В 2016 году учителем английского языка Прядкиной Юлией Сергеевной организована переписка обучающихся МОБУ ООШ с. Петропавловка со школьниками из Франции и Словакии. В рамках переписки ребята организовали международные проекты. Опыт общения с иностранными сверстниками был обобщен на районной научно-практической конференции одной из участниц проекта Челновой Викторией. По итогам конференции Виктория награждена грамотой за 1 место.
Вложение | Размер |
---|---|
angliyskiy_yazyk_kak_sredstvo_obshcheniya.docx | 300.37 КБ |
Муниципальное общеобразовательное бюджетное учреждение
«Основная общеобразовательная школа с. Петропавловка»
Исследовательская работа по теме:
«Английский язык как средство международного общения. Возможности переписки с зарубежными сверстниками»
Секция: Лингвистика и языкознание
Автор: Челновая Виктория, 14 лет,
ученица 7класса
Руководитель: Прядкина Юлия Сергеевна,
учитель английского языка
2016 год
Оглавление
Введение……………………………………………………………………… с. 3
Основная часть
Глава I. Организация переписки с зарубежными сверстниками. Перспективы и трудности. ……………………………………………………………… . …с. 5
Глава II. Потенциал общения с иностранными сверстниками.
2.1. Обобщение опыта переписки со школьниками из Словакии ………... .с. 9
2.2. Обобщение опыта переписки со школьниками из Франции ………….с. 14
Заключение……………………………………………………………………с.15
Использованные источники…………………………………………………..с. 16
Приложение № 1. Письмо-знакомство во Францию и Словакию………...с. 17
Приложение № 2. Письмо из Франции №1………………………………….с. 25
Приложение № 3. Письмо из Франции № 2…………………………………с. 29
Введение
Одним из составляющих образа современного успешного человека является знание хотя бы одного иностранного языка. Английский язык, как международный, дает большие возможности для общения с представителями многих стран, расширяет кругозор, позволяет узнать культуру и обычаи других народов.
Многим ребятам из сельских школ трудно оценить все перспективы, которые дает им знание английского языка. Жизнь иностранцев кажется им далекой сказкой, куда они никогда не смогут попасть. Они и не подозревают, что дверь в эту сказку сегодня открывает интернет.
Учителем английского языка, Юлией Сергеевной Прядкиной, в нашей школе была организована переписка с ребятами - иностранцами. Сегодня в рамках исследовательской работы я поделюсь нашим пока небольшим опытом общения с представителями Словакии и Франции.
Тема моего исследования: «Английский язык как средство международного общения. Возможности переписки с зарубежными сверстниками».
Цель: показать перспективы переписки с иностранными сверстниками.
Задачи:
Объект исследования: общение с иностранными сверстниками по электронной почте
Предмет исследования: потенциал общения на английском языке посредством переписки со школьниками Словакии и Франции.
Гипотезы:
Актуальность данной работы обусловлена тем, что, не смотря на бесспорное значение английского языка в мире, многие сельские школьники, не имея языковой среды, не видят потребности в его изучении. Общение по электронной переписке открывает новые горизонты мира перед сельскими детьми.
Методы:
Практическая значимость:
Основная часть
Глава 1. Организация переписки с зарубежными сверстниками. Перспективы и трудности
Найти друзей в разных точках планеты можно при помощи следующих специализированных сайтов:
Учащиеся Петропавловской школы остановились на сайте epals.com, так как этот ресурс имеет ряд преимуществ:
Как создать профиль на сайте epals.com. Рекомендации для учителя
Чтобы участвовать в переписке со сверстниками из других стран, необходимо знать структуру письма и основные правила его написания.
Письмо начинается с неофициального обращения.
Dear Tim, Dear Rebecca,
После обращения нужно поставить запятую. Разделите текст письма на несколько логических абзацев, каждый из которых начните с красной строки.
Your last letter was a real surprise.
I was glad to get your letter.
