Конспект урока английского языка в 5 классе. Учебная ситуация: Gadgets
план-конспект занятия
Конспект урока английского языка в 5 классе. Учебная ситуация: Gadgets
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
konspekt_5kl.docx | 26.92 КБ |
Предварительный просмотр:
Конспект урока английского языка в 5 классе
Учебная ситуация: Gadgets
Цель урока: Развитие лексических навыков
Задачи:
Обучающие: Повторить лексические единицы и речевые конструкции по указанной теме
Развивать фонетические и лексические навыки
Развивающие: Развивать умения строить самостоятельные устные высказывания на основе первичного усвоения учебного материала, логическое мышление.
Воспитательные: Воспитывать чувство уважения к собеседнику, индивидуальную культуру общения.
Организационная структура урока | Деятельность учителя | Деятельность учащихся |
1. Орг. момент | Взаимное приветствие
| -Good morning! We’re fine. Thank you. How are you?
|
2. Мотивационный |
What will we talk about today? What gadgets do you have? How can you use them? Right you are. Look at the blackboard. What’s this? На доске изображения гаджетов и слова Well done. | Gadgets Gadgets I have a …. I can listen to music, play computer games, watch films ….. This is a…. Smartphone MP3 player Laptop GPS receiver Video games console Tablet computer |
3. Актуализация знаний и снятие языковых трудностей. Фонетическая отработка ЛЕ. 4. Систематизация полученных знаний | - Look at the blackboard. (карточки с фразами) Listen, say and translate
You have a piece of paper on the desk where can you see these phrases. Listen, point, say and translate in writing for. Nice (повторное прослушивание) Now match the phrases to the Gadgets. Work with your partner. (работа в парах) -Now let’s check. Read the example. How can we use a GPS receiver?
Let’s do the same task but in your copybooks. Open your copybooks and write the date. What’s the day today? You should write three sentences about different gadgets. …. Are you ready? Read to each other your sentences. Well done. | We can text friends on a Smartphone. We can look up maps on GPS receiver. We can play video games on a video games console. We can listen to music with (on) an MP3 player. We can share photos on a tablet computer. …….. |
Let’s play now. One student chooses one picture whith a gadget. And she/he should show how she/he usually uses this gadget. Other students guess what the student has and what she/ne does. Ok. | Are you listening to music on an MP3 player? | |
5.Предтекстовый этап (чтение) | - What do you think are Gadgets useful things? Look at these pictures. What can you see? In the first picture? ……. Now we will listen to two stories about Gadgets. But before listening look at ex.3. You can see some words and their transcriptions. Match these transcriptions to the words. They will help you to understand these stories. Are you ready? Look at the screen and let’s cheek. Now Listen and choose two pictures for the stories.
What is the first story about? Listen again and fill in the gaps with the missing sentences.
What is the second story about? Listen again and fill in the gaps with the missing sentences. There is one extra sentence. | I think they help people. I can see….. распечатка Embarrassing Although Eagerly Mode Awkward Unaware Trouble Smack-bang Applications Circus Учащиеся используют распечатки. |
6. Послетекстовый этап | Do you like stories? Which story do you like the most? | |
7.информация о д.з | At home you should Do ex 3b. Read. Is it clear? | |
9. Подготовка к монологическому высказыванию | You have read two stories. Now you will make your stories about gadgets. You will work in two groups. (you have green or yellow circus on the desks, so you are in a green or in a yellow team) You have some pictures, some phrases to complete sentences about gadgets how they can help you. Then you should read your topic. You have 5 minutes. ….. Are you ready? Read please your stories. | We want to speak about ________ . we think it can help us with our homework. We can use a search engine to find different information. When we have some free time we can listen to music, play computer games, …. |
10. Информация о домашнем задании | SB p104 №3, WB … | |
11. Подведение итогов, рефлексия |
Thank you for your work and see you tomorrow. Goodbye. |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА
предлагаемый урок рекомендуется для проведения в группах Iкурса СПОТема урока: Asking the Way...
Конспект урока английского языка в 4-м классе по теме “My friend”.
Тема урока: активизация лексических навыков по теме “My friend”. Цель: сообщать краткие сведения о своем друге Базовый учебник «Английский в фокусе 4 класс», учебник для общеобразовательных ...
План – конспект урока английского языка
План – конспект урока английского языка в 181 группепо теме: «Мой родной город, село»....
Конспект урока английского языка "Степени сравнения прилагательных"
Конспект урока английского языка "Степени сравнения прилагательных" с пояснительной запиской и презентацией...
КОНСПЕКТ УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА ДЛЯ 7 КЛАССА С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ ИКТ
Урок для развития речи...
Конспект урока английского языкы по теме "Еда" 3 класс
Урок составлен по УМК Быковой Spotlight...
План-конспект урока английского языка во 2 классе Учебник: Радужный английский Авторы: О.В. Афанасьева, И.В. Михеева
Развернутый план-конспект урока английского языка во 2 классеУчебник: Enjoy English (радужный английский)Авторы: О.В. Афанасьева, И.В. Михеева...