Проект знакомит учащихся с жизнью и деятельностью Флоренс Найтингейл – женщины, положившей начало сестринскому делу во всём мире.
Вложение | Размер |
---|---|
florens_natingeyl.zip | 1.43 МБ |
МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ
ГИМНАЗИЯ № 19 имени Н.З. ПОПОВИЧЕВОЙ
города ЛИПЕЦКА
ПРОЕКТ
FLORENCE NIGHTINGALE.
THE LADY WITH A LAMP
(ФЛОРЕНС НАЙТИНГЕЙЛ. ЛЕДИ С ЛАМПОЙ)
Авторы проекта: Балашова Ирана Ильинична,
Нархова Анна Сергеевна,
Учащиеся 9 В класса.
Руководитель: Жаглина Татьяна Владимировна,
учитель английского языка.
Липецк 2015
ВВЕДЕНИЕ
В 2014 году весь мир отмечал 100-летие со дня начала Первой мировой войны, а в 2015 мы празднуем 70 - летие со дня окончания Второй мировой войны. Санитары, санитарные инструкторы, медицинские сестры, врачи – все они самоотверженно выполняли свой долг на полях войны, у постели раненого, в операционной, во фронтовых и далеких от фронта тыловых госпиталях.
Ежегодно, во второй декаде мая во всем мире отмечается День медицинских сестер. Более 100 лет назад был основан Международный совет медицинских сестер, объединяющий на сегодняшний день 132 национальные ассоциации. По инициативе этой организации день, посвященный сестринскому делу, начали отмечать с 1965 года, а с 1974 года ввели определенную дату празднования -12 мая.
День медицинских сестер было решено отмечать в день рождения Ф. Найтингейл, ставшей известной благодаря своей деятельности в медицинской сфере. А что мы знаем об этой выдающейся женщине?
Цель нашего проекта: изучить биографию выдающейся женщины, основоположницы системы ухода за больными и познакомить учащихся с её жизнью и деятельностью.
Задачи:
1) Изучить биографию Флоренс Найтингейл.
2) Перевести найденный материал на английский язык.
Наш проект воспитывает уважение к труду и достижениям этой замечательной женщины, учит сопереживанию и сопричастности с минувшими событиями.
ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ
Part I: Early Years. The Lady with a Lamp
(1 слайд)
We want to tell you about Florence Nightingale who has been a celebrity for over 150 years. Her face has appeared on bank notes, paper bags and tea cups, and the story of her life has been told through opera, television and film and the theatre.
(2 слайд)
Florence Nightingale was born in Florence, Italy, on the 12th of May in 1820.
She was a daughter of upper-class British parents.
(3 слайд)
When Florence Nightingale told her family that she wanted to be a nurse, they were extremely shocked. They thought that nursing was not a job for respectable women, and strongly objected to her taking up the profession. However, despite their opposition, Florence went to work in a small London hospital, giving up the security of family life.
(4 слайд)
In 1851 she received her initial training in Kaiserworth at a hospital run by an order of Protestant Deaconesses. Two years later she gained further experience as the superintendent at the Hospital for Invalid Gentlewomen in London, England.
Part II: Florence Nightingale’s activities
(5 слайд)
In 1854 after reading a series of correspondence from the London Times on the plight of wounded soldiers fighting in the Crimea, Nightingale asked the British secretary of war to secure her entrance into the military hospitals at Scutari, Turkey. Luckily she was so good at her job that he not only granted her permission but designated her head of an official delegation of nurses.
(6 слайд)
She arrived in 1854 with 38 nurses and within a month they had 1000 men to look after. It was a desperate task, but Florence worked 20 hours a day. Every night she visited the wards, and the soldiers called her 'the lady with the lamp'. She made a dramatic difference to their lives.
(7 слайд)
Nightingale worked for the next two years to improve the sanitary conditions of army hospitals and to reorganize their administration.