It was great to hear from you! / It was great to hear that… / I was happy to hear…
Вы можете также извиниться за то, что не писали раньше:
Sorry I haven’t written for so long but …/ Sorry I haven’t been in touch for so long.
I’m sorry I haven’t answered earlier but I was really busy with my school. и/или упомянуть какой-либо факт из полученного письма: I’m glad you passed your History test! Sounds like you had a great time in London! Great news about your…!
В конце основной части письма задайте другу по переписке необходимые вопросы. Предполагается, что письмо должно быть написано в неформальном стиле, поэтому вы можете использовать неформальные слова-связки, такие как well, by the way, anyway, so, разговорные выражения типа Guess what? Или Wish me luck!, а также восклицательные знаки.
Well, I’d better go now as I have to do my homework.
Anyway, I have to go now because my Mum asked me to help her with the washing up.
I’ve got to go now! It’s time for my favourite TV show.
Далее упомяните о дальнейших контактах:
Write (back) soon!
Take care and keep in touch!
Drop me a letter when you can.
Hope to hear from you soon.
I can’t wait to hear from you!
В конце письма на отдельной строке указывается завершающая фраза-клише, которая зависит от того, насколько близки автор и адресат. После нее всегда ставится запятая.
Ниже приводятся возможные варианты от наименее формального (1) к более формальному (8):
Love,
Lots of love,
All my love, All the best, Best wishes, With best wishes, Yours, Warm regards, На следующей строке под завершающей фразой указывается имя автора (без фамилии!). Например: Andy или Kate
Данный вид общения со сверстниками очень интересен в самом начале, но по некоторым причинам со временем у многих учащихся ослабевает интерес к написанию писем. Исходя из опыта нашей школы, выделю несколько таких причин-трудностей:
Как же преодолеть эти трудности и сохранить интерес к общению со сверстниками из других стран? Исходя из нашего опыта, поделюсь некоторыми рекомендациями.
Глава II. Потенциал общения с иностранными сверстниками.
Переписку с иностранными школьниками мы начали еще прошлой весной, интересно было начать общаться с ребятами из тех стран, культура которых сильно отличается от нашей. Наш учитель создал «Английский клуб», для ребят, желающих переписываться. Из 56 учеников нашей школы таких оказалось 15 (с 4 по 7 класс).
Мы предлагали переписываться представителям Японии, Африки, Индии и другим. Но нашли своих друзей не сразу. Сначала откликнулся учитель из Африки, дал список аккаунтов своих учеников и больше не выходил на связь. Мы распределили адреса между ребятами и написали свои первые письма. Ответила тогда только одна девочка – Салли, на второе письмо она уже не откликнулась.
Большую активность проявляли представители американских школ, но также не отвечали на письма.
Выбрать друзей из такого большого количества профилей было не так просто, мы сделали вывод, что большую часть зарегистрированных участников интересовали не письма, а кратковременные проекты на английском языке. Темы проектов подразумевали серьезные исследования, такие как «Глубины мирового океана», «Богатства литературы» и др. Мы же искали друзей, чтобы обмениваться информацией по культуре и традициям наших стран.
Учебный год подошел к концу, летом сайт epals.com был реорганизован, все контакты, которые у нас были, не сохранились. Мы решили, что с началом нового учебного года, будем активно искать будущих друзей.
В начале октября 2015 года нам предложил переписку учитель из Словакии - Петер Палага. Он впервые зарегистрировался на данном сайте, и мы были первыми, кому он отправил свои контакты. Сначала переписку вели между собой наши учителя – Юлия Сергеевна и Петер. По рассказу Юлии Сергеевны, мы поняли, что Петер – очень отзывчивый, эмоциональный и заинтересованный в межкультурном проекте человек.
Интересно было узнать, что Петер – классный руководитель 7 класса, ребята учат два иностранных языка – английский и русский! Эта новость очень обрадовала наших школьников. А Петер попросил все наши коллективные письма высылать на двух языках – английском и русском, чтобы его ученики практиковались в изучении обоих языков. Нам было несложно выполнить его просьбу.
