … (kitten, kittens, cats )
He … five games. (is, has got, have got )
He … five. (is, has got, have got)
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Результат теста Верно: 7 Ошибки: 0 Отметка: 5 Время: 4 мин. 7 сек. ещё исправить
when know Что, какой ? what
why what how Почему ?
what know how Как ?
why when with whom Когда ?
where why now Где, куда ?
How With whom? now С кем ?
how now a house сейчас
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
1. Какова роль разделительных вопросов в языке? 2. Одинаковы ли окончания вопросов? 3. Чем отличаются формы глаголов в первой и второй частях каждого вопроса? 4. Что используется во второй части вопроса, если в первой части действующим лицом является имя собственное? Answer the questions.
Choose the right tag-ending. 1. He can play golf well, …? a …, doesn’t he? b …, can he? c …, can’t he? 2. You are the new secretary, …? a …, aren’t you? b …, are you? c …, don’t you? 3. Mr. Evans is speaking over the phone, …? a …, is he? b …, isn’t he? c …, doesn’t you?
4. You like black coffee, …? a …, aren’t you? b …, don’t you? c …, do you? 5. I’m busy, …? a …, aren’t I? b …, don’t I? c …, am not I? 6. It’s a nice day, …? a …, does it? b …, is it? c …, isn’t it?
7. We haven’t got much time, …? a …, do we? b …, don’t we? c …, haven’t we? 8. Sam doesn’t work hard, …? a …, is he? b …, does he? c …, isn’t he? 9. There will be a nice film on TV tonight, …? a …, won’t there? b …, will it? c …, will there?
10. She doesn’t speak Spanish at all, …? a …, does she? b …, don’t she? c …, is she? 11. It’s nice to invite British students, …? a …, does it? b …, is it? c …, isn’t it? 12. It was a wonderful game, …? a …, was it? b …, did it? c …, wasn’t it?
Обратите внимание на то, что при ответах на подобные вопросы в русском языке можно сказать: Да, она не работает или же Нет, она работает . В английском языке такой ответ невозможен и на вопрос She doesn’t work, does she? нужно ответить: No, she doesn’t или Yes, she does.
Don’t forget ! Don’t run in the school, Always walk. Listen to the teacher, Please, don’t talk.