Проектно-исследовательская работа по экологии на английском языке
Слайд 1
"Let’s keep our squirrels safe" Authors: Artem Lobuzko (Grade 8 ), Anna Lobova (Grade 6) , Varvara R (Grade 6) . Project managers: Korokhova Uliana Yurievna , teacher of English, Pugina Oksana Anatolievna , teacher of Biology. Project type: By the number of participants – a small group; On duration – long-term; On a profile of knowledge – interdisciplinary; The level of contacts – at the level of educational institution (1-11 Grades) . Moscow 2022Слайд 2
Reasons for actions
Слайд 3
Questions to research What problems do squirrels face in the city environment? When and what to feed squirrels?
Слайд 4
THEORETICAL PART OF THE PROJECT Firstly, we studied a number of articles and videos in English to learn about different kinds of squirrels, their natural habitat and diet. Secondly, we researched what problems might the animals face in the city environment. Having studied some material, we outlined the following problems: Traffic noises Lack of vast green areas Air pollution Soil and water pollution by chemicals used for melting ice on the roads Lack of food in winter and early spring We decided to focus on the latter as it is something that each of us can help with.
Слайд 5
TOPIC RELATED PROJECT ACTIVITIES Survey Questionnaire да нет 1 Видели ли Вы белок около школы? 2 Чаще всего белки встречаются в парках весной 3 Увеличилось ли количество белок в последнее время? 4 Кормили ли Вы белок? 5 В какое время года чаще всего подкармливают белок? 6 Знаете ли Вы, почему нельзя кормить белок осенью? 7 Знаете ли Вы, что белок нельзя кормить миндалём?
Слайд 6
The results of the research Всего 30 анкет Да Нет 1. Видели ли Вы белок около школы? 13 17 2. Чаще всего белки встречаются в парках весной 26 4 3. Увеличилось ли количество белок в последнее время? 9 21 4. Кормили ли Вы белок? 16 (орехи) 14 5. В какое время года чаще всего подкармливают белок? Осень 11 Зима 8 Весна 7 Лето 4 6. Знаете ли Вы, почему нельзя кормить белок осенью? 4 26 7. Знаете ли Вы, что белок нельзя кормить миндалём? 12 18
Слайд 7
Poster
Слайд 8
Poster
Слайд 9
Presentation
Слайд 10
Drawings and colouring
Слайд 11
Feeder
Слайд 12
Letter to the head of the district administration Здравствуйте! Мы ученики «Школы Эрудит». На сайте Управы района Щукино в рубрике «Пресс-центр» от 19.10.2021 мы увидели информацию с рекомендациями экологов Мосприроды по кормлению белок в Щукинском парке https://schukino.mos.ru/presscenter/news/detail/10337031.html Так же на сайте mockva . ru нам попалась информация, что Управа района Лосиноовстровский СЗАО в парке « Торфянка » разместила несколько кормушек для белок ( https://mockva.ru/2020/02/03/94164.html ) и местные жители могут теперь подкармливать белок централизованно в местах прикорма. ( https://youtu.be/xE3J2Qwjmls ) На сайте мэра Москвы, Сергея Семёновича Собянина , размещена информация о планируемой экологической реабилитации Щукинского парка и Всехсвятской рощи в 2022 году . https://szaopressa.ru/news/ekologiya/ Нам, ученикам, хотелось бы знать, планируется ли оснащение парка стационарными кормушками для белок и/или можно нам принять участие в их изготовлении и размещении в лесопарковой зоне?
Слайд 13
CONCLUSION Analysis of the research We believe the work has reached its goal. We examined the eco- awareness level (when it comes to feeding squirrels) of 11 - 17 year old students of Erudit School. The questions we set to research were fully answered. Practical value of the project Practical significance of the work lies in the fact that in the research process, the project participants not only improved their knowledge in the field of ecology, but also enriched their English vocabulary on the topic and improved language skills. Besides, now pupils and teachers know where they can and what they absolutely must not feed squirrels.
Притча о гвоздях
Фотографии кратера Королёва на Марсе
Рыжие листья
Отчего синичка развеселилась
Нечаянная победа. Айзек Азимов