открытый урок по Великобритании
методическая разработка
Предварительный просмотр:
Государственное бюджетное профессиональное образовательное учреждение Иркутской области
«Тайшетский промышленно-технологический техникум»
МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА
открытого занятия
«ВЕЛИКОБРИТАНИЯ»
по дисциплине
«ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК»
профессия: Машинист крана, крановщик
Тайшет, 2019
Технологическая карта урока
Дисциплина: Иностранный язык
Дата проведения: 31 октября 2019г.
Профессия: Машинист крана, крановщик
Группа: МА 26-18
Тема занятия: «Великобритания»
Цель: формирование коммуникативной компетенции обучающихся по теме «Великобритания – страна традиций» Задачи:
∙ образовательная: способствовать развитию лексических навыков по теме «Великобритания – страна традиций», навыков чтения; создать условия для освоения способов выражения предпочтений в рамках изучаемой темы.
∙ развивающая: развивать регулятивные УУД, в том числе умения целеполагания, планирования, самонаблюдения, самоконтроля и самооценки; развивать аудитивные навыки чтения (выборочное(полное) понимание заданной информации);
∙ воспитательная: способствовать осознанию возможностей самореализации средствами иностранного языка; воспитывать культуру поведения, воспитывать уважение, понимание и толерантность к другой культуре.
Оснащение: учебник, тематические иллюстрации, раздаточный материал (карточки с заданиями), магнитофон
Тип урока: комбинированный.
Планируемые образовательные результаты:
Предметные умения УУД:
∙ Личностные: формирование ответственного отношения к учению, готовности к саморазвитию и самообразованию; формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками.
∙ Регулятивные: осуществление регулятивных действий самонаблюдения, самоконтроля, самооценки в процессе коммуникативной деятельности на иностранном языке.
∙ Познавательные: построение логических рассуждений, включающее установление причинно-следственных связей; адекватное использование грамматических структур и лексических единиц в речи.
∙ Коммуникативные: формулировка собственного мнения и позиции, способность аргументировать и координировать её с позициями партнёров в сотрудничестве при выработке общего решения в совместной деятельности; умение отвечать на поставленные вопросы; использовать речевые средства для решения различных коммуникативных задач.
ПРИЛОЖЕНИЕ (ОТВЕТЫ)
God save our gracious Queen, Long live our noble Queen, God save the Queen: Send her victorious, Happy and glorious, Long to reign over us: God save the Queen. |
1 T | H | A | M | E | 2 S | 3 C | |||||||||
C | 4E | 5 L | I | Z | A | B | E | T | H | ||||||
O | O | R | |||||||||||||
T | N | D | |||||||||||||
6 B | 7 E | N | G | L | A | N | D | I | |||||||
R | A | O | F | ||||||||||||
8 I | R | 9 E | L | A | N | D | N | F | |||||||
T | D | D | |||||||||||||
A | I | ||||||||||||||
I | N | 10W | |||||||||||||
N | 11B | E | L | F | A | S | T | ||||||||
U | L | ||||||||||||||
R | E | ||||||||||||||
G | S | ||||||||||||||
H | |||||||||||||||
Across : | Down: | ||||||||||||||
1.The deepest river of Great Britain | 2.One of the parts of Great Britain | ||||||||||||||
4.The Head of the Government | 3.The capital of Wales | ||||||||||||||
7.One of the parts of Great Britain | 5.The capital of England | ||||||||||||||
8.One of the largest Islands of the British Isles | 6.The other name of the United Kingdom | ||||||||||||||
11.The capital of Northern Ireland | 9.The capital of Scotland | ||||||||||||||
10.One of the parts of Great Britain |
PARTS | CAPITALS | SYMBOLS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dialogue 1 (In a travel Agency)
|
|
|
|
|
|
|
|
Dialogue 2 (at the airport)
|
|
|
|
|
Dialogue 3 (on the plane)
|
|
|
|
|
|
Dialogue 4 (at the hotel)
|
|
|
|
|
God save our gracious ______, Long live our noble ________, God save the ______: Send her victorious, Happy and glorious, Long to reign over us: God save the ________. | God save our gracious ______, Long live our noble ________, God save the ______: Send her victorious, Happy and glorious, Long to reign over us: God save the ________. | God save our gracious ______, Long live our noble ________, God save the ______: Send her victorious, Happy and glorious, Long to reign over us: God save the ________. |