Мы первыми написали письмо о своей стране, селе и кратко рассказали о себе. Представляю его в данной работе в разделе «Приложения». Через несколько дней после этого мы сняли видео со всеми участниками нашего клуба, где каждый рассказал о себе.
Петер сразу же отправил отзыв о нашем письме:
«Dear Yulia,
Wow, I am so impressed! Your letters are so beautiful and lovely, What a nice community you are...THANK YOU, THANK YOUR CHILDREN. I am going to share everything with my kids today, they will sooo be happy;).
The same with the video, great!!!
I will let you know later on
Yours
Peter»
Немного позже для своего вечера «Halloween» мы снимали видео на русском языке «Страшные истории» и тоже поделились им с нашими друзьями из Словакии. Ребята-словаки были так впечатлены, что ответ не заставил себя долго ждать:
«Dear Yulia,
we watched your halloween video followed by slide show about Petropavlovka and then we read through your letter yesterday on our English lesson. My kids were so excited and glad to see their Russian friends from such a far away. There are so many similarities among our children, schools, and countryside. Despite the huge distance I feel like you are close to us.
Anyway we had a lot of fun with it;).
Besides I shared your first video together with the slide show and the Russian letter with Ms. Romana - my Russian teacher colleague, so let us see whether and how they will respond to this unique challenge...;).
Now I have watched the video with nice English greetings from your kids and shared it with my children, and I must admit, that video gives me much more impressions and feeelings than a picture. That´s what I have just realised;)
I will try to encourage my students to do some slide show for you about our village, country etc. And what I would really love to do is to somehow facilitate direct individual email or post letters exchange among our children.
Should you have anything to this idea, pls. let me know.
Have a great time!
Sincerely
Peter»
Ребята-словаки были очень захвачены нашим совместным проектом, Петер разделил их на группы и они самостоятельно, используя сотовые телефоны, приготовили ролики о себе, вот как рассказывает об этом Петер:
«Hello Yulia,
thank you very much for your email. My pupils were so excited with this extra project to work out the video to introduce themselves to you, that all 4 groups (I divided them for this project) in my class have outmatched my expectations. More over I have told them just basic idea and nothing, really nothing more. They organised themselves very actively after school, they wrote short scenarios, made the videos on smart phones, edit them... Very honestly I am not so skilled to do this, I do not even use smart phone;)
In this email I am sending you 2 videos made by our girls - one is attached, another one is just linked to download, hope it will work for you: www.uschovna.cz/zasilka/GPJD97CXIZ4ZEZX4-N3M
+ one extra photo of the classroom made in June on our 4-days trip where we lived in a cottage surrounded by deep forest. This enclosed picture was taken just before we get up the bus and go home. Behind us are beautiful sour cherries orchards. That´s about 60 km from us in Small Carpathians hills.
Anyway next 2 videos from boys are on the way to my computer (I just saw them on their mobiles), so I will send them out as soon as possible. However maybe you will not hear from me now for a few days since we have autumn holidays starting just tomorrow afternoon and we won´t be at home.
We will be happy to continue with this exchange with you to say and to get to know more about our (not just school) lives and I wonder what it would be like...;)
Sincerely
Peter
ps: pls. let me know whether it worked;) Cheers.»
Как видим, сам учитель не ожидал такого энтузиазма от своих учеников, они превзошли все его ожидания! А мы были в восторге от их видео – удивляло все – зеленые деревья (в то время как у нас уже выпал первый снег), несколько корпусов школы, обстановка в школе, необычные имена ребят. Они показались нам такими необыкновенными и в то же время очень похожими на нас!
После этого мы собрали лучшие фотографии нашего села и школы и сделали слайдщоу, тем самым познакомив своих друзей с местом, где мы живем. Петер написал нам, что в который раз убеждается, как мы близки и похожи, не смотря на огромное расстояние между нами.
