Родителям (образовательная)

Александрова Надежда Владимировна

Уважаемые родители, здравствуйте!

Ваш ребёнок на пороге сдачи ЕГЭ? Что такое ГИА? Как помочь ребёнку подготовиться? Начните с изучения информации о ГИА на следующих сайтах :

http://www.ege.edu.ru/ru/main/ (Официальный информационный портал ЕГЭ)

http://obrnadzor.gov.ru/ru/ 

http://nimro.ru

 

Здесь вы найдёте полезные ссылки и учебные материалы, которые помогут детям дошкольного возраста и младшим школьникам на начальном этапе изучения английского языка.

http://www.starfall.com

http://kindersite.org/Directory/DirectoryFrame.htm

http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/

https://www.kizphonics.com

https://switchzoo.com/zoo.htm

 

Аудио сказки для детей

http://www.maru-english.ru/index/audio_fairy_tales...

https://audiobaby.net/audioskazki/english-fairy-tales

 

Упражнения для чтения

Скачать:


Предварительный просмотр:

                       Учимся читать

 1.  Aa [ei]: name, game, came, blame, date, fate, late,

                  lake, take, make, cake, snake.

     Aa [ æ ]: am, an, and, ant, has, had, hand, have,

                     hat, cat, pat, rat, fat, flat, cap, map,

                     man, can, plan, bag, flag.

             

                 Ann, Bab, Nan, Pam, Sam, Al, Alf, Bat, Pat,

                 Kate, Jake, Dave, Jane.

 2.  Ii [ ai ]: I, Ike, Mike, Ike and Mike, I am Ike. I’m Ike.

                      I am Mike. I’m Mike. Hi! Hi, Ike! Hi, Mike!

                     Time, bite, kite, nine, mine, five, fine. I am fine.

                      I’m fine.

       Ii [ I ]: is, his, it, sit, kid, his pig, pink pig, big pig,

                    Tib, Jill, Cliff, Liz, Tib and Liz, Jill and Liz,

                    Tib and Jill, Cliff and Liz. I’m Tib. I’m Jill.

                     I’m Cliff. I’m Liz. Africa, America, Britain.

 

3.   Yy [ ai ]: my, try, cry, lye, bye, my name. My name

                         is Mike. Bye, Ike. Bye, Mike.

      Yy [ I ]: Billy, Willy, Dilly, Abby, Andy, Kitty,

                       Billy and Abby, Kitty and Willy, Andy and  

                       Abby. I’m Willy. I’m Kitty. Hi, Abby. Bye, Andy.

              - Hi, Mike!

              - Hi, Billy!

              - I’m fine.

              - And I’m fine.

              - Bye,Mike.

              - Bye, Billy.

     Aa [ æ ]: am, and, has, had, have, Pam, Sam,

                     Africa, America, family, my family, his family.  

                     My family is fine.  His family is fine.

4.   Ee [ i:]: be, he, we, me, she, bee, been, beet.

      Ee [e]: pen, hen, men, ten, tent, sent, pet, get, let,

                      bed, red, pencil, desk, bell, well. Hello!

   

     sh [ ʃ ]: she, sheep, sheet, shell, shelf. She is Meg.

                    She’s my friend.

           

5.  Oo [ou]: no, so, home, hope, hello, Hello, Willy!                          

                       Hello, Kitty! open, Open the window, close,    

                       Close the window, a nose, my nose,              

                       his nose, her nose, a rose, Her rose is red.  

                   

6.  Oo [ ɔ ]: not, got, has got, have got, I have got a dog.

                    I’ve got a dog. He has got a parrot. He’s got

                    a parrot. She has got a hamster. She’s got

                    a hamster.

 Oo [ ɔ ]: on, not, lot, got, god, frog, dog, hop, shop,

                    stop, top, box, fox, doll, old, gold.  

   

 

7.  Oo [ Λ ]:  money, some, come, son, mother, brother,

                 grandmother, love, my mother, her brother,

                 I love my mother, Has she got a brother?

                 No, she hasn’t.

 

               

Учимся читать

8.  Uu [ju:]: pupil, a pupil, I am a pupil. I’m a pupil.

                      Is she a pupil? Yes, she’s a pupil.

                      Is he a pupil? No, he isn’t. He’s a baby.

   you [ju:]: Have you got a sister? Have you got a brother?