(8 слайд)
Back in England her story was published in the daily newspapers. Florence became a national heroine overnight. Florence was the most influential woman in Victorian Britain and its Empire, second only to Queen Victoria herself. After the Crimean War she demanded a Royal Commission into the Military Hospitals and the health of the Army, she began investigating the health and sanitation in the British Army in India, and the local population.
(9 слайд)
Nightingale conducted an exhaustive study of the health of the British Army and created a plan for reform that she compiled into a five-hundred-page report entitled Notes on Matters Affecting the Health, Efficiency, and Hospital Administration of the British Army (1858).
In 1859 she published Notes on Hospitals, which was followed in 1860 by Notes on Nursing: What It Is and What It Is Not.
(10 слайд)
Money which had been sent by the general public to thank her for her work in the Crimea was used to establish the first organised, training school for nurses, the Nightingale Training School at St Thomas' Hospital in 1860.
(11 слайд)
During her lifetime she encouraged many other women to become nurses. Her greatest achievement was to make nursing a respectable profession for women. She believed that nurses should be trained in science.
(12 слайд)
She also advocated strict discipline, an attention to cleanliness, and felt that nurses should possess an innate empathy for their patients.
Nightingale's writings on hospital planning and organization had a profound effect in England and across the world, publishing over 200 books, reports and pamphlets.
She also directly influenced the establishment of the British Red Cross in 1870. She encouraged the leading men of her day to set up the organisation but also stressed the difficulties of working in military hospitals. She said that those who volunteered to serve in them must be “not sentimental enthusiasts but downright lovers of hard work.”
After the British Red Cross was set up, she became a member of the ladies committee and continued to take an interest in Red Cross work until her death in 1910.
(13 слайд)
In 1907 she became the first woman ever to be awarded the Order of Merit.
(14 слайд)
Although Nightingale became an invalid following her stay in the Crimea, she remained an influential leader in public health policies related to hospital administration until her death.
Part III: Perpetuation the memory of Florence Nightingale
(15 слайд)
Florence Nightingale died at the age of 90, on 13th of August 1910.16 She had become one of the most famous and influential women of the 19th century. Her writings continue to be a resource for nurses, health managers and planners to this day.
(16 слайд)
There is Florence Nightingale museum in London.
(17 слайд)
There are some monuments to Florence Nightingale in London and in Derby.
(18 слайд)
In 1912 the International Committee of the Red Cross instituted the Florence Nightingale Medal, awarded every two years to nurses or nursing aides for outstanding service.
Part IV: The significance of nursing
(19 слайд)
Nightingale's crusade to have soldiers receive proper nursing as close as possible to the battlefield was first rejected as an improper female interference in army life but by the time WWI began this view was changed for good. The International Red Cross worried like Nightingale about the low standards of army nursing, was responsible for the signing of the Geneva Convention (or Convention for the Amelioration of the Condition of the Wounded in Armies in the Field), the first international agreement to accept the idea that soldiers needn't die needlessly in the battlefields if wounded or sick.
It is high time Nightingale is given due credit as a major social reformer, for her vision of a public health care system within a broader system of social welfare, and for offering a method by which these reforms could be achieved.
Florence Nightingale still serves as a model for nurses today
The light which flickered from the lamp of Florence Nightingale on the wards at Scutari has never been extinguished. Her monument is still here today - amongst the nurses who care for us.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Выполнение данного проекта заставило нас думать, анализировать, активизировать внимание и память. При поиске необходимой информации, при работе с разными языковыми источниками были использованы следующие виды речевой деятельности: чтение найденного материала, письмо, говорение. Также совершенствовался навык работы на компьютере при оформлении собранного материала и монтирования компьютерной презентации.
При подготовке проекта учитывались:
Трудности, с которыми встретились в ходе работы над проектом:
1. Много незнакомых слов.
2. Было трудно сравнивать материал из нескольких источников и выбирать соответствующий своей теме.
3.Нелегко было связно построить свой текст, который интересно было бы читать.