Приближалось Рождество – главный праздник европейцев. Петер и его ученики активно готовились к празднованию, а также приготовили рождественский проект - сказку «Снегурочка». Позже они выслали нам видео сказки, которым мы были очень тронуты.
Мы же приготовили для ребят-словаков видео-открытку с сюрпризом: записали видео-поздравление на словацком языке, используя интернет-переводчик. Нас удивила схожесть их языка с русским и украинским, и мы поняли, как мало мы еще знаем о своих друзьях и их Родине.
После каникул по почте России мы получили из Словакии рождественскую открытку, сделанную своими руками и подписанную на русском языке аккуратным каллиграфическим почерком.
Еще позже наш учитель получил письмо, в котором Петер сообщил, что школа закрыта на неделю – в стране забастовки учителей, приложил статью из журнала, в которой рассказывается о том, что словацкие учителя выдвинули требования по повышению зарплаты и смене министра образования.
Наша дружба со словацкими ребятами и Петером, конечно, не закончилась, мы ждем новых писем и проектов и уже планируем свои.
2.2. Обобщение опыта переписки со школьниками из Франции
В начале ноября 2015 года на сайте epals.com нам предложили переписку представители Франции. Мы с удовольствием приняли их приглашение, тем более письма-знакомства уже были готовы. Французские ребята-шестиклассники с радостью получили наше письмо, а Кэролайн Сэйсэк прикрипела на стену постер с картой России, а на него – наше письмо, чтобы все учащиеся французской школы видели его.
Из первого письма французов мы узнали, что живут они в небольшом городе Тарбес, учатся в частной католической школе – на территории школы даже имеется часовня. Во втором письме каждый из 30 ребят написал о себе, своих предпочтениях. Письма французских школьников представлены в приложении исследовательской работы.
Позже ребята французы выслали и видеоролик с презентацией о себе. Конечно, видео впечатляет гораздо больше, чем письмо. Нас удивили необычные имена французских школьников, а также мы заметили, что при съемке видео ребята волновались не меньше нас. Это еще раз подтвердило факт, что все дети, не зависимо от языковой принадлежности, похожи.
В декабре под руководством нашего учителя мы организовали международный конкурс рождественских открыток. По условиям конкурса, мы должны были выслать друг другу 30 открыток, сделанных своими руками и выбрать путем голосования одну лучшую. Победителей ждали дипломы от наших учителей английского языка. В этот конкурс мы привлекли всех ребят нашей школы, выбрали самые красивые и отправили по почте России. После зимних каникул мы получили французские открытки, в результате голосования выбрали победителя конкурса – Лорин Чэт. Это было настоящее событие в нашей школе! Все с интересом рассматривали открытки из Франции, делились впечатлениями со своими родителями.
После каникул ребята из Франции выслали нам проекты о праздновании Нового года и Рождества. Нам очень интересно было узнать о необычных блюдах французов. Ребята фотографировали свои рождественские елки, праздничный стол и написали, что каждый из них съел на Рождество.
Мной совместно с моей бабушкой и учителем английского языка был приготовлен видео рецепт нашего традиционного новогоднего салата – «Оливье».
Французские школьники предложили нам переписываться лично друг с другом, мы уже выбрали своих друзей и готовим им свои письма.
Мы поняли, что ребята из Франции и Словакии - разные, наши словацкие друзья - эмоциональны и отзывчивы, сверстники из Франции – сдержанны и серьезны.
Заключение
Итак, исследовав тему «Английский язык как средство международного общения. Возможности переписки с иностранными сверстниками», могу сделать следующие выводы:
Итак, все вышесказанное подтверждает, что цель данной исследовательской работы достигнута, так как показаны различные перспективы переписки с иностранными школьниками.
Список использованной литературы
http://festival.1september.ru/articles/213430/
Приложение №1
Письмо-знакомство во Францию и Словакию
Hello, our French friends!
Let me tell you a bit about us.