                      Have you got a grandmother?

9.  Uu [ Λ ]: but, I’ve got a sister but I haven’t got a brother,

                    from, I’m from Russia. She’s from Russia.

                    He’s from Russia.

                    rubber, my rubber, her rubber, his rubber,

                    Is this his rubber? Yes. This is his rubber.

   

           [ju:]: tune, tube, tuse, use, human, music.

          [Λ]:  cup, cut, nut, run, Sun, gun, fun, funny, puppy,

                       rubber, number.

10.         Hello, my friend!

             My name is Ann. I’m from America. I’m a pupil,

          and you? I’ve got a brother and a sister, and you?

          My sister is a pupil. Her name is Kitty. My brother

          is not a pupil. He is a doctor. His name is Dave.

          I love my family.

                                                            Bye.

                                                            Ann

                         

                             Учимся читать

 11.   th [ ð ]:  the, the dog, the cat, the family, The pilot is

                         from America; they, Have they got a family?

                        Yes, they have. Have they got five dogs?

                         this, that, these, those, This cat is fluffy.

                        That cat is not fluffy. These boys are pupils.

                        Those boys are pupils, too.  

                                                   

 12.   th [ θ ]: thanks, I’m fine, thanks. She is fine, thanks.

                        He is fine, thanks. three, He is three. He’s a baby.

 13.   er [ з: ]: her, her name, Her name is Peg, her family,

                        Her family is big, her friend, Is her friend Peg?

                        Yes, she is.  

 14.   er [ ə ]: sister, my sister, his sister, her sister, Is her                                          

                         sister from Africa? No, she isn’t. She is from  

                         America. I’ve got a sister. Her name is Pam.    

                         Has Mike got a sister? Yes, he has.

                         Her name is Jane.

                         Rubber, ruler, There is a rubber and a ruler

                         in my bag, tiger, Tiger is black and orange.

15.   oo [u:]: too, tooth, tool, fool, pool, cool, school, good,

                        food, foot, doom, moon, soon, spoon, book,

                        look, cook, took, goose.

                                  Учимся  читать

16.  Wh [ w ]:  what, What is your name? My name is Rick.

                            What’s your name? I’m Rick. What’s her

                            name? Her name is Jane. She is Jane.

                            What’s this? It’s my hamster. What’s that?

                            That’s my bike. What’s your favourite

                            colour? My favourite colour is white.    

         

17.  Where [ wɛə ]:  Where are you from? I’m from Russia.

                                        Where is he from? He’s from America.

                                        Where is she from? She’s from Africa.

 

18.  Who [ hu:]:  Who are you? I’m a boy. Who is he?

                                He’s my father. Who is she? She’s my

                                sister.

19.  Whose [ hu:z ]:  Whose is this mouse? It’s mine.

                                         Whose is this green spider?

                                         It’s Craig’s spider. Whose is this

                                         rubber? It’s Ben’s rubber.

20. [ Λ ]: duck, luck, bun, bus, hum, cut, funny, puppy,

                 Sun, son, love, London, Tom is from London.  

 

21. [ɛə]: air, pair, fair, hair, chair, bear, hare, there,

                 I’ve got fair hair. My sister has got fair hair, too.

                     

Учимся  читать

22. [a:]: car, star, He’s got a red car, class, pass,

                arm, farm, lark, dark, Her hair is dark,

                are, father, grandfather, aunt, they are, we are,

                We are from Africa. Sam and Sally are from

                Great Britain, my father, My father is a pilot.

                Has he got a grandfather? Yes, he has; her aunt,

                Her aunt isn’t a driver, she is a doctor.

 

23. [ɔː]: or, more, core, store, for, form, fork, born, corn,

               horse, your, What colour is your horse?

               It’s brown. Is this your horse? No, it isn’t,

               daughter, a daughter –  daughters, a son

               or a daughter, Has she got a son or a daughter?

               She’s got a daughter. Her daughter is a doctor.

24. [ ʃ ]:  she, ship, shop, short, show, shoes, fish, finish,

                 English.

      [ t  ]: chess, cheese, chicken, much, lunch, I’ve got

                 chicken and cheese for lunch.  

25. ea [ i:]: sea, tea, eat, meat, meal, clean, jeans, team,

                      teacher, a teacher – teachers, I like my

                      teacher. Is your mother a teacher?

                      No, she isn’t.