God save our gracious ______, Long live our noble ________, God save the ______: Send her victorious, Happy and glorious, Long to reign over us: God save the ________. | God save our gracious ______, Long live our noble ________, God save the ______: Send her victorious, Happy and glorious, Long to reign over us: God save the ________. | God save our gracious ______, Long live our noble ________, God save the ______: Send her victorious, Happy and glorious, Long to reign over us: God save the ________. |
God save our gracious ______, Long live our noble ________, God save the ______: Send her victorious, Happy and glorious, Long to reign over us: God save the ________. | God save our gracious ______, Long live our noble ________, God save the ______: Send her victorious, Happy and glorious, Long to reign over us: God save the ________. | God save our gracious ______, Long live our noble ________, God save the ______: Send her victorious, Happy and glorious, Long to reign over us: God save the ________. |
God save our gracious ______, Long live our noble ________, God save the ______: Send her victorious, Happy and glorious, Long to reign over us: God save the ________. | God save our gracious ______, Long live our noble ________, God save the ______: Send her victorious, Happy and glorious, Long to reign over us: God save the ________. | God save our gracious ______, Long live our noble ________, God save the ______: Send her victorious, Happy and glorious, Long to reign over us: God save the ________. |
God save our gracious ______, Long live our noble ________, God save the ______: Send her victorious, Happy and glorious, Long to reign over us: God save the ________. | God save our gracious ______, Long live our noble ________, God save the ______: Send her victorious, Happy and glorious, Long to reign over us: God save the ________. | God save our gracious ______, Long live our noble ________, God save the ______: Send her victorious, Happy and glorious, Long to reign over us: God save the ________. |
God save our gracious ______, Long live our noble ________, God save the ______: Send her victorious, Happy and glorious, Long to reign over us: God save the ________. | God save our gracious ______, Long live our noble ________, God save the ______: Send her victorious, Happy and glorious, Long to reign over us: God save the ________. | God save our gracious ______, Long live our noble ________, God save the ______: Send her victorious, Happy and glorious, Long to reign over us: God save the ________. |
1 | 2 | 3 | |||||||||||||
4 | 5 | ||||||||||||||
6 | 7 | ||||||||||||||
8 | 9 | ||||||||||||||
10 | |||||||||||||||
11 | |||||||||||||||
Across : | Down: | ||||||||||||||
1.The deepest river of Great Britain | 2.One of the parts of Great Britain | ||||||||||||||
4.The Head of the Government | 3.The capital of Wales | ||||||||||||||
7.One of the parts of Great Britain | 5.The capital of England | ||||||||||||||
8.One of the largest Islands of the British Isles | 6.The other name of the United Kingdom | ||||||||||||||
11.The capital of Northern Ireland | 9.The capital of Scotland | ||||||||||||||
10.One of the parts of Great Britain | |||||||||||||||
1 | 2 | 3 | |||||||||||||
4 | 5 | ||||||||||||||
6 | 7 | ||||||||||||||
8 | 9 | ||||||||||||||
10 | |||||||||||||||
11 | |||||||||||||||
Across : | Down: | ||||||||||||||
1.The deepest river of Great Britain | 2.One of the parts of Great Britain | ||||||||||||||
4.The Head of the Government | 3.The capital of Wales | ||||||||||||||
7.One of the parts of Great Britain | 5.The capital of England | ||||||||||||||
8.One of the largest Islands of the British Isles | 6.The other name of the United Kingdom | ||||||||||||||
11.The capital of Northern Ireland | 9.The capital of Scotland | ||||||||||||||
10.One of the parts of Great Britain |
Dialogue 1 (In a travel Agency)
|
|
|
|
|
|
|
|
Dialogue 2 (at the airport)
|
|
|
|
|
Dialogue 3 (on the plane)
|
|
|
|
|
|
Dialogue 4 (at the hotel)
|
|
|
|
|
THE UNITED |
KINGDOM |
OF |
GREAT BRITAIN |
AND |
NOTHERN IRELAND |
The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland is situated on the British Isles. They lie to the north-west of Europe and are separated from the continent by the narrow strait of water. It is called the English Channel. Seas and oceans influence the British climate. It is too cold in winter but never very hot in summer.