We live in Russia. It is a very big country, consists of 85 regions. It occupies about one seventh part of dry land. The country's population is about 150 million people. Russia is a multinational country. On the territory of the country is home to 190 nations, but 80 percents of them are Russian. Each region has its own climate, natural features and rich history.
We live in a small village Petropavlovka. It is located in the south of the Amur Region, Far East. (It is very far from the capital of our country - Moscow. To get to Moscow by train, we need 7 days!). The population of the village is about 600 people.
People in the countryside work in school, hospital, shops and agriculture. But most of them work in Blagoveshchensk. It is the capital of the Amur region; it is about 50 kilometers from our village. It borders on China. You might see China's promenade from the shore of the Amur River. A trip to China is about 10 minutes along the river.
Our climate is continental. The summer is hot and dry, but winter is very cold (about 30-40 degrees below zero) and snowy.
Our school has only 60 students, so classes can be from 3 to 12 pupils. There you can see photos of our school yard.
Every day our students have 5-6 lessons. Some of them are: Mathematics, Russian language, Physics, Chemistry, Biology, Geography, Drawing, Physical education, English and others. After school the children have sporting events, various festivals and competitions.
Also we have the children's organization "Small country". It has own anthem, symbols and traditions. Pupils organize charity by helping the elderly people in the village, caring for the nature.
We have a school uniform. And you?
Most of our kids like to play sports. They play lapta (like baseball), volleyball, basketball, skiing and ice skating.
For correspondence with foreign friends, we organized an English club, which consists of children of different ages. All they want to learn something new about life in other countries, make friends and improve their English.
Let me introduce ourselves.
My name is Yuliya Sergeevna. I am 35 years old. I am a teacher of English, class form teacher of 6th Grade.
I have two children: daughter Taisiya (she is 6 years old) and son Pavel (he will be 4 years old this month). Both they go to kindergarten. My husband is a teacher too, but he does not work at school. My hobbies are the organization of children's parties and cooking. I always have a lot of ideas. I am very optimistic and sociable.
Hello! My name is Oxana. I’m 13 years old. My birthday is on the 20th of August. My hobbies are dancing, reading poems. My favourite animals are a cat, a dog and a horse. I take part on poetry contests and win often.
Hi! I’m Victoria. My nickname is Vika. I’m 13 years old. My birthday is on the 30th of January. I am fond of playing chess, riding a bike and listening music. My favourite animals are cats and horses. I like to discover new things! I am good at all subjects at school.
Hello! My name is Tanya. I’m ten. My birthday is on the 23rd of February. My hobbies are chess, dancing, singing songs. Also I like to ride a bike, play sports and draw.
My name is Alexandra. My nickname is Sasha. I’m 11. I like to draw and read books.
My name is Pavel. My nickname is Pasha. I’m 13. My hobby is playing sports. I’m crazy about playing football and skating. I have got many friends and like to mix with them.
My name is Olesya. I’m 11. I’m fond of dancing. Also I like Drama.
I’m Lidia. My nickname is Lida. I’m 11. My hobby is reading poems. Besides I like to make bracelets and take part in school contests. I’m very active and a bit bossy.
My name is Tanya. My birthday is on the 28th of June. I’m 12. I’m fond of drawing and singing songs. English is my favourite subject and in future I want to be an interpreter.
I’m Vlad. I’m 11. I live with my mum, dad and sister Alina. I have got a dog. His name is Jack. I like to play with Jack, read books and ride a bike. Now we have a lot of snow and I’m going to ski.
My name is Karina. I’m 10. I’m not good at English but I want to have friends with you very much. I’m fond of dancing.
My name is Kirill. I’m 10. I read a lot, because it’s so interesting. I like all subjects at school. My family has many animals: sheep, hens, geese, dogs and cats. I help my parents to feed them.
I’m Danil. I’m 10. I’m sociable and curious. I take part in many school contests. I love my little family: mummy, daddy and sister Darina.
I’m Yulia. I’m 10. I’m very active. I have got many friends. My best friend is Kirill, and he is my neighbor. My hobby is dancing.