Материал проекта можно использовать на уроках обучения чтению по теме «Знаменитые люди».
БИБЛИОГРАФИЧЕСКИЙ СПИСОК
Kathy Gude. Jayne Wildman. Matrix. Student’s book. – Oxford, University Press, 2000.
Интернет ресурсы:
1. http://www.florence-nightingale.co.uk/images/ModuleImages/florence-portrait.jpg – изображение Ф. Найтингейл
2. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Embley_Park.jpg - изображение дома, где родилась Ф. Найтингейл
3. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Florence_Nightingale_-_Project_Gutenberg_13103.jpg – изображение Ф. Найтингейл
4. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3f/Florence_Nightingale.png/200px-Florence_Nightingale.png – изображение Ф. Найтингейл
5. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Florence_Nightingale_by_Kilburn_c1854.jpg – изображение Ф. Найтингейл
6. https://im1-tub-ru.yandex.net/i?id=7e69cbfc60681e091fa6bb4b5a7f8453&n=33&h=190&w=315
– изображение госпиталя в Скутари, Турция
7. http://img.tourister.ru/files/2/9/1/7/7/8/clones/650_533_fixed.jpg - изображение госпиталя в Скутари, Турция
8. http://s12.radikal.ru/i185/1205/8c/5e9c802319f4.jpg – изображение Ф. Найтингейл
9. http://ih.constantcontact.com/fs046/1102382266061/img/80.jpg– изображение Ф. Найтингейл
10.http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e3/Florence_Nightingale_monument_London_closeup_607.jpg/220px-Florence_Nightingale_monument_London_closeup_607.jpg – изображение памятника Ф. Найтингейл
11. http://www.miloserdie.ru/pic/03_1.jpg – изображение Ф. Найтингейл
12. http://www.richardajordan.com/Red_Cross/Graphics/icrc001.jpg – изображение медали Ф. Найтингейл
13. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/66/St_Margarets_FN_grave.jpg– изображение могилы Ф. Найтингейл
14.http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/91/Florence_Nightingale_Statue%2C_London_Road%2C_Derby.jpg/130px-Florence_Nightingale_Statue%2C_London_Road%2C_Derby.jpg– изображение памятника Ф. Найтингейл
15http://schools-wikipedia.org/images/1057/105719.jpg– изображение выставки, посвящённой Ф. Найтингейл
16. http://schools-wikipedia.org/wp/f/Florence_Nightingale.htm – википедия. Ф. Найтингейл
17. http://i.walmartimages.com/i/p/09/78/03/97/55/0978039755007_300X300.jpg– изображение книги Ф. Найтингейл
18. http://c1038.r38.cf3.rackcdn.com/group2/building18474/media/02cn315.jpg -изображение больницы Святого Томаса в Лондоне
19. http://www.florence-nightingale.co.uk/images/logos/logo.png - изображение вывески музея Ф. Найтингейл
20.http://en.wikipedia.org/wiki/File:Items_belonging_to_Florence_Nightingale,_Nelson_and_Livingstone._(9663810240).jpg - изображение мокасин Ф. Найтингейл
21. http://www.festival31.com/wp-content/uploads/2014/05/british-red-cross.jpg - изображение знака Британского Красного креста
22. http://stat18.privet.ru/lr/0a13f102aecf0d5ae70681f7a3690ed5- изображение Ф. Найтингейл
23.https://ru.wikipedia.org/wiki/%CD%E0%E9%F2%E8%ED%E3%E5%E9%EB,_%D4%EB%EE%F0%E5%ED%F1 - википедия Ф. Найтингейл
24. http://s.qguys.com/diaries/115/91/800517_776_2142800974.jpg – изображение ордена «За заслуги»
Лиса Лариска и белка Ленка
Цветущая сакура
Спасибо тебе, дедушка!
Юрий Алексеевич Гагарин
ГЛАВА ТРЕТЬЯ, в которой Пух и Пятачок отправились на охоту и чуть-чуть не поймали Буку