26. ow [au]: now, how, How is your mother? She’s  

                        fine, thanks. How are you? I’m fine, thanks,

                        brown cow, Is the brown cow in the barn? No.

                     

Учимся  читать

27. [ ei ]: name, take, table, a big table, a little table,

                 My table is brown. What colour is your table?

                 My table isn’t  brown, it’s black.

28. [ ɔ ]: not, got, from, on, on the table. The dolls are on

                 the table. Are the kittens on the table?

                 No, they aren’t on the table. What is on the table?

                 The dog  is on the table.

29. [ʌ ]: but, duck, puppy, under, under the chair. The toys

                are not under the chair. What is under the chair?

                The orange ball is under the chair.

30. [ u ]: put, Put it on the table, please. Please put

                 the toys on the table. Take the bear and put it

                 under the table, please. Put the toys on the table

                 and the ball under the table.

             

31. [ɪə]: engineer, near the table, near the box,

                 near the chair, Is the chair near the table? Yes,

                 the chair is near the table. What is near the chair?

                 The big ball is.

   

     What toy have you got? What colour is it?

      Is it big or little? Is it nice? Is it fluffy? Where is it?

      Is it your favourite toy? Do you like to play with it?

32.     Hello! I’m Kate. My favourite colour is pink. I’ve got a sister.  

       Her name is Ann. Ann’s lucky number is seven.

       Her favourite colour is orange. We’ve got many toys.

       We’ve got red and blue balls, white bears and

       brown bears, blue spider and brown spider, red parrot

       and pink parrot. We’ve got four bears, two parrots,

       eight balls and nine dolls. Ann’s mouse is grey.

       My dog is brown and orange. We like to play with them.

33.                     My brother Tom.

   

  I’ve got a little brother. His name is Tom. He usually has breakfast at nine o’clock in the morning. For breakfast he

usually has an egg, a sandwich and a cap of coffee.

At twelve o’clock Tom has lunch. For lunch he has a cup

of milk. He likes milk. My brother doesn’t like fish for dinner.

He likes meat and apples for dinner. For supper he usually has a cake and a cup of tea. Tom likes cakes.

 34.                           At the Zoo

    On Sundays I like to go to the Zoo with my mother and brother. We usually get up early and at ten or eleven o’clock

We are at the Zoo.

    At the Zoo we can see many wild animals: elephants and giraffes, lions and tigers, monkeys and crocodiles, wolves and foxes, white bears and brown bears. We can see many birds, too.

    I like to watch monkeys. They are nice, clever and funny animals. They like to jump, run and play. They like to eat fruit.

    My brother Mike likes to watch white bears. They are big animals. They can swim in the water very well. They like to eat meat and fish.

   We don’t like to watch crocodiles. They are angry animals.



Предварительный просмотр:

The Little Red Hen

I

      This is little Red Hen. Her name is Jen.Jen the Hen has got three little chickens: one son and two daughters. They are little. They are yellow. They are very, very nice.

      Jen the Hen has got three friends. They are

a cat, a dog and a duck. This is the Cat. His name is Pam. He is a big grey cat. He is fluffy.

This is the Dog. Her name is Tug. She is black and white. She is very big.

This is the Duck. Her name is Chuck. She is brown. She is big, too.

II

      Jen the Hen has got five seeds. She wants to plant the seeds.’’Help me to plant the seeds,’’she says to her friends.

      Pam the Cat says,’’I don’t want to help you. I want to play.’’

      Tug the Dog says,’’I don’t want to help you. I want to play, too.’’

      Chuck the Duck says,’’I don’t want to help you. I want to swim.’’

      The three little chickens love their Mother. They want to help her. So they do it very well.                                

                           

                   

III

 

       Now Jen the Hen has got many seeds. She wants to make bread.

       Jen the Hen says to her friends, ’’Help me

 to make bread, please.’’

      ‘’I don’t want to help you,’’ says Pam the Cat,

’’I want to jump.’’

      ‘’I don’t want to help you,’’ says Tug the Dog,

 ’’I want to run.’’

      ‘’I don’t want to help you,’’ says Chuck the Duck, ’’I want to swim.’’

      ‘’Can you help me to make bread?’’ Jen the Hen says to her three little chickens. ’’Of course,

we can!’’ they say, ’’ With great pleasure!’’

IV

     Now Jen the Hen has got bread.