My name is Pavel. I’m 11. I’m a president of children’s organization “Small country”. I’m fond of sport: hockey, skiing, skating, football and volleyball. I’m good at a lot of subjects. I’ve got many friends.
I’m Dmitry. My nickname is Dima. I’m 13 years old. I like computer games and sport.
I’m Valeria (or Lera). I’m 12. I like to mix with friends and dance. Also I can play volleyball well.
Dear friends! Tell or write us about your country and place where you live.
With best wishes,
Yuliya and Russian students. November, 1
Приложение №2
Письмо из Франции №1
Thursday, 5th November.
Dear pen-friends,
Thanks for your letter. Our turn now to tell you about us.
Our school is in the south-west of France, in a town called Tarbes. Tarbes has about 46,000 inhabitants. Most of us live in or around Tarbes. As you can see on the map below, we are quite close to the Spanish border. The location is ideal as we are not far from the mountains (about 45 minutes driving) and not far from the ocean either (about 90 minutes driving). Toulouse is the nearest big city. Lourdes, which is very famous for its sanctuary, is about 24 km from here.
Here are a few facts about our country.
France is a big country at European level, but very small compared to Russia! It currently has 22 regions but there will be only 13 from 1st January 2016 onwards as some of them will be gathered together. Every region is subdivided into several departments. There are 101 departments in total. Beside the main territory (Metropolitan France) are many overseas territories, scattered on all oceans of the planet. Each region has its own history, culture and dialect.
France has several climate zones with very different natural features. Here are some typical French landscapes.
Tarbes is in the “Midi-Pyrénées region”, at the foot of the Pyrenean Mountains. This region is very sunny, but quite rainy though around Tarbes, especially in spring. Winters are mild (0 to 15° Celsius) - even if the mountains are covered with snow – and summers are hot (25 to 40° Celsius).
France is a multinational country, just like Russia. It has about 67 million inhabitants and counts more than 7 million immigrants. They mostly come from Africa (Maghreb), Europe and Asia (China).
Our school is a private catholic school. It is very big. There is a kindergarten / primary school (pupils from 3 to 11 years old), a middle school (pupils from 11 to 15 years old) and a high school (pupils from 15 to 18 years old). It also offers higher education (18 and above) in technical subjects. Classes are big, about 30 pupils per class. There are over 400 pupils only in the middle school.
Our school yard. | Our park with the sports hall on the left. | Our chapel. |
We have no school uniform. Everybody can dress as they like, as long as their clothes are not provocative.
Subjects taught are French, English, Spanish, German, Maths, History and Geography, Arts, Music, Earth and Life Sciences, Physical Education, Chemistry, Physics, Technology. As we are a catholic school we also have Religious Education. Pupils have between 5 and 8 lessons a day. Lessons last 45 minutes. Twice a week, pupils have the opportunity to join a club to do some extra-curricular activities such as art, drama, music, chess, relaxation, volleyball and rugby (very popular in the south of France!), or get some help with their homework. These activities are specific to our school and take place in the afternoon. After school, pupils go home or to the study-hall.
The pupils in our English class come from two different forms: 15 come from form 6B and 15 from form 6C. We are together four times a week, with our English teacher. As we enjoy English very much, we have chosen to have extra English lessons with our English teacher and with an English assistant. We thus have six lessons a week instead of the usual four. During these two extra lessons we work in half groups, i. e. 15 pupils instead of 30.
Form 6C |
In our next letter, we’ll tell you a bit more about ourselves.
Greetings,
The pupils of form 6B and 6C and their English teacher.
Приложение №3
Письмо из Франции №2
Thursday, 05th November
Dear friends,
Here is a short presentation of every member of our English class.
