Разработка программно-методического сопровождения образовательного процесса.
К учебникам «Английский язык » Spotlight -6 кл, 8кл, 9кл. авторы УМК Ю.Е.Ваулина, В.Эванс, Д.Дули, О.Е.Подоляко.
Тема «Закрепление лексико-грамматического материала с применением ИКТ (составление мультимедийных презентаций.)»
Цели и задачи: Формирование лексических навыков при обучении чтению и развитие учебно-познавательной компетентности обучающихся.
дидактические:
-повторение, обобщение, систематизация знаний;
-развитие навыков письма, говорения;
психологические:
-создание условий для понимания смысла собственной деятельности на уроке;
-развитие у обучающихся рефлексии собственной деятельности и ее результата.
воспитательные:
-формирование логического, системного мышления;
-развитие интеллектуальных умений и мыслительных операций -анализ и синтез, сравнение, обобщение.
Планируемые результаты
Освоение тематической лексики; развитие навыков чтения; умение презентовать проектную работу.
Руководитель: учитель английского языка МБОУ «Краснопоймовская средняя общеобразовательная школа» Ахмитвалиева Наиля Фирдависовна, высшей категории.
Слайд 1
Spotlight Student’s Book 9 МБОУ « Краснопоймовская средняя общеобразовательная школа » Презентацию выполнила: обучающиеся 9 ”А” класса Кирсанова Екатерина Учитель английского языка: Ахмитвалиева Наиля ФирдависовнаСлайд 2
Painting Styles Цель и задачи: Р азвитие коммуникативной компетенции по теме « Стили живописи ». 1. развивать у учащихся эрудицию, творческое начало и личностную культуру. 2. развивать умение самостоятельно добывать и отбирать необходимый материал, анализировать информацию. 3. развивать коллективное творчество, индивидуальные таланты и способности .
Слайд 3
What are these words in your language? Rectangle Cylinder Cube Triangle Square
Слайд 4
Cubism Cubism was a popular painting style of the 1900s. Pablo Picasso and Georges Braque were two famous artists of cubism . They used cubism to show people a new way of seeing the world. They looked at the object or person and break it to shape. Then they put these shapes together again to make a picture that represents the original object, even if it is no longer very similar to it . They used shapes such as rectangles, cylinders and cubes. Most of their paintings were dark and dull colors such as grey and brown. It makes the picture so that it seems that there are many layers and it can be seen from a number of different points of view . « Sleeping girl » (1935) Pablo Picasso
Слайд 5
Read the description. How does the author feel about the painting ? This photo shows the various lines and shapes such as squares and triangles . When I look very closely, however, I can also see other things such as body parts and objects . The artist used a lot of dull colors such as brown , gray and green in painting, which gives a very dark feeling . This picture makes me feel very sad. Georges Braque « Man with a Guitar » (1911)
Слайд 6
Use these words to describe this painting. • strange objects • swans on a smooth lake • reflection of the elephants in the lake • bright colo u rs • the clear blue sky Salvador Dali « Swans reflecting Elephants » (1937)
Слайд 7
Surrealism Artists such as Salvador Dali and Rene Magritte painted in a surreal style that was most popular in 1920-1960-ies . In surrealist paintings, there is always the element of surprise. They combine strange images and ideas together to create strange ideas about things. The Surrealists painted images and ideas, their dreams and fantasies . They often use bright colours to create an even greater impact, and always show people and objects in a new and unusual way . The Sofa « Lips » (1937)
Слайд 8
Present this painting to the class . This painting is called…. . …. painted it in 19…. . It shows …. . The painter uses …. colours . The painting makes me feel … « astonished , anxious » « Tristan and Isolde » (1944) Salvador Dali
Слайд 9
Words of Wisdom « Painting is just another way of keeping a diary .» Pablo Picasso « The Glass and a Jug » (1881-1973)
Слайд 10
Thank you for your attention ! « Butterfly Mother in a Book » (1929)
Разлука
Привередница
Валентин Берестов. Аист и соловей
"Не жалею, не зову, не плачу…"
Развешиваем детские рисунки дома