The United Kingdom consists of four parts: England, Wales, Scotland and Northern Ireland. England is the central part, it occupies the most of the island of Great Britain. Each part has its capital: the capital of England is London, Scotland has Edinburgh, Wales has Cardiff, and the main city of Northern Ireland is Belfast.
Every country has its specific culture and peculiarities which can be found in their symbols.
England is the main part of the UK as there is its capital — London city. It stands on the river Thames. The floral emblem and at the same time the symbol of England is the red rose. This flower has become a symbol since the Civil war which is called War of roses (1455-1485). The winner was the Royal Family with a red rose as a family symbol.
The national flower in Scotland is the Thistle. It became the symbol in the 15th century when this prickly-leaved violet flower was used as the defense of the border of the country.
Wales has the symbol spring flower daffodil.
And the Northern Ireland also has its own flower symbol it is shamrock. The legend told that with the help of this three-leaf plant St. Patrick explained the Trinity. He said that the Father, the Son and the Holy Spirit can’t exist separately as the shamrock can’t be with one leave.
The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland is situated on the British Isles. They lie to the north-west of Europe and are separated from the continent by the narrow strait of water. It is called the English Channel. Seas and oceans influence the British climate. It is too cold in winter but never very hot in summer.
The United Kingdom consists of four parts: England, Wales, Scotland and Northern Ireland. England is the central part, it occupies the most of the island of Great Britain. Each part has its capital: the capital of England is London, Scotland has Edinburgh, Wales has Cardiff, and the main city of Northern Ireland is Belfast.
Every country has its specific culture and peculiarities which can be found in their symbols.
England is the main part of the UK as there is its capital — London city. It stands on the river Thames. The floral emblem and at the same time the symbol of England is the red rose. This flower has become a symbol since the Civil war which is called War of roses (1455-1485). The winner was the Royal Family with a red rose as a family symbol.
The national flower in Scotland is the Thistle. It became the symbol in the 15th century when this prickly-leaved violet flower was used as the defense of the border of the country.
Wales has the symbol spring flower daffodil.
And the Northern Ireland also has its own flower symbol it is shamrock. The legend told that with the help of this three-leaf plant St. Patrick explained the Trinity. He said that the Father, the Son and the Holy Spirit can’t exist separately as the shamrock can’t be with one leave.
PARTS | CAPITALS | SYMBOLS |
PARTS | CAPITALS | SYMBOLS |
PARTS | CAPITALS | SYMBOLS |
PARTS | CAPITALS | SYMBOLS |
PARTS | CAPITALS | SYMBOLS |
PARTS | CAPITALS | SYMBOLS |
PARTS | CAPITALS | SYMBOLS |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Открытый урок по теме "Работа в Великобритании и России"
Видео-урок для проведения занятия со студентами 1 курса при изучении темы "Профессии" Содержит сведения о популярных в настоящее время профессиях, разнообразную лексику по теме и набор упражнений на о...
Открытый урок по английскому языку по теме "Политическая система Великобритании"
В ходе проведения данного урока решаются следующие задачи: § развитие творческих способностей студентов,...
Открытый урок "Спорт в Великобритании"
Методическая разработка к уроку "Спорт в Великобритании"...
Методическая разработка открытого урока по английскому языку. Тема: "Празднование Рождества и Нового года в Великобритании и англо- говорящих странах"
Данный урок дает возможность обучающимся познакомиться с особенностями празднования Рождества и Нового года в Великобритании и других англо- говорящих странах. Он также развивает компетенции языковой ...
технологическая карта урока по великобритании
урок по великобритании...
План-конспект открытого урока по учебной дисциплине "Иностранный язык (английский) для студентов 2 курса специальности "Дошкольное образование" "Образование в Великобритании"
План-конспект открытого урока по учебной дисциплине "Иностранный язык (английский) для студентов 2 курса специальности "Дошкольное образование" "Образование в Великобритании"....
Технологическая карта открытого урока "Традиции празднования Нового года в Великобритании и России"
Технологическая карта открытого урока, направленного на профессиональное развитие студентов специальности "Дошкольное образование"...