Hello! I’m Caroline Sayssac. I am an English teacher. This year I’m teaching pupils of grade 6, grade 8 and grade 9. I also teach elementary school pupils. I’m 34 years old. I’m married and I have two little girls: Marie (5 years old) and Camille (18 months old). I’m Belgian, from Brussels, but I live in France. I can speak French, English, German and Dutch. I play the violin. I love travelling, singing, reading books, and cooking. | Hello! My name is Eri and my family name is Banderier. I was born in Greece, in Athens. Now I live in Tarbes. I'm married and I have two daughters. I am the English assistant. I love my job and I enjoy working with young children. I speak three languages: Greek, French and English. My hobbies are reading fiction books, cooking for my family and friends, and going to the cinema. |
My name is Dzina. I’m 11. My birthday is on the 2nd of October. I like school and sport. My hobbies are playing the guitar, art and tennis. At school, I like biology, technology, art, music, English, maths and French. My favourite animals are dogs, cats, fish and rabbits. | |
My name is Elisa. My nickname is Eli. My birthday is on the 28th of January. I love dogs. My favourite school subjects are French and art. Dancing and designing clothes are my favourite hobbies. | |
Hello! My name is Eva (or Vava). I’m 11. My birthday is on the 8th of August. My hobbies are skiing and dancing. My favourite animal is the dog. I like my family: my daddy, my mummy, and my brother. My favourite school subjects are art, music and French. I am very joyful and I like to tell jokes. | |
Hi! My name is Julie Touzet. I’m 10. My birthday is on the 25th of March. My hobbies are skiing, basketball and swimming. My favourite animals are a horse, a cat, a dog, and a parrot. My favourite school subject is art. | |
My name is Emilie, I’m 11. My birthday is on the 20th of May. I play the flute. My favourite pet is the cat. I have one little brother, Quentin. My favourite school subjects are French, English, maths, history, P.E., and music. I’m happy to be your pen-pal. | |
Hello! My name is Jeanne, I’m eleven. My birthday is on the 19th of March. My favourite animals are cats and foxes. I like my family, my cats, my bedroom, books, and school. My favourite school subjects are mathematics, French, and English. | |
Hello! My name is Laurine. My last name is Chat. I’m eleven years old. My favourite animals are a cat and a dog. My birthday is on the 8th of August. My brother’s name is Alexis Chat. He is thirteen years old. My hobby is karate. | |
Hi! My name is Chloé. I’m 11. My birthday is on the 12th of July. My hobby is dancing. My favourite animal is the dog. My favourite school subjects are English, technology, and P.E. I have two older sisters and one older brother. I’m the youngest of the family and we all speak English. I also have two cats and one dog. I like dancing and running. | |
My name is Cléa and my nickname is Clé-clé. I’m 11 years old. My birthday is on the 10th of November. My hobby id judo. My favourite animal is the dog. My favourite school subjects are English, art, P.E., and technology. I like sweets, chocolate, cheeseburgers, chips, and dancing. | |
Hi! I’m Baptiste. I’m 11. My birthday is on the 13th of December. I like tigers. I have one sister. My favourite school subjects are mathematics and physical education. I am very sporty. I practice football and basketball. | |
Hello! My name is Vicente and my nickname is Vice. I’m 11. My birthday is on the 11th of December. My favourite school subject is English. I like sport and playing with friends. I am very funny. | |
Hello! My name is Chloé. My nickname is Clo-clo. I’m eleven. My birthday is on the 1st of February. My hobby is dancing. My favourite animal is the dog. I have one brother. My favourite school subjects are technology, English, and art. I like chocolate, sweets, cheeseburgers, ice-cream, and chips. | |
Hello, friends from Russia! I’m a boy. I live in the countryside. My first name is Nael. My nickname is Na. I am ten years old, my birthday is on the 12th of April. My hobby is sport. My favourite animal is the lion. I have one sister, her name is Lila. I love English and mathematics, and I love basketball. | |
Hello! My name’s Simon. I’m 11 years old. My nickname is Simpson. I have one brother. My hobbies are aeromodelism (= building small planes), flying, and chess. | |