      ‘’Do you want to eat the bread?’’ Jen says to her friends.

     ‘’Yes, I do,’’ says Pam the Cat. ’’I’m hungry.’’

     ‘’Yes, I do,’’ says Tug the Dog. ’’I’m very hungry.’’

     ‘’Yes, I do,’’ says Chuck the Duck. ’’I’m hungry, too.’’

      But now I don’t want to give you the bread,’’

Jen the Hen says to Pam, Tug and Chuck. ’’I want

to give the bread to my little chickens. They are very, very nice. They always help me.’’

 



Предварительный просмотр:

Рекомендации  родителям

1. Не тревожьтесь о количестве баллов, которые ребенок получит на экзамене, и не критикуйте ребенка после экзамена. Внушайте ребенку мысль, что количество баллов не является совершенным измерением его возможностей
2. Не
повышайте тревожность ребенка накануне экзаменов – это может отрицательно сказаться на результате тестирования. Ребенку всегда передается волнение родителей, и если взрослые в ответственный момент могут справиться со своими эмоциями, то ребенок в силу возрастных особенностей может эмоционально сорваться.
3.
Повышайте их уверенность в себе, так как чем больше ребенок боится неудачи, тем более вероятности допущения ошибок. Подбадривайте детей, хвалите их за то, что они делают хорошо.
4.
Наблюдайте за самочувствием ребенка, никто кроме вас, не сможет вовремя заметить и предотвратить ухудшение состояние ребенка, связанное с переутомлением.
5.
Обратите внимание на питание ребенка. Такие продукты, как рыба, творог, орехи, курага и т.д. стимулируют работу головного мозга. Витамины группы В и витамин С необходимы при усталости и слабой концентрации внимания
      Самое главное – это снизить напряжение и тревожность ребенка и обеспечить подходящие условия для занятий. Создайте дома обстановку дружелюбия, уважения и поддержки.

  • Помогите детям распределить темп подготовки по дням.
  • Приступая к подготовке экзамена полезно составить план
  • Посоветуйте ребенку делать краткие схематические выписки и таблицы:  структурировать материал за счет составления схем, таблиц, карт памяти – обязательно на бумаге, упорядочивая изучаемый материал по плану
  • Основные формулы и определения можно выписать на листочках и повесить над письменным столом, над кроватью

Подготовьте различные варианты тестовых заданий по предмету (сейчас существует множество различных сборников тестовых заданий), используйте  дополнительные пособия и материалы ……………………………………………………………………………………………………………..

Рекомендации  родителям

1. Не тревожьтесь о количестве баллов, которые ребенок получит на экзамене, и не критикуйте ребенка после экзамена. Внушайте ребенку мысль, что количество баллов не является совершенным измерением его возможностей
2. Не
повышайте тревожность ребенка накануне экзаменов – это может отрицательно сказаться на результате тестирования. Ребенку всегда передается волнение родителей, и если взрослые в ответственный момент могут справиться со своими эмоциями, то ребенок в силу возрастных особенностей может эмоционально сорваться.
3.
Повышайте их уверенность в себе, так как чем больше ребенок боится неудачи, тем более вероятности допущения ошибок. Подбадривайте детей, хвалите их за то, что они делают хорошо.
4.
Наблюдайте за самочувствием ребенка, никто кроме вас, не сможет вовремя заметить и предотвратить ухудшение состояние ребенка, связанное с переутомлением.
5.
Обратите внимание на питание ребенка. Такие продукты, как рыба, творог, орехи, курага и т.д. стимулируют работу головного мозга. Витамины группы В и витамин С необходимы при усталости и слабой концентрации внимания
      Самое главное – это снизить напряжение и тревожность ребенка и обеспечить подходящие условия для занятий. Создайте дома обстановку дружелюбия и уважения

  • Помогите детям распределить темп подготовки по дням.
  • Приступая к подготовке экзамена полезно составить план,
  • Посоветуйте ребенку делать краткие схематические выписки и таблицы:  структурировать материал за счет составления схем, таблиц, карт памяти – обязательно на бумаге, упорядочивая изучаемый материал по плану
  • Основные формулы и определения можно выписать на листочках и повесить над письменным столом, над кроватью
  • Подготовьте различные варианты тестовых заданий по предмету (сейчас существует множество различных сборников тестовых заданий), используйте  дополнительные пособия и материалы