Hello! My first name is Enzo and my nickname is Zozo. I’m 11. My birthday is on the 23rd of February. My hobby is athletics. I have one brother, his name is Théo. My favourite school subject is mathematics. I am very patient. I like sport. | |
Hi! My name is Maxime. I’m 10 years old. My hobbies are playing tennis and acting. I like to play Minecraft. I live in Tarbes, in the Midi-Pyrénées region. Tarbes is near the Pyrénées mountains and Spain. In winter I like to go skiing in the Pyrénées mountains. I live in a big house. I have two brothers. The first one is called Batptiste. He is 13 years old. The second one is called Simon. He is 10 years old and he is my twin. | |
My name is Mathis. My nickname is Math. I’m 11. My birthday is on the 28th of January. I like to do judo, the drums, and music theory. My favourite school subjects are sport, physical education, and art. My favourite animals are the wolf and the shark. | |
Hello! My name is Oihan. I’m 11 years old. I like football. My hobbies are tennis, football, badminton, playing with my tablet computer, and swimming. My favourite school subjects are maths and physical education. My favourite animals are puppies and kittens. | |
My name is Clément. My nickname is Clem. I’m 11. My birthday is on the 22nd of April. I like fish and chips and ice-cream. My hobbies are football and skiing. My favourite school subjects are sport and English. I have a little sister, Estelle. She is 8. | |
Hello! My name is Enola. My nickname is Eno. My birthday is on the 25th of October. I’m 11. I like doing combat sports and climbing. My favourite school subjects are sport and technology. My favourite animals are the panda and the husky. | |
Hello! My name is Lucas and my nickname is Lucky. I’m from Odos, a village in France. I’m eleven and I’m French. My favourite animals are cats and dogs. My favourite sports are football, basketball, and rugby. Bye, bye! | |
Hello, my Russian friends! My first name is Lila and Nael is my brother. I’m eleven, my birthday is on the seventh of March. I like the drums, the piano, and the guitar. My favourite food is fish and chips. My favourite school subjects are English, mathematics, and technology. My favourite animals are tigers, kittens, and horses. Goodbye, dear friends. See you later! | |
Hello! My name is Camelia. I am 11 years old. My birthday is on the 10th of February. I like sports, I love reading, and I love going to the cinema. My favourite school subjects are music and technology. My favourite animals are cats and rabbits. | |
My name is Guihôme. My nickname is Guigui. I’m 11. I like combat sports. My favourite school subjects are P.E. and technology. My birthday is on September the 11th. My favourite animal is the shark. | |
Hello! My name is Morgane. My nickname is Momo. I’m 11. My birthday is on the 1st of November. I like technology, my Youtube channel, and the musics on it! My hobbies are horse-riding and swimming. My favourite school subjects are French, mathematics and art. My favourite animals are horses, cats, and dogs. | |
Hello! My name is Fanny. My nickname is Fafa. I’m 10. My birthday is on the 6th of December. I like listening to music and reading books. I like playing judo, running and swimming. I like sport and art. I like rabbits, kittens, and puppies. | |
Hi! My name’s Elise. My nickname is Lisou. My birthday is on the 18th of October. I like fencing. My favourite pet is the dog. I love travelling in the summer. | |
My name’s Marie. My nickname is Mama. I’m eleven. I like cats and rabbits. My birthday is on the 10th of October. I do judo and drama. | |
Hello! My name is Oriane. I’m eleven. My birthday is on the 7th of July. My hobby is karate! My favourite animal is the cat. I have a little sister. My favourite school subjects are drawing, sport, and English. I am funny and nice. I like my friends, my cat, my family, my room, and my bed! Goodbye. | |
I’m Tom. I’m eleven years old. My birthday is on the eleventh of January. I like to read books. My favourite hobby is skiing. I like technology and sport. |
Next time you’ll get to see and hear us live as we are preparing a video for you.
Bye!
Miss Sayssac, Miss Banderier, and the pupils of form 6B and 6C
Подарок
Груз обид
Браво, Феликс!
Знакомые следы
Бабочка